Käytättekö älypuhelintanne myös puheluihin

KyssäriX

ja tekstareihin, vai onko teillä peruspuhelin puheluita ja tekstareita varten, ja älypuhelin netin ja muiden sovellusten käyttöön?
Onko teillä jokin kannettava matkalaturi jos virta loppuu älypuhelimesta jossain liikenteessä? Auki olevat sovelluksethan vievät virtaa akusta nopeasti. Peruspuhelimissa taas akku kestää paljon kauemmin.
Nyt saa mainostaa, eli mikähän on edullisin operattori rajattomaan nettiin, rajattomiin puheluihin ja rajattomiin tekstareihin jos on käytössä pelkkä älypuhelin?:)

19

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiakkuongelmaa

      Mulla on kai 10v Nokian simpukkaluuri, jolla puhutaan ja tekstaillaan. Ei tarvi usein latailla, kun en ole mikään luurikorva. Nettiä selaan läppärillä, se piti uusia viime syksynä. Vanhasta meni näytönohjain. Nyt se odottaa pääsyä valokuvien säilöntäkoneeksi. Siinä ole kohtuullinen akku ja se ehti täyttää 5v.

      Siippa tuossa eilen juuri kirosi luurinsa lataamattomuutta, kun laturi ei ladannut. Tälle aamua oli ladannut. Olisiko Samsung? On työpaikan toosa. Ja näitä sormivedettäviä isolla näytöllä.

      Vieläkö löytyy lankapuhelimia?

      • luontoonmekin

        Onneks löytyy muitakin joilla ei ole älypuhelinta. Minun mummopuhelimessani on vain kamera.
        Lankapuhelin on säilössä kun sillä saattaa olla jokin antiikkiarvo pian. Se on se luuri näppäimistön päällä, nimeä en nyt muista kun vanhan muisti pätkii.


    • ö-Öö

      Puheluille vähän käyttöä-

      Tekstareista en oikein muista, milloin olisin viimeksi lähettänyt, tai saanut. Mulla kännykkä on enenpi nettiä varten. Yleensä varakanavana, nyt mökillä tukiasemana. Mulla känny lähinnä turvallisuustekijä ja yhteys nettiin. Voi tilata pelastushelikopterin, jos kartanolla jalka poikki, ja siis pitää yhteyttä ulkomaailmaa netin yli.

      Operaattoria en muista, noin 25 ekee kuussa, ihan ok hinta, hommat toimii. Kapula on nyt Motorolan Android, hyvin toimii sekin. Mä periaatteessa koitan olla mitenkään huomioimatta kännykkää, se mun mielestä kuin sähkövalo, tahi juokseva vesi, sen vaan pitää olla ja toimia.

      Jos kännykkäyhteydet poikki, pitänee alkaa opetteleen savumerkkien lähettämistä.


      =DW=

    • MinimilläMennään

      Käytän puheluihin ja tekstareihin 15 v ikäistä Nokian 5210:ä. Ei kameraa, se on erikseen.

      On tuolla hyllyssä älykkö Samsungkin, mutta ei tarvetta enkä pidä siitä.

      Kaulanauhan kiinnitysmahdollisuus on yksi tärkeimmistä valintaperusteista. Näyttää siltä, että näitä vähenee.

    • Monitoimi-elämää

      "Käytättekö älypuhelintanne myös puheluihin"

      Ensialkuun yritän käyttää älyäni, ja kyllähän älyluurit on tarkoitettu monitoimi laitteiksi, koska tulevaisuudessa ei muita luureja ole..? Ellei peliin mukaan lasketa tulevaa Nokia 3310 nykyaikaan päivitettyä retroluuria?

      Itsellä on yksi puhelin jossa Dual-sim eli 2 sim korttia: keikka ja private. Molemmissa rajattomat kuukausipaketit 5000 / 5000 ja rajaton 100 Mbits. Sauna / Telia.

      Käyttööni nähden minulle riittäisi halvemmatkin vaihtoehdot koska esimerkiksi private yhteyden viime kuun kulutus oli 8 textaria ja 2 puhelua. Mutta kun väitetään, että halvalla ei saa hyvää, pitää olla kalliinpaa.

      Mitä noihin paketteihin tulee, se on vähän kuin sähkö liittymät, että ihmiset ovat ensisijaisesti tyhmiä ja sitä myötä laiskoja kilpailuttamaan. Itse kilpailutan säännöllisesti ja toden totta, operaattoreilla on ilmaa mistä alentaa.
      Hiljattain pudotin sauna paketin hinnan alle 20 euroon.
      Teliaa en ilkeä kilpailuttaa, se on ollut 17.90 viime syyskesästä saakka. Toisaalta sen maksaa muut tahot kuin minä, minulla täydet hallintaoikeudet tehdä liittymälle mitä mieleeni juolahtaa.

      Eli itselläni vähän alkukantaista käyttöä mutta se on vähän kuin lääkekaapin sisältö, hyvä olla varalta, etenkin nettiyhteydet kun olen baanalla tai mökillä tai matkoilla.

      Ai niin. On myös taskumokkula ja siinä 15 € sim rajaton 100Mbits wifi jaettavissa kahdeksalle laitteelle. Miksikö. Kaiken varalta.

      • kuukkelit

        Joo, miten sitä elettiin kun kaikilla oli vaan lankapuhelimet asunnoissaan ja töissä??


      • Hyvin-pelasi-jutut

        Kyllä minä elin, keikkatyöläisenä, pikku yrittäjänä 80 luvulla. Oli lankapuhelin ja puhelinvastaaja kotona ja baanalla puhelut hoitui puhelinkopeista. Tai työkohteissa kun kysyi luvan.
        Silloin ei tunnettu sanaa kiireellinen työtehtävä heti-nyt. Vaan asiaan pystyi palaamaan seuraavanakin päivänä.
        Tarjoukset ja laskut hoitui sähkökirjoituskoneella, jopa manuaalisella Triumpilla, Adlerilla ja mitä niitä oli, eli kirjeitse postin kautta. Maksut kulki yhtä ajallaan kuin nykyisinkin.


      • Hyvin-pelasi-jutut kirjoitti:

        Kyllä minä elin, keikkatyöläisenä, pikku yrittäjänä 80 luvulla. Oli lankapuhelin ja puhelinvastaaja kotona ja baanalla puhelut hoitui puhelinkopeista. Tai työkohteissa kun kysyi luvan.
        Silloin ei tunnettu sanaa kiireellinen työtehtävä heti-nyt. Vaan asiaan pystyi palaamaan seuraavanakin päivänä.
        Tarjoukset ja laskut hoitui sähkökirjoituskoneella, jopa manuaalisella Triumpilla, Adlerilla ja mitä niitä oli, eli kirjeitse postin kautta. Maksut kulki yhtä ajallaan kuin nykyisinkin.

        "Hyvin-pelasi-jutut"

        Niin soivat myös nuoren Sibeliuksen sävelet.
        Joita soittivat ihmiset.
        Ajat ovat muuttuneet.
        Sinäkin olet enää jälkeen jäänyt tuhka-kuppi.
        Hajusi haisee vanhuksesti.


        H.


    • Miksi pitäisi olla eri puhelin tekstareihin ja puheluihin, kun ne hoituvat samalla puhelimella kuin netin käyttökin.

      • "Ancelina"

        Minä oletan tuon kirjoittelun olevan pelkkää naurettavaa irvailua ja diivailua, olla olevinaan jne.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minä oletan tuon kirjoittelun olevan pelkkää naurettavaa irvailua ja diivailua, olla olevinaan jne.

        H.

        hunksz

        Ihanko totta, ja minä kun vastasin aivan tosissani.
        Yhtään en tällä kertaa tunnistanut huumoriakaan väärässä paikassa.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Ihanko totta, ja minä kun vastasin aivan tosissani.
        Yhtään en tällä kertaa tunnistanut huumoriakaan väärässä paikassa.

        "Ancelina"

        Jee!
        Oletat, oletan, me oletamme. :)

        H.


    • Järkinuukailija

      Aloittajalle
      Puhelin: DNA SuperÄlypaketti 1 M, 350 min=5,83 tuntia/kk, maksu veroineen 16,90
      Ylimenevissä tavallisissa minuuteissa hyvin kohtuullinen maksu (0,06 -0,08 €/min?) ja palvelumaksullisiin soitettaessa niihin liittyvä erillinen maksu.

      Minulla menee hyvin harvoin tuon 5,83 tunnin yli kuukaudessa.

      Netti: DNA Vebbi 4 G Teho, 19,90 €/kk veroineen. Nopea ja kaikki tarvitsemani toimivat.

      Enpä usko että saat halvemmalla. Jos tarpeet ovat suuremmat, hinta nousee.

      • HuhHuh-mikä-hinta

        HAH.
        Jo on Sikahintaiset liittymät sulla. Asutko jossain peräkylän peräkorvessa, ettei nopeammat yhteydet tavoita.
        19,90 saisit jo 5000 tekstaria, 5000 min puhetta ja rajattoman netin tai vähintään 50 Mbits. Siinä olisi molemmat.


      • KyssäriX
        HuhHuh-mikä-hinta kirjoitti:

        HAH.
        Jo on Sikahintaiset liittymät sulla. Asutko jossain peräkylän peräkorvessa, ettei nopeammat yhteydet tavoita.
        19,90 saisit jo 5000 tekstaria, 5000 min puhetta ja rajattoman netin tai vähintään 50 Mbits. Siinä olisi molemmat.

        Ja mikä on liittymä? Onko Saunalahden liittymä vai?


    • Järkinuukailija

      Niin, yksi tekstiviesti lasketaan yhdeksi minuutiksi, joten ne sisältyvät tuohon 350 minuuttiin.

    • Unohtakaa mainosten typerä raha.
      Palvelujen laatu on se joka ratkaisee.

      H.

    • Ihan.miten.vaan

      Miksen haluaisi ?

    • yuksina

      Kapulassa DNA prepaid.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe