Isän kuolema ja 'sairasloma'

Surunmurtama

Isäni kuoli lähes kaksiviikkoa sitten äkillisesti 52 vuoden ikäisenä. Sain töistä vapaaksi hautajaisiin asti palkatonta lomaa. tänään minulla on paljon ystävieni valmistujaisia ja niihin olisi kiva mennä, kun olen maannut vain kotona ja surrut asiaa tekemättä lähes mitään.. Ajattelin, että tänään menisin valmistujaisiin ja ehkä selvinpäin baariin.. onkohan tämä työnantajalle ok? Teenkö väärin. Haluaisin kuitenkin vähän muutakin mietittävää ja lähteä ulos ystävieni kanssa...

15

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iceice

      On hyvä lähteä valmistujaisiin, saat vähän muuta ajateltavaa. Osaanotto isäsi kuoleman johdosta. Vielä on paljon tehtäviän asioita isäsi poismenon johdosta,. Onko äitisi auttamassa sinua?

      • Surunmurtama

        Kiitos. On äitini auttamassa. Tai me enemmänkin autamme häntä jos näin voisi sanoa.. on hänelle todella kova paikka :(


    • osanttoni

      Ei sairausloma kuoleman vuoksi tarkoita että makaa lamaantuneena vaan ajan voi käyttää hautajaisten valmisteluun, elämään sopeutumiseen ja suruun ja ethän saa edes palkkaa.

      • Surunmurtama

        Näin minäkin ajattelen asian..


      • eihänasiaminullekuulu

        Pystytkö juhlimaan vaikka isäsi onjuuri kuollut? Ymmärrän vielä kahville menon, mutta baariin.. en tajua. Itse en pystyisi. Ole mielummin äitisi tukena. Kerkeät kyllä juhlia myöhemminkin. Teet tietysti miten haluat, mutta tuskin pystyt nauttimaan juhlimesesta juuri nyt.


      • Surunmurtama

        varmasti ymmärtäisit jos tietäisit kuinka olen kaksi viikkoa vain maannut kotona. Ja kyllä yritän parhaani, että saisin muuta ajateltavaa edes hetkeksi ja voinhan minä lähteä milloin vain baarista pois jos siltä tuntuu. Siskoni on äitini kanssa. Ja olen äidin kanssa puhunut asiasta ja hän sanoi että isikin haluaa varmasti tätä taivaassa, koska tietää parhaan ystäväni valmistuneen tänään.


      • Ei_sairausloma
        Surunmurtama kirjoitti:

        varmasti ymmärtäisit jos tietäisit kuinka olen kaksi viikkoa vain maannut kotona. Ja kyllä yritän parhaani, että saisin muuta ajateltavaa edes hetkeksi ja voinhan minä lähteä milloin vain baarista pois jos siltä tuntuu. Siskoni on äitini kanssa. Ja olen äidin kanssa puhunut asiasta ja hän sanoi että isikin haluaa varmasti tätä taivaassa, koska tietää parhaan ystäväni valmistuneen tänään.

        Sinähän et nyt omien sanojesi mukaan ole sairauslomalla.
        Olet palkattomalla vapaalla kuolin tapauksen takia.

        Palkatonta vapaata voidaan ottaa monen syyn takia ja siinä ei ole merkitystä mitä tekee vapaan aikana.

        Kun vaimoni ja lapsieni äiti kuoli niin lapset olivat muutaman päivän poissa koulusta.
        He itse halusivat mennä kouluun kevään viimeiseksi viikoksi, ennen koulun loppumista vaikka rehtori oli antanut luvan olla loppuajan pois.

        Eli tekeminen on parasta lääkettä.


      • enosannutsurra

        Suru pitää surra tai kostautuu myöhemmin rankoilla ahdistuksilla ja muilla psyykkisillä vaivoila. Jokainesen suru on raskasta ja jokainen tekee miten itse kykenee, tahtoo.


      • Surunmurtama
        Ei_sairausloma kirjoitti:

        Sinähän et nyt omien sanojesi mukaan ole sairauslomalla.
        Olet palkattomalla vapaalla kuolin tapauksen takia.

        Palkatonta vapaata voidaan ottaa monen syyn takia ja siinä ei ole merkitystä mitä tekee vapaan aikana.

        Kun vaimoni ja lapsieni äiti kuoli niin lapset olivat muutaman päivän poissa koulusta.
        He itse halusivat mennä kouluun kevään viimeiseksi viikoksi, ennen koulun loppumista vaikka rehtori oli antanut luvan olla loppuajan pois.

        Eli tekeminen on parasta lääkettä.

        Otan osaa. Kyllä, olen palkattomalla vapaalla.


      • Ei_sairausloma
        Surunmurtama kirjoitti:

        Otan osaa. Kyllä, olen palkattomalla vapaalla.

        En huomannut kirjoittaa että vaimoni poismenosta on jo 13 v.
        2 vanhimmalla lapsellani on jo lapsia, syksyllä tulen 4 x papaksi.

        Nuo väitteet että aina pitäisi surra jokin tietty aika tai tulee takapakkia heittäisin kyllä roskiin.
        Tosiasia on vain niin että toiset tarvitsevat pitemmän ajan toipuakseen kuin toiset.
        Suru on myös vaarallinen ja koukuttava asia, siihen voi jäädä koukkuun kuin huumeisiin.
        Ympärilläni olevat ihmiset olivat huolissaan jo muutaman viikon jälkeen ja patistelivat minua liikkeelle ja eri tapahtumiin, ihmisten ilmoille.

        Joten kerron saman kuin aiemminkin, surussa tulee toimia oman parhaansa mukaan, ulkopuolisten mielipiteillä ei ole mitään väliä.
        Ja arvostelijoille joiden mielestä surun kokenut alkaa liian pian "elämään", teillä ei ole mitään oikeutta arvostella.


    • Toinensurunmurtama

      Minunkin isäni kuoli äkillisesti muutama viikko sitten. Edelleen olo on hyvin epätodellinen ja sitä miettii tekeekö väärin, kun nauraa tai suunnittelee tekemisiään. Itseäni ainakin helpottaa suuresti, kun asia ei pyöri koko aikaa mielessä. Sitä jaksaa taas surra, kun on hetken ajatellut muita.
      Kovasti myös voimia!

    • Surussa

      Sinä et tee väärin asiassa. Palkaton loma ei ole sama asia kuin sairausloma. Silloin saa tehdä mitä lystää. Minun isä kuoli myös äkilliseseti 8 vuotta sitten. Olin kaksi viikkoa palkattomalla lomalla silloin. Minun ohje on, että älä jää neljän seinän sisään. Mene valmistujaisjuhliin.

    • Suruharso

      Äitini kuoli tammikuussa. En tiedä miten selviän tästä surusta ja pohjattomasta ikävästä. Kokemukseni mukaan on hyvä, jos surusta pystyy ottamaan edes hetkeksi etäisyyttä ja muuta ajateltavaa. Ei ole synti, jos surun keskellä välillä nauraa ja tuntee edes hetkellistä iloa. Itse juurikin alussa tunsin piston sydämessä, kun lounastauolla nauroin työkavereiden jutuille. Äiti on kuollut ja minä vain nauran! Jos olet palkattomalla lomalla, mene ihmeessä juhliin. Saat hetkeksi muuta mietittävää. Luulen, ettei isäsäsikään sitä suinkaan pahalla katso tuolta toiselta puolen. Sinulla ja sisaruksillasi on vielä monta surun ja ikävän aikaa edessä.

      • hohhoijakkaa

        Kattokaa aloittajan päiväystä..eiköhän ne valmistujaiset ollut jo..


    • Vanhemmatmyöskuolleet

      Ilman muuta liikenteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe