16v kuntoilun aloittaminen

16vSalille

Näitä keskusteluja ois varmaan tosi paljon, mut oon laiska(lupaa hyvää treenaamiselle) enkä jaksa ettiä niitä. Mut nii nyt asiaan... eli mua on viime aikoina ruvennu kiinnostamaan kuntosaliharrastuksen alottaminen. Tavotteena ois varmaa niinku yleiskunnon nostaminen ja sit tietenki lihasmassan kasvatus... :P Oon siis 16v ja aika hoikan puoleinen, mahollisuuksia käydä salilla ois ehkä noin kaks kertaa viikossa, onko liian vähän? Ja kuinka nopeesti voi sit odottaa jtn näkyviä tuloksia? Onko jtn suosituksia hyvistä kuntosaleista (mielellään Vantaan alueella) ja oisko hyvä aluks saada joku tunti pt:n kaa et pääsis hyvään alkuun treenaamisen kanssa vai? Ja vaatiiko tää jtn suuria elämäntapamuutoksia ku nyt syön ja nukun aika hyvin? Ja saa täälki vaik sit jakaa hyviä vinkkejä itse treeniohjelmaan tai sit kertoo jos on jtn oleellisia asioita "salietiketistä"(jos semmosta on?) ja muita tämmösii kaikkii juttuja!

3

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KARSJEDIMESTARI

      PISTÄ MAILIA NII SAAT WASTAUKSIA [email protected]

      t KARS SKYWAALKER JEDIMESTARI

      VOIMA OLKOON KANSSASI

    • GymShark

      Se että alkais lihasmassaa ajan kanssa näkymään selvästi, vaatii minim. 3 kertaa viikkoon sitä treeniä. Tottakai uni on tärkeetä, keho palautuu ja lepää. Ei se oo mikää ihme jos esim. pienempänä jalkoja kirvelee öisin. Ei nyt missään nimessä mitään 10 tunnin unia tietenkään. 8 tuntia on se ihanneaika sängyssä.

      Jos nyt puhutaan yleiskunnon kasvatuksesta niin ei mikään Einstein tarvii olla että tajuaa miten sitä parannetaan. Valitettavasti se, että pari kertaa viikkoon mahtuu lihasmassan kasvatus yleiskunnon kehitys, on liian vähän.

      Jos ei nyt tuossa iässä jostain syystä sitä aikaa löydy, niin keskity jompaan kumpaan.
      (lihaskasvatus olisi varmaan se olellinen, muijia ei kiinnosta cooper-tulokset :D)

      Nyt kun on yksi ns. "kategoria" karsittu, on tulosten näkeminen nopeampaa kun ei oo mitään kardiota siinä viikossa.

      Mua kyllä ihmetyttää miten sulla ei tota aikaa ton enempää oo, mä oon ite saman ikänen lukiolainen ja on mulla aikaa käydä salilla iha hyvin.

      Kaksijakoinen treeniohjelma; Jalat ja yläkroppa

      Mulle ei tuu mitään muuta mieleen tohon säälittävään viikko-ohjelmaan :-D

      Ja muista, syö, syö, syö. Olin 14-vuotias kun alotin salin. Pituutta jotai 175-177cm ja paino n. 62kg.

      Treenasin vitusti ja söin vitusti-----> Vuoden päästä painoa kymmenen kiloa lisää.

      Tsemppiä! Kyllä sitä aikaa löytyy jostaki ;-) !

    • Jarmo3434

      Ei ole mikään pakko treenata "vähintään 3 kertaa viikossa, että tulee tuloksia". Hyviä tuloksia saat vaikka treenaisit puolituntia viikossa (etenkin, kun olet vielä nuori ja kehityt vaikka istuisit paikallasi). Kuitenkin.. jooh.. Optimaalinen lepoaika eri yhden lihasryhmän treenaamisessa olisi noin 72 tuntia. Eli, jos haluat tuloksia mahdollisimman pienellä vaivalla, niin treenaa sitä hauista kolmen päivän välein. Sillä välillä voit tehdä jotakin muuta.

      Jos kuntosalitreenit on uusi juttu, niin ota ehdottomasti se PT ainakin pariksi käyntikerraksi. Liian usein näkee, kun joku nuorempi kaveri riuhtoo painoja miten sattuu ja pahimmillaan teloo itsensä. Tämä menee mielestäni myös vähän tuon mainitsemasi "etiketin" puolelle. Eli salilla kiinnittäisin huomiota kahteen asiaan: 1. Laita painot takaisin paikalleen 2. Treenaa järkevästi

      Monista lehdistä saa kanssa hyviä vinkkejä. Esimerkiksi Muscle & Fitness on itselläni http://www.lehtitarjoukset.com/lehti/494/Muscle_&_Fitness ollut tilauksessa jo pidempään. Myös YouTube-videoista oppi paljon, kunhan vain varmistaa, että opettaja tietää mistä puhuu :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe