KETIPINORISTA

maura00

Voi olla että täällä on jossain ketju mutta kysyn nyt kuitenkin! Minulle lekuri määräsi 25-75mg unettomuuteen. Kauhulla luin pakkausselostetta, skitrofreniasta ym. Itselläni ei ole muita harmeja kuin olen huono saamaan unenpäästä kiinni. Jos jollakin on ko. lääkkeestä käytännön tietoa kuulisin mielelläni:)

32

1277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladonna32

      Joitakin lääkkeitä käytetään pieninä annoksina unettomuuteen.
      Joku muu osannee omasta kokemuksesta sanoa Ketipinorista.
      Suomi24 hakuun voit myös laittaa Ketipinor, saat kaikki Ketipinorista kirjoitetut kommentit.
      Äidilläni oli hetken käytössä Ketipinor nukahtamiseen, mutta se ajettiin aika nopeasti alas
      eli käyttö lopetettiin. Hämmästyin itsekin tuoteselostetta lukiessani, miksi juuri sellainen lääke ?

    • näinminulla

      Itse olen käyttänyt yli 5 vuotta ketipinoria 400 mg unettomuuteen ja eikä se minulle mitään oireita ole aiheuttanut tai mitään sairauksia. Joten en usko ketipinorin aiheuttavan sinulle skitsofreniaa. Jos saat skitsofrenian niin älä syytä lääkettä,koska jos minä en ole saanut mitään sairauksia ketipinorista niin tuskin kuulut siihen osaan kansasta joka sen siitä saa. Itselläni on ahdistuneisuushäiriö. Olen käyttänyt lääkkeitä unettomuuteen 17 vuotta ja olen 41-vuotias nainen. Ja hengissä olen. Käyn sännöllisesti maksa-ja munuaiskokeissa lääkkeen takia. Ja ikinä ei ole labrakokeissa ollut mitään normaalista poikkeavaa.

      Joten huoli pois tuon skitsofrenian suhteen. Jos alat kuulemaan ja näkemään harhoja niin kyllä ne syyt löytyy muualta kuin ketipinorista.

      • Laskeudumaanpinnalle

        "Jos saat skitsofrenian niin älä syytä lääkettä,koska jos minä en ole saanut mitään sairauksia ketipinorista niin tuskin kuulut siihen osaan kansasta joka sen siitä saa. "

        Olet ehkä sittenkin saanut jonkun taudin? Jos sinä et saa haittavaikutuksia se ei suinkaan tarkoita ettei aloittajakaan saa.


      • näinminulla
        Laskeudumaanpinnalle kirjoitti:

        "Jos saat skitsofrenian niin älä syytä lääkettä,koska jos minä en ole saanut mitään sairauksia ketipinorista niin tuskin kuulut siihen osaan kansasta joka sen siitä saa. "

        Olet ehkä sittenkin saanut jonkun taudin? Jos sinä et saa haittavaikutuksia se ei suinkaan tarkoita ettei aloittajakaan saa.

        No voihan aloittaja saada skitsofrenian. Mutta jos aloittaja alkaa kuulemaan ja näkemään harhoja niin kannattaa lopettaa lääke.


    • bullla

      Kaverini muistaakseni otti juuri tuota ketipinoria unettomuuteen ja valitteli että sydän hakkasi aika tiuhaan. En muista hänen muuta siitä kertoneen.

      • näinminulla

        Kyllä mullakin ekalla kerralla sydän hakkasi, mutta kun lääkkeeseen tottui, niin kyllä se sydänkin siihen tottui.


    • paree.lääkkeetön.pää

      Voiko lääke aiheuttaa skitsofreniaa ? Ketipinor, joka on tarkoitettu mm. skitsofreniaan ?
      Onko järkeä tottua lääkkeeseen, joka aiheuttaa sydämen tykytystä ja joutuu käymään kokeissa, miten maksa ja munuaiset toimivat sen takia ?
      On helpompiakin lääkkeitä nukahtamiseen tai unettomuutteen.
      Paljon parempi olisi olla ilman. Jos nuorehkona aloittaa, voi joutua vaikeuksiin, niitä ei saisi kuitenkaan lopun elämää syödä ja jos haluaa lopettaa, unettomuusoireet tulee kahta pahempana.
      En aloittaisi ikinä enää unilääkitystä. Tarvitset sen pillerin ikuisesti suurella todennäköisyydellä saadaksesi unta. Ei ne päälle/aivoille hyvää tee pitkään käytettynä, vaikka käyttäjät ponnekkaasti puolustavat niitä.
      Niihin koukuttuu nopeasti ja tervemenoa normaaliunet !
      Harkitse vielä ennenkuin otat ensimmäistäkään pilleriä.

      • Tsidaa

        Mitä pikku skitsofreniasta (siihenhän sitä yleensä määrätään). Prednisolon kortisonista saa psykoosin jos olet altis mielenterveysongelmille, Azamunin ja Trexanin haittavaikutuksissa syöpiä. Jeejee


      • näinminulla

        Käyn maksa-ja munuaiskokeissa, koska olen käyttänyt lääkkeitä unettomuuteen tauotta 17-vuotta. Aloitin unilääkkeiden käytön 24-vuotiaana. Haluan kuitenkin pitää terveydestäni huolta. Luuletko että huvikseni syön kahta lääkettä unettomuuteen? Tiedätkö miltä tuntuu kun valvoo kuukaudesta toiseen aamu yöhön esim. aamuneljään ja sä mietit, että miksi en ole nukkumassa. Mä en ole ikinä juonut kahvia, joten unettomuus ei ole johtunut kofeiinista.

        Mä en puolusta ketipinoria tai muitakaan lääkkeitä,mutta mielummin mä nukun yöt kun valvon. Silloin jos en ole ottanut lääkettä niin mä saatan väsyneenä nukahtaa ja herätä 15 minuutin kuluttua. Valvoa ja miettiä miksi en nuku edes tuntia.

        Noi maksa-ja munuiaikokeet eivät ole minulle maksaneet mitään, kun terveyskeskukseen soitan ja sanon että pitäis päästä kokeisiin. Ja niillä näkyy kyllä koneella se tieto. Ei ne ala kyyseenalaistamaan miksi haluan testata maksan ja munuaiset. Jo senkin takia että mun ketipinorin annostus on suuri. Olisit iloinen että huolehdin terveydestäni.

        Käytän myös E-pillereitä ja niillä myös saattaa olla haittavaikutuksia ja saattavat aiheuttaa sairauksia. Pitäisikö minun E-pilleritkin lopettaa sairauksien pelossa?

        Toki kannattaa harkita aloittaako ketipinorin.


      • Ucihojj9j9
        näinminulla kirjoitti:

        Käyn maksa-ja munuaiskokeissa, koska olen käyttänyt lääkkeitä unettomuuteen tauotta 17-vuotta. Aloitin unilääkkeiden käytön 24-vuotiaana. Haluan kuitenkin pitää terveydestäni huolta. Luuletko että huvikseni syön kahta lääkettä unettomuuteen? Tiedätkö miltä tuntuu kun valvoo kuukaudesta toiseen aamu yöhön esim. aamuneljään ja sä mietit, että miksi en ole nukkumassa. Mä en ole ikinä juonut kahvia, joten unettomuus ei ole johtunut kofeiinista.

        Mä en puolusta ketipinoria tai muitakaan lääkkeitä,mutta mielummin mä nukun yöt kun valvon. Silloin jos en ole ottanut lääkettä niin mä saatan väsyneenä nukahtaa ja herätä 15 minuutin kuluttua. Valvoa ja miettiä miksi en nuku edes tuntia.

        Noi maksa-ja munuiaikokeet eivät ole minulle maksaneet mitään, kun terveyskeskukseen soitan ja sanon että pitäis päästä kokeisiin. Ja niillä näkyy kyllä koneella se tieto. Ei ne ala kyyseenalaistamaan miksi haluan testata maksan ja munuaiset. Jo senkin takia että mun ketipinorin annostus on suuri. Olisit iloinen että huolehdin terveydestäni.

        Käytän myös E-pillereitä ja niillä myös saattaa olla haittavaikutuksia ja saattavat aiheuttaa sairauksia. Pitäisikö minun E-pilleritkin lopettaa sairauksien pelossa?

        Toki kannattaa harkita aloittaako ketipinorin.

        Oletko edes kokeillut melatoniinia, triptyliä ym vaihtoehtoja? Vai käytätkä ketipinoria koska se vuosia sitten sinulle määrättiin?


      • näinminulla
        Ucihojj9j9 kirjoitti:

        Oletko edes kokeillut melatoniinia, triptyliä ym vaihtoehtoja? Vai käytätkä ketipinoria koska se vuosia sitten sinulle määrättiin?

        En ole ja eikä niitä minulle ole ehdotettu. 24-vuotiaana aloin sairastaa masennusta ja paniikkihäiriötä, joihin kokeiltiin lääkkeitä, mutta mikään ei tehonnut, kun ne lääkkeet ei poistaneet syitä. Myöhemmin olen saanut ahdituneisuushäiriö diagnoosin, jonka olisi voinut antaa silloin vuonna 2000. Masennusta minulla ei ole enää, mutta ahdistuneisuushäiriö on edelleen. Mutta pystyn elämään sen kanssa.

        Silloin kun psykiatrian erikoislääkäri määräsi minulle ketipinoria, niin silloin sitä kokeilee . Lisäksi minulla on Peratsin käytössä. Sitä Ketipinoria ei ole määrätty ilman että lääkäri ei ole tuntenut minua ennestään. Joten ketipinorin määrännyt erikoislääkäri tiesi ja tunsi minut jo vuosia ennen kuin kirjoitti ketipinorreseptin.


    • Ketipinorkäyttäjä

      Mulle ihan samoin nukahtamisvaikeuksiin määrättiin Ketipinor. On erittäin toimiva lääke mutta sain sen aiheuttamien sydänfilmin muutosten takia sydäntauti diagnoosin ja nyt koitetaan saada sitä diagnoosia pois. Monta vuotta käytin sydänlääkettä ketipinorin takia. Enkä ole käyttänyt ketipinoria ku max 100mg. Määrätty 25-100mg.

      Lopulta vein Ketipinorit apteekkiin tuhottaviksi, lopetin sydänlääkityksen ja käytän mitä tahansa muuta jos joskus on vaikea nukahtaa. Ei ketipinoria enää.

      Muistakaa: monet lääkkeet kuten Ketipinor voi vaikuttaa ekg:n tulokseen eli sydänfilmin tulokseen!!!
      (Samoin esim Triptyl paha terveydelle)

    • posrijglksdj

      Söin itse Ketipinoria muutaman vuoden. Minullakin aloitettiin annos 25mg, mutta kas kummaa annosta piti nostaa melko usein kun kroppa tottui siihen aina lopulta ja unettomuus paheni. Sitten aina vaan lisää ja lisää ja lopulta mun annos oli 600mg. Nukuin sillä kyllä ei siinä mitään. En ollut juuri selvittänyt minkälaisia lääkkeitä nuo neuroleptit oikeastaan ovat, niin tyytyväisenä niitä söin, jotta voisin nukkua.
      Nyt olen ollut jonkun aikaa kokonaan ilman niitä tai mitään vastaavia lääkkeitä, ja mun olo on PALJON parempi kuin niitä syödessä. Se on totta, että nukun huonommin kuin silloin, mutta jos nyt voisin palata ajassa taaksepäin en ikinä olisi aloittanut kyseistä lääkettä. Lopetettuani mulla alkoi päässä raksuttaa meeelko paljon paremmin. Pitkästä aikaa oikeasti AJATTELIN, enkä ollut vaan sellainen autopilotilla oleva robotti joka tekee asioita, koska niin kuuluu tehdä ja kun on aina ennenkin tehty. Pystyn keskittymään todella paljon paremmin. Muisti on parantunut. Olen oikeasti kiinnostunut hemmetin monista asioista eikä mulla ole nykyään kovinkaan tylsää kun on aina kaikkea uutta mielenkiintoista mitä voi kokeilla tai mistä voi ottaa selvää :D Nykyään tunnen oikeita tunteita! Kaikki ei oo enää sellaista harmaata mössöä mikä ei juuri hetkauta suuntaan tai toiseen.
      Seuraavan kerran kun tapaan mun lääkäriä aion antaa sille kyllä palautetta, että miks helvetissä ne määrää tollasia lääkkeitä univaikeuksiin? Ne on tarkoitettu hyvin vakaviin psyykkisiin häiriöihin kuten skitsofrenia, psykoosi tai vaikkapa paha maanisdepressiivisyys. Uni/nukahtamislääkkeet on sitten asia aivan erikseen.
      Plus tiedoksi vielä, että Ketipinorista tulee helvetin pahat vieroitusoireet. Toki voit lopettaa myös hyvin hitaasti ja käyttää siihen monta kuukautta.
      Itse henkilökohtaisesti mielummin vaikka valvon ja ajattelen asioita ja pysyn kärryillä et mikä tää meininki täällä on kun se, että nukun ja oon valveillakin ihan "unessa"..
      Mutta, nää oli vaan mun mielipiteitä ja henkilökohtaisia ajatuksia. Tehkää toki omat, mutta pyydän teitä oikeasti harkitsemaan vakavasti Ketipinorin aloittamista, kannattaako?

      • näinminulla

        Täytyy mainita ettei ketipinor ole ollut todellakaan ensimmäinen lääke jota mulle on määrätty. On kokeiltu tenox,imovane ja muita unettomuuteen tarkoitettuja lääkkeitä. Aluksi ne tehoaa mutta puolen vuoden jälkeen sä valvot taas samaan tapaan. Mä voin sanoa että jos en saa nukuttua niin mä kärsin pahoinvoinnista. Olen muutaman kerran oksentanut aamuyöllä kun ei ole nukkunut silmäystäkään. Mun elimistö on tehty niin että mä tartten unta, jotta mä voin elää hyvää elämää. Mä en juo alkoholia joten ne oksentamiset ei ole liittyneet alkoholiin mitenkään. Yhdestä vuorokaudesta tulee hemmetin pitkä kun sä valvot sen koko päivän. 24 tunnissa kerkee miettii asioita maasta taivaaseen.

        Mä olen yrittänyt päästä unitutkimuksiin, mutta en pääse. Mulla ei ole ikinä ollut päivisin zombiolo. Enemmän mulla on zombiolo päivisin jos en saa nukuttua. Yhden käden sormilla pysty laskemaan kerrat jolloin en ole ottanut lääkkeitä. Mutta taidan olla poikkeus. Olen kyllä lukenut täällä miten toiset on zombeja lääkkeitten takia. Kaikille ketipinor ei sovi. Mulla ei ole mitään valittamista.


      • Ketipinorkäyttäjä
        näinminulla kirjoitti:

        Täytyy mainita ettei ketipinor ole ollut todellakaan ensimmäinen lääke jota mulle on määrätty. On kokeiltu tenox,imovane ja muita unettomuuteen tarkoitettuja lääkkeitä. Aluksi ne tehoaa mutta puolen vuoden jälkeen sä valvot taas samaan tapaan. Mä voin sanoa että jos en saa nukuttua niin mä kärsin pahoinvoinnista. Olen muutaman kerran oksentanut aamuyöllä kun ei ole nukkunut silmäystäkään. Mun elimistö on tehty niin että mä tartten unta, jotta mä voin elää hyvää elämää. Mä en juo alkoholia joten ne oksentamiset ei ole liittyneet alkoholiin mitenkään. Yhdestä vuorokaudesta tulee hemmetin pitkä kun sä valvot sen koko päivän. 24 tunnissa kerkee miettii asioita maasta taivaaseen.

        Mä olen yrittänyt päästä unitutkimuksiin, mutta en pääse. Mulla ei ole ikinä ollut päivisin zombiolo. Enemmän mulla on zombiolo päivisin jos en saa nukuttua. Yhden käden sormilla pysty laskemaan kerrat jolloin en ole ottanut lääkkeitä. Mutta taidan olla poikkeus. Olen kyllä lukenut täällä miten toiset on zombeja lääkkeitten takia. Kaikille ketipinor ei sovi. Mulla ei ole mitään valittamista.

        Oletko joutunut nostamaan ketipinorin annosta siitä 25mg annostuksesta mikä uniongelmiin määrätään? Itselleni se ei enää vuoden jälkeen riittänyt kun toleranssit kasvo niin lopetin sen koska oisin joutunut nostamaan ja nostamaan annosta.


      • näinminulla
        Ketipinorkäyttäjä kirjoitti:

        Oletko joutunut nostamaan ketipinorin annosta siitä 25mg annostuksesta mikä uniongelmiin määrätään? Itselleni se ei enää vuoden jälkeen riittänyt kun toleranssit kasvo niin lopetin sen koska oisin joutunut nostamaan ja nostamaan annosta.

        Mun aloitusannos oli 200 mg. Mulla on ollut vuosia toi 400 mg ja mulla se on toiminut niin kuin olen toivonut. Mä nukun sillä noin 9 tuntia. Ja olen aamulla pirteä ja levännyt. Toisin silloin kun valvoi. Tässä iässä unen laadulla on merkitystä. Mielummin nukun ketipinorilla 9 tuntia kuin 15 minuutin pätkissä yössä. Toki kun olen ottanut lääkkeet niin en lähde mihinkään ulos seikkailemaan,koska vaikutus alkaa aika nopeasti. Mikä on ihan hyvä asia. Vaikka lääkkeiden käytöstä varoitellaan niin myös se valvominen tekee ihmiskeholle hallaa. Ihmiset harvoin etsivät tietoa ja haittoja jatkuvasta valvomisesta. Kyllä se valvominenkin aiheuttaa haittoja, mutta lääkkeitä on helpompi mollata kuin päivästä toiseen valvomista.


      • Ov8h889
        näinminulla kirjoitti:

        Mun aloitusannos oli 200 mg. Mulla on ollut vuosia toi 400 mg ja mulla se on toiminut niin kuin olen toivonut. Mä nukun sillä noin 9 tuntia. Ja olen aamulla pirteä ja levännyt. Toisin silloin kun valvoi. Tässä iässä unen laadulla on merkitystä. Mielummin nukun ketipinorilla 9 tuntia kuin 15 minuutin pätkissä yössä. Toki kun olen ottanut lääkkeet niin en lähde mihinkään ulos seikkailemaan,koska vaikutus alkaa aika nopeasti. Mikä on ihan hyvä asia. Vaikka lääkkeiden käytöstä varoitellaan niin myös se valvominen tekee ihmiskeholle hallaa. Ihmiset harvoin etsivät tietoa ja haittoja jatkuvasta valvomisesta. Kyllä se valvominenkin aiheuttaa haittoja, mutta lääkkeitä on helpompi mollata kuin päivästä toiseen valvomista.

        Tiedän tasan tarkkaan että psyyke hajoaa jo muutaman päivän valvomisesta. Mutta käytätkö lääkettä siksi että valvoit 10v sitten?
        Uskon kyllä että se on määrätty sinulle ahdistuneisuushäiriöön joskin ketipinorin käyttotarkoituksen mukaiset sairaudet ovat SKITSIFRENIA PSYKOOSI JA MAANIS-Depressiivisyys.

        Itsekin valvoin vuonna 2010 mutta nykysin minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa nukkua ja nukahtaa.


      • näinminulla
        Ov8h889 kirjoitti:

        Tiedän tasan tarkkaan että psyyke hajoaa jo muutaman päivän valvomisesta. Mutta käytätkö lääkettä siksi että valvoit 10v sitten?
        Uskon kyllä että se on määrätty sinulle ahdistuneisuushäiriöön joskin ketipinorin käyttotarkoituksen mukaiset sairaudet ovat SKITSIFRENIA PSYKOOSI JA MAANIS-Depressiivisyys.

        Itsekin valvoin vuonna 2010 mutta nykysin minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa nukkua ja nukahtaa.

        Tiedän kyllä. Olen lukenut kyllä mihin se on tarkoitettu. Minulla ei ole skitsofreniaa, psykoosia tai maanisdepressiivisyyttä ikinä ollut. En todellakaan tiedän mitä on kuulla ja nähdä harhoja. Hienoa ettet tarvitse lääkkeitä.


      • Tapakovain
        näinminulla kirjoitti:

        Tiedän kyllä. Olen lukenut kyllä mihin se on tarkoitettu. Minulla ei ole skitsofreniaa, psykoosia tai maanisdepressiivisyyttä ikinä ollut. En todellakaan tiedän mitä on kuulla ja nähdä harhoja. Hienoa ettet tarvitse lääkkeitä.

        Et edelleenkään vastannut käytätkö ketipinoria siksi koska sinun oli vaikea nukahtaa ties kuinka monta vuotta sitten? Jos ketipinor tehoaa ahdistukseen niin eihän sitä ole voitu todeta sinulla ketipinorin aloituksen jälkeen tai sitten ketipinor ei tehoa ahdistukseen.


      • näinmulla
        Tapakovain kirjoitti:

        Et edelleenkään vastannut käytätkö ketipinoria siksi koska sinun oli vaikea nukahtaa ties kuinka monta vuotta sitten? Jos ketipinor tehoaa ahdistukseen niin eihän sitä ole voitu todeta sinulla ketipinorin aloituksen jälkeen tai sitten ketipinor ei tehoa ahdistukseen.

        Mulle on ketipinor määrätty unettomuuteen. Se on mainittu reseptissä. Mulla on ollut diagnooseja mm. masennus ( keskivaikeasta vaikeaan), paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistuneisuushäiriö. Se Ketipinor tehoaa juuri ahdistukseen. Mulla on ollut 15-vuotiaasta asti kuoleman pelkoa. Ja se on jatkunut tähän päivään asti. Päivällä en kuolemaa ajattele mutta iltaisin kun menen nukkumaan ne ajatukset tulee mieleen. Jos mä en ottaisi ketipinoria ja peratsinia niin mä saisin joka ilta paniikkikohtauksia.


    • Noketipinor

      Lääkärit kehuu ketipinoria maasta taivaaseen, psykiatrini kertoi että sitä määrätään paljon myös lapsille ja nuorille. Tuoteselosteessa lukee kuitenkin "Ketipinoria ei saa käyttää lapsille ja alle 18-vuotiaille nuorille." Eli melkosen vastuuttomia lääkärit jos eivät tuota kohtaa ole huomanneet. Lukee oikein kahdessa kohtaa tuoteselostetta.

    • ihmiskoekaniini

      Lääkärit on vastuuntunnottomia.
      Ei ne itse ole kokeilleet näitä lääkkeitä, tuskin suostuvat syömään, eivätkä tiedä niitten vaikutuksista.
      Lääkettä "kokeilevat" ihmis-koekaniinit, testiryhmä, ennen kuin se otetaan käyttöön/myyntiin.
      Testeistä annetaan se kuva, että ne on hyväksi ihmisille.
      Testejä ja varsinkin tuloksia voi manipuloida miten vain.

    • jtjtjtjt

      Muistui mieleeni isäni joka myös otti unettomuuteen ketipinoria määrää en muista mutta hän kertoi että hänelle oli tullut jonkinlaisia hengitysoireita eli tuntunut ettei kunnolla pystynyt hengittämään.

    • 86hjdo9

      En tiedä vetääkö kukana täysjärkinen ketiapiinia uniongelmiin. Pyydä bentsoja. Ne ovat turvallisempia, mutta ennen kaikkea älä turvaudu nappeihin pidemmän päälle vaan etsi muita huumeettomia ratkaisuja unettomuuteesi. Näin suosittelisin. Tuuleta, pesetä vuodevaatteet. rauhoitu ennn nukkumaanmenoa (ei musiikkkia, tv.tä, radiota. kokeile vaikka lukea). Bentsoistakin varoitetaan, ettei pitäisi kahta viikkoa putkeen enempää ottaa tai voi tulla ongelmia. Itse ne ottaisi niinkään pitkään, joten napit lyhyen ajan ratkaisuja, ellei ole valmis vahingoittamaan itseään niillä pahastikin.

      • näinminulla

        Mitä tarkoitat vahingoittamalla itseään? Mähän kerroin käyväni labrakokeissa säännöllisesti. Muistissani tai tunne-elämässä ei ole mitään ongelmia. Ja nautin elämästäni.


      • Muitakinon

        Bentsojen lisäksi unettomuuteen sopivat melatoniini (apteekista ilman reseptiä) ja Tryptomax (luontaistuotekaupoista). Neuroleptit kiristävät aivoja ja aiheuttavat aivolobotomian pidemmässä käytössä.


      • Ketipinor25

        Mikä ihmeen aivolobotomia ketipinorista? Antaisiko joku esimerkin? Itse olen 10w syönyt 25-50mg unettomuuteen ja elämä ihan toista kuin unettomana tai bentsokrapulaan herääminen. Mitään riippuvuutta en ole huomannut verrattuna esim tenoxiin.
        Mitä tulee luontaistuotteisiin ja kaikenmaailman yrtteihin, niin teho lähinnä perustuu uskomukseen. Isot rahat siinäkin liikkuu. Pakko kysyä niihin uskovilta: Miksi ei "paha ja ahne" lääketeollisuus ala valmistaa jotain yrttiä synteettisesti ja patentoi sitä saadakseen miljoonia jos ne kerran toimisivat?


    • donitsinpää

      Lääke ei ole mikään unilääke. Söin ite tuota samaa lääkettä, mutta ainoastaan kaksi viikkoa. Oli pakko lopettaa seinään, todella urjaa teki ja karmeita haittoja tuli mulle. Sen koomin en ole vahingossakaan ko lääkettä käyttänyt. Käytän tarvittaessa eli noin pari kertaa viikossa Melatonin 1-2mg ja sopii mulle hyvin ja auttaa ilman haittoja.

    • merkurus

      Maailma on hullu. Yksi osoitus siitä taas on että Neuroleptejä määrätään unettomuuteen.

    • Ketipinor25

      Monia lääkkeitä käytetään muuhun tarkoitukseen kuin ne alunperin on suunniteltu. Skitsofrenian hoidossa Ketipinoria on otettava aamuin illoin moninkertaiset määrät kuin unilääkkeenä, jolloin ketipinorin sivuvaikutusta, väsymystä käytetään hyväksi. Riippuvuutta ketipinor ei aiheuta. Itse olen ollut välillä pitkiäkin aikoja ilman jos unensaanti onnistunut muuten. Annokseni tosin pieni se 25-50mg. Suuremmat annokset tulee käsittääkseni lopettaa hitaammin vähentämällä, sekin onnistuu parissa viikossa. Jos seinään lopetat suuren annoksen ja saat pahan olon, syy on itsessäsi, ei lääkkeessä. Kyseessä ei ole mikään pkv lääke jolla olisi mitään "viihdearvoa" tai todettu aiheuttavan riippuvaisuutta

    • sessisossi

      Ketipinor on ihan ok. esim. unettomuuteen jne. Aina näitä "kaikentietäviä" paasaajia riittää.

    • kokeiluriitti

      Itse kokeilin tuota ketipinoria unettomuuteen ja aamulla oli niin kuvottava olo että mietin yritänkö oksentaa vai? No siinä odotellessa aikani pikkasen yrjö-olo katosi ja päätin että valvon mieluimmin kuin kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista seur. aamuna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe