Hiivatulehdus

Ällöälällyä

Mihin laitan voidetta?
En ole ikinä tutustunut alapäähäni ja koulussakin näytettiin vain nopeasti piirroskuva naisen alapäästä. Olen nyt katsonut peilin ja taskulampun kanssa ja nähnyt vain punoittavaa ihoa ja jotain mikä "tulee ulos" (lihaa, sisäelimet?....) Ohje oli, että alapäähän, mutta minne sinne? Kaikkiallekko? En edes tunnista missä tuon kaiken karvan ja "pursuavien" poimijen seassa on emätin...
Apuja?

2

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfghdgfhffdsf

      Tässä se taas kerran nähdään, mihin nämä "lamavuosien säästöt" johtaa... tai se, että joissain kouluissa opetus on olematonta esimerkiksi uskonnollisista tai muista vastaavista syistä. Googlettele "naisen ulkoiset sukuelimet" ja muuta aiheeseen liittyvää, löydät kuvia, ehkä jopa ohjevideoita. Tietty voit käydä vaikka terkkarin juttusilla.

    • kannattaisi_tutustua

      Ensinnäkin ensimmäisen hiivatulehduksen diagnosoi lääkäri, et sinä itse. Mene siis lääkäriin, tai edes terkkarille. Tauti voi olla muukin kuin hiiva.

      Nykyään hiivatulehdus hoidetaan suun kautta otettavalla yhdellä hiivakapselilla. On myös emättimeen laitettavia emätinpuikkoja. Jos voidetta on määrätty, se ei yksin riitä. Se on tarkoitettu ulkoisten osien hoitoon, eli siihen alueeseen, mikä muutenkin näkyy, kun katsot vaikka peilin kautta (notkea näkee ilman peiliä).

      Todennäköisesti sinäkin aloitat joskus seksielämän, eli alapäähän kannattaisi tutustua ilman kammotusta. Emätin on käytännössä umpinainen putki, jonka aukko on yleensä enemmän tai vähemmän pröpelöinen alue pienten häpyhuulten välissä. Emättimen aukon päällä on virtsaputken aukko, ja sen yläpuolella klitoris. Emättimen alapuolelta löytyy peräaukko. Emättimen laajuus ja kosteus vaihtelee mm. seksuaalisen kiihoituksen mukaan. Emättimen perällä (enemmän etulaidassa) on kohdunkanava. Se tuntuu melko kovana möykkynä, vähän kuin peukun päänä. Sen keskeltä lähtee ihan pieni yleensä limatulpan täyttämä alue kohtuun. Sen muutaman millin aukon kautta tulee kuukautisveri - ja myöhemmin myös syntyy lapsi, jos siihen tilanteeseen joutuu. Synnyttämättömällä nuorella tytöllä mitkään elimet eivät tursua emättimestä ulos. Ne ovat monisynnyttäjien ongelmia, ja niitä osataan nykyään hoitaa leikkauksilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe