"Keep his belly full and balls empty"

Elina-82

Se on vanha ja yksinkertainen amerikkalainen parisuhdeoppi, jota äidit ovat jakaneet tyttärilleen läpi sukupolvien. Mies pysyy näin tyytyväisenä, tyytyväisenä on hyvä vaimolleen ja parisuhde voi hyvin.

Millaisia ajatuksia konseptin toimivuudesta?

27

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaimomä

      Toimii kyllä, mutta mieskin on ihminen ei apina.

    • Kiimapossu

      Se toimisi kyllä, vaan nykyään se on tämä mies itse kun tekee ruokaa perheelleen ja parissa entisessä suhteessa ollut se kassien tyhjentäminenkin itse omalla vastuulla, omalla ajalla ja omin käsin. Merkillinen juttu, naiset ei oo tätä amerikkalaisten viisasta ideaa tajunnut.

      Noin minäkin miehenä pysyisin kiltimpänä ja säyseämpänä, ja jaksaisin vielä enemmän näitä kaikkia kotihommia enkä rupeaisi kattelemaan ja miettimään vieraita naisia. Perkele kun ei ole muuta kun paneminen mielessä vaikka kultani kanssa on seksiä jo lähes riittämiin. Ja kun joskus siitä huolimatta tulen torpatuksi oman aloitteeni kanssa niin jo oma pää alkaa kummasti kääntyillä kaupungilla kulkiessa.

    • öpklijki

      Se on varmaan sitten sun omassa päässä se vika, ei varmaan kullassa. Olet sitä miestyyppiä. Ehkä sun olis parempi olla sinkku, ettet satuta pahasti ketään.

    • Kiimapossu

      En usko että minussa vikaa kun pää on tutkittu ja mies terapoitu läpikotaisin jo moneen kertaan. Hormoonit ja ympäristön myrkyt saa naisten pään ja systeemin sekaisin. Ja se että kokoomuksen ja sosiaalidemokraattien kehittämä mätä yhteiskuntajärjestys ja kova verotus pakottaa useimmat naiset töihin ellei miehenä tienaa ihan perkeleesti rahaa. Onneksi alkaa tämä puoli nykyisellään jo oleen kunnossa että naiseni väsymys rupee hellittämään.

    • khjugt

      Jospa se naisesi väsymys onkin jotain muuta kuin työstä....kun kaupngilla kuljeskelet:)

    • Nuolenjanielen

      Aamulla suikkarit tai rakastelu niin mukava lähtee hymy huulilla töihin.

    • dvgtf

      Voi Elina82, parisuhde ei ole noin yksinkertainen asia, ehkä oletkin yksin, tai harrastat ukkomiehiä, kun täällä olet.

    • äölpo

      Epätoivoisia naisia, seksillä pidetään mies vieressä. hahhaa. Kiimamies on vaikea pitää aisoissa.

    • Tilde_58

      Järkeviä naisia ne on. Elämää ymmärtäviä ja omaa kotirauhaa, itseään ja perhettään arvostavia naisia. Sellaisia jotka on lisäksi vielä hyviä miehelleen. Nykyään harvinaisia ainakin Suomessa, suomalaiset äidit ei oppineet kasvattamaan tyttöjään tähän.

      • ei_riitä_voimat

        Minulla on rahat ainakin niin tiukassa, että ruokaostoksia tehdessäni asetan aina lapset etusijalle. Minulla ei meinaa riittää rahat asumiskulujen, vakuutuksien, lasten kulujen, lääkärikäyntien jne jälkeen vielä miehen ruokaan. Mies taas on nirso, eikä halua syödä samaa ruokaa kuin muu perhe, joten joutuisin tekemään eri ruokia eri perheenjäsenille. Minulla ei myöskään riitä voimat miehen "tarpeisiin" sen jälkeen kun hoidan yksin kodin, lapset, raha-asiat, lääkärikäynnit jne jne.
        Ei siinä moiset opetukset kyllä auta, kun rahat ja voimat rajalliset.
        Minä en ymmärrä sitä, että miehen pitää saada ruoat pöytään ja tarpeensa hoidettua, mutta hänellä ei ole mitään vastuuta mistään.


      • exexex

        Tilde_58
        Suomessa, luojan kiitos, arvostetaan tasa-arvoa ja tähän on kasvatettu tyttöjä kuin poikiakin. Nykyisin nuoret miehet myös arvostavat kotia, kumppaniaan ja lapsiaan. Ruokaa ja muita perheen askareita tehdään yhdessä joustavasti. Amerikkalaiset miehet eivät osaa edes vettä keittää...


      • exexex
        ei_riitä_voimat kirjoitti:

        Minulla on rahat ainakin niin tiukassa, että ruokaostoksia tehdessäni asetan aina lapset etusijalle. Minulla ei meinaa riittää rahat asumiskulujen, vakuutuksien, lasten kulujen, lääkärikäyntien jne jälkeen vielä miehen ruokaan. Mies taas on nirso, eikä halua syödä samaa ruokaa kuin muu perhe, joten joutuisin tekemään eri ruokia eri perheenjäsenille. Minulla ei myöskään riitä voimat miehen "tarpeisiin" sen jälkeen kun hoidan yksin kodin, lapset, raha-asiat, lääkärikäynnit jne jne.
        Ei siinä moiset opetukset kyllä auta, kun rahat ja voimat rajalliset.
        Minä en ymmärrä sitä, että miehen pitää saada ruoat pöytään ja tarpeensa hoidettua, mutta hänellä ei ole mitään vastuuta mistään.

        Juu, eikä todella tarvitse riittääkään! Vähintä mitä mieheltä voi vaatia, on se että hän osaa huolehtia omasta ruokailustaan! Vanha ystäväni teki ruokaa; mies sanoi, ettei halua syödä sitä, ei tykkää. Ystävä sanoi vastasi tehneensä ruuan itselleen ja lapsilleen, kuten aina. Ei sitä miehen ole pakko syödä. Keksii sitten jotain muuta. Tämä pariskunta on vielä yhdessä. Sen sijaan moni liitto, jossa vaimo on häärännyt ruuat miehelle samalla kellonlyömällä päivittäin, on hajonnut. Toisaalta en kyllä yhtään ihmettele miksi... Onhan se nyt niin tyhmää jos toinen yrittää liikaa ja toinen ei mitään liittonsa pitimiksi.


    • fvgtdr

      No mutta kuitenkin kiimamies on kiimamies, saa kotona ja vieraissa. Tää on nähty.

    • mummohh

      Yäk pitäisikö suomalaisen naisen opettaa tyttärelleen, että anna miehellesi paljon seksiä, jottei se mene vieraisiin ja kotirauha säilyy. Joillakin suomalaisilla miehillä on aivot ja he ovat vieläpä uskollisia. Suomalaisen naisen onni ei aina ole kiinni siitä miehestä. Opetan tyttärelleni mieluummin, kuinka petollisia ja epätoivoisia jotkut naiset voivat olla ja katkeria omaan elämäänsä, et pitää tulla sotkemaan muiden elämää. Opetan myös, että seksi on vain yksi asia mitä parisuhteeseen tarvitaan. Ja opetan myös sen,että arvosta itseäsi jos mies ei sinua arvosta, niin lähde parisuhteesta. Parisuhteen ylläpitämiseksi tarvitaan se rakkaus ja yhteenkuuluvuuden
      tunne, kaikki muu tulee perässä. Naiset jos seksi ja miehen miellyttäminen on ainoa päämäärä teillä, älkää kertoko sitä tyttärille. Vaikka onneksi tyttäret ovat nykyään paljon valveentuneempia tässäkin asiassa.

      • 63466557

        Miehen näkökulmasta seksi on parisuhteen ainoa plussapuoli ja muu on niitä kustannuksia. Se plussapuoli sitten pikku hiljaa häviää suhteesta.

        Nainen pettyy kuitenkin suhteeseen yleensä miestä ennen. Siksi se seksikin jää pois.


      • fiksuamuttasilti

        Ihan fiksuja ajatuksia, mutta tuo on epäkohta, että opetat tytärtäsi, että nainen on naiselle susi. Että muka tunkevat sotkemaan toisten parisuhteet. Miten hän uskaltaa edes ystävystyä kenenkään kanssa, jos takaraivossa on koko ajan ajatus, että älä luota yhteenkään naiseen?
        Muista kertoa hänelle myös, että jos parisuhde on kunnossa, puolisot arvostaa, kunnioittaa ja rakastaa toisiaan, ei siihen pääse kukaan väliin. Ellei sitten satu menemään yhteen miehen kanssa, jolle ei yksi nainen yksinkertaisesti riitä. Onhan heitäkin, että vaimoaan rakastavat mutta vieraissa silti juoksevat. Muista kertoa se.
        Muista myös kertoa, että jos joutuu petetyksi, syy on pelkästään pettäjässä. Ei petetyssä, ei vieraassa.
        Mutta ei ihan hukkaan mennyt ajatus, että anna miehellesi paljon seksiä niin sopu säilyy. Joku parisuhde terapeutti kirjoitti, että jos sinä et anna miehellesi, joku muu antaa aina...


      • shjyghy

        Niin kirjoitin "jotkut" ei kaikki naiset ja todella ne "jotkut" tunkevat. "Jotkut" miehet ovat heikkoja ja menevät näiden "joidenkin" mukaan.


      • exexex
        63466557 kirjoitti:

        Miehen näkökulmasta seksi on parisuhteen ainoa plussapuoli ja muu on niitä kustannuksia. Se plussapuoli sitten pikku hiljaa häviää suhteesta.

        Nainen pettyy kuitenkin suhteeseen yleensä miestä ennen. Siksi se seksikin jää pois.

        No onpa siinäkin näkemys. Jos seksi on suhteen ainoa plussapuoli, miksi edes olla suhteessa? Vai niinkö paljon pettymyksen odottelu vetää puoleensa? Eikö se silloin ole suhteen toinen hyvä puoli...?

        Naisena muuten vastasin perheen elatuksesta. Siitä huolimatta seksi luisti liiton viime metreille asti. Exän vapaamatkustajan rooli alkoi vain todella jyrsiä ja häiritä sielunelämääni, sitten täytyi laittaa erohakemus ja lopettaa seksikin.


    • Ei suinkaan vaan se menee niin, että miehen on pidettävä nainen tyytyväisenä. Jos ei pidä, otetaan toinen mies seksiseuraksi ja jätetään se oma mies hieman vähemmälle seksille eli laitetaan oma mies nk. koirankoppiin. Jos mies oppii tavoille, hän voi saada hieman lisää seksiä. Ja jos ei opi vieläkään, niin laitetaan se mies vaihtoon ja jatketaan sen toisen miehen kanssa.

    • mummohh

      Olen samaa mieltä, jos mies on laiska parisuhteen ylläpitämiseen, niin nainen ei ole tyytyväinen. Nainen haluaa myös osansa.

    • asklaf

      Viisauden kolmas osuus unohtui: huolehdi, että mother's little helper ei pääse loppumaan...

    • Eienääkivikaudella

      Minulla on fiksu mies. Hän ei tyytyisi noin vähään vaan kaipaa puolisoa, ei pelkästään ruuan laittajaa tai sängynlämmittäjää.

      Toivottavasti kukaan ei nykyaikana usko tuollaisia hokemia, saatikka opeta niitä tyttärilleen.

    • eikyllätoiminoin

      Jos miehellä on taipumus ja halu pettää, sitä halua ei kahlita vaikka seksiä saisi miten paljon. Et kai sä oikeasti usko, että tuo toimii?
      Seksi on parisuhteen liima, sen suola ja sokeri. Toisen arvostuksen, kunnoituksen ja rakkauden joukossa. Parisuhteen tarkoitus ei ole missään tapauksessa se, että vain toinen nauttii elämästä ja toinen tekee kaikkensa, että sen toisen elämä olisi ihanaa esim. antamalla seksiä aina silloin kun toinen haluaa. Tasapuolisessa parisuhteessa seksi on molemminpuolista nautintoa. Siinä ei ole vain antavaa ja ottavaa osapuolta vaan molemmat yhdessä tekee siitä hyvää ja nautinnollista.
      Jos sä tuolla keinolla yrität miehesi pitää tyytyväisenä ja varmistaa, ettei hän mene vieraisiin niin hakoteillä olet. Ei vaan toimi.

    • kliop

      Kiimamiesten aivotoiminta on laskeutunut sinne alatasoon. Mitähän mahtavat töissä saada aikaan noilla aivoilla vai ovatko yleensä missään töissäkään. Tuskin pystyvät keskittymään työntekoon, joten helposti työttömiä tai ainakin työpaikat vaihtuu usein.
      Se yläpää ei kestä yhtään mitään.

    • Iliman

      Meillä minä teen ruokaa enemmän kuin vaimo, ja minun pallieni tyhjentämisestä ei ole enää vaimo ollut aikoihin kiinnostunut, eikä oikein itseänikään enää jaksa kiinnostaa. Että ei tuo ainakaan meillä toimi.

      Miksi mies edes pitäisi pitää tyytyväisenä, eikö se ole nykyaikaa että mies pitää vaimonsa tyytyväisenä ja parisuhde voi hyvin?

    • family_man2

      Omassa parisuhteessani nainen ei kyllä huolehdi millään lailla pallieni tyhjennyksestä, ei ole ilmeisesti riittänyt kiinnostustä seksiin, itse on saanut painetta vähentää tai vaihtoehtoisesti olen käynyt vieraissa. Ruoan teko hoituu kyllä multakin ei siihen naista tarvita.

    • exexex

      Juuh, ei toimi ollenkaan. Surkea, naisia alistava ohje. Lähtee ajatuksesta, että on se ja sama mitä tytär itse saa ja haluaa parisuhteeltaan.

      Tasa-arvoisessa parisuhteessa lähdetään aina siitä yksinkertaisesta opista, että parin yhteispeli sujuu, molemmat arvostavat toisiaan ja ottavat toisensa huomioon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe