Miksi halutaan heti keskustella puhelimessa

ringring-ring

Olen ihmetellyt, kun yhden tai kahden viestin jälkeen halutaan jo soitella. Sitten kun soitellaan, ei toinen osaa kuitenkaan puhua mitään vaan odottaa että minä hoidan puhumisen, se on todella noloa ja kiusallista. No, yhteen soittokertaan kontakti on sitten jäänytkin. Nykyään en enää kenellekään soittele ennen ekoja treffejä, joka tosin haittaa huomattavasti treffeillepääsyä.

30

1734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumpeenkukkanen

      Niin, meitä on niin erilaisia. Itse haluan jutella ja kuulla toisen äänen. Se on minulle tärkeä asia. Minusta tuntuisi oudolta tavata ihminen, jonka kanssa en ole puhelimessa ensin jutellut.

    • SuorasaNaine

      Olisi kiva kuulla ääni, puhetta, sanavalinnat - mikä on niin outo.

    • Tämäsopii

      Minä oon ihmetellyt miksi pitää nettideittailla, kun voisi ihan yhtä hyvin olla tekemättä minkäänlaisia liikkeitä deittailun suhteen. Eikö vaan voisi olla ja keksiä muuta tekemistä. Pelata vaikka shakkia tietokoneen kanssa. Se ei ainakaan halua puhua kenenkään kanssa nyt eikä koskaan.

      • Muu_tekeminen_parempi

        Tuossa on ideaa. On typerää jutella jostain kiinnostuksesta, kun vasta haluaa vähän tutustua toiseen. Miksi tähän ei ole sitten palveja tehty?


    • ringring-ring

      Niinpä, kun saisikin jonkinlaista keskustelua aikaiseksi, mutta kun ne idiootit eivät osaa keskustella. Jos minä lopetan puhumisen, tulee piiiitkä hiljaisuus, keskustele siinä sitten. Vaikka eipä siinä mitään häviä vaikkei tuollaiten jurottajien kanssa suhdetta tulekaan. Minulla on ilmeisesti ollut huonoa tuuria tyyppien kanssa.
      Tää on muuten kumma palsta, kun täällä aina käännetään asiat aloittajaa vastaan, oli asia mikä hyvänsä. Ei kai aloittajat aina voi asiassaan olla väärässä........................

      • kostuvat_idiootit

        No siis kyseessä on juurikin idiootit. He kostuvat jo siitä että nainen soittaa heille. Ei heillä mitään oikeata kontaktia naisiin ole. Säälittäviä luusereita vaan, jotka innostuu pelkästään siitä että saivat naisen soittamaan itselleen puhelimella. Jippii! Unmatch vaan. Älä jää noita ihmettelemään. Hyvin nopeasti Tinderissä ihmiset paljastavat omat törppöytensä. Kannattaa vaan uskoa että törppöjä ovat ja ehkä vähän kehareita.


      • xxxxxxxxxxxxxc

        Kirjoitapa aloitus, jossa haukut suomalaiset naiset lehmiksi, jotka pilanneet nettideittailut (ja muutoinkin maailman), niin kyllä tulee kompsia.

        Aloitukseen; en tiedä - osa varmaan haluaa varmistaa, että mahd. nopeasti pääsee pois siitä pelkästä viestien vaihdosta netissä. Eivätkä välttämättä hahmota, että eivät ole hyviä puhelimitse (tai kasvotustenkaan) vuorovaikutuksessa. Jos jotain myönteistä haluaa hakea, niin ainakin yrittävät.


    • Mortal_Mad

      Aloittajallahan on oikea asenne netti- ja/tai deittailuun yleensäkin: "mutta kun ne idiootit eivät osaa keskustella. Jos minä lopetan puhumisen, tulee piiiitkä hiljaisuus, keskustele siinä sitten"...tuohan jo kertoo kaiken oleellisen.

      Aloittaja itse olettaa ja vaatii vastapuolelta lähes täydellisyyttä olettaen, että kaikilla on sana hallussa ja tietää heti pienestä vihjeestäkin mihin päin tulee keskustelua (siis mahdollista sellaista) viedä. Sitten vedetään herneet nenään ja ollaan fiiliksellä: niin minä mieleni pahoitin, että voi että.....

      Aloittajat eivät useinkaan ole väärässä ja täällä kaikki käännetään ja väännetään aina ihan miten päin vaan ja yksittäiset lauseet irrotetaan asiayhteyksistä, jotta saadaan asiat näyttämään aivan muulta kuin on tarkoitus olla. No näinhän se menee, elämä on shaissii ;)

      • ringring-eing

        Ei tässä mitään täydellisyyttä vaadita, sitä aloituksessani ihmettelen, että miksi vaatii saada keskustella puhelimessa ellei ole sana hallussa ja osaa keskustella. Täällä ei osata myöskään ymmärtää kirjoitettua teksitä......................käännetään ja väännetään........................


      • Mortal_Mad

        No nyt toistat juuri sitä mitä jo tuossa edellä kirjoitin, mutta hyvä että hiffasit.
        Kato, elämä on tällaista....kannattaa ottaa relax ja antaa asioiden edetä painollaan. Turhaa stressiä ei kannata asioista ottaa. Jos jokin asia ei ota luonnistuakseen, niin antaa sen olla ;)

        vaikka olisikin ringring tai eing eing ;)


      • fghahfa

        Ääni on seksikäs juttu, kun on pitkä aika edellisestä kuulemisesta. Se herättää tunteita. Ehkä vähän liian intiimi alussa.


      • normicaseja

        Ei aloittaja mielestäni mistään täydellisyydestä puhunut. Onhan se nyt outoa, jos toinen itse haluaa soittaa ja sitten ei osaakaan puhua mitään. Ihminen joka ei tunnista omia heikkouksiaan ja vahvuuksiaan ja tahallaan haluaa tehdä itsestään huonon vaikutuksen on idiootti, valitettavasti. On vähän niinkuin oletus, että ne jotka haluavat puhua puhelimessa ovat puheliaita. Muuten kannattaisi vaan odottaa treffejä tai kirjoittaa viestejä.

        En myöskään ymmärrä näitä tyyppejä, jotka haluavat siirtää keskustelun heti jonnekin muulle portaalille esim. WhatsAppiin. Ei se Tinder nyt niin huonosti toimi, etteikö sielläkin voisi keskustella. Mutta kyseessä on tällainen erikoinen puhelinnumeron kalasteluyritys, mistä tulee epärehellinen vaikutelma. rehellisempää olisi suoraan kysyä sitä numeroa. Mutta vain uhkarohkea antaa numeronsa täysin tuntemattomalle ja idiootti kysyy heti aluksi. Monella keskustelu tyssää jo tähän, kun aletaan inttämään, että halutaan keskustella muualla.


    • iuygjvvjyhjh

      No tuollaistahan se on useimpien naisten kanssa kommunikointi ylipäätänsä.

    • Ettäsillee

      Olen ihmetellyt samaa kuin aloittaja. Viime aikoina nämä puhelua heti alkajaisiksi kerjäävät ovat olleet sitä sorttia, että väittävät etteivät oikein osaa kirjoittaa ja että juttu luistaisi paremmin puhuen. Sitten käy niin, jos puhelu toteutuu, tyyppi ei puhelimessakaan kerro mitään itsestään, ei kysy mitään ja vastaa kysymyksiin yhdellä sanalla. Menee mun yksinpuheluksi koko puhelu, vaikka kuinka yrittäisin johdatella ja auttaa toista osapuolta puhumaan edes jotain.

      • ringring-ring

        Kiva kun täällä on edes yksi joka ymmärtää mikä pointti tuossa mun aloituksessa on, muut on ihan pihalla.


      • Mortal_Mad

        Ahaa, siis homman pointti onkin se että täytyy kompata aloittajaa....ilmankos en tuota heti tajunnut ;)

        No pihalla on hyvä olla, raitis ilma ja hyvä meno. Aina taivasalla olo tossun alla olon voittaa ;)

        Tietysti se on myös niin että täällä Etelä-Karjalassa on totuttu puhumaan yleensäkin paljon, vähemmin täällä niitä "juroja" on, muu Suomi onkin sitten toinen juttu ;)


      • olenhuomannut
        ringring-ring kirjoitti:

        Kiva kun täällä on edes yksi joka ymmärtää mikä pointti tuossa mun aloituksessa on, muut on ihan pihalla.

        Ymmärrän myös! Kantsii huomioida vaan sellaiset profiilit, joissa on vivahteikas teksti. Silloin profiilin takana on yleensä ihminen, joka osaa puhua. Jos puheyhteys ei varsin pian ala kulkea, ei se tilanne koskaan mihinkään yleensä muutu.


    • MieSamaaMieltä

      En mielelläni puhu yleensäkään puhelimessa, joten puhelu muutaman deittisaitilla lähetetyn viestin jälkeen tuntuisi todella väkinäiseltä. Mieluummin käyn kirjeenvaihtoa vähän pidempään ja sitten sovitaan tapaaminen, jos molemmista siltä tuntuu.

      • puhelinrauhaan

        Olen samalla kannalla kanssasi ja ymmärrän hyvin aloittajan tarkoituksen.


      • Puhelimettomat

        Entäs, jos ei ole puhelinta?


      • dvsdvsdv

        Onko se sitten parempi sinne treffeille asti pantata sitä puhetönkköyttä? Kai se nyt on paras vaan ottaa rukkaset mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, ettei näe turhaa vaivaa ja sitä isompi pettymys sille kriittisemmälle osapuolelle.


    • nimetönsalainen

      Olen huomannut, että useimmilla nopeaa puhelinyhteyttä vaativalla on prepaid kortti puhelimessa.
      Kannattaa tarkistaa Fonectasta, löytyykö sieltä numero, ja samalla saa tietää myös ko henkilön nimen ja osoitteen.

      • stalkkeri12

        Mutta mitä iloa noista tiedoista olisi? Ahaa! Nyt tiedänkin missä se yksi pölvästi asuu ja sen nimen! Osaanpahan vältellä.


    • ihohiohp

      En kyllä ymmärrä että miksi ei voi soittaa ja rupatella niintä näitä... kivahan se on jutella ja hassutella. Itse ajattelin kyllä hankkia toisen puhelimen ja salaisen numeron, koska itselläni on työsuhdepuhelin ja ei nyt viitsi kaikille numeroa antaa. Toisaalta olen työni puolesta netissä kuvallani ja puhelinumerollani, eikä minulla ole mitään salattavaa. Onnksi ei ole mitään pimpoja vielä kohdalle osunut.

      • Et ilmeisesti ymmärtänyt lukemaasi, aloittaja kertoi että toinen ei osaa keskustella ja rupatella aloittaja hän joutuu hoitamaan puhumisen. Onko se kivaa ja hassuttelua???????


      • pull

        No kuule en vastannut tuohon aloittajan teksiin, vaan noin ihan yleisellä tasolla. Siihen tämä keskustelu on kääntynyt. Tollaisen sinun kaltaiset vihamieliset yrymyt kierrän kaukaa. Yhdyn alukperäiseen joo, että onhan se ihan perseestä, jos toinen on vaan hiljaa ja sinä vain haastattelet toista ja koitat väkisin vääntää juttua. Musta tämäkin on mukavampi huomata puhelimessa, kuin tällättynä treffeillä.


    • höpöttel

      Sillä selviää nopeasti luonne?Sosiaalinen, avoin, ulospäinsuuntautuneelta ja rohkealta ei tuota mitään ongelmaa tarttus puhelimeen ja puhua siinä. Kemiat selviää kommunikoinnin osalta. Jos tuommoista hakee, niin tuolla voi karsia sopimattomia.

      • ei.nroa.ilman.näkemistä

        Vielä paremmin ne kemiat selviää kun näkee mahd. pian ihan naamatusten. Eikä tarvi ottaa riskiä jostain häirikkösoittelijasta. Itse mieluummin näen myös koko olemuksen, ilmeet, eleet jne. enkä muutenkaan pahemmin harrasta huvikseen höpöttelyjä puhelimessa, vielä vähemmän tuntemattomien kanssa.


    • Mulla ainakin tää kirjallinen puoli on sen verran heikkoa . Siksi mieluimmin höpöttelisin puhelimessa.
      Olen tosiaan verbaalisesti huomattavasti lahjakkaampi .
      Siinä syy ainakin minun tapauksessani.

    • eitulluttreffejä

      Tutustuin kiinnostavaan ja mukavan oloiseen mieheen ja tappaamistakin suunniteltiin. Puhelimessa kuitenkin tämä alkoi utelemaan edellisistä treffeistäni ja halusi tietää kiusallisen intiimeistä asioista. Sanoin, että en ole näin tuoreessa tuttavuudessa tottunut kertomaan näistä asioista ja kenen kanssa olen mitäkin tehnyt. Hän ei uskonut, vaan jatkoi inttämistä, joka sai jo minut hermostumaan. Olin helpottunut, kun sain puhelun poikki, tylysti, mutta kuitenkin. Onneksi soiteltiin ensin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe