Täysipäisiäkin naisia on

Yksi heistä on laittanut mielipidekirjoituksen:

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000002891386.html

Hienoa että naisissa(kin) alkaa nousta vastustus viimeaikaisille järjettömyyksille. Ilmeisesti naisissakin on niitä jotka tajuaa yhteiskunnan nykykehityksen järjettömyyden ja luonnonvastaisuuden.

60

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1217

      Palstalleki ku sais täyspäisii miehii!

      • Yhtään täysipäistä naista ei tällä palstalla ole eikä itse asiassa koko maapallolla.


    • "Meidän on uskallettava tunnustaa, että joissakin asioissa mies on parempi, ja joissain puolestaan nainen. "

      Haluisin vaan tietää miten nainen muka pesisi pyykkini paremmin kuin mä itse. Ja jos pyykinpesu ei ole se juttu, missä nainen on parempi, niin mikähän se on? Noh, joku saattaa kyllä työntää kuulaa pitemmälle.

      • 720

        Siinä tuli aloittajalle haastaja. Eikä ole edes femakko.


      • Ei mulla oikeasti ole mitään mielipidekirjoittajan ehdottamaa roolitusta vastaan. Kysymys ei vain mielestäni ole siitä, että osaamisen pitäisi määritellä työnjakoa, vaan mitä kumpikin haluaa tehdä. Kuka tahansa mies halutessaan osaa pestä pyykkiä ja kuka tahansa nainen vaihtaa autoon polttimon. Jälkimmäinen olisi usein helpompaakin pienemmillä käsillä. Ja renkaita vaihtaessa mies ehkä jaksaa siirtää niitä pari kappaletta kerrallaan.

        Sitten on tiettyjä aivan ilmeisiä juttuja joissa nainen ei pelkästään ole parempi, vaan mies on täysin kyvytön.


      • tasantylsää
        scrg kirjoitti:

        Ei mulla oikeasti ole mitään mielipidekirjoittajan ehdottamaa roolitusta vastaan. Kysymys ei vain mielestäni ole siitä, että osaamisen pitäisi määritellä työnjakoa, vaan mitä kumpikin haluaa tehdä. Kuka tahansa mies halutessaan osaa pestä pyykkiä ja kuka tahansa nainen vaihtaa autoon polttimon. Jälkimmäinen olisi usein helpompaakin pienemmillä käsillä. Ja renkaita vaihtaessa mies ehkä jaksaa siirtää niitä pari kappaletta kerrallaan.

        Sitten on tiettyjä aivan ilmeisiä juttuja joissa nainen ei pelkästään ole parempi, vaan mies on täysin kyvytön.

        Olen samaa mieltä siitä, että ideaalisti tilanne menee niin, että tehdään niitä asioita, joista tykätään, ja joskus tietty tehdään niitäkin, joista ei niin paljon tykätä. Koska asiat on vain hoidettava. Jokainen pariskunta voi työnjaosta ja soidinmenojen koreografiasta vapaasti päättää kysymättä feministeiltä tai sovinisteilta siihen lupaa, luonnonvalinta karsii epäsopivimmat parit pois toistensa ulottuvilta.

        Mielipidekirjoittajan kanssa samoilla linjoilla siitä, että sukupuolineutraaliuden ihannointi on mennyt liian pitkälle. Siinähän menee koko hauskuus ja hienous sukupuolista, jos kaiken pitää aina olla tasan. Se on tylsää ja maailmalle vierasta, oikeudenmukaisuus on eri asia kuin se, että pitää olla samanlainen ja kaiken täytyy olla millilleen tasan.


      • TotuusSattuu
        tasantylsää kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että ideaalisti tilanne menee niin, että tehdään niitä asioita, joista tykätään, ja joskus tietty tehdään niitäkin, joista ei niin paljon tykätä. Koska asiat on vain hoidettava. Jokainen pariskunta voi työnjaosta ja soidinmenojen koreografiasta vapaasti päättää kysymättä feministeiltä tai sovinisteilta siihen lupaa, luonnonvalinta karsii epäsopivimmat parit pois toistensa ulottuvilta.

        Mielipidekirjoittajan kanssa samoilla linjoilla siitä, että sukupuolineutraaliuden ihannointi on mennyt liian pitkälle. Siinähän menee koko hauskuus ja hienous sukupuolista, jos kaiken pitää aina olla tasan. Se on tylsää ja maailmalle vierasta, oikeudenmukaisuus on eri asia kuin se, että pitää olla samanlainen ja kaiken täytyy olla millilleen tasan.

        "Mielipidekirjoittajan kanssa samoilla linjoilla siitä, että sukupuolineutraaliuden ihannointi on mennyt liian pitkälle"

        Välillä kyllä tuntuu että sukupuolineutraalius ihan halutaan ymmärtää väärin tasapäistämiseksi. En tiedä missä se olisi sellaiseksi määritelty tai missä olisi sanottu että sukupuolineutraalisuuden huippu on se että miehiä ja naisia ei erota toisistaan?
        Oma käsitykseni on että se tarkoittaa vain sitä että ei etukäteen oleteta jonkun haluavan jotain vain siksi että hän on tiettyä sukupuolta. Jokainen sitten valitsee sen mikä itsestä tuntuu hyvältä ja se edelleen johtaa keskimäärin siihen että toinen sukupuoli valitsee enemmän jotain kuin toinen. Mutta pointti onkin siinä että ne eri tavalla valitsevat eivät enää ole silmätikkuja tai ihmettelyn kohteita.


      • tasantylsää
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Mielipidekirjoittajan kanssa samoilla linjoilla siitä, että sukupuolineutraaliuden ihannointi on mennyt liian pitkälle"

        Välillä kyllä tuntuu että sukupuolineutraalius ihan halutaan ymmärtää väärin tasapäistämiseksi. En tiedä missä se olisi sellaiseksi määritelty tai missä olisi sanottu että sukupuolineutraalisuuden huippu on se että miehiä ja naisia ei erota toisistaan?
        Oma käsitykseni on että se tarkoittaa vain sitä että ei etukäteen oleteta jonkun haluavan jotain vain siksi että hän on tiettyä sukupuolta. Jokainen sitten valitsee sen mikä itsestä tuntuu hyvältä ja se edelleen johtaa keskimäärin siihen että toinen sukupuoli valitsee enemmän jotain kuin toinen. Mutta pointti onkin siinä että ne eri tavalla valitsevat eivät enää ole silmätikkuja tai ihmettelyn kohteita.

        Eikö sukupuolineutraalius tarkoita sitä, ettei uskota luonnollisiin, biologisiin eroihin sukupuolten välillä? Pidetään eroja kulttuurisesti tuotettuina konstruktioina, joista on pyrittävä eroon lasten kasvatuksesta alkaen? Tuo muistuttaa aika paljon sitä ajattelua, ettei lahjakkuuksissa ja älykkyyksissä ole eroa, vaan lapsi on tabula rasa, tyhjä taulu, johon kulttuuri kirjoittaa.

        Kumpikin noista ajatuksista on ideologia, jonka taustalla on hyvä tarkoitus, mutta esimerkiksi kotiäitikeskustelussa ja monissa muissa käytännön asioissa näkyy, miten erojen tuottamisen estämisellä päädytään tuottamaan ideologisesti perusteltua vähättelyä, jopa sryjintää. Hyvä naiseus muistuttaakin aika paljon sitä, mitä ennen on pidetty miehekkäänä. Siis voima, valta, riippumattomuus, pärjäävyys, itsenäisyys. Ne ovat aika kapitalistisia arvoja muuten. Siis hyviä arvoja vaikkapa kehitysmaiden köyhille naisille, jotka voivat hankkia tietoja, taitoja, omaisuutta ja vaikutusvaltaa omaksumalla feministisiä arvoja ja tekemällä feminististä politiikkaa omassa yhteisössään. Tuo politiikka tai ideologia ei kuitenkaan poista biologisia eroja sukupuolten välillä.


    • Rivien väleistä voi lukea, että tuokin on uranainen. Lapsista ei liene tuossa "perheessä" tietoakaan.

      • Aivan sama mitä uraa nainen luo kunhan on asenne kohdilllaan, ison plussan multa saa jokatapauksessa perinteisiä arvoja kannattavat naiset.


    • Vaadin rytmiseen voimisteluun myös miesten sarjaa

    • tasapuol

      Miehille synnytysosasto myös.

      • molskis.ja.loiskis

        Onhan miehille jo omat vessat.


      • molskis.ja.loiskis kirjoitti:

        Onhan miehille jo omat vessat.

        Niin mutta halutaan sinne oma kätilö joka punnitsee "lapsen" ja antaa sille pisteet. Sitten kotiin ja pappi paikalle antamaan "lapselle" nimi ja tädit voi lässyttää että "onpas se ihan isänsä näköinen". :P


      • etteye
        scrg kirjoitti:

        Niin mutta halutaan sinne oma kätilö joka punnitsee "lapsen" ja antaa sille pisteet. Sitten kotiin ja pappi paikalle antamaan "lapselle" nimi ja tädit voi lässyttää että "onpas se ihan isänsä näköinen". :P

        Tässä tapauksessa tuo lässytys vaan useimmiten pitäisi myös paikkansa.


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Nainen pesee mielellään jännämiehen pyykit koska muuten jännämies vetelee naista ympäri korvia ja seiniä.

    • 121212121212

      "Saan hyvän mielen, kun herrasmies avaa minulle oven tai ojentuu maksamaan laskun ravintolassa."

      "Linda Mikander
      työntekijä miesvaltaisella alalla
      Helsinki"

      • Naisten ja yhteisten laskujen maksaminen on feministien mielestä miesten tehtävä.


      • Massi.päällikkö
        super-atm kirjoitti:

        Naisten ja yhteisten laskujen maksaminen on feministien mielestä miesten tehtävä.

        Mikäs tässä on maksellessa naisia ja laskuja kun tuota rahukkaa löytyy yli omien tarpeiden. Köyhät ne on jotka itkee rahasta ;)


      • feministimiehetkivoja
        super-atm kirjoitti:

        Naisten ja yhteisten laskujen maksaminen on feministien mielestä miesten tehtävä.

        Jassoo. Mun mies on sitten feministi. Hän tykkää siitä, että olen aina kotona enkä varsinkaan työmatkoilla olisi ollenkaan, koska en silloin nuku hänen vieressään. Eikä ole koskaan valittanut rahanmenoa ja perheen elättämistä (kotiäitinä ollessani), vaan vaikutti päinvastoin siltä, että se tuottaa hänelle suurta tyydytystä, että saa ylläpitää vaimoa. En ole edustusvaimo, mutta hän varmasti tykkäisi sellaisesta.


      • Massi.päällikkö kirjoitti:

        Mikäs tässä on maksellessa naisia ja laskuja kun tuota rahukkaa löytyy yli omien tarpeiden. Köyhät ne on jotka itkee rahasta ;)

        Mikäs siinä. On minullakin ylimääräistä rahaa, mutta en silti suostu antamaan sitä jokaiselle joka vaatii ja kerjää. Olet yksinkertainen.


      • feministimiehetkivoja kirjoitti:

        Jassoo. Mun mies on sitten feministi. Hän tykkää siitä, että olen aina kotona enkä varsinkaan työmatkoilla olisi ollenkaan, koska en silloin nuku hänen vieressään. Eikä ole koskaan valittanut rahanmenoa ja perheen elättämistä (kotiäitinä ollessani), vaan vaikutti päinvastoin siltä, että se tuottaa hänelle suurta tyydytystä, että saa ylläpitää vaimoa. En ole edustusvaimo, mutta hän varmasti tykkäisi sellaisesta.

        Olet parisuhdehuora. Ei kannattaisi kehuskella tuollaisella asialla.


      • Massi.päällikkö
        super-atm kirjoitti:

        Mikäs siinä. On minullakin ylimääräistä rahaa, mutta en silti suostu antamaan sitä jokaiselle joka vaatii ja kerjää. Olet yksinkertainen.

        Arvata saattoi että hyökkäät persoonaan kiinni kun mielipide ei sinua miellyttänyt. Että jaksatkin ;)


      • Massi.päällikkö kirjoitti:

        Arvata saattoi että hyökkäät persoonaan kiinni kun mielipide ei sinua miellyttänyt. Että jaksatkin ;)

        Miehen rahoilla elävä nainen on parisuhdehuora. Ei sen toteaminen ole mitään hyökkäämistä.


      • feministimiehetkivoja
        super-atm kirjoitti:

        Olet parisuhdehuora. Ei kannattaisi kehuskella tuollaisella asialla.

        Tämä on toinen kerta, kun mua on solvattu huoraksi. Ensimmäinen kerta oli yläasteella, kun kovistytön poikaystävä pyysi minua tyttöystäväkseen ja se tyttö uhkasi hakata minut, koska olen huora.

        Tälläkin kertaa olen syytön, vaikka voisihan tuohon tietysti todeta, että kun halvalla saa, niin ei tule kuin sanomista :) Huoraamiselta harva välttyy tässä maailmassa, se alkaa sillä hetkellä, kun tajuaa miten maailma toimii. Ennen sitä olemme viattomia kuin valkoiset kyyhkyset.


      • feministimiehetkivoja kirjoitti:

        Tämä on toinen kerta, kun mua on solvattu huoraksi. Ensimmäinen kerta oli yläasteella, kun kovistytön poikaystävä pyysi minua tyttöystäväkseen ja se tyttö uhkasi hakata minut, koska olen huora.

        Tälläkin kertaa olen syytön, vaikka voisihan tuohon tietysti todeta, että kun halvalla saa, niin ei tule kuin sanomista :) Huoraamiselta harva välttyy tässä maailmassa, se alkaa sillä hetkellä, kun tajuaa miten maailma toimii. Ennen sitä olemme viattomia kuin valkoiset kyyhkyset.

        Et siis kiellä olevasi miehesi rahoilla elävä parisuhdehuora.

        "Huoraamiselta harva välttyy tässä maailmassa, se alkaa sillä hetkellä, kun tajuaa miten maailma toimii."

        Eli ihan sattumalta ja vahingossa päädyit sinua parempituloisen miehen puoliskoksi elämään hänen rahoillaan. No olipas sattuma, Mitenkä ihmeessä naisille aina niin käy. Typerää lisäksi väittää että näin vaan maailma toimii. Kukaan ei ole pakottanut naisia huoriksi, eikä parisuhdehuoriksi, vaan se on täysin heidän oma valintansa ja sillä he edistävät epätasa-arvoa.


      • feministimiehetkivoja
        super-atm kirjoitti:

        Et siis kiellä olevasi miehesi rahoilla elävä parisuhdehuora.

        "Huoraamiselta harva välttyy tässä maailmassa, se alkaa sillä hetkellä, kun tajuaa miten maailma toimii."

        Eli ihan sattumalta ja vahingossa päädyit sinua parempituloisen miehen puoliskoksi elämään hänen rahoillaan. No olipas sattuma, Mitenkä ihmeessä naisille aina niin käy. Typerää lisäksi väittää että näin vaan maailma toimii. Kukaan ei ole pakottanut naisia huoriksi, eikä parisuhdehuoriksi, vaan se on täysin heidän oma valintansa ja sillä he edistävät epätasa-arvoa.

        Juurihan sanoin olevani viaton. Mun pariutuminen ei ollut sattumaa eikä vahinko, tein itse aloitteen ihan kädestä kiinni ottamalla eikä hän vastustellut. "Panin siis asiat tapahtumaan" kuten täällä on tapana asia ilmaista. Itse asiassa olen varsin varakas nainen, ja silloin olin varakas nuori tyttö. Rahatilanteeni oli huomattavasti parempi kuin hänellä, kun aloimme seurustella.

        Se, että miehet elättävät usein naisia, on aika vanha juttu, joka vasta nyt on muuttumassa. Nainen on haavoittuvaisempi, koska hän synnyttää ja hoitaa lapset, nainen tarvitsee lasten isän suojelun ja elatuksen ainakin niiksi ajoiksi, kun synnyttää ja kasvattaa pieniä lapsia. Siksi monet naiset ovat valinneet lapsettomuuden, jolloin vastaa vain itsestään. Mutta koskaan kaikki miehet eivät ole tuota halunneet eivätkä siihen kyenneet. On myös parasiittimiehiä, jotka eivät halua suojella ja kunnioittaa naisiaan, vaan elävät siivellä eivätkä pidä huolta jälkikasvustaan.


      • feministimiehetkivoja kirjoitti:

        Juurihan sanoin olevani viaton. Mun pariutuminen ei ollut sattumaa eikä vahinko, tein itse aloitteen ihan kädestä kiinni ottamalla eikä hän vastustellut. "Panin siis asiat tapahtumaan" kuten täällä on tapana asia ilmaista. Itse asiassa olen varsin varakas nainen, ja silloin olin varakas nuori tyttö. Rahatilanteeni oli huomattavasti parempi kuin hänellä, kun aloimme seurustella.

        Se, että miehet elättävät usein naisia, on aika vanha juttu, joka vasta nyt on muuttumassa. Nainen on haavoittuvaisempi, koska hän synnyttää ja hoitaa lapset, nainen tarvitsee lasten isän suojelun ja elatuksen ainakin niiksi ajoiksi, kun synnyttää ja kasvattaa pieniä lapsia. Siksi monet naiset ovat valinneet lapsettomuuden, jolloin vastaa vain itsestään. Mutta koskaan kaikki miehet eivät ole tuota halunneet eivätkä siihen kyenneet. On myös parasiittimiehiä, jotka eivät halua suojella ja kunnioittaa naisiaan, vaan elävät siivellä eivätkä pidä huolta jälkikasvustaan.

        "Nainen on haavoittuvaisempi, koska hän synnyttää ja hoitaa lapset, nainen tarvitsee lasten isän suojelun ja elatuksen ainakin niiksi ajoiksi, kun synnyttää ja kasvattaa pieniä lapsia."

        Ja sen jälkeen kun nainen on hyötynyt tarpeeksi miehestä niin "meidän olisi aika jutella" ja nainen jättää miehen.


      • feministimiehetkivoja
        super-atm kirjoitti:

        "Nainen on haavoittuvaisempi, koska hän synnyttää ja hoitaa lapset, nainen tarvitsee lasten isän suojelun ja elatuksen ainakin niiksi ajoiksi, kun synnyttää ja kasvattaa pieniä lapsia."

        Ja sen jälkeen kun nainen on hyötynyt tarpeeksi miehestä niin "meidän olisi aika jutella" ja nainen jättää miehen.

        Sähän olet melkein kuin joku ay-pomo, joka näkee riistäjäporvarin kuokkivan omassa ruokapöydässään pekkaspäivinäkin.


      • feministimiehetkivoja kirjoitti:

        Sähän olet melkein kuin joku ay-pomo, joka näkee riistäjäporvarin kuokkivan omassa ruokapöydässään pekkaspäivinäkin.

        En keksi kuvitteelisia juttuja. Kerron faktaa, jonka yrität kiistää huonolla menestyksellä.


      • feministimiehetkivoja
        super-atm kirjoitti:

        En keksi kuvitteelisia juttuja. Kerron faktaa, jonka yrität kiistää huonolla menestyksellä.

        Vähän vaikea sun on minusta faktaa kertoilla, kun ei tunneta.

        Jos ed. viestissäsi mainitsemasi fakta oli se, että naiset ovat eroissa useimmiten aloitteentekijöinä, niin se on aivan totta. Sellainen päätös on kuitenkin pitkän kehityksen tulosta. Moni ero syntyy uskottomuuden seurauksena, ja miehet ovat useammin uskottomia kuin naiset (fakta). Syitä avioeroon ei kuitenkaan tarvitse enää oikeudessa esittää, joten niistä ei ole mitään faktaa olemassa.


      • feministimiehetkivoja kirjoitti:

        Vähän vaikea sun on minusta faktaa kertoilla, kun ei tunneta.

        Jos ed. viestissäsi mainitsemasi fakta oli se, että naiset ovat eroissa useimmiten aloitteentekijöinä, niin se on aivan totta. Sellainen päätös on kuitenkin pitkän kehityksen tulosta. Moni ero syntyy uskottomuuden seurauksena, ja miehet ovat useammin uskottomia kuin naiset (fakta). Syitä avioeroon ei kuitenkaan tarvitse enää oikeudessa esittää, joten niistä ei ole mitään faktaa olemassa.

        "Vähän vaikea sun on minusta faktaa kertoilla, kun ei tunneta."

        Kerron faktaa jutuistasi, jotka ovat täyttä paskaa. Sen toteamiseen ei tuntemista tarvita.

        "Moni ero syntyy uskottomuuden seurauksena, ja miehet ovat useammin uskottomia kuin naiset (fakta)."

        Älä puhu paskaa.

        "Syitä avioeroon ei kuitenkaan tarvitse enää oikeudessa esittää, joten niistä ei ole mitään faktaa olemassa."

        Noniin, itse myönnät asian. Naiset jättävät miehet siinä tilanteessa jos miehestä ei ole enää mitään (taloudellista) hyötyä. Tuo uskottomuus on vaan tekosyytä, jonka voi kertoa ystävättärille, jotta saa muka paremman omantunnon.


      • yli-vääpeli
        feministimiehetkivoja kirjoitti:

        Tämä on toinen kerta, kun mua on solvattu huoraksi. Ensimmäinen kerta oli yläasteella, kun kovistytön poikaystävä pyysi minua tyttöystäväkseen ja se tyttö uhkasi hakata minut, koska olen huora.

        Tälläkin kertaa olen syytön, vaikka voisihan tuohon tietysti todeta, että kun halvalla saa, niin ei tule kuin sanomista :) Huoraamiselta harva välttyy tässä maailmassa, se alkaa sillä hetkellä, kun tajuaa miten maailma toimii. Ennen sitä olemme viattomia kuin valkoiset kyyhkyset.

        eitartte ollahuolissaan.mun ero oli vaikea oltiin ja ei oltu
        seksiä harasettiin ilman rajoja.ryhmä.bi ei napannu.joo olen opistoupseeri


      • feministimiehetkivoja
        super-atm kirjoitti:

        "Vähän vaikea sun on minusta faktaa kertoilla, kun ei tunneta."

        Kerron faktaa jutuistasi, jotka ovat täyttä paskaa. Sen toteamiseen ei tuntemista tarvita.

        "Moni ero syntyy uskottomuuden seurauksena, ja miehet ovat useammin uskottomia kuin naiset (fakta)."

        Älä puhu paskaa.

        "Syitä avioeroon ei kuitenkaan tarvitse enää oikeudessa esittää, joten niistä ei ole mitään faktaa olemassa."

        Noniin, itse myönnät asian. Naiset jättävät miehet siinä tilanteessa jos miehestä ei ole enää mitään (taloudellista) hyötyä. Tuo uskottomuus on vaan tekosyytä, jonka voi kertoa ystävättärille, jotta saa muka paremman omantunnon.

        Juttuni ovat paskaa eikä mun edes kuuluisi olla täällä faktafoorumilla. Näinhän se on, olet oikeassa :( Moido.


    • Minäkin tykkään laittaa kotia mutta ukko vienyt kotitöitäni nyt puolestaan toimin epävirallisena opettaja lapsille. Opetan aakkosia kaikille nuorimmille lapsille.

      Suunnittelen ukon päänimenoksi retkeilyä kesällä. Ei se sitten millään haluisi osallistua erämiehen rooliin mutta koen niin tärkeäksi pärjätä luonnossa. Ei tiedä mitä ikinä tapahtuu ja olisi kuitenkin hyvä osata pärjätä luonnossa.

      • Päätin aloittaa vaunulenkit taas lapsien kera vähän jokapäivä ja kesällä sitten tarpomaan nuotiolle palkintona. Ehkä seuraavana kesänä, voisi miettiä vähän pitempiä reissuja tarpomiseen.


      • tee.se
        valtakunta kirjoitti:

        Päätin aloittaa vaunulenkit taas lapsien kera vähän jokapäivä ja kesällä sitten tarpomaan nuotiolle palkintona. Ehkä seuraavana kesänä, voisi miettiä vähän pitempiä reissuja tarpomiseen.

        Tarvo minun jököttävän kullini päälle nyt ensin ;)


      • tee.se kirjoitti:

        Tarvo minun jököttävän kullini päälle nyt ensin ;)

        Oon kyllä hämmentynyt mutta nolostunut ja kuulostaa himottavalta mutta on pakko vaan jättää sanoiksi.😳


      • Hieno suunniltelma, eräretkeily on toistaiseksi ainakin vielä aika edullista ajanviettoa ja teidän lapsillekin varmaan mukavaa kun pääsevät tutustumaan luontoon, paljon parempi ja terveellisempi tapa viettää aikaa kuin lapsiperheiden tyypillisesti harrastamat huvipuistojen kiertelyt. Eiköhän siitä ukostakin ihan kunnon eräjorma leipoudu kun vain viet sen metsiin samoilemaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Hieno suunniltelma, eräretkeily on toistaiseksi ainakin vielä aika edullista ajanviettoa ja teidän lapsillekin varmaan mukavaa kun pääsevät tutustumaan luontoon, paljon parempi ja terveellisempi tapa viettää aikaa kuin lapsiperheiden tyypillisesti harrastamat huvipuistojen kiertelyt. Eiköhän siitä ukostakin ihan kunnon eräjorma leipoudu kun vain viet sen metsiin samoilemaan.

        Ei meillä huvipuistoihin varaa ole, saatikaan niihin herkkuihin huvipuistoissa jossa on ryöstöhinnat.
        Viimeksi käytiin kirkon kustantamassa eläinpuistossa ja katsomiseksi sekin meni kun herkut maksoi maltaita ahdistavaksi, lapset halusi enemmän niitä herkkuja hattaroita, yms ostaa ja kieltäydyin totaallisesti ostamasta( hinnan vuoksi)

        Oon kyllä aina odotuttanut sitä retkeilyä kun noi lapset vaatii erityisvoimia karummassa ympäristössä.
        Mutta haluan voittaa haasteet😂 ja pitää tuo ukkokin taltuttaa kun sanoin kyllä meidän on syytä osata luonnossa pärjätä. Sinne voi kantaa luettavaa digitaalisesti jos hänen on pakko lukea.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei meillä huvipuistoihin varaa ole, saatikaan niihin herkkuihin huvipuistoissa jossa on ryöstöhinnat.
        Viimeksi käytiin kirkon kustantamassa eläinpuistossa ja katsomiseksi sekin meni kun herkut maksoi maltaita ahdistavaksi, lapset halusi enemmän niitä herkkuja hattaroita, yms ostaa ja kieltäydyin totaallisesti ostamasta( hinnan vuoksi)

        Oon kyllä aina odotuttanut sitä retkeilyä kun noi lapset vaatii erityisvoimia karummassa ympäristössä.
        Mutta haluan voittaa haasteet😂 ja pitää tuo ukkokin taltuttaa kun sanoin kyllä meidän on syytä osata luonnossa pärjätä. Sinne voi kantaa luettavaa digitaalisesti jos hänen on pakko lukea.

        Minäkin tuota edellistä kirjoittaessa ajattelin että kun ovat nuo huvipuistot yleensä pelkkää rahastusta niin loppupelissä niiden tuottama riemu saattaa vastapainoksi aiheuttaa pahaakin mieltä, lapsille siksi kun ei pääsekään kaikkiin laitteisiin tai saa kaikkia syömisiä ja vanhemmille siksi kun ei vaan pysty tarjoamaan niitä kun joutuu pakosta miettimään muitakin elämisen kustannuksia.

        Tuo retkeily ja muukin metsissä touhuaminen on kyllä hieno homma jos saat muksut innostumaan, itse ainakin naapuruston poikien kanssa lapsena puissa kiipeillen ja majoja rakentaen aikaa viettäneenä pidän niitä loppupelissä hyvinä juttuina ihan jo peruskunnon kannalta, varmaan silloin jo aika pienenä kroppa kehitttyi aika terveelle pohjalle kun tuli monipuolista liikettä metsissä ja muualla rymytessä. Sulle tosiaan aika kovaa hommaa varmaan ihan pienten kanssa mennä mutta taltuttanet haasteet, asenne kun sulla ainakin on kohdillaan tuohon hommaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minäkin tuota edellistä kirjoittaessa ajattelin että kun ovat nuo huvipuistot yleensä pelkkää rahastusta niin loppupelissä niiden tuottama riemu saattaa vastapainoksi aiheuttaa pahaakin mieltä, lapsille siksi kun ei pääsekään kaikkiin laitteisiin tai saa kaikkia syömisiä ja vanhemmille siksi kun ei vaan pysty tarjoamaan niitä kun joutuu pakosta miettimään muitakin elämisen kustannuksia.

        Tuo retkeily ja muukin metsissä touhuaminen on kyllä hieno homma jos saat muksut innostumaan, itse ainakin naapuruston poikien kanssa lapsena puissa kiipeillen ja majoja rakentaen aikaa viettäneenä pidän niitä loppupelissä hyvinä juttuina ihan jo peruskunnon kannalta, varmaan silloin jo aika pienenä kroppa kehitttyi aika terveelle pohjalle kun tuli monipuolista liikettä metsissä ja muualla rymytessä. Sulle tosiaan aika kovaa hommaa varmaan ihan pienten kanssa mennä mutta taltuttanet haasteet, asenne kun sulla ainakin on kohdillaan tuohon hommaan.

        Pienestä on hyvä alkaa😂 tässä on voi pikku hiljaa ostaa sitä välinettä mukaa, mitä tarvitsee mukaan. Ei se vanhaksi mene mutta maksaa ne välineetkin. Reppu olisi hyvä ostaa mihin mahtuu kaikki. Lippiksen löysin itselleni (5€) ja tuupihuiveja (2€kpl) löysin myös.

        Sinäänsä varusteet takaa myös mukavuuden.😍 toivon että onnistun. luistelu päivittäin, ei onnistunut pikkusten kanssa se oli huutoa ja ylhäällä pitämistä.
        varusteet maksaa kypäröitä ei ollut ihan kaikille vaan 3lapselle,Silloin se estää monet kerrat menemiset kun menee huudoksi ja toiset ei halu. Täytyy yrittää nyt enemmän ensi talvena. Luistimet teroittaa( sekin pysäytti)maksaa(loppuu rahat kesken) ja kypärät varmistaa kun laitan vaan kasvosuojallisia jääkiekkokypäröitä lapsille.

        No rullaluistimet olivat niille mukavampia, niillä ne menee kotonakin😍
        biltemasta löydettiin halvalla kun myivät 70% alennuksena loppu erän.

        Mietin aiemmin esikoisen kanssa mennä laskettelemaan, olisikohan seuraavan talven juttu.
        ne varusteet kannattaa hommata itse, tulee halvemmaksi tarvikkeet kun ovat hintavia ja onneksi aina seuraava voi sit käyttää, että kannattaa hankkia sukupuolineutraalia väriä.

        keskimmäisen pojan kanssa on ongelma se ei halu laittaa vihreää vaan sinistä ja vanhin taas haluaa vihreää, joudun riitelemään seuraavasta haalarista kun se on vihreä😨

        Tämmöistä tämä on haastavia tilanteita. Kesällä pääsin päivittäin lapsien kanssa uimaan oppi nuorimmainenkin heti alkeet kuin uimakoulussa.
        pääsin vertaan uimakoulumaiseen kävijää saman ikäistä.

        Nyt ne vinkunut koko talven uimaan😱 siinä on huonotkin puolet esillä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Pienestä on hyvä alkaa😂 tässä on voi pikku hiljaa ostaa sitä välinettä mukaa, mitä tarvitsee mukaan. Ei se vanhaksi mene mutta maksaa ne välineetkin. Reppu olisi hyvä ostaa mihin mahtuu kaikki. Lippiksen löysin itselleni (5€) ja tuupihuiveja (2€kpl) löysin myös.

        Sinäänsä varusteet takaa myös mukavuuden.😍 toivon että onnistun. luistelu päivittäin, ei onnistunut pikkusten kanssa se oli huutoa ja ylhäällä pitämistä.
        varusteet maksaa kypäröitä ei ollut ihan kaikille vaan 3lapselle,Silloin se estää monet kerrat menemiset kun menee huudoksi ja toiset ei halu. Täytyy yrittää nyt enemmän ensi talvena. Luistimet teroittaa( sekin pysäytti)maksaa(loppuu rahat kesken) ja kypärät varmistaa kun laitan vaan kasvosuojallisia jääkiekkokypäröitä lapsille.

        No rullaluistimet olivat niille mukavampia, niillä ne menee kotonakin😍
        biltemasta löydettiin halvalla kun myivät 70% alennuksena loppu erän.

        Mietin aiemmin esikoisen kanssa mennä laskettelemaan, olisikohan seuraavan talven juttu.
        ne varusteet kannattaa hommata itse, tulee halvemmaksi tarvikkeet kun ovat hintavia ja onneksi aina seuraava voi sit käyttää, että kannattaa hankkia sukupuolineutraalia väriä.

        keskimmäisen pojan kanssa on ongelma se ei halu laittaa vihreää vaan sinistä ja vanhin taas haluaa vihreää, joudun riitelemään seuraavasta haalarista kun se on vihreä😨

        Tämmöistä tämä on haastavia tilanteita. Kesällä pääsin päivittäin lapsien kanssa uimaan oppi nuorimmainenkin heti alkeet kuin uimakoulussa.
        pääsin vertaan uimakoulumaiseen kävijää saman ikäistä.

        Nyt ne vinkunut koko talven uimaan😱 siinä on huonotkin puolet esillä.

        Joo, aikamoista taiteilua se sulta varmaan vaatii kun on monta mukulaa ja vähän rahaa että miten voi sitten kaikkea toteuttaa mutta aika hyvin taidat vetää tuota pesuettasi kaikenlaiseen mitä juuri lapset tarvitseekin rahan puutteesta huolimatta. Tähän väliin oikeastaan täytyy myöntää että joskus silloin kun ilmestyit palastalle suhtauduin vähän ennakkoluuloisesti siihen että miten mahtaa lasten kasvatus teillä onnnistua mutta mitä enemmän sitten tullut sulta kirjoituksia on kääntynyt niin että nykyään pidän sua aika hyvänä äitinä. Teet hienoa työtä niiden lastesi kanssa, vaikka rahasta varmaan on koko ajan pientä pulaa sun muksuilla on oikeasti osallistuva & välittävä äiti mitä ei varmaan likikään kaikilla lapsilla tänä päivänä ole. Täältä siis iso hatun nosto sulle.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, aikamoista taiteilua se sulta varmaan vaatii kun on monta mukulaa ja vähän rahaa että miten voi sitten kaikkea toteuttaa mutta aika hyvin taidat vetää tuota pesuettasi kaikenlaiseen mitä juuri lapset tarvitseekin rahan puutteesta huolimatta. Tähän väliin oikeastaan täytyy myöntää että joskus silloin kun ilmestyit palastalle suhtauduin vähän ennakkoluuloisesti siihen että miten mahtaa lasten kasvatus teillä onnnistua mutta mitä enemmän sitten tullut sulta kirjoituksia on kääntynyt niin että nykyään pidän sua aika hyvänä äitinä. Teet hienoa työtä niiden lastesi kanssa, vaikka rahasta varmaan on koko ajan pientä pulaa sun muksuilla on oikeasti osallistuva & välittävä äiti mitä ei varmaan likikään kaikilla lapsilla tänä päivänä ole. Täältä siis iso hatun nosto sulle.

        Oikeasti rahasta on kova pula jos jokin menee rikki tai sairastuu tai viime kuussa sai odottaa 14päivää toimeentulotukipäätöstä josta laskettiin pois kun esikoisella on rahasto jossa on n. 160euroa. Ja ottivat kyseisen rahan huomioon kokonaisuutena, mikä on pois tuloista ja joulun jälkeen on ollut erittäin vähän käytössä rahaa( verottaa joulu)

        Ja silloin kun pojan rahasto avattiin n.10vuotta sittensyynä oli, että sai pojan iän päättää milloin saa nostaa rahat ja ja me vanhemmat joudutaan maksamaan 50€ jos nostamme rahat ja kummankin vanhemman oltava mukana.
        Ollaan niin tarkkaa asia jo puitu silloin kun ukko oli työ elämässä vielä ja ei ollut vain me kolme.


        Itsensä hoitamiseen tuntuu ettei saa edes lääkäriltä lähetteitä tai apuja. Sinäänsä ongelmia tämä luo minulle kuinka vaikeaa edes on mahdollista itseään hoitaa.
        Lääkärikin vaan sanoo kun on niin kallista lähetteet ja ne ei myönnä niitä.

        Eli on erittäin vaikeaa saada oikeasti apuja kun tarvitsee, pitää osata perustella erittäin hyvin ja jos et pysty vastaamaan hyvin takaisin, jää herkästi saamatta etuuksia ja varsinkaan kun niistä ei ole tietoisia tarpeeksi. Itse taidan alkamaan suosimaan mieslääkäreitä. Nuoret naislääkärit tekee vain minulle hankaloita päätöksiä.

        En saa etuuksiani. Ongelmaa on aika ja raha. Aina ei pysty toteuttaa jos ei ole rahaa ja kismittää. Halusi vaan antaa lapsille enemmän.nousen väkisin lapsieni myötä kun tuen heitä opiskelussa ja olen aktiivinen heidän elämässään ja onneksi tuo ukko hätiin tulee jos en meinaa itsekkään osata ja ymmärtää esim koulu tehtävää. En ole ikinä pystynyt itseäni pitää tärkeänä ja tuottaa vaikeuksia itsensä hoitamiseen tai turvallisuuteen ja tehnyt siksi nuorempana holtittoman.

        On sinäänsä lapsilleni tärkeä ja itselläni on todennäköisesti add. oireita on samoja.oon aina myöhässä josta taas sain kuulla epämukavaa palautetta ja vaikeuttaa koulun käyntöä jos pitää motivaatio olla vain mittarini ja lapset on minun motivaatio elämiseen. Oon itseni hoitamista ajatellut monesti mutta itsensä hoitaminen vaatii aikaa ja aina jättäytyy herkästi

        Tarkkaisuuden häiriön diagnoosiin tarvitaan enemmän aikuiselta vanhat tiedot täytyy hakea arkistoista,viedä ne mukana lääkäriin ja sieltä miekkarii. Viimeksi pojan leikkauksen takia jäi tutkimukset kesken ja pitäisi uudestaan koko rumpa mennä, voin saada lääkityksen tarkkaisuuden häiriöön ja auttaa minua myös opiskelussa keskittymään ja tasapainottaa elämääni.

        Eikä missään lue oikeita toiminta ohjeita. Elämä on tehty hankalaksi.miehet ovat aina osoittaneet enemmän empatiaa kun naisten kanssa pitää enemmänkin halkoa hiuksia ja saa harmaita.

        Viimeksi antoi lääkäri etusetelin jossa joutuu maksaa omavastuuta, soittaa itse,kysellä vielä omaosuutta ja mitä se sisältää ja lisäksi miettiä onko varaa itseänsähoitaa. En tykkää yhtää tästä painostuksesta.

        Vaikka lähteessä lukee "konsultointi ja toimenpide ja koepala" ja kuulosti siltä että joutuu hakee uusi konsultoitumisen jälkeen etuseteli jos tarvitsee toimenpiteeseen ja ja koe palaan vaikka erikseen lukee vähempi pienemmissä rahanarvoisessa etuseteleissä. "Kolsuntointi ja toimenpide tai koepala" tai toisessa" konsultointi"

        Ei mitään järkeä kun koe epävarmaksi oloni ja ja enemmän hankaluuksia sain soittaa koko päivän pelkkää lääkäri asiaa. Varasin peruutin kun vanhoista tietoa ilmeni netissä missä omavastuu osuus sillä liikkeellä n.150€.


        En halua kilpailuttaa mitään yksityistälääkäriasemaa kun koen ne huonommaksi vaihtoehdoksi minulle ja palvelu huononee.


      • valtakunta kirjoitti:

        Oikeasti rahasta on kova pula jos jokin menee rikki tai sairastuu tai viime kuussa sai odottaa 14päivää toimeentulotukipäätöstä josta laskettiin pois kun esikoisella on rahasto jossa on n. 160euroa. Ja ottivat kyseisen rahan huomioon kokonaisuutena, mikä on pois tuloista ja joulun jälkeen on ollut erittäin vähän käytössä rahaa( verottaa joulu)

        Ja silloin kun pojan rahasto avattiin n.10vuotta sittensyynä oli, että sai pojan iän päättää milloin saa nostaa rahat ja ja me vanhemmat joudutaan maksamaan 50€ jos nostamme rahat ja kummankin vanhemman oltava mukana.
        Ollaan niin tarkkaa asia jo puitu silloin kun ukko oli työ elämässä vielä ja ei ollut vain me kolme.


        Itsensä hoitamiseen tuntuu ettei saa edes lääkäriltä lähetteitä tai apuja. Sinäänsä ongelmia tämä luo minulle kuinka vaikeaa edes on mahdollista itseään hoitaa.
        Lääkärikin vaan sanoo kun on niin kallista lähetteet ja ne ei myönnä niitä.

        Eli on erittäin vaikeaa saada oikeasti apuja kun tarvitsee, pitää osata perustella erittäin hyvin ja jos et pysty vastaamaan hyvin takaisin, jää herkästi saamatta etuuksia ja varsinkaan kun niistä ei ole tietoisia tarpeeksi. Itse taidan alkamaan suosimaan mieslääkäreitä. Nuoret naislääkärit tekee vain minulle hankaloita päätöksiä.

        En saa etuuksiani. Ongelmaa on aika ja raha. Aina ei pysty toteuttaa jos ei ole rahaa ja kismittää. Halusi vaan antaa lapsille enemmän.nousen väkisin lapsieni myötä kun tuen heitä opiskelussa ja olen aktiivinen heidän elämässään ja onneksi tuo ukko hätiin tulee jos en meinaa itsekkään osata ja ymmärtää esim koulu tehtävää. En ole ikinä pystynyt itseäni pitää tärkeänä ja tuottaa vaikeuksia itsensä hoitamiseen tai turvallisuuteen ja tehnyt siksi nuorempana holtittoman.

        On sinäänsä lapsilleni tärkeä ja itselläni on todennäköisesti add. oireita on samoja.oon aina myöhässä josta taas sain kuulla epämukavaa palautetta ja vaikeuttaa koulun käyntöä jos pitää motivaatio olla vain mittarini ja lapset on minun motivaatio elämiseen. Oon itseni hoitamista ajatellut monesti mutta itsensä hoitaminen vaatii aikaa ja aina jättäytyy herkästi

        Tarkkaisuuden häiriön diagnoosiin tarvitaan enemmän aikuiselta vanhat tiedot täytyy hakea arkistoista,viedä ne mukana lääkäriin ja sieltä miekkarii. Viimeksi pojan leikkauksen takia jäi tutkimukset kesken ja pitäisi uudestaan koko rumpa mennä, voin saada lääkityksen tarkkaisuuden häiriöön ja auttaa minua myös opiskelussa keskittymään ja tasapainottaa elämääni.

        Eikä missään lue oikeita toiminta ohjeita. Elämä on tehty hankalaksi.miehet ovat aina osoittaneet enemmän empatiaa kun naisten kanssa pitää enemmänkin halkoa hiuksia ja saa harmaita.

        Viimeksi antoi lääkäri etusetelin jossa joutuu maksaa omavastuuta, soittaa itse,kysellä vielä omaosuutta ja mitä se sisältää ja lisäksi miettiä onko varaa itseänsähoitaa. En tykkää yhtää tästä painostuksesta.

        Vaikka lähteessä lukee "konsultointi ja toimenpide ja koepala" ja kuulosti siltä että joutuu hakee uusi konsultoitumisen jälkeen etuseteli jos tarvitsee toimenpiteeseen ja ja koe palaan vaikka erikseen lukee vähempi pienemmissä rahanarvoisessa etuseteleissä. "Kolsuntointi ja toimenpide tai koepala" tai toisessa" konsultointi"

        Ei mitään järkeä kun koe epävarmaksi oloni ja ja enemmän hankaluuksia sain soittaa koko päivän pelkkää lääkäri asiaa. Varasin peruutin kun vanhoista tietoa ilmeni netissä missä omavastuu osuus sillä liikkeellä n.150€.


        En halua kilpailuttaa mitään yksityistälääkäriasemaa kun koen ne huonommaksi vaihtoehdoksi minulle ja palvelu huononee.

        Joo, ei varmaan kivaa tuollainen pompottelu ja huonommaksi varmaan vaan menee niiden sote-uudistusten myötä kaikki palvelut. Kannattaisi päättäjien muistaa semmoinenkin juttu että sinä ja varmaan lukemattomat muut vastaavassa tilanteessa olevat olette aika tärkeitä ihmisiä niiden pienempien ihmisten kannalta niin ensisijaisen tärkeää olisi pitää teidän työkyky kunnossa. Se kun vaan on niin että jos usemman lapsen huoltaja ajautuu itse petipotilaskuntoon niin mistäs sitten saadaan hoitajia lapsille? Se vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulee jos joudutaan ykskaks palkattuja ihmisiä järjestämään avuksi ihan päivittäisten asioiden hoitoon.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, ei varmaan kivaa tuollainen pompottelu ja huonommaksi varmaan vaan menee niiden sote-uudistusten myötä kaikki palvelut. Kannattaisi päättäjien muistaa semmoinenkin juttu että sinä ja varmaan lukemattomat muut vastaavassa tilanteessa olevat olette aika tärkeitä ihmisiä niiden pienempien ihmisten kannalta niin ensisijaisen tärkeää olisi pitää teidän työkyky kunnossa. Se kun vaan on niin että jos usemman lapsen huoltaja ajautuu itse petipotilaskuntoon niin mistäs sitten saadaan hoitajia lapsille? Se vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulee jos joudutaan ykskaks palkattuja ihmisiä järjestämään avuksi ihan päivittäisten asioiden hoitoon.

        Oot ihaltavan älykäs ja osaat ajatella laajasti.

        Sote sais kyllä kuopata maahan, oon ollut pitkää sitä mieltä.


      • Hiertymiä, kengät pitää olla hyvät ja nauhat hyvin solmittu. Kyllä sitä varustusta täytyy hankkia😂
        Ai.
        Sulla oli siis vähän eri asia mielessä😱


      • valtakunta kirjoitti:

        Hiertymiä, kengät pitää olla hyvät ja nauhat hyvin solmittu. Kyllä sitä varustusta täytyy hankkia😂
        Ai.
        Sulla oli siis vähän eri asia mielessä😱

        Tänään mennään tälleen. :-D


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Tänään mennään tälleen. :-D

        😂 mahtavaa, että keulii😍


    • tavallinen.mies123

      En itsekään tajua tätä sukupuolineutraalia hössötystä. Yleensä kaikissa suhteissani meillä on ollut selkeät tehtävät: naisystävä on hoitanut sisustuksen ja tehnyt ruokaa. Voin myöntää rehellisesti, etten osaa sisustaa asuntoa ja naiset ovat yleensä tehneet parempaa ruokaa kuin itse osaisin, joten miksi minun pitäisi tehdä noita?

      Itse olen sitten hoitanut asennustöitä, kantanut ostokset kaupasta ja autellut muissakin fyysisissä jutuissa. Onko tämä väärin? Siivoukseen kylläkin molemmat osallistuu, mutta yleensä ollaan pystytty sopia kumpi pyyhkii pölyt ja kumpi imuroi.

      • Kyselijä-77

        Jäi vain hieman epäselväksi mikä tuossa on ollut sukupuolineutraaliuden vastaista jos kerran nuo roolit ovat olleet teille luontevia ja vapaaehtoisia? Vai onko jossain sanottu että sukupuolineutraalius vaatisi miehen ja naisen jakamaan kaiken tasan tai olemaan ihan samanlaisia?


      • tavallinen.mies123
        Kyselijä-77 kirjoitti:

        Jäi vain hieman epäselväksi mikä tuossa on ollut sukupuolineutraaliuden vastaista jos kerran nuo roolit ovat olleet teille luontevia ja vapaaehtoisia? Vai onko jossain sanottu että sukupuolineutraalius vaatisi miehen ja naisen jakamaan kaiken tasan tai olemaan ihan samanlaisia?

        Ainakin tuo kuulostaa korvaani, että naisilta ja miehiltä halutaan tehdä mahdollisimman samanlaisiksi, vaikka kummallakin on selkeitä biologisia eroja ja myös historiallisia eroja. Mielestäni nykyään jopa paheksutaan perinteisiä sukupuolirooleja. Vessatkin tullaan luultavasti yhdistämään lähivuosina.

        Kannatan kyllä tasa-arvoa (esim. samaa palkkaa samasta työstä), mutta tuo on mielestäni sotkenut hieman sukupuolirooleja. Naisista on tullut miehekkäämpiä ja miehistä naisellisempia jonka johdosta kummatkin haukkuvat toisiansa. Tuo ei ole luonnollinen tila parisuhteessa, vaikka työelämässä tuo on toki hyvä asia.


      • vapaavuori
        tavallinen.mies123 kirjoitti:

        Ainakin tuo kuulostaa korvaani, että naisilta ja miehiltä halutaan tehdä mahdollisimman samanlaisiksi, vaikka kummallakin on selkeitä biologisia eroja ja myös historiallisia eroja. Mielestäni nykyään jopa paheksutaan perinteisiä sukupuolirooleja. Vessatkin tullaan luultavasti yhdistämään lähivuosina.

        Kannatan kyllä tasa-arvoa (esim. samaa palkkaa samasta työstä), mutta tuo on mielestäni sotkenut hieman sukupuolirooleja. Naisista on tullut miehekkäämpiä ja miehistä naisellisempia jonka johdosta kummatkin haukkuvat toisiansa. Tuo ei ole luonnollinen tila parisuhteessa, vaikka työelämässä tuo on toki hyvä asia.

        "Vessatkin tullaan luultavasti yhdistämään lähivuosina."

        Vastustan jyrkästi! Tässä juuri esimerkki siitä, miten feministit fundamentalistisesti pakottavat muita omaan ideologiaansa syrjien samalla eri tavoin ajattelevia ja kokevia. Väitän että enemmistö naisista ei halua yhteisiä vessoja. Miehetkään eivät halua jonottaa vessaan, siitä ilosta saavat kärsiä sitten sinkutkin, jos yhteiset vessat toteutuvat. Aivan sama ajattelutapa kuin vihreillä, jotka ovat niin hyväntahtoisia ja hyväätarkoittavia ihmisiä, että ajattelevat asiat muidenkin puolesta. Kukapa ei haluaisi stadiin pelkkiä pyöräilyteitä ja kävelykatuja, jossa mummot ja lapsiperheet pääsevät raahaamaan maitotölkkejä ja vaippavuoriaan kilometritolkulla pyörällä kiitäviä kunnonvihreitä väistellen. Kävelykeskustojen pikkuliikkeet saavat vihreiden puolesta kuolla (kävelykeskustat ovat monissa kaupungeissa vähentäneet myyntiä ja tuottaneet tyhjiä liiketiloja).

        Aaargh, toivottavasti Janne voittaa!


    • Naisen pitää olla nainen isolla N:llä..

      Kun on kerran päässy maistamaan semmosta kunnon alistuvaista naista niin ei voi enää palata johonkin feministikotka ankeuttajaan jonka kanssa pitää koko ajan tapella.

    • tasa-arvon.kannattaja

      Kyllä minä haluaisin käydä pystypissalla naisten vessoissa, heilutella kunnolla ja ravistella huolella viimeisetkin tipat.

    • Sinällään en näe sukupuolirooleja olevan juuri olemassakaan. On vain ominaisuuksia joilla kykenee toimimaan paremmin kuin toinen. Eli monestihan kyse on taidottomuudesta tai viitsimättömyydestä ja silloin valitaan jokin rooli.

      Emmä pysty kun olen nainen tai olen mies. Mies pystyy ihan hyvin pesemään pyykit ja nainen vaihtamaan autoon renkaat. Kaikki on kiinni viitsimisestä, silloin kun mikään fyysinen vamma ei rajoita suorittamista.

      • Tai sanotaanko, että en ihaile sukupuolirooleja. Jokainen tekee mitä osaa, mihin kykenee ja mistä tykkää. Ei ole välttämätöntä jakaa töitä.

        Minä esimerkiksi olen meillä se joka ajaa nurmikot, luo lumet, hiekoittaa pihaa, raivaa risukot ja tekee puutalkoot. Koska mä tykkään tehdä niitä asioita ja mies ei tykkää...hommia voi jakaa mieltymystenkin mukaan. Mutta ei se sinällään ole sukupuoleen sidottua. Että miehen kuuluis tai naisen kuuluis tehdä nää asiat...ei jokainen tekee asioita mihin rahkeissa on varaa.


    • mummo-horisee

      Näin ikivanhana kurppana uskallan olla sitä mieltä, että eiköhän tuokin vouhotus mene aikanaan ohi.
      On tullut nähtyä jo jonkinmoisia hurahduksia milloin mihinkin, järjettömät vaan juoksee laumana perässä kun yksi keksii jotain erinomaista.
      Aikojen alusta mies on ollut mies ja nainen on ollut nainen. Erilainen fysiikka ja henkinen puoli, suunniteltu parhaalla mahdollisella tavalla takaamaan ihmiskunnan eloonjäänti. Nyt sitä sorkitaan vaikka minkälaisilla hullutuksilla.
      Mitä sukupuolisuuteen tulee ja sen variaatioihin, niitä on ilmennyt aina. Nykyään uskalletaan vain enemmän puhua, kuten homoseksuaalisuudesta ym ns. "poikkeavaisuuksista" tai "muu sukupuolisuudesta".
      Se että poika ei enää saa olla poika eikä kiinnostua ns. poikien leikeistä poikien leluilla ja tyttö vastaavasti tyttöjen on täysin luonnon vastaista. Annetaan lapsen valita itse! Minullakin oli lapsena mm. puinen iso kuorma-auto kippilavalla. Oli oma pieni puukko ja leikittiin inkkaria ja poliisia ja rosvoja yms. Nuketkin kuitenkin kiinnosti.
      Aikuisten maailmassa pitäisi voida hyväksyä oma sukupuolensa ja sen tuomat rajoitukset ja voimavarat sen sijaan että kilpaillaan paremmuudesta ja väärin ymmärretystä tasa-arvosta. Mielestäni tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan itseä ja toisia saman ihmisarvon omaavina kuin itsellemme vaadimme. Paremmuusjärjestystä on turha alkaa laatia. Me olemme kaikki korvaamattoman arvokkaita omana itsenämme omalla paikallamme. Sitä on mielestäni tasa-arvo, ei sitä että kuka tiskaa tai imuroi, tai kuka vaihtaa kesärenkaat.

    • murtzi

      "En halua olla sukupuoli­neutraali, haluan olla nainen"

      minun nähdäkseni missään ei nyt olla tasapäistämässä kaikkia sukupuolettomiksi olennoiksi, vaan että kaikki saisivat olla sellaisia kuin itse haluaa.. Linda saa olla nainen niin isolla n-kirjaimella kui itse haluaa ja joku muu taas saa olla nainen pienemmällä n-kirjaimella tai vaikka jollain toisella kirjaimella.. (niin ja sama koskee miehiä tietty.)
      mun mielestä se on enemmän tasapäistävää et jo lapsesta asti tuputetaan sitä yhdenlaista sukupuoliroolia että tytöille nukkeja ja leikkikeittiöitä ja pojille pikkuautoja ja lelutyökaluja. miksei vois olla vaan et "leluja lapsille"? kyl kai niinku vanhemmat tietää minkälaisista leluista lapsensa tykkää ja muut leluja lahjaksi ostavat (mummut, papat, sedät, tädit, kummit..) vois sit kysyä vanhemmilta tai lapselta itseltään.

      ja tuo iänikuinen märmätys niistä kotitöistä mua kyllä jo risoo. eikö nyt aikuiset ihmiset osaa ihan keskenään sopia kotitöistä kun yhteen muuttavat? ei kai se muille kuulu miten ne jaottelee, ja yksille toimiva ratkaisu ei välttämättä toimikkaan toisilla.

      unisex-vessatkin on mulle oikeestaan se ja sama, aika monella työmaalla ollutkin niin et erillistä naisten vessaa ei ole vaan minä oon käyny siellä missä miehetkin.
      kusi on kusta, tuli se sit raosta tai letkun päästä, ja paska haisee pahalle, oli sen tuottaja leidi taikka gentlemanni. ja aika monia vessoja siivonneena, yhtä sotkuista niissä on sukupuolijaottelusta huolimatta. (ja jos tuo nyt on niiiiin paha paha paha, niin miten kukaan pystyy käymään esims. junan vessassa? niitähän ei ole erikseen naisille ja miehille)

      ja vielä sellanen pieni sivuhuomio.. et entä jos tää Linda oliskin mies joka inhoaa yli kaiken näitä "miehisiä" töitä? täytyisikö hänen vain kiltisti tehdä ne, koska "niin se vain kuuluu olla"?

      (sinällään hupaisaa myös et tämän palstan miehet nyt kehuvat naista joka maksattaa laskunsa ja teettää kai kaikki vähänkään raskaammat hommat miehellä, kun aikaisemmin olen nähnyt täällä lähinnä päinvastaisia mielipiteitä em. toiminnasta..)

      *minä en halua olla pelkkä sukupuoli, haluan olla ihminen.*

      Murri Wurst
      työntekijä naisvaltaisella alalla, miesvaltaisessa kohteessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe