Jeesus Rakastaa Sinua!

kalamos_ei_kirj

Jeesus Rakastaa Sinua! Mitä se metkitsee Sinulle?

117

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalamos_ei_kirj

      Siis ... merkitsee ...

      • Herätyys

        Suurta Jumalan / Hänen , valtavaa ARMOA, Hänet, Raamatun UT Herran Herrakseen hyväksyneille, ja seuraajikseen alkaneille ja Hänessä yhdeksi yhtyville ja yhtymään halukkaille.


        Jeesuksen nimessä... niitä muita Seuraajiaan etsivä / peräänkuulutteleva.

        vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi elävä ja toimiva, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi APOSTOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

        "Löytäneekö" Hän.... uskoa, Raamatun UT mukaiseen, Etsivä?


      • kalamos_ei_kirj
        Herätyys kirjoitti:

        Suurta Jumalan / Hänen , valtavaa ARMOA, Hänet, Raamatun UT Herran Herrakseen hyväksyneille, ja seuraajikseen alkaneille ja Hänessä yhdeksi yhtyville ja yhtymään halukkaille.


        Jeesuksen nimessä... niitä muita Seuraajiaan etsivä / peräänkuulutteleva.

        vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi elävä ja toimiva, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi APOSTOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

        "Löytäneekö" Hän.... uskoa, Raamatun UT mukaiseen, Etsivä?

        Sitä tuo Rakkaus minullekin merkitsee.
        Valtavaa Armoa.


    • forrest.gumpin.kaveri

      Tietä, totuutta, elämää, kuolemattomuutta...

      Joh. 11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

      Uskon.

    • dsafgg

      Uskon.

      • erewwtt

        ok..


    • Herätyys

      Uskon, ja myös puhun, elän ja toimin Hänen ja / apostoliensa opetusten ja ohjeiden mukaisesti, niinkuin Raamatun UT mukaisesti kuuluu.

      Jeesuksen nimessä... niitä muita Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastrukseksi Krist vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttuja / aarmoitettuja etsivä / peräänkuulutteleva.

      Missä lie ja miksi piileskelevät, kun ei näy eikä kuulu. Vaikka Raamatun UT mukaan kuukuisi näkyä, ja kuukua ihan kaikeen maailmaan asti, kaikille luoduille. Myös ja etenkin tänne suomi24 keskustelufoorumeille, jossa on näin valtavan paljon pimeydessä eläviä, usovaisiakin!!

      "Mä mistä löytäisin"?

    • Ierika

      Kiusallista. En ole niitä miehiä ollenkaan.
      Muutenkin työtävieroksuvat risuparrat vähän sylettää.

      • hämäränperäistä

        Jeesus taisi olla puuseppä ammatiltaan. Kumman turha äijä kun tietty moraali ja sitten ajanlaskukin on laskettu hänen mukaansa. Outo olematon tyyppi se Jeesus oli kun siitä on niin paljon puhetta ollut jo pari tuhatta vuotta.


      • kalamos_ei_kirj

        Jeesus todellakin elätti koko perheensä raskaalla työllä
        jo varhaisesta nuoruudestaan saakka.

        Aamulla kukonlaulun aikaan,
        Hän keräsi kaapimet ja kaikki mahdolliset työkalut
        aasin selkään ja käveli sinne,
        missä milloinkin rakentajaa tarvittiin
        ehkä kymmenen tai kaksikymmentä kilometriä yhteen suuntaan.
        Teki koko päivän raskasta työtä,
        ja sitten illalla sama matka kotiin.

        Tätä kesti siihen saakka, että Hän oli kolmekymmentävuotias.
        Silloin Hän astui siihen tehtävään,
        joka Hänellä oli taivaalliselta Isältään.
        Ja silloin Hän teki töitä niin paljon,
        että Hän ja Hänen opetuslapsensa eivät
        oikein ehtineet enää edes syödä.
        Vähäisistä yön lepoon jääneistä tunneista
        Jeesus käytti suuren osa rukoukseen,
        tietääkseen, mitä Isä tahtoi Hänen tekevän taas seuraavana päivänä.

        Mutta sitten tuli hetki, jolloin Hänelle varattu tehtävä
        oli yli voimien käyvä. Hän hikoili verta.
        Kukaan toinen ei koskaan ole kantanut sitä taakkaa,
        minkä Hän kantoi, kun Hän otti päälleen koko maailman synnin.


      • ajatuksia_nyt_tästäkin

        tämäkin on mielikuvan luomista, siis kalamoksen viimoinen viesti... tätähän ei tuolleen kerrota raamatussa, vaan sen ajatuksen minkä toit, perustui siihen, miten ehkä nähdään sen työelämän koostuneen siinä aikakaudessa tietyissä ammateissa... aaseista ei tiedä oliko mukana töihin lähtiessä vai ei jne... hmmm...

        täähän on mielenkiintoista, millä tavoin sanoitamme sitä uskoamme... mutta vastaavatko ne aina täysin totuutta? en halua olla mikään "virheiden etsijä", mutta sitten että mihin se uskomme perustuu ja mitä tarjoamme sen uskomme kautta, mielikuvia... ja jos ne ei vastaakaan todellisuutta?


      • kalamos_ei_kirj
        ajatuksia_nyt_tästäkin kirjoitti:

        tämäkin on mielikuvan luomista, siis kalamoksen viimoinen viesti... tätähän ei tuolleen kerrota raamatussa, vaan sen ajatuksen minkä toit, perustui siihen, miten ehkä nähdään sen työelämän koostuneen siinä aikakaudessa tietyissä ammateissa... aaseista ei tiedä oliko mukana töihin lähtiessä vai ei jne... hmmm...

        täähän on mielenkiintoista, millä tavoin sanoitamme sitä uskoamme... mutta vastaavatko ne aina täysin totuutta? en halua olla mikään "virheiden etsijä", mutta sitten että mihin se uskomme perustuu ja mitä tarjoamme sen uskomme kautta, mielikuvia... ja jos ne ei vastaakaan todellisuutta?

        Jeesus Rakastaa Sinua. Mitä se Sinulle merkitsee?


      • ajatuksia_nyt_tästäkin

        Asetatkohan jotain "kompakysymyksiä" :) uskovat tekevät kompakysymyksiä ja sitten kun niihin vastaa niiden mielestä väärin, "saa raamatusta päähän" ;)

        En tiedä osaanko muuten selittää asiaa kuin jotenkin tällä tavoin.

        Se merkitsee sitä, että tulee uskoa Jeesukseen ja sen uskon kautta, Jumala osoittaa olemassaolonsa, tuo ilmi itsensä. On pääsy, Jumalan yhteyteen, koska on Jeesus, veljeni ja ylimmäinen pappi, Jumala on Jeesuksen koroittanut ja antanut Jeesukselle vallan tuomita eläviä ja kuolleita.


      • kalamos_ei_kirj
        ajatuksia_nyt_tästäkin kirjoitti:

        Asetatkohan jotain "kompakysymyksiä" :) uskovat tekevät kompakysymyksiä ja sitten kun niihin vastaa niiden mielestä väärin, "saa raamatusta päähän" ;)

        En tiedä osaanko muuten selittää asiaa kuin jotenkin tällä tavoin.

        Se merkitsee sitä, että tulee uskoa Jeesukseen ja sen uskon kautta, Jumala osoittaa olemassaolonsa, tuo ilmi itsensä. On pääsy, Jumalan yhteyteen, koska on Jeesus, veljeni ja ylimmäinen pappi, Jumala on Jeesuksen koroittanut ja antanut Jeesukselle vallan tuomita eläviä ja kuolleita.

        Ei tuon nyt pitäisi mikään kompakysymys olla.
        Kerroin, että Jeesus Rakastaa Sinua, ja kysyin, mitä se Sinulle merkitsee.


      • ajatuksia_nyt_tästäkin

        olen siihen tainnut aikamonta kertaa vastata... olen kirjoittanut tähän ketjuun muillakin nimimerkeillä, en tarkoituksellisesti hämäten, vaan se jostain syystä vain vaihtui, kun en nykyään käytä vakionimimerkkejä...

        En tiedä rakastaako Jeesus minua.
        Mistä sen voisi tietää todellisesti ja että mitä se sitten on... sitäkö kun antoi henkensä puolestani ihmiskunnan hyväksi?

        Haluaisin uskoa, että on joku joka rakastaa minua suuunnattoman suurella rakkaudella ja joka hyväksyy minut ja olisi valmis tekemään puolestani kaiken sen mitä se vaatiikaan.... sellaista rakkautta kait ihmiset toivovat osakseen, kaikkineen...


      • kalamos_ei_kirj
        ajatuksia_nyt_tästäkin kirjoitti:

        olen siihen tainnut aikamonta kertaa vastata... olen kirjoittanut tähän ketjuun muillakin nimimerkeillä, en tarkoituksellisesti hämäten, vaan se jostain syystä vain vaihtui, kun en nykyään käytä vakionimimerkkejä...

        En tiedä rakastaako Jeesus minua.
        Mistä sen voisi tietää todellisesti ja että mitä se sitten on... sitäkö kun antoi henkensä puolestani ihmiskunnan hyväksi?

        Haluaisin uskoa, että on joku joka rakastaa minua suuunnattoman suurella rakkaudella ja joka hyväksyy minut ja olisi valmis tekemään puolestani kaiken sen mitä se vaatiikaan.... sellaista rakkautta kait ihmiset toivovat osakseen, kaikkineen...

        Kuuntelitko tuon Isän Rakkauskirjeen Sinulle?
        https://vimeo.com/11331775


      • ajatuksia_nyt_tästäkin

        no nyt katsoin kun toistamiseen siihen kehoitit, tiesin siellä olevan tuollainen tarin, joten...
        olen tunteellinen ihminen, ja toki se vetosi tunteisiini ja ihan oikeasti tuli tippa linssiin... filmissä puhui joku mies joka sanoi, että kirje olisi Jumalalta... mutta sen oli tehnyt joku uskova tuhansille tai sadoille tuhansille ihmisille, tai ehkä miljoonille, ei se ollutkaan minulle Jumalalta, ei suoraan Jumalalta... vaan joltain yhtiöltä joka tuottaa tuollaisia filmejä, jossa on musiikkia ja kauniitä kuvia ja miehen puhetta Jumalan rakkaudesta.


      • kalamos_ei_kirj
        ajatuksia_nyt_tästäkin kirjoitti:

        no nyt katsoin kun toistamiseen siihen kehoitit, tiesin siellä olevan tuollainen tarin, joten...
        olen tunteellinen ihminen, ja toki se vetosi tunteisiini ja ihan oikeasti tuli tippa linssiin... filmissä puhui joku mies joka sanoi, että kirje olisi Jumalalta... mutta sen oli tehnyt joku uskova tuhansille tai sadoille tuhansille ihmisille, tai ehkä miljoonille, ei se ollutkaan minulle Jumalalta, ei suoraan Jumalalta... vaan joltain yhtiöltä joka tuottaa tuollaisia filmejä, jossa on musiikkia ja kauniitä kuvia ja miehen puhetta Jumalan rakkaudesta.

        Tuossa videossa annettiin koko ajan viitteitä Raamattuun.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle. Siis Sinulle ja minulle.
        Raamattu on Jumalan omasivu. Hänen ilmoituksensa ihmislapsille.
        http://kalamos.foorumi.eu


      • ajatuksia_nyt_tästäkin

        joo, mutta tehotettiin tunteisiin vetoavalla materiaalilla... joka tapauksessa.
        Tunteet ovat sellainen hassu juttu mikä on luotu ihmiseen, että se voi saada toivomaan ja uskomaan asioita. tunteet on annettu meille, mutta niitä voidaan käyttää kaikkialla hyväksi, jopa kaupat tietävät miten ihmisten kulutustottumuksia hyödynnetään, samoin uskonto hyödyntää ihmisen tunteita, ihmiset kertovat rakkaudesta, Jumalan suuresta rakkaudesta, koet olevasi välitetty, mutta hetken päästä kun rakkauskirjeet on soiteltu Jeesuksen nimissä ja verissä... tulee jostain joku opettaja jota ei saa kyseenalaistaa ja joka ohjelmoi tai pyrkii ohjelmoimaan omaa tapaansa uskoa aivoihisi, raamatun nimissä.


      • ajatuksia_nyt_tästäkin

        oletko koskaan miettinyt kuinka monenlaista opettajaa on liikenteessä... niillä on kauhea tarve saada jostain niitä, jotka olisivat samanmielisiä... ja toisaalta se on varmaan jokin yhteenkuuluvuustekijä ihmisissä, että jos edustetaan samaa, ollaan ikäänkuin samaa tiimiä...nyt kristinuskossa tosin, on niitä tiimejä, jotka pelaa toisiaan vastaan miljoonia tieten niin...
        eikös se oo hassua ja kaikilla on se sama opus jota ne sanoo uskovansa, mutta ne keksii mitä erilaisempia merkityksiä asioille.


      • ajatuksia_nyt_tästäkin

        siinä vaiheessa kun tajuaa, että aivoja voidaan ronkkia, juurikin sillä, että ei ole suojauksia, eikä kyseenalaista... että itse on päästänyt, vain sen vuoksi, että on ollut niin hölmö ja on välittänyt...

        oppii olemaan varovainen, eikä luota enää kehenkään, jolla on jokin ideologia, jonka kautta se ideologia ajaa kaiken edelle...

        toisaalta monet uskovat varmaan silti ajattelevat tekevänsä hyvää ja olevansa hyviä.... että ei monikaan ilkeyttään tee asioita, mutta siinäkin siihen ideologiaan on saatava kannattajia, kuviteltu "hätä" toisen ihmisen puolesta... ei ole aina todellista välittämistä ja se hätäkään todellisuutta.


      • kalamos_ei_kirj
        ajatuksia_nyt_tästäkin kirjoitti:

        siinä vaiheessa kun tajuaa, että aivoja voidaan ronkkia, juurikin sillä, että ei ole suojauksia, eikä kyseenalaista... että itse on päästänyt, vain sen vuoksi, että on ollut niin hölmö ja on välittänyt...

        oppii olemaan varovainen, eikä luota enää kehenkään, jolla on jokin ideologia, jonka kautta se ideologia ajaa kaiken edelle...

        toisaalta monet uskovat varmaan silti ajattelevat tekevänsä hyvää ja olevansa hyviä.... että ei monikaan ilkeyttään tee asioita, mutta siinäkin siihen ideologiaan on saatava kannattajia, kuviteltu "hätä" toisen ihmisen puolesta... ei ole aina todellista välittämistä ja se hätäkään todellisuutta.

        Uskonto on aivan eri asia kuin usko.
        Eron huomaa heti kun nuo sanat kääntää vaikka englanniksi tai ruotsiksi.

        Uskontoa voi harjoittaa jokainen ihminen.
        Mutta usko on Jumalan lahja Jeesuksessa Kristuksessa.

        Uskonto yrittää saavuttaa pelastuksen teoilla.
        Usko ottaa vastaan Pelastuksen yksin armosta.

        Uskonto synnyttää pelkoa.
        Usko antaa rauhan.

        Raamatusta ei löydy ollenkaan sanaa ”uskonto”.
        Se puhuu vain uskosta.

        Ja tuo uskokaan ei ole meistä lähtöisin.
        Emme purista sitä itsestämme ulos, vaan saamme sen lahjaksi.

        Kun me käännymme Jumalan puoleen, niin me saamme lahjaksi uskon. 
        Raamattu puhuukin siitä, että meillä on Kristuksen usko. 

        "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; 
        ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, 
        hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni." (Gal 2:20)


    • etttt

      Semmosta. Siis täysin ymmärtämätön Golgatan tapahtumista.

      • kalamos_ei_kirj

        "Tämä on Minun käskyni, että te rakastatte toisianne,
        niinkuin Minä olen teitä rakastanut.
        Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään,
        kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä." (Joh 15:12-13)


      • rakastakaatoisianne

        Tarvitsisin ystävää, johon voi luottaa... tarvitsisin todella sitä ystävää. ;(

        ja Jeesus sanoi, "tämä on minun käskyni"


    • Usko.Toivonen

      "Kalamos" kysyy :

      >> Jeesus Rakastaa Sinua! Mitä se merkitsee Sinulle? >>

      Merkitsee jotain käsittämätöntä, ymmärryksen ylittävää rakkautta.
      Yksinkertaiseti minulta ei löydy sanoja, joilla riittävästi voisin kuvailla tuota rakkautta. Jos yrittäisin kuvailla tuon rakkauden määrää, niin epäonnistuisin
      totaalisesti.

      Käsittämätöntä on, että Jeesus on ostanut omakseen kaikki maailman ihmiset, ja
      maksanut jokaisesta yksittäisestä ihmisestä niin kalliin hinnan, että sitä ei voi verrata edes kaikkiin maailman rikkauksiin.

      Kuten hengellisessä laulussa " Suuri rakkauden meri " myös todetaan:

      "Suuri rakkauden meri syntisille aukeni: Elon Herran pyhä veri Golgatalla virtaili.
      Golgatalla, Golgatalla, "Kaikk` on täytetty!" Kuule huuto Golgatalla! Karitsalle kiitos soi!

      Sitä suurta rakkautta ei voi kielin kertoa. Taivas yhtyy kiitoksehen pelastuksen voitosta.
      Golgatalla, Golgatalla, "Kaikk` on täytetty!" Kuule huuto Golgatalla. Karitsalle kiitos soi!

      Isän sydän syntisille Golgatalla aukesi. Elon virrat voimakkaasti sydämihin vuotavi.
      Golgatalla, Golgatalla, "Kaikk` on täytetty!" Kuule huuto Golgatalla. Karitsalle kiitos soi!

      Katso, puolehen Veriyljän, raskaan taakan kantajan. Oven aukaisi Hän taivaan, poisti tieltä syyttäjän.
      Golgatalla, Golgatalla, "Kaikk` on täytetty!" Kuule huuto Golgatalla. Karitsalle kiitos soi!"
      HL 184

      • kalamos_ei_kirj

      • uskoonpaska

        jeesus käveli minua vastaan noin 2viikkoa sitten ja kysyi olenko rikas mies?johon vastasin köyhähän minä.jeesus kysyi onko köyhällä heittää euron kolikkoo,kun sattui toi ehtoollis viini illalla loppumaan ja suutakin hiemankuivaa.vastasin mee saatana töihin siitä


    • Minun sielua ei voi kukaan vangita rakkaushokemilla, se kuuluu vain Jumalalle , sieltä se on tullut ja sinne se palaa.

    • Ei mitään, kun sitä ei mistään huomaa.

      Olen kyllä kuullut että Jeesuksen mielestä on ihan oikein antaa minun kärsiä ikuisesti tulisessa järvessä jos en usko häntä Jumalaksi. Jotenkin en semmoista rakkautta osaa kaivata. Rouvaltakin saan paljon parempaa.

      • kalamos_ei_kirj

        Ei se noin mene. Paholainenkin uskoo, että Jeesus on Jumala.
        Kysymys on siitä, että paholainen ei halua olla yhtä Jeesuksen kanssa.
        Hän pitää yllä kapinaa Jumalaa vastaan.
        Paholainen vihaa Jumalaa ja Jumalan luomaa ihmistä.

        Minä olen todella iloinen siitä,
        että paholainen ei vietä ikuisuutta samassa paikassa kuin minä.

        Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä,
        ihminen Kristus Jeesus,
        joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä.

        Tätä varten Jumalan ainosyntyinen Poika tull ihmiseksi,
        jotta Tämä olisi kelvollinen sukulunastaja.

        Jumalan puolelta Jeesuksen kautta
        ei siis on siis tehty kaikki mahdollinen,
        jotta yhdenkään ihmisen ei tarvitse viettää ikuisuuttaan paholaisen kanssa.
        Mutta valitettavasti on ihmisiä,
        jotka rakastavat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta.


      • kalamos_ei_kirj kirjoitti:

        Ei se noin mene. Paholainenkin uskoo, että Jeesus on Jumala.
        Kysymys on siitä, että paholainen ei halua olla yhtä Jeesuksen kanssa.
        Hän pitää yllä kapinaa Jumalaa vastaan.
        Paholainen vihaa Jumalaa ja Jumalan luomaa ihmistä.

        Minä olen todella iloinen siitä,
        että paholainen ei vietä ikuisuutta samassa paikassa kuin minä.

        Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä,
        ihminen Kristus Jeesus,
        joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä.

        Tätä varten Jumalan ainosyntyinen Poika tull ihmiseksi,
        jotta Tämä olisi kelvollinen sukulunastaja.

        Jumalan puolelta Jeesuksen kautta
        ei siis on siis tehty kaikki mahdollinen,
        jotta yhdenkään ihmisen ei tarvitse viettää ikuisuuttaan paholaisen kanssa.
        Mutta valitettavasti on ihmisiä,
        jotka rakastavat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta.

        >Jumalan puolelta Jeesuksen kautta
        siis on siis tehty kaikki mahdollinen,
        jotta yhdenkään ihmisen ei tarvitse viettää ikuisuuttaan paholaisen kanssa.

        Ei ole tehty alkuunkaan kaikkea mahdollista vaan mitättömän vähän. Muista nyt että puhut itsestään universumien Luojasta, jonka ainoa konsti viestiä ihmisille on muka 2000 vuotta vanha kirja, jota kaiken lisäksi voi tulkita ja painottaa tuhansin erilaisin tavoin.


      • kalamos_ei_kirj
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jumalan puolelta Jeesuksen kautta
        siis on siis tehty kaikki mahdollinen,
        jotta yhdenkään ihmisen ei tarvitse viettää ikuisuuttaan paholaisen kanssa.

        Ei ole tehty alkuunkaan kaikkea mahdollista vaan mitättömän vähän. Muista nyt että puhut itsestään universumien Luojasta, jonka ainoa konsti viestiä ihmisille on muka 2000 vuotta vanha kirja, jota kaiken lisäksi voi tulkita ja painottaa tuhansin erilaisin tavoin.

        On valtioita, joissa tuota kirjaa ei helposti löydä kirjakaupoista.
        Mutta silti miljoonat ja taas miljoonat ihmiset tulevat elävään uskoon.

        Ei tuo kirja kirjaimena SInua pelasta vaan Jeesus Kristus.
        Paholainen osaa ulkoa tuon kirjan kaikilla kielillä ja myös alkutekstillä,
        mutta kysymys on vain siitä, että Hän ei siedä Jumalan Rakkautta.


      • kalamos_ei_kirj kirjoitti:

        On valtioita, joissa tuota kirjaa ei helposti löydä kirjakaupoista.
        Mutta silti miljoonat ja taas miljoonat ihmiset tulevat elävään uskoon.

        Ei tuo kirja kirjaimena SInua pelasta vaan Jeesus Kristus.
        Paholainen osaa ulkoa tuon kirjan kaikilla kielillä ja myös alkutekstillä,
        mutta kysymys on vain siitä, että Hän ei siedä Jumalan Rakkautta.

        >On valtioita, joissa tuota kirjaa ei helposti löydä kirjakaupoista.

        So? Netissä on raamattuja joka lähtöön, kaiken huippuna jehovien versio, jossa tunnetaan jo sellainenkin ihmeellisyys kuin "dynaaminen energia", mitä ihmettä se sitten onkaan.

        Muuten taas kierrät kiertämistäsi sitä tosiasiaa, että ei ole uskottavaa, että Rajattomat Resurssit eivät osaisi viestiä tehokkaammin kuin 2000 vuotta vanhalla tulkinnanvaraisella kirjalla. Pääni odottaa yhteydenottoa avoimin mielin, kiitos.

        >Mutta silti miljoonat ja taas miljoonat ihmiset tulevat elävään uskoon.

        Ja lähes 99 % heistä kehitysmaissa, huomattava osa lukutaidottomia ja lähes kaikki vain huonosti kouluja käyneitä maalaisia ilman eväitä käsitellä uskonnollisia väitteitä kriittisesti.


      • kalamos_ei_kirj
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >On valtioita, joissa tuota kirjaa ei helposti löydä kirjakaupoista.

        So? Netissä on raamattuja joka lähtöön, kaiken huippuna jehovien versio, jossa tunnetaan jo sellainenkin ihmeellisyys kuin "dynaaminen energia", mitä ihmettä se sitten onkaan.

        Muuten taas kierrät kiertämistäsi sitä tosiasiaa, että ei ole uskottavaa, että Rajattomat Resurssit eivät osaisi viestiä tehokkaammin kuin 2000 vuotta vanhalla tulkinnanvaraisella kirjalla. Pääni odottaa yhteydenottoa avoimin mielin, kiitos.

        >Mutta silti miljoonat ja taas miljoonat ihmiset tulevat elävään uskoon.

        Ja lähes 99 % heistä kehitysmaissa, huomattava osa lukutaidottomia ja lähes kaikki vain huonosti kouluja käyneitä maalaisia ilman eväitä käsitellä uskonnollisia väitteitä kriittisesti.

        Eivät he mitään käsitteitä käsittele,
        vaan ottavat vastaan Jeesuksen - Jumalan Rakkauden.


      • kalamos_ei_kirj kirjoitti:

        Eivät he mitään käsitteitä käsittele,
        vaan ottavat vastaan Jeesuksen - Jumalan Rakkauden.

        Jaa, mutta tuolta pohjalta ei vain pysty keskustelemaan, jos toinen osapuoli on täysin seonnut dogmeihinsa eikä suostu näkemään edes objektiivisia tosiasioita.


      • kalamos_ei_kirj
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jaa, mutta tuolta pohjalta ei vain pysty keskustelemaan, jos toinen osapuoli on täysin seonnut dogmeihinsa eikä suostu näkemään edes objektiivisia tosiasioita.

        Minä en ole avannut keskustelua dogmeista vaan Jeesuksen Rakkaudesta.
        Rakkaus ja rakkaussuhde ovat varmaan aika vaikeita asioita
        käsitellä pelkästään objektiivisesti.
        Minähän nimenomaan kysyin avauksessani,
        mitä juuri Sinulle merkitsee se, että Jeesus Rakastaa Sinua.


      • taasnäitäkäsitteitä

        avaisitko käsitettä "rakkaussuhde"?
        Rakkaussuhde mieheen, rakkaussuhde henkeen.
        onko kyse millaisesta rakkaudesta? olla rakastunut, rakastaa, onko ne eri käsitteitä?


      • taasnäitäkäsitteitä

        onko käsite tässä tapauksessa käsiteltäessä sukupuolineutraali?
        kun seurakuntaa sanotaan vaimoksi, onko helppo heittäytyä miehenä vaimoksi ja siihen rooliin ja ajatella jokin toinen taho mieheksi... ja miten ne käsitteet, ovatko ne vertauskuvallisia, vai jotain rakkaussuhdetta, tunnetta olla rakastunut?


      • taasnäitäkäsitteitä

        En tiedä, koetko kalamos pilkallisena kysymykseni... mutta tämä avaus on sinun tekemäsi ja itse tuot sellaisia käsitteitä kuin rakkaussuhde, niin ehkä sen käsitteen avaaminen voisi olla ihan hyvä omalta osaltasikin... ja siitä voi helposti tulla vähän sellainen mielikuva, ei tavallaan haluisi liittää Jumalan töitä johonkin maalliseen, vaikka sitä verrataankin maalliseen raamatussa...
        justiinsa sen vuoksi, koska uskovat ei todellisesti avaa käsitteitä, vaan puhuvat rakkaussuhteista... rakkaussuhteesta voi tulla mielikuva myös johonkin hullaantumiseen ja rakastumiseen, joka on tunnetilana eri kuin osoittaa sitoutumista, joka ei perustu pelkästään tunnetilaan, vaan toisesta välittämiseen...
        ja mitä se heille merkitsee ja kun ihmisille voi tulla siitä vääränlaisia mielikuvia kun puhutaan rakkaussuhteesta ja toisaalta jos asioita puhutaan avioliittona ja verrataan siihen, niin käsitteen ajatushan voi muuttua...esim. avioliitto ei ole himoa, vaan sitoumusta toiseen ihmiseen ja välittämistä.


      • taasnäitäkäsitteitä

        Paljon uskovat sanovat "Jeesus rakastaa sinua" ja en tiedä kertovatko ihmiset sitten tunnetilasta, jossa he ovat koko ajan rakastuneita ja hullaantuneita ja heidän jalkansa ovat irti maasta ja sitä pitää saada koko ajan lisää ja janotaan lisää... ja siihen tilaan koitetaan saada muita mukaan ja se on ihmisestä lähtevää...

        Vertauksilla jossa kohdennetaan Jeesusta ylkänä ja seurakuntaa vaimona, ei tarkoiteta varmaankaan sitä, että se olisi tunnetila... kuten "Jeesus rakastaa sinua"... ja että kyseessä olisi rakkaussuhde...


      • kalamos_ei_kirj
        taasnäitäkäsitteitä kirjoitti:

        En tiedä, koetko kalamos pilkallisena kysymykseni... mutta tämä avaus on sinun tekemäsi ja itse tuot sellaisia käsitteitä kuin rakkaussuhde, niin ehkä sen käsitteen avaaminen voisi olla ihan hyvä omalta osaltasikin... ja siitä voi helposti tulla vähän sellainen mielikuva, ei tavallaan haluisi liittää Jumalan töitä johonkin maalliseen, vaikka sitä verrataankin maalliseen raamatussa...
        justiinsa sen vuoksi, koska uskovat ei todellisesti avaa käsitteitä, vaan puhuvat rakkaussuhteista... rakkaussuhteesta voi tulla mielikuva myös johonkin hullaantumiseen ja rakastumiseen, joka on tunnetilana eri kuin osoittaa sitoutumista, joka ei perustu pelkästään tunnetilaan, vaan toisesta välittämiseen...
        ja mitä se heille merkitsee ja kun ihmisille voi tulla siitä vääränlaisia mielikuvia kun puhutaan rakkaussuhteesta ja toisaalta jos asioita puhutaan avioliittona ja verrataan siihen, niin käsitteen ajatushan voi muuttua...esim. avioliitto ei ole himoa, vaan sitoumusta toiseen ihmiseen ja välittämistä.

        No kun rakkausuhteesta puhutaan,
        niin Jeesus ei silloin ole pelkkä käsite vaan elävä persoona.

        Tuo Rakkaus, jonka olen kirjoittanut isolla alkukirjaimella,
        on agape-rakkaus.

        Ja miten sen nyt sitten ilmaisisin.
        Tuo Rakkaus tekee Sinusta arvokkaan.

        Sinä olet arvokas,
        koska Jumala Rakastaa Sinua.

        Eli Jeesus Rakastaa Sinua.
        Mitä se Sinulle merkitsee?


      • taasnäitäkäsitteitä

        what? jaahas lisää käsitteitä taas... en mie ymmärrä näitä juttuja :)
        agaperakkaus, onkohan sitäkään käsitettä sanottu raamatussa? ilmeisesti välittämistä yleensä ihmisistä, ei sisällä voimakkaita tunnetiloja, mutta voi olla sidoksissa empatiaan ja toisen huomioonottamiseen, niin taitaa olla yleinen ajatus agapesta
        ...eros? miehen ja naisen välinen.
        rakkaussuhde... "joku keksi rakkauden, ja sinä sait aikaan sen"... hmmm...


      • taasnäitäkäsitteitä

        hyvin paljon kirjoitetaan käsitteitä ja käsketään niitä availemaan... kuitenkin sellaiset käsitteet kuten agape ja sun muut, on ihmisen keksimiä... agape on yleistä välittämistä, ei sen kummempaa... no miten se rakkaussuhde siihen vielä liitetään.

        Avaa käsite persoona. Minulla on persoona, sinulla on persoona... tuleeko sinun persoonasi tilalle joku toinen persoona? jos sinussa on Jumalan Henki, vai säilyykö sinun persoonasi omanasi? Jokaisella ihmisellä on persoonansa.
        Onko Jumalan tahto sidottu persoonaan vai johonkin muuhun?


      • taasnäitäkäsitteitä
        taasnäitäkäsitteitä kirjoitti:

        hyvin paljon kirjoitetaan käsitteitä ja käsketään niitä availemaan... kuitenkin sellaiset käsitteet kuten agape ja sun muut, on ihmisen keksimiä... agape on yleistä välittämistä, ei sen kummempaa... no miten se rakkaussuhde siihen vielä liitetään.

        Avaa käsite persoona. Minulla on persoona, sinulla on persoona... tuleeko sinun persoonasi tilalle joku toinen persoona? jos sinussa on Jumalan Henki, vai säilyykö sinun persoonasi omanasi? Jokaisella ihmisellä on persoonansa.
        Onko Jumalan tahto sidottu persoonaan vai johonkin muuhun?

        muuttuuko uskossa persoona? Että siis rakkaus johonkin, muuttaa kohti jotain kaltaisuutta ja persoonaa, vanha lähtee pois ja tulee uusi tilalle ja kaikkien oikeastaan pitäisi ymmärtää toisia kun oltaisiin osaa samaa persoonaa? hmm... hmm... mutta kertooko raamattu mitä siitä että meistä pitäisi tulla yksi persoona, eikait mitään?


      • kalamos_ei_kirj
        taasnäitäkäsitteitä kirjoitti:

        muuttuuko uskossa persoona? Että siis rakkaus johonkin, muuttaa kohti jotain kaltaisuutta ja persoonaa, vanha lähtee pois ja tulee uusi tilalle ja kaikkien oikeastaan pitäisi ymmärtää toisia kun oltaisiin osaa samaa persoonaa? hmm... hmm... mutta kertooko raamattu mitä siitä että meistä pitäisi tulla yksi persoona, eikait mitään?

        "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä
        ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        Tämä salaisuus on suuri;
        minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa. (Ef 5:31-32)"


      • taasnäitäkäsitteitä

        No kirjoota selevällä soomenkieliellä mitä se sulle meinaa, että oot miehen kanssa yhtä lihaa?
        ei se että heitellään raaamatunjakeita ja sitten kuitenkin kysellään aloituksessa muiltaettä mitä merkkaa... rasittava tämmöinen keskustelu, eli yksi liha onko sun mielestä sama ku yksi persoona ja jos vaimona oot liittynyt miehees, ootko samaa persoonaa ku oot samaa lihaa... lihaa...henkeä... hmm...
        ärsyttää ku kukaan ei kirjoita normaalisti, vaan heittelee jakeita ja kyselee sitten muilta mitä on rakastaa.


      • taasnäitäkäsitteitä

        jos sie esimerkiksi tapaisit ihmisen, joka etsisi elämäänsä Jumalan rakkautta... kyselisitkö siltä mitä Jeesus sille merkittee ja heittelisit raamatun jakeita "päin naamaa".... alkaisi varmaan tuntua rasittavalta keskustelukumppanilta, aivan kuin liukas saippua, ei mitään otetta mistään saa.... ja sitä se on uskoiven kanssa nää keskustelurt, sory nyt vaan, mutta kait ne ihmiset kaipaa jotain muuta kuin raamatun jakeiden kopiointia, monet tietää raamatun aika hyvin näilläkin palstoilla.


      • kalamos_ei_kirj
        taasnäitäkäsitteitä kirjoitti:

        No kirjoota selevällä soomenkieliellä mitä se sulle meinaa, että oot miehen kanssa yhtä lihaa?
        ei se että heitellään raaamatunjakeita ja sitten kuitenkin kysellään aloituksessa muiltaettä mitä merkkaa... rasittava tämmöinen keskustelu, eli yksi liha onko sun mielestä sama ku yksi persoona ja jos vaimona oot liittynyt miehees, ootko samaa persoonaa ku oot samaa lihaa... lihaa...henkeä... hmm...
        ärsyttää ku kukaan ei kirjoita normaalisti, vaan heittelee jakeita ja kyselee sitten muilta mitä on rakastaa.

        Minä olen mies. Ja minulla on vaimo.
        Siis kysymyksessä on rakkaussuhde kahden persoonan välillä.


      • taasnäitäkäsitteitä

        ahaa... siis koet että kaksi persoonaa on sinussa yhdistyneenä hengellisesä mielessä? vai oletko vaan rakastunut Jeesuksen persoonaan, mutta miten tuo lihan yhdistyminen kun käsketään verrata sitä seurakuntaan....
        Miten koet rakkaussuhteen Jeesuksen kanssa?
        eli sinulla on kahdenlainen rakkaussuhde, sekä maallinen vaimoosi, että hengellinen Jeesukseen, sillä erotuksella, että osinkosi on siirtynyt niin, että olet vaimon osassa Jeesuksen kanssa, kun taas maallisesti olet miehen osassa vaimoosi nähden?

        interesting :)


      • taasnäitäkäsitteitä

        samalla hieman hämmentävää, että heteromies mainostaa rakkaussuhdetta mieheen...


      • taasnäitäkäsitteitä

        nää on kans näitä, ettei niihin taida saada vastauksia.... hirveesti kysellään mitä se on ku Jeesus rakastaa... ja sitten ku koittaa selkeyttää että mikä sen aloittajan ajatus siitä rakkaudesta on... tulee nihkeästi juttua :) mutta kuitenkin sillä tavoin, että herätetään uteliaisuutta, että mikäs tää mies-vaimo -juttu näillä tyypeillä on menossa Jeesuksen kanssa :)

        nyt mä oikeastaan hieman käsitän miksi uskovat ovat välinpitämättömiä kanssaihmisistä ja voivat olla jopa tosi tylyjä ja ilkeitäkin välillä, ne on vaan jotenkin niin rakastuneita, että ne ei nää muuta kuin sen rakkaudenkohteensa ja kaikki muu unohtuu, vai ? sitähän se tieten on... se saa ihmisen niin sekaisin, rakkaus.


      • taasnäitäkäsitteitä

        mulla on idea tuohon miehen ja vaimon suhteeseen hengellisesti. Ehkä se tarkoittaa jotain valta-asemaa... katsos kun miehet on aina ajatelleet että naiset ovat mieshille alamaisia... niin eipä siinä sitten muutaku että miesten tulisi olla alamaisia omalla miehelleen... no, jos koko vaimo on seurakunta, kaikki on alistettu yhdelle miehelle jokatapauksessa. Joten miesten kannattaisi sen valta-asemansa jo luovuttaa sille miehelle jolle se kuuluukin ja lopettaa opettajana oleminen, ku on vaan yksi opettaja ja silleen... ;)

        ne on vaan vertauksia... eikä muuta... ei näistä kannata tehdä tunnepuolen juttuja ;)


      • kalamos_ei_kirj
        taasnäitäkäsitteitä kirjoitti:

        mulla on idea tuohon miehen ja vaimon suhteeseen hengellisesti. Ehkä se tarkoittaa jotain valta-asemaa... katsos kun miehet on aina ajatelleet että naiset ovat mieshille alamaisia... niin eipä siinä sitten muutaku että miesten tulisi olla alamaisia omalla miehelleen... no, jos koko vaimo on seurakunta, kaikki on alistettu yhdelle miehelle jokatapauksessa. Joten miesten kannattaisi sen valta-asemansa jo luovuttaa sille miehelle jolle se kuuluukin ja lopettaa opettajana oleminen, ku on vaan yksi opettaja ja silleen... ;)

        ne on vaan vertauksia... eikä muuta... ei näistä kannata tehdä tunnepuolen juttuja ;)

        Paavali ilmaisi tuon muun muassa näin:

        "Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin!
        Ja kyllähän te minua kärsittekin.
        Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella;
        minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle,
        asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen." (2 Kor 11:1-2)


      • "No kun rakkausuhteesta puhutaan,
        niin Jeesus ei silloin ole pelkkä käsite vaan elävä persoona.

        Tuo Rakkaus, jonka olen kirjoittanut isolla alkukirjaimella,
        on agape-rakkaus."

        – Agape-rakkaus ei ole tunne-rakkautta... agape-rakkaus ei ole sellaista, että sillä voisi sanoa, että "...rakastaa sinua/rakastan sinua!", silloin ei ole ymmärretty millaista agape-rakkaus on jos tuollaista sanoo...

        "agape on yleistä välittämistä, ei sen kummempaa... no miten se rakkaussuhde siihen vielä liitetään."

        Agape ei ole kuitenkaan tunnetta...


      • kalamos_ei_kirj
        George_L kirjoitti:

        "No kun rakkausuhteesta puhutaan,
        niin Jeesus ei silloin ole pelkkä käsite vaan elävä persoona.

        Tuo Rakkaus, jonka olen kirjoittanut isolla alkukirjaimella,
        on agape-rakkaus."

        – Agape-rakkaus ei ole tunne-rakkautta... agape-rakkaus ei ole sellaista, että sillä voisi sanoa, että "...rakastaa sinua/rakastan sinua!", silloin ei ole ymmärretty millaista agape-rakkaus on jos tuollaista sanoo...

        "agape on yleistä välittämistä, ei sen kummempaa... no miten se rakkaussuhde siihen vielä liitetään."

        Agape ei ole kuitenkaan tunnetta...

        Agape on pyyteetöntä Rakkautta.
        Se ei ole millään tavoin ansaittavissa.

        Jumala Rakastaa.

        "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut,
        sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta." (Jer 31:3)


      • taasnäitäkäsitteitä

        miksi aina kaikesta tehdään vaikeaa... käsitteillä, joita ei periaatteessa ole raamatussa, joku on keksinyt käsitteen agape, istten joku ihminen on koittanut selittää sanan agape.
        Miksi ei vaan sanota, että Jumala on jättänyt sellaisen tahdon ihmisilel, että rakastakaa ja välittäkää toisistanne, kohdelkaa heitä kuten itsellenne tekisitte jne.
        ei normaalit ja tavalliset ihmiset välitä hienoista käsitteistä, vaan että se välittäminen myös kuvastuisi Jeesuksen omista... siitähän alla kirjoitti, että rakastakaa kuten Jeesus on rakastanut...
        mutta sitten siihen jo liitetään luomiskertomuksen osia ja aletaan kirjoittamaan avioliittosuhteesta... sekoitetaan sekoittamisen jälkeenkin. toki ne on raamatussa olevia asioita, mutta missä yhteydessä niitä kannattaa viljellä, valejellisessä rakkaudessa kun puhutaan, rakkaudesta kuten Jeesuskin rakasti omiaan jne?


      • taasnäitäkäsitteitä

        sori kirjoitusvirheet... niitäpä nyt sitten tuleepi :D oikein kunnolla.
        en tarkoittanut sanoa, että olisi "valeveli"... vaan veljellinen rakkaus, oli viimoisessakin sanana....
        kun toimii hitaasti kone, menee kirjoituksetkin miten sattuu...


      • kalamos_ei_kirj
        taasnäitäkäsitteitä kirjoitti:

        sori kirjoitusvirheet... niitäpä nyt sitten tuleepi :D oikein kunnolla.
        en tarkoittanut sanoa, että olisi "valeveli"... vaan veljellinen rakkaus, oli viimoisessakin sanana....
        kun toimii hitaasti kone, menee kirjoituksetkin miten sattuu...

        Jospa nyt ihan vaan unohtaisit kaikki käsitteet. Jeesus Rakastaa Sinua.
        Siis Jumala Rakastaa jokaista ihmistä. Paholainen vihaa jokaista ihmistä.


      • taanäitäkäsitteitä

        no kyl se meni niin, että sie kysyit alunperin aloituksessa mitä se rakkaus on ja mie kyselin sinulta vastaavasti miten sie asioista ajattelet... ja mietiskelin nuita sun juttujas siinä samalla...

        ;)


      • kalamos_ei_kirj
        taanäitäkäsitteitä kirjoitti:

        no kyl se meni niin, että sie kysyit alunperin aloituksessa mitä se rakkaus on ja mie kyselin sinulta vastaavasti miten sie asioista ajattelet... ja mietiskelin nuita sun juttujas siinä samalla...

        ;)

        Minä kysyin, mitä Sinulle merkitsee se, että Jeesus Rakastaa Sinua.


    • MInun sieluni ei ole myöskään kauppatavaraa, sitä ei pysty kukaan ostamaan.

      Maailmassa voin palvella ihmisiä, leipäni eteen koska täällä on syötävä voidakseen toimia ruumiin kautta, mutta sieluani he eivät saa.

      • Usko.Toivonen

        Kaiketi kirjoituksissa mainitaan Lunastaja.


      • Usko.Satunen
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Kaiketi kirjoituksissa mainitaan Lunastaja.

        Työehtosopimuksissa? Ei ainakaan minun allekirjoittamissani!


      • kalamos_ei_kirj

        he veisasivat uutta virttä, sanoen:
        "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit,
        sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut
        Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä
        ja kansoista ja kansanheimoista"

        Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen
        valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä,
        ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta
        ja tuhat kertaa tuhat,
        ja he sanoivat suurella äänellä:
        "Karitsa, joka on teurastettu,
        on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden
        ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".

        Ilm 5


    • Fariseus2

      Kiva!

    • Ierika

      Tästä ylimainostetusta Golgatan mitättömästä selkkauksesta on niin kauan aikaa ettei sen pitäisi enää herättää mitään mielenkiintoa, ei edes historioitsioissa.
      Pientä se oli semmoinen kärsimys esim. myöhemmin siitä syystä tehtyyn ns. lähetystyöhön tai vaikkapa nykyiseen Syyrialaiseen kollektiiviseen kärsimykseen verrattuna.

    • Älkää ylivelkaantuko, niin kenenkään ei tarvitse lunastaa, koska teistä tulee lunastajan orjia ja hän sanelee sen jälkeen ehdot.

      • kalamos_ei_kirj

        Sinäkin olet ylivelkaantunut auttamattomasti.

        Mutta Sinä katsot nyt asioita aivan vääristävillä laseilla.
        Ei Sinua pakkolunasteta. Jos haluat, saat pitää velkasi.

        Mutta jokainen, joka tahtoo,
        saa tulla ja kohdata Jumalan Rakkauden eli Jeesuksen Kristuksen,
        ja viettää ikuisuutensa Hänen kanssaan.


      • kalamos_ei_kirj kirjoitti:

        Sinäkin olet ylivelkaantunut auttamattomasti.

        Mutta Sinä katsot nyt asioita aivan vääristävillä laseilla.
        Ei Sinua pakkolunasteta. Jos haluat, saat pitää velkasi.

        Mutta jokainen, joka tahtoo,
        saa tulla ja kohdata Jumalan Rakkauden eli Jeesuksen Kristuksen,
        ja viettää ikuisuutensa Hänen kanssaan.

        Minulla ei ole mitään halua joutua temppelinpylvääksi, kun sieltä ei koskaan pääse pois.
        Ahdistaa jo ajatuskin.

        " Ei sinua pakkolunasteta " Ei tietenkään, koska minulla ei ole velkaa.


      • fari.g kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään halua joutua temppelinpylvääksi, kun sieltä ei koskaan pääse pois.
        Ahdistaa jo ajatuskin.

        " Ei sinua pakkolunasteta " Ei tietenkään, koska minulla ei ole velkaa.

        Jos minun sielullani on velka ruumiista, joka on lainassa, niin minähän luovutan sen ja myös vereni silloin, kun lähden täältä.

        Jos siitä pitää maksaa korkoa, niin sen voi suorittaa puhumalla äiti maan puolesta ja hyväksi.


      • kalamos_ei_kirj
        fari.g kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään halua joutua temppelinpylvääksi, kun sieltä ei koskaan pääse pois.
        Ahdistaa jo ajatuskin.

        " Ei sinua pakkolunasteta " Ei tietenkään, koska minulla ei ole velkaa.

        Kysymys on siis synnistä. Syntivelasta.
        Miten se on Sinun kohdallasi hoidettu, vai onko ollenkaan.


      • kalamos_ei_kirj kirjoitti:

        Kysymys on siis synnistä. Syntivelasta.
        Miten se on Sinun kohdallasi hoidettu, vai onko ollenkaan.

        Uskovaisten mielestä minä olen ' itse synti' , eli perkeleen porttikäytävä, koska olen nainen. Mutta luomistyön ja ihmislajin säilymisen kannalta minun on oltava sitä mitä olen, olittepa te siitä mitä mieltä tahansa.
        Pysykää kaukana meistä jos haluatte välttyä elämästä, jonka me annamme.

        Jos ette kunnioita elämää niin mitäpä teillä on täällä tekemistä.


      • kalamos_ei_kirj
        fari.g kirjoitti:

        Uskovaisten mielestä minä olen ' itse synti' , eli perkeleen porttikäytävä, koska olen nainen. Mutta luomistyön ja ihmislajin säilymisen kannalta minun on oltava sitä mitä olen, olittepa te siitä mitä mieltä tahansa.
        Pysykää kaukana meistä jos haluatte välttyä elämästä, jonka me annamme.

        Jos ette kunnioita elämää niin mitäpä teillä on täällä tekemistä.

        Miehet, rakastakaa vaimojanne,
        niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
        saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan,
        jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista,
        vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

        Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa
        niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
        Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa,
        vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
        sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.

        "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."

        Tämä salaisuus on suuri;
        minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

        Ef 5


    • ajatuksiatästäkinsitten

      Miksihän sellaiset "Jeesus rakastaa sinua" -fraasit saattavat kuulostaa hieman "ylimakeilta"?

      Ajattelisin, että rakkaus on sitä, että pyrkii elämään niiden arvojen mukaan mitä Jeesus jätti... mutta sehän on Jeesukseen uskovan osuus toisaalta tai sen voi tietenkin nähdä lahjoitettuna uskona... että on saanut nähdä, että siihen sisältyy Jumalan tahto.
      ... ja millä tavoin se näkyisi Jeesukseen uskovien keskuudessa tai pitäisi näkyä siis, sen yhteisen uskon...


      mutta, se tunnepuolen korostaminen "kiiltokuvamaisilla" "mielikuvilla", vastaavatko ne todellisuutta... ???
      hmmm...

      • kalamos_ei_kirj

        Niin. Ei tämä mikään kiiltokuvarakkaus ole:

        "Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne,
        niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään,
        kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.

        Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
        En minä enää sano teitä palvelijoiksi,
        sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee;
        vaan ystäviksi minä sanon teitä,
        sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät,
        että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

        Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää,
        että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi;
        mutta koska te ette ole maailmasta,
        vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

        Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin:
        'Ei ole palvelija herraansa suurempi'.
        Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat;
        jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani,
        niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.

        Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden,
        koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä;
        mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.

        Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
        Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja,
        joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä;
        mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.

        Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan:
        'He ovat vihanneet minua syyttä'.
        Mutta kun Puolustaja tulee,
        jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."

        Joh 15


      • Varjelkaa maata, se katsotaan teidän sielulle ansioksi, koska Jumala on sen meille antanut elämäksi, iloksi, ihmetykseksi ja leiväksi. Olkaa kiitollisia kaikesta kauniista minkä näette ja saatte kokea. Ennenkaikkea, opetelkaa näkemään... että kiitollisuus heräisi teissä.
        Mitä enemmän kunnioitat Luojan luomistyötä, sitä enemmän se sinulle antaa. Näet kauneutta sielläkin, missä muut eivät näe.

        Taivaallista valtakuntaa ei voi nähdä muualla kuin siellä missä taivas näkyy. Taivas näkyy maan päällä, ei alla.


    • weret

      Tämä on seiskalehden toimittamaa sivustoa. Kirjoita aloitus myös seiskaan.

      • reyyyy

        aamen.


    • antakaa_lepo

      Jumalan rakkaus on minulle vain teoriaa, koska en tunne sitä millään tavoin. En koe Jumalan läheisyyttä, elämäni on mennyt alamäkeä viimeisen puolikkaan ajan, ahdistusta on enemmän kuin mitään hyvää. Tajuan että Jeesus on kuollut syntieni tähden, sen voi kai mieltää rakkauden teoksi. Mutta mietin että kun minut on viskattu tänne maailmaan ilman että olen edes voinut itse vaikuttaa asiaan, ja että en ole varma haluanko lainkaan elää ikuisesti Jumalan luona, joka vaikuttaa etäiseltä, välinpitämättömältä ja kylmältä. Hirveä ajatus että pitäisi vaan loputtomasti laulaa halleluujaa jossain, kun en edes haluaisi elää. Valitse siinä sitten tämä tai helvetti. Kylläpä on lottovoitto syntyä ihmiseksi.

      • teoriatjakäytännöt

        Varmaan silloin kun koki epätoivoa, olisi halunnut jotenkin, että uskovista ihmisistä olisi kuvastunut sitä Jumalan rakkautta. Toisten ihmisten toisaalta on varmasti välillä vaikea ymmärtää asioita, sen kokijan näkökulmasta tai kokemusmaailmasta.
        Ja sitten ihminen ei välttämättä tiedä mitä oikein itsekään odottaa niiltä muilta, että kuitenkin, kun siellä taustalla on se, että ihminen haluaa kokea sitä Jumalan hyväksyntää ja rakkautta ja kun se pitäisi toisaalta tulla ihmisten kautta näkyviin ja toisaalta, ihminen ei saisi sitä etsiä muista ihmisistä, vaan pitäisi ymmärtää olevansa rakastettu Jumalan taholta.


      • antakaa_lepo

        Ihmisten ystävällisyys on sinänsä ihanaa. Mutta ajattelen että uskovilla se kumpuaa siitä omasta uskosta ja luottamuksesta hyvään ja rakastavaan Jumalaan. Se ei siis itsessään ole Jumalan rakkautta sinuun, vaan vain ihmisten ystävällisyyttä. Niin se oli minullakin silloin vasta uskoon tulleena, sinisilmäisenä tyttösenä. Sittemmin olen ajatellut, että mahdollisesti koko luuloni Jumalan olemuksesta on ollut väärä. En henkilökohtaisesti koe mitään Jumalan hyvyyttä täällä maan päällä. Joku mahdollisesti lukee itse elossa olemisen siihen, mutta minä en. Elossa oleminen vain elossa olemisen vuoksi ei ole lahjaa, se on kidutusta.


      • teoriatjakäytännöt

        Kyllähän se voi olla mielentila myös millä tavoin kokee elämänsä arvokkuuden.

        Kun joku sanoo, että elossa oleminen on kidutusta, on vaikea miettiä miten siihen tulisi suhtautua ja tavallaan sen kautta ymmärtää myös sitä, kuinka vaikeaa on ollut muiden suhtautua joskus itseeni, kun koin sitä toivottomuutta.
        Näillä palstoilla joutuu jopa miettimään, onko vastakirjoittaja aidosti apua tarvitseva(niin paljon voi olla sellaisia aloituksiakin jotka voi leikkiä vakavilla aiheilla) ja toisaalta kun sitä kohdentaa siihen... kuinka joskus itse koki itsensä epätoivoiseksi ja koitti vaikka mistä hakea jotain joka kuulisi ne "hätähuudot"...


      • antakaa_lepo

        No niin, aiheellista pohdintaa. Tarvitsisin kyllä apua, mutta en vain tiedä mitä ja mistä. Mutta minun puolestani sinun ei nyt tarvitse pelätä. Kaipaisin toki kovasti sitä että jossain olisi joku joka ymmärtää ja kykenee kohtaamaan toisen tuskan, ja kaikki ne ajatukset mitä siihen liittyy. Ehkä joskus kohtaan jonkun sellaisen, ehkä en. Noh, hyvää viikonloppua nyt sinulle.


      • teoriatjakäytännöt

        Hyvää viikonloppua myös sinulle :)
        niin, kait ne on samanlaisia ne ajatukset, mitä ihmiset loppuviimein odottavat, että joku kykenisi kohtaamaan toisen tuskaa ja hätää.

        Ehkä tapaat joskus jossain ihmisen jolle koet, että on helppo puhua ja joka välittää sinusta silloinkin, kun "et ole täydellinen" ja saat kokea jotain suurempaa, inhimillisen kyvyn ylittävää huolenpitoa ja jotain aitoa....aitoa.

        Tiedätkö tuntuu typärältä sanoa tai kirjoittaa tai ajatella, että "koetahan pärjätä ja toivon kaikkea hyvää", jos ihminen tarvitsee kuuntelijaa.... mutta sellaista tämä on.


      • antakaa_lepo

        Kiitos kauniista sanoistasi, niissä on jo jotain lohdullista. :) Huomaan että olet tunteva ja pohdiskeleva ihminen.


    • "Jeesus Rakastaa Sinua!"

      Ehkäpä sinun pitäisi kertoa mitä tarkoitat sillä, että Jeesus rakastaa? Miten? Millä tavoin? Millä tavoin tuo rakastaminen näkyy ihan käytännössä? Onko se vain tunnetta, vaiko mitä? Ja mihin perustat tuon sanonnan? ...sillä Jeesushan ei missään kohdassa Raamattua sano tuollaista! Eivätkä apostolit - Jeesuksen seuraajia ei kehoteta puhumaan noin.

      Vasta kun Jumalan rakkaus on selkeästi tuotu esille, voidaan kysyä mitä se jollekulle merkitsee.

      Ja sanonpa tämän:

      Moni kyllä haluaa olla Jumalan rakastama, mutta kuinka moni haluaa rakastaa Jumalaa? Vain sillä on väliä... se rakastammeko ME Jumalaa ratkaisee sen missä paikassa vietämme iankaikkisuutemme (2 vaihtoehtoa). Ja miten me rakastamme Jumalaa? — Pitämällä Hänen käskynsä, elämällä Hänen tahtonsa mukaan, emmekä omamme.

      • kalamos_ei_kirj

        Kyllähän Jeesus sanoi muun muassa näin:

        "Tämä on Minun käskyni, että te rakastatte toisianne,
        niinkuin MINÄ OLEN TEITÄ RAKASTANUT."

        Ja Jeesus jatkaa selvästi itseensä viitaten:

        "Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään,
        kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä."

        Tämän Rakkauden Jeesus on jo osoittanut meitä kohtaan.
        Nyt meillä on etuoikeus ottaa tuo Jumalan Rakkaus (Jeesus) vastaan.


    • tääontaasnäitäkäsitteitä

      tuota aloituksen mainostamaa tapaa kysellä ja sanoa "jeesus rakastaa sinua", aloin miettimään, että onko se oikeasti edes "raamatullista"? Sitä paljon vieljellään mutta jos mietitään sitä, että ihmisillä voi olla paljon rikkonaisuutta juuri tunne-elämän puolella ja siinä rakkaudessa, miten monin tavoin jokin vääristyä. kirjoituksissahan annetaan Jumalan tahdolle, ihmiselle se ehto rakastaa Jumalaa ja Hänen tahtoaan.

      • kalamos_ei_kirj

        "Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä,
        että hän rakasti meitä
        ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi." (1 Joh 4:10)


      • taasnäitäkäsitteitä

        mutta... eikö Jeesus kysynyt toteuttiko ihmiset Jumalan tahtoa... ? ja ihmiset saattoivat vastata toteuttaneensa, sitten Hän sanoi... "seuraa minua" ja ihmiset kääntyivät murheelisina pois...

        "rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuten itseäsi..." käsky, jonka Jeesus jätti omilleen... käski rakastamaan...

        Tää "jeesus rakastaa sua" kulttuuri on jotain joka mainiostaa jotain muuta, en tiedä mitä... mutta se ei kerro siitä, mitä se odottaa.... se lupaa vaan antaa ilman "uhrauksia" luopua omasta itsestään ja siitä mitä ennen oli, se käy niin kipeää.. ja kukaan ei kerro... että usko on myös luopumista...


      • avdw

        Hienoa! Paitse että Jumala rakasti ENSIN meitä, Hän ei tehnyt meistä robotteeja, vaan Hän loi ihmiset omaksi ystäväksi, ja omaksi kuvakseensa. Se että maailma on riekaleina, johtuu meidän omista päätöksistä,(ahneus,ylpeys jne ) lukekaa ystävät Raamattua, 1.moos. kertoo kertoo siitä paljon paremmin, kuin minä. Miksi ihmiset ovat kautta aikojen ottaneet oppia Raamatusta? Miksi Nasa ja muut tutkivat tänääkin, banaanikärpästen, sudenkorentojen, lintujen, kalojen, hienoa, taitavaa, suunnittelua. Kuinka ihminen voi sanoa, että Jumaalaa ei ole??? Et voi nähdä mikromaailmaa, valon taivutusta, radioaaltoja, ja ennenkaikkea sydämesi kaipuuta Jumalan luokse, sen sanoo sydämesi, eli meillä ihmisillä on jano löytää meidän Luoja, niinkuin lapsi tarvitsee äitiänsä, me myös kaipaamme Jumalaa, ja Hän osoitti rakkautensa ihmisiä kohtaan , antamalla ainoan Poikansa, Jeesuksen Kristuksen ihmisten sekoilujen, ja pahuuden vuoksi Ristille, että meillä olisi hyvä elämä nyt, ja ikuisesti! Lukekaa Raamattua, ja aloittakaa Uuden Testamentin puolelta,(matt. mark--) Minulla on ollut rahaa, villejä autoja, naisia huumeita , kaikkea mitä maailma tyrkyttää, kunnes sain henk.koht. kohdata Jeesuksen, voin sanoa että elän todella rikasta elämää. PS: minulla on vertailukohde ent. elämään, ja nykyiseen elämään. Siunausta!


    • eimietitäkäsitteitä

      Maailma on sairas.

      Kun avaa lehden tai television, se muistuttaa meille, välinpitämättömyydestä.

      • eimietitäkäsitteitä

        "ja jossain on kyltti "Jeesus rakastaa sinua"".

        Ehkä Jeesuksen rakkauden tulisi opettaa meille, kohtelemaan toinen toisiamme oikein.


      • kalamos_ei_kirj

        Niin. Maailma on täynnä vihaa. Mutta Jumala Rakastaa.

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
        että hän antoi ainokaisen Poikansa,
        ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
        vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa,
        vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi." (Joh 3:16-17)

        En todellakaan avannut tätä ketjua keskustellaksemme käsitteistä,
        vaan keskustellaksemme siitä, mitä juuri Sinulle merkitsee se,
        että Jeesus Rakastaa Sinua.


      • eimietitäkäsitteitä

        luultavasti jotain sellaista, mielenmuutosta Jeesus tahtoo omiltaan.
        Se kertoo rakkaudesta minulle.

        En tiedä mitä etsit tällä aloituksella? tai mitä haluat kertoa ja mitä kuulla muilta?

        Ei yksistään se, että Jumala rakasti meitä, vaan myös se, että me rakastamme Jumalaa.


      • eimietitäkäsitteitä kirjoitti:

        luultavasti jotain sellaista, mielenmuutosta Jeesus tahtoo omiltaan.
        Se kertoo rakkaudesta minulle.

        En tiedä mitä etsit tällä aloituksella? tai mitä haluat kertoa ja mitä kuulla muilta?

        Ei yksistään se, että Jumala rakasti meitä, vaan myös se, että me rakastamme Jumalaa.

        Parannuin rukouksilla ja johdatuksella. Tiedän nyt että se tapahtui koska isäni oli lapsuudessa ankara ja rankaisi usein minua ja puhui minusta pahaa äidillenikin... minulle jäi trauma tuosta isäsuhteesta, ja siksi pelkään että Jumala rankaisee aivan kuten isäni.

        Nyt tiedän että Jumala paransi minut siksi että tunsisin että hän tietää minut, rakastaa minua, ja tahtoo että en pelkäisi Häntä.

        Paljon tälläkin palstalla korostetaan kirjoituskaverin syntejä ja virheitä ja saa kuvan että Jumala on liian ankara.


      • eimietitäkäsitteitä

        kerran kirjoitin palstalle jotain siitä, kuinka koin, että toivoisin voivani olla enemmän kuin äiti ja vaimo tms. seuraavana päivänä kun lapselle nousi yhtäkkiä neljänkymmenen asteen kuume, koin valtavaa syyllisyyttä ja minua vaivasi se mitä olin kirjoittanut.. se kuulostaa niin typerältä varmasti ulkopuolisen korviin..., mutta jotenkin minun oli vaan sanottava itselleni, ettei Jumala voi olla sellainen, että antaisi lapsen kärsiä sen vuoksi, että olen kiittämätön ja itsekäs... se kait se kertoo siitä miten koen Jumalan minua "rakastavan"... vai mitä.


      • eimietitäkäsitteitä

        sanotaanhan toisaalta, että Jumala antoi poikansakin kärsiä, jotta hyvä tahto pääsisi toteutumaan. En tiedä onko Hän ankara ja tuleeko Hänen tahtonsa toteutumisen vuoksi, noudattaa kuuliaisuutta? Ehkä.


      • kalamos_ei_kirj
        eimietitäkäsitteitä kirjoitti:

        sanotaanhan toisaalta, että Jumala antoi poikansakin kärsiä, jotta hyvä tahto pääsisi toteutumaan. En tiedä onko Hän ankara ja tuleeko Hänen tahtonsa toteutumisen vuoksi, noudattaa kuuliaisuutta? Ehkä.

        "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä;
        mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä,
        vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh 3:36)

        Tuossa suomennoksessa näyttää siltä kuin
        alkuosassa olisi ihan eri sana (uskoa)
        kuin jälkimmäisessä osassa (olla kuuliainen).
        Mutta tosiasiassa alkutekstissä on tuossa kohden
        kaksi hyvin lähellä toisiaan olevaa sanaa,
        jotka kummatkin tarkoittavat samaa asiaa.

        Jos emme ole kuuliaisia eli tottele Poikaa,
        niin tuo tuossa kohden käytetty alkutekstin ilmaisu
        tarkoittaa nimenomaan epäuskoa.
        Eli epäusko on sellainen perussynti,
        josta seuraa se, mitä Jeesus tuossa kohden sanoo.
        Ylpeys estää meitä kääntymästä, ottamasta armoa vastaan.
        Pilkkaamme Armon Henkeä. Tämä merkitsee sitä,
        että me jatkamme elämäämme ilman uskonsuhdetta Jeesukseen.

        Kompastuskiveksi monelle muodostuu nimenomaan se,
        että nämä haluaisivat itse jotenkin ansaita pelastuksensa.
        Mutta tällaista vaihtoehtoa ei ole.
        Pelastus on yksin armosta. Se on lahja ja vain lahja.

        Meidän tehtävämme on vain ottaa tuo lahja vastaan.
        Siis meidän osuutemme on ottaa vastaan Jumalan Rakkaus.
        Meidän on annettava Jumalan sovittaa meidät. Paavali kirjoittaa:

        "Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä,
        ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
        Me pyydämme Kristuksen puolesta:
        antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." (2 Kor 5:18-20)


      • kalamos_ei_kirj kirjoitti:

        "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä;
        mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä,
        vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh 3:36)

        Tuossa suomennoksessa näyttää siltä kuin
        alkuosassa olisi ihan eri sana (uskoa)
        kuin jälkimmäisessä osassa (olla kuuliainen).
        Mutta tosiasiassa alkutekstissä on tuossa kohden
        kaksi hyvin lähellä toisiaan olevaa sanaa,
        jotka kummatkin tarkoittavat samaa asiaa.

        Jos emme ole kuuliaisia eli tottele Poikaa,
        niin tuo tuossa kohden käytetty alkutekstin ilmaisu
        tarkoittaa nimenomaan epäuskoa.
        Eli epäusko on sellainen perussynti,
        josta seuraa se, mitä Jeesus tuossa kohden sanoo.
        Ylpeys estää meitä kääntymästä, ottamasta armoa vastaan.
        Pilkkaamme Armon Henkeä. Tämä merkitsee sitä,
        että me jatkamme elämäämme ilman uskonsuhdetta Jeesukseen.

        Kompastuskiveksi monelle muodostuu nimenomaan se,
        että nämä haluaisivat itse jotenkin ansaita pelastuksensa.
        Mutta tällaista vaihtoehtoa ei ole.
        Pelastus on yksin armosta. Se on lahja ja vain lahja.

        Meidän tehtävämme on vain ottaa tuo lahja vastaan.
        Siis meidän osuutemme on ottaa vastaan Jumalan Rakkaus.
        Meidän on annettava Jumalan sovittaa meidät. Paavali kirjoittaa:

        "Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä,
        ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
        Me pyydämme Kristuksen puolesta:
        antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." (2 Kor 5:18-20)

        Mutta asiaan kalamosh... luuletko että Jumala antoi lapsen kärsiä jotta hänen äitinsä oppisi kiitollisuutta ja epäitsekkyyttä?

        Ja että Hän halusi että minä sairastan jotta tulisin uskoon?


      • kalamos_ei_kirj
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mutta asiaan kalamosh... luuletko että Jumala antoi lapsen kärsiä jotta hänen äitinsä oppisi kiitollisuutta ja epäitsekkyyttä?

        Ja että Hän halusi että minä sairastan jotta tulisin uskoon?

        Sinä olet kokenut parantumisihmeen,
        ja se on osoitus Jumalan Rakkaudesta Sinua kohtaan.

        Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat
        ja tulisivat tuntemaan totuuden (1 Tim 2:4)

        Alkutekstin verbi sodzo
        tarkoittaa sekä pelastumista että parantumista.

        sos = eheä, terve, vahingoittumaton

        Jumala ei halua vahingoittaa ketään.
        Jumala rakastaa jokaista ihmistä.


      • eimietitäkäsitteitä

        Entä Jeesus? Jos Jumala ei halua vahingoittaa ketään... miksi Hän olisi suunnitellut maailman pelastamista, niin, että Hänen poikansa, joka oli kuuliainen kaikessa, joutui "ikäänkuin" tuomituksi maailman pahojen tekojen tähden.

        Jos kerran, Jumala on niin hyvä ja armahtavainen, ettei tee kellekään mitään pahaa, miksi raamattu kertoo monissa kohdin toista. Esimerkiksi Jeesus, Daavidin juuri syntynyt pienokainen, muut kansat, joku muuttui suolapatsaaksi, koska katsoi taaksensa.

        Olen joskus näistä asioista koettanut keskustella, ja se vastareaktio.... tietäisitpä kuinka rankkaa on, kun verrataan paholaiseen tai kauhistellaan, että mikä kohtalo on, kun ottaa puheeksi asioita, joiden kokee olevan ristiriidassa kaiken sen kanssa mitä sanotaan... jos kerran näistä asioista keskustelminenkin voi johtaa kauheaan kidutuspaikkaan ja tulenkatkuun... kuinka peljättävä Jumala silloin onkaan?


      • kalamos_ei_kirj

        Juuri se, että Isä ja Poika sopivat jo ennen maailman perustamista,
        että jos ihminen lankeaa syntiin,
        niin Poika tulee ja ottaa ihmiskunnan synnin harteilleen
        ja kärsii niistä aiheutuvan rangaistuksen,
        on osoitus Jumalan Rakkaudesta luomaansa ihmistä kohtaan.

        Kuuntele, kun Sinulle luetaan Isän Rakkauskirje
        https://vimeo.com/11331775


      • eimietitäkäsitteitä

        Eikö Jumala kaikkivaltiaana olisi voinut estää ihmisen syntiinlankeamista?
        Kun kerran osasi aavistaa kaiken menevän joka tapauksessa pieleen, jo maailman perustamisesta lähtien. Kuulostaa siltä, että poika ei tiennyt mihin isä käski sitoutumaan, lausuihan Jeesus kärsimyksensä keskellä, "miksi minut hylkäsit".

        :(


      • eimietitäkäsitteitä
        eimietitäkäsitteitä kirjoitti:

        Eikö Jumala kaikkivaltiaana olisi voinut estää ihmisen syntiinlankeamista?
        Kun kerran osasi aavistaa kaiken menevän joka tapauksessa pieleen, jo maailman perustamisesta lähtien. Kuulostaa siltä, että poika ei tiennyt mihin isä käski sitoutumaan, lausuihan Jeesus kärsimyksensä keskellä, "miksi minut hylkäsit".

        :(

        ajattelepa sellaista, että kuljet kansasi keskellä ja teet kaikkea hyvää heidän hyväkseen ja sitten he kaiken palkitsevat sillä, että hylkäävät sinut. Ja kun sinut ristiinnaulitaan, rakkaimmat ystävätkin vain lymyävät piiloissaan ja kieltävät tuntevansa sinua... ja että sinä et voi kuvitellkaan sellaista kärsiymystä, mitä toinen kärsii... eihän sinun kärsimyksesi ole mitään sen rinnalla, että joku kärsii kaikkien ihmisten syntitaakatkin harteillaan, ja eihän se riitä, pitää vielä fyysisestikin kärsiä ja vuotaa verta ja hikeä... ja sinua vain pilkataan ja nauraetaan ja ennen ristiinnaulitsemista sinut on hakattu niin verille, että on ihme, että sinne ristinpuulle on saatu naulattua... sisäelimesi ja kaikki on täysin tuusan nuuskana...ja olet muodoton ja kärsit koko ajana kivuista...

        Oletko kalamos isä?


      • eimietitäkäsitteitä

        miksi Jeesus sanoi jotenkin niin kansansa puolesta "Isä, anna heille anteeksi, he eivät tiedä mitä he tekevät"... jos kerran kaikki oli jo päätettyä aikojen alusta?

        Haluan myös kysyä, jos kerran kaikki oli suunniteltua jo aikojen alusta lähtien, oliko ihmiset edes vastuullisia teoistaan naulatessaan Jeesuksen ristinpuulle?


      • eimietitäkäsitteitä

        tai ajatellaanpa Juudasta... hänetkin oli valittu osaansa jo aikojen alussa, jotta kirjoitukset kävisivät toteen, eikö hänen kuolemansa hirttäytymällä ollut aivan turha tuon yksilön kannalta... mutta piti olla paikka, jota veripelloksi kutsutaan. Kaikki syyttävät, että Juudaan sydän oli vilpistynyt... jos kerran Jumala paadutti egyptiläisten sydämet, miksei Juudaankin, koska häntä tarvittiin osaansa Jeesuksen kavaltajana.

        Ja jossain onko se jobin kirjassa... Jumala jopa puhuu paholaisen kanssa ja käskee kiusata jobia, jotta tämän uskoa voitaisiin koetella... kuka paholaisen on luonut? kaikkivaltias Jumala, jolla on kaikki valta.

        niin se on. Ja Jumala on peljättävä.


      • kalamos_ei_kirj kirjoitti:

        Sinä olet kokenut parantumisihmeen,
        ja se on osoitus Jumalan Rakkaudesta Sinua kohtaan.

        Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat
        ja tulisivat tuntemaan totuuden (1 Tim 2:4)

        Alkutekstin verbi sodzo
        tarkoittaa sekä pelastumista että parantumista.

        sos = eheä, terve, vahingoittumaton

        Jumala ei halua vahingoittaa ketään.
        Jumala rakastaa jokaista ihmistä.

        Siis yritän kysyä miten käsität kärsimyksen ongelman. Se minun sairaus oli itseaiheutettua - en siitä Jumalaa syytä, mutta paljon on viattomatkin sairastaneet, mm.sinä itse...

        Miksi? Miksi Jumala loi syövät ja kaikki myrkylliset eläimet?

        Äläkä taas ala fantasioimaan mistään paratiisista-se ei näet kiinnosta vaan tämän nykypäivän kärsivät ihmiset...onko sinulla sydäntä heille?


      • kalamos_ei_kirj
        auroraboreallis kirjoitti:

        Siis yritän kysyä miten käsität kärsimyksen ongelman. Se minun sairaus oli itseaiheutettua - en siitä Jumalaa syytä, mutta paljon on viattomatkin sairastaneet, mm.sinä itse...

        Miksi? Miksi Jumala loi syövät ja kaikki myrkylliset eläimet?

        Äläkä taas ala fantasioimaan mistään paratiisista-se ei näet kiinnosta vaan tämän nykypäivän kärsivät ihmiset...onko sinulla sydäntä heille?

        Jumalan luomisteon jäljiltä maan päällä
        ei ollut kuolemaa, ei sairautta eikä kärsimystä.
        Ei Jumala ole syyllinen mihinkään näistä.

        Tämän maailman ruhtinas eli paholainen
        tullaan panemaan karanteeniin tuhanneksi vuodeksi.

        "Silloin susi asuu karitsan kanssa,
        ja pantteri makaa vohlan vieressä;
        vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä,
        ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        Lehmä ja karhu käyvät laitumella,
        niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat,
        ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
        Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla,
        ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
        Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa,
        sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren."
        (Jes 11)


      • eimietitäkäsitteitä

        Miksi sillä paholaisella sanotaan olevan niin suuri valta, että se saa kiusata ihmisiä kiusaamisen jälkeen... ja jotkut uskovat vielä odottavat että valtaanpääsy on vasta kulminoitumassa tulevassakin, kun ne jotkut päästetään irti ja pääsevät hallittemaan lissäätuhat vuotta... ja sitten vasta ihmisiä rääkätäänkin.... monien mielestä tämä ei ole vielä mitään siitä mitä on odotettavissa.

        .... kun kuitenkin, esim. jobin kirja kertoo paholaisenkin olevan pelkkä työrukkanen Jumalalle... jonkunhan on täytynyt antaa paholaisellekin vallan... muuten paholaisella olisi suhteettoman suuri valta Jumalaan nähden?


      • eimietitäkäsitteitä

        ps. en tarkoita, että ajattelisin paholaisella olevan valtaa.... mutta uskovien puheesta jotenkin ymmärtäisi, että Jeesus ei olisikaan vielä sittenkään ristinpuulla voittanut pahaa.... ja he odottavat vieläkin tavallaan sitä messiastaan pelastamaan heidät pahasta maailmasta?


      • eimietitäkäsitteitä kirjoitti:

        ps. en tarkoita, että ajattelisin paholaisella olevan valtaa.... mutta uskovien puheesta jotenkin ymmärtäisi, että Jeesus ei olisikaan vielä sittenkään ristinpuulla voittanut pahaa.... ja he odottavat vieläkin tavallaan sitä messiastaan pelastamaan heidät pahasta maailmasta?

        Eli, kalamos, sinulla ei ole sydäntä ajatella näitä nykyisiä sairaita ihmisiä!?

        Aina vain pakenet uskonnollisuuteesi, ja haaveisiisi.

        Puhut menneisyydestä ja tulevaisuudesta mutta entä nykyisyys?


      • kalamos_ei_kirj

        Nyt tälläkin hetkellä Jeesus Rakastaa jokaista ihmistä.

        Perustamallani foorumilla
        kannetaan sairaita ja heikkoja ihmisiä rukouksessa Jeesuksen eteen.


    • vfimsh

      Alkoholistiperheen tyttönä ja säälimättömän hyväksikäytön kohteena ja kokeneena lukematon määrä samantien erilaisista riippuvuuksista kärsivien osaa maailmassa eläneenä
      - koskaan ollut oikeutta käyttää esm hankkimiaan varoja omaksi iloksi tai hyödyks
      - juopponarkkiveljet ja siskot on etupäässä keskittyneet vain kuluttamiseen
      - omaa rauhaa ei koskaan saanut olla, ei liioin kodin rauhaa
      - siksi inhoan sitä kaaosta, mitä noi rakkausteeman lääräykset pitää sisällään
      - naisia ja lapsia haukkuvia ja hakkaavia ukonrutaleineen - joille vain raha kelpaa
      - ihmiset ei koskaan. - silleen ala-arvoisiksi luokiteltuna mennyt niin fyysinen kuin
      henkinen terveyskin vähän pakkasen puolelle kun raskaan työn raadannassa kulunut lähes koko elämä rajattomien armoilla eläneenä.

      • kalamos_ei_kirj

        Inhottaako myös tämän ketjun otsikon viesti Sinua?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe