Nenänvaurio masensi minut

Surkuu

Hei, mitä tehdä... Nenäni murtui pahasti ja muutti muotoaan. Vanha nenä on muisto vain. Tämän johdosta sairastuin masennukseen ja ahdustuneisuushäiriöön.
Olen ymmärtänyt että nenäleikkaukseen mennessä pitää olla psyykkisesti terve joten tässäkö tämä oli?

8

164

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Millanen89

      Hmm, pakko sanoa, että nouse ylös sieltä masennuksesta. Julkinen terveydenhuolto korjaa sun nenäs. Mutta nyt niskasta kiinni ja toimi. Itsellä leikattu nenä kolmasti ja lopputulos sama kun sulla nyt =( Eka leikkaus onnistui ja sain söpön pienen ihanan nenän, mutta miten sitten kävikään.

      • adklöxk

        Rod Rorich on kuulemma jenkeissä alansa parhaimmistoa. tekee uusintaleikkauksia.
        Vaikuttaa Instagraminkin mukaan täyspäiseltä.


    • näkökulmaa.asiaan

      Suomessa on niin valtaisa määrä masentuneita ja ahdistuneisuushäiriöisiä, että tuskin kaikkia heitä voi kieltäytyä sen takia leikkaamasta, niin ei sinuakaan, jonka mielenterveysongelmat johtuvat juuri siitä, että nenäsi on murtunut ja muuttanut muotoaan. Eikös sinun mielenterveyden parantumisesi edellytys ole juuri se, että nenäsi korjataan ?!

    • Expl

      Esteettinen plastiikkakirurgia on kirurgian erikoisaloista lähimpänä psykiatriaa. Ulkonäön korjauksilla on harvoin kirurgisia indikaatioita, mutta vammojen aiheuttamat ulkonäköhäiriöt kuuluvat yleisen terveydenhoidon piiriin. Nenätraumoja jorjataan sekä korvalääkäreiden, että plastiikkakirurgien toimesta yhteiskunnan palveluissa ja yksityisesti.
      Kyllä esteettistä kirurgiaa tekevä suomalainen plastiikkakirurgi pystyy yleensä näkemään, onko tilanteesi korjattavissa nenäleikkauksella.

    • Murtuma_täälläkin

      Koska psyykkisten ongelmiesi syy on tapaturman aiheuttama, en usko että se olisi este leikkauksellesi. Itse murtuneen nenän korjanneena neuvon kuitenkin harkitsemaan kirurgia hyvin tarkkaan. Murtunut nenä on aina työläämpi ja hankalampi korjata kuin murtumaton, varsinkin jos sinulla on hengitysongelmia, kuten minulla oli. Itse en kokenut löytäväni hyvää kirurgia Suomesta (en väitä etteikö heitä olisi), vaan hakeuduin ulkomaille leikattavaksi kirurgille, joka tekee nenäleikkauksia lähes päivittäin. Eli mitä haluan sanoa, älä mene ensimmäiselle vastaantulevalle kirurgille, äläkä mene kirurgille vain koska tämä on halpa (tai kallis, koska hinta ei myös aina kerro laadusta). Tutki tarkkaan vaihtoehtoja, ja valitse itsellesi paras kirurgi. Tsemppiä, toivon että saat nenästäsi mahdollisimman alkuperäisen näköisen! <3

    • Aloittaja4

      Olen asiaa tiedustellut julkiselta puolelta ja eivät korjaa koska ilma kulkee ja virheasento ei täytä kriteerejä. Nenä muuttui söpöstä suorasta nenästä kamalaksi koukkunenäksi ja nenänpää painui alas kaiken lisäksi.. On tämä kyllä :(

    • Awweee

      Sama tilanne... Minkä tässä nyt tekee . Yksityisellä korjattava ja mitempä tässä edes säästää näillä tuloilla.

    • Expl

      Jos korjausleikkauksessa todetaan trauman jälkitila, esim. väliseinän ruston murtuma, korjaus on kelan piiriin kuuluva, vaikka haitta olisi pääosin ulkonäössä.
      Mitään estettä hoitoon yhteikunnan laitoksessa ei ole. Sieltä harvoin löytyy riittävä kiinnostus jos hoitoon hakeutuu ainoastaan ulkonäön takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe