suvijuhlat Kokkolassa

kokkolanrauhansana

tänä viikonloppuna Rauhan sanan suvijuhlat Kokkolassa. Järjestäjinä LYRS Kokkolan Suomalainen seurakunta ja Kokkolan Rauhan Sana. nettiradio: lyrs.fi Monipuolinen ohjelma, suomalainen messu, seminaareja, seuroja, Noin 5000 henkeä odotetaan juhlille. Puhujina teologeja. Katso ohjelma: suvijuhlat.fi. Tervetuloa.

66

1806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LFF

      Todennäköisesti tulee Rauhan sanan historian vesittyneimmät suviseurat kun itse pääministeri on siellä puhumassa Lauantaina. Ei silloin kelpaa puhua synnistä ja parannuksen välttämättömyydestä, puhumattakaan että saarnattaisiin homoseksuaalisuus synniksi. Kaikki puhujat on liberaalisemmasta päästä. Moni LFF:ään kuuluva on sanonut että eivät edes tule kuuntelemaan seurat netistä. Radiossa sitä ei edes lähetetä.

      • Ähtäväläinen

        Ainakin Ähtävässä on saarnastuolista kehotettu seurakunta olla menemättä suvijuhliin.

        Kaiken eniten vahinkoa paholainen saa aikaan kun hän pukeudu valkeuden vaatteisiin.


      • Simoones
        Ähtäväläinen kirjoitti:

        Ainakin Ähtävässä on saarnastuolista kehotettu seurakunta olla menemättä suvijuhliin.

        Kaiken eniten vahinkoa paholainen saa aikaan kun hän pukeudu valkeuden vaatteisiin.

        Tuskin on kehotettu tuollaiseen. Varmasti tulee olemaan paljon porukkaa paikalla ja uskon, että näihin tulee poikkeuksellisen paljon myös vanhoillislestadiolaisia. Onhan suvijuhlilla aiemminkin ollut vanhoillislestadiolaisia, mutta tänä vuonna niitä on odotettavissa enemmän, kuin koskaan aiemmin.


    • Ulkopm

      Mielenkiintoinen ohjelma ja hyvin erilainen kuin vaikkapa Suviseuroissa. Rauhansana lienee nykyisistä lestadiolaisuuden suuntauksista "yhteiskuntakelpoisin".

    • KYMMENEN_KÄSKYÄ

      Juha Sipilä puhui kahdeksannen käskyn rikkomisesta.
      Vl-puhuja puhuU hiusten värjäämisestä, meikkaAmisesta, TV:stä ja muista suurista vl-synneistä.

      KUMPI PUHUU RAAMATUN MUKAAN?????

      • TämänMeTiedämme

        Vl-puhujat puhuvat yleensä VAIN ME -oppia ja muita Raamatun vastaisia valheita.


      • lmmlwtlemmt
        TämänMeTiedämme kirjoitti:

        Vl-puhujat puhuvat yleensä VAIN ME -oppia ja muita Raamatun vastaisia valheita.

        Etkö jo kyllästy tuohon VAIN ME jauhamiseen?


      • Aamun.ihmettelyä
        lmmlwtlemmt kirjoitti:

        Etkö jo kyllästy tuohon VAIN ME jauhamiseen?

        Miksi vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen törkeästä Raamatun vastaisesta valheopista tiedottaminen pitäisi lopettaa?


    • lukumääriä

      Rauhan Sanan kesäseuroista Iltasanomat kommentoi Juhan Sipilän puhetta.
      http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005293117.html

      Suviseuroista Iltasanomat kertoivat kuinka paljon ihmisiä oli seuroissa, mitä syödään ja kuinka paljon jne. Onko mitään järkeä tiedottaa suviseuroista ihmismääriä, ruokamääriä jne.
      Puhuttu sana jää toisarvoiseksi asiaksi.
      Minusta suviseurojen väkimäärää ei pitäisi julkaista ollenkaan, se on ihan toisarvoinen asia ja se, että kuinka paljon lihakeittoa on syöty.

      • Lukumäärät on helppo laskea , kun jo on ilmoitettu 5000 / tilaisuus
        laskee vain pe,ilta lauantai 2, sunnuntai 2 ;det maanantai 2;det
        saamme 7 seurat kussakin n. 5000 = n.35 000 Henkilöä . Saanut
        sanan rieskaa. . .


      • Iirolinko

        Onko Juha Sipilä rauhan sanan puhuja tai muutoin teologi?


    • Kokkolanherra

      Kävin lauantaina paikalla. Yllätyin positiivisesti kun julistus ei ollutkaan niin tiukkaa. Ymmärsin että minäkin Jehovan todistajana kuulun samaan joukkoon. Riittää että uskoo Jeesuksen päälle mutta elää voi oman mielen mukaan. Hienoa että lestadiolaiset ovat muuttaneet suhtautumista vastaamaan nykyaikaa.

      • Jehovan todistajia ei pidetä uskovaisina missään Rauhan sanassa.


      • elääkö.synnissä

        Varmaan trollaus.


    • Omantunnonusko

      Kävin myös viikonlopun aikana kuuntelemassa kahteen otteeseen. Lisäksi juttelin muutaman ihmisen kanssa ja tämä rauhan sana usko kiinnostaa. Olen ennen ollut vanhoillis lestadiolainen mutta jouduin luopumaan. Elän normaalia elämää ja joskus käyn tansseissa ja juon alkoholia. Tämän takia minua ei pidetty uskovaisena. Suvi juhlilla käytyäni sain sen käsityksen että kelpaan Kristukselle myös näitten tekojen kanssa.

    • kokkolassa

      Minä luin Iltasanomista, että Juha Sipilä oli puhunut kahdeksannen käskyn rikkomisesta.
      Kyllä minulle kelpaa raamatun mukainen puhe.

    • Lapsenusko

      Jämsässä menossa opisto seurat. Kuuluu kesäseura radiosta

      • UNOHDETTU_AIHE

        Kävin suviseuroissa ja olen kuunnellut seuroja netistä, mutta ne ole yhdenkään puhujan kuullut puhuvan myllynkivivertauksesta, jossa pedofiileille pitää myllynkivi ripustaa kaulaan ja upottaa meren syvyyksiin. MIKSI TÄSTÄ KOHDASTA EI SAA PUHUA SEUROISSA?


      • täysin_selvä_asia
        UNOHDETTU_AIHE kirjoitti:

        Kävin suviseuroissa ja olen kuunnellut seuroja netistä, mutta ne ole yhdenkään puhujan kuullut puhuvan myllynkivivertauksesta, jossa pedofiileille pitää myllynkivi ripustaa kaulaan ja upottaa meren syvyyksiin. MIKSI TÄSTÄ KOHDASTA EI SAA PUHUA SEUROISSA?

        ###MIKSI TÄSTÄ KOHDASTA EI SAA PUHUA SEUROISSA?###

        Kyllähän me kaikki tiedämme, miksi tuosta kohdasta puhuminen on boikotissa rauhanyhdistyksillä...


      • Ovelalehmä
        UNOHDETTU_AIHE kirjoitti:

        Kävin suviseuroissa ja olen kuunnellut seuroja netistä, mutta ne ole yhdenkään puhujan kuullut puhuvan myllynkivivertauksesta, jossa pedofiileille pitää myllynkivi ripustaa kaulaan ja upottaa meren syvyyksiin. MIKSI TÄSTÄ KOHDASTA EI SAA PUHUA SEUROISSA?

        Tarviiko sinun siitä asiasta tehdä parannusta? Vai vahvistuuko sinun usko muuten jos siitä kohdasta erikseen mainitaan?


      • Kiitos_paljon
        Ovelalehmä kirjoitti:

        Tarviiko sinun siitä asiasta tehdä parannusta? Vai vahvistuuko sinun usko muuten jos siitä kohdasta erikseen mainitaan?

        Kiitos sinulle kommentista vl-pedofiili.


    • Kuolevahaara

      Taitaa olla näivettyvä haara tämä rauhansana. Seuroissa suurin osa harmaapäisiä mummoja ja ukkoja. Arvostettu lestadiolaisuuden tutkija Jouko Talonen on arvioinut että rauhan sanan kannatus on noin 7000 vuonna kaksituhattakaksitoista. Vuonna kaksituhattayksi noin 9000. Talonen on sanonut että rauhan sana lehden tilaus määrä indikoi liikkeen väkimäärä. Vuonna kaksituhatta kaksitoista lehden tilaus määrä on ollut n.2800kpl. Tällä hetkellä noin tuhat kahdeksan sataa kpl. Tällä perusteella voisi olettaa että väkimäärä on huvennut reilusti. Vieläkö ottaa huomioon lahjatilaukset joita isovanhemmat tilaavat lapsen lapsilleen vaikka nämä eivät enää kokouksissa käykkään.

      • paljonko

        Biblia (1776)
        Luuk. 12:32 Älä pelkää, piskuinen lauma; sillä teidän Isällänne on hyvä tahto antaa teille valtakunnan.


      • LLF-lestadiolainen

        Rauhan sana on ehkä näivettyvä haara jos ajatellaan vain lähetysyhdistys Rauhan sanan piirissä olevia, mutta jos ottaa huomioon LFF:n piirissä olevia, jotka ovat enemmistö, totuus on toisenlainen. LFF:n kesäseuroihin osallistui tänäkin vuonna yli 6000 henkilöä. Osajanottajamäärä on ollut hienoisessa nousussa nyt yli vuosikymmenen.


      • puolilesta

        Kerran kävin rauhan sanan sanajumalanpalveluksessa. Eipä näkynyt lapsia ja nuoria , keski-ikä sanankuulijoissa n. 65v.


    • juhani1256
      • Ylen_uutiset

        Hieno lähetys ja Yle lähetti sen ylen uutisissa.


      • Ei_siellä

        juuri lapsia ja nuoria näy niin kuin Jumalan valtakunnan suviseuroissa.


    • Onko_rauhansanalai-

      silla omaa keskustelupalstaa? Kuinka paljon rauhansanalaisia noin suunnilleen on?

      Olen sattumoisin vuosia sitten tavannut yhden rauhansanalaisen perheen. He vaikuttivat uskovaisilta niin kuin vanhoillislestadiolaisetkin, vaikka uskonasioista ei ollutkaan puhetta.

      • LLF-lestadiolainen

        Rauhansanalaisia on noin 9000-10000 jos ei lasketa yhdysvalloissa olevia. Rauhansana haaraan kuuluvat myös ruotsissa olevat itälestadiolaiset ja Suomessa LFF:ään piirissä olevat lestadiolaiset. LFF tarkoittaa Laestadianernas Fridsföreningars Förbund ja koostuu enimmäkseen ruotsinkielisistä.

        Omaa keskustelupalsta ei ole enää sen jälkeen kun LYRS sulkivat omansa. Silloin tällöin rauhansanalaisia kirjoittaa täällä.


    • Kuolevahaara

      Tarkoitin rauhansana suuntausta. Lff tieten virkeä haara. Ihmettelen kyllä miksi nämä ovat yhdessä. Lff pitäytyy raamattuun mutta rauhan sanalla monta eri opetusta. Raamatun mukaan kuitenkin yksi usko ja oppi.

      • LFF

        LFF tekisi vielä yhteistyötä SRK:niin kanssa, jos ei SRK olisi julistanut kaikki SRK:niin ulkopuolella olevat pakanoiksi 30-luvun lopussa. SRK heittivät meidät Rauhan sanan syliin.


      • Kuolevahaara

        En niistä ajoista tiedä mitään. Mutta eikö Lff ole niin tukevalla pohjalla että pärjäisi yksinäänkin? Tärkeintähän että puhe olisi yhtenäinen ja Jumalan mielen mukainen.


    • Kysyväeieksy

      Onko srklla ja lffllä nykysin keskustelu yhteyttä tai minkäänlaista käytännön yhteys työtä.?

      • Laestadius

        LFF:n lähetyskahvila Pietarsaaressa myi joitakin vuosia sitten SRK:n äänitteitä. En tiedä onko kahvila enää toiminnassa.


      • hurrinen
        Laestadius kirjoitti:

        LFF:n lähetyskahvila Pietarsaaressa myi joitakin vuosia sitten SRK:n äänitteitä. En tiedä onko kahvila enää toiminnassa.

        Joskus olen kuullut srk, laulut radiolähetyksissä. Tutut kotimaa virret. Hyvä näin


    • Rukoileva

      Toivottavasti Jumala johtaisi nämä ryhmät joskus yhteen. Samassa uskon ymmärryksessä kuitenkin ovat.

      • Anonyymi

        Kyllähän se heitä jo johtaa yhteen, Pietarsaaressa ainakin.
        Kylillä ajavat rallia toistensa perässä ja asuinalueilla toisia kytäten, että kuka se nyt on mahdollisesti missäkin synnin puuhassa.

        Saman paimentolaiskirjan mukaan elävät kirkasotsaisina ja ainoina oikeina, toisiaan helvettiin manaillen.
        Se on sitä laatua.


    • hurrinen

      Mutta kuin meillä ei voida väittää että olemme ainoat Jumalan lapset!maan päällä. Vaan jokainen elävässä uskossa Jeesukseen on pyhä henki. Koska usko on Jumalan lahja,ja me emme pysty määräämään kuka sen armosta saa.

      • Kiinnostavaaihe

        Elikkä ovatko kaikki jotka uskovat Jeesukseen taivas matkalla? Esim. Helluntailaiset körttiläiset yms?


      • LFF-lestadiolainen
        Kiinnostavaaihe kirjoitti:

        Elikkä ovatko kaikki jotka uskovat Jeesukseen taivas matkalla? Esim. Helluntailaiset körttiläiset yms?

        Me pikkuesikoiset uskomme että se ei ole meidän päätettävissä kuka pääse taivaaseen tai ei. Jos tuomitsisimme muita, emme itse pääsisi taivaaseen raamatun mukaan. Voimme vain todeta että helluntalaisilla on väärä oppi.


      • hurrinen
        Kiinnostavaaihe kirjoitti:

        Elikkä ovatko kaikki jotka uskovat Jeesukseen taivas matkalla? Esim. Helluntailaiset körttiläiset yms?

        Kyllä! Jos on sydämmessä elävä luottamus siihen että Jeesuksen pelastustehtävä on hänelle ainoa pelastus. Semmonen elävä usko on Jumalan lahja eikä ihminen itse voi sitä rakentaa. Sen mukaan seura myös ikuisen elämän toivo. Sitten ainakin minulla on vaikea poissulkea ketään. Jumalan sanaa sen tekee hengen voimalla. Pyhä Henki kyllä ilmoittaa sanan kautta kuka on elävässä uskossa, elävässä uskossa.


      • Harrasuskossa

        Totta on ettei ihminen voi tuomita. Raamattu sanoo älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi ja jatkaa jotenkin näin että joka ei usko onjo tuomittu. Mutta myöskin on Raamatussa seurakunnasta että on vain yksi joukko jolla yhteinen usko ja myöskin yhteinen oppi. Minusta helluntailaisten ja lestadiolaisten oppi on erilainen joten ei täyty tuo Raamatun kirjoitus. Ja Raamattu tietenkin olisi hyvä ottaa kokonaisena Jumalan ilmoitukset. Pitää olla armollinen mutta totuudessa.


      • Harrasuskossa
        LFF-lestadiolainen kirjoitti:

        Me pikkuesikoiset uskomme että se ei ole meidän päätettävissä kuka pääse taivaaseen tai ei. Jos tuomitsisimme muita, emme itse pääsisi taivaaseen raamatun mukaan. Voimme vain todeta että helluntalaisilla on väärä oppi.

        Suoraan ilmaistuna siis helluntailainen ei ole taivas matkalla. Jos luetaan Raamatusta oikeasta tai väärästä opista. Tai sitten lestadiolainen ei ole. Kahdella opeilla ei tieten taivasta peritä.


      • Harrasuskossa kirjoitti:

        Totta on ettei ihminen voi tuomita. Raamattu sanoo älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi ja jatkaa jotenkin näin että joka ei usko onjo tuomittu. Mutta myöskin on Raamatussa seurakunnasta että on vain yksi joukko jolla yhteinen usko ja myöskin yhteinen oppi. Minusta helluntailaisten ja lestadiolaisten oppi on erilainen joten ei täyty tuo Raamatun kirjoitus. Ja Raamattu tietenkin olisi hyvä ottaa kokonaisena Jumalan ilmoitukset. Pitää olla armollinen mutta totuudessa.

        "Mutta myöskin on Raamatussa seurakunnasta että on vain yksi joukko jolla yhteinen usko ja myöskin yhteinen oppi."

        Tätä et löydä Raamatussa.

        Jokainen Raamattua lukenut tietää että alkukristillisyyden seurakunnissa oli monenlaisia oppeja. Paavali yritti oikaista nämä seurakunnat missä opetettiin eri tavalla kun hän opetti. Missään ei olisi sanottu että niillä jolla oli eri oppi olisi pelatuksen ulkopuolella. Päinvastoin Raamattu todistaa että nämäkin olivat pelastavassa uskossa.

        Kristinusko ei ole koskaan ollut vanhoillislestadiolaisuutta, vaikka mielestäni myös vanhoillislestadiolaiset ovat osaa kristikuntaa. Jumala ei vaadi että oppi on justiinsa oikein. Kukaan ei pelastu oikealla opilla. Vain Jeesuksen sovitustyön kautta pelastutaan. Siksi vanhoillislestadiolaisetkin voivat pelastua, vaikka heidän opissa on puutteita.


      • hurrinen
        hurrinen kirjoitti:

        Kyllä! Jos on sydämmessä elävä luottamus siihen että Jeesuksen pelastustehtävä on hänelle ainoa pelastus. Semmonen elävä usko on Jumalan lahja eikä ihminen itse voi sitä rakentaa. Sen mukaan seura myös ikuisen elämän toivo. Sitten ainakin minulla on vaikea poissulkea ketään. Jumalan sanaa sen tekee hengen voimalla. Pyhä Henki kyllä ilmoittaa sanan kautta kuka on elävässä uskossa, elävässä uskossa.

        Yksinkertaisena ihmisena tuntuu että minulla ei ole varaa väittää paljon näistä kristillisyyden asiasta, kenelle on väärä oppi esim.kasteessa j.n.e. Minulla ei rehellisesti ole muuta selvä käsitys asiasta kuin että Jeesus käski kastaa lapset. Jeesuksen oma käsky. Minulla on liian vähä osaamista rupea kiistää jonkun kanssa siitä asiasta. Niin on myös minulle monessa muussa asiassa. Mutta tärkeänä näen tässä ajassa sen että pitäämme uskossa Jeesukseen lujasti kiinni,ollaan hengelle kuuliaset, käymme armoistuimeen, perheenjäsenten välissä,muistamme,ja kunnioitamme ne ehkä nykyään vanhanaikaiset neuvot mitä vanhat ovat meille antaneet. Emmekä herätä loukkaamisesta meidän käyttäytymistä kenelle.


      • Harrasuskossa
        rauhansanalainen kirjoitti:

        "Mutta myöskin on Raamatussa seurakunnasta että on vain yksi joukko jolla yhteinen usko ja myöskin yhteinen oppi."

        Tätä et löydä Raamatussa.

        Jokainen Raamattua lukenut tietää että alkukristillisyyden seurakunnissa oli monenlaisia oppeja. Paavali yritti oikaista nämä seurakunnat missä opetettiin eri tavalla kun hän opetti. Missään ei olisi sanottu että niillä jolla oli eri oppi olisi pelatuksen ulkopuolella. Päinvastoin Raamattu todistaa että nämäkin olivat pelastavassa uskossa.

        Kristinusko ei ole koskaan ollut vanhoillislestadiolaisuutta, vaikka mielestäni myös vanhoillislestadiolaiset ovat osaa kristikuntaa. Jumala ei vaadi että oppi on justiinsa oikein. Kukaan ei pelastu oikealla opilla. Vain Jeesuksen sovitustyön kautta pelastutaan. Siksi vanhoillislestadiolaisetkin voivat pelastua, vaikka heidän opissa on puutteita.

        Itse en ole vanhoillinen lestadiolainen mutta harras kristitty. Ei niillä sanoin mutta Ef.4:4-6 ja Johannes kymmenen. Uskon niin että ennen yksi oppi kuin useita oppeja.


      • En löydä Ef.4:4-6 mitään joka sanoisi että kaikilla kristityillä (ja seurakunnilla) pitää olla justiinsa sama oppi. Raamatullinen opetus on että kristityt pitää opettaa että Jeesus kuoli ja ylösnousi ja että hän on lain täyttymys. Tämä kutsutaan oikeaksi opiksi Raamatussa, ja tähän uskovaiset pitää yhtyä. Tämä määrittää uskovaisen. Muista yksityiskohdista oli eri näkemyksiä seurakunnissa.


      • Harrasuskossa

        Sama henki ja sama kaste. Pyhä henki antaa neuvot opin asiassa. Jos on eri henki on myös eri oppi. Tässä ajassa riittää että on asiat kunnossa itsensä kanssa. Kuoleman jälkeen Jumala päättää oliko oppi oikein. Myös Jeesus omana aikana yritti kitkeä väärää henkeä Paavalin tavoin mutta eivät kaikki uskoneet. Siunausta sinulle ja kaikille muillekkin.


      • Harrasuskossa
        hurrinen kirjoitti:

        Yksinkertaisena ihmisena tuntuu että minulla ei ole varaa väittää paljon näistä kristillisyyden asiasta, kenelle on väärä oppi esim.kasteessa j.n.e. Minulla ei rehellisesti ole muuta selvä käsitys asiasta kuin että Jeesus käski kastaa lapset. Jeesuksen oma käsky. Minulla on liian vähä osaamista rupea kiistää jonkun kanssa siitä asiasta. Niin on myös minulle monessa muussa asiassa. Mutta tärkeänä näen tässä ajassa sen että pitäämme uskossa Jeesukseen lujasti kiinni,ollaan hengelle kuuliaset, käymme armoistuimeen, perheenjäsenten välissä,muistamme,ja kunnioitamme ne ehkä nykyään vanhanaikaiset neuvot mitä vanhat ovat meille antaneet. Emmekä herätä loukkaamisesta meidän käyttäytymistä kenelle.

        Siunausta sinulle ja läheisillesi.


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        "Mutta myöskin on Raamatussa seurakunnasta että on vain yksi joukko jolla yhteinen usko ja myöskin yhteinen oppi."

        Tätä et löydä Raamatussa.

        Jokainen Raamattua lukenut tietää että alkukristillisyyden seurakunnissa oli monenlaisia oppeja. Paavali yritti oikaista nämä seurakunnat missä opetettiin eri tavalla kun hän opetti. Missään ei olisi sanottu että niillä jolla oli eri oppi olisi pelatuksen ulkopuolella. Päinvastoin Raamattu todistaa että nämäkin olivat pelastavassa uskossa.

        Kristinusko ei ole koskaan ollut vanhoillislestadiolaisuutta, vaikka mielestäni myös vanhoillislestadiolaiset ovat osaa kristikuntaa. Jumala ei vaadi että oppi on justiinsa oikein. Kukaan ei pelastu oikealla opilla. Vain Jeesuksen sovitustyön kautta pelastutaan. Siksi vanhoillislestadiolaisetkin voivat pelastua, vaikka heidän opissa on puutteita.

        "rauhansanalainen" kirjoittaa Raamatun mukaisesti.

        "Harrasuskossa" sijoittaa itsensä Jumalan paikalle sielujen tuomariksi:

        ""Suoraan ilmaistuna siis helluntailainen ei ole taivas matkalla.""

        Tästä Raamattu meitä vakavasti varoittaa: "Älkää tuomitko..."

        Toinen ketjussa POTASKAA kirjoittava on "LFF-lestadiolainen".


    • EiVoiMitäänKunEiOleÄänit

      Saarnoja ei voikaan kuunnella netissä jälkeenpäin. :(

    • Väkeväi

      Suvi juhlilla oli ihana tunnelma. Väkeä valtavasti suurin osa nuoria ja lapsia. Näki että Jumala valittuja siunaa.

      • hurrinen

        Uskon sinua, saitte varmasti tuntea siellä rakentava hengen yhteyttä!
        Kiitoksia muuten teille siitä että lähetätte kesäseuraradio läpi kesän.
        Luulen että sitä kuullaan monessa suomalaisessa kodissa vaikka ei ole vl väki!
        Meillä, myös lapset kohta osaavat teidän laulujen sävelmät. Jotkut laulut on tuttuja ja löytyy meidän laulukirjassa, jotkut ei ole meille ennestään tuttu.


      • Vielä parempi jos kesäseuraradion kuuluvuutta parannettaisi. Nyt se vain kuuluu muutama kilometriä Kokkolasta etelänpäin minun autoradiollani. Bosundissa ja Kronopyyssä asema häviää.


      • RaamattuKouraan

        Tulee muistaa, että Jeesus lupasi olla siellä, jossa KAKSI tai KOLME kokoontuu hänen nimessänsä - siis ei missään massatilaisuudessa. Tämä tahtoo tavan takaa unohtua eri sorttien lestadiolaisilta.


    • Kaikkimaksaa

      Jossakin haastattelussa sanoivat että raha kysymys. Jos lähettimiä lisää niin maksaa enempi. Kuulosti olevan kallista jo nyt. Onneksi netistä kuuluu kaikkialle:)

      • Ymmärrän, mutta mielestäni ruotsinkielinen pohjanmaa olisi järkevä kattaa koska siellä on paljon lestadiolaisia joka kuuntelisi radiota vaikka eivät ole vanhoillislestadiolaisia. Itse kuuntelen sitä mielellään kun olen kuuluvuusalueen sisäpuolella.


    • pellonrauhansana

      ensi vuonna suvijuhlat ovat Pellossa

      • Uteliaskysyy

        Oliko hyvät seurat pellossa?


      • Kysyjälle
        Uteliaskysyy kirjoitti:

        Oliko hyvät seurat pellossa?

        Oli kyllä. Väkeä oli todella vähän mutta se ei voimallista julistusta haitannut.


    • närviläbönehus

      suvijuhlat ovat liberaalisiiven juhlat LFF väki ei niihin juurikaan osallistu

    • Anonyymi

      kyllä närvilän väki osallistui älä puhu potaskaa

    • Anonyymi

      Ketkä Rauhan sanassa vielä ovat samassa uskossa kuin lff tai vl?! Suvijuhlista on tullut farssi todistuspuheenvuoroineen. Miksi jotkut opettaa viidesläistä oppia? Eikö herätysliikkeen pitäisi olla yhtenäinen.

    • Anonyymi

      2022 vuoden suvijuhlat pidetään Ylivieskassa. Ylivieskan seurakunnassa on nainen kirkkoherrana. Piispa osallistuu suvijuhlille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe