Uusi Insignia

eiopelistakokemusta

Tulipa käytyä katsomassa. Ensivaikutelma oli positiivinen. Opel "harpannut" paljon eteenpäin. Voisin harkita seuraavaksi uudeksi autoksi. Mielipiteitä. Kertokaas oma näkemyksenne.

67

2221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyvältäNäytti

      Ulkonäkö ja ajettavuus ovat kunnossa. Tekniikka mennyt eteenpäin ja hinta ei ole paha. Pidän ja luultavasti ostan uuden ennen syksyä.

    • Iikor

      Muotoilu mennyt kyllä paljon eteenpäin ja hyvältä näytti. Moottorivalikoima on vähän suppea kun hinta karkaa niin nopeasti jos haluaisi edes vähän tehoja.

    • Luse

      Voin suosisella opelia ostamaan huoletta..kolmas opel jo itellä menossa ja ei ole korjaamoilla vikojen takia seisseet yksikään mitä nyt normihuoltoa toki
      ollut. Mansen Rinta- joupin kokenut automyyjäkin totesi ku kävin koeajolla tässä taannoin että opel on ohittanut jo laadussa mm. Volkkarit.

    • Idänihmeetvslänsi

      Opelin laatu on tosiaan aika hyvää nykyään. Ja uudet mallut kuten astra,insignia ja grandland on jo todella hyviä. Insigniaa näkynyt jo taksissakin sillä tuo lyö tiloiltaan kaikki luokkansa autot esim e-mersu, 5-sarja, v90 jne. Superb taitaa olla ainoa jossa vielä isommat tilat mutta skodaa ei lasketa sen ollessa itäauto.

      • veliko

        Miksei Skodaa muka lasketa mukaan? Siksikö, että sinä olet pösilö jonka mielestä Tsekki on idempänä kuin esim. Suomi? -Sitäpaitsi onhan se Superb auto kuitenkin ooppelin rinnalla joka sekin on toki ihan kelvollinen kulkine.


      • Neuvostovehjeet

        Ei se itäautonimitys ole kuule ilmansuunnista tullut. Skoda on itätuote. Neuvostovehje


      • herätys_

        Olet sinä pösilö, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Neuvostoliittookaan ei ole ollut enää vuosikymmeniin mutta sinä poloinen vaan elät menneessä. Et oo varmaan edes huomannut, että Bresnevkin on jo kuollut.


      • Niimpävaan

        Skodamiehelle on kova paikka kun ymmärtää ajavansa neuvostovaunuksi mielletyllä tuotteella. Skoda ei itäauton maineesta pääse ja moni luulee sitä uudeksi ladaksi.


      • Kfkfkfjfjfjfjfjgjg
        Niimpävaan kirjoitti:

        Skodamiehelle on kova paikka kun ymmärtää ajavansa neuvostovaunuksi mielletyllä tuotteella. Skoda ei itäauton maineesta pääse ja moni luulee sitä uudeksi ladaksi.

        Sehän on vaan helvetin hyvä, jos vajukit mieltävät Ladaksi, niin hinnat pysyvät kurissa.
        Valitettavasti vaan Skoda pohjautuu täysin saksalaiselle tekniikalle ja onkin yhdessä emomerkkinsä VW:n kanssa laatututkimusten kestojumbo, ranskalaisten ja italojen kanssa. Nykyäänhän Opelkin on ranskis, se ei laatua ainakaan paranna, jos ei saksalaisessakaan laadussa juuri kehumista.


    • bobobaba

      Kävin myös koeajamassa Grand Sportin ja laitoin tilaukseen.. 1.5l turbo, Innovation ja kaikki herkut päälle.. Vaikutti kyllä hienolta paketilta!

    • Mukavaaajoa

      Tilattu 2.0 Bi turbo 260hv 400nm grand sport innovation ja varusteina esim sisä ja ulkopuolen OPC ja AGR istuimet sekä lähes kaikki avustinpaketit jne. Auto kulkee kivasti ja mukavasti. Säädettävä alusta ja BOSEn stereot iso plussa.

      • höpö_ukko_olet

        Etkä ole tilannut mitään. Kunhan lätiset joutavia täällä.


      • Hienoon

        Ihan totta, en tilannut uutta. Otin hallista ihan valmiin auton viikon toimitusajalla. Hienosti kulkee. Ei paikaltaan kaikkein paras mutta kiihtyy sitten tuosta 80 eteenpäin todella kivasti. Mutta eihän tämä ole mikään urheiluauto vaan nimenomaan mukava ja sopivan tehokas. Väännön kyllä tuntee jo ihan alakierroksilla. Todella hyvä laite.


      • einueberallesmann

        Eikös tuo nm ole pituuden yksikkö, en ole sitä ennen nähnyt moottorin tiedoissa mainitun. Olisiko jokin männänrenkaan välys? Öljykalvon paksuus?


      • Kgkgkgtk
        Hienoon kirjoitti:

        Ihan totta, en tilannut uutta. Otin hallista ihan valmiin auton viikon toimitusajalla. Hienosti kulkee. Ei paikaltaan kaikkein paras mutta kiihtyy sitten tuosta 80 eteenpäin todella kivasti. Mutta eihän tämä ole mikään urheiluauto vaan nimenomaan mukava ja sopivan tehokas. Väännön kyllä tuntee jo ihan alakierroksilla. Todella hyvä laite.

        Miten sen ulosajamiseen hallista menee viikko? Aika hidas paikaltaan?


      • Insigniaonparas

        Katsos kun luovutushuolto tehdään ja talvirenkaat tilattiin. Meni lopulta 2 viikkoa. Nyt on auto ollut jo tovin. Hyvin toimii. Ja valittiin muuten vuoden talviautoksk ohi 530 bemarin.


      • Fkfkfkffkkfkfkf
        Insigniaonparas kirjoitti:

        Katsos kun luovutushuolto tehdään ja talvirenkaat tilattiin. Meni lopulta 2 viikkoa. Nyt on auto ollut jo tovin. Hyvin toimii. Ja valittiin muuten vuoden talviautoksk ohi 530 bemarin.

        Kylläpä sitä huolella puunattiin. Oliko laivamatkan jäljiltä aivan romuna?

        Takavetoisen jatkeen voitto nyt ei paljon ole, mutta ykkössija muuten kyllä hienosti. Olisi tuo kärkipäässä ellei ihan ykkönen itsellenikin, jos nyt ostaisin uuden. En vaan taida ostaa, josko kohta poistavat autoveron.. ja nykyisellä vielä pärjää mainiosti.
        Jatketaan kuitenkin jossittelua, itse asiassa Insignian kovin vastus omissa valinnoissani olisi nyt Volvo S90 tai upouusi V60, riippuen hinnastaan. Ja jos tänä vuonna tulee Camry, niin kiinnostaisi myös.


    • VolvoV90_

      Eipä kiinnostaOpel.Aja sinä vaan Opelilla minä ajan Volvolla.

      • eeveeveekoo

        No hyvä sinulle.
        Ja mikä oli tämän anonyyminä henkilönä viestitetyn henkilökohtaisen valinnan antama informaatioarvo - zero / nothing / nolla / ei mikään.


      • Volvoonkiinalainen

        Kiinalaiset autot tuskin kiinostaa saksalaisen merkin palstalla sen enempää kuin kiatkaan.


      • Fkfkfkfkffk
        Volvoonkiinalainen kirjoitti:

        Kiinalaiset autot tuskin kiinostaa saksalaisen merkin palstalla sen enempää kuin kiatkaan.

        Jos Volvo on kiinalainen, niin Opel on ranskalainen.

        Itse ainakin katselen autoja kaikista maista. Taitaa vaan olla niin, että te saksalaisuskovaiset nostatte saku-autojen hinnat ja mahdollistatte susien sukuisen Opelinkin myymisen olemattomalla takuulla, että sakusta ei järkiperustein autoaan etsivälle vaihtoehtoa saa.
        Samoin toisaalta käytettyjen Toyotien hinnat ovat pilvissä lahkolaisten takia. Toyota sentään oikeastikin on kestävin, että sillä lahkolla sentään faktaperusteet uskonkiihkolleen, muttei vanhasta Corollasta sentään ihan mitä tahansa kannattaisi maksaa.


    • Suhari

      Mulla 6 uutta passattia alkaen 2008 taksikäytössä joten faktaa olisi tässä.
      Dsg hajoaa 150 jotain...penkit ei tahdo kestää...siis päällysteet..laatu ei oo kuin ennen.
      Nyt alla uusi opel insignian sport tourer...takana 30.000 melkein kaikilla mausteilla...voin sanoa et on hieno peli iso auto ja hieno ajaa..kaiken kaikkiaan sanoisin et jos vaan kestää niin varmasti pysyn merkissä
      Ja huollothan on passattia halvemmat...joten voin sanoa et jos passatin hankkii noilla varusteilla ni se on 60tuhatta...opel 40t...ja onhan inkku paljon isompi auto
      Se mitä tulevaisuus tuo tullessaan jää nähtäväksi...nämä on tähän asti fiilikset.

      • Fkfkfnfn

        No paskatin tiesivät kaikki paskaksi jo ennen kuuden ajamista loppuun, että tuo nyt ei sinänsä paljon kertonut,,

        Jossain sanottiin, että Insignia meluisampi kuin Zafira?


      • Tummelikameli

        Riippuu rengastuksesta... yli 17" renkailla on lukemani mukaan meluisa mutta niinhän ne kaikki liian leveillä ja matalaprofiilirenkailla varustetut suomalaisella karkealla asfaltilla ovat?


      • palataankoasiaan

        Palaa suhari aiheeseen ja korjausten määrään kun Ooppelillasi on ajettu 350000km.


    • Insignua_pukkaa

      Tänään kirjoitettiin kaupat. Insignia pikku bensa turbolla (165hp). Innovation Plus, automaatti, AGR-penkit ja Bosen äänentoisto. Viikonlopun oli koeajossa. Ainoa miinusmerkintä oli pikkuisen tehoton moottori. Nykyisen BMW 203hp diiselin jälkeen alavääntö oli "leppoisaa". Kaikessa muussa pesee biimerini kevyesti. Tällä pitkät matkat menee huomaamatta. En ole koskaan istunut yhtä hyvillä penkeillä. HUD oli myös positiivinen yllötys. Toimitus arviolta kesäkuussa.

      • Kfkfkfkffk

        Minkä vuotinen ja kokoinen Bemu? Miten meluisuus?


      • Insignua_pukkaa

        BNW 320 farkku diesel 2013 kevyellä lastuvirityksellä. Unohdin mainita yllä että insignia oli tietenkin farkkumalli. Insignia huomattavasti hiljaisempi, tosin bemussa leveät läskit alla.


    • Insignua_pukkaa

      Sain BMW:stä mielestäni erinomaisen vaihtohyvityksen, myyjäkin sanoi että he tulevat luultavasti tiputtamaan vuoden aikana dieseleistä annettavaa hyvitystä, Saksan päätöksen takia. Sieltähän voi lähivuosina tulvia Suomeen käytettyjä dieseleitä hurjat määrät kun saksalaiset hakeutuu niistä eroon hinnalla millä tahansa. Vaihto osui sikälikin nappiin :-)

      • Nnbjkkkkk

        Sehän meni sitten upeasti. Bemaria kai yleensä pidetään yhtenä hiljaisimmista, että siihen nähden hieno suoritus Insignialta olla vielä hiljaisempi. Tosin onhan Insignia isompi ja uudempi.


      • Insignua_pukkaa

      • Jos_ois_rahhoo
        Insignua_pukkaa kirjoitti:

        Täällä puolueetonta dB-tietoutta. Tässä ei tosin ole mainittu rengastusta...

        http://www.auto-decibel-db.com/

        Aika hyvin näyttää isot Lexukset pärjäävän kun on kolme mallia top 10:ssä.


    • salamajatähtieieiei

      Opelit nyt on Czeckoslovakiassa Puolassa tehdyistä osasista koottuja muovipurkkeja. Joistakin malleista on yritetty Skodan veroisia lisäämällä kiinalaisia led-lamppuja mittareihin ja takaluukkuun. Uudessa Inchigniassa sisävalokin on himmeämpi kuin ekassa autossani Ford Cortina vm. 68:ssa. Ja se oli todella himmeä.

      En kuvittele enää Octavia RS:n joutuvani Opelia ostelemaan. Ocussa on väriä niin mittareissa kuin ulkokuoressa. Ja Yhdessä Räsässä on voimaa enemmän kuin Uudellamaalla vuodessa myydyissä Opeleissa yhteensä.

      • Tummelikameli

        Parasta mihin pystyit?


    • toyota-äijä

      Älä vaan erehdy ostamaan.

    • Buick-

      Ei se mikään Opel ole.
      Se on oikeasti Buick Lacrosse.

      • Kffkfkfkfkkf

        Ei vaan Malibu.

        Desibeleistä sen verran, että näytti Optima olevan vielä hiljaisempi.


      • KöyhäHaaveilija

        Äänitaso riippuu suuresti alla olleista renkaista, näyttelyautoissa ne on usein ylileveät ja matalapfofiiliset. Lukemani mukaan Insignia on 20" renkailla meluisa mutta 17".

        Kyllä tuo Insignia minulle keplaisi minä päivänä tahansa, pankkitililtä ei puutu kuin vain 35 donaa :-)


      • KöyhäHaaveilija

      • Tuulakolie
        Kffkfkfkfkkf kirjoitti:

        Ei vaan Malibu.

        Desibeleistä sen verran, että näytti Optima olevan vielä hiljaisempi.

        Ei vaan maanteitä kiertävä Lenin, tai vieläkin pahempaa, Rolling Stones!


      • amurican-herckkua
        Kffkfkfkfkkf kirjoitti:

        Ei vaan Malibu.

        Desibeleistä sen verran, että näytti Optima olevan vielä hiljaisempi.

        Malibu on Chevroletin malleja.
        Opel Insigniaa vastaa Yhdysvalloissa Buick Regal.

        Em. antaa autojen statukseen ts. mielikuviin niistä metkaa perspektiiviä Buickin ollessa keskimääräistä ylempänä arvostuksessa eli jenkkiläisittäin premium-merkki.

        J-Astrakin on upper-class'ia ollessaan Buick Verano :)


      • Kfkffkfkfkfk
        amurican-herckkua kirjoitti:

        Malibu on Chevroletin malleja.
        Opel Insigniaa vastaa Yhdysvalloissa Buick Regal.

        Em. antaa autojen statukseen ts. mielikuviin niistä metkaa perspektiiviä Buickin ollessa keskimääräistä ylempänä arvostuksessa eli jenkkiläisittäin premium-merkki.

        J-Astrakin on upper-class'ia ollessaan Buick Verano :)

        No ei Euroopassa kukaan kyllä Opelia premiumina pidä, paitsi ehkä Opelin markkinointiosasto ja pari sen aivopesemää höppänää. Insignian hinnoittelukin on selvästi halvin kokoluokassaan, siis saman suuntaisesti kuin Malibu meren takana, kun taas Regal tavoittelee maksuhaluisempia asiakkaita ja kilpailee premiumien kanssa.


      • juuuuuust
        Kfkffkfkfkfk kirjoitti:

        No ei Euroopassa kukaan kyllä Opelia premiumina pidä, paitsi ehkä Opelin markkinointiosasto ja pari sen aivopesemää höppänää. Insignian hinnoittelukin on selvästi halvin kokoluokassaan, siis saman suuntaisesti kuin Malibu meren takana, kun taas Regal tavoittelee maksuhaluisempia asiakkaita ja kilpailee premiumien kanssa.

        Niinkuin sanottu Buick on jenkeissä premium-merkki, tai ainakin upper-class.

        Buick Regal (sama auto kuin Opel Insignia) on upper-classia jenkeissä vaikka eurooppalaisittain Opel ei sitä ole - mielenkiintoista?

        Malibulla ei ole Opelin kanssa tekemistä, Chevroletin tuotteena.
        Mutta Chevroleteista Cruze perustui pitkälti senaikaiseen Astraan.


      • Kfkfkfkfkffkfkmf
        juuuuuust kirjoitti:

        Niinkuin sanottu Buick on jenkeissä premium-merkki, tai ainakin upper-class.

        Buick Regal (sama auto kuin Opel Insignia) on upper-classia jenkeissä vaikka eurooppalaisittain Opel ei sitä ole - mielenkiintoista?

        Malibulla ei ole Opelin kanssa tekemistä, Chevroletin tuotteena.
        Mutta Chevroleteista Cruze perustui pitkälti senaikaiseen Astraan.

        Siis millä helvetin logiikalla saat tehtyä Opelista varmuudella Buickin, muttet missään nimessä Chevyä? Mikä ihmeen ”Chevroletin tuote”? Miksei ”Buickin tuote”? Molemmat ja Insigniaa suunniteltaessa vielä Opelkin olivat GM:n merkkejä ja myydyin noista toistensa ”kopioista” Chevrolet, Buick taas sen ”Audi-versio”. Opel oma versionsa, näyttää kyllä huomattavasti enemmän Chevrolet Malibulta kuin Regalilta, mutta sisustaan en ole tarkasti perehtynyt. Buickissa ainakin parempi äänieristys, oletettavasti kaikki muukin vähän parempaa. Hinnoittelusta päätellen Insiginia on lähempänä Malibua, tuskin olisivat premiumien kanssa hinnalla kilpailevan Buick Regalin varusteita saaneet Insigniaan sopimaan korealaiset alittavaan hintaan.

        Et taida edes tuntea GM:ää, ja Chevyä kaikkein vähiten, vaikka se on konsernin ykkösmerkki myynniltään?
        Google laulamaan vaan, niin opit. Kaikissa noissa kolmessa tasan samat mitat ja käytännössä samat korit, hieman omilla meikeillään. Buickissa kallein sisusta ja laadukkaimmat vermeet, kaksi muuta kilpailevat hinnalla.

        Eikä tässä mitään uutta ole, Opelit olivat Chevyjä jo viimeistään 70-luvulla.


      • Fkfkfkfkfkfkgkgkg
        Kfkfkfkfkffkfkmf kirjoitti:

        Siis millä helvetin logiikalla saat tehtyä Opelista varmuudella Buickin, muttet missään nimessä Chevyä? Mikä ihmeen ”Chevroletin tuote”? Miksei ”Buickin tuote”? Molemmat ja Insigniaa suunniteltaessa vielä Opelkin olivat GM:n merkkejä ja myydyin noista toistensa ”kopioista” Chevrolet, Buick taas sen ”Audi-versio”. Opel oma versionsa, näyttää kyllä huomattavasti enemmän Chevrolet Malibulta kuin Regalilta, mutta sisustaan en ole tarkasti perehtynyt. Buickissa ainakin parempi äänieristys, oletettavasti kaikki muukin vähän parempaa. Hinnoittelusta päätellen Insiginia on lähempänä Malibua, tuskin olisivat premiumien kanssa hinnalla kilpailevan Buick Regalin varusteita saaneet Insigniaan sopimaan korealaiset alittavaan hintaan.

        Et taida edes tuntea GM:ää, ja Chevyä kaikkein vähiten, vaikka se on konsernin ykkösmerkki myynniltään?
        Google laulamaan vaan, niin opit. Kaikissa noissa kolmessa tasan samat mitat ja käytännössä samat korit, hieman omilla meikeillään. Buickissa kallein sisusta ja laadukkaimmat vermeet, kaksi muuta kilpailevat hinnalla.

        Eikä tässä mitään uutta ole, Opelit olivat Chevyjä jo viimeistään 70-luvulla.

        Noh, otanpa takaisin, Buick tosiaan tehdään Saksassa ja on kyllä lähempänä Insigniaa kuin Malibu. Mitoissakin joidenkin millien eroja.
        Mutta sisaruksia nuo kolme silti ovat, vähintään yhtälailla kuin Cruze ja Astra.
        Ja edelleen vältän, että Buickit varustellaan keskimäärin paremmin kuin Insignian, sillä niiden ei ole tarkoitus kilpailla hinnalla. Ainakin juuri äänenvaimennukseen Buickeina myydyissä aina keskitytty.


      • amurican.herckkua
        Kfkfkfkfkffkfkmf kirjoitti:

        Siis millä helvetin logiikalla saat tehtyä Opelista varmuudella Buickin, muttet missään nimessä Chevyä? Mikä ihmeen ”Chevroletin tuote”? Miksei ”Buickin tuote”? Molemmat ja Insigniaa suunniteltaessa vielä Opelkin olivat GM:n merkkejä ja myydyin noista toistensa ”kopioista” Chevrolet, Buick taas sen ”Audi-versio”. Opel oma versionsa, näyttää kyllä huomattavasti enemmän Chevrolet Malibulta kuin Regalilta, mutta sisustaan en ole tarkasti perehtynyt. Buickissa ainakin parempi äänieristys, oletettavasti kaikki muukin vähän parempaa. Hinnoittelusta päätellen Insiginia on lähempänä Malibua, tuskin olisivat premiumien kanssa hinnalla kilpailevan Buick Regalin varusteita saaneet Insigniaan sopimaan korealaiset alittavaan hintaan.

        Et taida edes tuntea GM:ää, ja Chevyä kaikkein vähiten, vaikka se on konsernin ykkösmerkki myynniltään?
        Google laulamaan vaan, niin opit. Kaikissa noissa kolmessa tasan samat mitat ja käytännössä samat korit, hieman omilla meikeillään. Buickissa kallein sisusta ja laadukkaimmat vermeet, kaksi muuta kilpailevat hinnalla.

        Eikä tässä mitään uutta ole, Opelit olivat Chevyjä jo viimeistään 70-luvulla.

        "Google laulamaan vaan, niin opit" - sinäpä sen sanoit.
        Omalta osalta laulatuksetkin tehty aikaa sitten, mutta menköön vielä kerran;

        Astra on käytännössä aivan sama auto kuin Buick Verano.
        Ja Insignia on sama kuin Buick Regal.

        Ei siis vain "sisarmalleja" tai pelkästään samaa pohjalevyä tai tekniikkaa, vaan sama kori.
        Opelin badget vaihdettu Buickin badgeihin (vrt. Vauxhall briteissä).
        Tekniikassa on eroja mm. moottoreissa, mutta peruskonstruktio täysin sama (KVG).

        Se, että Chevrolet Malibu on GM:n tuote, ei kuulu Opel-yhteistyöhön mitenkään.
        Malibun alkuperähän on korealainen, GM:n nykyään omistamalta Daewoolta.

        Tulevaisuudessahan GM:n yhteistyö Opelin kanssa ei jatku PSA:n ostettua Opelin, joten nähtäväksi jää miten Veranon ja Regalin kehitys tästä muuttuu - mielenkiintoista.


      • Flfkfkfkfkfk
        amurican.herckkua kirjoitti:

        "Google laulamaan vaan, niin opit" - sinäpä sen sanoit.
        Omalta osalta laulatuksetkin tehty aikaa sitten, mutta menköön vielä kerran;

        Astra on käytännössä aivan sama auto kuin Buick Verano.
        Ja Insignia on sama kuin Buick Regal.

        Ei siis vain "sisarmalleja" tai pelkästään samaa pohjalevyä tai tekniikkaa, vaan sama kori.
        Opelin badget vaihdettu Buickin badgeihin (vrt. Vauxhall briteissä).
        Tekniikassa on eroja mm. moottoreissa, mutta peruskonstruktio täysin sama (KVG).

        Se, että Chevrolet Malibu on GM:n tuote, ei kuulu Opel-yhteistyöhön mitenkään.
        Malibun alkuperähän on korealainen, GM:n nykyään omistamalta Daewoolta.

        Tulevaisuudessahan GM:n yhteistyö Opelin kanssa ei jatku PSA:n ostettua Opelin, joten nähtäväksi jää miten Veranon ja Regalin kehitys tästä muuttuu - mielenkiintoista.

        ”Opel-yhteistyö”. Voi Venäjä, Opel oli GM:n vuosikymmeniä. Totta kai silloin tehdään ”yhteistyötä”.

        Malibu tehdään eri tehtailla ja on ne pari milliä erilainen, mutta käytännössä liki identtinen Opelin kanssa. Ja sama pohjalevykin on, samat koneet, sama muoto, samat tilat, samat varusteet.. Eroja korkeintaan saman verran kuin VW-konsernin eri merkillä myytävissä tekeleissä.


    • RahaPolttaaTaskuissa

      Fyffee 45 donaa. Signia farkku, Passat farkku vai XC40? Siinäpä mietittävää.

      • Italo88

        Alfa!


      • arrivederci

        Et oo tosissas. Jos meinaa italialaisen auton laittaa niin pitää samontein ostaa kaksi kappaletta kun toinen on kuitenkin koko ajan korjaamolla.


      • Italo88

        Erinomaisesta pitää vähän maksaakin. Jos haluat huoltovapaan osta metri rautatie kiskoa!


      • arrivederci

        Niin tai sitten jos tuntuu että on liikaa ylimääräistä rahhaa niin voihan sitä iltaisin seteleillä vaikka sytytellä takkaa. -Oho, läheltä liippas ettei tullut runo.


      • Buhgaha

        E:-D


    • Jakkis

      Suoli24.sta kannattaa kysyä mitän vaan, niin saat asijantuntijoiden parhaan ja puolueettoman näkemyksen, sekä valistuneet arvaukset. Täällä vastuu on lukijalla.

    • Ei_enää_koskaan_dsgtä

      Keväinen autokuume polttaa ja kaivertaa miestä . Jostain syystä tämä Opelin lippulaiva on alkanut kiinnostaa ja tämä video linkki lisäsi kuumetta, olisi juuri sellainen pitkän matkan mukavuuspainoitteinen kruiseri meidän käyttöön. Pitää tutkia ja lähteä koeajamaa, sillähän se selviää kuin lappalainen kaamoksen jälkeen. Tomaattikin perinteistä tyyppiä eikä näitä hajoavia deeäsgeitä

      http://www.tuulilasi.fi/koeajot/koeajo-opel-insignia-15-turbo-ecotec-ss-a6-aidosti-luksuksen-makua

      • viimeisiäviedään

        Taisivat GM:n jenkkipomot myydä Opelin PSA:lle juuri kun tuotteet oli saatu parhaimmilleen. Uusi Insignia ja K-Astra saattavat jäädä viimeiksiksi Opeleiksi joissa on saksalaista suunnittelua kunnolla.

        Ranskalaisillahan on perinteisesti ollut melko erilainen filosofia autonvalmistuksessa kuin germaaneilla, joten saapas nähdä millaisia PSA:n Opelit ovat. TM:n talvitesti antoi jo vähän osviittaa Insignian ominaisuuksien ollessa pohjoisenkin oloissa toimivia - Grandlandin ei.

        Pitäisiköhän hankkia Insignia tai Astra ihan siksi kun kaupasta vielä saa saksalaista Opelia :)


    • LMAOOPEL

      Puntaroin Mondeon ja Insignian välillä, lopulta valinta oli selvä. Nykyinen Passatti vaihtuu 1.5 bensa automaattiin (kaikilla herkuilla) Myyjä ei osannut oikein sanoa toimitusajasta, on kuulemma ruuhkaa putkessa. No ei se mitään nythän nämä Passatilla kertyvät kilometrit on tavallaan ilmaisia minulle ja huonoja opel-myyjälle :-)

      • Odottava

        Insignia kiinnostaisi mutta puolen vuoden odotus aika ei natsaa. Kuinka kauan olette odotelleet insigniaanne tai mitä myyjät ovat myös olleet toimitus ajoiksi tämän vuoden aikana tilailleille?


      • Enolerobo

        Insignia tuli yllättävän nopeasti, tilasin helmikuussa ja haen auton diileriltä lauantaina. Lauantaihan on karkkipäivä :-))


      • Einyihaskeida

        Juuri vaihdoin pois uuden insignian. Kitkoilla oli hiljainen mutta kesärenkailla kova rengasmelu häiritsee todella paljon. Ei enää koskaan opelia, lisäksi tuota merkkiä joutuu häpeämään vähän kuin skodaa mutta paljon lievemmin.


      • Mietippäs

        30 autoksi tuo on hyvä, mutta jos valitset varusteilla 55-60 tuhatta maksavan 260hv nelivedon on se liian kallis siihen nähden mitä oikeasti sitten saa.


      • Dudhus
        Mietippäs kirjoitti:

        30 autoksi tuo on hyvä, mutta jos valitset varusteilla 55-60 tuhatta maksavan 260hv nelivedon on se liian kallis siihen nähden mitä oikeasti sitten saa.

        Köyhän pitääkin ostaa dusteri.


      • Öpel

    • Nuorijakaunismies

      Skeida palstalla näkyy ja tapahtuu täällä on hiljaista kuin hautausmaalla

      • kunhan-kiukkuavat

        Voitanee sanoa ihan hyväksi asiaksi Skoda-"keskustelun" tason huomioonottaen :)


      • Unuverse

        Joo... skodamiehet on ihmisryhmää kuin ne vanhin soittajat syvä joki elokuvasta :-)


      • Unuverse

        Autocorrect sotki edellisen...siis banjon soittajat..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe