Minä tein virheen

Olin liikkeellä autollani varhaisena sunnuntaiaamuna ja tulin T-risteykseen, jossa oli liikennevalot. Oikealle kääntyville paloi vihreä valo ja tiesin sen kohta palavan myös vasemmalle kääntyville, jonne oli menossa. Tuttu risteys minulle ja liikenne oli todella hiljaista, itseasiassa en nähnyt yhtään autoa missään. Annoin auton mennä risteykseen, vaikka valo oli vielä punaisella.

Vilkaisin peruutuspeiliin ja huomasin kauhukseni poliisiauton vilkkauttavan sinisiä valoja. Kyllä kirosin typeryyttäni, sillä olen joskus saanut rumasti sakkoja vastaavassa tilanteessa. Miksi en vaan jaksanut odottaa muutamaa sekunttia? Kerroin poliiseille tilanteen nöyränä juuri niinkuin se tapahtui ja myönsin tehneeni virheen. He sanoivat minun selviävän tällä kertaa tästä varoituksella.

Tälläinen pelastaa koko rauhallisen ja seesteisen sunnuntaipäivän ja saa ihmisen hyvälle tuulelle:

https://www.youtube.com/watch?v=haWRUpPw_tI

95

1070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beatlesfani

      Täällä meillä ei ole pelkoa liikennevaloista tai poliiseista, mopopoikaryhmiä pitää varoa ja traktoreiden käsijarrukäännöksiä. Mopopoikia, jos kopisteleekin auton konepelliltä, niin se on fine, mutta Hummer pitää hankkia että pärjää edes jotenkuten traktoreille. On oma laki ja oma lupa. Voi maailman menoa? Mutta miksi sinun valintasi yesterday?

      • Se yesterday on vaan niin mahtava kappale, ei siihen mitään sen kummempaa dramatiikkaa liity.
        Itsekin nuoruuttani pienellä paikkakunnalla viettäneenä kaipaan paljon, että ei esimerkiksi olisi lainkaan parkkimaksuja ja toinen ovat nuo liikennevalot. Kyllä ärsyttää kuluttaa elämäänsä odottamassa liikennevaloissa pitkiä aikoja. Siinä oikein tuntee kuinka elämä valuu hukkaan.


    • Moppikauppiaita

      Kun ajelee skodalla, jossa on yrityksen logot kyljissä, niin kannattaa ajaa siististi. Tutkimuksen mukaan peräti joka kolmas voi alkaa boikotoida yritystä huonokäytöksisen skoda kuskin takia.

      Tuoreen tutkimuksen mukaan firman skoda kuskien huono liikennekäytös karkottaa asiakkaita.
      Erityisen paljon ärsyttää, jos firman skoda pysäköi väärin tai ajaa päin punaista.

      - Rakennustarvikkeita myyvän liikkeen skoda kaahasi keskustassa, meninkin kilpailevaan liikkeeseen, kertoi kyselyyn vastannut 40-vuotias mies.

      - Lähettifirman skoda kuski ajoi kuin kaistapää, emme käyttäneet enää kyseessä olevaa firmaa, kertoo puolestaan 46-vuotias nainen.

      saastuttavien ja rumien skodien rikkomuksista esimerkiksi väärin pysäköinti, röyhkeä ohitus ja punaista päin ajaminen koetaan raskaammiksi rikkomuksiksi kuin ylinopeudet.

      Erityisesti naiset ja yli 50-vuotiaat sukupuolesta riippumatta närkästyivät herkimmin firman nimissä törkeästi ajaviin savuaviin skodiin.

      laatupuutteinen tylsä ruma skoda sakkaa leasing puolellakin.itseeensä ja skodaan kyllästyneiden moppikauppiaiden vuoksi.

      • Hmnn.

        Onkohan tämä vastaus vihjailu skoda-aloitukseeni? No, olen joka tapauksessa samaa mieltä, että on epäedullista firmalle, jos sen työntekijät rikkovat lakia liikenteessä.

        Omaksi puolustuksekseni voin kertoa, että oli varhainen sunnuntaiaamu, näkyvyys hyvä (vaikka en huomannutkaan jepareita), eikä muita silminnäkijöitä paikalla.


    • Taparikollinen

      Joudun ajamaan yöllä töistä tullessani fillarilla sellaisten valojen läpi jotka näyttävät koko ajan punaista. Ne vaihtuvat kyllä auton lähestyessä, mutta fillaria ne eivät tunnista.
      En ikinä jää odottamaan, vaan painelen punaisia päin kiroillen.

      • Saat anteeksi ainakin minulta, sillä en tiedä mitään tyhmempää kuin odottaa turhissa liikennevaloissa valon vaihtumista. Varsinkin hiljaisempana ajankohtana valot voisivat vilkkua keltaisella tai olla kokonaan pois päältä. Kyllä suomalaiset osaavat vielä ajaa liikenteessä ilman liikennevaloja. Ei niitä tarvita ihan joka risteykseen.

        Todella mukava ajaa maaseudulla, kun voi vaan ajaa ilman turhia katkoja matkaan tekoon.


    • Kuinka ollakaan, juuri eilen juteltiin poliisin antamista huomautuksista.

      Kyllä saisi komea konstaapeli pysäyttää ja antaa vakavan suullisen huomautuksen, vaikkapa siinä Kauppakadun ja Ratakadun risteyksessä. Kun lievään ylämäkeen joutuu valoista lähtemään, niin voisi vähän ennakoida, ellei näkyisi muita kuin poliisiauto.

      • Itse en ole koskaan ennen elämässäni saanut poliisilta huomautusta, aina on vaan sakotettu. Olin niin hämmästynyt ja onnellinen tapahtuneesta. Tai sitten niiden vaan kävi sääliksi vanhaa miestä, hehee.

        Itse tilanne oli varsin pelottava. Kuvittele kun nousin autosta, niin kaksi miespoliisia tulee kohti ja niillä on toinen käsi asekotelolla valmiina. Olivat varmasti varuillaan pahemmankin rikollisen varalta. Tuskinpa sinulle niin kävisikään? Mutta oikeassa olet ylämäkeen lähtemisestä, siinä saa olla tarkkana.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Itse en ole koskaan ennen elämässäni saanut poliisilta huomautusta, aina on vaan sakotettu. Olin niin hämmästynyt ja onnellinen tapahtuneesta. Tai sitten niiden vaan kävi sääliksi vanhaa miestä, hehee.

        Itse tilanne oli varsin pelottava. Kuvittele kun nousin autosta, niin kaksi miespoliisia tulee kohti ja niillä on toinen käsi asekotelolla valmiina. Olivat varmasti varuillaan pahemmankin rikollisen varalta. Tuskinpa sinulle niin kävisikään? Mutta oikeassa olet ylämäkeen lähtemisestä, siinä saa olla tarkkana.

        Minun kohdallani poliisit katsoisivat, että mitä mummo tunaroi, säälisivät ryppynaamaa.
        Ikinä en ole huomautuksia enkä sakkoja saanut, niitä odotellessa ajelen edelleen varovasti.
        Lappeenrannassa on muitakin ylämäkeen sijoitettuja valo-ohjattuja risteyksiä, kuin tuo mainitsemani.


      • Ancelina kirjoitti:

        Minun kohdallani poliisit katsoisivat, että mitä mummo tunaroi, säälisivät ryppynaamaa.
        Ikinä en ole huomautuksia enkä sakkoja saanut, niitä odotellessa ajelen edelleen varovasti.
        Lappeenrannassa on muitakin ylämäkeen sijoitettuja valo-ohjattuja risteyksiä, kuin tuo mainitsemani.

        Kyllä miespoliiseilta löytyy varmaan sitä inhimillisyyttä paremmin naisautoilijoita kohtaan, sekä nuoria että vanhempia. Olisiko joku kampanja menossa, miksi armahtivat minut suuren rikoksentekijän?

        En ole koskaan käynyt Lappeenrannassa (ajattele), mutta eräs työkaveri jutteli niistä teidän ylämäistä, että oli ollut nuorena miehenä kuorma-autokuskina kaljatehtaalla. Se oli pysähtynyt sellaiseen ylämäkeen ja oli kaljakorit lähteneet liikkeelle takaosasta ja levinneet siihen tielle. Äkkiä oli kuulemma ilmestyneet kaljaveikot paikalle. Se kaveri kertoi, että autokoulussakin käytettiin hyväksi niitä teidän ylämäkiä, opetusmielessä!


    • Heikunkeikku

      Jaaaaaha, vai pääsit varoituksella.
      Jos minä olisin ollut pollliisi, niin olisin vetässyt plakkarista sakkovihon ja kraaputtanut siihen kunnon sakon. Opetukseksi, että punaisia päin ei saa hyvänen aika ajella.:)

      Kyllähän se toki harmittaa, kun joutuu auton kanssa kököttämään liikennevaloissa ja odotella valon vaihtumista. Mutta siinä ootellessa voi aikansa kuluksi viritellä autoa lähtökuntoon, kaasuttelemalla BBbbbrrrrrRRRuuurrrrrmm-BrrRrruummmmm-BbruRRRrmmmmm... ja kun valot sitten vaihtuu, niin on heti-oitis-äkkiä valmis ponnahtamaan eteenpäin. Kuin luoti :)

      Minua rasittaa satasella, jos valoissa edessä oleva auoilija valon vaihtuessa lähtee viiveellä ja niin hitaasti madellen, että kävellenkin jo ohittais reippaasti. Varsinkin sellaisissa risteyksissä, joissa vihreä valo palaa vain pienen hetken. Peruutuspeilistä olisi hyvä katsoa, onkos takana montakin autoa jonossa. Vähä sen mukaankin miettii, mimmosesti ajaa.

      • Kyllä minä ihan oikeasti pelästyin ja otin opikseni. Oli valtava helpotus, kun edes kerran elämässään pääsee ilman rapsuja. Niin monta kertaa on tullut niitä sinun mainitsemia kunnon sakkoja. Poliist sanoivat, että ovat menossa kiireellisempiin tehtäviin, mutta jotenkin olin huomaavinani pienen virneen suupielessä.

        Joo, ilman muuta pitää heti lähteä valoista. Ei sinne jäädä räpläämään älypuhelinta ta meikkailemaan. Pitää olla valmiina lähtemään kuin Formula-ajoissa konsanaan.


      • Heikun
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Kyllä minä ihan oikeasti pelästyin ja otin opikseni. Oli valtava helpotus, kun edes kerran elämässään pääsee ilman rapsuja. Niin monta kertaa on tullut niitä sinun mainitsemia kunnon sakkoja. Poliist sanoivat, että ovat menossa kiireellisempiin tehtäviin, mutta jotenkin olin huomaavinani pienen virneen suupielessä.

        Joo, ilman muuta pitää heti lähteä valoista. Ei sinne jäädä räpläämään älypuhelinta ta meikkailemaan. Pitää olla valmiina lähtemään kuin Formula-ajoissa konsanaan.

        Hyvin ymmärsit, että tarkoitin juuri lähtöä, kuin Formula-ajoissa. :)

        Jaa-a, ettei vain olis niin, että poliiseilla oli kiirus grillille murkinaa hakemaan.
        Se pieni virne suupielissä vähäköku viittais siihen suuntaan:)

        Myös semmonen risoo, kun monet kääntyvät risteyksessä NIIIIN hitaasti, että ihmettelee, kuinka ihmeessä osaakaan kääntää rattia niin hitaasti. Minusta kääntyminenkin pitäisi tapahtua sukkelaan. Ja varsinkin silloin, kun perässä on pitkä jono autoja.

        Hmmmm... täs kirjottamisen lomassa tuli mieleeni, että pitäisiköhän minun vaihtaa alaa.
        Rupes tuntumaan, että olisin mitä parahin autokoulunopettaja. Opettaisin liikkumaan "mummallin mukaan". "Ei-kauaa-nokka-tuhise"-systeemillä siis:)


      • Heikunkeikku
        Heikun kirjoitti:

        Hyvin ymmärsit, että tarkoitin juuri lähtöä, kuin Formula-ajoissa. :)

        Jaa-a, ettei vain olis niin, että poliiseilla oli kiirus grillille murkinaa hakemaan.
        Se pieni virne suupielissä vähäköku viittais siihen suuntaan:)

        Myös semmonen risoo, kun monet kääntyvät risteyksessä NIIIIN hitaasti, että ihmettelee, kuinka ihmeessä osaakaan kääntää rattia niin hitaasti. Minusta kääntyminenkin pitäisi tapahtua sukkelaan. Ja varsinkin silloin, kun perässä on pitkä jono autoja.

        Hmmmm... täs kirjottamisen lomassa tuli mieleeni, että pitäisiköhän minun vaihtaa alaa.
        Rupes tuntumaan, että olisin mitä parahin autokoulunopettaja. Opettaisin liikkumaan "mummallin mukaan". "Ei-kauaa-nokka-tuhise"-systeemillä siis:)

        Siis Heikunkeikku.
        Ihme sekoilua nyt menossa. Ei minulla tietenkään, vaan tällä palstalla.
        Ennen lenkille lähtöä kirjoitin kommentin, mutta en saanut sitä lähtemään kirveelläkään.
        Yhä uudelleen tuli punaisella teksti, että kommentti on vanhentunut ja on uudestaan ilmoitettava onko vai eikö ole robotti.
        Moninaisien yritysten jälkeen kyllästyin ja ajattelin, että paskat olokoot ja peruutin tekstin ja lähin lenkille.
        Nyt yritin uudestaan lähettää uuden kommentin ja kymmenennellä kerralla se yhtäkkiä lähti.
        Mutta nappas mennessään nimimerkkini loppuosan pois.

        No niin, ans nyt kattoo montako kertaa tämä kirjoitus takkuaa vai lähteekö ollenkaan.


    • virheitä-sattuu-sittenki

      Mua pistelee vihaksi,
      ku koskaan en aja punasia päin,
      m u t t a nyt eilen,
      olisi pitäny tehdä ä k k i J a r r u t u s
      ku just valot vaihtui punaselle,
      sainkohan sakkoja ,,,
      totisesti pistelee vihaksi,
      kai olisi pitäny lyödä jarrut pohjaan,
      olisinkohan saanu takaa tulevan jysäyttämään perääni, huh huh ,,,
      joskus on todella vaikeita tilanteita,
      tämä tielanne on harvinainen,,, mutta sattui elin,
      jäi totisesti paha mieli ittelle,
      ku olen aina hyvin tarkka kaikessa toiminnoissani,
      kunnioitan liikennettä ja muita kulkijoita aina joka tilanteessa,,
      mitä mieltä olette tästä törttöilystä,,,,

      • En minäkään yleensä ajele punasia päin, mutta tänään tilaisuus teki varkaan. eikä viitsinyt pysähtyä, kun oli juuri päässyt vauhtiin. Tarkkana saa muuten olla niiden jarrutusten kanssa, kun nykyään ajavat liian lähellä toisia ja jos tulee äkkijarrutus, niin varmasti ovat takalaatikkossa.


    • hehehehee

      Mulla oli vielä pahempi tilanne ja taisinpa jopa sua paremmin selvisin, johon olennainen syy, että olen nainen ☺
      Olin talvella virunut tunnin hannaslääkärin tuolissa kidutettavana ja melkein tukehtunut, kun vain suuni oli ollut näkyvillä vihreän suojavaatteen reijästä. Oli iltapäivän ruuhka-aika, kun siitä lähdin Saab-ysikuutosella kotiin ajamaan. Ko. auton takaikkunasta ei näkyvyys ole häävi, varsinkaan jos se räppänä oli huurussa kuten talviaikaan usein oli.
      No, mä odotin punaisissa valoissa ensimmäisenä Y-risteyksen toisessa ylähaarassa. Punainen vaihtui vihreäksi ja meikä ampaisi kuin gebardi. Mutta, mutta se vihreä vaihtui niille toisen haaran odottajille. Vähän aavistelin virheen tehneeni, kun toisia autoja tuli taakseni ja rinnalleni viiveellä. Takanani punaisissa valoissa odotellut poliisiauto pääsi liikkeelle vasta vihreän oikeasti vaihduttua ja tulikin valot vilkkuen ja sireenit kiljuen rinnalleni ja ohjasi minut linja-autopysäkille. Kamalaa ohi meni meidän alueen bussikin ja varmasti tuttujen autoja. Häpesin. Poliisit varmaan luulivat, että olin joku suurrikollinen ja olin poliisia pakoon ampaissut. Sitten, kun huomasivat minun istuvan auton ratissa, alkoivat nauraa. Ei mimulla ollut edes ajokortti mukana, mutta soittivat jonnekin, kun sanoin henkilötietoni, ja saivat tietää, että minulla on voimassa oleva ajokortti. Helpottuneen hymyn siis vain poliiseilta sain. En sakkoa, en huomautusta, eivät edes moittineet, hymyilivät vain minulle.
      Kun tulin kotiin ja kerroin miehelleni, niin tämä kysyi "Paljonko sakkoa?"

      • hehehehee

        Anteeksi virheet. En viitsinyt tarkistaa, johon olennainen syy, että olen nainen ☺


      • hehehehee kirjoitti:

        Anteeksi virheet. En viitsinyt tarkistaa, johon olennainen syy, että olen nainen ☺

        Virheistä viis, mutta heti tekstistäsi tuli mieleen tuo tyypillinen suomalaisuus ajattelu eli näkikö kukaan? Se siinä minullakin mielessä oli, kun meni porukkaa ohi, ettei nyt vaan kukaan tunnistaisi, heh.

        Sinulla oli sentään raskauttavat näkökohdat puolustukseksesi, siin muutkin kuin naiseutesi. Itselläni ei ollut mitään muuta varsinaista syytä kuin laiskuus painaa jarrua!


    • Voi.että

      Poliisia olisi pitänyt sakottaa kun lepsuili. Minulle paiskattiin kerran sakko kun en noudattanut risteyksessä olevaa pakollista pysähdysmerkkiä, risteyksessä oli hyvä näkyvyys jokasuuntaan eikä ketään näkynyt siitä hiljalleen annoin mennä, vaan oli tinanapit puskassa piilossa kyttäämässä.

      • Voin lohduttaa siinä mielessä, että ihan samalla tavoin on käynyt minulle ja silloin tuli hirvittävän suuri sakko. Luultavasti punaista päin ajamista verrataan STOP-merkin noudattamatta jättämiseen, joten paljon tulee eikä varmaan selviä rikesakolla.


    • Eiköhän olisi paapparan parasta luovuttaa jo autolla ajelu itseään nuoremmille, jos huomiokyky on mennyt sellaiseksi, ettei huomaa takanaan olevaa poliisin virka-autoa.

      • Käsitit nyt väärin, ei se poliisi ajanut minun takanani, vaan minä käännyin sen eteen. Minä meinaan ajaa satavuotiaaksi saakka, joten varo vaan liikenteessä!


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Käsitit nyt väärin, ei se poliisi ajanut minun takanani, vaan minä käännyin sen eteen. Minä meinaan ajaa satavuotiaaksi saakka, joten varo vaan liikenteessä!

        No vielä pahempi.
        Tuollaiset tunnelinäköiset lippalakki silmillä töröttelevät paapparat ne sitten ajavat jalankulkijoitten päälle suojatiellä.
        Hanki vain sähköpolkupyörä sinäkin ...


      • Tellukka kirjoitti:

        No vielä pahempi.
        Tuollaiset tunnelinäköiset lippalakki silmillä töröttelevät paapparat ne sitten ajavat jalankulkijoitten päälle suojatiellä.
        Hanki vain sähköpolkupyörä sinäkin ...

        Ei vieläkään oikein, ei ole lippalakkia eikä tunnelinäköä. Pysähdyn aina suojatien eteen pysähtyneen auton rinnalle ja annan aina tietä jalankulkijoille. Kävelen itsekin paljon ja arvostan sitä, että autoilijat kunnioittavat. Polkupyöräily ei ole mun juttuni, ei tavallinen ja vielä vähemmän sähköpolkupyörä.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Ei vieläkään oikein, ei ole lippalakkia eikä tunnelinäköä. Pysähdyn aina suojatien eteen pysähtyneen auton rinnalle ja annan aina tietä jalankulkijoille. Kävelen itsekin paljon ja arvostan sitä, että autoilijat kunnioittavat. Polkupyöräily ei ole mun juttuni, ei tavallinen ja vielä vähemmän sähköpolkupyörä.

        Mutta jos ei ole toista autoa rinnalla ja sinulla on punaiset valot, niin töröttelet menemään ja käännyt toisen auton eteen.
        Pois kortti tuollaiselta, jos ei itse älyä lopettaa autoilua ajoissa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mutta jos ei ole toista autoa rinnalla ja sinulla on punaiset valot, niin töröttelet menemään ja käännyt toisen auton eteen.
        Pois kortti tuollaiselta, jos ei itse älyä lopettaa autoilua ajoissa.

        Ei vaan se poliisiauto tuli hieman kauempaa, enkä nähnyt sitä koska hidastelin ja tuijotin sitä liikennevalotolppaa. Ei niitä liikennevalojakaan ole ihan joka paikassa ja nämäkin olisivat voineet olla pimeinä ja samalla tavoin olisin joutunut siihen jeparien eteen. Ajan autoa paremmin kuin missään muussa iässä. Nuorempana olisi ehkä pitänytkin ottaa se kortti pois, nyt se on myöhäistä. Ehkä hommaan vielä vanhempana jopa moottoripyörän, saisin ajaa ihan millä pyörällä tahansa.


      • Tellukka
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Ei vaan se poliisiauto tuli hieman kauempaa, enkä nähnyt sitä koska hidastelin ja tuijotin sitä liikennevalotolppaa. Ei niitä liikennevalojakaan ole ihan joka paikassa ja nämäkin olisivat voineet olla pimeinä ja samalla tavoin olisin joutunut siihen jeparien eteen. Ajan autoa paremmin kuin missään muussa iässä. Nuorempana olisi ehkä pitänytkin ottaa se kortti pois, nyt se on myöhäistä. Ehkä hommaan vielä vanhempana jopa moottoripyörän, saisin ajaa ihan millä pyörällä tahansa.

        No niin nii.
        Et nähnyt muuta liikennettä kun tuijotit vain sitä tolppaa, mikä näytti punaista ja silti vain töröttelit menemään. Melkonen selitys.
        Turha se on jossitella, että jos ei olisi ollut liikennevaloja tai jos ne olisi olleet pimeinä ... Mutta kun valot oli, näyttivät punaista ja toinen auto oli tulossa (mitä et mukamas nähnyt kun tuijotit vain valotolppaa vaikka sit näit kuitenkin mutta kauempana). Seli seli. Ajotaidoton töröttelijä, jota toisten on väisteltävä, ettei sattuisi kolaria.


      • Tellukka kirjoitti:

        No niin nii.
        Et nähnyt muuta liikennettä kun tuijotit vain sitä tolppaa, mikä näytti punaista ja silti vain töröttelit menemään. Melkonen selitys.
        Turha se on jossitella, että jos ei olisi ollut liikennevaloja tai jos ne olisi olleet pimeinä ... Mutta kun valot oli, näyttivät punaista ja toinen auto oli tulossa (mitä et mukamas nähnyt kun tuijotit vain valotolppaa vaikka sit näit kuitenkin mutta kauempana). Seli seli. Ajotaidoton töröttelijä, jota toisten on väisteltävä, ettei sattuisi kolaria.

        Katsoin tänään tarkemmin sitä risteystä, siinä oli edessä iso tienviitta, siksi en nähnyt sitä kyttäautoa.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Katsoin tänään tarkemmin sitä risteystä, siinä oli edessä iso tienviitta, siksi en nähnyt sitä kyttäautoa.

        Siksi siinä liikennevalot varmaan olikin, koska siinä oli huono näkyvyys.


    • Rehellisyyttä

      Hassua että voimme antaa jokaisen tyylin ajajille & kuskeille oman tapansa toimia , saamatta siitä närästystä . Ikäkö lie pehmentää suhtautumista toisin toimijoihin , tuntuu ihan kivalta .

      • Vastaavasti se lisää sitten taas närästystä eri ikäisiä kohtaan. Esimerkiksi itse en hyväksy nuorten tapaa ajaa aivan kiinni takapuskurissa. Se on varmaan sitä kokemuksen tuomaa lisää, että joskus se edellä ajava tekee sen äkkijarrutuksen.


    • eppu2

      Se, että sait vain huomautuksen, oli mielestäni ihan Sinun omasta fiksusta asenteestasi kiinni.
      Virheitä tekee jokainen, joka muuta väittää, valehtelee.
      Juuri tuossa uutisissa sanottiin, että pääkaupunkiseudulla yli 100 jäänyt nopeusratsiassa kiinni.

      • "eppu2"

        Vero-hallinnon sivuilla oli äsken juttu, jossa vero-johtajan apulainen kirjoitti kiinni saadun 100 oletettavasti vero-pinnaria.
        Ja että heidät on pantu maksuun varmuuden vuoksi.
        Erästä ministeriä kiitettiin hyvästä budjetoinnista, mutta sitten sivu katosi.

        H.


      • Sinä ymmärsit avaukseni viisauden ja koko totuuden. Nuorempana olisin vaan puhkunut ja selitellyt kaiken maailman uhoamisella ja huonolla asenteella. Nyt olin hieman alistunut ja kerroin vain totuuden, mitään siihen lisäämättä tai poistamatta. Ehkä se auttaa elämässä. Kuinka kauan menikään huomata se?


      • Ei kai hän itse virheenä pitänyt sitä, että ajoi tahallaan ja harkitusti päin punaisia.
        Hänen virheensä näyttää hänen omasta mielestään olevan se, ettei huomannut poliiseja.

        Se on sitä Suomeenkin rantautuneen vieraan kulttuurin moraalia, että kaikki on sallittua, jos ei siitä jää kiinni. Kiinnijääminen taas on häpeällistä ja rangaistavaa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei kai hän itse virheenä pitänyt sitä, että ajoi tahallaan ja harkitusti päin punaisia.
        Hänen virheensä näyttää hänen omasta mielestään olevan se, ettei huomannut poliiseja.

        Se on sitä Suomeenkin rantautuneen vieraan kulttuurin moraalia, että kaikki on sallittua, jos ei siitä jää kiinni. Kiinnijääminen taas on häpeällistä ja rangaistavaa.

        Osaan vastata ihan itsekin, ei sinun tarvitse puhua minun suullani. Tottakai on virhe ajaa päin punaisia, en ole sitä missään vaiheessa kiistänyt.

        Enkä koskaan ole saanut mitään vaikutteita vieraista kulttuureista, olen hyvin isänmaallinen, kuten poikani sanoo, liiankin isänmaallinen. On ihan oikein, että sakotetaan ja rangaistaan rikoksista. Ja on hyvä asia, että Suomessa on riittävästi poliiseja ottamassa kiinni näitä väärintekijöitä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei kai hän itse virheenä pitänyt sitä, että ajoi tahallaan ja harkitusti päin punaisia.
        Hänen virheensä näyttää hänen omasta mielestään olevan se, ettei huomannut poliiseja.

        Se on sitä Suomeenkin rantautuneen vieraan kulttuurin moraalia, että kaikki on sallittua, jos ei siitä jää kiinni. Kiinnijääminen taas on häpeällistä ja rangaistavaa.

        "Tellukka"

        Sattuneesta syystä minä en koskaan ole tien-tukkona.
        Liikenteessäkin minua taitavat kirota vain he, jotka eivät uskalla ajaa edestäni pois.
        Sitten kun reilusti heidät ohitan vilkuttavat he kuitenkin minulle.
        Ystävällisestikö?
        -
        Keski-Suomalaisena on minut opetettu ajamaan aina juohevasti.
        Kaikkia kaarteita ei pidä noudattaa orjallisesti.
        Ei liikenne-ympyrääkään.
        On muuten hienoa että tuo nmimike palautettiin.
        Kierto-liittymä oli nimenä persheestä.
        Oikaistakin saa, kunhan aina katsoo ensin eteensä.
        Muuten, minä kannatan roiske-läppien palauttamista.
        -
        On niin säälittävän surullista lukea tällaista aloitusta.
        60 ja aloittajan autokin ontuu.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Sattuneesta syystä minä en koskaan ole tien-tukkona.
        Liikenteessäkin minua taitavat kirota vain he, jotka eivät uskalla ajaa edestäni pois.
        Sitten kun reilusti heidät ohitan vilkuttavat he kuitenkin minulle.
        Ystävällisestikö?
        -
        Keski-Suomalaisena on minut opetettu ajamaan aina juohevasti.
        Kaikkia kaarteita ei pidä noudattaa orjallisesti.
        Ei liikenne-ympyrääkään.
        On muuten hienoa että tuo nmimike palautettiin.
        Kierto-liittymä oli nimenä persheestä.
        Oikaistakin saa, kunhan aina katsoo ensin eteensä.
        Muuten, minä kannatan roiske-läppien palauttamista.
        -
        On niin säälittävän surullista lukea tällaista aloitusta.
        60 ja aloittajan autokin ontuu.

        H.

        ...tuo nimike...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        ...tuo nimike...

        H.

        ...palauttamista.
        Etenkin kesäisin.

        H.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Osaan vastata ihan itsekin, ei sinun tarvitse puhua minun suullani. Tottakai on virhe ajaa päin punaisia, en ole sitä missään vaiheessa kiistänyt.

        Enkä koskaan ole saanut mitään vaikutteita vieraista kulttuureista, olen hyvin isänmaallinen, kuten poikani sanoo, liiankin isänmaallinen. On ihan oikein, että sakotetaan ja rangaistaan rikoksista. Ja on hyvä asia, että Suomessa on riittävästi poliiseja ottamassa kiinni näitä väärintekijöitä.

        Ei virheitä tehdä tahallaan ja harkitusti niinkuin sinä teit ajaessasi tahallaan päin punaista.
        Sitä sinulta voi sanoa virheeksi eli vahingoksi, ettet huomannut sen toisen auton olevan poliisiauto.

        Alitajuisesti olet saanut selvästikin mallia uusilta kulttuurinrikastuttajilta (isänmaallisia toki hekin) vaikka et sitä itse tiedosta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei virheitä tehdä tahallaan ja harkitusti niinkuin sinä teit ajaessasi tahallaan päin punaista.
        Sitä sinulta voi sanoa virheeksi eli vahingoksi, ettet huomannut sen toisen auton olevan poliisiauto.

        Alitajuisesti olet saanut selvästikin mallia uusilta kulttuurinrikastuttajilta (isänmaallisia toki hekin) vaikka et sitä itse tiedosta.

        No niin niin.

        Eikö voi käsittää, että ihan tavalliselle suomalaiselle ihmiselle, joka ei ole saanut mallia yhtään mistään, voi sattua erehdys ja voi tehdä virheen!


      • hunksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Sattuneesta syystä minä en koskaan ole tien-tukkona.
        Liikenteessäkin minua taitavat kirota vain he, jotka eivät uskalla ajaa edestäni pois.
        Sitten kun reilusti heidät ohitan vilkuttavat he kuitenkin minulle.
        Ystävällisestikö?
        -
        Keski-Suomalaisena on minut opetettu ajamaan aina juohevasti.
        Kaikkia kaarteita ei pidä noudattaa orjallisesti.
        Ei liikenne-ympyrääkään.
        On muuten hienoa että tuo nmimike palautettiin.
        Kierto-liittymä oli nimenä persheestä.
        Oikaistakin saa, kunhan aina katsoo ensin eteensä.
        Muuten, minä kannatan roiske-läppien palauttamista.
        -
        On niin säälittävän surullista lukea tällaista aloitusta.
        60 ja aloittajan autokin ontuu.

        H.

        Siinä sitten toinen töröttelijä, jota muitten autoilijoitten on jatkuvasti varottava ja väisteltävä kolareitten välttämiseksi.
        Mutta älä välitä. Teitä näkyy tuolla liikenteessä enemmänkin kuin te kaksi. Yleensä teillä on lippis päässä ...


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        No niin niin.

        Eikö voi käsittää, että ihan tavalliselle suomalaiselle ihmiselle, joka ei ole saanut mallia yhtään mistään, voi sattua erehdys ja voi tehdä virheen!

        Eihän voi sanoa olevan erehdys, jos ajaa tahallaan päin punaisia.


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Eihän voi sanoa olevan erehdys, jos ajaa tahallaan päin punaisia.

        Kyllä se on erehdys, jos tekee väärän valinnan. Tekee sen sitten tieten tai tietämättään.


      • Tellukka kirjoitti:

        Eihän voi sanoa olevan erehdys, jos ajaa tahallaan päin punaisia.

        Minä voin sanoa sen olleen erehdys. Sinulle olisi varmaan kamalaa, jos ne liikennevalot olisivat menneet rikki ja jäänyt punainen valo palamaan. Sinä et voisi mennä siitä eteenpäin.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Minä voin sanoa sen olleen erehdys. Sinulle olisi varmaan kamalaa, jos ne liikennevalot olisivat menneet rikki ja jäänyt punainen valo palamaan. Sinä et voisi mennä siitä eteenpäin.

        No oliko ne valot rikki?
        Jos ja jos ja jos ja jos ....


      • Tellukka kirjoitti:

        Siinä sitten toinen töröttelijä, jota muitten autoilijoitten on jatkuvasti varottava ja väisteltävä kolareitten välttämiseksi.
        Mutta älä välitä. Teitä näkyy tuolla liikenteessä enemmänkin kuin te kaksi. Yleensä teillä on lippis päässä ...

        "Tellukka"

        Vilkuttaisitko sinä?
        Valoillakin?

        H.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kyllä se on erehdys, jos tekee väärän valinnan. Tekee sen sitten tieten tai tietämättään.

        Häh?
        Tekee väärän valinnan ja ajaa päin punaista, erehdyksessä?
        Erehdyksessä vaikka näkee sen selvästi olevan punainen ja tietää mitä punainen valo tarkoittaa?
        Noinhan voi selittää kaikkien rikoksien olevan vain erehdyksiä. Vankilat ja oikeuslaitoksen saa romuttaa. Murhaaja, raiskaaja, murtovaras ... teki vain väärän valinnan ja erehdyksiähän sattuu kaikille, eikö vaan.


      • hunksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Vilkuttaisitko sinä?
        Valoillakin?

        H.

        Minulla mitää lippistä...
        Kohta-puoliin saat katsella Profiilistani harmaata ponin-häntää Hippistä.
        Kun kaverit ovat häntää tarpeeksi kuvanneet.
        Menen parturiin.
        -
        Vinkkejä uudesta modista saa alkaa jakaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Vilkuttaisitko sinä?
        Valoillakin?

        H.

        Vilkuttaisin kyllä kädelläni, jos ohi ajaessasi nostaisit kohteliaasti sitä lippistäsi.


      • EiLainkuuliainen
        Tellukka kirjoitti:

        Häh?
        Tekee väärän valinnan ja ajaa päin punaista, erehdyksessä?
        Erehdyksessä vaikka näkee sen selvästi olevan punainen ja tietää mitä punainen valo tarkoittaa?
        Noinhan voi selittää kaikkien rikoksien olevan vain erehdyksiä. Vankilat ja oikeuslaitoksen saa romuttaa. Murhaaja, raiskaaja, murtovaras ... teki vain väärän valinnan ja erehdyksiähän sattuu kaikille, eikö vaan.

        Lainkuuliainen kansalainen on mennyt autolla kauas erämaahan. Kun hän aikoo lähteä ajamaan takaisin ihmisten ilmoille, hän huomaa ajokortin pudonneen taskusta erämaavaelluksen aikana. Ilta hämärtää, ja susilauma ulvoo lähistöllä ympärillä. Pakkanenkin kiristyy. Lainkuuliainen ihminen jää erämaahan. Hän menee autoonsa ja paleltuu sinne yön aikana kuoliaaksi. Kahta minuuttia pidempi tyhjäkäynti – jolla hän saisi hieman lämpöä autoonsa – on nimittäin lailla kielletty.


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Häh?
        Tekee väärän valinnan ja ajaa päin punaista, erehdyksessä?
        Erehdyksessä vaikka näkee sen selvästi olevan punainen ja tietää mitä punainen valo tarkoittaa?
        Noinhan voi selittää kaikkien rikoksien olevan vain erehdyksiä. Vankilat ja oikeuslaitoksen saa romuttaa. Murhaaja, raiskaaja, murtovaras ... teki vain väärän valinnan ja erehdyksiähän sattuu kaikille, eikö vaan.

        ´´Tekee väärän valinnan ja ajaa päin punaista erehdyksessä,´´ kirjoitit.
        Minä taas kirjoitin:´´ Kyllä se on erehdys, jos tekee väärän valinnan.´´
        Huomaatko eron?


      • EiLainkuuliainen kirjoitti:

        Lainkuuliainen kansalainen on mennyt autolla kauas erämaahan. Kun hän aikoo lähteä ajamaan takaisin ihmisten ilmoille, hän huomaa ajokortin pudonneen taskusta erämaavaelluksen aikana. Ilta hämärtää, ja susilauma ulvoo lähistöllä ympärillä. Pakkanenkin kiristyy. Lainkuuliainen ihminen jää erämaahan. Hän menee autoonsa ja paleltuu sinne yön aikana kuoliaaksi. Kahta minuuttia pidempi tyhjäkäynti – jolla hän saisi hieman lämpöä autoonsa – on nimittäin lailla kielletty.

        Vai niin.
        No vedäpä tuota juttua sitten kun joudut oikeuteen rötöstelyistäsi. Tuohan se on oikeutus kaikkeen lain rikkomiseen sinun käsityksesi mukaan.

        Aloituksessa jäi kertomatta niistä susista, pakkasesta, tyhjäkäynnistä ja kortin häviämisestä (jos sitä on koskaan ollutkaan), muuten erinomainen satu sekin.


      • eppu2 kirjoitti:

        ´´Tekee väärän valinnan ja ajaa päin punaista erehdyksessä,´´ kirjoitit.
        Minä taas kirjoitin:´´ Kyllä se on erehdys, jos tekee väärän valinnan.´´
        Huomaatko eron?

        Eppu: ´´ Kyllä se on erehdys, jos tekee väärän valinnan.´´

        Ota huomioon tilanne, missä se valinta on tehty.

        Entä, jos tekee sellaisen valinnan, että ajaa olutautolla ihmisiä matalaksi kävelykadulla? Erehdys vain tehdä sellainen valinta ja kaikkihan erehdyksiä tekevät. Eikö se pitäisi olla ihan anteeksiannettavaa, kun kaikkihan joskus erehtyvät tekemään vääriä valintoja?


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Eppu: ´´ Kyllä se on erehdys, jos tekee väärän valinnan.´´

        Ota huomioon tilanne, missä se valinta on tehty.

        Entä, jos tekee sellaisen valinnan, että ajaa olutautolla ihmisiä matalaksi kävelykadulla? Erehdys vain tehdä sellainen valinta ja kaikkihan erehdyksiä tekevät. Eikö se pitäisi olla ihan anteeksiannettavaa, kun kaikkihan joskus erehtyvät tekemään vääriä valintoja?

        Väärän valinnan tekeminen on erehdys. Teko on sen tulos.
        Vastuu on aina tekijän.
        On pieniä ja suuria vääriä tekoja. Kaikissa teoissa on motiivi, nimenomaan tilanne, niinkuin sanoit, otetaan aina huomioon.


      • eppu2 kirjoitti:

        Väärän valinnan tekeminen on erehdys. Teko on sen tulos.
        Vastuu on aina tekijän.
        On pieniä ja suuria vääriä tekoja. Kaikissa teoissa on motiivi, nimenomaan tilanne, niinkuin sanoit, otetaan aina huomioon.

        "Joka vähässä on uskollinen, on uskollinen suuressakin". Missä menee sitten se raja, mikä "erehdys" on hyväksyttävää ja mikä ei? Aloittaja on selvästi vilpillinen tilanteissa, missä ei ole pelkoa jäädä kiinni vilpistään.
        Liikennerikkomus on aina liikennerikkomus ja tieliikennelakia vastaan, olipa poliisia lähistöllä tai ei.

        Muistelen ihan, että joskus Ruotsissa säädettiin lakiin, että punaisia päin ajaminen vie kortin tilanteessa kuin tilanteessa vaikka siitä ei olisi aiheutunutkaan välitöntä vaaraa kenellekään. Yksi kaikkein vakavimpia liikennerikkeitä.


      • Höpötsinne
        Tellukka kirjoitti:

        "Joka vähässä on uskollinen, on uskollinen suuressakin". Missä menee sitten se raja, mikä "erehdys" on hyväksyttävää ja mikä ei? Aloittaja on selvästi vilpillinen tilanteissa, missä ei ole pelkoa jäädä kiinni vilpistään.
        Liikennerikkomus on aina liikennerikkomus ja tieliikennelakia vastaan, olipa poliisia lähistöllä tai ei.

        Muistelen ihan, että joskus Ruotsissa säädettiin lakiin, että punaisia päin ajaminen vie kortin tilanteessa kuin tilanteessa vaikka siitä ei olisi aiheutunutkaan välitöntä vaaraa kenellekään. Yksi kaikkein vakavimpia liikennerikkeitä.

        Onneksi me ollaan suomessa ja täällä siitä saa 100 € sakkoa.

        http://www.is.fi/autot/art-2000005117819.html


      • Tellukka kirjoitti:

        "Joka vähässä on uskollinen, on uskollinen suuressakin". Missä menee sitten se raja, mikä "erehdys" on hyväksyttävää ja mikä ei? Aloittaja on selvästi vilpillinen tilanteissa, missä ei ole pelkoa jäädä kiinni vilpistään.
        Liikennerikkomus on aina liikennerikkomus ja tieliikennelakia vastaan, olipa poliisia lähistöllä tai ei.

        Muistelen ihan, että joskus Ruotsissa säädettiin lakiin, että punaisia päin ajaminen vie kortin tilanteessa kuin tilanteessa vaikka siitä ei olisi aiheutunutkaan välitöntä vaaraa kenellekään. Yksi kaikkein vakavimpia liikennerikkeitä.

        Joo, aivan oikein muistankin
        https://www.korkortsverige.se/a/regler_kring_korkortet

        Siinä siis esmerkiks lukee: "De regelbrott och omständigheter som leder till att körkortet återkallas är:
        • Att köra mot rött ljus i trafiksignal. "

        Aloittajalla olisi nyt kortti hyllyllä, jos olisi töppäillyt Ruotsissa.


      • Höpötsinne
        Tellukka kirjoitti:

        Joo, aivan oikein muistankin
        https://www.korkortsverige.se/a/regler_kring_korkortet

        Siinä siis esmerkiks lukee: "De regelbrott och omständigheter som leder till att körkortet återkallas är:
        • Att köra mot rött ljus i trafiksignal. "

        Aloittajalla olisi nyt kortti hyllyllä, jos olisi töppäillyt Ruotsissa.

        Toistan - onneksi olemme Suomessa.


      • Höpötsinne kirjoitti:

        Toistan - onneksi olemme Suomessa.

        Toistan:
        """Aloittajalla olisi nyt kortti hyllyllä, jos olisi töppäillyt Ruotsissa."""

        Sinun vuorosi taas.

        Nyt en kyllä enää ihmettelekään, että ruotsalaiset autoilijat tuntevat olevansa hengenvaarassa suomalaisilla teillä, kun siellä näköjään saa ajella miten huvittaa lakia kunnioittamatta (työnnytään sivutieltä eteen ihan röyhkeästi), jos ei ole poliisi valvomassa ajoa. Ja senkin ymmärrän, että siellä tarvitaan niin paljon peltipoliiseja valvomassa teitä silmänpalvojia, jotka vain sakkojen pelossa kunnioittavat tieliikennelakia (jos sittenkään).

        Sittenkin, jos osuu poliisi paikalle, niin oi oi oi, kun tehtiin tämmönen virhe (erehdyttiin valikoimaan väärin, uh-huh) ja nyt tulee sakkoja, jos ei osaa puhua sovittelevasti ja hiukka valehdellakin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Toistan:
        """Aloittajalla olisi nyt kortti hyllyllä, jos olisi töppäillyt Ruotsissa."""

        Sinun vuorosi taas.

        Nyt en kyllä enää ihmettelekään, että ruotsalaiset autoilijat tuntevat olevansa hengenvaarassa suomalaisilla teillä, kun siellä näköjään saa ajella miten huvittaa lakia kunnioittamatta (työnnytään sivutieltä eteen ihan röyhkeästi), jos ei ole poliisi valvomassa ajoa. Ja senkin ymmärrän, että siellä tarvitaan niin paljon peltipoliiseja valvomassa teitä silmänpalvojia, jotka vain sakkojen pelossa kunnioittavat tieliikennelakia (jos sittenkään).

        Sittenkin, jos osuu poliisi paikalle, niin oi oi oi, kun tehtiin tämmönen virhe (erehdyttiin valikoimaan väärin, uh-huh) ja nyt tulee sakkoja, jos ei osaa puhua sovittelevasti ja hiukka valehdellakin.

        Täällä on tarkoitus keskustella suomalaisuudesta.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Täällä on tarkoitus keskustella suomalaisuudesta.

        Missäs niin lukee?
        Se suomalaisuusmusiikkiketju on erikseen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Missäs niin lukee?
        Se suomalaisuusmusiikkiketju on erikseen.

        Älä nyt ole ihan kaikkea vastaan. Olisi melko kummallista, kun suomi24 palstalla alettaisiin keskustella esimerkiksi ugandalaisesta liikennekulttuurista. On vaan jotenkin helpompaa jutella itseä lähellä olevasta ja täällä se suurimmalle osalle on Suomi.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Älä nyt ole ihan kaikkea vastaan. Olisi melko kummallista, kun suomi24 palstalla alettaisiin keskustella esimerkiksi ugandalaisesta liikennekulttuurista. On vaan jotenkin helpompaa jutella itseä lähellä olevasta ja täällä se suurimmalle osalle on Suomi.

        Eiköhän täällä keskustella muitten maitten asioista aika paljon. Kauempanakin olevien maitten kuin oman naapurimaan. Eikä se ole missään kiellettyä.
        Jos sinulle on helpompi keskustella vain omasta navastasi (niinkuin olen huomannut; minä minä minä ...), niin anna toisten ainakin nähdä vähän sinun napaasi kauemmaksi.


    • Valkyirien

      Punaisia päin ajetaan yksinkertaisesti siksi, että ne on ohjelmoitu vaihtumaan "sopivasti" punaisiksi ihan älyttömissä rytmeissä etenkin Helsingin alueella. Vihreää valoa näytetään pitkään suuntaan mistä ei tule ketään ja heti kun sieltä olisi joku tulossa heitetään se valo punaiseksi sille, ja vasta sen jälkeen päästetään toisesta suunnasta pitkään odottaneet pari autoa kerrallaan, ja laitetaan sen jälkeen vihreä palamaan takaisin pitkäksi aikaa suuntaan, mistä ei tule ketään.

      Tekisi joku päivä mieli vain marssia liikennevalojen ohjauskeskukseen, sammuttaa isosta punaisesta nappulasta kaikki kaupungin valot ja todeta virkamiehille: "Näin helppoa se liikenteen sujuvoittaminen on".

      • Kivisappi

        Hiljaisimmilla valo-ohjatuilla risteyksillä ajetaan ja kävellään surutta punaisia päin useasti joka päivä?


      • Hipsteriä
        Kivisappi kirjoitti:

        Hiljaisimmilla valo-ohjatuilla risteyksillä ajetaan ja kävellään surutta punaisia päin useasti joka päivä?

        Ajan kyllä punaisia päin kun ei tuolla aamuyöstä ketään ole missään. Vain punaisia valoja joka risteyksessä.


      • Kivisappi kirjoitti:

        Hiljaisimmilla valo-ohjatuilla risteyksillä ajetaan ja kävellään surutta punaisia päin useasti joka päivä?

        "Kivisappi"

        Mitä tarkoitat?
        Tuostahan kirjoittaa jo koko aloitus.
        Keksi jotain omaa.

        H.


      • Kivisappi kirjoitti:

        Hiljaisimmilla valo-ohjatuilla risteyksillä ajetaan ja kävellään surutta punaisia päin useasti joka päivä?

        Minä en useinkaan kävele päin punaisia.

        Meidän kylällä ei moniakaan liikennevaloja ole, mutta tykkään niistä mitä on.
        Yksi lempipaikkani ylittää tie on tuossa, missä on pitkä näkyvyys kumpaankin suuntaan ja ne kivat valot.
        Siinä joskus seisoskelen huvikseni punaisissa vaikka ei näy auton autoa, kun tätä aikaa on. Tiedän, että kyllä niitä aikanaan tulee oikein jono, kunhan siellä kaukana mutkan takana vaihtuu valot. Heti, kun ensimmäisen auton nokka alkaa näkyä, niin painallan nappia. Niille vaihtuu sopivasti punainen ja minulle vihreä, kun ehtivät kohdalle.
        Sitten ylitän arvokkaan rauhallisesti tien ja käännyn vielä laskemaan kuinka monta autoa sain pysähtymään. Pitkänmatkan silmälaseillani (niillä teatterilaseilla) näen vielä autoilijoitten ilmeetkin ja ilmeitten pikku vivahteet.


      • JärjenKäyttöSallittu
        Tellukka kirjoitti:

        Minä en useinkaan kävele päin punaisia.

        Meidän kylällä ei moniakaan liikennevaloja ole, mutta tykkään niistä mitä on.
        Yksi lempipaikkani ylittää tie on tuossa, missä on pitkä näkyvyys kumpaankin suuntaan ja ne kivat valot.
        Siinä joskus seisoskelen huvikseni punaisissa vaikka ei näy auton autoa, kun tätä aikaa on. Tiedän, että kyllä niitä aikanaan tulee oikein jono, kunhan siellä kaukana mutkan takana vaihtuu valot. Heti, kun ensimmäisen auton nokka alkaa näkyä, niin painallan nappia. Niille vaihtuu sopivasti punainen ja minulle vihreä, kun ehtivät kohdalle.
        Sitten ylitän arvokkaan rauhallisesti tien ja käännyn vielä laskemaan kuinka monta autoa sain pysähtymään. Pitkänmatkan silmälaseillani (niillä teatterilaseilla) näen vielä autoilijoitten ilmeetkin ja ilmeitten pikku vivahteet.

        Pyöräillessä tulee vedettyä aika suruttomasti punaisia päin, mikäli sen voi tehdä turvallisesti. Omaan kuitenkin AB-kortin joten luotan kyllä liikenneluku taitooni sen verran, että jos jalankulkijan punainen valo palaa ja ristinsielua ei missään ole. En näe tarvetta pysähtyä painaa valonappia ja odotella...


      • Liikennevalojen suunnittelussa on töissä epäpäteviä ihmisiä, jos eivät saa valoja ymmärtämään sitä, kun ihminen lähestyy risteystä, laitetaan sille vihreä palamaan, jos muualla ei ole liikennettä.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Liikennevalojen suunnittelussa on töissä epäpäteviä ihmisiä, jos eivät saa valoja ymmärtämään sitä, kun ihminen lähestyy risteystä, laitetaan sille vihreä palamaan, jos muualla ei ole liikennettä.

        Siis syy ei ole sinussa, kun ajat päin punaisia, vaan syy on heissä, jotka ovat ne valot siihen laittaneet?
        Miksi sinulla olisi pitänyt palaa vihreä valo vaikka siinä oli liikennettä (poliisiauto), jota sinä vain et nähnyt "liikennemerkin takaa"?

        Tuttu ajattelutapa kulttuurinrikastuttajilta.
        Eivät he esim. näe mitään väärää siinä, jos polttavat sinun autosi. Mitäs olit laittanut autosi siihen.


    • Yökyyhkynen

      Keskellä yötä. Risteyksessä ei muita, ei edes näkösällä. Arvatkaa vain jäänkö odottelemaan, että valo vaihtuu vihreäksi. En todellakaan. Ihmettelen miksei valoja sammuteta ainakin arkiöiksi, kun ei liikennettäkään ole. Edelleenhän on voimassa väistämissäännöt, liikennemerkin osoittamana tai liikennesäännön mukaisesti.

      • Käytin tätä oikeutta ja olen niin monta kertaa käyttänyt aikaisemmin ja luultavasti tulevaisuudessakin tulee käymään niin. Tänään tosin odottelin, että se punainen vaihtuu vihreäksi, olenkohan kuitenkin oppinut jotain?


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Käytin tätä oikeutta ja olen niin monta kertaa käyttänyt aikaisemmin ja luultavasti tulevaisuudessakin tulee käymään niin. Tänään tosin odottelin, että se punainen vaihtuu vihreäksi, olenkohan kuitenkin oppinut jotain?

        Minneköhän ihmisellä on kiire silloin, jos ei malta odottaa valojen vaihtumista?
        Tänne palstalleko?


    • eppu2

      Sus siunakkoon, kun meinasin paistua tuonne autoon , kun se seisoi sen aikaa auringossa, kun heittelin pöllit perään. Näkyy olevan lamppukin edestä pimee. Poika sano, jotta liikuttele sitä johtoo, kyllä se syttyy.
      Täällä korvessa, kun ei ole liikennevaloja, eikä ole poliisiakaan näkynyt vuosikausiin.

      • Nii just.
        Poliisin takiahan ne pitää autossa valot olla? Mitästä lamppuja vaihtelemaan, kun ei näy poliisejakaan ?


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Nii just.
        Poliisin takiahan ne pitää autossa valot olla? Mitästä lamppuja vaihtelemaan, kun ei näy poliisejakaan ?

        Mitä mää nyt ehjää lamppua vaihtamaan, kun vika on muualla.
        Nyt alkaa matsi.


      • Suurella todennäköisyydellä muutan eläkepäiviksi paikkakunnalle, jossa ei ole ainoatakaan liikennevaloa.


    • Pun.paholainen

      Olen myös ajanut päin punaisia joskus kun ketään ei todellakaan ole ollut missään. Muistin tarkistaa myös takaa tulijat.

      • Kanttaa myös kytätä niitä sivusta tulevia ja mahdollisesti opasteviittojen takana piileskeleviä.


      • Silmätsiltipäässä

        Ei pimeässä näe joka paikkaan.


    • harmittaa-oma-vajavuus

      JOOO, kerrampa kävi niin,
      olin liikenteessä,
      punaset leimahti päälle,
      hidastin vauhdin hetkeksi jopa pysähdyin,

      kurkin joka suuntaan tuleeko mistään ketään,
      jalankulkijaa, pyöräilijää
      EI TULLU
      eikä ollu edes lähi-näkö-alueella ketään muutakaa,
      kuin keskellä kaksoiskatua pari remontti-miestä tonki viheralueella jotain reikää,

      NOOOH
      meikä painoi kaasua ja jatkoi matkaa,
      kuinkas ollakaan,
      takaa p ö l ä h ti moottoripyörä-poliisi,
      vaati pysähtymään, noo tietenki pysähdyin,

      se kysyi ajoitko punasia päin, myönsin,
      sanoin että varmasti huomasit, kuinka kurkin jokapuolelle tuleeko mistään ketään,
      EI TULLU,
      hän sanoi ettei silti saa ajaa punasia päin, myönsin senki,
      EI tietenkää saakaa,
      mutta mä nyt tein tyhmyyden ku EI näkyny ketään,

      se sanoi että tälläkertaa pääsen varotuksella,

      olin hyvin kiitolline,
      mutta ijäksi jäi harmittamaan tekemäni virhe, pisteli vihaksi oma tyhmyys,
      vaikka muka tahdon olla täysin virheetön,
      en näköjään sittenkää ole täysin virheetön,
      joskus töppäilee,
      se vasta harmittaa täydellistä ihmispolosta,,,

      • Minun kaksi virhettä on, että oletin edellä ajavan jatkavan matkaa risteyksessä, mutta ei jatkanutkaan, joten siinä puskurit kiinni.

        Se eka oli oma moka, sillä katsoin vain tulevia autoja, mutta sieltä tulikin "motskari"aika haipakkaa, jota en nähnyt ja nyt osaan varoa a i n a katsoa, tuleeko vaikka kissa!DD

        No tuo toinen meinasi käydä aika hankalaksi valittaen niskavikojaan, joka ei sitten "poikinutkaan" sen enempää. Muistaakseni poliisit kävivät molemmat tapaukset toteamassa ja sakkoja en muista, mitä sain?


      • Se oman virheen tekeminen harmittaa sinä varmaan kaikkein eniten. Hienoa silti, että Suomen oikeuslaitokselle on tullut sellainen käsite, kun antaa armon käydä oikeudessa eli hyväksytään se, että erehtyminen on inhimillistä.


    • köhköh

      Mistä täällä oikein horistaan noinkin pitkästi?
      Eikö enää osata ajaa autollakaan?
      Minä ajan vain taksin takapenkillä Alkoon ostamaan virkistäviä janojuomia.

      • Alko ei ole vielä auki.


      • Etkö.tiedä

        Täällä tulee mies tyhjän puhujastakin,


      • Parempaakin.tekemistä

        Jos jaksaa osallistua tyhjänpäiväseen keskusteluun, hyh hyh antaa olla.


      • Parempaakin.tekemistä kirjoitti:

        Jos jaksaa osallistua tyhjänpäiväseen keskusteluun, hyh hyh antaa olla.

        Miksi ihmeessä sitten kommentoit tänne, jos sinulla on parempaakin tekemistä. Mene toki tekemään sitä parempaa, äläkä yritä myrkyttää näitä keskusteluita.


    • Nojoooj

      Teit niin kuin suomikuski yleensä tekee hiljaisena liikenneaamuna. Kuulut ajajaryhmään, joka toimii asiassa kuin asiassa riman alimman puolapuun alittamisella. Liikenteessä ei kannata moista tekniikkaa soveltaa. Hyi sinua:)
      Jotenkin ymmärrettävää poliisin taholta, ettet saanut sakkolappua. Ettei vain ollut virkavallan laiminlyönti tai hyvän teon tuominen kauttasi julkisuuteen.

      • Alimman puolapuun alittaminen oli virkkeenä niin hieno, että painan sen mieleeni. Voihan se olla, että niillä oli ihan oikeasti kiirellisempääkin tehtävää, kuin alkaa sakottaa aamuvuoroon töihin menijää?


    • eppu2

      Olin liikkeellä Linkulla tänä aamuna, enkä yhtään virhettä tehnyt, eikä tehnyt kukaan mukaan.
      Sillallakin paloi vihreä valo, ei edes siinä tarvinnut odottaa. (siltatyömaa)
      Kyllä on hieno päivä, käkikin kukkuu tuntitolkulla.
      Niinkuin aloittajakin sanoi, että oma virhe kenkuttaa. Sama on täällä, ottaa pattiin, kun huomaa mokanneensa. Sitten se helpotaa, kun sano itselleen, ´´senkin tollo, tomppeli, etkös nyt totakin voinut huomata.´´

      • Ihan kunnolla minäkin välillä haukun itseäni ja useimmiten ihan omasta typeryydestäni. Helpottavaa kun voi myöntää olleensa väärässä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe