Bhandari khao lak

Ensimmainen aamu valjennut, saa on ihan taydellinen. Paljon ei aamiaisen lisaksi ole ehtinyt tekemaan, niin kirjoitampa siita.

Kirjoittelin aamiaisella mita tanaaamuna loytyi, niin 4 henkilokunnaan jasenta kavi kysymyassa mita teen. Lupasin kehua :).

Tassa nyt listaa aamiaisesta:

Tummaaleipaa, 2 eri paahtoleipaa taysjyva leipaa, ja 2 vuokaleipaa. Wieneria, muffinsia,croisant,pulla ja leivos.

mustiika, appelsiini,, ananas, ja mansikka marmeladia.

2 erilaista smothieta, hedelma, ananas, grabe ja appelsiinimehu.
ice kaakao, vesi, maito.

Rusinoita, hiutaleita, mysli, corn flakes,

pekonia, kanaleikkele, kana nakki, kinkkua, nakki, pasta gratiini, grillattua tomaattia, peruna croketteja, tomaattipapukastike, nuudeli possu (phat thai), friteerattua kanaa, currykanaa ja perunaa, lihaa ja thai paprikaa, paistettua riisia ja kanaa ( Khau phat), riisia, tomaattikeittoa, pannukakkuja ja lettuja.

Keitetty kananmuna, paistettu kananmuna, ja tietenkin munakkaita, valinnaisella taytteella.

2 erilaista salaatinlehtia, ja kaalia. Tomaattia, kurkkua, minitomaatteja, punasipulia, porkkanaraastetta, paprikaa, hunajamelonia, vesimelonia, ja yhta muuta melonia.

2 erilaista jugurttia, juustoa, ja leikkele makkara.

Pari kuivattua hedelmaa.
sitten kahvia, ja teeta tietenkin.

Nain ensimmaisena aamuna en vaihtelusta tieda, mutta parjaisin hyvin naillakin.

Ensivaikutelma hotellista on varsin hyva. henkilokunta tuntuu mukavalta, ja huone on oikeasti suuri. Tosin huone on hieman kulunnut, muttei mitenkaan huonokuntoinen. Hotellialue on viihtyisa, paljoine kasvineen. Tosin kun on paljon kasveja, niin sitten on hyttysiakin, muttei niista ole viela ainakaan ollut haittaa.

Nyt kutsuu paivan riennot,

23

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohtui aamiaiselta viela 2 hedelmaa joita en tunnistanut.

    • KhaoLakFani

      Näitä tarinoita olenkin odottanut 👍 Mukavaa lomaa sinulle! Itse pääsen paikalle helmikuussa 2018 mutta kaikki tieto Khao Lakista aina tervetullutta. Laitahan päivitystä kun ehdit ☺

    • Vahan tuli kierreltya muutama paiva maaseutua,ja taas palattu khao lakkiin. Huomenna vaihdetaan hotellia, niin kerrotaan nyt sitten vahan lisaa bhandarista.

      Huone on varsin suuri, ammekin ehka suurin thaimaassa nakemani. Henkilokunta on mukavaa mut, ei niista kavereita saa. Hotellialue on viihtyisa, tosin kulumisen merkkeja nakyvissa. Ei kuitenkaan mitenkaan kulahtaneen oloinen. Just sellainen kuin thai resortin olettaakin olevan.

      Jos olisin ensimmaista kertaa Thaimaassa, hehkuttaisin varmaankin hotellia enemmankin.

      Ilmat on olleet komeat, Jos nimittain tykkaa komeista salamoista. Ei pollya tiet, eika kukkia tarvitse kastella. Kaytannollisesti katsoen on satanut, kokoajan. Yhtena aamupaivana oli aurinkoista. Nytkin tulee vetta. Ei ole tallasia keleja ennen koettukaan. Joten otetaan tamakin kokemuksena. Niiden puolesta harmittaa joille aurinko on ainut prioriteetti.

      Aamiaisesta sen verran etta, vaihtelua on aika niukalti. Miltei jokatoinenpaiva samat tarjottavat. Kuitenkin itselle riittavasti.

      Havittelin vahan loppulomaksi bhandarista viimehetken tarjousta. Nyt kuitenkin hinta kaksinkertainen. Joten taytyy vaihtaa hotellia,

      Maaseudulla olosta sen verran etta siella kaydessa muistaa taas arvostaa esim. istuttavaa vessaa, vessapaperia. Eipa niita tule muuten edes ajatelleeksi. Muutenkin oli ihan mukavaa.

      • ThainAviomiesOriginalOk

        Mukavaahan Teillä on sielä vaikka sataa, eikä ole wikibedian mukaan edes sadekausi.

        Tuo istuttava vessa hymyilyttää, koska väitän että sinun kokemuksesi ei kuulu monen matkailijan kokemuksiin.
        Muuten ihan asiana, niin ihmisen anatomia perustuu kyykkyttämiseen ja jenkit myy nyt kanavillaan ihan kuumana pöntön eteen asetettavaa pientä jakkaraa saadakseen thaimaalaisen kyykytyksen pönttöasioinnilleen.

        Kertoisitko maaseutureissustas hieman enemmän, kiinnostaa.

        Mukavaa lomanjatkoa.


      • santtu.1975

        Aika paljon sitten sateiden määrä vaihtelee Etelä-Thaimaassa. Itse nyt kahdeksatta päivää Koh Lantalla, eli se noin 150km. Khao Lakista kaakkoon.
        Täällä on ollut vain yksi isoimmin sateinen päivä, eikä silloinkaan satanut kuin osan päivästä, isommat sateet ovat muuten enemmän keskittyneet aamuyön tunteihin, eikä niistä pahemmin siis ole ollut haittaa, muuten päivällä olleet sateet ovat olleet pieniä kuuroluontoisia sateita, samoin saattaa olla niin, että vain toisessa päässä saarta on satanut, mutta toinen pää on ollut täysin kuiva koko päivän.


      • santtu.1975
        ThainAviomiesOriginalOk kirjoitti:

        Mukavaahan Teillä on sielä vaikka sataa, eikä ole wikibedian mukaan edes sadekausi.

        Tuo istuttava vessa hymyilyttää, koska väitän että sinun kokemuksesi ei kuulu monen matkailijan kokemuksiin.
        Muuten ihan asiana, niin ihmisen anatomia perustuu kyykkyttämiseen ja jenkit myy nyt kanavillaan ihan kuumana pöntön eteen asetettavaa pientä jakkaraa saadakseen thaimaalaisen kyykytyksen pönttöasioinnilleen.

        Kertoisitko maaseutureissustas hieman enemmän, kiinnostaa.

        Mukavaa lomanjatkoa.

        En tiedä mihin tuolla "ei ole sadekausi" oikein viittaat (tai sitten on vain joku "sisäpiirin vitsi"), sillä etelä-thaimaassa on kyllä sadekausi tällähetkellä päällä, ihan virallisestikkin. Varmasti tiedät sen, että eri osissa Thaimaata sadekausi ajoittuu eri aikaan vuodesta.


      • ThainAviomiesOriginalOk

        Tiedänhän minä, mutta kun palstalla Lerpatellaan numeromiehen kertoen että on sadekausi ja Totuustarkkailija-Cittarimies piruilee takaisin Wikipediaan viitaten ja siihen, että oli asunut Hua Hinin hotellissa jossa häneltä oli kielletty vessan vetäminen, että ei ole sadekausi.

        Molemmille Teille mukavat matkat niissä keleissä mitä on, koska ne voittaa satanolla kaikki suomen säät.


    • Maaseudulla kävin tapaamassa tuttuja. Kun jonkin verran on ollut mahdollisuus käydä Thaimaassa, niin ystäviäkin kertynyt. Monet sesongin loputtua ovat palanneet jo koteihinsa, niin kävin heitä siellä tapaamassa.
      Sisäiset lennot ovat halpoja kun kyttää oikeaa hetkeä. Lentojen hinnalla olisin voinut tehdä ehkä jonkun saariretken rannalle jossa lauma turisteja. Mun retki sitten suuntautui sitten Udon thaniin... ja vähän muuallekkin. Udon thanissa olen ollut ennenkin.

      Kun tykkään rauhallisista lomista, niin mukavaa kun retketkin on rauhallisia. Samalla saa tutustua toisenlaiseen Thaimaahan. Myös normaaliin thaielämään. Se on hyvin opettavaista.
      Suosittelen lämpimästi, jos mahdollista. Kuten myös tutustumaan työntekijöiden asuntoihin ja elämään khao lakissakin.

      • ThainAviomiesOriginal12

        Hienoa, juuri noin.
        Kuten kirjoitit normaaliin thaielämään tutustuminen on hyvin opettavaista.
        Se toisi myös ymmärrystä tälle palstalle kirjoittelevien henkilöiden kirjoitusten asiasisältöön.
        Mukavaa jatkoa Sinulle.


      • suorapalaute
        ThainAviomiesOriginal12 kirjoitti:

        Hienoa, juuri noin.
        Kuten kirjoitit normaaliin thaielämään tutustuminen on hyvin opettavaista.
        Se toisi myös ymmärrystä tälle palstalle kirjoittelevien henkilöiden kirjoitusten asiasisältöön.
        Mukavaa jatkoa Sinulle.

        ThainAviomiesOriginal12 olet jo riittävästi muille palstoille tuonut häiriköintiäsi.
        Jätä kommenttisi rauhaan edes täältä.


      • ThainAviomiesOriginal12

        Hyvä palaute tyyppi.
        Selvennäppä minkä edelläolevasta koet häiriköinniksi ?

        Mikä sinulle sopisi, että kirjoitan ?


    • Tälle palstalle ( khao lak) kirjoittavista, ei mulla ainakaan ole huomautettavaa. Ihan on asiassa pysytty. Tosin itse kirjoittelen vähän asian vierestäkin. Se kuitenkin on otettu hyvin vastaan.

      Itsekin olen saanut hyviä vinkkejä niin hotelleihin kuin muihinkin asioihin.
      Minusta tämä palsta on kuin khao lak. rauhallinen ja mukava.

      Eikä täällä mennä henkilökohtaisuuksiin. pidetään se edelleen.

      Jaetaan vaan vinkkejä, kokemuksia. Hyvä vain jos kaikki saisivat matkoistaan mahdollisimman hyviä. Hyvää kun on ihan kiva jakaakin.

    • navas

      Kannampa tähän ketjuun ja kekoon oman korteni myös... Eli mymmiksen ekaan viestiin ja tarkemmin sen aamupalahehkutukseen vastailen... En siis viittaa tähän kyseiseen hotelliin vaan yleisesti!!!!!
      Ollaan thaikkumatkaajia henkeen ja vereen... parikytä reissua takana. Khao Lak on viime vuosina ollut pääkohde. Se vaan on niin jees! <3
      Mutta ravintola-alalla työskentelevänä mä puutun tähän, koska muutama vuosi taaksepäin parit lomat peräkkäisinä vuosina mulla todettiin salmonella. Söin aamupalalla munakkaita ja ns. kylmiä ruokia. Salaatit ja hedelmät mukaanlukien. Käsidesit oli mukana ja muuten oltiin niin tarkkoja kuin nyt vaan on mahdollista. Kas kummaa oireita ei ollut lainkaan ja kun kotiin päästyäni menin testiin, tulos oli positiivinen. Haluan vaan sanoa että jos tekisin töitä jollain muulla alalla, söisin kaikki kylmästä lämpipään, mutta tämän ammatin leivissä jos töihin on meneminen niin on pakko miettiä että valitsee ne varmat vaihtoehdot. Tauti kun ei välttämättä anna mitään vinkkejä itsestään!
      Mutta kaks viime reissua meni puhtaasti, enkä oo asian antanut mitenkään lannistaa reissailua. Pidättäydyin munista kaikissa olomuodoissaan ja kylmistä ruuista muutenkin. Ja niinkun sanoin niin jos ei alalla tee töitä, ei välttämättä koskaan tiedä käyneensä läpi koko tautia. Mm. norovirus on potenssiin miljoona pahempi!!!
      Aina se vähän silti jänskättää, meinaa se testin tulos!
      Mahtavaa ja herkkua reissua kaikille! Järki kädes, ei se muuta tarvi!

      • ThainAviomiesChiangMai

        Hei.
        En vähättele, mutta tiedustelen.
        Onko niin, että toiset sairastuu ja toiset ei sairastu samasta?
        Itse en ole koskaan oireillut, vaikka päivittäin syön samoin kuin paikalliset.
        Sanoit menneesi testiin vaikka et kokenut "vinkkejä", onko se kuitenkin tapana ja ammattiisi kuuluva toimenpide matkailun jälkeen?
        Opasta hieman tarkemmin mitä on varmat vaihtoehdot ja mitä tulisi enemmälti välttää?


      • navas
        ThainAviomiesChiangMai kirjoitti:

        Hei.
        En vähättele, mutta tiedustelen.
        Onko niin, että toiset sairastuu ja toiset ei sairastu samasta?
        Itse en ole koskaan oireillut, vaikka päivittäin syön samoin kuin paikalliset.
        Sanoit menneesi testiin vaikka et kokenut "vinkkejä", onko se kuitenkin tapana ja ammattiisi kuuluva toimenpide matkailun jälkeen?
        Opasta hieman tarkemmin mitä on varmat vaihtoehdot ja mitä tulisi enemmälti välttää?

        Joo vastaan mielelläni, koska asia on mulle niin läheinen! :)
        Voi olla niin että toiset sairastuu helpommin kun toiset, ei voi tietää sitä.
        Juttuhan on siinä että juurikin aito THAIKKURUOKA on puhdasta ja sitä olen syönyt nyt 100 prosenttisesti nää reissut kun tulos on ollut puhdas.
        Taas päästään tähän, että syö maassa maan tavalla. Ei Thaikut syö munakkaita ynnä muita kylmiä aamupaloja.
        Ja joo meidän elintarvikkeiden kanssa tekemisissä olevien työntekijöiden tulee antaa näyte aina ulkomaanreissujen jälkeen. (poislukien pohjoismaat). Korjatkaa jos menee väärin.
        Eli mä pidän varmoina vaihtoehtoina kaikkea thaikkuruokaa (ja muutakin ruokaa) joka on kuumennettu tarpeeksi! Kaikki lautasella olevat ihanat koristeporkkanat ja muut härpäkkeet oon tylysti siirtänyt syrjään ja jättänyt syömättä. Ja piste. Koska mä joudun testiin ammattini takia. En jaksa ottaa enää sitä riskiä.


      • ThainAviomiesChiangMai1

        Jeps, kiitos tarkennuksesta, täytyy ottaa opiksi.


      • navas
        ThainAviomiesChiangMai1 kirjoitti:

        Jeps, kiitos tarkennuksesta, täytyy ottaa opiksi.

        Eipä mitään, tosi kiva jos voin olla avuksi! :)


    • Minä myös kuulun niihin joiden tulee antaa salmonellanäyte matkan jälkeen. Omalla kohdalla näytteet ovat olleet toistaiseksi puhtaita. Toivottavasti myös tämä viimeinen.

      En juurikaan ole aamiaisella varonnut syömisiäni. Tosin luontaisesti välttelen esim. maitotuotteita.

      Sen sijaan esim. friteerattuja kananpaloja joutuu joskus heittämään pois kun, eivät ole läpeensä kypsiä olleet. Ei vaikka päältä olisivat hyvinkin tummia. Muutenkin kannattaa tarkistaa nämä grilli ja friteerausherkut, että ovat taatusti kypsiä.

      Myös Chonthicha:ssa syödessä yritän olla erityisen huolellinen.

      Noin nyrkkisääntönä voitaneen pitää, jos tarvitset työssäsi hygieniapassia, tulee näyte antaa yli 4pv pohjoismaiden ulkopuolelle suuntautuneen matkan jälkeen. Jos esiintyy matka ripulia, kuumeilua jne. niin sitte aina, kannattaa varmistaa.

      Riski salmonellaan on kuitenkin todellinen.

      • ThainAviomiesChiangMai1

        Minä kyllä juon kotona maitoa, koska aamupalaani kuulu puuro kuten sanontaan kuuluu, että tykkää kuin hullu puurosta tälle palstalle sanonnan sopien.
        Se on totta että grillijutut ja varsinkin kana tulee olla kypsiä, sekä tarkistaa kannattaa ennen suuhun pistämistä varsinkin jos on ostanut esim. kadulta.


    • Nyt ei ole smootiesta tietoakaan, ja mehukin tuntuu laimennetulta. Muuten aamiainen on kyl vertailukelpoinen minkö tahansa hotellin kanssa. Tosiaan asiaan saattaa
      vaikuttaa, poikkeuksellisen edullinen hinta ja ajankohta.
      1000thb yö aamiaisella, en valita :)

      Sensijaan ehkä halpahinta houkuttelee myös toisenlaista väkeä.

      Brizassa kiinnitin huomiota siihen että altaalla leikki toistakymmentä thailasta. 10v molemminpuolin. He ottivat itselleen yhden nurkkauksen, joten muut mahtuivat oikein hyvin uimaan. Eikä se rajoittanut heidän leikkiään mitenkään. Jos altaalla ei ollut muita, kasvattivat hieman reviiriään.

      Täällä taas 4 reilun 20v ikäistä saksaa huutavaa *lasta* pelasivat palloa altaalla. Sitä ei voinut pelata kuin keskellä allasta. Ei päässyt ohi ja palloa sai väistellä sivummallakin. Meteliä lähti enemmän kuin 10:stä thailapsesta.

      Olen kyl varmaan ennenkin kertonut että, jos 4 ihmistä valtaa koko altaan, niin aina he ovat saksankielisiä. Eikä iällä ole merkitystä.

      No onneksi on skootteri. Hurautin poseidon beachille. Aamupäivän sainkin olla yksikseni, koko hiekkarannalla. Iltapäivällä kun vesi laski sen verran että,, lähihotelleilta alkoi pääsemään kuivin jaloin, muutama muukin ihminen ilmestyi.

      Säät ovat olleet, ihan huikeat. Taas toi aurinko houkuttelee palvontaansa.

      • khaolakrules

        Hei! mistä kohtaa näppärin mennä poseidon beachille skootterilla? :)


    • phetkasem roadilta ( Valtatieltä) on viitta poseidon bungalows. Niin pitkälle ajat tietä kuin pääsee. Olet rannalla.

    • Se viitta tosin on väärällä puolella tietä, mut siinä on nuoli. Siinä risteyksen kulmassa on myös katos.

      Khao lakista tullessa jos olet ban nam sai projektin kohdalla, olet ajannut risteyksen ohi.

      Ban nam sai valkoinen iso aidattu komplleksi, jonka seinässä lukee * Tourist information*

      Jos nyt olet menossa, Poseidonin tien varrella on iso työmaa. Autoja koneita ja ihmisiä paljon tiellä. Kyllä niistä kuitenkin ohi pääsee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1713
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1190
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      947
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      70
      840
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      135
      819
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      40
      785
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      768
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      690
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      309
      649
    Aihe