Rollo vai Joensuu?

Olen tässä kahden vaiheilla Rollon ja Itä-Suomen oikiksen välillä. Onko kellään kokemusta opinahjoista? Onko esim. totta että Rollon taso on surkea ja sieltä valmistuneiden on vaikea työllistyä? Ihmetyttää miksi Rollon sisäänpääsyprosentti on noin paljon muita suurempi. Kumpi kannattaisi siis laiittaa ykkösprioriteetiksi tuossa haussa?
Ilmianna
Jaa

6 Vastausta

Helsinki vai Turku??
Ilmianna
Jaa
Työn saantiin vaikuttaa moni muukin asia kuin se mistä valmistut, ne työllistyy jotka osaa etsiä töitä ja on päteviä. Yksikään oikkari ei jää työttömäksi vaan sen takia, että ois valinnut väärän opiskelupaikkakunnan. Joensuun oikiksesta vaikea sanoa mitään kun se on vielä niin uusi. Lähinnä yliopisto kannattaa valita sen perusteella missä tuntee itsensä kotoisammaksi ja missä haluaa viettää noin viisi vuotta elämästään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
>Joensuun oikiksesta vaikea sanoa mitään kun se on vielä niin uusi.

Onhan tuolla oikeustiedettä opiskeltu 90-luvulta asti ja oikeustieteen maistereita tuotettu pian neljä vuotta. Jos et itse tiedä kyseisestä paikasta, niin ota reippaasti vaan yhteyttä vaikka paikallisiin opiskelijoihin ja kysele heiltä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko tuolla hakujärjestyksellä joku merkitys? Jos itse haen Turkuun, niin voiko joku minua pienemmällä yhteispisteellä päästä Rovaniemelle jos hänellä on ollut sen ykkösvaihtoehtona?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Lue valintaopas.

Ei ole merkitystä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Voi, jos haet vain Turkuun. Kannattaa tietysti hakea kaikkiin kolmeen paikkaan kun se nyt mahdollista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Rollo vai Joensuu?

Olen tässä kahden vaiheilla Rollon ja Itä-Suomen oikiksen välillä. Onko kellään kokemusta opinahjoista? Onko esim. totta että Rollon taso on surkea ja sieltä valmistuneiden on vaikea työllistyä? Ihmetyttää miksi Rollon sisäänpääsyprosentti on noin paljon muita suurempi. Kumpi kannattaisi siis laiittaa ykkösprioriteetiksi tuossa haussa?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta