Vinkkejä laihdutukseen! 180cm/115kg

Hämmästyin

käydessäni pitkästä aikaa vaa'alla, olen aina kuvitellut painavani vähän yli 100kg, mutta vaaka pysähtyikin 115kg.

Olen parikymppisenä onnistunut laihduttamaan itseni 70kg, lähtöpaino oli tuolloin 100kg. Paino lähti yllättävän helposti lisäämällä liikuntaa ja jättämällä karkit, limut ym. herkut pois. Paino pysyikin pari vuotta poissa, kunnes alkoi kertymään uudelleen. Olen pari kertaa yrittänyt samalla kaavalla laihduttaa, mutta jostain syystä paino putoaa vähän, mutta sitten junnaa paikallaan.

Noin vuosi sitten lisäsin liikuntaa hirveästi ja söin terveellisesti (jätin kaikki herkut pois), pari kuukautta tätä rääkkiä jaksoi, tuloksena oli silti painon nousu! Sitten päätin antaa koko laihdutuksen olla, enkä punninnut itseäni. Kunnes nyt tuli taas käytyä toteamassa tulos.

Vesipaastoa on haukuttu, eikä sitä suositella kenellekään, mutta olen ajatellut aloittaa laihdutukseni viikon vesipaastolla. Ikään kuin nollaan tietokoneen muistin ja sen jälkeen siirryn syömään terveellisesti. Jos se saisi koneen käyntiin, jotainhan tässä on tehtävä.

26

1772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pro2017

      Öhh... kuulostaa että kehosi aineenvaihdunta on melkoisen sekaisin. Vesipaastolla sekoitat sitä entisestään ja kehosi pitää kaikesta rasvasta kynsinhampain kiinni tuon jälkeen. Googleta lähin ravintoterapeutti tai ravintoneuvoja. Ne osaavat auttaa.

      • MikäIhmeOn

        Mikä on tuo mekanismi jota keho käyttää rasvan säilyttämiseen? Kuulostaa hieman erikoiselle


    • ei.vesipaastoa

      Älä laihduta vesipaastolla, terveys menee ja lihakset laihtuvat. Yksipuolinen kuuri voi tuoda myös esim kovat rytmihäiriöt ja muita oireita alun jälkeen. Tavoitteena on päästä eroon rasvasta. Aloita mieluummin Nutrilett kuuri, jos kaipaat tiukkaa aloitusta. Elä pusseilla 3 viikkoa. Lopeta sitten ja jatka ruokavaliolla esim miehet 1500 kaloria päivässä. Saatat olla 3 viikon jälkeen 10kg laihempi, koska lähtöpainoakin on. Alun nälkä loppuu muutamassa päivässä kun elimistö menee ketoositilaan. Nutrilett ei sitä paitsi ole kallistakaan, ruokaan ja herkkuihin menee enemmän. Älä aloita yhtä aikaa vaativaa dieettiä ja liikuntaa. Pudota paino ensinnä alle sataan ja koita selviytyä ateriankorvikkeilla. Siinä on sinulle tarpeeksi tekemistä, ja tulokset on tosi hyviä ilman liikuntaa. Sitten kun alat laihduttamaan keveällä tavallisella ruokavaliolla, ota silloin liikunta mukaan. Jos aloitat jonkun vesipaaston ja alat samalla liikkua, niin se johtaa taatusti epäonnistumiseen, se on asia selvä.

    • Eivesipaastoa

      Komppaan nutilett-ideaa. Itse en ole koskaan käyttänyt, mutta voittaa vesipaaston. Säilytät lihakset, poltat rasvaa ja saat tarvittavat vitamiinit.

    • HitaastiTulee

      Ihan ensiksi voisit juoda viikon verran omenaviinietikkaa kakis ruokalusikallista veteen sekoitettuna per päivä. Sen jälkeen sitten jätät yksinkertaisesti leivän pois. Ei leipää, ei pullaa. Kaikkea muuta saat syödä kuten ennenkin. Tai mitä mielesi tekee. Jätät vainleivän pois.

      Siinä se. Ja painoa lähtee vakaasti 3kg/kk. Jossa tahdissa ihokin ehtii rauhassa kutistua eikä tule roikkuvaa nahkaa. Muista, hitaammat muutokset ovat pysyvämpiä.

    • Hämmästyin

      pientä tilannepäivitystä; olen jättänyt herkut pois ja lisännyt liikuntaa! Vaihdoin light-limuun, mutta huomasin sen kasvattavan makeanhimoani, joten päätin siirtyä kokonaan vesilinjalle. Yritän mennä kokonaan vesilinjalla, ilman limuja ja energiajuomia. Aamupaino oli 112.7kg, joten 2.3kg jo lähtenyt. Matka on pitkä ja kivinen, saa nähdä miten tässä käy.

    • Tarvitset ns. ammattiapua. Personal trainer vois olla hyvä mutta ei kuka tahansa puoskari. Liikunta plus ravinto = kiinteä kroppa.

    • Hämmästyin

      Pientä tilannepäivitystä. Sokeriherkkujen jättäminen ruokavaliosta on onnistunut yllättävän hyvin! Pieniä mielitekoja on tullut, mutta olen päättänyt heittää aina parin tunnin kävelylenkin kun olen sortunut herkuttelemaan. Aamupaino 109.4kg, painoa pudonnut 5.6kg. Edessä on pitkä vielä pitkä matka.

    • keskivertokansalainen

      Kuulostaa siltä, että sinä tapaat syödä enemmän kuin olisi tarpeen. Sillä tavalla, hiljalleen sitä kasvaa ihrapalloksi. Neuvoisinkin sinua syömään huomattavasti aikaisempaa vähemmän, söit sitten mitä tahansa. Kalorimäärä ratkaisee.

    • If_Then

      Laihduttaessa runsas nonstop liikunta helposti lisää ruokahalua. En suosittele kahden tunnin kävelylenkkejä. Parempi on tehdä lyhkäisiä lenkkejä ja useammin sitten. Ja pientä kotivoimistelua myös. Liikunnalla ei pysty kompensoimaan liikaa syömistä. Se on lähes mahdotonta. Kannattaa kirjoittaa lapulle itsellensä yksinkertaisia pelisääntöjä. Ja opetella ne joka päivä uudestansa. Tulee nopeasti tapa. Tyyliin "kun-niin". Esimerkkejä. 1) Kun aamulla herättyäni menen keittiöön, niin juon heti yhden lasin vettä. (vesi laittaa aineenvaihduntasi käyntiin). 2) Kun työpaikalla syön, niin laitan salaatit samalle lautaselle pääruuan kanssa (annoskoko pienenee) 3) Kun aamulla herään, niin teen heti 10-20 askelkyykkyä (aineenvaihdunta lähtee käyntiin) 4) Kun illalla kello tulee 19, niin pesen heti hampaani (hampaiden pesun jälkeen harvemmin syöt). Keksit itse itsellesi hyvät "Kun-Niin" säännöt (eli IF-THEN). Niissä on valtavasti taikavoimaa. Suolankäyttöä kannattaa vältää. Suola lisää salakavalasti ruokahaluasi.

    • Hämmästyin

      Pientä tilannepäivitystä. Paino tänään 107.6 kg. Kokonaispudotus 7.4 kg. Aluksi minulla oli kauhea kiire saada paino alas ja ehkä sorruin jonkinsortin yliyrittämiseen, mutta olen ilokseni huomannut, että 1 kg viikossa lähtee aika helposti (kuin itsestään).

      Tällä tyylillä mennään toivottavasti siihen pisteeseen, että paino on kaksinumeroinen ja alkaa kasilla. Olisin todella tyytyväinen esimerkiksi 85 kg painoon.

    • Hämmästyin

      Tilannepäivitystä. Aamupaino tänään 105.5 kg. Kokonaispudotus 9.5 kg. Olen yllättynyt, että olen päässyt tähänkin asti - näin pienillä muutoksilla! Matka jatkuu!

      • Hyvältä.kuulostaa

        Kuulostaa hyvältä. Tsemppiä sinulle! :) Pienet muutokset tuovat yleensä aina parhaaan tuloksen, toisin kuin ne yhtäkkiset isot muutokset joihin keho ei välttämättä ehdi tottua nopeasti.


      • Syömisestä_vähän

        olen pitkään ihmetellyt ohjeistuksia syödä 5 kertaa päivässä ja ettei nälkä saa tulla.
        Tuo ohje ajaa väistämättä lihomiseen.
        Jos ajatellaan ihmisen alkuaikoja josta geenimme ovat periytyneet, söivätkö he 5 kertaa päivässä?
        Myös näläntunne, sehän on ihan normaali tunne. Ilman näläntunnetta ihminen ei tiedä milloin oikeasti tarvitsee ruokaa.

        Itse olen huono syömään aamulla, päivälläkin jää ruuat monesti syömättä.
        Näläntunnetta esiintyy mutta sehän on elämää.
        Käyn jopa uimassa iltapäivällä ilman että ole syönyt päivän aikana mitään, on muuten energinen olo.
        Iltapäivällä sitten valmistan maittavan ruuan ja syön päivän ravintotarpeeni.

        Viime talvena olin koulutuksessa ja siellä tuli muiden mukana käytyä kahvilla aamupäivällä ja tietenkin tuli syötyä sämpylä.
        Paino lähti heti nousuun.

        vasta muutama viikko sitten kuulin pätkäpaastosta (16/8) jota olen tietämättäni noudattanut
        Tutustuin tarkemmin kyseiseen paastoon ja se vahvisti oman syömistottumukseni ja käsitykseni.

        Miksi ihmiset pelkäävät nälkää?

        5 kertaa päivässä syömisestä on hyötyä vain välipalojen myyjille, ei muille.


      • lajfdlaskndadasd
        Syömisestä_vähän kirjoitti:

        olen pitkään ihmetellyt ohjeistuksia syödä 5 kertaa päivässä ja ettei nälkä saa tulla.
        Tuo ohje ajaa väistämättä lihomiseen.
        Jos ajatellaan ihmisen alkuaikoja josta geenimme ovat periytyneet, söivätkö he 5 kertaa päivässä?
        Myös näläntunne, sehän on ihan normaali tunne. Ilman näläntunnetta ihminen ei tiedä milloin oikeasti tarvitsee ruokaa.

        Itse olen huono syömään aamulla, päivälläkin jää ruuat monesti syömättä.
        Näläntunnetta esiintyy mutta sehän on elämää.
        Käyn jopa uimassa iltapäivällä ilman että ole syönyt päivän aikana mitään, on muuten energinen olo.
        Iltapäivällä sitten valmistan maittavan ruuan ja syön päivän ravintotarpeeni.

        Viime talvena olin koulutuksessa ja siellä tuli muiden mukana käytyä kahvilla aamupäivällä ja tietenkin tuli syötyä sämpylä.
        Paino lähti heti nousuun.

        vasta muutama viikko sitten kuulin pätkäpaastosta (16/8) jota olen tietämättäni noudattanut
        Tutustuin tarkemmin kyseiseen paastoon ja se vahvisti oman syömistottumukseni ja käsitykseni.

        Miksi ihmiset pelkäävät nälkää?

        5 kertaa päivässä syömisestä on hyötyä vain välipalojen myyjille, ei muille.

        Heikolla hetkellä ihminen toimii niinkuin on toiminut alkuajoista saakka, jos on nälkä ja ruokaa on saatavilla runsaasti (nykyisin rajattomasti), sitä vedetään varastoon niin paljon kuin on mahdollista.

        Itse kun olin VHH:lla, saatoin syödä vain kerran tai kaksi vuorokaudessa, eikä nälkä tullut missään vaiheessa, eikä heikottanut. Tuolla sitten "ylpeilin" muille ihmisille. Kunnes pääsin tavoitteeseeni, koin mielihyvää ja herpaannuin, hiilihydraattihimo iski ja turposin samoihin lukemiin missä olin ollut aiemminkin. Tuo tuli tehtyä kolmasti.

        Kai näihin kommentteihin pitäisi suhtautua vähän niinkuin osakesijoittajien kommentteihin. Yksi on innoissaan siitä, kun oma osakkeensa on päivän suurin nousija. Toinen hymyilee vaan vienosti siinä vaiheessa ja laskeskelee että miten on mennyt viimeisen 10 vuoden aikana.

        Ehkä joillakin tuo pari kertaa päivässä syöminen onnistuu vuosia tai vuosikymmeniä. Jos joku arvaus pitäisi heittää niin epäilen että heitä on kuitenkin harvassa nykymaailmassa, kun ruokaa on tarjolla rajattomasti aivan joka puolelta, mihin kellonaikaan tahansa. Ja tuo ruoka on "ruokaa", eli kaikenlaista hiilihydraattihöttöä on tarjolla aivan rajattomasti.

        Jos toinen äärilaita on ahmia koko ajan ja toinen äärilaita on se, että syö vain pari kertaa vuorokaudessa, niin kultainen keskitie voisi olla tuo viisi kertaa päivässä syöminen.

        Olen huomannut että elämässä aika monessa kohtaa on se kultainen keskitie sittenkin se paras.


      • Syömisestä_vähän
        lajfdlaskndadasd kirjoitti:

        Heikolla hetkellä ihminen toimii niinkuin on toiminut alkuajoista saakka, jos on nälkä ja ruokaa on saatavilla runsaasti (nykyisin rajattomasti), sitä vedetään varastoon niin paljon kuin on mahdollista.

        Itse kun olin VHH:lla, saatoin syödä vain kerran tai kaksi vuorokaudessa, eikä nälkä tullut missään vaiheessa, eikä heikottanut. Tuolla sitten "ylpeilin" muille ihmisille. Kunnes pääsin tavoitteeseeni, koin mielihyvää ja herpaannuin, hiilihydraattihimo iski ja turposin samoihin lukemiin missä olin ollut aiemminkin. Tuo tuli tehtyä kolmasti.

        Kai näihin kommentteihin pitäisi suhtautua vähän niinkuin osakesijoittajien kommentteihin. Yksi on innoissaan siitä, kun oma osakkeensa on päivän suurin nousija. Toinen hymyilee vaan vienosti siinä vaiheessa ja laskeskelee että miten on mennyt viimeisen 10 vuoden aikana.

        Ehkä joillakin tuo pari kertaa päivässä syöminen onnistuu vuosia tai vuosikymmeniä. Jos joku arvaus pitäisi heittää niin epäilen että heitä on kuitenkin harvassa nykymaailmassa, kun ruokaa on tarjolla rajattomasti aivan joka puolelta, mihin kellonaikaan tahansa. Ja tuo ruoka on "ruokaa", eli kaikenlaista hiilihydraattihöttöä on tarjolla aivan rajattomasti.

        Jos toinen äärilaita on ahmia koko ajan ja toinen äärilaita on se, että syö vain pari kertaa vuorokaudessa, niin kultainen keskitie voisi olla tuo viisi kertaa päivässä syöminen.

        Olen huomannut että elämässä aika monessa kohtaa on se kultainen keskitie sittenkin se paras.

        Niin no olisiko 13v riittävän pitkä aika vertailla?
        Olen vuosien aikana "retkahtanut" muutamia kertoja kun kaikki ovat kauhistelleet "epätervettä" tapaani ja olen yrittänyt syödä normien mukaan.
        Aina kun olen palannut omaan normaaliin tilanteeseen niin paino on pudonnut normaaliin.
        Tosin en ole laiha mutten lihavakaan, olen sopiva.


    • heilakaisla

      Jos sitä laihtua tahtoo, on vain kakattava enemmän kuin syö. Monimutkaisempiin teorioihin ei ole tarvetta. Jos tähän ei pääse, paino nousee ja nousee. Ihmisestä tulee läskipallero.
      Tsemppiä vaan!

    • Hämmästyin

      Projekti etenee. Paino tänään 103.3 kg. Painoa pudonnut kokanaisuudessaan - 11.7 kg. Suosittelen lämpimästi täydellistä vierottautumista sokeriherkuista, kasvattanut ainakin omalla kohdallani energiatasoa huomattavasti! Joka päivä jaksaa liikkua todella paljon, pitää jopa hillitä itseään, että malttaa levätäkin välillä. Helppoa se ei ole, eikä mitään tapahdu hetkessä, mutta parin viikon kuluttua vaikutuksen todella huomaa.

      Painoni tuntui jämähtävän paikoilleen, mutta päivittäisen kalorimäärän lisääminen sai sen taas lähtemään liikenteeseen (oikeaan suuntaan). Nyt alkaa tuntumaan siltä, että saatan onnistuakin urakassani, mutta matka on vielä todella pitkä.

    • oteherpaantuu

      Painoa saa alas kovalla taistelulla muutaman kilon. Perusongelma kuitenkin on ja pysyy. Kun kerran on syöpötellyt itsensä liikalihavaksi, ote ruokavaliosta ja itsensä jatkuvasta tarkkailusta herpaantuu jossakin vaiheessa. Ja niinpä kilot tulevat takaisin bonuksen kera ja rouvasta tulee tass tuttu, hyllyvä, lyllertävä, pahanhajuinen , hikisissä legginsseissään rupsutteleva ihrapallo.

    • Hämmästyin

      Täällä taas, pitkästä aikaa. Painoni tuntui jämähtävän samoihin lukemiin eikä liikkunut mihinkään, tätä kesti kolmisen viikkoa, kunnes se taas alkoi näyttää merkkejä laskemisesta. Kyseessä lienee jokin hyvinkin tunnettu ilmiö laihdutuksen aikana. Aamupaino oli tänään 99.4 kg, kokonaispudotus tähän mennessä - 15.6 kg.

      Matka jatkuu edelleen, tavoite alle 90 kg jouluun mennessä.

    • vekupihmettelee

      Onko suomalainen masokisti (itsensä piinaja) vai mistä johtuu että suurin osa yrittää laihduttaa menetelmillä jotka ovat tuomittuja epäonnistumaan???

    • Hämmästyin

      Tahtoisin jatkaa, hyvin alkanutta matkaa. Aamupaino 97.7 kg, kokonaispudotus - 17.3 kg. Matka jatkuu. Suosittelen kaikille, homma helpottuu kun pääsee vauhtiin.

    • JatkaVain

      Onnittelut! Olet 19/4 - 23/7 onnistunut pudottamaan 17/3kg =5.6kg/kk, tai1,4kg/vkk!
      Se on todella hyvin. Täältä et kiitosta saa pahemmin, mutta itse tiedät, miten onnistut.
      Anna itsellesi kiitosta, läkä odota muilta.
      Kun painosi vielä putoaa, niin se todennäköisesti hidastuu, sillä ne viimeiset kg:t ovat vaikeita.
      Yritä keskittyä siihen, että ravitset kehoasi ja liikut riittävästi, niin sen jo pitäisi tuottaa mielihyvää. Että vahvistuu ja tulee terveemmäksi on suurin palkinto ja kiitos!
      Onnea vain jatkossakin ja lue,googlaa terveydestä, niin löydät uusia vinkkejä,
      jotka sopivat juuri itsellesi, omiin olsosuhteisiisi.

    • Ruokamies

      Millekään pinnauslinjalle ei kannata lähteä. Sellainen painonpudotus on jo lähtökohtaisesti tuomittu abyssiin. Syökää noin puolet siitä, mitä olette tottuneet "piilottamaan" aiemmin. Voitte syödä samoja ruokia kuin ennenkin, jos ne ovat kala-, liha-, ja vokkivihannespainotteisia. Leipää vain siivu tai kolme päivässä voin, juuston ja leikkeleiden kera. Pullaa, pastaa, hampurilaisia ym. junkkiruokaa ei ollenkaan. Sokeria vain pala päivässä kahvin painikkeeksi, ellet ota jotain muuta l. tässä ruokavaliossa siivun leipää. Salaattia saa syödä reilusti, ellei käytä myös jotain herkullista kastiketta ja feta juustoa. Suklaasta pysykää kaukana. Se sisältää monessa tapauksessa glukoosi-frukstoosisiirappia, joka suorastaan räjäyttää ruokahalun. Suklaalevy kuluu yhdellä herkuttelukerralla, ja kohtaa pitää noutaa uusi Fazerin ruskeakulmainen. Jäi mainitsematta, että perunaa saa käyttää, mutta kohtuudella niiden vokkivihannesten kyljessä. Älkääkä unohtako tiettyjä lisäravinteita, kuten C- ja D-vitamiinia, mutta ei niistä enempää tässä yhteydessä.

    • Ruokamies

      Millekään pinnauslinjalle ei kannata lähteä. Sellainen painonpudotus on jo lähtökohtaisesti tuomittu abyssiin. Syökää noin puolet siitä, mitä olette tottuneet "piilottamaan" aiemmin. Voitte syödä samoja ruokia kuin ennenkin, jos ne ovat kala-, liha-, ja vokkivihannespainotteisia. Leipää vain siivu tai kolme päivässä voin, juuston ja leikkeleiden kera. Pullaa, pastaa, hampurilaisia ym. junkkiruokaa ei ollenkaan. Sokeria vain pala päivässä kahvin painikkeeksi, ellet ota jotain muuta l. tässä ruokavaliossa siivun leipää. Salaattia saa syödä reilusti, ellei käytä myös jotain herkullista kastiketta ja feta juustoa. Suklaasta pysykää kaukana. Se sisältää monessa tapauksessa glukoosi-frukstoosisiirappia, joka suorastaan räjäyttää ruokahalun. Suklaalevy kuluu yhdellä herkuttelukerralla, ja kohtaa pitää noutaa uusi Fazerin ruskeakulmainen. Jäi mainitsematta, että perunaa saa käyttää, mutta kohtuudella niiden vokkivihannesten kyljessä. Älkääkä unohtako tiettyjä lisäravinteita, kuten C- ja D-vitamiinia, mutta ei niistä enempää tässä yhteydessä.

    • Ruokamies

      Millekään pinnauslinjalle ei kannata lähteä. Sellainen painonpudotus on jo lähtökohtaisesti tuomittu abyssiin. Syökää noin puolet siitä, mitä olette tottuneet "piilottamaan" aiemmin. Voitte syödä samoja ruokia kuin ennenkin, jos ne ovat kala-, liha-, ja vokkivihannespainotteisia. Leipää vain siivu tai kolme päivässä voin, juuston ja leikkeleiden kera. Pullaa, pastaa, hampurilaisia ym. junkkiruokaa ei ollenkaan. Sokeria vain pala päivässä kahvin painikkeeksi, ellet ota jotain muuta l. tässä ruokavaliossa siivun leipää. Salaattia saa syödä reilusti, ellei käytä myös jotain herkullista kastiketta ja feta juustoa. Suklaasta pysykää kaukana. Se sisältää monessa tapauksessa glukoosi-frukstoosisiirappia, joka suorastaan räjäyttää ruokahalun. Suklaalevy kuluu yhdellä herkuttelukerralla, ja kohtaa pitää noutaa uusi Fazerin ruskeakulmainen. Jäi mainitsematta, että perunaa saa käyttää, mutta kohtuudella niiden vokkivihannesten kyljessä. Älkääkä unohtako tiettyjä lisäravinteita, kuten C- ja D-vitamiinia, mutta ei niistä enempää tässä yhteydessä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe