Teisteille tiedoksi

Tällä palstalle te olette vierailijoita joiden voi edellyttää kunnioittavan isäntien vakaumusta. Täällä ette ivaa ettekä pilkkaa ateismia. Täällä ette myöskään tyrkytä uskomuksianne ihmisille keitä ne eivät kiinnosta.

Teistit, tällä palstalla te otatte lakin päästä, painatte nöyrästi päänne ja kuuntelette hiljaa kun itseänne viisaammat tarinoivat. Parhaimmassa tapauksessa saatatte jopa oppia jotain.

Jos te teistit ette tähän pysty niin olkaa hyviä ja pysykää omilla palstoillanne.

Jumalattoman hyvää illan jatkoa muutoin kaikille.

12

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dasserty54342

      Iso silakka Siitin, siitä minä puhun seuraavat kuukaudet. koska olen Uskossa

    • hdhdhdhd

      Teistit ovat täällä kuin muslimimaista tulleet matut. Puuro tällä palstalla on pahaa, yhyyy, mä en ala, ku te ette nöyristele mun uskoo, mä haluun et mun uskoo kunnioitetaan täällä yhyyy, mä haluun olla teitin kunniavieras, mä tapan teitin, jos te ette palvele mua!

    • Pyydän saada esittää poikkeavan käsityksen. Eihän tämä ole ateistien kotipalsta vaan eteismista ja siihen liittyvistä asioista keskusteluun tarkoitettu palsta, jossa kukaan ei voi toista enempää isäntä.

      • hdhdhdhd

        Teistit pyrkii isännöimään.


      • hdhdhdhd kirjoitti:

        Teistit pyrkii isännöimään.

        Ainahan kuka tahansa voi pyrkiä.


    • trintin

      Luulen että sivistyneemmät teologit kunnioittavatkin ateistien mielipiteitä vaikka eivät niitä luonnollisesti hyväksy.
      Palstalla esiintyvät uskovat ovat kannuksiaan hakevia käännynnäisiä ja usein sellaisia jotka eivät tunne juuri ollenkaan oppikirjansa raamatun tekstejä saati että tuntisivat muiden uskontojen sisältöä.
      Palstalla on ainakin yksi uskontrolli, joka esittää ateisteista joka päivä useita aloituksia kuvaten heitä mitä ilkeimmiksi ihmisiksi. Vastaan hänelle raamatullisesti: "Joka panettelee tai kertoo lämimmäisestään valheita, hänen paikkansa on kuoltuaan ikuisessa kidutuksessa tulijärvessä."

      Kysymys kuuluukin. Voiko uskovalta odottaa rehtiä käytöstä kun sen oppi on mitä epärehellisin.

    • nimen-merkki

      "Luulen että sivistyneemmät teologit kunnioittavatkin ateistien mielipiteitä vaikka eivät niitä luonnollisesti hyväksy."

      Niin, tietenkin tuomarin pitää kunnioittaa tuomittavan mielipidettä, ei saa asettua hänen yläpuolelleen. Pitää noudattaa hänen mieltään, myös!

      No jokainen tietysti ymmärtänee ironian, tietenkin tuomarin pitää olla kaiken yläpuolella. Selvän ottaminen on eri asia.

      Oikealla tuomarilla on oikeat työkalut:

      -Paimensauva, jolla otetaan "kaulasta kiinni" "tai nostetaan ylös"
      -Varsta, jolla erotetaan "jyvät akanoista"


      Menipä nyt tuokin egyptiin, mutta entäpä sitten.

      Ne ovat Jumalaiset työkalut: Totuus on totuus, eikä vale, niin kuin taivas on taivas, eikä suinkaan maa!

      • trerwu

        Mielipiteesi ei muuta faktaa: Jumalaa ei ole olemassa.


    • hammurabinlait

      Egyptistä ja Sumeriasta on teologiat peräisin tarinoineen myytteineen.

    • uskonpasko

      Teismiin noin pääsääntöisesti ei kuulu minkäänlainen "kilpailevien" ideologioiden kunnioitus, eikä se varsinkaan kuulu kristinuskoon, jossa kaikkiin muihin uskontoihin sekä uskonnottomiin suhtaudutaan avoimen vihamielisesti ja ylimielisen halveksivasti. Mikä näkyy niin selvästi tälläkin palstalla joka ikinen päivä.

      Kritiikittömät aivottomat typerykset, jotka sokeasti luulevat pronssikautisten paimentolaisten lapsellisia kansantaruja tosiksi ja näkymättömiä mytologisia taruolentoja todellisiksi, katsovat olevansa maailman herroja ja kaikkien muiden ihmisten ja aatteiden yläpuolella näiden typerien luulojensa vuoksi.

      Katsovat että heillä on muka jokin jumalallinen oikeus määrätä miten kaikki muut maailman ihmiset saavat elämäänsä elää. Vaikka eivät koskaan kykene esittämään mitään perusteita eivätkä todisteita tyhjille väittämilleen, joista henkii vain ummehtunutta löyhkää suoraan jostain keskiajan pimeydestä.

    • olemix

      "Ne ovat Jumalaiset työkalut: Totuus on totuus, eikä vale, niin kuin taivas on taivas, eikä suinkaan maa! "

      Yksinkertaisen uskovan mielipide raamatusta lainattuna.
      Luonnontieteelliset totuudet ihmiskunta on hankkinut ohi uskontojen tutkimalla mitä olemme ja millainen ympäristömme on. Sen ohessa raamatulliset totuudet osoittautuvat köykäisiksi ja se näkyy uskonnoista irtaantumisen trendinä.
      Uskovaiset vierailijat esittävät ala-arvoisuuksia. Itsepähän kärsivät.

    • Olen aina pyrkinyt tälläkin palstalla kirjoittamaan kunnioittaen ja toisten vakaumusta kunnioittaen, kuitenkaan nöyristelemään tai mielistelemään en ole lähtenyt, enkä aiokaan :)
      Voin myös todeta oppineeni eri tavoin ajattelevien mielipiteistä. Asiallinen toisia kunnioittava ajatustenvaihto ei ole keneltäkään pois, päinvastoin se on hedelmällistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe