Tuleeko vielä paperinen sanomalehti?

Vieläkö luette paperista lehteä aamukahvipöydässä? Minä en halua pöydälleni läppäriä, vaan haen aamun Uusimaa-lehden postilaatikosta. Lisäksi tulee paperisena Itäväylä ja Sydän-Satakunta, tosin päivän myöhässä.

94

1249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paperisena tulevat kaikki.
      Etelä-Saimaa joka päivä, ei ehdi aamukahvilla luettavaksi, mutta aamupäivän aikana kuitenkin.
      Maaseudun tulevaisuus tulee kolmesti viikossa ja pitäjänlehti torstaisin.

      • Täällä aamulehti tulee vielä ajoissa noin klo 04 aikoihin, mutta päiväposti saapuunkin sitten taas vasta illalla kuuden jälkeen.

        Appiukolle tulee tuo Maaseudun tulevaisuus, se on hyvä lehti jota lueskelen kyläreissuilla.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Täällä aamulehti tulee vielä ajoissa noin klo 04 aikoihin, mutta päiväposti saapuunkin sitten taas vasta illalla kuuden jälkeen.

        Appiukolle tulee tuo Maaseudun tulevaisuus, se on hyvä lehti jota lueskelen kyläreissuilla.

        Maaseudulla jaetaan posti vain kerran päivässä, samassa satsissa tulevat lehdet ja kirjeet. Yleensä klo 10-11 välisenä aikana.

        Maaseudun tulevaisuutta tilaan pätkittäin, nyt on tullut koko kevään.
        Tykkään sen mukana kerran kuukaudessa ilmestyvästä Kantri-lehdestä.
        Kesällä on mukava pihakeinussa lueskella.


      • Ancelina kirjoitti:

        Maaseudulla jaetaan posti vain kerran päivässä, samassa satsissa tulevat lehdet ja kirjeet. Yleensä klo 10-11 välisenä aikana.

        Maaseudun tulevaisuutta tilaan pätkittäin, nyt on tullut koko kevään.
        Tykkään sen mukana kerran kuukaudessa ilmestyvästä Kantri-lehdestä.
        Kesällä on mukava pihakeinussa lueskella.

        Minulla on jatkuva tilaus Uusimaa-lehden kanssa, enkä ole koskaan aikonut siirtyä mihinkään nettiversioihin.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Minulla on jatkuva tilaus Uusimaa-lehden kanssa, enkä ole koskaan aikonut siirtyä mihinkään nettiversioihin.

        Niin on meilläkin Etelä-Saimaassa ja nyt lehti laajensi lukuoikeuden myös digilehteen.
        Lapin reissulla voi mennä vaikka Kaunispään huipulle tabletista sitä lukemaan.

        Viikonloppuisin ja arkipyhinä, kuten tänään, lehti tulee ison tien varressa olevaan laatikkoon, lähitalojen lehtien kanssa.
        Mikäs sen mukavampaa näin kauniina aamuna, kuin hakea lehti ja tehdä samalla aamulenkki.
        Naapuri jyräsi peltoa traktorillaan, morjestettiin ohimennen.


      • Ancelina kirjoitti:

        Niin on meilläkin Etelä-Saimaassa ja nyt lehti laajensi lukuoikeuden myös digilehteen.
        Lapin reissulla voi mennä vaikka Kaunispään huipulle tabletista sitä lukemaan.

        Viikonloppuisin ja arkipyhinä, kuten tänään, lehti tulee ison tien varressa olevaan laatikkoon, lähitalojen lehtien kanssa.
        Mikäs sen mukavampaa näin kauniina aamuna, kuin hakea lehti ja tehdä samalla aamulenkki.
        Naapuri jyräsi peltoa traktorillaan, morjestettiin ohimennen.

        Minä käyn usein hakemassa sen aamulehden postilaatikosta kalsarit ja t-paita päällä, silloin ei toivo törmäävänsä naapuriin, hehee.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Minä käyn usein hakemassa sen aamulehden postilaatikosta kalsarit ja t-paita päällä, silloin ei toivo törmäävänsä naapuriin, hehee.

        No hyvä kun edes jotain on päällä ;)


      • Ilmaiset-lööpit

        Minä käy naapurien postilaatikoilla lukemassa lehdet, ei tarvitse tilata. Menee tarpeeksi ajoissa, eivät ehdi hakea.
        Räntäsateilla ja sateilla lehtien lukeminen on hieman haastavaa. Mutta melko märkänähän niitä jaetaankin, toisinaan.


      • Ilmaiset-lööpit kirjoitti:

        Minä käy naapurien postilaatikoilla lukemassa lehdet, ei tarvitse tilata. Menee tarpeeksi ajoissa, eivät ehdi hakea.
        Räntäsateilla ja sateilla lehtien lukeminen on hieman haastavaa. Mutta melko märkänähän niitä jaetaankin, toisinaan.

        Sinäpä olet fiksu ja taloudellisesti ajatteleva.

        Lähin lehteä tilaava naapuri asuu kilometrin päässä ja hänelle tulee Kouvolan Sanomat, toisihan se vaihtelua lehdenlukuun.
        Eikä hänellä ole edes lukollista postilaatikkoa, joten harkitsen asiaa.

        Viikonloppulaatikko on avoin toiselta sivulta ja joskus lehdet ovat aika kosteita, elleivät jopa märkiä.


    • Hulokkonen

      Hesari tulee sähköisesti ja ilmaiseksi, mikä parasta postiluukusta ei tule juuri mitään.

      • Ei mikään ole ilmaista tässä maailmassa?


      • Pilkuntarkasti ottaen pitää paikkansa, joudumme syömään elääksemme se vasta kallista on.
        Mitä aiot huomenaamuna kysellä meiltä.


      • Kaikki-kyselevät

        Ajattelimme kysyä, kuulutko samaan ralli-talliin Hunkszin kanssa?
        Onko teillä yhteinen Rellu taikkapa Tojota Hojota?


      • Pertikki48 kirjoitti:

        Pilkuntarkasti ottaen pitää paikkansa, joudumme syömään elääksemme se vasta kallista on.
        Mitä aiot huomenaamuna kysellä meiltä.

        Paras henkivakuutus on käydä kerran päivässä syömässä. Voin tyydyttää uteliaisuuttasi kertomalla, että huomenaamulla luultavasti en ole täällä. Ajattele mikä helpotus?


      • Hulokkonen
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Paras henkivakuutus on käydä kerran päivässä syömässä. Voin tyydyttää uteliaisuuttasi kertomalla, että huomenaamulla luultavasti en ole täällä. Ajattele mikä helpotus?

        Netissä kysellään usein voitteko tai onko teillä aikaa vasta muutamaan kysymykseen, ärsyttääkö sinua se yhtään kun yrtetään udella, no no nyt minäkin aloin kyselemään,, anti olla.


      • Hulokkonen kirjoitti:

        Netissä kysellään usein voitteko tai onko teillä aikaa vasta muutamaan kysymykseen, ärsyttääkö sinua se yhtään kun yrtetään udella, no no nyt minäkin aloin kyselemään,, anti olla.

        Skippaan sellaiset kyselyt välittömästi.


      • Varautunut.varpaillaan

        Minun tietokoneellani on kaikki mahdolliset suojaukset, jopa vaipat siltä varalta jos joku yrittäisi kusettaa. Että eipä tule hyppykyselyjä mistään suunnasta.


      • Varautunut.varpaillaan kirjoitti:

        Minun tietokoneellani on kaikki mahdolliset suojaukset, jopa vaipat siltä varalta jos joku yrittäisi kusettaa. Että eipä tule hyppykyselyjä mistään suunnasta.

        Hyvät naurut :)


    • ö-Öö

      Ei

      Joskus viime vuosikymmenellä tuli joskus Hesari. Sekin tuli tilattua joskus siksi, että siitä oli "edullisia tutustumistarjouksia". Net oli paljon halvempia, kuin vakitilaus. Mutta sanomlehteä ei ole tullut aikoihin. Niissä uutiset vanhoja.

      Pari paperilehteä tulee muutamamia numeroita vuodessa, koska net sisältyvät jonkin järjestön tms jäsenmaksuun. Jotain ammattilehtiä, sama syy. Ja joku sukulainen tilaa jääräpäisesti kerran viikossa ilmestyvää hikiän paikallislehteä meille.

      Ilmaisjakelut ja mainokset kielletty postilaatikossa. Se ihminyt, pitserioitten A4. ruokalistat kai sitten ei ole kumpiakaan. Eikä uskisten propagandalehtisetkään.

      Tieto liikkuu erittäin hyvin ja nopeasti netin välityksellä, jätepaperia ei tule juuri ollenkaan. Iteasiassa mökillä sattui kerran niin, piti uunia sysyttämän, ei ollut syttöpaperia, pit käydä "lainaamassa" naapurista :DDD

      Mä sinällään arvostan painettua infoa, mutta se alkaa olemaan niin mennyttä aikaa. Kirjaston hävittämistäkin suunnitellut. Iso huone lattiasta kattoon täynnä kirjoja pölyyntymässä. e-kirjat paljon kätevämpiä. Kirjoihin mennyt kuitenkin hitosti rahaa, eikä kuin murto-osa saatavana diginä.

      Kirjoissa vähän sama, kuin vaikka vinyylilevyissä. Niitä kiva hiplata ja kiva omistaa. Sisältö sinällään ei muutu, jos diginä. Itseasiassa päinvastoin, digissä yleensä enenpi xtraa ja niitä jopa voi päivittää.

      Mutta juu, paperiselle sanomalehdelle erittäin vaikea keksiä mitään järkevää käyttöä nykyaikana.

      =DW=

      • Ruususelta

        Uutiset vanhoja . Tottakai jo tapahtuneet ovat " vanhoja ", tulevaisuudesta kertonee ennustaja .


      • Mielestäni nettiversioita on hankalampi lukea ja kuljettaa mukana.


      • ö-Öö
        Ruususelta kirjoitti:

        Uutiset vanhoja . Tottakai jo tapahtuneet ovat " vanhoja ", tulevaisuudesta kertonee ennustaja .

        Älä viisastele.

        Jos jotain tapahtuu just nyt, tieto kyllä kulkee samantien sähköisten medioitten kautta. Asiasta ehkä voi lukea sanomalehdestä huomenna, jos silloinkaan.

        =DW=


      • MiksiOlisiVaikeaa
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Mielestäni nettiversioita on hankalampi lukea ja kuljettaa mukana.

        Mitä tarkoitat? Eikö sinulla ole älykännykkää tai tablettia?
        Kun tutustuu digilehtiin, ei jätepaperia enää haluakaan tilata.

        Hirveä hiilijalanjälki tulee paperisista kertakäyttölehdistä. Tilaan digiversioita. Paikallisia ilmaisjakelulahtiä otan tosin itsekin usein mukaan kaupassa tai kävelyllä käydessäni. Sudokuja ja sanaristikoita ratkon aina jossain välissä mielelläni.


    • ö-Öö

      Piti lisäämäni.

      Uutisia muutenkaan ei kannat lukea jostain tietystä lehdestä. Niillä aina toimituksellinen linjansa. Ihan sama asia on esim. puoluelehdissä käsitelty aivan eri tavoin. Netissä voi lukaista useampia tietolähteitä, jos asia kiinnostaa. Näin saa paljon objektiivisemman käsityksen muodostettua , Ei pelkkää propagandaa.

      Mä lueskelen puoluelehtiä, erittäinkin mielenkiintoista vertailtavaa. Sama sanomalehdissäkin. Vaikka kuinka julistautunut puolueettomaksi, aina lehdellä omanlaisensa katsantokanta.

      =DW=

      • tirtar

        Tuo lehtien ajama propaganda pitää täysin paikkansa. Sen takia minäkään en enää tilaa Helsingin Sanomia koska se on täynnä mamupropagandaa. Hesari on pahin hyysärilehti tässä maassa.


      • tirtar kirjoitti:

        Tuo lehtien ajama propaganda pitää täysin paikkansa. Sen takia minäkään en enää tilaa Helsingin Sanomia koska se on täynnä mamupropagandaa. Hesari on pahin hyysärilehti tässä maassa.

        Mutta eikös ne ole sisällöltään ihan samanlaisia, sekä nettiversio että paperinen sanomalehti?


    • Mukamastietävä

      Minulle perinteinen, painettu paperinen sanomalehti on ehdoton.
      Vapaa-ajan asunnossamme ei ole langa´tonta verkkoa joten käyn lataamassa lehdet alakerran aulassa ja luemme ne vaimoni kanssa asunnossamme.
      Tuossa vaiheessa olemme jo nauttineet aamiaisen eikä juolahtaisi mieleenkään ryhtyä kahvipöydässä sähläämään tietsikan kanssa.
      Kotonakin perinteisen kokoinen lehti levälleen ja aamukahvittelu lehteä selaillen ja lukien.

      • Rouvan kanssa ollaan aivan samaa mieltä tästä asiasta, paperinen sanomalehti on ehdoton, tämä meidän näkemyksenämme. Ehkä vaan sen verran perinteitä kunnioittava, tapoihinsa urautunut ja tietsikan käyttö vierastava. Aamu aloitetaan rauhallisesti, sitä paitsi sen sanomalehden voi ottaa myös sinne vessaan, jossa käynti nyt on aamusella jokaisella pakollinen.


      • DigiversiotIsoista

        Tabletti tai älykännykkä kulkevat mielestäni mukana paljon kevyemmin, näppärämmin ja helpommin. Niitä on helppo ja mukava selata, eikä painomustekaan likaa paikkoja. Päivälehdistä voi myös valita netissä joko näköisversion tai uutispainotteisen digiversion.


    • pyrtti

      Tulee paperinen sanomalehti, mutta vasta puolen päivän hujakoilla muun postin kanssa. Viikonloppuisin tulee aamupäivän aikana. Tunnustan kurkkivani nettilehteä myös. Tosin jopa paikalliset uutiset ovat nopeammin iltapäivälehdissä.

      • En minäkään kokonaan ilman nettilehteä ole, vaan päivän mittaan töissä ollessani tulee välillä käytyä sivustoilla. Minun mielestäni aamulehden pitäisi tulla aamulla, jos ei tule se vaan edesauttaa koko paperisen sanomalehden alasajoa.


    • Ehottomasti paperiversio. Aamurutiineihin kuuluu et napautan kahvinkeittimen päälle ja hipsuttelen hakemaan tienposkesta postilaatikosta aamun lehden. Se on jaettu sinne aamuyöstä.
      Yritin kerran katkaista lehden tulon mutta sehän oli kuin olisi kynsille lyöty. Kahvikupillinen ei maistu miltään ilman aamulehden sivujen kääntelyä.

      • Se on vaan niin iskostunut selkäytimeen, että sen aamulehden pitää olla siidä pöydällä. Jos jostain syystä jää tulematta, se on lähellä paniikkia...


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Se on vaan niin iskostunut selkäytimeen, että sen aamulehden pitää olla siidä pöydällä. Jos jostain syystä jää tulematta, se on lähellä paniikkia...

        Totta, koko aamu pilalla jos jää lehti tulematta tai pitkät pyhät jolloin lehteä ei joka päivä tule :).


      • siilenä kirjoitti:

        Totta, koko aamu pilalla jos jää lehti tulematta tai pitkät pyhät jolloin lehteä ei joka päivä tule :).

        Ei vaan se päivä lähde käyntiin samalla tavalla, jos pitää telkkarista tai netistä alkaa kaivamaan uutisia.


    • kuten.nyt

      Ei tule yhtään paperilehteä, ei ilmaisjakelujakaan.
      Aamukahvin juon katsellen luontoa. Aamiaisen jälkeen vasta avaan sähköiset viestimet.

      • Pahoin pelkään, että paperiset aamulehdet tulevat loppumaan kaikilta jossain vaiheessa.


    • Ei enää paperilehteä; DN oli pitkään seuranani aamiaispöydässä, nyt juon aamukahvin tietokoneen ääressä ja aamiainen onkin sitten sosiaalinen tapahtuma, brunssi joskus puolilta päiviltä, jossa käydään läpi maailman poliittinen tilanne, päivän ohjelma, kauppalistat, aamun anti mediasta ja somesta, ihmissuhteet, sääennuste, Paloman puutarha-ja piha-aktuelli,; näin varsinkinj os meitä on kolme. Jos olemme Legolassin kanssa kahdestaan, niin light versio samasta. Mihin siihen saisi vielä sanomalehden tupattua? :))
      Eilen juuri puhuimme mitä lehtiä, siis nettilehtiä, luemme. Jouduin maksamaan Dagens Nyheterin täydestä nettiversiosta, kun Aftonbladet (paras kulttuuriosio koko Ruotsin mediassa) on muuten niin sekavaa luettavaa, Expressen liian skandaaliblaska minun makuuni, ja muuta nettilehdet keskittyvät liiaksi paikallisiin uutisiin. Tykkään lukea maailmalla tapahtuneesta myös Huffington Postista (liberaalisuuntaus), Omnista ja New york Timesista. Avaan myös hesarin etusivun , iltasanomat ja El Pais de Cali'n etusivun joka aamu ja luen tärkeimmät.

      • Hyvin perhekeskeistä elämää vietät, kuulostaa mukavalta. Taidatkin olla melkoinen kosmopoliitti?


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Hyvin perhekeskeistä elämää vietät, kuulostaa mukavalta. Taidatkin olla melkoinen kosmopoliitti?

        Olen kosmopoliitti siinä mielessä että pidän itseäni ajan hermolla maailmanlaajuisesti ja luen mediaa useammalla kielellä. Seuraan entisten kotimaideni tapahtumia. En ole kosmopoliitti siten että pitäisin itseäni mitenkään maailmankansalaisena. Maailma on minulle aivan liian suuri ja eläkkeeni aivan liian pieni ;)) en pysty "maabongailuun" kuten ystäväni musta lintu korvesta. Lentelen silloin sun tällöin tervehtimään sukua ja kavereita, mutta periaatteessa olen vain ikääntymään kääntynyt paljasjalkainen eloveena Suomen metsistä, joka on nyt keskittynyt tulppaanien kasvattamiseen ja porkkanapenkin kitkemiseen Daalajoen rannalla.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen kosmopoliitti siinä mielessä että pidän itseäni ajan hermolla maailmanlaajuisesti ja luen mediaa useammalla kielellä. Seuraan entisten kotimaideni tapahtumia. En ole kosmopoliitti siten että pitäisin itseäni mitenkään maailmankansalaisena. Maailma on minulle aivan liian suuri ja eläkkeeni aivan liian pieni ;)) en pysty "maabongailuun" kuten ystäväni musta lintu korvesta. Lentelen silloin sun tällöin tervehtimään sukua ja kavereita, mutta periaatteessa olen vain ikääntymään kääntynyt paljasjalkainen eloveena Suomen metsistä, joka on nyt keskittynyt tulppaanien kasvattamiseen ja porkkanapenkin kitkemiseen Daalajoen rannalla.

        Täytyi oikein googlettaa tuo Daalajoki, myt minäkin tiedän missä se on. Eipä siinä taida paljoa olla eroa suomalaisten elämiseen. Setäni asusteli Uppsalassa yli 50-vuotta ja muistan nuoruudestani, kun se oli todellinen tapahtuma sinne meno ja kuinka hyvin siellä aina pärjättiin.

        Koko kosmopoliitti käsite taitaa olla melko ilmava, joka tapauksessa mukava tavata ihminen, joka on tehnyt päätöksen asua jossain muualla kuin Suomessa.


    • Ei tule, kun tulee netti seinään.
      Aamuisin sählään Kahvi-mukin tieto-koneeni ääreen ja:
      CNN
      Aftonbladet
      Expressen
      Aftenposten
      Ilta-lehti
      Ilta-sanomat
      Tieto-viikko
      Uusi-Suomi
      Daily Mirror
      Toinen muki Kahvia ja 2 tj-vehnä-paahtoa SF juustolla SE ja Kalkkunalla.SF.

      H.

      • Lentääkö usein kahvit näppäimistölle, minulla on silloin tällöin lehti kahvista märkänä?


    • Eienääpaperisia

      Päivän lehdet olen lukenut jo kohta viisi vuotta i padiltä-paperilehteä en ole vilassutkaan,tipahtaisi kylläkin eteiseen aamuyöstä. Tämä pädini on vaan niin paljon miellyttävämpi kaikkeen lukemiseen,valo on hyvä ja teksin saa hipaistuksi niin suureksi .kun on tarpeen. Näppärä kaveri aamukahvipöydässäkin.

    • aamuunkuuluulehti

      Keskisuomalainen ja ESS kolahtaa laatikkoon joka päivä, paikallislehti keskiviikkoisin ja HS sunnuntaisin. Lehtien digiversiot selailen ellen satu olemaan aamusella kotosalla. Printeistä tulee luettua pikku uutisetkin paremmin, digilehdistä yleensä vain pääuutiset.
      Lehdet tulevat aamulla ennen puoli kuutta, silloin vielä nukumme, joten ajoissa ehtivät aamukahvin seuraksi.
      Meille aamulehdenjakaja tuo myös kirjepostia ja aikakausilehtiä.

    • eppu2

      Aamukahvia juodessa luen tekstitv:n uutisia.
      Kotio tulee paperisena paikallislehti 2xviikossa, jaetaan joskus 3-4 aikaan aamuyöstä.
      Kaksi ilmaisjakelulehteä kerran viikossa.
      Muutaman kerran vuodessa tulee Maaseudun Tulevaisuuden numero, metsäsnhoitoyhdistyksen kautta.
      Tänne mökille en ole laittanut laatikkoa, käyn kotona noin kerran viikossa.
      Nettilehtiä selailen ajoittain.

      • "eppu2"

        Älä toista taas.
        Ancelina luetteli jo.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Älä toista taas.
        Ancelina luetteli jo.

        H.

        Katsos kun Ancelinan lehdet eivät tule minulle.
        Yrittäisit edes, meinaan hillitä tuota toistopakkomiellettäsi


      • eppu2 kirjoitti:

        Katsos kun Ancelinan lehdet eivät tule minulle.
        Yrittäisit edes, meinaan hillitä tuota toistopakkomiellettäsi

        A luetteli ne palstalla.
        Älä siis toista.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        A luetteli ne palstalla.
        Älä siis toista.

        H.

        Oletkos Sinä ihan sekaisin.


      • eppu2 kirjoitti:

        Oletkos Sinä ihan sekaisin.

        Tähän sopisi sanonta "voi hyvä tavaton", vai mitä eppu :)


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Tähän sopisi sanonta "voi hyvä tavaton", vai mitä eppu :)

        Just niin.


      • VoiHyväTavatonOn

        Totta. Hunkszilla ei tosiaan ole minkäänlaisia tapoja. On näköjään jäänyt ihan kouluttamatta. Surullista.


      • VoiHyväTavatonOn kirjoitti:

        Totta. Hunkszilla ei tosiaan ole minkäänlaisia tapoja. On näköjään jäänyt ihan kouluttamatta. Surullista.

        "VoiHyväTavatonOn"

        Totta.
        Kuten niin monta kertaa olen palstalla kertonut.
        Minä kävin vain keski-koulun.
        Sen jälkeen kurssittelin innokkaasti.
        Mielestäni olisi ollut typerää tuhlata aikaansa kouluissa.
        Pää kun toimi hienosti ilmankin.
        Kout olisivat rajoittaneen mieltäni liikaa.
        Olenhan maininnut eläkkeestäni? :)
        Iloista.
        -
        Totta myös sekin että en aina kirjoita kuten halutaan ja toivotaan.
        Siihenkin monesti samalla kannalla: Keskustelu loppuu tolkuttomaan hymistelyyn.
        Aina on kyseen-alaistettava.
        Kunhan ketju ei ole yli 50 kpl.
        Tuon määrän jälkeen kaikki on typerintä jankutusta mitä olla vaan voi.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "VoiHyväTavatonOn"

        Totta.
        Kuten niin monta kertaa olen palstalla kertonut.
        Minä kävin vain keski-koulun.
        Sen jälkeen kurssittelin innokkaasti.
        Mielestäni olisi ollut typerää tuhlata aikaansa kouluissa.
        Pää kun toimi hienosti ilmankin.
        Kout olisivat rajoittaneen mieltäni liikaa.
        Olenhan maininnut eläkkeestäni? :)
        Iloista.
        -
        Totta myös sekin että en aina kirjoita kuten halutaan ja toivotaan.
        Siihenkin monesti samalla kannalla: Keskustelu loppuu tolkuttomaan hymistelyyn.
        Aina on kyseen-alaistettava.
        Kunhan ketju ei ole yli 50 kpl.
        Tuon määrän jälkeen kaikki on typerintä jankutusta mitä olla vaan voi.

        H.

        Koulut...

        H.


      • aina..samat.sanat
        hunksz kirjoitti:

        "VoiHyväTavatonOn"

        Totta.
        Kuten niin monta kertaa olen palstalla kertonut.
        Minä kävin vain keski-koulun.
        Sen jälkeen kurssittelin innokkaasti.
        Mielestäni olisi ollut typerää tuhlata aikaansa kouluissa.
        Pää kun toimi hienosti ilmankin.
        Kout olisivat rajoittaneen mieltäni liikaa.
        Olenhan maininnut eläkkeestäni? :)
        Iloista.
        -
        Totta myös sekin että en aina kirjoita kuten halutaan ja toivotaan.
        Siihenkin monesti samalla kannalla: Keskustelu loppuu tolkuttomaan hymistelyyn.
        Aina on kyseen-alaistettava.
        Kunhan ketju ei ole yli 50 kpl.
        Tuon määrän jälkeen kaikki on typerintä jankutusta mitä olla vaan voi.

        H.

        Sun musaketjus on yhtä jankutusta alusta alkaen ja toistoo toiston perään...


      • aina..samat.sanat kirjoitti:

        Sun musaketjus on yhtä jankutusta alusta alkaen ja toistoo toiston perään...

        "aina..samat.sanat"

        Kappas, ajattelin mainita siitä ketjusta mutta päätin jäädä odottamaan.
        Mitä tuleman pitää.
        Sillä aidon musa-ketjun keskustelu on musiikin ja tunteitten keskinäistä leikkiä.
        Renkutus-ketju ei ole.
        -
        Mieli-hyvin voit jankuttaa siinä aidossa ketjussani.
        Muista kuitenkin että siinä vaaditaan ajatusten osaamista.
        Ei pelkkää ABC-kirjaa.
        Tai Retu-perän VPK:ta

        H.


      • YllätyinettäNiitäOn
        hunksz kirjoitti:

        Koulut...

        H.

        Hyvät tavat opitaan yleensä jo ennen kouluikää kotona, jos....
        Etiketin vaatimuksia oppivat kaikki hyvistä tavoista kiinnostuneet jatkuvasti.
        Sivistymättömiä ihmisiä näkyy myös olevan.


      • YllätyinettäNiitäOn kirjoitti:

        Hyvät tavat opitaan yleensä jo ennen kouluikää kotona, jos....
        Etiketin vaatimuksia oppivat kaikki hyvistä tavoista kiinnostuneet jatkuvasti.
        Sivistymättömiä ihmisiä näkyy myös olevan.

        "YllätyinettäNiitäOn"

        Tosiaanko haluat haukkua kuolleita vanhempiani?
        Ihmisiä jotka eivät enää voi kertoa itsestään.
        Otan kommenttisi tosi vakavasti nyt.

        H.


      • aina..samat.sanat
        hunksz kirjoitti:

        "aina..samat.sanat"

        Kappas, ajattelin mainita siitä ketjusta mutta päätin jäädä odottamaan.
        Mitä tuleman pitää.
        Sillä aidon musa-ketjun keskustelu on musiikin ja tunteitten keskinäistä leikkiä.
        Renkutus-ketju ei ole.
        -
        Mieli-hyvin voit jankuttaa siinä aidossa ketjussani.
        Muista kuitenkin että siinä vaaditaan ajatusten osaamista.
        Ei pelkkää ABC-kirjaa.
        Tai Retu-perän VPK:ta

        H.

        Menehän sinne mummujes kaa leikkimään


      • aina..samat.sanat kirjoitti:

        Menehän sinne mummujes kaa leikkimään

        Missä Ancelina on?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Missä Ancelina on?

        H.

        No mutta, onko villillä ja vapaalla hunkszilla ikävä.


      • hunksz kirjoitti:

        "VoiHyväTavatonOn"

        Totta.
        Kuten niin monta kertaa olen palstalla kertonut.
        Minä kävin vain keski-koulun.
        Sen jälkeen kurssittelin innokkaasti.
        Mielestäni olisi ollut typerää tuhlata aikaansa kouluissa.
        Pää kun toimi hienosti ilmankin.
        Kout olisivat rajoittaneen mieltäni liikaa.
        Olenhan maininnut eläkkeestäni? :)
        Iloista.
        -
        Totta myös sekin että en aina kirjoita kuten halutaan ja toivotaan.
        Siihenkin monesti samalla kannalla: Keskustelu loppuu tolkuttomaan hymistelyyn.
        Aina on kyseen-alaistettava.
        Kunhan ketju ei ole yli 50 kpl.
        Tuon määrän jälkeen kaikki on typerintä jankutusta mitä olla vaan voi.

        H.

        No ekkönää itekki lopeta vasta kun sata lasilla ja se tavoitekin?


      • tässä.tapauksessa
        siilenä kirjoitti:

        No ekkönää itekki lopeta vasta kun sata lasilla ja se tavoitekin?

        Eiks se mee niin että älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä käsken.


      • tässä.tapauksessa kirjoitti:

        Eiks se mee niin että älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä käsken.

        Niihän sitä sanotaan, ihan yleisemmässäkin sananlaskussa :D.


      • Ostin uuden television, enkä vielä ole löytänyt sieltä tekstitelevisiota. Myös minä selailen sitä päivän mittaan jonkin verran, sieltä löytyy kaikenlaista luettavaa. Täytyy selvittää mistä se löytyy, en vaan osaa vielä kaikkia hienouksia.


    • mimmimum-..mi

      Ei tule nyt paperista lehteä.... ei kolahda aamuyöstä lattialle....Lopetin katsoakseni minnepäin allergiatyyppinen nuhani kääntyy.... painomuste kun alkoi kutittaa nenää ja aivastelin...
      Näköislehti on ....ei se vielä tunnu niin läheiseltä....mutta ei tarvi sitä paperia kantaakaan keräykseen niin paljoa kun aiemmin....

      • Hyh.hyh

        Justiisa nokka alkaa heti vuotamaan vaikka parvekkeela lehden tuuletan.


    • Ensuostutilaamaan

      Paperilehtiä, jotka poikkeuksetta sensuroivat ja manipuloivat uutiset pakolaisten tekemistä rikoksista. Poliisi on myös määrätty salaamaan näiden rikokset. Media yhdessä poliisin kanssa pystyvät pimittämään lähes kaiken, suomalaisilla pitää olla oikeus tietää, mitä maahantulijat puuhaavat. Viha, rasismi ja ääriliikkeiden nousu johtuu tästä.

    • Viikkolehtiä-tulee

      Mökillä nykyään käytän ihan aitoa vessapapaeria joten siksikään en tarvitse painomustetta takapuoleeni: mennä uimarannalle ja ihmiset nauravat mikä lööppi sulla on kannikoissa.

      Enimmäkseen netistä luen uutisia ja juttuja läpi suomen; kutkuttaa tietää peräkylienkin tapahtumista, onko eukko kannettu ojaan ja mopolla samaan ojaan ja silleen. Arkisista tapahtumista.

      • Puhdasihoinen

        Siellä uimarannoilla on niitä rumasti tatuoituja, jotka näyttävät käveleviltä homejuustoilta, joten et erottuisi jengistä= :)


      • New-age

        Minulle ei tule kuin talous- ja wc-paperia. Kerran kuukaudessa ostan yhden ranskalaisen sisustuslehden. Netti on nopea ja kätevä ja sitä päivitetään kaikenaikaa. Vanhanajan Hesatin jos vois tilata, siis sen, joka peittäisi ruokapöytäni. Vitsi on paikallislehti, se ilmainen, jonka tapahtumista puolet oli jo..... niin ja kirjastossa voi poiketa lukemassa akkainlehtiä.
        Muistan, kun paperinkeräyksestä aikoinaan sai jotain esineitä nukkeja? lusikoita? Lapsen vinkkelistä se oli yhtä mielenkiintoista kuin Elannon kuittien/palautusten laskeminen tai veroilmoituksen täyttäminen, sanoisinko varsin touhukasta...


    • hytinäx1

      Juu, tilaan vielä paikallisen aamulehden. oikeastaan aivan turhaan, kun sama lehti tulee työpaikallekin. Siellä pikapikaa selaan sen läpi aamiaisen aikana.

      • Ihminen tykkää rutiineista ja elämästä niiden mukaan.


    • mitäluen

      Tänä aamuna ei lehti tullut.

      • OnkoNetissäkään

        Katsopa, olisiko sinun lehdestäsi ilmestynyt nettiversio. Jotkut lehdet ovat ilmestyneet erikoisnumeroina netissä.


    • kolahtikuudelta

      Keskisuomalainen tuli :)

    • Kyllä tulee, paitsi silloin kun olen monta kuukautta maailmalla, silloin luen sen digiversiota. On tämä tekniikka ihmeellistä.

      Rapiseva aamulehti ja aamukahvi, ne vaan jotenkin kuuluvat yhteen.

      • Minä olen ulkomailla ollessani lähes täydellisessä uutispimennössä.


    • Keskisuomalainen tulee aamulla varhain sadan metrin päähän postilaatikkoon.
      Sieltä haen sen kesäaikaan joskus yöpaidassa hipsutellen ja talvipakkasella jos talviuntani vielä nukun niin muun postin kanssa vasta iltapäivällä.
      Vieraalla maalla asuva lapseni on sen tilannut, koska itse haluaa lukea nettilehtenä, niin mummeli saa sitten paperiversion.

      Pyhäaamu, kahvikupin ja keskisuomalainen on tosi hyvä kolmikko.

      • Ihana hipsiä lehdenhakuun näin kesäaamuisin. Joka aamu erilaiset huumaavat tuoksut ilmassa, ja linnut virittelevät aamukonserttiaan. Siinä on mukava tehdä sitä heräämistä.


    • Mä en lue mitään roskaa, kun syön, ja sekös on todella huonoa käytöstä lukee roskaa ruokapöydässä ! Eikö teille ole opetttu, miten ruokapöydässä käyttäydytään ? Kännykät pois, siihen ei saa vastata eikä sillä soittaa ruokailun aikana, oli se puhelu miten tärkeä tahansa ! Eikä sitä saa muutenkaan käyttää ruokailun aikana mitenkään muutoin, ei edes pelatessa jotakin roskapeliä ! Se on noloa ja itsekästä muita pöydässä olevia kohtaan, koskien erityisesti lapsia ! Oletteko kuulleet mistään käytöstavoista koskaan ? Juuri tollasten lasten vanhemmat ilmeisesti eivät ole, kun eivät viitsi ojentaa lapsiaan ollenkaan. Hehän nyt näyttävät esimerkkiä käytöstavoista, jotka on näemmä ihan narsistisia ja tyhmiä. Eli ei mitään tietoakaan käytöstavoosta heillä, sitten ne siirtyy tenaviinne. Noloa !! Menkää johonkin pöytätapakurssille, että oppisitte oikeat pöytätavat, tietoa varmasti löytyy netistä yms......etsikää siis ja menkää sinne ! Tekee hyvää teille, opettakaa myös lapsenne käyttäytymään oikein ja kunnolla.

      • eppu2

        Voi, voi, ei ole opetettu, näes, kun kännykkää ei oltu keksittykään.
        Lapsenikin täyttää kohta 50, eikä hänenkään lapsuudessa ollut kännykästä kukaan mitään tiennyt.


      • Luen aamulehtenii yksin, siellä ei ole ketään muuta silloin. Lounaalla ja päivällisellä en lehtiä selaa, en myöskään älypuhelinta räplää, enkä sitä toivo muiltakaan.


    • Mailmas on asioita jotka pysyy ja paraneekin aikojen mennen ,yks sellanen on aamun sanomalaehti.
      Koska aamu on mun omaa aikaani silloin en keskity toisten hyvinvointiin enkä viihryttämiseen .
      Kun ympärillä on hiljasuus aamiais tarpeet ja tuore lehti pöyrässä ollaan asian ytimes.

      • Selvä pyy.

        On muuten asia ihan juuri samalla tavalla meidän huushollissa.


    • Per-kel

      Ei paperilehtiä enään kymmeneen vuoteen tulee niitä mainoslehtiäkin nurkat täyteen :( Aamupuuroa syödessä vilkaisen teksti TV:tä sitten netistä HD,Aftonbladet ,DN ,SVD,Hesari, HBL,ÖN ,Uusimaa, Nsk.- Sitten ylös ulos ja lenkille sorsia syöttämään :D

      • Olen varmaan liian vanha kääkkä ja tapoihin urautunut, kun sitä paperista lukemista niin kaipaan.


    • mekkk

      Muuta,man kerran vuodessa ei tule lehteö aamulla kun töihin lähden niin ei oikein tiedä mitä tekeisi kahvia juodessa kun on 45v lehteä aamuisin lukenut. Lehden luku kuuluu aamun toimintaan.

      • Samaa mieltä asiasta, kuinka kummalliselta tuntuukaan, jos aamulehti ei ole pöydällä kahvikupin vieressä. Ja otanpa sen lehden vielä vessaankin, jossa luen loput aamuhartauden yhteydessä.


      • Per-kel
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Samaa mieltä asiasta, kuinka kummalliselta tuntuukaan, jos aamulehti ei ole pöydällä kahvikupin vieressä. Ja otanpa sen lehden vielä vessaankin, jossa luen loput aamuhartauden yhteydessä.

        Vessassa aamuhartaus ???? :D


    • jopir

      Kyllä tulee, paras hetki aamussa!

      • Eevalisa

        Minä en halua aamukahvipöytääni tietsikkaa vaan ehdottomasti Turun Sanomat paperisena lehtenä eteeni levitettynä. Yksin kun kahvittelen niin lehdelle on hyvät tilat pöydälläni.
        Siinä se klo viiden maissa jo p.luukusta kolahtaa, joten on valmiinä kun kahville laittaudun. Aamurutiinini pysyneet samoina eläkkeelle jäämisestä asti = 10v. :-)))
        Osaan kyllä nauttia aina näistä aamuista, kun ei tarvitse enää seitsemäksi töihin mennä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe