Hämeenlinna viime pyhänä

Sanaton123

Otin kuuntelun Hämeenlinnasta viime pyhänä kuullakseni sanaa.

Saarnaajan ensimmäiset puoli tuntia kuluivat siihen, kun hän todisteli itselleen ja seurakunnalle sitä, että tämä on se siunattu kristillisyys josta kannattaa pitää kiinni. Lisäksi hän todisteli moneen kertaan, että vain tämä on se ainoa seurakunta joka on säilyttänyt hengen yhteyden äitiseurakuntaan ja sen kalliille neuvoille.

Tuli mieleen, että jos on asiastaan täysin varma niin täytyykö noin kovasti selitellä. En kuullut sanaa. Suljin kuuntelun.

17

2308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mekin , kuuntelimme sitä esikoisten linjaa , Kalervo Saarnasi oikein
      ja ei mitenkään selittänyt kuinka tämä vain on oikea , vaan toi esille
      että Jumalan sana on oikea. Hän puhui siitä Marian ilmestyksestä.
      joka pidetään n. 9kk ennen joulua, nykyään.
      -
      Niin sitä on vietetty , ennen vanhaan heti loppiaisen jälkeen koska
      Jeesus on syntynyt n. 8-10 .10 meidän kalenterin mukaan .
      Mutta ne on muutettu ihmistarpeiten mukaan.
      -

    • kalle73646464

      avaaja avasi kuuntelun arvostellakseen täällä saarnaajaa. mikä henki tuon saa aikaiseksi. taitaa se henki tulla suoraan takapuolesta. Raikasta henkeä ei siinä ole.

      olisit kuunnellut sanaa, niin ehkä olisit saanut jotain. on ihmeellistä että kaikki muu roska kelpaa muttei se Jumalan sana jota kristillisyydessä saarnataan.

      • 99393393

        Joo, separatistien "vain me" henki tulee juuri sieltä mainitsemastasi hengen rööristä. On raikasta vain heidän mielestään.


      • Kartavalhetta

        Minä ymmärsin kyllä aloittajasta, että hän halusi kuunnella sanaa, eikä kallen ajatusta, arvostella saarnaajaa. Mutta joutuikin kuuntelemaan sanan sijaan saarnaajan todistelua itselleen ja seurakunnalle ja vakuuttelua että vain tämä on se ainoa oikea seurakunta. Tässä on taas yksi hyvä esim. kuinka helppoa on kääntää asia valheeksi.


    • tfbysgzt

      Suljit kuuntelun, mutta kuuntelit kuitenkin

    • mitä_horiset

      Sulki kuuntelun koska Jumalan sanaa ei kuulunut. Opette nyt hyvä ihminen lukemaan.

    • UskoSe

      Kyllä se niin on jotta saarnaajan on kerottava seurakunnalle mitä jumala hänenkauttansa tahtoo seurakunnalle lertoan Näin sinäkin raukka sait sen totuuden omillakorvillasi nyt kuulla

      • Maallinenvalta

        On kyllä usko kovilla, jos pitäisi uskoa, ettei sunnuntain saarna Hämeenlinnassa ollut ennalta mietitty, vahvasti poliittinen kannustinpuhe paikallisille sepoille ennen vuosikokousta ja maallisen vallan vaihtoa. Jokin ei ole oikein, jos niin kovin oitää olemassaoloaan ja oikeutuksiaan todistella. Miksi ei sana yksin riitä todistamaan, sitä kysyn ma.


      • uraa

        Yhtä vilpitöntä on luottamuksen ja omien sakramenttien oikeutuksen jatkuva todistelu kuin oli aikoinaan Suomen ja Neuvostoliiton välisen luottamuksen ja ystävyyden jatkuva todistelu.

        Jos joku saarnaaja nyt epäilee moista lapinluottamusta, nimitetään eriseuraiseksi ja saarnaaminen loppuu siihen.
        Jos aikoinaan epäili NL:n ystävyyden vilpittömyyttä,nimitettiin neuvostovastaiseksi ja poliitikon ura loppui siihen.


    • Japancars

      Kuollut usko on vahva. Sitä ei tarvitse kenenkään todistella.

    • ikävä_sanoa_mutta

      Vahva usko kirkon statuksen itselleen ottaneeseen yhdistykseen, ja yhdistystä johtavien henkilöiden kaikkivaltiuteen. Ei tässä sen kummallisemmasta asiasta ole kysymys. Näkyväisiin ei tarvita uskoa.

    • Jumala_pitää_huolen

      Jeesuksen lampaat tuntevat Paimenensa äänen. Ei Jeesuksen lampaita voi huijata petollisilla puheilla ja ihmisopeilla. Usko väärään seurakuntaoppiin ja luottamus väärää seurakuntaoppia julistaviin opettajiin on vienyt vapaakirkoksi muuttuneelta liikkeeltä pohjan pois.

      Joh. 10:24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
      Joh. 10:25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
      Joh. 10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
      Joh. 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      Joh. 10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      Joh. 10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
      Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

      • näintäällätänään

        Joskus järjen käyttö sallitaan Lesta Kepu pellejen keskuudessa!

        Oletteko kaikki lesta keput yhtä kajahtaneita?


      • näintäällätänään kirjoitti:

        Joskus järjen käyttö sallitaan Lesta Kepu pellejen keskuudessa!

        Oletteko kaikki lesta keput yhtä kajahtaneita?

        Ei , mutta Es /kois lestat on ,
        -


    • tehostetunsekoituksen

      Kuuluisa mies, myös maallisissa asioissa. Tehosekoittajaksikin tituleerattu noin niinkuin asioitten hoidossa.

    • Rakkausonsuurin

      Vaikuttaa siltä,että nämä esikoiset eivät ole tässä uudessakaan porukassa tyytyväisiä vai mistä tällainen kielenkäyttö?

    • Livings

      Onko järjessänne vikaa, jos ei ole, lopettakaa jo kirjoittelu näille palstoille, Kiitos !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe