Investium?

KysyjäLKV

Soittelevat kokoajan. Mikä firma on kyseessä?

37

5833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäsama

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/6493660/finanssimaailma-oy

      Ensin oli nimellä Finanssimaailma, jossa itsekin olen ollut töissä, sitten ilmeisesti RVM ja nyt sitten tämä Investium. Nimet muuttuneet yllättävän monta kertaa. Onkohan samat toimintatavat kuin ennenkin? Toivottavasti muuttuneet.

    • liimaletit.koijaa

      Fiva antoi julkisen huomautuksen sekä sakot kyytipojaksi toiminnan epäselvyyksistä.

      Kannattaa välttää, kunnes toisin todistetaan.

    • Onassis2

      Miten tämä Investium etsii asiakkaita? Sottivat mullekin....

      • Lähdinlipettiinsieltä

        Olin töissä siellä vajaan kuukauden. Soitettiin ihan fonectaa läpi, riitti että ihmisellä oli matkapuhelinnumero. Ihmettelinkin kuka ihme haluaa opiskelijoita ja työttömiä sijoitusasiakkaiksi ja puhelinspiikk ei vastannut kyllä yhtään sitä mitä firma oikeasti teki.


    • tässä-kokemuksemme

      Sijoitimme tyhmyyttämme RVM-nimiseen yhtiöön. He sijoittivat varamme Irish Life International Ltd-yhtiöön sijoitusvakuutena, joka myöhemmin siirtyi Ålandsbanken`in hoitoon kahden henkilön yhteissijoitusvakuutena. 8 vuotta on ollut sijoitus hoidossa ja sijoituksen saldo on pienempi kuin sijoitusajankohtana 8 vuotta sitten. Kuluja on eri osapuolet kyllä jaksaneet kahmia, mutta sijoituksen hoidosta ei tietoakaan. Nyt vuoden alussa meidän kehotettiin irtisanomaan sijoitus, koska yhteisvakuutena ei sellainen voi olla. Olemme odottaneet rahoja muutaman kuukauden ja saimme tiliotteen lopetustilanteesta. Olivatpahan vielä saaneet tehtyä kaupan helmikuussa ja myyneet sitten saman tuotteen maaliskuussa ja senkin tappiolla, joten putosihan vielä saatavat. Näin ihmisiä tyhmyydestä sakotetaan.

      RVM on nykyään Invest sijoitusyhtiö. Saimme kyllä sieltä kirjeen vuoden alussa, ilmeisesti olisivat halunneet kuluja vielä periä, jos olisimme olleet halukkaita yhteistyöhön.

      Kannattaa harkita, mihin rahansa pistää.

      • Entykkää

        Mitä helvettiä!!!! Miten muka yhteisvakuutuksena ei voi olla jos sellainen on olemassa? Yrittivätkö sahata silmään ja vaihtaa välityspalkkioiden takia uuteen vakuutukseen? Sain selville, että firma on kerran ollut oikeudessa samasta, pöytäkirjat löytyy käräjiltä. Minulla oli varainhoito yhdestä pankista heidän kautta. Minulle joku lipevä kaveri firmasta soitti puoli vuotta sitten ja väitti että varainhoitajani ei enää suostu hoitamaan varojani ja yritti kääntää välipalkkioiden takia muihin sijoituksiin, strukturoihin. Muuten ollut kuullut firmasta mitään ikuisuuksiin. No, päätin soittaa varainhoitajalleni ja minulle kerrottiin että tottakai hoitavat edelleenkin rahojani ja että kyseessä on vain se että pankki ei maksa enää palkkioita firmalle. Eli minulle jauhettiin aivan täyttä paskaa.


      • tyhmyys-voitti
        Entykkää kirjoitti:

        Mitä helvettiä!!!! Miten muka yhteisvakuutuksena ei voi olla jos sellainen on olemassa? Yrittivätkö sahata silmään ja vaihtaa välityspalkkioiden takia uuteen vakuutukseen? Sain selville, että firma on kerran ollut oikeudessa samasta, pöytäkirjat löytyy käräjiltä. Minulla oli varainhoito yhdestä pankista heidän kautta. Minulle joku lipevä kaveri firmasta soitti puoli vuotta sitten ja väitti että varainhoitajani ei enää suostu hoitamaan varojani ja yritti kääntää välipalkkioiden takia muihin sijoituksiin, strukturoihin. Muuten ollut kuullut firmasta mitään ikuisuuksiin. No, päätin soittaa varainhoitajalleni ja minulle kerrottiin että tottakai hoitavat edelleenkin rahojani ja että kyseessä on vain se että pankki ei maksa enää palkkioita firmalle. Eli minulle jauhettiin aivan täyttä paskaa.

        Oli kysymys yhteisestä sijoitusvakuutuksesta, johon kyseinen firma meidät houkutteli 8 vuotta sitten. Myöhemmin selvisi, että tällainen sijoitusvakuutus ei ole mahdollista, vaan jokaisella täytyy olla oma sijoitusvakuutus. Nythän ei enää ole tarpeen pitää muutenkaan sijoitusvakuutusta, koska tuo meidän oikeistohallitus poisti tuon perintöverovapauden niistä. Se, mikä minua harmittaa, että rahamme ovat maanneet siellä tyhjän panttina. Sen verran ovat saaneet hoidettua, että kaikki osapuolet ovat kulunsa perineet, mutta me saamme vain näppejämme nuolla.

        Olen vihainen. Ei tuollaisten Investfirmojen kyytiin kannata lähteä. Sen olen oppinut ja katkerasti katunut. Kyllä ahkerasti soittelivat aikoinaan ja tyhmyyksissämme mukaan lähdimme.


      • liimaletit.koijaa
        tyhmyys-voitti kirjoitti:

        Oli kysymys yhteisestä sijoitusvakuutuksesta, johon kyseinen firma meidät houkutteli 8 vuotta sitten. Myöhemmin selvisi, että tällainen sijoitusvakuutus ei ole mahdollista, vaan jokaisella täytyy olla oma sijoitusvakuutus. Nythän ei enää ole tarpeen pitää muutenkaan sijoitusvakuutusta, koska tuo meidän oikeistohallitus poisti tuon perintöverovapauden niistä. Se, mikä minua harmittaa, että rahamme ovat maanneet siellä tyhjän panttina. Sen verran ovat saaneet hoidettua, että kaikki osapuolet ovat kulunsa perineet, mutta me saamme vain näppejämme nuolla.

        Olen vihainen. Ei tuollaisten Investfirmojen kyytiin kannata lähteä. Sen olen oppinut ja katkerasti katunut. Kyllä ahkerasti soittelivat aikoinaan ja tyhmyyksissämme mukaan lähdimme.

        Näiden toiminta perustuu juuri siihen, että tavallisella palkansaajalla tai eläkeläisellä ei ole useinkaan erityisen syvällistä tietämystä rahoitusmarkkinoista tai sijoittamisesta. Tietämättömiä on helpompi höynäyttää.

        On melko helppoa luoda luottamusta pahaa-aavistamattomaan uhriin (ns. asiakkaaseen) näyttämällä tuottokäyriä ja puhumalla ammatti-slangilla jargonia jolla väsytetään sitten tekemään sijoitus, paras mahdollinen sijoitus - muttei toki asiakkaalle eli uhrille paras mahdollinen, vaan sen myyjälle.

        Pysykää siis visusti erossa näistä.

        Jo siitä erittäin sitkeästä painostuksesta ja jatkuvasta yhteydenpidosta voi päätellä kyseessä olevan todennäköisesti asiakkaalle epäedullinen toiminta.
        Puhtaat jauhot pussissa olevan toimijan ei tarvitsisi painostaa asiakkaitaan.


      • E220_CDI
        tyhmyys-voitti kirjoitti:

        Oli kysymys yhteisestä sijoitusvakuutuksesta, johon kyseinen firma meidät houkutteli 8 vuotta sitten. Myöhemmin selvisi, että tällainen sijoitusvakuutus ei ole mahdollista, vaan jokaisella täytyy olla oma sijoitusvakuutus. Nythän ei enää ole tarpeen pitää muutenkaan sijoitusvakuutusta, koska tuo meidän oikeistohallitus poisti tuon perintöverovapauden niistä. Se, mikä minua harmittaa, että rahamme ovat maanneet siellä tyhjän panttina. Sen verran ovat saaneet hoidettua, että kaikki osapuolet ovat kulunsa perineet, mutta me saamme vain näppejämme nuolla.

        Olen vihainen. Ei tuollaisten Investfirmojen kyytiin kannata lähteä. Sen olen oppinut ja katkerasti katunut. Kyllä ahkerasti soittelivat aikoinaan ja tyhmyyksissämme mukaan lähdimme.

        Huonostihan tuo sinun tapauksesi on mennyt, kun ei viimeisten 8 vuoden aikana olisi pitänyt pystyä tekemään tappiota osakerahastoilla.

        Silti en osta teoriaa sijoitusvakuutuksen turhuudesta. Verosuunnittelu on vain yksi käyttökohde.

        Sijoitusvakuutus nimittäin mahdollistaa vaikkapa puolisoiden kesken mahdollisuuden suunnata kuolemantapauksessa perinnöstä osa päältä pois leskelle perillisten maksamiseksi pesästä ulos.


      • Hallaahon.äänestäjä

        varmaan mutta sijoittajan sääntö on, ettei tuijota itseään sokeasti

        - perintöihin
        - veroihin

        selvä ettei halua maksaa liikaa veroja ja jotkut haravat haluavat jättää perintöjä, mutta

        tärkein on sijoituksen tuottavuus että saat vapauden että saat riippumattomuuden että voit elää omaasi eikä toisten

        kuten kepulaisen Sipilän petaamaa maalaisliittolaista lautakasa-Matin

        elämää


      • E220_CDI
        Hallaahon.äänestäjä kirjoitti:

        varmaan mutta sijoittajan sääntö on, ettei tuijota itseään sokeasti

        - perintöihin
        - veroihin

        selvä ettei halua maksaa liikaa veroja ja jotkut haravat haluavat jättää perintöjä, mutta

        tärkein on sijoituksen tuottavuus että saat vapauden että saat riippumattomuuden että voit elää omaasi eikä toisten

        kuten kepulaisen Sipilän petaamaa maalaisliittolaista lautakasa-Matin

        elämää

        Totta kai. Mutta huomaathan, ettei tavoitteena ole jättää perintöä lapsille, vaan mahdollisimman ehjä eläkesalkku leskeksi jäävälle puolisolle.

        Jos vanhempien yhteisesti omistaman talon lisäksi kummallakin on talon arvoinen sijoitussalkku, niin kuolemantapauksessa lesken osuus salkusta palaa lasten ulos maksamiseen talon puolikkaasta, ellei se ole valitulta osaltaan vaikkapa indeksirahastoilla täytettyä sijoitusvakuutusta, joka suunnataan lesken hyväksi päältä pois.

        Eläkevakuutuksissa ovat pankit ja muut eläkevakuuttajat kaikkein törkeimmin rahastetaneet siirrettyä verotusta, jota asiakas on kuvitellut verovapaudeksi, kunnes nostaa lisäeläkettään.


      • porrvari
        E220_CDI kirjoitti:

        Totta kai. Mutta huomaathan, ettei tavoitteena ole jättää perintöä lapsille, vaan mahdollisimman ehjä eläkesalkku leskeksi jäävälle puolisolle.

        Jos vanhempien yhteisesti omistaman talon lisäksi kummallakin on talon arvoinen sijoitussalkku, niin kuolemantapauksessa lesken osuus salkusta palaa lasten ulos maksamiseen talon puolikkaasta, ellei se ole valitulta osaltaan vaikkapa indeksirahastoilla täytettyä sijoitusvakuutusta, joka suunnataan lesken hyväksi päältä pois.

        Eläkevakuutuksissa ovat pankit ja muut eläkevakuuttajat kaikkein törkeimmin rahastetaneet siirrettyä verotusta, jota asiakas on kuvitellut verovapaudeksi, kunnes nostaa lisäeläkettään.

        Vaikka sijoituksia ei pitäisi koskaan tehdä fiilispohjilta, olen kiitellyt puhtaasti tunteeseen perustuvaa päätöstäni jättää eläkevakuutus ottamatta.

        Sen verran päällekäyvää kauppaaminen aikanaan oli, että tuli sellainen tunne etteivät asiat ao. tuotteen kohdalla olisi ehkä kuitenkaan itselleni niin edulliset kuin sen myyjälle.

        Mutta niinhän se kaupanteossa tahtoo olla, että jos myyjä oikein kovalla innolla ajaa asiaansa kuin käärmettä pyssyyn, kauppaehtojen täytyy hänelle olla erinomaiset.


      • E220_CDI
        porrvari kirjoitti:

        Vaikka sijoituksia ei pitäisi koskaan tehdä fiilispohjilta, olen kiitellyt puhtaasti tunteeseen perustuvaa päätöstäni jättää eläkevakuutus ottamatta.

        Sen verran päällekäyvää kauppaaminen aikanaan oli, että tuli sellainen tunne etteivät asiat ao. tuotteen kohdalla olisi ehkä kuitenkaan itselleni niin edulliset kuin sen myyjälle.

        Mutta niinhän se kaupanteossa tahtoo olla, että jos myyjä oikein kovalla innolla ajaa asiaansa kuin käärmettä pyssyyn, kauppaehtojen täytyy hänelle olla erinomaiset.

        Sama täällä, paitsi että luin sopimusehdot ja katsoin ne itselleni sopimattomiksi.

        Kustannukset, varojen sitominen tiettyyn ikään saakka ja verotus eläketulon eikä pääomatulon veroprosentilla on vaan järjettömän huono diili eivätkä sovi sijottamisen periaatteisiin. Oma eläkevakuutus on rakennettu itse sijoitusvakuutuksen ohella sen ulkopuolisilla indeksirahastoilla ja suorilla omistuksilla. Oma valinta syökö osingot vai sijoittaako takaisin.


      • AliBabaPörssi
        liimaletit.koijaa kirjoitti:

        Näiden toiminta perustuu juuri siihen, että tavallisella palkansaajalla tai eläkeläisellä ei ole useinkaan erityisen syvällistä tietämystä rahoitusmarkkinoista tai sijoittamisesta. Tietämättömiä on helpompi höynäyttää.

        On melko helppoa luoda luottamusta pahaa-aavistamattomaan uhriin (ns. asiakkaaseen) näyttämällä tuottokäyriä ja puhumalla ammatti-slangilla jargonia jolla väsytetään sitten tekemään sijoitus, paras mahdollinen sijoitus - muttei toki asiakkaalle eli uhrille paras mahdollinen, vaan sen myyjälle.

        Pysykää siis visusti erossa näistä.

        Jo siitä erittäin sitkeästä painostuksesta ja jatkuvasta yhteydenpidosta voi päätellä kyseessä olevan todennäköisesti asiakkaalle epäedullinen toiminta.
        Puhtaat jauhot pussissa olevan toimijan ei tarvitsisi painostaa asiakkaitaan.

        Niin taitaa se vähän olla niin, että finanssimarkkinoilla toimivat yhtiöt eivät pidä tällaisista markkinan marginaalissa toimivista putkista. Sietävät sen vuoksi, että sieltä tulee vähällä vaivalla rahaa ja samalla pidetään firma pois mylläämästä asiakkaiden rahoja.


      • Huhhuhhuhhuhhuh
        tyhmyys-voitti kirjoitti:

        Oli kysymys yhteisestä sijoitusvakuutuksesta, johon kyseinen firma meidät houkutteli 8 vuotta sitten. Myöhemmin selvisi, että tällainen sijoitusvakuutus ei ole mahdollista, vaan jokaisella täytyy olla oma sijoitusvakuutus. Nythän ei enää ole tarpeen pitää muutenkaan sijoitusvakuutusta, koska tuo meidän oikeistohallitus poisti tuon perintöverovapauden niistä. Se, mikä minua harmittaa, että rahamme ovat maanneet siellä tyhjän panttina. Sen verran ovat saaneet hoidettua, että kaikki osapuolet ovat kulunsa perineet, mutta me saamme vain näppejämme nuolla.

        Olen vihainen. Ei tuollaisten Investfirmojen kyytiin kannata lähteä. Sen olen oppinut ja katkerasti katunut. Kyllä ahkerasti soittelivat aikoinaan ja tyhmyyksissämme mukaan lähdimme.

        En ole ikinä kuullut että ei saa olla yhteisvakuutusta. Maksoitte yhteisvakuutuksenne kulut loppuun ja nyt teette kaksi samanlaista uusilla kuluilla samasta firmasta? Järkevää kenen kannalta? Suosittelen pyytämään kirjallisena sieltä tuo purkuehdotuksen ja perustelut siihen myös mukaan. Jääpähän sinulla todiste jälkipyykkiä varten. Suosittelen kysymään asiaa myös finanssivalvonnasta menikö ihan oikein


    • Keineahnungachtungbeibe

      Myydään tuulipukumummoille pikavippi ja sillä eläkevakuutus ja kun ehtoopuolella nostaa ja kuolee niin perillisille lomaosakkeet perään.

      • Käkäkäkäkäkäkä

        Ladataan perillisille lomaosakkeet peräaukkoon?


    • Outputcallinputjep

      Soittivat ja kertoivat että Suomen monipuolisin ja laajin valikoima joten totta hitossa kävin. Mutta kappas kappas eipäs ollutkaan vaan kun oikein tivasin niin käytännössä myyvät vain muutamien pankkien tavaraa eli mistä saavat palkkiot. Ei kuulemma suurin osa pankeista maksa palkkiota tai tee yhteystyöstä. Ei kyllä selvinnyt miksi enkä jaksanut enempää märkäkorvaa vaivata kun en asiakkuutta ollut edes avaamassa. No, ei ole kauaakaan aikaa kun kävin paikassa jossa yli sataviisikymmentä yhteystyökumppania. Se siitä monipuolisimmasta tarjonnasta tässä firmassa. Kävi kyllä mielessä mainostaako ihan oikein?

      • rgrgrgrgrgrg

        Kertoivat kilpailuttavansa sijoitukseni. Mitä se tarkoittaa ja miten se tehdään vai tehdäänkö ollenkaan?


    • Etteipuhutamitäsattuu

      Kannattaa nauhoittaa kaikki tapaamiset ja puhelut

    • raksaduunari_

      Oikeesti.................pysykää kaukana tästä. Vain ongelmia tiedossa.

      • tarpeeksisaanut

        Kokemusta on ko. firmasta.Selittelevät puutaheinää ja edes omia sijoituksia ei tahdo saada takaisin.Mistään eivät suostu tietoa antamaan.


    • raksaduunari_

      Tää on ihan vedätys firma.........sijoitat,vaikea saada sijoituksiaan takas. Aina selitystä selityksen perään.

    • ostaostaostataas

      Provikkapalkkaiset nuoret hemmot koittavat kaupata muiden talojen tuotteita.

    • Hyvä.on

      Investium on hyvä firma, kaikki rahat olen sitä kautta sijoittanut. Hyvin on tuotanut viiden vuodenas ajan, suosittelen kaikille muillekin.

      • Voitto.Lopullinen

        Poikkeus vahvistaa säännön.


    • mazda

      Älkää sortuko tähän.kokemuksella sanon tämän.

      • Hyvä.on

        Kannattaa käydä kuuntelemassa, minua ei ainakaan kaduta. Viidessä vuodessa sijoitukset nousseet lähes 50 prosenttia!


      • Voitto.Lopullinen
        Hyvä.on kirjoitti:

        Kannattaa käydä kuuntelemassa, minua ei ainakaan kaduta. Viidessä vuodessa sijoitukset nousseet lähes 50 prosenttia!

        Sijoittamalla viimeisen viiden vuoden ajaksi esim. Helsingin pörssiin vaikkapa kustannustehokkaaseen indeksirahastoon on saanut yli kuudenkymmenen (60) prosentin tuoton.

        Maksamalla Investiumin kalliista sijoitusneuvoista on saanut maksaa lisäksi reilun 10 prosenttiyksikön negatiivisena tuottona. Lausutaan bärsnettona.

        Eli kannattaako käydä edes kuuntelemassa? Ei todellakaan kannata, välttäkää.


    • BetterThanOk

      Laaja valikoima, markkinoiden parhaat tuotteet. Eivät vedä välistä, hyvä firma ja asiallinen neuvoja.

      • Hhhhhihhhi

        Ilmeisesti on taas rekrytoitu joku kaupan kassa, joka uskonut aivopesun. Säälittävää.


    • Karpoo

      Minulle soittivat äsken ja lupauduin tapaamiseen. Täytyy käydä kuuntelemassa mutta taidan pitää salkun ihan Nordeassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe