Hybridi kerryttää suuret säästöt vuodessa

Suurisäästö

Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:

1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.

2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.

"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.

http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa

5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/

LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA.

.

89

2450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä.on.suuri

      Bensaturbon 1.6 115 kW laskettu kulutus 6.2 l /100 km noin 3v/50000 km matkalla. Jarrupalat hyvässä kunnossa, ei vaihtotarvetta pariin vuoteen. Mistä ne huimat säästöt repisit? Huoltokertoja Tojotaa vähemmän.

      • Noinhansemeneese

        Just noin ne aiheuttaa kuluja nuo pienetkin turbot. Iso kulutus ja pian edessä jarrupalojen ja -levyjen vaihto. Just noin.


      • elän.vain.kerran
        Noinhansemeneese kirjoitti:

        Just noin ne aiheuttaa kuluja nuo pienetkin turbot. Iso kulutus ja pian edessä jarrupalojen ja -levyjen vaihto. Just noin.

        Olisin voinut tänään Hennessy VSOP pullon, punaviinin ja vasikan sisäfileen sijaan ostaa kolmen tähden Jallun, kokista ja sika-nautajauhelihaa mutta en ostanut.


      • E.k.o.nomi

        Autoilun idea on se, että ostaa auton, jossa ei ole juurikaan vikoja ja jonka ylläpito on edullista ja siihen ratkaisun nimi on Toytoa. Ideaa taas ei ole, että ostaa jonkin turhakkeen kuten pikkuturbon ja kuvittelee saavansa siitä lisäarvoa ottamatta huomioon, että sellaisen auton käyttö- ja huoltokulut ovat vähintään 30-40% kalliimmat ja lisäksi voit jäädä kotipihaan/tielle todennäköisten isojen vikojen ja häiriöiden vuoksi.
        Säästynyt rahamäärä on esim. viidessä vuodessa on melkoinen ja sen voi sijoittaa tuottavasti. Tai hankki jotakin oikeasti lisäarvoa elämään.


      • Sinullehan_on
        elän.vain.kerran kirjoitti:

        Olisin voinut tänään Hennessy VSOP pullon, punaviinin ja vasikan sisäfileen sijaan ostaa kolmen tähden Jallun, kokista ja sika-nautajauhelihaa mutta en ostanut.

        täällä kerrottu ettet elä muutenkaan pitkään joten anna mennä poju.


      • saunoen.paranee
        E.k.o.nomi kirjoitti:

        Autoilun idea on se, että ostaa auton, jossa ei ole juurikaan vikoja ja jonka ylläpito on edullista ja siihen ratkaisun nimi on Toytoa. Ideaa taas ei ole, että ostaa jonkin turhakkeen kuten pikkuturbon ja kuvittelee saavansa siitä lisäarvoa ottamatta huomioon, että sellaisen auton käyttö- ja huoltokulut ovat vähintään 30-40% kalliimmat ja lisäksi voit jäädä kotipihaan/tielle todennäköisten isojen vikojen ja häiriöiden vuoksi.
        Säästynyt rahamäärä on esim. viidessä vuodessa on melkoinen ja sen voi sijoittaa tuottavasti. Tai hankki jotakin oikeasti lisäarvoa elämään.

        Laakkonen on keksinyt hyvän markkinointi-idean tuohonkin. Annetaan kansanvaunun ostajalle saunan kiuas, jotta voi saunomalla rauhoitella mieltään ja laskea verenpainettaan kun auto odottaa hinausta korjaamolle pihalla ties kuinka monennen kerran.


      • onnellinen.tojotisti

        Onnitelen itseäni siitä viisaudesta, että ostin Toyotan.


      • elän.vain.kerran
        Sinullehan_on kirjoitti:

        täällä kerrottu ettet elä muutenkaan pitkään joten anna mennä poju.

        Eikös juuri siellä Pohjanmaalla ole ollut suorastaan häpeä kuolla itsekseen, vai mitä hippiäinen?


      • Toyota_hybrid

        Onko tämä 6,2L yhden tankillisen kulutus vai vuoden keskiarvo? Hybridillä vuoden keskiarvo jää selvästi alle 5L.


      • faktoja_unohtamatta
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Onko tämä 6,2L yhden tankillisen kulutus vai vuoden keskiarvo? Hybridillä vuoden keskiarvo jää selvästi alle 5L.

        Eipä jäänyt Toyota Auris hybridin keskikulutus Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötestissä alle 5 litran. Keskikulutus oli 5,6l/100km eli ollaan varsin kaukana luvatuista yhdistelmäkulutuksista, paljon kauempana kuin samana vuonna julkaistussa Golf 1,4TSI ACT 103kW:n käyttötestissä. Auris hybrid kuluttu yli 47% enemmän kuin luvattu yhdistelmäkulutus, Golf n. 33% enemmän. Litroissakin Auriksen kulutuksen lisäys oli suurempi.
        TM11/2014 ja TM20/2014
        Tekniikan Maailman luotettavuus mittausten toteuttajana lienee montakin kertaluokkaa suurempi kuin jonkun Toyota-palstan anonyymin.


      • Toyota_hybrid

        No TM:n toimittajat nyt on mitä on ! Polkemalla vaikka väkisin saavat Volsuun verrattavan auton kuluttamaan aina enemmän! Mulla ei yli 10 asteen pakkasessakaan kulunut enempää kuin 5,2l/100km ja nyt menee 4,6-4,7l/100km.


      • Toyota_hybrid

        TM:n toimittajat saa varmaan sähköautonkin viemään bensaa jos sitä TSI pannuun vertaavat!


      • Toyota_hybrid

        Hybridillä kun ajetaan 0-70km/h vauhdeilla 0-30km/h ajetaan sähköllä sitten painetaan reilummin kaasua ja kiihdytetään tavoitenopeuteen ja päästetään kaasu vapaaksi näin vaihdetaan sähköajolle ja painetaan kevyesti uudestaan niin että nopeus pysyy yllä! tätä tekniikkaa kun hyödyntää niin hybridi kulkee reilusti alle 5l/100km! TM:n pässit ajaa tietenkin hybridiä samalla tavalla kun VW TSI-DSG autoa! siinä on osa syy korkeaan kulutukseen mutta jotain muutakin siinä on oltava pelkästään sillä ei saa menemään 5,6l/100km .


      • faktoja_unohtamatta
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        No TM:n toimittajat nyt on mitä on ! Polkemalla vaikka väkisin saavat Volsuun verrattavan auton kuluttamaan aina enemmän! Mulla ei yli 10 asteen pakkasessakaan kulunut enempää kuin 5,2l/100km ja nyt menee 4,6-4,7l/100km.

        Mitäpä jos vaikka lukisit sen käyttötestin! Siellä on kyllä selkein numeroin kerrottu kaupunki-, maantie- ja moottoritieajon prosentuaaliset suhteet, sekä keskinopeudet. Auriksen eivät mitenkään poikkea muitten käyttötestiautojen käyttöprofiileista.
        Käyttötesti on käyttötesti eikä mikään taloudellisuusajotesti. Samat henkilöt ajavat kaikkien merkkien käyttötestit. Auriksen kohdalla päiväkirjamerkintöjä oli tehnyt 15 henkilöä. Käyttötestiautoilla ajetaan pääasiassa päivittäisiä ajoja. Lisälämmittimiä ei käytetä.
        Ei se ole keneltäkään pois jos pidät omat harhaiset käsityksesi käyttötestejä tekevän arvostetun julkaisun etiikasta ja ammattitaidosta, mutta onhan se helvetin noloa sinun kannaltasi.


      • Toyota_hybrid

        Mulle tulee muita autolehtiä minulle ei yksikään autolehti ole mikään raamattu! Jokunen vuosisitten oli Moottorissa vertailu jossa oli Seat Leon farkku 1.6 diesel automaatti ja Auris Tourig Sports hybrid ja Seatti kulutti 5,3l/100km dieseliä ja Auris 5,1/100km bensiiniä ,että kulutus on paljolti kiinni siitä kuka testaa ja miten. Minä en tarvitse yhdenkään lehden tietoja siihen mitä oma autoni kuluttaa missäkin! Minä voin ihan yhtä hyvin alkaa väittämään täällä ,että TM:n tiedot on väärennetty! Autojen kulutus riippuu paljolti siitä miten niillä ajetaan! Yhdenkään lehden tulokset ei ole mitään apsoluuttisia totuuksia ! Minä pääsen Auris TS hybridillä seka-ajossa lähes 0,5l/100km pienemmällä kuin testaajat moottori lehdessä ja yli 1ll/100km pienemmällä kuin TM:n testaajat!


      • Toyota_hybrid

        Mutta jos nyt haluatte pitää jotain TM:ää raamattuna niin pitäkää pois ei se minun elämää hetkauta paskan vertaa ihmetyttää vaan voiko noin tyhmiä ihmisiä olla olemassa?


      • Toyota_hybrid

        Järkevät osaa ajatella omillaankin siihen ei mitään lehtiä tarvita! Jos Toyotan hybridit oikeesti kuluttais keskimäärin niin paljon ku täällä ja muualla intenet palstoilla jotkut puupäät väittää ei olis varmaankaan myyty 10miloonaa hybridiä ja vauhti vaan kiihtyy mitä enemmän ihmiset tulee itsetietoiseksi hybridin eduista! Itse henkilokohtaisesti en tule enää millään muulla ajamaan kuin Toyotan hybridillä koska pääsen niin pienellä kulutuksella ,että ihan itseäkin ihmetyttää! Mutta totta se on ! Kertokaa joku muu bensa-automaatti jolla pääsee alle 5l/100km !!!!....... Nii aika hiljasta on ellei se sitten ole toinen Toyota hybrid!


      • Toyota_hybrid

        Saihan Topgearin toimittajat joskus 2000luvun alussa Priuksen kuluttamaan yhdellä ratakieroksella enemmän kuin jonkun 300 sarjan bemari samalla vauhdilla. Oli varmaan Jeremyn idea! Käytännön vika on vaan siinä että oikeessa elämässä ei ajeta ratakierroksia! vaan liikutaan paikasta A paikkan B. Jossa Bemari varmasti 100% varmuudella olisi silloin hävinnyt kulutus kisan! Mutta asiat saadaan näyttämää ihan sille mille niiden halutaan näyttävän jossain tv ohjelmassa sekä lehdessä! Oikea elä on sitten asia erikseen. ja se yleensä ratkaisee ympäristötietoisen ihmisen autovalinnan. Kummastipa on muutkin alkanu hybridejä kehittelemään Toyotan vanavedessä. Kuten Hyndai Ionig !


    • hybridivero

      " Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € "

      Kyllä ajoneuvovero menee hybrideistäkin. Esimerkiksi Auris hybridillä se on 150€ ja RAVilla 180€. Eroa ei käytännössä ole lainkaan.

      • ÄläValehtele

        Valehtelit. Minulla on Auris Hybrid. Viimeksi maksamani määrä oli 109 €.


      • totuusmies
        ÄläValehtele kirjoitti:

        Valehtelit. Minulla on Auris Hybrid. Viimeksi maksamani määrä oli 109 €.

        Toyotan omien sivujen tietojen mukaan Auriksen autovero on 146 euroa

        https://www.toyota.fi/hybrid/hybridilaskuri.json


      • Toyota_hybrid

    • P.Orvari

      Köyhän ainoa huvitus on pieni bensan kulutus.

      • Toyota_hybrid

        Mistäs tiedät ketä on köyhä ketä ei?


      • tero_on_kielivammainen
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Mistäs tiedät ketä on köyhä ketä ei?

        "Mistäs tiedät ketä on köyhä ketä ei?"

        Mitä vitun kieltä on käyttää ketä-sanaa kuka-sanan asemasta?


      • Toyota-palstan
        tero_on_kielivammainen kirjoitti:

        "Mistäs tiedät ketä on köyhä ketä ei?"

        Mitä vitun kieltä on käyttää ketä-sanaa kuka-sanan asemasta?

        trollipojuna olet kyllä viimeinen huomauttelemaan suomenkielen kirjoitusvirheistä. Teet itse niin paljon kielioppi- ja kirjoitusvirheitä että tervepäinen älyäisi olla sinuna jo hiljaa.


      • parasta_viihdettä
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojuna olet kyllä viimeinen huomauttelemaan suomenkielen kirjoitusvirheistä. Teet itse niin paljon kielioppi- ja kirjoitusvirheitä että tervepäinen älyäisi olla sinuna jo hiljaa.

        Noniin, tulithan sinä kun kutsuttiin!
        V*ttu että sinua on helppo viedä!


      • En_aio_lähteä
        parasta_viihdettä kirjoitti:

        Noniin, tulithan sinä kun kutsuttiin!
        V*ttu että sinua on helppo viedä!

        kanssasi tanssimaan Toyota-palstan oma trollipoju joten et voi minua viedä. Minä sen sijaan vien ja naiset vikisevät tyytyväisyyttään, tanssiessa nimittäin.


    • rellupösösitukka

      Auton ostolla säästöä. mmm autokuume aina kun ei osta, niin säästyy

    • kuinkaApinaaKoijataan

      Toyota ei vaan kelpaa minulle. Surkea halpis jossa ei ole kunnollisia ominaisuuksia ja ruostuvat hetkessä. Ja missä se kuviteltu säästö tulee ja onko jonkun satasen vuosittainen säästö niin iso, että sen perusteella pitää kärsiä jokaisella ajotaipaleella? Tyypillinen Toyota set, vaari ja perheen äiti ajaa keskimäärin 5-10tkm vuodessa ja paljonko siinä tulee säästöä oikeasti? Toyota on tällä hetkellä aasialaisten heikoin auto ja eurooppalaisille ne ei ole koskaan pärjännyt missään.
      Miksi köyhän pitää aina yrittää selittää valintojaan, vaikka se persaukisuus ja tasapäistäminen tekee tuon alemmuuden.

      • miljonääri.Tero

        Toyotan omistaja ei selittele täällä valintojaan, koska hän perustaa autovalintansa realismiin ja ympäristöarvoihin.
        Kun valitse tunnetusti luotettavan ja maailman vähäpäästöisimpien autojen kärkijoukkoon kuuluvan Toyotan, ajelee vielä vuosienkin päästä autolla, jollaisia kilpailijoilta on vasta tulossa tarjolle.
        Vaikuttaa sitlä, että apina selittelee itselleen miksi ei voinut hankkia Toyotaa, vaikka järkisyyt olisivat sitä puoltaneet. Heikko itsetunto kun ei kestä sitä!


      • Toyota-palstan

        koijattavan apinan ja trollipojun säälittävä oksennus jälleen kerran. Kun mitään todellista syytä solvata Toyotaa ei löydy, pitää oksennella epätoivoisena.


      • Tojoapinalle

        Itse olet runkkaava apina


      • Tojohönölle

        Mitä kiertokoulun käynyt huru-ukko tietää peruskoulusta? Vai onko siellä Kellokoskella kaikille yhteinen sellainen eka luokka?


    • hallelujaa.senteille

      Säästö, säästö ja säästö = elämäni 3 tärkeintä asiaa

    • säästö_on_harhaa

      Auris hybrid ei tuo mitään säästöä tavallisempaan kilpailijaan verrattuna. Suorituskyvyssäkin Auris antaa tasoitusta joka saralla.
      Tästä asiasta löytyy tutkittua tietoa ilman kuvitelmia ja mutuja Tekniikan Maailman käyttötesteistä.
      TM:n 60000km:n käyttötestissä Auris 1,8 Hybrid oli selvästi kalliimpi kuin Golf 1,4TSI ACT. Auriksen kokonaiskulut olivat 31,86€/100km, Golfin 29,70€/100km. Eroa Golfin eduksi on 2,16€/100km vaikka Auriksen polttoainekulut olivat 1,10€ /100km pienemmät.
      Vielä edullisemmaksi tulee Golf 1,0TSI ja edelleen suorituskyky on parempi kuin Auriksessa.
      Kannatta lukea käyttötestit: Auris TM20/2014, Golf TM11/2014

      Oikeaa matematiikkaa on se kun kaikki muuttujat otetaan huomioon!

      • Tero.jaksaa

        TM:n testissä ei oteta huomioon jälleenmyyntiarvoa, joka on Toyotasssa tuhansia euroja suurempi eikä myöskään korjauskuluerotusta, joka alkaa muodostua juuri tuon 60tkm ajamisen jälkeen.
        Vuoden 2014 tiedot eivät ole tätä päivää vakuutuksienkaan osalta.


      • säästö_on_harhaa
        Tero.jaksaa kirjoitti:

        TM:n testissä ei oteta huomioon jälleenmyyntiarvoa, joka on Toyotasssa tuhansia euroja suurempi eikä myöskään korjauskuluerotusta, joka alkaa muodostua juuri tuon 60tkm ajamisen jälkeen.
        Vuoden 2014 tiedot eivät ole tätä päivää vakuutuksienkaan osalta.

        Passaapa lukea itse mitä on otettu huomioon ja mitä jätetty ottamqtta. Lähde on kerrottu.
        Käyttötestien kokonaiskuluissa on nimenomaan otettu huomioon kaikki kulut! Myös pääomakulut.
        Mahtanetko edes ymmärtää mitä ovat pääomakulut?
        Vakuutusmaksut elävät koko ajan ja vaihtelevat jopa asuinpaikan mukaan, mutta edustavat kokonaiskuluista vain murto-osaa. Golfissa on joka tapauksessa kokoluokkansa halvimmat vakuutukset olleet aina ja ovat edelleen.

        Sille minä en mahda mitään jos faktat eivät sulle kelpaa!


    • kuha.kyselin

      Täällä lähes kaikki hybridin puolustajat ilmoittavat ajavansa aina pääosin kaupunkiajoa. Jos noin on niin miksette osta sähköautoa, sehän olisi järkevin valinta? Kyllä silläkin voi piipahtaa Kehä 3 ulkopuolelle.

      • hybridihemmo

        Sähköauto onkin todella onneton juuri ydinkeskustassa ellei satu hallitsemaan hallipaikkaa latausmahdollisuudella. Auto pitäisi käydä lataamassa joka päivä jossakin ostoskeskuksessa eikä olisi varmuutta pääsee sillä seuraavan kerran töihin 10 km:n päähän.
        Jos ylipäätään oman auton tarvitsee, järkevin vaihtoehto on bensiinihybridi.


      • miksi.joka.päivä

        Lataushybridi Priuksen puolustajat painottavat ja hehkuttavat sitä tutkittua keskimääräistä 40 km päivittäistä ajomatkaa. Jos oikea. sähköauto kulkee yli 200 km latauksella, ei sitä tarvitse joka päivä ladata.


      • Lataushybridinmielekkyys
        miksi.joka.päivä kirjoitti:

        Lataushybridi Priuksen puolustajat painottavat ja hehkuttavat sitä tutkittua keskimääräistä 40 km päivittäistä ajomatkaa. Jos oikea. sähköauto kulkee yli 200 km latauksella, ei sitä tarvitse joka päivä ladata.

        Montakohan Lataushybridi-Priusta Suomessa on? Muistelen nähneeni rekisteröintitilaston että myynti on parikymmentä autoa vuodessa. Toyota itsekin myöntää että on niin kallis, että sellaisen ostaminen ei kannata. Se akku nääs maksaa niin paljon ja lataushybridissä on huomattavasti isompi akku kun Perushybridi-Priuksessa, jossa sähköpuoli on vain bensamoottorin avustajan asemassa. Niinpä lataushybridistä ei saa järkevää kansanautoluokkaan vaan SUV:eihin ja vastaaviin joista asiakas on valmis maksamaan 50000 eur.

        Lataushybridillä on kuitenkin helppo huiputtaa poliitikkoja, koska CO2 arvo on matala. CO2 arvon mataluus kuitenkin perustuu siihen, että mittauksessa käytetty NEDC testi on niin lyhyt, kiihdytyksiltään laiska ja nopeuksiltaan pieni, ettei sellaista ajoa juuri kukaan käytännössä aja.


      • tilaston_kertomaa
        Lataushybridinmielekkyys kirjoitti:

        Montakohan Lataushybridi-Priusta Suomessa on? Muistelen nähneeni rekisteröintitilaston että myynti on parikymmentä autoa vuodessa. Toyota itsekin myöntää että on niin kallis, että sellaisen ostaminen ei kannata. Se akku nääs maksaa niin paljon ja lataushybridissä on huomattavasti isompi akku kun Perushybridi-Priuksessa, jossa sähköpuoli on vain bensamoottorin avustajan asemassa. Niinpä lataushybridistä ei saa järkevää kansanautoluokkaan vaan SUV:eihin ja vastaaviin joista asiakas on valmis maksamaan 50000 eur.

        Lataushybridillä on kuitenkin helppo huiputtaa poliitikkoja, koska CO2 arvo on matala. CO2 arvon mataluus kuitenkin perustuu siihen, että mittauksessa käytetty NEDC testi on niin lyhyt, kiihdytyksiltään laiska ja nopeuksiltaan pieni, ettei sellaista ajoa juuri kukaan käytännössä aja.

        "Montakohan Lataushybridi-Priusta Suomessa on? Muistelen nähneeni rekisteröintitilaston että myynti on parikymmentä autoa vuodessa."
        Trafin tilasto kertoo, että vuonna 2016 niitä rekisteröitiin 3 kpl ja 11 kpl vuonna 2015. Muita lataushybridejä rekisteröitiin monikertainen määrä noina vuosina
        Lähde: https://www.trafi.fi/filebank/a/1484039350/a2bbed9366335edb1ab01b2d374ef360/23668-Ensirekisteroidyt_henkiloautot_merkin_ja_mallin_mukaan_joulukuu.xlsx


    • Ladattava
      • Hinta_on_vitsisi

        Miksiköhän siellä saksassa ne ei lataa niitä lataushybrideitänsä? Lehtijutun mukaan vain murto-osa lataa, muut hyödyntää vain pienemmät käyttömaksut ja hankintatuet?
        http://www.hs.fi/talous/art-2000002898091.html
        http://yle.fi/uutiset/3-8038290
        Toisaalta millä perusteella sitten kannattaa hankkia tuollainen GTE, joka kaupasta ulosajaessa varusteineen maksaa n. 45tE, kun monikäyttöisemmän perushybridin saa varusteineen reilusti alle 30tE?


      • Pihin.kuskin.auto
        Hinta_on_vitsisi kirjoitti:

        Miksiköhän siellä saksassa ne ei lataa niitä lataushybrideitänsä? Lehtijutun mukaan vain murto-osa lataa, muut hyödyntää vain pienemmät käyttömaksut ja hankintatuet?
        http://www.hs.fi/talous/art-2000002898091.html
        http://yle.fi/uutiset/3-8038290
        Toisaalta millä perusteella sitten kannattaa hankkia tuollainen GTE, joka kaupasta ulosajaessa varusteineen maksaa n. 45tE, kun monikäyttöisemmän perushybridin saa varusteineen reilusti alle 30tE?

        GTE ei ole tarkoitettu säästöpossuksi vaan varakkaamman väen ripeäksi arkiautoksi. VW on laskenut oikein että hybridiä ei saa taloudellisesti järkeväksi ratkaisuksi alemmissa hintaluokissa, joten tehdään tällainen reilusti yli 200 hppainen ylemmän hintaluokan ratkaisu. Ei mikään volumimalli eikä rahantekokone, mutta helvetin hauska ajettava ja ekologinen vaihtoehto GTI-luokkaan.
        1.0TSI Bluemotion on se pihin ihmisen Golf. Ilman mitäåän hybridiratkaisuja se pääsee parin desin päähän Auris hybridin kulutusta ja on hankintahinnaltaan ja käyttökuluiltaan Aurista edullisempi.


    • lutherus

      Hybriidi on hyvä vaihtoehto ellei se ole kansanvaunuluokassa. Golf on ylihintainen harjoitelma, joten pa-säästöä ei saa ikinä kuitatuksi.

    • yksi.yli.muiden

      Sähköautohan se vasta säästää huimasti. Jos bensa vie 6,5, hybridi 5 ja sähköauto tasan 0 / 100 km. Siitä voi laskea bensakulut vaikka 100 tkm matkalla. Sähkö on halpaa. Huoltokulut ja vuosimaksut sähköautolla kaikkein pienimmät.

      • Toyota_hybrid

        Kummasti vaan Toyota hybridejä tulee vastaan päivittäin ! Ei näy sähköautoja ei! Silloin tällöin näkyy joku tesla. Sähköautoa vaivaa ominaisuuksiin nähden kova hinta sekä yleinen muna-kana ongelma. On aivan sama kuinka hyvä hyotysuhde on autossa tai ympäristöystävällisyys jos niitä ei osteta ei niistä ole ympäristölle mitään hyötyä!


      • Asiat.muuttuvat

        Katsotaan tilannetta parin vuoden päästä uudestaan, uusi Renault saa useita kilpailijoita.


      • Toyota_hybrid

        Juu parin vuoden päästä on Toyota hybridejä entistä enemmän liikenteessä ja yhä useampi autoilija on tyytyväinen valintaansa.


    • Toyota_hybrid

      Toyota hybridi on ylivoimainen verrattuna bensaturboon tai dieseliin autoilun kuluissa !
      Kaupungissa hybridi on ihan omassa luokassaan kulutuksessa. Auris hybridillä saavuttaa parhaimmillaan alle 4l kulutus lukemia kaupunki nopeuksissa siihen ei yksikään bensaturbo tai dieseli yllä! Hybridissä ei ole hajoavia osia kuten: Kytkintä,kaksoismassavauhtipyörää, starttia, laturia, apulaitehihnoja. Jarrut kuluvat vähemmän kun energian keruu jarruttaa. Hybridin alkuaikoina ei uskottu että akut kestää 5v kauempaa tämänkin epäilyn saa heittää romukoppaan nykyään 15v vanhoissakin on vielä alkuperäinen akusto. Hybridi on nykyään järkevän ihmisen valinta eikä mikään kallis kummajais kulkine miksi se joskus 2000luvun alussa laskettiin. Ennakkoluulot on pikkuhiljaa selätetty ja myynti jatkaa nousuaan!

      • einari.E

        Ja mikä tärkeintä, Toyota ei ikinä edes suunnittele käyttävänsä turbokonetta hybrideissä. Vapaasti hengittävä moottori on hieno ratkaisu, tasainen voimantuotto tyhjäkäynnistä huippukierroksille ja tehot esillä oikeaoppisesti suurilla kierroksilla niinkuin vanhan liiton automiehet ovat oppineet.

        Turbo on aivan naurettava keksintö ja se rikkoo moottorit, joita kustannuksia säästävät valmistajat eivät ole suunnitelleet turbon rasituksia ajatellen.


    • 345345

      Teknisesti tojon hybridit on hieno ja erittäin luotettavaa tekniikkaa MUTTA kun ne ratin säädöt ja voiman puute ynnä kova tiemelu estää hankinnan.

      Leksukset on kyllä muuten päteviä mutta aivan ylihinnoiteltuja sakuihin verrattuna ja niissäkin on ergonimia puutteita pidempijalkaisille.

      • Pehvaasfaltissa

        Miksi niissä sakuissa on liian matala ajoasento, en sellaista huoli, joten ratinsäätökin niissä on siten ihan ykslysti.


      • tikkua.pukkaa
        Pehvaasfaltissa kirjoitti:

        Miksi niissä sakuissa on liian matala ajoasento, en sellaista huoli, joten ratinsäätökin niissä on siten ihan ykslysti.

        Niinhän se on. Joskus kun joutuu ajamaan vuokratulla kansanvaunulla, tulee puusilloille mentäessä tunne, että tikkuja tunkeutuu takapuoleen!!! Onneksi puusillat alkavat olla historiaa.


      • faktoja_unohtamatta
        Pehvaasfaltissa kirjoitti:

        Miksi niissä sakuissa on liian matala ajoasento, en sellaista huoli, joten ratinsäätökin niissä on siten ihan ykslysti.

        Että matala ajoasento. Sitten sinun täytyy rajata myös Auris pois suosikeistasi! Nimittäin Auriksen ja Golfin kuljettajan istuimet ovat täsmälleen samalla korkeudella lattiasta, 29-34cm.
        Okei Golf matalampana autona "ui" hiukan alempana, vaikka maavarassa ei ole kuin 1 sentin ero, mutta Golfissa on kuitenkin 3 senttiä enemmän pääntilaa, joten istuinta voi halutessaan pitää ylemmässä asennossa eli Golfissa on pitkäselkäisenkin mahdollista käyttää korkeampaa ajoasentoa kuin Auriksessa.
        Mittojen lähde: TM10/2016
        Liian matala ajoasento sakuissa on kyllä tekemällä tehty yleistys, valittavana kun on pilvin pimein hyvin erilaisia ja erikorkuisia autoja. Epäilenpä ettei kommentin kirjoittaja ole ajanut saksalaisautolla metriäkään vaan kokemukset ovat karttuneet autokaupan renkaanpotkintareissuilla istutuista tyypeistä sellaisen kokeilijan jäljiltä joka on laskenut istuimen alimpaan asentoon.
        Ammattitestaajat eivät pääsääntöisesti moiti saksalaisautojen ajoasentoja ja ergonomiaa, toisin kuin Toyotien.


      • faktoja_unohtamatta

        Jos olet lukenut kunnolla vertailun johon perustat kritiikittömän kehusi ja ymmärtänyt lukemasi, tunnistat nämä lainaukset:
        "Tässä ryhmässä kaksi autoa on maantiellä ylitse muiden, jo molemmat ansaitsevat arvosanan yhdeksän." Mainittakoon, että kumpikaan ei ollut Toyota.
        "Mikään ominaisuus ei loista, muttei myöskään hämmennä. Silloin niistä on hankala tehdä vedetseisauttavia huomioita - ne vaan toimivat." Näillä maininnoilla Toyota sai arvosanan kahdeksan.
        "X:n hyvät desibelilukemat eivät korreloi korvakuulon kanssa. Korkeataajuinen melu peittää voimakkaasti puheääntä, ja eri melulähteet kuuluvat selvästi. Myös muutama konelaudasta kuulunut resonanssiääni vaikutti laatuvaikutelmaan. Soratiellä irtokivet napsahtelevat terävästi pyöränkoteloihin." Että mikähän tämä hiljaisuudesta kehuja ja yhdeksikön saanut mahtoi olla?
        "X oli kokonaisuutena joukon hiljaisin. Kiihdytyksissä kolmisylinterisyys kuuluu, mutta moottori vaimenee nopeasti, kun kierrosluku laskee. Äänen taajuus syö puheen kuuluvuutta. Tien karkeuden aiheuttama muutos on korvakuulolla pienin" Mikähän mahtaa olla tämä ohjaamomelusta täyden kympin arvosanan saanut auto, jonka alhaista melua ei kehuttu?

        Toisessa vertailussa Auris Touring Sports hybrid ei pärjännyt lähellekään niin hyvin kuin tässä puheena oleva 1,2T hb.


      • ettei.totuus.unohdu

        Auris hävisi kuitenkin valovuoden Golfille ja puoli Astralle


      • Makaamallaperille
        faktoja_unohtamatta kirjoitti:

        Että matala ajoasento. Sitten sinun täytyy rajata myös Auris pois suosikeistasi! Nimittäin Auriksen ja Golfin kuljettajan istuimet ovat täsmälleen samalla korkeudella lattiasta, 29-34cm.
        Okei Golf matalampana autona "ui" hiukan alempana, vaikka maavarassa ei ole kuin 1 sentin ero, mutta Golfissa on kuitenkin 3 senttiä enemmän pääntilaa, joten istuinta voi halutessaan pitää ylemmässä asennossa eli Golfissa on pitkäselkäisenkin mahdollista käyttää korkeampaa ajoasentoa kuin Auriksessa.
        Mittojen lähde: TM10/2016
        Liian matala ajoasento sakuissa on kyllä tekemällä tehty yleistys, valittavana kun on pilvin pimein hyvin erilaisia ja erikorkuisia autoja. Epäilenpä ettei kommentin kirjoittaja ole ajanut saksalaisautolla metriäkään vaan kokemukset ovat karttuneet autokaupan renkaanpotkintareissuilla istutuista tyypeistä sellaisen kokeilijan jäljiltä joka on laskenut istuimen alimpaan asentoon.
        Ammattitestaajat eivät pääsääntöisesti moiti saksalaisautojen ajoasentoja ja ergonomiaa, toisin kuin Toyotien.

        Erityisesti C- ja E-mersut sekä bemarit ovat niitä missä peffa raappii maata, ne Saksalaisten autojen premiumkasti.


    • avensisauris

      Hybridillä siis pääsee jarruilla ilmeisesti "normaalin" ajomäärän.
      Meidän Auriksen jarrulevyt ja palat uusittiin 45 tkm:n huollossa.
      Luulin huollon huijanneen, mutta samaa vaivaa ollut kuulemma muillakin.
      Olen pyrkinyt ajamaan tasaisesti ja ennakoiden, eli en jarruttele turhaan.

    • Toyota-palstan

      trollipojun keskustelua itsensä kanssa tämäkin ketju. Poju jaksaa aamusta iltaan koska skitsofrenia antaa uskoa. Kun trollipojun elämässä ei ole enää mitään muuta, on tulos tässä.

      • Toyota_hybrid

        135TKM tuli edelliseen Aurikseen kilsoja jarrut oli myydessä vielä alkuperäiset. Hybridillä ajaa 200 000km samoilla jarruilla.


      • onko.tuo.jokin.onni
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        135TKM tuli edelliseen Aurikseen kilsoja jarrut oli myydessä vielä alkuperäiset. Hybridillä ajaa 200 000km samoilla jarruilla.

        Ajaa missä ajaa. Pääkaupunkiseudun työmatkaliikenteessä ajat kyllä jo eka päivänä toisen perään, jos et käytä jalkajarruja.


    • prioriteetit.perseestä

      "135TKM tuli edelliseen Aurikseen kilsoja jarrut oli myydessä vielä alkuperäiset. Hybridillä ajaa 200 000km samoilla jarruilla."

      Voi vittu miten vinoutunut elämä on jos miettii kuinka pitkään jarrupalat autossa kestävät. Voiko mikään olla vähemmän tärkeää auton ominaisuuksista?

      • Tero.jarruttaa

        Jarruthan ovat autossa lähinnä pysäyttämistä tai nopeuden nopeaa pudottamista varten. Erityisesti pääkaupunkiseudulla näkee paljon autoja, joiden nopeutta säädetään pitkillä jarrutuksilla, joka on täysin tarpeetonta jos osaa oikein ajaa. Jarrut kuumenevat ja lasittuvat turhaan eikä pitoa löydy jos niitä oikeasti tarvitaan.
        Lyhyet ja nopeahkot jarrutukset ovat parasta jarruille ja taloudellisuudellekin eikä siitä ajomukavuus kärsi juuri lainkaan.
        Höyhenjarrutusten aika on ollut ohitse jo siitä lähtien kun abs tuli autoihin. Sekään järjestelmä ei toimi kunnolla kun jalkaa pidetään kevyesti jarrulla.


    • Toyota_hybrid

      Kommenteista päätellen teillä ikää ei ole enempää kuin 18v. Hybridissä ei kaupunki ajossa juuri jarruja käytetä laisinkaan ja maantielläkin erittäin vähän koska aina ,kun jalka jarrulle siirretään ensin sähkömoottori jarruttaa aina. Vasta kovemmassa jarrutuksessa otetaan jarrut käyttöön. Hybridillä kuuluu ajaa kaikki vähänkin jyrkemmät alamäet kevyesti jarruttaen näin energian keruu maximoidaan ja siitä saatava hyöty.

      • ei.iästä.kiinni

        Missä kaupungissa on jo niin autiota, että bydridiautollaan voi olla yksin liikenteessä? Voi hissutella ja liutella omaan tahtiinsa.


      • Toyota_hybrid

        Minä en ole yksin liikenteessä ja pärjään kyllä ihan hyvin hybridillä! Auriksella pääsee helposti 4l kulutukseen eikä siitä aiheudu kenellekkään mitään haittaa jos osaa ajaa järkevästi.


    • Hhuou

      prius plus.viimeisek 8700km keskikulutus nastarenkain.5.2 l.Tyytyväinen olen.kookas auto

    • Edullinenylläpitää

      Hybridin ylläpitokustannukset voittavat kaikki muut autot vaikka huoltovälit ovatkin tiheämmät. Korjauskustannuksia ei sen vuoksi ole. Ketjun aloittajan teksti osoittaa kertyvät säästöt oikeiksi.

      • Viisaan.valinta

        Osta Ioniq, säästät tonneja jo ostovaiheessa.


      • juuri.noin

        Kun ostaa Priuksen sijaan Ioniqin, saa monta tonnia halvemmalla paljon paremman auton, tyylikkäämmän, tehokkaamman, tilavamman, meluttomamman. Kulutus TM:n mittausten perusteella jopa pari desiä pienempi. Autosta näkee uloskin ja takapenkille pääsee lyömättä päätään oviaukkoon. Takuukin on peräti 5 vuotta.


      • Toyota-palstan
        juuri.noin kirjoitti:

        Kun ostaa Priuksen sijaan Ioniqin, saa monta tonnia halvemmalla paljon paremman auton, tyylikkäämmän, tehokkaamman, tilavamman, meluttomamman. Kulutus TM:n mittausten perusteella jopa pari desiä pienempi. Autosta näkee uloskin ja takapenkille pääsee lyömättä päätään oviaukkoon. Takuukin on peräti 5 vuotta.

        trollipojun vastailua itselleen. Noloa ja lapsellista.


      • Rolss
        juuri.noin kirjoitti:

        Kun ostaa Priuksen sijaan Ioniqin, saa monta tonnia halvemmalla paljon paremman auton, tyylikkäämmän, tehokkaamman, tilavamman, meluttomamman. Kulutus TM:n mittausten perusteella jopa pari desiä pienempi. Autosta näkee uloskin ja takapenkille pääsee lyömättä päätään oviaukkoon. Takuukin on peräti 5 vuotta.

        Miksi rinnastat Rolss Rouce ja Ladan. Saahan sen Ladan halvemmalla. Aivan oikein.


      • älä.sekoile
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun vastailua itselleen. Noloa ja lapsellista.

        Kirjoittiko trollipojusi nimimerkillä Edullinenylläpitää?


      • Ei_tietenkään
        älä.sekoile kirjoitti:

        Kirjoittiko trollipojusi nimimerkillä Edullinenylläpitää?

        Sehän oli faktaa eikä typerää noloa ja lapsellista solvausta joista sinut tunnistaa.


    • Toyomummeli

      Kokeiltiinpa tänään työkaverin kanssa kulutuseroja Auris hybridi ja Golf 1.4TSI Tammistosta Jätkäsaareen ja takaisin peräkkäin. Auris kulki 4,2-4,4l/100km ja Golf 7,2-7,5l/100km. Vaihdettiin kuljettajia Jätkäsaaressa. On siinä pieni ero.

      • Pininkulutus

      • Hyihyiteitä

        Kalliiksi tuli työnantajalle, jos joutui maksamaan molemmille kilometrikorvaukset tai sitten kävitte työaikana omilla asioillanne Verkkokaupassa.


      • Toyota_hybrid

        Niin ja entäs kun on talvi ja vaikka 10-15pakkasta hybridi vie 5-5,3 ja se Golf vie varmasti 8 tai yli!


    • Mukavuusensin

      Miksette osta MB 350 e? Siinä on päästöt 48g/km eli autovero on erittäin alhainen. Tehoa löytyy lähemmäs 300hv voimaa eli auto liikkuu ripeästi ja mukavasti. Auto on arvokas ja lisävarusteet toki nostavat hintaa, mutta hyvään voi tietysti aina pistää hieman rahaa.

      • Toyotaparempi

        Emme osta siksi, että suomalaisilla teillä ei ole mitään käyttöä tuollaiselle autolle. Prismassa ostoksilla käydessä on mukavampi ajaa paremmilla autoilla, kuten Toyotalla.


      • Teero.tuusulasta

        Aivan sama millaisia tehoja ja kiihtyvyyttä autosta löytyy kun sille ei ole mitään käyttöä. Kaupunkiliikenteessä keskinopeus jää alle 40 kmh.
        Eikä tuolla mersulla pääse Kellokoskea kauemmaksi sähköllä lataamatta. Mutta siellähän taitaa olla myös ihmismielen lataamo!


    • tekeville.sattuu

      Aloitukseen tuli kirjoitusvirhe. Piti kirjoittaa: Hybridi kerryttää suuret päästöt vuodessa

    • Anonyymi

      Koeta jo nyt oppia jotakin. Se Toyotan hybridin kulutus on kaikkein pienin

    • Anonyymi

      Toyotalla ajaminen on erittäin edullista ja osasyy on se, että sen huoltovälit ovat auton kestävyyden kannalta oikeat.

    • Anonyymi

      Toyotan kulut ovat erittäin alhaiset. Kymmenen vuoden ylläpitokulut olivat todella pienet:

      "Listan alimpana –eli halvimman paikalla – on Toyota. Sen ylläpitokustannukset ensimmäisen kymmenen vuoden ajalta ovat vain 4880 euroa."

      "Kallis merkki ei kuitenkaan tarkoita sitä, että auton ylläpito olisi välttämättä kallista. Esimerkiksi Lexus on hinnaltaan samaa tasoa saksalaisten premium-autojen kanssa, mutta se on vasta listan häntäpäässä."

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html

    • Anonyymi

      Juuri päättyneen Norjan reissun tankkaamalla mitattu keskikulutus oli 3,9 litraa satasella. Kyseessä on 1.8 hybridi Corolla. Ympärivuotinen keskikulutus on 4,3 johtuen penkin ja sähkölämmitysvastuksen käytöstä. Parasta asiassa on ettei kuljettajan tarvitse huomioida ajotavassaan erityisesti taloudellisuutta vaan hybridijärjestelmässä voidaan valita kolmesta ajoprofiilista. On mahdollista valita sport-asento jolloin menopuoli maistuu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1130
    Aihe