raskaudenpelko

kylmäkö

Olen reilusti yli 40-vuotias nainen. Lapsia on ja keskenmenoja ollut. Kaikki raskaudet ja synnytykset olleet vaikeita ja vaarallisiakin. Pelkään raskautta. En jaksa enää keisarinleikkauksien tuottamaa kipua yhtään enempää...jos raskaudesta edes selviäisin. En ole eläessäni käyttänyt hormoneja, enkä halua niitä tässä iässä edes aloittaa. Minulla on myös niin paljon riskitekijöitä hormonien käytön suhteen, ettei asiaa kannata edes miettiä. Miestäni ei kauheasti kiinnosta, onko raskaaksitulon riskiä vai ei. Joudun yksin kantamaan tuon huolen. Näin olen alkanut pelätä yhteisiä hetkiä mieheni kanssa. Raskaudenpelon kannalta niitä onneksi on harvoin. Mieheni pitää minua kylmänä jne mutta oikeasti minua pelottaa. On kauheaa olla nainen, kun joutuu yksin kantamaan riskit ja niihin liittyvät pelot...ja vielä saa päälle miehen kiukut ja turhautumisen...

13

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Steriloitu48

      Miksi ihmeessä ette jompikumpi hanki sterilisaatiota?

      • kylmäkö

        Viimeisen keisarinleikkauksen yhteydessä minulta kysyttiin asiaa mutta en kyennyt tekemään tuota päätöstä. Miestäni taas en voi pyytää kyseiseen operaatioon, koska silloin hän joutuisi purkamaan sen, jos löytää nuoremman vaimon ja haluaisi lisää lapsia. En usko, että hän olisi valmis tuollaiseen uhraukseen minun vuokseni. En uskaltaisi edes ehdottaa moista.


      • kipinkapingynelle
        kylmäkö kirjoitti:

        Viimeisen keisarinleikkauksen yhteydessä minulta kysyttiin asiaa mutta en kyennyt tekemään tuota päätöstä. Miestäni taas en voi pyytää kyseiseen operaatioon, koska silloin hän joutuisi purkamaan sen, jos löytää nuoremman vaimon ja haluaisi lisää lapsia. En usko, että hän olisi valmis tuollaiseen uhraukseen minun vuokseni. En uskaltaisi edes ehdottaa moista.

        Jos sä tiedät, ettet lisää lapsia halua ja raskaudet ja synnytykset on kauheita, niin sitten vaan kipinkapin sterilisaatiota hakemaan. Jos kieltäydyt toistuvasti seksistä, mies menee ihan varmasti vieraisiin. Onko se sinusta parempi vaihtoehto?
        Tai jos hankkisit tavallisen kierukan. Se ehkäisee hyvin raskaudet. Jos mies on noin vastuuton, ettei edes halua huolehtia ehkäisystä eli käyttää kondomia, niin mitä edes teet tuollaisella ukolla? Pakkohan sun on uskaltaa hänelle asioista puhua. Hän on sentään sun miehesi.


      • Steriloitu48
        kylmäkö kirjoitti:

        Viimeisen keisarinleikkauksen yhteydessä minulta kysyttiin asiaa mutta en kyennyt tekemään tuota päätöstä. Miestäni taas en voi pyytää kyseiseen operaatioon, koska silloin hän joutuisi purkamaan sen, jos löytää nuoremman vaimon ja haluaisi lisää lapsia. En usko, että hän olisi valmis tuollaiseen uhraukseen minun vuokseni. En uskaltaisi edes ehdottaa moista.

        Sillä tilanteella ei nykyhetkessä ole merkitystä. On ymmärrettävää jos asiaan ei vielä tuolloin ole ollut selkeää mielipidettä. Sterilisaation voit saada nyt.
        Herää kyllä itselläni suuri kysymys millaisessa suhteesta olet ja millaisen miehen kanssa jos ei ehkäisyasioista ja mahdollisesta steriloinnista voi keskustella! Ja etsiä yhteinen hyvä lopputulos.


      • kylmäkö

        Emme keskustele mistään. Etenkään tulevaisuudesta tai tulevaisuuteen liittyvästä. Olen kuullut niin monet kerrat, että en kuulu mieheni tulevaisuudensuunnitelmiin. Yritän tässä kuitenkin sinnitellä edes sen aikaa, että kuopukselle tulisi edes vähän ikää lisää. Mieheni on niin vähän nykyisinkin kotona, etteivät lapset varmaan edes huomaisi, jos eroaisimme.


      • Steriloitu48
        kylmäkö kirjoitti:

        Emme keskustele mistään. Etenkään tulevaisuudesta tai tulevaisuuteen liittyvästä. Olen kuullut niin monet kerrat, että en kuulu mieheni tulevaisuudensuunnitelmiin. Yritän tässä kuitenkin sinnitellä edes sen aikaa, että kuopukselle tulisi edes vähän ikää lisää. Mieheni on niin vähän nykyisinkin kotona, etteivät lapset varmaan edes huomaisi, jos eroaisimme.

        Tuo on surullista ja valitettavaa lukea.
        Toivon Sinulle paljon tsemppiä ja että osaat tehdä oikeat ja parhaat ratkaisut sekä itsesi että lasten kannalta. Älä tuhlaa energiaasi suhteeseen jonka toinen on tehnyt selväksi noin "rumasti", ettet kuulu tulevaisuuteen. :-(


    • lkdjoijeie

      Miksi et pistä piuhoja poikki? Täysin turhaa pelkäämistä... Ja parisuhteessa ollaan yhdessä, joten sun täytyy pystyä tunteitasi jakamaan miehesi kanssa. Hänkin voi halutessaan laittaa putket poikki? Minäkin ehdotin sitä miehelleni, kun täytti 45v, eikä enää lapsia aio hankkia.

    • järkikäteen

      Jaah, eli hengailet täysin tyhjässä suhteessa etkä vielä tuon ikäisenä ole ymmärtänyt edes käymään ehkäisyneuvonnassa, vaihtoehtoja löytyy kyllä. Voi miksi nainen on noin tyhmä?

    • steriloimislaki

      Media ei ole paljoa huomioinut tätä kansalaisaloitetta.
      Ilmeisesti siksi sille on kertynyt kannatusta hitaasti.
      "Steriloimislain ikäraja pohjoismaiseksi eli 25 vuotta ja lapsiluvuksi kaksi lasta"
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2401
      Nykylain 30 vuotta tai kolme lasta on holhoavaa vanhanaikaista lainsäädäntöä.
      Kannattakaa ja jakakaa aloitetta.

    • oppeliini1

      sterilisaatio, ehdottomasti!

      Lapsia halutessanne, adoptio on loistava vaihtoehto. Isä ja äiti ovat ne vanhemmat jotka rakastavat, ohjaavat, hoitavat ja tukevat lasta. Sitä lasta ei itse tavitse siittää tai synnyttää!

      • resolved

        "Lapsia halutessanne, adoptio on loistava vaihtoehto"

        Haloo. Et taida oikein tietää miten "loistava" vaihtoehto adoptio on. Nimittäin äärimmäisen aniharva saa adoptoitua suomalaisen lapsen. Ja kansainvälinen adoptio on erittäin epävarma, rankka ja rahaa vaativa toimenpide. 40 vuotiaana "lapsellisella" siihen ei ole edes mahdollisuuksia.


    • resolved

      Sano miehelle, että mars piuhojen leikkaukseen, tai seksi loppuu siihen. Jos sanoo, ettei mene, niin eroa. Et tee mitään miehellä, joka viis veisaa hyvinvoinnistasi. Miehen sterilisaatio on paljon yksinkertaisempi toimenpide kuin naisen.

      Eron jälkeen mene itse sterilisaatioon ja etsit paremman miehen. Sellaisen joka edes välittää, oikeasti.

    • MullaOnSemmoinenOk

      Kuparikierukka. Ei hormooneja ja luotettava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe