Finanssimaailma Oy

Duuniinko?

Finanssimaailma näyttäisi etsivän työntekijöitä. Itselläni ei ole tuosta alasta juurikaan kokemusta, joten olisi mukava kuulla kommentteja sellaiselta joka on ollut vastaavanlaisessa yrityksessä.

Toki kuulen mielelläni kommentteja myös Finanssimaailmasta työpaikkana jos löytyy tietoa siitä millainen paikka se on työympäristönä, sekä millaiset tehtävät siellä oikeasti ovat.

14

8482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alalla pitkään ollut

      nyt on juuri kaikki sijoitustuotteet kovan kysynnän alla. kaikilla on paljon rahaa tilillä ja haluavat investoida sen jonnekin! varsinkin yritykset ovat kiinnostuneita investoimaan kiinteistöihin ja rahoittamaan start-uppeja!
      sinne vaan töihin ja nettoamaan törkeästi omaa sijoitettavaa.
      ps metsäosakkeet ovat nyt parhaita it-osakkeiden lisäksi...

      • ex-yksityispankkiiri

        "ps metsäosakkeet ovat nyt parhaita it-osakkeiden lisäksi..."

        Olet poika ihan hukassa. Metsäosakkeet ja It-osakkeet on niitä, joihin ei kannata koskea!

        Varsinkin toi metsäpuoli on tuhoon tuomittu. Miten voit olla noin hukassa? Ai niin, olet vain sijoitustuotteiden MYYJÄ, joka ei sinänsä tiedä sijoittamisesta mitään.

        Älä ole huolissasi, sinunlaisiasi on joka paikassa OP-Privatesta Nordean Private Banking -puolelle. Titteli saattaa olla sijoituspäällikkö tai sijoitusjohtaja, mutta todellisuudessa vain myyt tuotteita. Nämä tuotteet rakennetaan ja hoidetaan ihan muualla!

        Myyjän on turha antaa vinkkejä, kun ei kerran sijoitusalkun allokaatiota enmmän päätöksiin vaikuta!


    • Alan mies

      pysy mahdollisimman kaukana. Ala on muutenkin kovan myllerryksen keskellä, enkä lähtisi kenellekään suosittelemaan, että nyt kannattaisi tulla tälle puolelle.

      Odottele vaan rauhassa, että yleinen tilanne selkiintyy ja tällä rintamalla hommat siistiytyy.

      Alalla on jo vuoden päästä huomattavasti väljempää toimia:)

      • .....

        Huomasin täällä mielenkiintoisen keskustelun. Vanha totuus on että vaikeat ajat karsii jyvät akanoista. Olin alalla viime markkinamyllerryksen aikaan ja itse ainakin pärjäsin, koska olin hyvä. Tosin en kyllä viestiketjussa mainitussa yhtiössä. Yleensä ihmiset jotka eivät ole koskaan alalla pärjänneet, näillä keskustelupalstoilla jakelevat mielipiteitään.


      • pettynyt
        ..... kirjoitti:

        Huomasin täällä mielenkiintoisen keskustelun. Vanha totuus on että vaikeat ajat karsii jyvät akanoista. Olin alalla viime markkinamyllerryksen aikaan ja itse ainakin pärjäsin, koska olin hyvä. Tosin en kyllä viestiketjussa mainitussa yhtiössä. Yleensä ihmiset jotka eivät ole koskaan alalla pärjänneet, näillä keskustelupalstoilla jakelevat mielipiteitään.

        kokemuksella voin sanoa, että leipätyönä ei toimi, sivutyönä, jos on vapaata aikaa, ehkä, mutta, palkattomia päiviä tulee.....tosin toisinaan ihan hyviäkin päiviä, riippuu, paljon jaksaa yrittää ja paljon pystyy tekemään/soittelemaan.


      • Riskialtis
        ..... kirjoitti:

        Huomasin täällä mielenkiintoisen keskustelun. Vanha totuus on että vaikeat ajat karsii jyvät akanoista. Olin alalla viime markkinamyllerryksen aikaan ja itse ainakin pärjäsin, koska olin hyvä. Tosin en kyllä viestiketjussa mainitussa yhtiössä. Yleensä ihmiset jotka eivät ole koskaan alalla pärjänneet, näillä keskustelupalstoilla jakelevat mielipiteitään.

        Hei,
        Kertokaapa kannataisiko nyt sijoitella vähäsen finanssimaailmaan ???
        Kiinnostaa, mutta epäilen kuitenkin!!
        Maailmantilanne on mikä on, mutta.....vai onko rahat parempi pitää Sammon rahastoissa??


      • tiedusteleva
        Riskialtis kirjoitti:

        Hei,
        Kertokaapa kannataisiko nyt sijoitella vähäsen finanssimaailmaan ???
        Kiinnostaa, mutta epäilen kuitenkin!!
        Maailmantilanne on mikä on, mutta.....vai onko rahat parempi pitää Sammon rahastoissa??

        Onko joku ollut töissä Finanssimaailma Oy:ssä Oulussa?? Näkyy hakevan työntekijöitä, onko kellään omaa kokemusta kyseisestä paikasta???


    • Been there done that

      Toiminee samalla konseptilla kuin kaikki skandiarahastojenkin myyjät. Märkäkorvamyyjät (kadulta suoraan värvätyt) kiertävät asiakkaille kertomassa valtavista tuloista ja esittelevät jyrkästi ylöspäin nousevia säästökäyriä. Riskeistä ei puhuta tai ne lukevat jossain pienellä sivulauseessa.

      Yrityksen aiempi nimi näyttää olevan RVM Consulting Oy ja säästötuotteet laidasta laitaan.

      Myyntitilanne todennäköisesti normaali alalle kuuluva ja seuraavanlainen: Puhelimella varataan aika asiakkaalle, jonka jälkeen asiakkaalta kysellään onko olemassaolevia sijoituksia ja jos on vaikkapa skandiaan niin suositellaan jotain toista rahastoja tarjoavaa yritystä sillä provikoita ei makseta jo olemassaolevan saman yrityksen rahastoista myyjille. Jos asiakkaalla puolestaan on esim. jonkun toisen pankkiryhmän eläkevakuutuksia tms. niin sitten vastaavasti suositellaan skandiaa jne.

      Provikat vaikuttavat aluksi hyviltä ja riskittömiltä mutta useimmille tämän alan yrityksille on tyypillistä periä takaisin provikoita mikäli asiakas ei esim. pidä rahojaan kohdeyrityksessä tiettyä vuosirajaa. Osa yrityksistä yrittää lisäksi painostaa myyjiä itsenäisiksi yrittäjiksi jolloin riski saadaan täysin myyjän harteille ja kaiken kerman kuorii varsinainen emoyritys ilman riskejä.

      Sisäänpääsy hommiin on hyvin helppoa. Pelkkä lukutaito, puhekyky ja kirjoitustaito riittää kompetenssiksi alalle. Kaikki kaveritkin ovat tervetulleita varsinkin jos heillä on lähipiirissään tuttuja joilla on muutamia tonneja sukanvarressa. Sijoittamisesta nämä edustajat tietävät yleensä saman verran kuin kärpäset rakettitieteestä. Myyntikonsepti perustuu pyramidin kaltaiseen myyntiorganisaatioon, jossa huipulla on pari asioista vähän perillä olevaa ja sen alla valtava verkosto kokemattomia myyjiä ja onnen onkijoita jotka myyvät epätoivoisesti kavereilleen ja sukulaisilleen kuviteltuja tuottoja.

      Sopii erinomaisesti esim. taloustieteen opiskelijoille joilla on valoisat tulevaisuuden kuvitelmat helposta rahasta. Tämän kenttäkoulun jälkeen viimeistään realismi tarttuu ymmärrykseen.

      • märkäkorva

        Edellinen kirjoitus on niin täyttä asiaa, etten keksi yhtään mitään lisättävää, vaikka kyseisessä firmassa aikanaan hetken verran työskentelinkin.. Ei-niin-korkealla moraalilla varustetulle peli- ja supliikkimiehelle voi olla tosin antoisakin työympäristö.


      • Joojoojoojoo
        märkäkorva kirjoitti:

        Edellinen kirjoitus on niin täyttä asiaa, etten keksi yhtään mitään lisättävää, vaikka kyseisessä firmassa aikanaan hetken verran työskentelinkin.. Ei-niin-korkealla moraalilla varustetulle peli- ja supliikkimiehelle voi olla tosin antoisakin työympäristö.

        Tuohan kertoo vain ja ainoastaan sinun ajattelutavastasi ja tavastasi toimia, ei muusta. Valitettavasti.

        Olen ollut siellä itsekin töissä ja en kyllä mitään vikaa yhtiössä nähnyt, ala ei vaan ollut minua varten. Kuulostaa pikemminkin siltä, että olet katkera kun et alalla pärjännyt.

        Ja tuo sinun viestiäsi edeltävä pitkä kirjoitus näyttää juuri siltä, että sen kirjoittaja ei ole koskaan ollut tuossa firmassa töissä ja on saanut jostain tuollaisesta firmasta joskus potkut. :D Oikein naurattaa tuollaiset kirjoitukset.

        Huvittavaa on myös se, että tuo aikaisempi kirjoitus on ihan täyttä hevonp...aa eikä ainakaan omasta mielestäni pidä paikkaansa. Vaikuttaakin itseasiassa siltä, että sen kirjoittaja ei ole alalla ikinä ollutkaan vaan on jossain ihmisiä vedättävässä pankissa töissä.


      • Säälittävääon

        Aivopesty pystymetsästä revitty urpo etkö päässyt pankkiin tai muuten alalle töihin että haluat provikkapalkkaisena toiminimimyyjänä jopa monta kertaa pienemmän palkan kuin normaalisti alalle koulutettujen kiinteä plus bonarit ja tulokset lattiassa kun isommat asiakkaat eivät ole kiinnostuneitakun osaavat itsekin ottaafirmoista selvää mutta kannat itse silti kaiken riskin. Ainoastaan urpo suostuu moiseen.


    • Mitäeisaalukea

      Täältä on näköjään poistettu aika monta viestiä koskien firmaa. Miksi?

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe