Rinteen VALEuutinen Raumalta

AnttiAhne

Ylen haastattelussa SDP Antti Rinne keksi ihan omasta päästään uutisen, raumalaisesta kalankasvattamosta.

27

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvottaako

      Köh.. broilerijalostamon teurasjätteet syötetään kaloille ja kalat syötetään tovereille niin ne saa edullista rehua eikä maksa paljon.

      • Haukkuvat.persut

        Ei kalankasvattamo ollut tuulesta temmattu, mutta se oli vasta ehdotus, joka ei ollut päässyt vielä kaupungin kaavoituksen käsittelyyn.
        Koittakaa saada tarkkuutta näihin väitöksiin.


      • Demuhönö

        Rinne tarjosi vaihtoehtoisen totuuden.


      • PäivällinenNautittuJust
        Demuhönö kirjoitti:

        Rinne tarjosi vaihtoehtoisen totuuden.

        Tästä on kyse (löytyy verkosta Uudesta Suomesta):

        "SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne herätti kummastusta, kun hän keskiviikkona Ylen tv-haastattelussa kertoi esimerkin suunnitellusta laitoksesta, jonka suunnitelmat eivät vielä olleetkan niin pitkällä kuin hän haastattelussa sanoi.
        Nyt Rinne kertoo omin sanoin Uudelle Suomelle, kuinka koko jupakka syntyi.

        – Tosiasia on se, että me olimme eduskuntaryhmän kanssa vierailulla Raumalla, ja kävimme siellä uudessa broilerituotantolaitoksessa. Siellä siis on teurastamo ja jalostamo. He kertoivat käyttävänsä vettä hirveästi, ja että kun se on uudenaikainen laitos, niin he pyrkivät siihen, että päästöt olisivat mahdollisimman vähäiset, hän sanoo.

        – Ja siellä he itse esittelivät sen mallin, että sinne tulisi kalankasvattamo ja siinä samassa keskustelussa kaupungin edustajat puhuivat kaavoituksesta.

        – Siitä jäi minulle se mielikuva ja käsitys siitä, että tämä on toteutumassa oleva juttu. Ja nyt ilmeisesti onkin niin, että se ei olekaan toteutumassa.

        – Kysymys oli siitä, että he hyvin innostuneesti esittelivät uutta laitosta ja he kertoivat siinä, että he ovat suunnitelleet tai ideoineet – en muista tarkkaa sananmuotoa, kun tästä on kohta 9 kuukautta. Mutta minulle jäi se käsitys, että jumalauta, nämähän tekevät täällä tosi fiksuja ratkaisuja täällä. Sen takia minä olen käyttänyt tätä esimerkkiä, että näin tätä kiertotaloutta voidaan tehdä teollisuuslaitoksen rinnalle.

        – Minä en syytä, että kukaan olisi johtanut minua harhaan, vaan minulle syntyi siitä esityksestä ihan aidosti se käsitys. En minä sitä sen tarkemmin lähtenyt tarkastamaan, mutta minun mielestäni se oli hyvä esimerkki siitä, kuinka asioita voitaisiin fiksusti hoitaa.

        Pitäisikö raumalaisten sitten tehdä tämä?

        – Ilmeisesti kaupunginjohtaja jo totesi, että siellä olisi tätä mietittykin.

        – Mutta ilmeisesti kaavoitus oli se sana, joka tässä on herättänyt keskustelua. Aidosti ajattelen kyllä niin, että kaavoituksella ja maankäytöllä pitäisi pystyä ohjaamaan sitä, että syntyisi kiertotaloutta. Jos ajattelee koko Maapallon mittakaavassa, niin tilanne on se, että me käytämme uusiutumattomia luonnonvaroja liian kovasti hyödyksi ja meillä on ilmasto-ongelma olemassa, niin kyllä näitä asioita pitäisi oikeasti miettiäkin."


      • lista.lindtman

        lipponen on kautta aikain sdp;n paras valehtelija.


      • MakeKepuGr8Again
        lista.lindtman kirjoitti:

        lipponen on kautta aikain sdp;n paras valehtelija.

        eiköhän tämän nykyhallituksen köörinkikepulit kunnostaudu vielä tässäkin, pääsevät sitten jakamaan keskenään kunniajäsenmerkkejä toisillensa tyyliin taulukauppias Vihriälä. Sen verran reippaasti ne vaalilupaukset peruttiin kun hallitukseen päästiin.


    • eikuvota

      On se hyvä, että Antti valehteli tuonkin asian.

      t. entinen demari

    • SDPnRaumanKalakasvattamo

      SDP:n toiminta menee näin: tilanteeseen sopivasti keksitään asioita omasta päästä ja esitetään ne sitten pokkana täysinä totuuksina. Vain poliitikon oma mielikuvitus on rajana kun tarinat uppoavat kansaan (tai ainakin vakiokannattajiin) faktoina.

      Viimeisin tarinatuokio oli viikolla eduskunnassa koskien nykyhallituksen koulutusleikkauksia: SDP, Vihreät, Vasemmistoliitto ym. tekivät välikysymyksen aiheesta joka on heille itselleen tuttu juttu, olivathan ne itse tekemässä samaa höyläystä viime hallituksessa:


      "Vihreät vastustivat itse tekemäänsä leikkausta

      helmikuu 18, 2015

      Eduskunnan välikysymyskeskustelussa kuultiin hämmästyttävä keskustelu, kun vihreiden oppositiojohtaja Ville Niinistö moitti ankarasti hallitusta 260 miljoonan euron lukio- ja ammattikoulutusleikkauksesta, jota hän itse oli säätämässä.

      Niinistön mukaan tarkoitus oli hänen vielä hallituksessa ollessaan parantaa koulutusverkon rakenteita niin, että oppimisen tulokset olisivat parempia, useampi oppilas läpäisisi koulun entistä nopeammin ja saisi tutkinnon.

      – Nyt tästä onkin tullut leikkaus: kuten ministeri sanoi, näin suureen leikkaukseen ei olisi ollut varaa. Minä en ole hyväksynyt tässä asiassa leikkausta. Kun hallitus lisäsi tähän asiaan voimakkaan leikkauksen, me emme ole siinä mukana. Tämä on hallitukselta melkoinen silmänkääntötemppu, Niinistö pyöritteli.

      Ministeri: Ei olisi ollut
      varaa leikkaukseen

      Opetusministeri Krista Kiuru (sd.) oli hetkeä aiemmin sanonut vastauspuheenvuorossaan, että hallitus etsi kuntien tehtäviä karsiessaan koulutuspolitiikasta alun perin 300 miljoonan euron säästöjä niin, että se vähentää kuntien tehtäviä tai ne tehdään tehokkaammalla tavalla.

      – Opetuksen alalla ei olisi ollut varaa näin suureen leikkaukseen, mutta nyt ne tehdään koulutuspoliittisesti kestävällä tavalla, Kiuru pyöritteli. "

      Niinpä niin, populismia politiikka yhtä kaikki...

    • einiinekakerta

      Antti Rinne ja hänen kassaransa tehtailee eduskunnassa kysymyksiä joihin ei itse viitsi alentua. Torstaina eduskunnan kyselytunnilla kävi selväksi miten tämä tapahtui, ilmeisesti demarit ovat niin tyhmiä ettei ymmärrä puhetta.

    • kissanhännäleikkuuta

      Sivistyneenä asiatietoihin perehtyneenä miehenä Antti Rinne saattoi kuitenkin tarkoittaa Tikkurilassa sijaitsevaa kengurun poikasten pussittamoa. Tuohon elinkeinoonhan Suomessa liittyy hyvin vahvasti espoolainen porsaan karvojen kehräämiseen ja niistä rintaliivejä valmistava yritys.

    • antiantti

      Antti Rinne on populisti, ikävää että tyhmät kansalaiset uskovat häntä.

    • Brasilianlihaa

      ihan kuin Rinteellä olisi jotain kytköksiä Brasilian pilaantuneen broilerin tuontiin ? Ajoitus vaan natsaa täydellisesti.

      • Ruoka-aika

        Ihan kuin mihin perustuen?

        Sitä paitsi Antin ruokaisen ravitsevaan pekonipastaan ei tule broileria lainkaan.


      • pekonipastaa

        Sillä perusteellako herra Rinne saa vapaasti möhliä ?


      • PäivällinenNautittuJust
        pekonipastaa kirjoitti:

        Sillä perusteellako herra Rinne saa vapaasti möhliä ?

        Rinne möhlii Suomessa. Brasilia sijaitsee Etelä-Amerikassa.

        Sitä paitsi tuossa Rauman broileri-kalakasvattamo-gatessa oli kyse siitä että Rauman kepuli-PS-porvarit jekuttivat jutuillaan hyväuskoista Anttia.


      • pekonipastaa

        Kyllähän se on Antti Rinne, joka puhui ihan puuta-heinää (Trumppia) Ylen vaalitentissä.


      • PäivällinenNautittuJust
        pekonipastaa kirjoitti:

        Kyllähän se on Antti Rinne, joka puhui ihan puuta-heinää (Trumppia) Ylen vaalitentissä.

        Tästä on kyse (löytyy verkosta Uudesta Suomesta):

        "SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne herätti kummastusta, kun hän keskiviikkona Ylen tv-haastattelussa kertoi esimerkin suunnitellusta laitoksesta, jonka suunnitelmat eivät vielä olleetkan niin pitkällä kuin hän haastattelussa sanoi.
        Nyt Rinne kertoo omin sanoin Uudelle Suomelle, kuinka koko jupakka syntyi.

        – Tosiasia on se, että me olimme eduskuntaryhmän kanssa vierailulla Raumalla, ja kävimme siellä uudessa broilerituotantolaitoksessa. Siellä siis on teurastamo ja jalostamo. He kertoivat käyttävänsä vettä hirveästi, ja että kun se on uudenaikainen laitos, niin he pyrkivät siihen, että päästöt olisivat mahdollisimman vähäiset, hän sanoo.

        – Ja siellä he itse esittelivät sen mallin, että sinne tulisi kalankasvattamo ja siinä samassa keskustelussa kaupungin edustajat puhuivat kaavoituksesta.

        – Siitä jäi minulle se mielikuva ja käsitys siitä, että tämä on toteutumassa oleva juttu. Ja nyt ilmeisesti onkin niin, että se ei olekaan toteutumassa.

        – Kysymys oli siitä, että he hyvin innostuneesti esittelivät uutta laitosta ja he kertoivat siinä, että he ovat suunnitelleet tai ideoineet – en muista tarkkaa sananmuotoa, kun tästä on kohta 9 kuukautta. Mutta minulle jäi se käsitys, että jumalauta, nämähän tekevät täällä tosi fiksuja ratkaisuja täällä. Sen takia minä olen käyttänyt tätä esimerkkiä, että näin tätä kiertotaloutta voidaan tehdä teollisuuslaitoksen rinnalle.

        – Minä en syytä, että kukaan olisi johtanut minua harhaan, vaan minulle syntyi siitä esityksestä ihan aidosti se käsitys. En minä sitä sen tarkemmin lähtenyt tarkastamaan, mutta minun mielestäni se oli hyvä esimerkki siitä, kuinka asioita voitaisiin fiksusti hoitaa.

        Pitäisikö raumalaisten sitten tehdä tämä?

        – Ilmeisesti kaupunginjohtaja jo totesi, että siellä olisi tätä mietittykin.

        – Mutta ilmeisesti kaavoitus oli se sana, joka tässä on herättänyt keskustelua. Aidosti ajattelen kyllä niin, että kaavoituksella ja maankäytöllä pitäisi pystyä ohjaamaan sitä, että syntyisi kiertotaloutta. Jos ajattelee koko Maapallon mittakaavassa, niin tilanne on se, että me käytämme uusiutumattomia luonnonvaroja liian kovasti hyödyksi ja meillä on ilmasto-ongelma olemassa, niin kyllä näitä asioita pitäisi oikeasti miettiäkin."


      • linkinpukkas

      • kakkat_pukkas
        linkinpukkas kirjoitti:

        Vierailuilla ei päästetä teurastamoihin, Raumalla se on vasta rakenteilla.

        Linkki :

        https://yle.fi/uutiset/3-9514946

        Eikä näköjään tuohon linkkiinkään:

        Sivustoon ei saada yhteyttä

        yle.fi kieltäytyi muodostamasta yhteyttä.
        Kokeile seuraavia toimenpiteitä:
        Tarkista yhteys.
        Tarkista välityspalvelimen ja palomuurin määritykset.
        ERR_CONNECTION_REFUSED


    • raumanpoikkii
      • Rauman_porvarit_sen_teki

        Hyvä nyt toimii linkitkin, aiemmassa postissa oli jokin banni päällä.

        Niin se vain on että Antin olisi pitänyt ottaa Rauman porvarit jämäkämmin puhutteluun näistä ns. suunnitelmista sen vierailun aikana. On ihmeellistä että toisaalta näitä promotaan eduskunnan suuntaan kun itse nokkamies vierailee maakunnissa, ja sitten myöhemmin peräännytään kun ne tuodaan koko valtakunnan tietoisuuteen.


      • Rötös-Antti
        Rauman_porvarit_sen_teki kirjoitti:

        Hyvä nyt toimii linkitkin, aiemmassa postissa oli jokin banni päällä.

        Niin se vain on että Antin olisi pitänyt ottaa Rauman porvarit jämäkämmin puhutteluun näistä ns. suunnitelmista sen vierailun aikana. On ihmeellistä että toisaalta näitä promotaan eduskunnan suuntaan kun itse nokkamies vierailee maakunnissa, ja sitten myöhemmin peräännytään kun ne tuodaan koko valtakunnan tietoisuuteen.

        Tietäen Rinteen rankan petoshistorian ei ole ihme uusin valehtelu.


      • Rauman_porvarit_sen_teki
        Rötös-Antti kirjoitti:

        Tietäen Rinteen rankan petoshistorian ei ole ihme uusin valehtelu.

        Vastuu on ennen kaikkea aloittajalla eli Rauman porvarithan niitä satuja ovat Antille ladelleet, kun kerran tilaisuus on ollut.


      • Raumanpoikkii

        Jos yhtään tiedän noista demareiden "retkistä", niin eipä ole pojuun mitään satuja upotettu, vaan ihan itseään Alkon antimia.


      • Rötös-Antti
        Rauman_porvarit_sen_teki kirjoitti:

        Vastuu on ennen kaikkea aloittajalla eli Rauman porvarithan niitä satuja ovat Antille ladelleet, kun kerran tilaisuus on ollut.

        Sadut ovat Petos-Antin itse kehittämiä. Valheella on Rinteen jäljet.


    • hyväSuomi

      Ilmoitus poliisille valeuutisesta. Heillä on erikoisryhmä perustettu käsittelemään näitä uutisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe