Eläimellistä menoa 60+

New-age

Tökkäsin tällaisen aloituksen, minkä ideana on eläinaiheinen musiikki.
Ei ensisijaisesti siis bändejä, joiden soittoa voisi kuvata näin rajusti.
Kaikki musiikki-genret sallittuja. Ei ikärajaa.

https://youtu.be/MQrBXqJZHKE

Annetaan palaa

114

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • staka

        Hyvä Paloma ;-D !
        Cucaracha on myös yksi salsa-kuvio/askellus, miesten huki.


    • henrjii
    • eppu2
    • Hyvä valinta sinulta. Taitavaa kitarointia.
      Ensimmäisenä tuli mieleen Juha Watt Vainion Albatrossi mutta kun en oikein diggaa hänen laulustaan, niin soitan Fleetwood Macia.

      https://www.youtube.com/watch?v=QVwZqoyLsw4

    • suvenelli1

      Kuningaskobra ja tällä kertaa Laura Närhi:

      https://www.youtube.com/watch?v=qI5XPekbCs8

    • ö-Öö
    • suvenelli1
      • New-age

        Macin Albatrossi on tosi levollista. Eläinten karnevaalissa oli paljon tuttua. Ja hienosti tehtyjä akvarelleja. Samoin Borriquito tv-alkuajoilta varmaan eli montako kameraa. Oliko mukana jääkiekkoilija "Mölli" Keinonen?
        Kaik oon kuunnellut.

        https://youtu.be/iXO7-aAzUO4


    • eppu2

      • eppu2

      • En minäkään. Karvisesta kyllä muita versioita :).


    • Olen nolla, en osaa olla matkassa olen 70 .

    • boppia
      • New-age

      • ö-Öö

    • kärsänmitalla
    • Tutit suuhun ja unia.

    • kylmätotuus
    • kylmätotuus

      Otetaanpa uusiksi, koska edellinen linkkini tähän lauluun on poistettu sääntöjen vastaisena. En tosin ymmärrä mitä sääntöä rikoin.
      Katsotaanhan nyt saako Fredi laulaa laulunsa vai ei!

      https://www.youtube.com/watch?v=MhLElfePcUY

    • Terveiseni Miamista. Suomessa on yö, täällä kello noin 9.00.

      Aloitus on eläimellista menoa jne.

      Kieltämättä musiikilla on tarkoituksensa.

      Koin ensimmäistä kertaa elämässäni Sodoman ja Komoran menoa täällä Miami Beachillä.

      Allikaattorien ja lintujen seurassa vietetyn aamu ja iltapäivän jälkeen söimme ihanan katkarapukanajutskan teknomisiikkia soittavassa raflassa.

      Lähdimme bechille, viina ei ehkä ollut sen syy, että ohitsemme hoiperteli harhaisesti hoiperteleviä nuoria. No, se oli alkusoittoa.

      Kävelimmme rantabulevardia eteenpäin kohti holelliamma. Nuoret lähes alastomat hikoilivat musiikin tahdissa raflojen uima-allasosastojen happy hoursaikoina, läpyttäen käsiään puolialastomattomien tyttöjen tanssiessa lavalla diskomusìkin tahdissa, (ilettävää katsottavaa)

      Miamin rantakatujen epäesteettiset itseään ja läskejään esittelevät lähes alastomat ihmiset eivät herätä minussa muuta kuin, että käännän pääni.

      Näin kauas piti matkustaa ymmärtääkseni, että meillä Suomessa on vielä jonkin sortin moraali tallella nuorten itsenä paljastamisen suhteen.


      Minun korven kasvatin silmin tunnen olleeni kiltti tyttö kaikista kohelluistani huolimatta 😨

      Nyt peiton alle, huomenna merelle 😎

      • Aamuysiltä peiton alle?


      • hehehehe
        ne korven hurstuuki-hilmat miellyttävät sitten silmääsi enemmän kuiitenkin?


      • Heikunkeikku
        Missasinkojotain kirjoitti:

        Aamuysiltä peiton alle?

        Kiinnitin minäkin tuohon huomiota, mutta hetken krapsuteltuani päänahkaa, tuli mieleen, että ehkä korppis tarkoittikin kellon olevan yhdeksän illalla.
        Eikö Floridan ja Suomen aikaero ole 6-7 tuntia?
        Jos se on Miamissa yheksän illalla, niin täällä kello on kolmen-neljän välillä yöllä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kiinnitin minäkin tuohon huomiota, mutta hetken krapsuteltuani päänahkaa, tuli mieleen, että ehkä korppis tarkoittikin kellon olevan yhdeksän illalla.
        Eikö Floridan ja Suomen aikaero ole 6-7 tuntia?
        Jos se on Miamissa yheksän illalla, niin täällä kello on kolmen-neljän välillä yöllä.

        Suomen ja Floridan aikaero on noin 7 tuntia. Eli kun kello on Floridassa 9 aamulla, Suomessa 16 päivällä, vai kui?


      • Missasinkojotain kirjoitti:

        Suomen ja Floridan aikaero on noin 7 tuntia. Eli kun kello on Floridassa 9 aamulla, Suomessa 16 päivällä, vai kui?

        Eli siis joo, Miamissa klo 21 ja Suomessa noin klo 5 aamulla.


      • Heikunkeikku
        Missasinkojotain kirjoitti:

        Suomen ja Floridan aikaero on noin 7 tuntia. Eli kun kello on Floridassa 9 aamulla, Suomessa 16 päivällä, vai kui?

        Piti lähtee kahlaamaan googleen ja tarkistaa tarkemmin, kun ton edellisen kommenttini vetäsin takaraivoni perältä. 6-7 tuntia muistini esille toi, mutta oot oikeassa, että se on 7 tuntia.
        Kyllä, jos aamulla Miamissa 9, niin täällä 16.
        Mut jos korppis kuitenkin tarkoitti, että siellä kello on illalla noin 9 (kenties kakskyt vaille?), niin täällähän se sitten on yöaika jokseenkin tohon aikaan, kun korppis kirjoitti.
        Oletan, että korppis ei aamutuimaan nostele peittoa päälleen?


      • Heikunkeikku
        Missasinkojotain kirjoitti:

        Eli siis joo, Miamissa klo 21 ja Suomessa noin klo 5 aamulla.

        Noup noup, ei kello 5, vaan 4.
        Siis jos k naputteli viestinsä kakskytä vaille 9, niin täällä kello olis kakskytä vaille 4 yöllä. K on lähettänyt viestinsä 20 vaille 4 Suomen aikaa.
        Ehkä olis pareet ootella, mitä korppis itse visertelee. Päästäis helpommalla:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Piti lähtee kahlaamaan googleen ja tarkistaa tarkemmin, kun ton edellisen kommenttini vetäsin takaraivoni perältä. 6-7 tuntia muistini esille toi, mutta oot oikeassa, että se on 7 tuntia.
        Kyllä, jos aamulla Miamissa 9, niin täällä 16.
        Mut jos korppis kuitenkin tarkoitti, että siellä kello on illalla noin 9 (kenties kakskyt vaille?), niin täällähän se sitten on yöaika jokseenkin tohon aikaan, kun korppis kirjoitti.
        Oletan, että korppis ei aamutuimaan nostele peittoa päälleen?

        No niin luulis :). Korppis tarkoitti klo 9 pm vissiin.


      • Olkoon kello siellä mitä oli, mutta meillä ainakin oli yö tuohon aikaan. Minäkin olin poikkeuksellisesti nukkunut jo monta tuntia, enkä kuullut edes korpin naurahdusta.

        https://www.youtube.com/watch?v=wDqjGxM0BRc


      • New-age

        Täällä joku poistattaa normikommentteja. No köyhät on huvit.
        Olen pyytänyt poistattamaan 1. kommentin. Marihuana ei ole Suomessa laillista, joten piilomainontakin on huono asia.

        https://youtu.be/VlonbaGoPSw


        Tuo torikokouskin huvittaa.


    • Minä olen melkein varma että korppis tarkoitti ja kl. 21:00 eli 9 P.M. ja aikaeron ollessa mikä se on, kyllä meillä silloin ainakin jo ollaan nukuttu monta tuntia.
      Muistelen itse vuosi sitten olleeni netissä Floridasta lähinnä iltaisin kun olimme palanneet kotiin rannoilta, kaupoilta, sukulaisilta.
      Tuo lintu/alligaattori-kommentti viittasi johonkin eläinpuistoretkeen tai sitten alligaattorifarmilla käyntiin.

      • Huomenta@ kahviaamiaisella. 8.50 AM. Aikaero Suomeen 6 -tuntia. Aurinko nousee, tulossa 26 C päivä. Tänään iltapäivällä pakkallista aikaa nousemme ristilyalukseen. Ei vaittamista😎


    • suvenelli1
    • Jos kerran eläimistä, niin pitää minun laittaa haikea kurkikappale.
      Olen minä kurkipariskuntaa ruokkinut yli kymmenen vuotta kesäisin, ja kuukauden päästä ne taas tulevat, jos vielä jaksavat lentää takaisin.
      Viime kesänä tuli perunoita aika hyvin, isompi kattila kiehumaan, niin kurjetkin saa mahansa täyteen.
      https://www.youtube.com/watch?v=x4UD8Zed3Bo

      • Pulp-fictio

        Olisi hienoa nähdä kurkia oikein useampia ja niiden "tanssit".
        Aurat keväällä tai syksyllä olen nähnyt.
        Onkohan joukossa lintubongareita?
        Oletko videoinut kurkia tai muuten kuvannut. Onkohan joukossa rengastettuja?
        Miten viljelijät suhtautuvat näihin lintuihin tai hanhiin?


      • eppu2
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Olisi hienoa nähdä kurkia oikein useampia ja niiden "tanssit".
        Aurat keväällä tai syksyllä olen nähnyt.
        Onkohan joukossa lintubongareita?
        Oletko videoinut kurkia tai muuten kuvannut. Onkohan joukossa rengastettuja?
        Miten viljelijät suhtautuvat näihin lintuihin tai hanhiin?

        Aina ennen, kun suurinpiirtein huhtikuun puolessa välissä olen muuttanut mökille, olen kurkien isommat muuttopäivät nähnyt.
        Aattelin, että kuinkahan käy nyt, jos tämä lenseä sää jatkuu, tulevatko aikaisemmin.
        Syksystä muistan, kun pojan kanssa tehtiin grillinpohjan valua, sattui kurkien muuttopäivä.
        Siinä niitä meni auroja vähän väliä yli. Noin silmämääräisesti katsomalla noin 700-800 kpl meni.


      • New-age

        Mä varmaan haltioituisin tuollasesta näystä. Menehän täältäkin kurkiaurat, mutta liikenteen melu peittää ääniä.
        Pikkulintuja lepää lähimetsässä muutaman viikon päästä. Silloin käy viserrys ja kujerrus. Vertaavat varmaan matkakokemuksia. Hih.


      • eppu2
        New-age kirjoitti:

        Mä varmaan haltioituisin tuollasesta näystä. Menehän täältäkin kurkiaurat, mutta liikenteen melu peittää ääniä.
        Pikkulintuja lepää lähimetsässä muutaman viikon päästä. Silloin käy viserrys ja kujerrus. Vertaavat varmaan matkakokemuksia. Hih.

        Siis tuo luku tarkoitti lintuja. Auroja oli 8-9, joista toiset ´´tupla-auroja.
        ´´ Äänestä kuuli, kun seuraava oli tulossa.
        Minusta se oli hienoa.


      • New-age

        Jep. Ymmärsin. Muuten näky olisi kuin Hitchcokin Linnuissa...
        Valkoposki hanhista en välittäisi. Niitä on liikaa.
        Finlandia-talon nurtsit on karmeessa kunnossa.
        Pelkään, että aiheuttaa vielä jotain sairauksia.


      • eppu2
        New-age kirjoitti:

        Jep. Ymmärsin. Muuten näky olisi kuin Hitchcokin Linnuissa...
        Valkoposki hanhista en välittäisi. Niitä on liikaa.
        Finlandia-talon nurtsit on karmeessa kunnossa.
        Pelkään, että aiheuttaa vielä jotain sairauksia.

        Vois kai nekin kuskata sitä lintuinfluenssaa?


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Olisi hienoa nähdä kurkia oikein useampia ja niiden "tanssit".
        Aurat keväällä tai syksyllä olen nähnyt.
        Onkohan joukossa lintubongareita?
        Oletko videoinut kurkia tai muuten kuvannut. Onkohan joukossa rengastettuja?
        Miten viljelijät suhtautuvat näihin lintuihin tai hanhiin?

        Ei niiden tanssi kauan kestä, ainakaan vanhemmilla kurjilla.
        Nyt ovat parina kesänä saaneet kaksi poikasta.
        Kirjoitan tähän tositarinan, kun eläinaihe on, kirjoitin tämän joskus viiskymppisiin.
        Oli kerran varis, joka tykkäs peilata ikkunoista, mutta oli vaikea , kun levitti vähän siipiään, niin putosi.
        Kävin ostamassa kirpparilta sille peilin neljällä eurolla. Olis ollu iso peili yheksällä eurolla, mutta en raskinut ostaa.
        Varishan peilas aamusta iltaan. Väliin suuttui peilikuvalleen, ja rähläytti kakit siihen peiliin. Sitä piti välillä kastelukannun ja katuharjan kanssa putsata.
        Sitten yksi aamu oli kurki siinä peilin edesssä peilaamassa, mutta eihän siitä mitään tullut, kun se peili oli niin pieni, koipiensa välistä joutui kuikkimaan.
        Kyllä minua silloin harmitti. Sitä kun on nuukuuteen kasvatettu, ei siitä ole kuin haittaa.
        Jos olisin ostanut sen yheksän euron peilin, niin kurkikin saanut peilata pää pystyssä.


      • New-age
        k-kotton kirjoitti:

        Ei niiden tanssi kauan kestä, ainakaan vanhemmilla kurjilla.
        Nyt ovat parina kesänä saaneet kaksi poikasta.
        Kirjoitan tähän tositarinan, kun eläinaihe on, kirjoitin tämän joskus viiskymppisiin.
        Oli kerran varis, joka tykkäs peilata ikkunoista, mutta oli vaikea , kun levitti vähän siipiään, niin putosi.
        Kävin ostamassa kirpparilta sille peilin neljällä eurolla. Olis ollu iso peili yheksällä eurolla, mutta en raskinut ostaa.
        Varishan peilas aamusta iltaan. Väliin suuttui peilikuvalleen, ja rähläytti kakit siihen peiliin. Sitä piti välillä kastelukannun ja katuharjan kanssa putsata.
        Sitten yksi aamu oli kurki siinä peilin edesssä peilaamassa, mutta eihän siitä mitään tullut, kun se peili oli niin pieni, koipiensa välistä joutui kuikkimaan.
        Kyllä minua silloin harmitti. Sitä kun on nuukuuteen kasvatettu, ei siitä ole kuin haittaa.
        Jos olisin ostanut sen yheksän euron peilin, niin kurkikin saanut peilata pää pystyssä.

        Olipa hauska juttu. Varmaan tulee seurattua noita "turhamaisia"
        olentoja. Itse olen onnistunut syöttämään talitinttejä niin, että mulla on ollut pähkinöitä kämmenellä ja rohkeimmat ovat käyneet poimimassa herkun. Lähipiirissä pesivät linnut rupeavat luottamaan.
        Tänä leutona talvena en ole heittänyt kuin muutaman kerran kourallisen tiaisille kylmimpinä päivinä.
        Inhottavinta olisi houkutella rottia. Jossain vaiheessa pyöri joku kissa ja lehahteli lehtopöllö ja kanahaukka, huolehtimassa ravintoketjusta, koska h i i r i ä olen nähnyt, naapurin ruokinnan takia. (Tekisi mieli sanoa....mutta naapurille huomauttaminen on vaikeaa.)


      • New-age
        eppu2 kirjoitti:

        Vois kai nekin kuskata sitä lintuinfluenssaa?

        Kyllähän voisivat kuskata. Mutta tästä ei uskalleta hiiskua. Pitäisi olla pelottimia. Järvenpäässä Tuusulajärven rannalla olen myös nähnyt muutamia pariskuntia. Salmonellat ja streptokokit tuliaisina, ehkä. Turhaa söpöilyä. Vähän niinkuin karimetsot ulkosaaristossa, onko se guannoa, mitä tuottavat. En haluaisi asua tuollaisten törkypaakkujen vieressä.


      • eppu2
        k-kotton kirjoitti:

        Ei niiden tanssi kauan kestä, ainakaan vanhemmilla kurjilla.
        Nyt ovat parina kesänä saaneet kaksi poikasta.
        Kirjoitan tähän tositarinan, kun eläinaihe on, kirjoitin tämän joskus viiskymppisiin.
        Oli kerran varis, joka tykkäs peilata ikkunoista, mutta oli vaikea , kun levitti vähän siipiään, niin putosi.
        Kävin ostamassa kirpparilta sille peilin neljällä eurolla. Olis ollu iso peili yheksällä eurolla, mutta en raskinut ostaa.
        Varishan peilas aamusta iltaan. Väliin suuttui peilikuvalleen, ja rähläytti kakit siihen peiliin. Sitä piti välillä kastelukannun ja katuharjan kanssa putsata.
        Sitten yksi aamu oli kurki siinä peilin edesssä peilaamassa, mutta eihän siitä mitään tullut, kun se peili oli niin pieni, koipiensa välistä joutui kuikkimaan.
        Kyllä minua silloin harmitti. Sitä kun on nuukuuteen kasvatettu, ei siitä ole kuin haittaa.
        Jos olisin ostanut sen yheksän euron peilin, niin kurkikin saanut peilata pää pystyssä.

        Kiva juttu. Varislinnut ovat eläinkunnan viisaammasta päästä. Kurjista en tiedä.
        Kävin lenkillä iltapäivällä ja nyt oli lintukonsertti lisääntynyt huomattavasti, aurinkoinen ilma ja 3.


    • kylmätotuus

      Lähetänpä muuttohaukan matkaan, kun se aloittajan edellisessä musaketjussa jäi tekemättä.

      Nähtäväksi jää pääseekö se pohjoiseen asti, vai lentääkö vain ulos palstalta.

      https://www.youtube.com/watch?v=2C_jB9YjQgc

      • New-age

        Tässäpä "sikamaista" menoa. Olen koukussa tietyistä syistä näihin hahmoihin.
        Lastenlaulut on ok.
        Muuttohaukasta pidän.

        https://youtu.be/lE5Qn5UlGhs


    • meille.lapsille
      • New-age

      • kylmätotuus

        Leijonaa metsästettiin linkin lastenlaulussa, mutta hassustihan metsästysretki päättyi.

        Tässä laulussa Lapin miehet lähtevät kovat piipussa susijahtiin.
        Yhtään laukausta eivät ennättäneet ampua, kun luonto oli jo tehnyt tehtävänsä.

        https://www.youtube.com/watch?v=wp8tn9l8rz4


    • kylmätotuus
      • New-age

        Tästä ei voi olla pitämättä. Joitakin soittajan sopivia kappaleita olen
        Jo aiemmin linkittänyt. Korutonta. Herkkää. Voin kuvitella, että hän soittaisi lapsenlapselleen, kun tämä on kipeä.
        Maailmassa on niin paljon melua.

        https://youtu.be/GwlA_fdnOh4

        Onko kitara ihan normi akustinen. Muoto on jännä? Kaunis kitara.
        Seuraavan kerran, kun on flunssa, taidan tilata soittajan kotiini,
        musiikillahan on parantavia voimia!


      • New-age

        Nämä tässä eivät ole päässeet pustalle..
        On vaikeaa löytää aikuisten musiikkia. Taitaa eläimet loppua.
        Lastenlauluja on vielä paljon. Niitä tulee laulettua mm. pienet sammakot, pienet sammakot, ne lystikkäitä on..

        https://youtu.be/ZNaqBBjrIZw


      • ö-Öö
        New-age kirjoitti:

        Tästä ei voi olla pitämättä. Joitakin soittajan sopivia kappaleita olen
        Jo aiemmin linkittänyt. Korutonta. Herkkää. Voin kuvitella, että hän soittaisi lapsenlapselleen, kun tämä on kipeä.
        Maailmassa on niin paljon melua.

        https://youtu.be/GwlA_fdnOh4

        Onko kitara ihan normi akustinen. Muoto on jännä? Kaunis kitara.
        Seuraavan kerran, kun on flunssa, taidan tilata soittajan kotiini,
        musiikillahan on parantavia voimia!

        Kiintoisa kitara

        Eastman "Jazz-kitara". F-aukollinen teräskielinen akustinen. Plektralevy kielten alla. Soudi melkein kuin doprossa, vaikka ilmeisimminkin puusta tehty. Sekin, kaikukoppa oli syvempi, kuin yleensä puoliakustisissa(Gibson Jne), kapeampi kuitenkin kuin normaalisti akustisissa. Tossa ei ollut mikkejä.

        Merkki vähän outo mulle, mutta tollasia on muillakin merkeillä, aika harvinaisia käytännössä. Kun ei kaikupohjaa, aika hiljaisia, kun ei mikkejä, aika hiljaisiaisommissa tiloissa kitara otetaan ulkopuolisella mikillä, kuin muutkin akustiset. Tossa kuului hyvin ulkomikityksen ongelmat, kundi huohotti ja jokin narisi välillä. Soundi saattoi tosin pitkälle johtua just siitä, mikki oli erikseen, tuli tilaa soida.

        Kiintoisa kitara kuitenkin. Ja siistin näköinen.

        =DW=


      • ö-Öö
        ö-Öö kirjoitti:

        Kiintoisa kitara

        Eastman "Jazz-kitara". F-aukollinen teräskielinen akustinen. Plektralevy kielten alla. Soudi melkein kuin doprossa, vaikka ilmeisimminkin puusta tehty. Sekin, kaikukoppa oli syvempi, kuin yleensä puoliakustisissa(Gibson Jne), kapeampi kuitenkin kuin normaalisti akustisissa. Tossa ei ollut mikkejä.

        Merkki vähän outo mulle, mutta tollasia on muillakin merkeillä, aika harvinaisia käytännössä. Kun ei kaikupohjaa, aika hiljaisia, kun ei mikkejä, aika hiljaisiaisommissa tiloissa kitara otetaan ulkopuolisella mikillä, kuin muutkin akustiset. Tossa kuului hyvin ulkomikityksen ongelmat, kundi huohotti ja jokin narisi välillä. Soundi saattoi tosin pitkälle johtua just siitä, mikki oli erikseen, tuli tilaa soida.

        Kiintoisa kitara kuitenkin. Ja siistin näköinen.

        =DW=

        Täsmennys.

        Onhan tossakin mikki heti otelaudan jatkona, kuitenkaan kyse ei varsinaisesti sähkökitarasta. Puoliakustinen kai enenpi ja tossakin videolla mikitys oli erillisellä pallomikrofonilla, näin avaruutta(ja häiriöääniä) soundiin. Soi akustisesti, se ei aina selväjuttu tollasilla, joku Gibson on nimenomaan enenpi sähkö-, kuin akustinen kitara, net vaan on suunniteltu sähkökitaroiksi, kaikukoppa soundin takia. Toi selkeesti enenpi akustinen, jossa mikkikin.

        Kiinalaisia kepukoita, kuten nimestäkin voisi jo päätellä. Kiva soundi kuitenkin, jos vielä olisi joku kovanluokan kitaristikin vääntämässä.

        =DW=


      • New-age

        Myöhäiset kiitokset kitaratiedoista. Luin jo aiemmin.
        Tässä vaan soitannassa on jotain aitoa, autenttista. Siks tykkäsin.


    • kylmätotuus
      • kylmätotuus

        Edellisessä musavalinnassani riitti vauhtia, mutta nyt siirryn aivan toisiin tunnelmiin.

        Tulee aika, jolloin voimat hiipuvat, siipien alta loppuu ilma, eikä lentäminen enää onnistukaan.
        Se on surullinen ja kylmä totuus.

        Joutsenista kertoo seuraava tarina.

        https://www.youtube.com/watch?v=oNOip1G4d-g


      • New-age

        Lahjakas soittaja. Ihailen harmonikan soittajia: vasen käsi, oikea käsi, ilmaa palkeisiin, nuottien muistaminen, rytmi ja sitten oma ilmaisu, jos nuotit nyt jättävät varaa...ja lisäksi soitin painaa melkoisesti.
        Urkujen soitto on myös yhtä mystistä.


      • New-age
        kylmätotuus kirjoitti:

        Edellisessä musavalinnassani riitti vauhtia, mutta nyt siirryn aivan toisiin tunnelmiin.

        Tulee aika, jolloin voimat hiipuvat, siipien alta loppuu ilma, eikä lentäminen enää onnistukaan.
        Se on surullinen ja kylmä totuus.

        Joutsenista kertoo seuraava tarina.

        https://www.youtube.com/watch?v=oNOip1G4d-g

        Voiko tätä kuunnella, ilman, että jotain tulee silmänurkkaan.

        Tässä vastalahja

        https://youtu.be/YNlBrJkvzg0


      • kylmätotuus
        New-age kirjoitti:

        Voiko tätä kuunnella, ilman, että jotain tulee silmänurkkaan.

        Tässä vastalahja

        https://youtu.be/YNlBrJkvzg0

        Kiitos iki-ihanan Veskun laulusta!

        Loiri on armoitettu tekstien tulkitsija. Hänen levynsä soivat usein tässä pirtissä.

        Seuraavaksi laitan kappaleen, joka kertoo kahden eläimen toivottomasta rakkaustarinasta.

        https://www.youtube.com/watch?v=OQOzasYvmdQ


    • kylmätotuus
      • "kylmätotuus"

        No voi,voi...
        Oliko väärä aloitus ykkösenä?

        H.


      • kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

        "kylmätotuus"

        No voi,voi...
        Oliko väärä aloitus ykkösenä?

        H.

        Huomasitko, että tämän ketjun aiheena on eläinaiheinen musiikki?
        Linkkiä sellaiseen en kommmentistasi löytänyt. Taisit unohtaa koko jutun voivotellessasi.

        Minä yritän paikata virheesi.

        Laitanpa lastenlaulun, joka sopii mainiosti tähän saumaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=Zgqc8NrGc3A

        Sanotaanhan, että ylpeys käy lankeemuksen edellä.


      • New-age

        Moni sankari on saanut fanfaarit ja toisille lauletaan tätä.
        No ei nyt niin ylevä...
        Kaikki Vihtorit olkoot tänään onnellisia!

        https://youtu.be/3G9dS7_GQr8


    • kylmätotuus
      • kylmätotuus

      • New-age

        Kiitos. Löysit vielä.
        Tätä lahjakasta pikkulaulajaa en ole kuullutkaan tulevaisuuden nimi?
        Viiksekkäitä on tietenkin tuttu: joku osaa säveltää ja sanoittaa sellaisen tunnelman, jonka voi nähdä kuvana.

        No tässä yksi, mitä myös kuvittelin mielessäin joitakin kymppejä taaksepäin.

        https://youtu.be/qn3vwi7GjZE


      • kylmätotuus
        New-age kirjoitti:

        Kiitos. Löysit vielä.
        Tätä lahjakasta pikkulaulajaa en ole kuullutkaan tulevaisuuden nimi?
        Viiksekkäitä on tietenkin tuttu: joku osaa säveltää ja sanoittaa sellaisen tunnelman, jonka voi nähdä kuvana.

        No tässä yksi, mitä myös kuvittelin mielessäin joitakin kymppejä taaksepäin.

        https://youtu.be/qn3vwi7GjZE

        Riittäähän näitä.

        Lintuaiheessa ja yläilmoissa pysytään edelleen.
        Solisti on minulle aivan uusi tuttavuus.

        https://www.youtube.com/watch?v=rMr3vgIDEy4


      • New-age

        Uusi tuttavuus mullekin.
        No pikkulinnusta laulaa tämä.
        Jotenkin tää on vähän uuvuttava kappale.

        https://youtu.be/9fe0-z3-lNA

        Ö-Öölle kiitos kitarapähkäilystä.


        Taidetaan olla ainoat, jotka pelaa tätä"muistipeliä".


      • kylmätotuus
        New-age kirjoitti:

        Uusi tuttavuus mullekin.
        No pikkulinnusta laulaa tämä.
        Jotenkin tää on vähän uuvuttava kappale.

        https://youtu.be/9fe0-z3-lNA

        Ö-Öölle kiitos kitarapähkäilystä.


        Taidetaan olla ainoat, jotka pelaa tätä"muistipeliä".

        Varpuset ovat lähes hävinneet näiltä seuduilta ja muutkin pikkulinnut vähentyneet huomattavasti.

        Tämän kappaleen pitäisi olla tuoreessa muistissa, jos Euroviisut yhtään kiinnostavat.

        https://www.youtube.com/watch?v=xzkoe4i1Tk0


    • kylmätotuus
      • kylmätotuus

      • New-age

        Huomenta.
        Löysin aamukahvimusiikiksi.

        https://youtu.be/tu_EJAM8N98

        Jep. Olen Euroviisufani, ollut aina eikä hävetä yhtään.
        Nyt edustava paketti on tyylikäs, "säestys" hieno, sanottavaa ois voinut olla enemmän.


        Yritin muistella toista Blackbirdiä....


    • siilinä
    • kylmätotuus

      Pistäydytäänpäs välillä valtameren aaltojen alla tutkailemassa, mitä sieltä mahtaa löytyä.

      Eräs nuori mies törmäsi suureen petokalaan ja se koitui hänen kohtalokseen.

      https://www.youtube.com/watch?v=el50MPWslzQ

    • siilinä
      • New-age

        Mustalintu, vanha sävellys...
        Mutta vieläkin kiusaa jonkin bändin x biisi, blackbird.....in summertime...

        https://youtu.be/X002KYPhgLg


      • kylmätotuus

    • New-age

      Yllätys yllätys.
      Argeologisia tutkimuksia olette tehneet.
      Vaikkei kukko käskien laula, kalakukon voi lennättää. Hyvää. Nam.

      https://youtu.be/g3VrggQW7tk

      Mutta vielä on kadoksissa yksi bb...

      • New-age

      • kylmätotuus

      • kylmätotuus

    • eppu2
      • kylmätotuus

        Linnut elävät sulassa sovussa keskenään, eivätkä ole ennakkoluuloisia, kuten me ihmiseläimet.

        Lastenlaulu seuraavaksi levylautaselle. Esityksen tasosta voi olla monta mieltä, mutta laulun sanomahan on tärkein.

        https://www.youtube.com/watch?v=gsed4tkuQ7w


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Linnut elävät sulassa sovussa keskenään, eivätkä ole ennakkoluuloisia, kuten me ihmiseläimet.

        Lastenlaulu seuraavaksi levylautaselle. Esityksen tasosta voi olla monta mieltä, mutta laulun sanomahan on tärkein.

        https://www.youtube.com/watch?v=gsed4tkuQ7w

        Ei pidä paikkaansa.
        Olen minä nähnyt, miten lokit antavat variksille kyytiä pesimisaikana ja miten ennakkoluuloisina ne yrittävät säikytellä minut pois parvekkeelta, kun luulevat minun olevan menossa niitten pesälle viereisen talon katolle.


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.
        Olen minä nähnyt, miten lokit antavat variksille kyytiä pesimisaikana ja miten ennakkoluuloisina ne yrittävät säikytellä minut pois parvekkeelta, kun luulevat minun olevan menossa niitten pesälle viereisen talon katolle.

        Tarkoitin tuon laulun vertauskuvallista sanomaa kirjoituksessani. Sillä ei ole mitään tekemistä realismin kanssa. Sinäkin oivalsit sen varmasti.

        Tässä laulu, joka kertoo pienimuotoisesti luonnonlaista.

        https://www.youtube.com/watch?v=Q7UHAFaSjaQ

        Laita ihmeessä jokin eläinaiheinen laulu tähän ketjuun, niin saadaan satanen täyteen!


      • Anteeksi jotain väärin????????



      • Eläimellistä on kaikki Suomessa, musiikki ei ollut mitä luulin siis Suomi on Apina.


    • 160653

      Vau vau vau, hau hau hau, koiranpennut haukkuu.

      Olipa pikkuinen oravanpoika, kotona kuuselassa, pitkät sen korvat ja pörröinen häntä pystyssä kiikkumassa.

      Huuteli huolekas oravaäiti, vaara on reiäin suulla
      mutta eihän se tahtonut tuhma lapsi äidin neuvoja kuulla.

      Enpähän pelkää, viivyn vain hetken,
      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxretken

      Rasahti hanki , heräsi otso nyt äkkiä piilostansa
      kirposi katto ja kohosi kämmen nyt äkkiä piilostanasa.
      Mahtuipa siihen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
      oravan häntä.

      Pallona sieppasi otso ja metsähän lennätti vierahansa.

      Siellä nyt pikkuinen oravanoika lumessa itkien rämpi, vaivoin pääsi Kuuselan pirttiin ja itkien sylihin kämpi.

      Koskaan en lähde ilman lupaa, koskaan en katsele karhujen tupaan.

      Olen vain pikkuinen oravanpoika, äiti on tietävämpi,

    • Näissä you-tube on ollut myös aikaisemmin nollia--ajassa tai itä ja länsi ei minun syy.

      • Totuus kaikessa oravat.


    • lä_lälälä_lälä

      Mustankissan tango...

      • Siis suomen sotilaille sodissa oli tämä.

        Kiitos.


    • New-age

      Hyvää lauantaiaamua!
      Kiitos kaikille!
      Kuunnellut olen. Onpa Suomessa paljon hyviä laulajia - ja on ollut.
      Uutuuksia mulle oli montakin.
      Suljetaanko ketju! Mulla on mietemyssyssä uutta, mutta maltan pitää vähän aikaa sitä vielä päässäni.
      Voikaa hyvin ja pitäkää toisista huolta.
      🐕🐶🐩🐈🐱🐀🐁🐭🐤🐣🐔🐓🐰🐇🐢🐹🐥🐦🐏🐑🐐🐺🐃🐂

    • siilinä
      • siilinä

        Ja sitten ehdottomasti viimeinen.
        Mies kysyy et rakastaako kohde häntä, vastaus on yllättävä :D.

        https://www.youtube.com/watch?v=Hto_uvmLq-8

        Juupa juu. Mukavaa lauantaipäivää kaikille, huomenna ollaankin jo kesä-ajassa.


      • New-age

    • eppu2

      Näin lauantaisin tulee klo 19-20 radio Suomesta musiikkiohjelma, tämmösille vanhoille.
      Kuuntelen parasaikaa.

      • New-age

        Kiitos vinkistä. Kuuntelen luvattoman vähän radiota. Levarin ja vinyylit luovutin jälkipolvelle ajat sitten, joten CD tai satunnainen konsertti.
        Tässä youtube surffailussa on löytynyt kiinnostavia juttuja, ääni nyt ei ole tabletilta kaksinen.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe