Kielillä puhumisen armolahjasta ollut keskustelua

profitt

On esiintynyt käsityksiä ettei sellaista lahjaa voi olla, tai ei ainakaan helluntaimaailmankatsomuksen olevilla uudesti syntyneillä. Tuollainen johtopäätös jo ajatuksen tasolla on absurdia. Ainoastaan voidaan käsitellä kenelle on ilmaantunut lahja tulkita kielellä puhumista etc. Itse ainakin osaan tulkita, mutta puhua en osaa.
Kielillä puhumisen armolahja on suurimpia osoituksia siitä, että Ihminen on voideltu tietyllä hengellisellä tavalla. Paaavalinkin mukaan se on tavoiteltavin lahja.

Esim. Kesitasta on arvosteltu hänen puutteellisesta kielillä puhumisen lahjasta/taidosta . Siitä huolimatta että Hän on paitsi hyvä puhuja, joka tuleekin esille tuossa seuraavassa nauhoitteessa, niin myös...


https://www.youtube.com/watch?v=agQ9FHBIqb4


... Hän on myös hedelmällinen kielillä-puhuja. Tämä ei ole mikään väärennös, vaan ovat suoria sitaatteja Hänen hedelmistään ja lahjoistaan.
Hän ei puhu myöskään salaa kotona ja sillain muka valehtele meille, vaan aivan yleisellä foorumilla ja julkisesti.

Tässä näytteitä Hänen kielillä puhumisen suurista hedelmällisistä lahjoista:
On muitakin mainintoja Hänen suorituksistaan kieliltäsi puhutuista ja muistakin.?

Kesitas 24.11.2015 17:38
Kepulainen Pääministeri on kaiken pahan alkuunpania ja Valtuustossa lestadiolais- keput ajoivat tilojen vuokraamista, pystyssä taputtaen, sopulit olivat jo omaksuneet asian ja heillehän raiskaus on arkipäivää.

Kesitas 10.3.2016 6:44
Miten pitäisi kirjoittaa esimerkiksi pedofiliasta, että siihen sisältyisi ihannointia sekä hyväksyntää? Tämä omien lasten nainti, sekä treenaukset mm. Ranualla oli -70- 80 luvulla hyvin leimallista ja tapauksia oli tuhansia.

Kesitas 27.9.2014 10:31
"Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa)
"Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)
"Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

Kesitas 17.9.2014 20:22
"Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**
Näinhän se VL mafia toimii? eikö vaan. He pelastivat omansa?
Muualla jo neljän lapsen jutusta tulee ”penaltia” useampi vuosi. Näin toimii SRK kristillisyys. Eihän siinä tule kun 5 pv yhtä kohti. Halpaa se on jatkaa Vihelän hippalointia

Kesitas kirjoitti toukokuussa 2013:
""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen. Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

Kesitas 23.10.2014 19:15
Vai vähättelet pedofiliaa? Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

Kesitas 13.1.2015 23:14
Hieman katsantoa, kuka valehtelee?
Jäi vielä mainitsematta, että onko asiantuntia ehkä SRK;n pedofilia salaaja?? Sopisi kuvioihin. Siellä niitä on muutamia? Jos useampia nimeä, teillä kuitenkin -60 luvulta lähtien tuhansia....Muhonen saattaa kirjoittaa niin, kuten sanoit, mutta ongelmana on olettamus, Hänen näkemys ja vailla yhtään nimeä. Esillä oli kolme, joista yksi todettiin syyttömäksi....Ei taida riittää pesemään teidän pesäänne. Täällä Oulun alueella on mm. Vihelöitä ja Myllymäkejä tuomiolla joka kuukausi.

Kesitas 17.9.2014 20:22
Minun älykkyyttäni on palstalla ehkä eniten, Melperiä lukuun ottamatta ja olen vakuuttunut, että sen tekee huomattavasta heikoimmilla varustetut lestat.

Kesitas 29.1.2015 17:03 Voidaan myös kysyä; Suosiko Hän näitä R- ritareita. Hänelle riitti se, että Isän ohje oli ottaa heidät hengiltä.

Kesitas 3.7.2015 15:10
Jos minulta kysyt , olen Uudestisyntynyt Jeesuksen opetuslapsi ja kunnioitan Isän määräyksiä.

Kesitas 14.7.2015 20:22
Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut

49

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta-lyhyesti

      Jussi-parka vois kommentoida tuota myös itse. Eli, millaisena hän kokee kielilläpuhumisen lahjan ja toisaalta solvauslahjan tulevan samalta Herralta..

      tarkoitan niinku sillain niinku hänen omasta mielestä. sopusoinnussa uudestisyntymänsä kanssa ja sillai, et miltä se niinku omasta mielestä.

    • Mikäs siinä, kommentoin.

      Henki kirkastaa aina Kristusta, ja te pilkkaatte kaiken maailman jezusteliana, Hän käskee oikaista asian, samoin kun se, etten ole mikään Jussi Sinulle.

      Ihmisten, jolla ei ole Henkeä, ei myöskään kielillä puhumisen lahjaa, joka on ainut ihmisen puhe suoraan Jumalalle.

      Olette kuiva ja pakanallinen lahko, jonka opetus ei pelasta ketään, ellette uudestsiynny Jeesuksessa.

      Kaikki nämä mitä tuotte maalikkona esille Hengestä, on pilkkaa ja vie suoraan tulimereen, jolla itse pelottelette lapsenne sekopäisiksi.

      • sivusta-lyhyesti

        Niin, sinultahan ei kysytty lainkaan sitä mitä mieltä sinä olet lahkosta. Sinulta kysyttiin ihan toista asiaa. Miksi et vastannut asiaan vaan aloitit solvaamaan , kielillä puhumisen solvauksen?

        Tätä kysyttiin: vastaa siihen jos osaat lukea kysymyksen:


        " Eli, millaisena hän kokee kielilläpuhumisen lahjan ja toisaalta solvauslahjan tulevan samalta Herralta.."

        Niiku omasta mielestä sillee...


      • sivusta-lyhyesti kirjoitti:

        Niin, sinultahan ei kysytty lainkaan sitä mitä mieltä sinä olet lahkosta. Sinulta kysyttiin ihan toista asiaa. Miksi et vastannut asiaan vaan aloitit solvaamaan , kielillä puhumisen solvauksen?

        Tätä kysyttiin: vastaa siihen jos osaat lukea kysymyksen:


        " Eli, millaisena hän kokee kielilläpuhumisen lahjan ja toisaalta solvauslahjan tulevan samalta Herralta.."

        Niiku omasta mielestä sillee...

        Se ei sillee kuulu Sinulle, jolla ei ole Henkeä.


      • 2-9
        sivusta-lyhyesti kirjoitti:

        Niin, sinultahan ei kysytty lainkaan sitä mitä mieltä sinä olet lahkosta. Sinulta kysyttiin ihan toista asiaa. Miksi et vastannut asiaan vaan aloitit solvaamaan , kielillä puhumisen solvauksen?

        Tätä kysyttiin: vastaa siihen jos osaat lukea kysymyksen:


        " Eli, millaisena hän kokee kielilläpuhumisen lahjan ja toisaalta solvauslahjan tulevan samalta Herralta.."

        Niiku omasta mielestä sillee...

        Mitä tahansa ja milloin tahansa teet kysymyksen tuolle rikolliselle, niin hän vastaa eri kysymykseen, solvaa ja valehtelee.

        Hän on erikoinen siinäkin mielessä, ettei hän osaa erottaa sarkasmia asiakirjoittelusta. Hän näyttää kokevan ylpeydenaiheena tämänkin avauksen sisällön. Kyseessä on poikkeuksellisen sairas aivopesty, joka ei edes näe muita ihmisiä, vaan elää absoluuttisessa transsissa ja pahan ohjauksessa.

        Oletteko koskaan törmännyt vastaavaan sairauteen, jossa ihminen suoltaa palstalle pelkkää valhetta ja ihmisvihaa, niin noiden faktojen edessäkin henkilö on sokea ja jatkaa seuraavassa lauseessa olevansa uudesti syntynyt pyhä?

        Puistattaa tuollaiset oksettavat ihmisrauniot. Toivottomuus joka hänessä peilaa, on surullistakin.


      • 2-9 kirjoitti:

        Mitä tahansa ja milloin tahansa teet kysymyksen tuolle rikolliselle, niin hän vastaa eri kysymykseen, solvaa ja valehtelee.

        Hän on erikoinen siinäkin mielessä, ettei hän osaa erottaa sarkasmia asiakirjoittelusta. Hän näyttää kokevan ylpeydenaiheena tämänkin avauksen sisällön. Kyseessä on poikkeuksellisen sairas aivopesty, joka ei edes näe muita ihmisiä, vaan elää absoluuttisessa transsissa ja pahan ohjauksessa.

        Oletteko koskaan törmännyt vastaavaan sairauteen, jossa ihminen suoltaa palstalle pelkkää valhetta ja ihmisvihaa, niin noiden faktojen edessäkin henkilö on sokea ja jatkaa seuraavassa lauseessa olevansa uudesti syntynyt pyhä?

        Puistattaa tuollaiset oksettavat ihmisrauniot. Toivottomuus joka hänessä peilaa, on surullistakin.

        Minkä kysymyksen teit, johon en pysty vastaamaan.

        Älä juo enään tänä iltana, selvänä on parempi olla.


      • sivusta-lyhyesti
        Kesitas kirjoitti:

        Minkä kysymyksen teit, johon en pysty vastaamaan.

        Älä juo enään tänä iltana, selvänä on parempi olla.

        Tätä kysytään neljännen kerran, koita vastata solvaamisen yhteydessä edes.

        "Eli, millaisena hän kokee kielilläpuhumisen lahjan ja toisaalta solvauslahjan tulevan samalta Herralta"


      • sivusta-lyhyesti kirjoitti:

        Tätä kysytään neljännen kerran, koita vastata solvaamisen yhteydessä edes.

        "Eli, millaisena hän kokee kielilläpuhumisen lahjan ja toisaalta solvauslahjan tulevan samalta Herralta"

        Osaltasi niillä ei ole mitään yhteyttä, koska et puhu kielillä.


      • sivusta-lyhyesti
        2-9 kirjoitti:

        Mitä tahansa ja milloin tahansa teet kysymyksen tuolle rikolliselle, niin hän vastaa eri kysymykseen, solvaa ja valehtelee.

        Hän on erikoinen siinäkin mielessä, ettei hän osaa erottaa sarkasmia asiakirjoittelusta. Hän näyttää kokevan ylpeydenaiheena tämänkin avauksen sisällön. Kyseessä on poikkeuksellisen sairas aivopesty, joka ei edes näe muita ihmisiä, vaan elää absoluuttisessa transsissa ja pahan ohjauksessa.

        Oletteko koskaan törmännyt vastaavaan sairauteen, jossa ihminen suoltaa palstalle pelkkää valhetta ja ihmisvihaa, niin noiden faktojen edessäkin henkilö on sokea ja jatkaa seuraavassa lauseessa olevansa uudesti syntynyt pyhä?

        Puistattaa tuollaiset oksettavat ihmisrauniot. Toivottomuus joka hänessä peilaa, on surullistakin.

        ""Oletteko koskaan törmännyt vastaavaan sairauteen, jossa ihminen suoltaa palstalle pelkkää valhetta ja ihmisvihaa, niin noiden faktojen edessäkin henkilö on sokea ja jatkaa seuraavassa lauseessa olevansa uudesti syntynyt pyhä?""

        En vastaavaan. Kieltämättä poikkeuksellinen tapaus. Mutta ei niin poikkeuksellinen ettei tuosta narsismia tunnistaisi. Niinhän narsisti toimii, mutta poikkeuksen tuosta tekee se kun faktojen(kin) edessä(kin) kiumurtelee itsestään "pyhän".
        "Terveempi" narsisti oli ainakin hetken hiljaa.


      • sivusta-lyhyesti
        Kesitas kirjoitti:

        Osaltasi niillä ei ole mitään yhteyttä, koska et puhu kielillä.

        Siksi minä kysyinkin sinulta. Sinun kielillä puhumisesta on ollut kyse jo avauksesta asti. Ota rauhallisesti. Lue kysymys. Ihan iisisti.

        Lopeta kiemurtelu ja vastaa miltä tuntuu olla "pyhä" j asolvata, kuten esimerkit näyttävät.

        Jos et löydä riittävän solvaavia sanoja viestisi alkuun, niin kopioi aiempia ja sitten äkkiä siihen perään vastaat kysymykseeni.


      • sivusta-lyhyesti kirjoitti:

        Siksi minä kysyinkin sinulta. Sinun kielillä puhumisesta on ollut kyse jo avauksesta asti. Ota rauhallisesti. Lue kysymys. Ihan iisisti.

        Lopeta kiemurtelu ja vastaa miltä tuntuu olla "pyhä" j asolvata, kuten esimerkit näyttävät.

        Jos et löydä riittävän solvaavia sanoja viestisi alkuun, niin kopioi aiempia ja sitten äkkiä siihen perään vastaat kysymykseeni.

        Kuka solvaa, jos solvaksi otetaan, katso peiliin.


      • Hänkysyitätä
        Kesitas kirjoitti:

        Kuka solvaa, jos solvaksi otetaan, katso peiliin.

        Lopeta kiemurtelu ja vastaa miltä tuntuu olla "pyhä" ja solvata, kuten esimerkit näyttävät.

        Jos et löydä riittävän solvaavia sanoja viestisi alkuun, niin kopioi aiempia ja sitten äkkiä siihen perään vastaat kysymykseeni.

        miltä tuntuu olla "pyhä" ja solvata, kuten esimerkit näyttävät.


      • Hänkysyitätä kirjoitti:

        Lopeta kiemurtelu ja vastaa miltä tuntuu olla "pyhä" ja solvata, kuten esimerkit näyttävät.

        Jos et löydä riittävän solvaavia sanoja viestisi alkuun, niin kopioi aiempia ja sitten äkkiä siihen perään vastaat kysymykseeni.

        miltä tuntuu olla "pyhä" ja solvata, kuten esimerkit näyttävät.

        Nyt jo sanon, häivy.

        Mikään ei riitä, kuten Vl isälle äiti, tytöt pitää ottaa lisäksi.

        Olet ihme veikko.


      • thatsit
        sivusta-lyhyesti kirjoitti:

        Siksi minä kysyinkin sinulta. Sinun kielillä puhumisesta on ollut kyse jo avauksesta asti. Ota rauhallisesti. Lue kysymys. Ihan iisisti.

        Lopeta kiemurtelu ja vastaa miltä tuntuu olla "pyhä" j asolvata, kuten esimerkit näyttävät.

        Jos et löydä riittävän solvaavia sanoja viestisi alkuun, niin kopioi aiempia ja sitten äkkiä siihen perään vastaat kysymykseeni.

        ei nimi miestä pahenna vaan jumala joka on nimen takana

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703192200088063_ul.shtml


      • Ei kielillä puhuminen ole ainoa tapa puhua Jumalalle, onhan
        Rukouskin sitä. Toiseksi kielillä puhuminen on vain itsensä
        rakentamista, koska jos se puhutaan, kaikesta osasista ,
        -
        Se ei ole sen kummenpi kuin monkkerrus jos joku ei osaa
        tulkita. jos osaa , se on yksi 15 :destätoista armo lahjasta,
        eli 14 :toista , ja selitys on 15: .
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Ei kielillä puhuminen ole ainoa tapa puhua Jumalalle, onhan
        Rukouskin sitä. Toiseksi kielillä puhuminen on vain itsensä
        rakentamista, koska jos se puhutaan, kaikesta osasista ,
        -
        Se ei ole sen kummenpi kuin monkkerrus jos joku ei osaa
        tulkita. jos osaa , se on yksi 15 :destätoista armo lahjasta,
        eli 14 :toista , ja selitys on 15: .
        -

        Jumala ei ole puhunut koskaan muille kun Israelin kansalle, Abrahamin kutsun jälkeen.

        Raamatussa Jumala vaikenee täydellisesti joka on kirjattu Malakian 3 lukuun, 2500v sitten.
        14 Te sanotte: "Herran palveleminen on turha; ja mitä hyötyä siitä on ollut, että me olemme hänelle suorittaneet säädetyt tehtävät ja että olemme vaeltaneet murheellisina Herran Sebaotin kasvojen edessä.
        15 Nyt me kiitämme julkeitten onnea. Ne, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ne tulevat raketuiksi. He kiusaavat Jumalaa, mutta pelastuvat."
        16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
        17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
        18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.

        Herra Jumala väsyi ja puhui vain Jeesuksen kasteessa, jota te lestadiolaiset halveksitte ja pilkkaatte.

        Sanoma oli;
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

        Vasta tämän jälkeen Hän aloitti julkisen työnsä.

        Jumala ei ole puhunut pakanoille mitään, se on vain tosi, Jeesuskin hyvin vähän.

        Mutta uudestisyntyneiden, Hengen täyttämät tekevät poikkeuksen, He puhuvat suoraan Jumalalle, tietämättä itse mitä sanoma sisältää.

        1. Kor. 14:2
        Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia.

        Siinä argumentit.

        Kiitos teuta, kun paljastit itsesi Hengen pilkkaajaksi, mongerruksella.

        Näin käy kun ei ole Henkeä, eikä tajua Jumalan tahtoa.

        Hyvä on pilkata, kun saa siitä kunniaa.

        Ensimmäisen kerran hieman nauran sinun mongerruksellesi, vähän oli viittauksia Raamattuun.

        Kes.


      • Kesitas kirjoitti:

        Jumala ei ole puhunut koskaan muille kun Israelin kansalle, Abrahamin kutsun jälkeen.

        Raamatussa Jumala vaikenee täydellisesti joka on kirjattu Malakian 3 lukuun, 2500v sitten.
        14 Te sanotte: "Herran palveleminen on turha; ja mitä hyötyä siitä on ollut, että me olemme hänelle suorittaneet säädetyt tehtävät ja että olemme vaeltaneet murheellisina Herran Sebaotin kasvojen edessä.
        15 Nyt me kiitämme julkeitten onnea. Ne, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ne tulevat raketuiksi. He kiusaavat Jumalaa, mutta pelastuvat."
        16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
        17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
        18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.

        Herra Jumala väsyi ja puhui vain Jeesuksen kasteessa, jota te lestadiolaiset halveksitte ja pilkkaatte.

        Sanoma oli;
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

        Vasta tämän jälkeen Hän aloitti julkisen työnsä.

        Jumala ei ole puhunut pakanoille mitään, se on vain tosi, Jeesuskin hyvin vähän.

        Mutta uudestisyntyneiden, Hengen täyttämät tekevät poikkeuksen, He puhuvat suoraan Jumalalle, tietämättä itse mitä sanoma sisältää.

        1. Kor. 14:2
        Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia.

        Siinä argumentit.

        Kiitos teuta, kun paljastit itsesi Hengen pilkkaajaksi, mongerruksella.

        Näin käy kun ei ole Henkeä, eikä tajua Jumalan tahtoa.

        Hyvä on pilkata, kun saa siitä kunniaa.

        Ensimmäisen kerran hieman nauran sinun mongerruksellesi, vähän oli viittauksia Raamattuun.

        Kes.

        Tarkoitin yksisuuntaista keskustelua , se siitä sitten.
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Tarkoitin yksisuuntaista keskustelua , se siitä sitten.
        -

        OK teuta.


      • tietotuusjaelämä

        Hellareitten mittapuuna käytetään kielilläpuhumista. Jollet puhut kielillä, sinulla ei ole Pyhää Henkeä. Se on vastoin Raaman sanaa koska:
        1.Kor.12.
        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Hellareitten mittapuuna käytetään kielilläpuhumista. Jollet puhut kielillä, sinulla ei ole Pyhää Henkeä. Se on vastoin Raaman sanaa koska:
        1.Kor.12.
        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

        Juuri näin, mutta miksi PH;n armolahjat kiertävät aina SRK;n?
        Kuivalta vaikuttaa.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Juuri näin, mutta miksi PH;n armolahjat kiertävät aina SRK;n?
        Kuivalta vaikuttaa.

        Lienee niin ettei SRK:n opeilla ja saarnoilla saavuteta Pyhää Henkeä, koska ne ovat ihmisoppeja ja sääntöjä.


    • ReijoPyy

      Kielilläpuhuminen on Raamatullinen armolahja, jota ei osvi halveksua. Sekin on Pyhän Jumalan säätämä.

      • RailiRiekko

        Voitko sinä olla varma että todellisuus ja Raamatussa mainittu ovat sama asia? Ellet, niin pidä asia omana uskomuksena ,mieluummin kuin yleisenä totuutena. Toinen vaihtoehto on että annat näytteet ja lisäksi todistat näytteesi olevan yliluonnollista perua ja sen että sillä on jokin todistettava merkitys esim. itsellesi tai muille?

        Jumalalle ei tietenkään mikään ole mahdotonta, se on selvä.


      • mulllahh2-

        #####jota ei osvi halveksua#####.

        Erittäin totta mitä sanot.

        Voidaan pitää Pyhäin Häväistyksenä tämän Sinun helluntaikeikarin anemiaa:


        Kesitas 18.3.2017 20:44
        Henki kirkastaa aina Kristusta, ja te pilkkaatte kaiken maailman jezusteliana,.

        Kesitas 10.3.2016 6:44
        Miten pitäisi kirjoittaa esimerkiksi pedofiliasta, että siihen sisältyisi ihannointia sekä hyväksyntää? Tämä omien lasten nainti, sekä treenaukset mm. Ranualla oli -70- 80 luvulla hyvin leimallista ja tapauksia oli tuhansia.

        Kesitas 27.9.2014 10:31
        "Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa)
        "Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)
        "Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

        Kesitas 17.9.2014 20:22
        "Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**
        Näinhän se VL mafia toimii? eikö vaan. He pelastivat omansa?
        Muualla jo neljän lapsen jutusta tulee ”penaltia” useampi vuosi. Näin toimii SRK kristillisyys. Eihän siinä tule kun 5 pv yhtä kohti. Halpaa se on jatkaa Vihelän hippalointia

        Kesitas kirjoitti toukokuussa 2013:
        ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen. Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
        Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

        Kesitas 23.10.2014 19:15
        Vai vähättelet pedofiliaa? Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

        Kesitas 13.1.2015 23:14
        Hieman katsantoa, kuka valehtelee?
        Jäi vielä mainitsematta, että onko asiantuntia ehkä SRK;n pedofilia salaaja?? Sopisi kuvioihin. Siellä niitä on muutamia? Jos useampia nimeä, teillä kuitenkin -60 luvulta lähtien tuhansia....Muhonen saattaa kirjoittaa niin, kuten sanoit, mutta ongelmana on olettamus, Hänen näkemys ja vailla yhtään nimeä. Esillä oli kolme, joista yksi todettiin syyttömäksi....Ei taida riittää pesemään teidän pesäänne. Täällä Oulun alueella on mm. Vihelöitä ja Myllymäkejä tuomiolla joka kuukausi.

        Kesitas 17.9.2014 20:22
        Minun älykkyyttäni on palstalla ehkä eniten, Melperiä lukuun ottamatta ja olen vakuuttunut, että sen tekee huomattavasta heikoimmilla varustetut lestat.

        Kesitas 29.1.2015 17:03 Voidaan myös kysyä; Suosiko Hän näitä R- ritareita. Hänelle riitti se, että Isän ohje oli ottaa heidät hengiltä.

        Kesitas 3.7.2015 15:10
        Jos minulta kysyt , olen Uudestisyntynyt Jeesuksen opetuslapsi ja kunnioitan Isän määräyksiä.

        Kesitas 14.7.2015 20:22
        Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut


      • jiezusteliakes
        mulllahh2- kirjoitti:

        #####jota ei osvi halveksua#####.

        Erittäin totta mitä sanot.

        Voidaan pitää Pyhäin Häväistyksenä tämän Sinun helluntaikeikarin anemiaa:


        Kesitas 18.3.2017 20:44
        Henki kirkastaa aina Kristusta, ja te pilkkaatte kaiken maailman jezusteliana,.

        Kesitas 10.3.2016 6:44
        Miten pitäisi kirjoittaa esimerkiksi pedofiliasta, että siihen sisältyisi ihannointia sekä hyväksyntää? Tämä omien lasten nainti, sekä treenaukset mm. Ranualla oli -70- 80 luvulla hyvin leimallista ja tapauksia oli tuhansia.

        Kesitas 27.9.2014 10:31
        "Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa)
        "Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)
        "Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

        Kesitas 17.9.2014 20:22
        "Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**
        Näinhän se VL mafia toimii? eikö vaan. He pelastivat omansa?
        Muualla jo neljän lapsen jutusta tulee ”penaltia” useampi vuosi. Näin toimii SRK kristillisyys. Eihän siinä tule kun 5 pv yhtä kohti. Halpaa se on jatkaa Vihelän hippalointia

        Kesitas kirjoitti toukokuussa 2013:
        ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen. Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
        Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

        Kesitas 23.10.2014 19:15
        Vai vähättelet pedofiliaa? Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

        Kesitas 13.1.2015 23:14
        Hieman katsantoa, kuka valehtelee?
        Jäi vielä mainitsematta, että onko asiantuntia ehkä SRK;n pedofilia salaaja?? Sopisi kuvioihin. Siellä niitä on muutamia? Jos useampia nimeä, teillä kuitenkin -60 luvulta lähtien tuhansia....Muhonen saattaa kirjoittaa niin, kuten sanoit, mutta ongelmana on olettamus, Hänen näkemys ja vailla yhtään nimeä. Esillä oli kolme, joista yksi todettiin syyttömäksi....Ei taida riittää pesemään teidän pesäänne. Täällä Oulun alueella on mm. Vihelöitä ja Myllymäkejä tuomiolla joka kuukausi.

        Kesitas 17.9.2014 20:22
        Minun älykkyyttäni on palstalla ehkä eniten, Melperiä lukuun ottamatta ja olen vakuuttunut, että sen tekee huomattavasta heikoimmilla varustetut lestat.

        Kesitas 29.1.2015 17:03 Voidaan myös kysyä; Suosiko Hän näitä R- ritareita. Hänelle riitti se, että Isän ohje oli ottaa heidät hengiltä.

        Kesitas 3.7.2015 15:10
        Jos minulta kysyt , olen Uudestisyntynyt Jeesuksen opetuslapsi ja kunnioitan Isän määräyksiä.

        Kesitas 14.7.2015 20:22
        Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut

        Mielestäni Raamatun kielillä puhumisen sisältö on hyvää jopa pyhää, mutta tämä Kesitaksen kielillä puhuminen on saastaista, rietasta ja pahaa.


      • jiezusteliakes kirjoitti:

        Mielestäni Raamatun kielillä puhumisen sisältö on hyvää jopa pyhää, mutta tämä Kesitaksen kielillä puhuminen on saastaista, rietasta ja pahaa.

        Oletko kuulut minun puhuvan kielillä?

        Älä puhu soopaa.


    • KaikkeenMaailmaan

      Muutamat vl:t vakavasti väittää että armolahjat eivät toimisi enää.

      Raamattu ei kyllä sellaista käsitystä tue.

      Niinkauna kuin evankeliumia viedään kaiikkeen maiilmaan siellä ne toimivat.
      No jos ei sitä tehdä vaan ollaan omissa nurkissa piilossa mihin niitä tarvittaisiinkaan.

    • sian-saksaksi

      Onpa kyllä outo murre.

    • vl-kielillä_puhumista

      Vanhoillislestadiolaisten kielillä puhuminen

      = Saatana puhuu ja puhe tulee ulos vanhoillislestadiolaisen saarnamiehen suusta.

      • Kesltas

        Aika vekkuleja veitikoita velikullat

        Mel


    • veli-vl

      Kielillä voi puhua, mutta sen täytyy olla ymmärrettävää kieltä.

      • Niilo_yli_vainio

        Älä syyllistä. Minkä kukaan ymmärrykselleen voi, kielillä puhuu se jonka suu liikkuu, ääni kuuluu mutta jota ei taida ymmärtää. Vai tarkoitatko että pitäisi ommella suu kiinni kun Jumala puhuu? Kielillä puhumista ei voi estää, ilman lääkäriä, eikä Kesin tapauksessa psykiatrillista lääkehoitoa.

        Eihän se Kesitaksen vika ole ettei hän ymmärrä, vaikka kaikki kuuliat ymmärtävätkin hänen olevan vajakki.


      • Nimimerkki "veli-vl" = jälleen yksi vanhoillislestadiolainen, joka ei ole Raamattua avannut.

        1. Kor. 14:2

        "2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."


      • 7664

        Eihän kielillä puhu ,kuin juopot ovat ottaneet liika viina. Muut jotka puhuu on täyttä teatteria.


      • 7664 kirjoitti:

        Eihän kielillä puhu ,kuin juopot ovat ottaneet liika viina. Muut jotka puhuu on täyttä teatteria.

        Etkö usko Raamattua? Oletko vailla Pyhää Henkeä?
        Ap. t. 2:4
        He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.

        Et ole oikeassa uskossa.


    • tömsssss

      Olen törmännyt samaan ilmiöön.

    • Kesltas

      Misä oen mainitun etä olisi hellu tainen ??

      En oe helluntaijen ?

      Siunauksella

      Kes

    • Ierika

      Kielillä puhuminen on merkki täydellisestä sekoamisesta minkä uskonnollinen suggestio voi aiheuttaa. Välttäkää tilanteita ja sellaista seuraa jos meinaatte pysyä järjissänne.

    • Miksei kaikki Nooan jälkeläiset puhu samaa kieltä? Unohtiko kaikki yhtäkkiä miten puhua ja alkoivat puhumaan täysin toisella kielellä?

      • helluntailainenN

        Nooh, näillä meidän liikkeemme vanhoilla helluntaiveijareilla on syynsä puhua asian vierestä.


        Tapaaminen kauppakeskuksessa päättyi paniikkiin ja pakenemiseen.

        Lahtelainen 12-vuotias tyttö järkyttyi, kun häntä tuli 14-vuotiaan pojan sijaan tapaamaan aikuinen mies, joka oli pitänyt tyttöön yhteyttä Facebookin välityksellä ja esiintynyt teinipoikana. Hyväuskoinen tyttö odotti nettituttavastaan itselleen ystävää, koska tunsi itsensä yksinäiseksi.

        Ensitapaamisesta tuli tytölle kauhukokemus. Mies ehdotti seurustelun aloittamista ja myöhemmin avioliittoa.

        Tyttöön iski paniikki ja hän juoksi pois ja soitti äidilleen. Osapuolten tapaamiset jäivät yhteen kertaan.

        Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi 22-vuotiaan miehen lapsen seksuaalisen hyväksikäytön yrityksestä puolen vuoden mittaiseen ehdolliseen vankeuteen perjantaina.

        Osapuolet pitivät yhteyttä noin kuukauden ajan Facebookin välityksellä. Helsinkiläinen mies oli ollut aloitteellinen, tiedustellut poikaystävistä ja kysellyt seksin harrastamisesta. He sopivat tapaamisesta lahtelaisessa Kauppakeskus Triossa.

        Facebookissa mies esiintyi väärällä kuvalla ja väärillä henkilötiedoilla


      • helluntailainenN kirjoitti:

        Nooh, näillä meidän liikkeemme vanhoilla helluntaiveijareilla on syynsä puhua asian vierestä.


        Tapaaminen kauppakeskuksessa päättyi paniikkiin ja pakenemiseen.

        Lahtelainen 12-vuotias tyttö järkyttyi, kun häntä tuli 14-vuotiaan pojan sijaan tapaamaan aikuinen mies, joka oli pitänyt tyttöön yhteyttä Facebookin välityksellä ja esiintynyt teinipoikana. Hyväuskoinen tyttö odotti nettituttavastaan itselleen ystävää, koska tunsi itsensä yksinäiseksi.

        Ensitapaamisesta tuli tytölle kauhukokemus. Mies ehdotti seurustelun aloittamista ja myöhemmin avioliittoa.

        Tyttöön iski paniikki ja hän juoksi pois ja soitti äidilleen. Osapuolten tapaamiset jäivät yhteen kertaan.

        Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi 22-vuotiaan miehen lapsen seksuaalisen hyväksikäytön yrityksestä puolen vuoden mittaiseen ehdolliseen vankeuteen perjantaina.

        Osapuolet pitivät yhteyttä noin kuukauden ajan Facebookin välityksellä. Helsinkiläinen mies oli ollut aloitteellinen, tiedustellut poikaystävistä ja kysellyt seksin harrastamisesta. He sopivat tapaamisesta lahtelaisessa Kauppakeskus Triossa.

        Facebookissa mies esiintyi väärällä kuvalla ja väärillä henkilötiedoilla

        Ja miten tämä liittyy Nooaan ja siihen että hänen jälkeläisensä puhuvat eri kieliä? Yrität vain viedä huomion pois itse ongelmasta.


      • VenlaSivusta
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Ja miten tämä liittyy Nooaan ja siihen että hänen jälkeläisensä puhuvat eri kieliä? Yrität vain viedä huomion pois itse ongelmasta.

        Miten Nooasi liittyy avauksen aiheeseen?


      • VenlaSivusta kirjoitti:

        Miten Nooasi liittyy avauksen aiheeseen?

        Siten että osa Nooan jälkeläisistä oppivat yhtäkkiä puhumaan täysin erikieliä ja unohtivat kaikki kuinka puhua yhtä kieltä. Ei se ole minun Nooani sinähän se olet joka luulet että hän oli olemassa.


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Siten että osa Nooan jälkeläisistä oppivat yhtäkkiä puhumaan täysin erikieliä ja unohtivat kaikki kuinka puhua yhtä kieltä. Ei se ole minun Nooani sinähän se olet joka luulet että hän oli olemassa.

        Se o sillai mahdollista, että Nooa eli vielä vedenpasumisen jälkeen 350 vuotta.
        ja Kansa oli mennyt Sineaarin tasankolle , ja päättivät rakentaa Tornin . Kaikki
        puhuivat vielä yhtä kieltä .
        -
        Jumala katsoi että nyt on parasta, sekoittaa kielet niin että kukaan ei ymmärrä
        toistaan, ja niin Hän teki, kansa ei ymmärtänyt toinen toistaan. Kuinka paljon
        kieliä tuli ,!!! ei kerrota.
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Se o sillai mahdollista, että Nooa eli vielä vedenpasumisen jälkeen 350 vuotta.
        ja Kansa oli mennyt Sineaarin tasankolle , ja päättivät rakentaa Tornin . Kaikki
        puhuivat vielä yhtä kieltä .
        -
        Jumala katsoi että nyt on parasta, sekoittaa kielet niin että kukaan ei ymmärrä
        toistaan, ja niin Hän teki, kansa ei ymmärtänyt toinen toistaan. Kuinka paljon
        kieliä tuli ,!!! ei kerrota.
        -

        Miksi jumala päätti sekoittaa kielet? Jotta raamatun lukemisesta tulisi vaikeampaa? Jotta ihmiset voisivat palvoa muita jumalia? Ja mitä virkaa sillä tornilla oli? Aika tyhmä saa olla jos luulee satujen olevan totta.


      • velikultia
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Miksi jumala päätti sekoittaa kielet? Jotta raamatun lukemisesta tulisi vaikeampaa? Jotta ihmiset voisivat palvoa muita jumalia? Ja mitä virkaa sillä tornilla oli? Aika tyhmä saa olla jos luulee satujen olevan totta.

        Aika vekkulia


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Miksi jumala päätti sekoittaa kielet? Jotta raamatun lukemisesta tulisi vaikeampaa? Jotta ihmiset voisivat palvoa muita jumalia? Ja mitä virkaa sillä tornilla oli? Aika tyhmä saa olla jos luulee satujen olevan totta.

        Silloin ei ollut vielä Raamattua, vaan ihmisen ylpeys sekä uhma sillä lyötiin.


      • Kesitas kirjoitti:

        Silloin ei ollut vielä Raamattua, vaan ihmisen ylpeys sekä uhma sillä lyötiin.

        Vanhemmat ovat ylpeitä lapsestaan niin jumala päättää että molemmat vabhemmat puhuvat yhtäkkiä eri kieltä. Silloin ei ollut raamattua koska sitä ei koskaan edes tapahtunut.


    • Mumisija

      Jos puhuu raamatun sanaa, nin tulis puhua pelkästään totta. Jos ei ymmärrä itse mitä puhuu, nin ei se ainakaan Jumalalta tule. Se tulee ihmisen pimeästä mielestä. Ainakaan tyhjän mumiseminen ei ole valehtelua, mutta sen tulkitseminen puheeksi taatusti on. Pain mumisija yksin tietää mitä mumisee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe