Tuuba puhaltaa hevisti

Avataanpa tästä sitten uusi ketju jokaiselle jolla on jotain järkevää miesten asiaa kotimaasta tai ulkomailta. Eikä valiteta tuli kuka tahansa henkisesti mies kirjoittamaan.
Mikään ei estä myöskään sellaisia naisia kirjoittamasta joita voi luonnehtia hyviksi jätkiksi.
Maailmankuvien postaus jatkuu, jos robo sen sallii
Ilmianna
Jaa

108 Vastausta

Jotta tuo aloitus ei jäisi ainoaksi kommentiksi tähän aloitettuun ketjuun niin toivotan itse Herra Whoon löytävän tänne kesälomilta palatessaan
Ilmianna
Jaa
Jumal'auta, kiitos. Alko olla tosi helteet tuona sotaministerinäkin. Mainiota eli siis kirjoitellaan, kun kirjoitellaan.
Whoo on kyllästynyt kielen ja mielenkäyttööni. Satanen vetoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei ole. Dr. Whoo on oikea mies.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tänne pidetään varmuuden vuoksi pieni tauko kuvien lähettelyssä että robo ehtii nukahtaa.
Yritän hakea myös uutta kuvablogia minne voisin poimia enemmän kuvia kerrallaan kuten siihen vanhaan blogiini minkä jouduin silloinkin lopettamaan kun eräs tunnettu vainolaisakka tuli sinnekin hillumaan. Pitää vaan löytää sellainen mihin ei pääse ei toivottu kateiden joukko mellastamaan eikä mp't tai pp't
Ilmianna
Jaa
Katsopa Edson saatko Blogin auki tällä linkillä ja pystytkö kommentoimaan siellä. Jos et pysty niin sitten olen saanut asetukset noita tiiviiksi. Jos pystyt niin on harjoiteltava lisää
Kuvat kyllä lähtevät iloisesti liikkeelle ja klikkautuvat suuriksi kuviksi helposti ainakin käyttäjän toimesta
http://aavikonmatkailija.blogspot.fi/2017/07/aavikon-matkailijan-uudelleen.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Joo eli ei pysty kommentoimaan. Ei se blogi avaudukaan, ilmoittaa vaan, että se blogi on poistettu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Edsol! Kävin itse poistamassa kokonaan tuon alkuperäisen blogini, sillä se kirjoitus rajoitus ei toiminut. Katson jos jokin vaihtoehdoista suostuu toimimaan ulkopuolisten kommentit poistettuna. Jos itse keksit miten voi uploudata kuvia joukoittain ilman muun kuin käyttäjän kommentointimahdollisuutta niin kerro!
Se on harmillista kun ei tarvitsisi pitää kuin 3 ihmistä koko maailman 8 miljardistaihmisestä pois kommentoimasta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Et vaan tollo osaa...älä prk oliko sun blogilla 8 miljardia seuraajaa? ME- on varmasti sun blogilla hallussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
bloggari-mikko kirjoitti:
Et vaan tollo osaa...älä prk oliko sun blogilla 8 miljardia seuraajaa? ME- on varmasti sun blogilla hallussa.
Samaa Mikko minäkin luulen. Siis ettei tollo vain osaa. Tollo on muutenkin kasvanut viattomuuden kehdossa, koska hänellä on 8 miljardin ihmisen joukossa vain kaksi vihollista. Minulla on kunnia olla niistä toinen. On sekin eräänlainen ME.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Tuota tuota, nuo Blogit. Jokin aika sitten ajattelin perustaa myös blogin. Ihmettelijän ja kyselijän blogin, missä olisi yksi postaus päivässä. Korkeintaan, sillä vastatakin pitäisi ja perustella omaa näkökulmaa. Ja taas kysellä. Sellaisen siis sekatavarablogin, missä olisi myös matkoilta poimittua ihmettelyä. Ja elävää kuvaa ja stilliä.
Mutta onneksi on netti täynnänsä eri aihepiirien blogeja, mitä sitten mielellään lukee. Ja jopa kommentoi ja kyselee. Blogielämäkin on niin kiireistä joillain, ettei ehdi eikä jaksa edes seurata.
No uhmaan toivomusta, ettei kuvaa tänne. En voinut välttää, sillä uusin lajikkeemme, annabella, kiehautetaan tänään ensi kertaa. http://bot.fi/20z2 Ja toinen kuva taas kakaroiden iltapalalta http://bot.fi/20z3 pari iltaa sitten. Nyt ne hilluu jo Kalajoella.
Ilmianna
Jaa
On seuraajia heti ihan tuoreella ei blogillakin. Juuri niitä kolmea seuraajaa joista niistäkin yksi on Robert Mugabe eli kaksi jää jotka olisi tarve maailman 8 miljardista ihmisestä sulkea yksityis blogin kommentoinnin ulkopuolelle. Se ei normaali määrittein onnistu kun niillä kahdella on lukemisen ymmärtämisenkin vaikeuksia. Voi olla että toinen niistä onkin keskittynyt tietokoneen kikkailuun ja toinen noituuteen.

Innokkaita seuraajia kuitenkin. Ihan kuin se seksipalveluhäirikkö "Ilmari", joka jo muutaman kommentin jälkeen oli palvelujaan tarjoamassa. No jos on pää pipi niin se taitaa olla pysyvästi.

Olipa Edsonin perunat ja mansikat herkullisen näköisiä. Hyvä syödä jotain oikeaa ruokaa välillä. Jos jatkuvasti joutuu kalaruokaa syömään niin, niin tuleehan siitä väkisinkin haueksi.
Tosin ihmiset ovat erilaisia. On sellaisiakin jossain idemmässä joiden elämäntyö on manipulointi, pn, ja kettuilu. Ihan kuin masokisti joka sanoi sadistille, että lyö mua ja sadisti vastasi että en lyö!

No tästä alkaa päivän työ
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mulla on aina kesäisin "tarve" heittää tilannekuvaa eli vaatimattomasta ja tavallisesta elämästäni. No talvella taas valkoista, jollei nyt sitten ... Nyt tuli heitettyä uuden perunalajikkeen kuva. Antaa noiden karjalan kiviä kääntävien puskee hikeään ja naattia mukakorvenraivaaja olostaan. Kipin kapin menevät häntä koipien välissä koteihinsa, kun pakkanen nenänpäätä purauisee. Tai siis toisella se häntä siellä koipien välissä, ku tarkkoja ollaan. Niinku.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Harmi ettei täällä pystyn edes avaamaan uutta ketjua ilman parin häirikön perässä juoksua.
Jos täällä ajatustenvaihto on pakko lopettaa noiden häiriköivien manipuloijien (kykenevät manipuloimaan vain vain omia ketjukavereitaan ja ei ihan kaikkia niitäkään), niin avaan joskus ketjun nimimerkillä noita-akan kalastaja sulhanen. Sitä eivät kyllä keksi seurata
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Kokeilepa laittaa yksikin teksti, jossa ei esiinny muita kirjoittajia leimaavia sanoja 'noita', 'häirikkö', 'manipuloija' ym. niin pääset epätoivotuista seuraajista. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, kuten me karjalaiset sanomme.

Ja pidä kurissa se toinen hehheh-herrasmies, ettei hänkään hypi aitojen yli,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sinusta ei nyt vaan pääse eroon millään. Olet ollut kimpussa kuin herhiläinen jo "Doriksen" ajoista jostain vuodesta 2005. Kuva blogilla mellastamassa niin että sekin piti sulkea ja nyt seuraat perässä kuin hai laivaa. Ainoa ero on että olet saanut innokkaan tukikalastaajaan peesiisi. Kaikki nuo jo kauan ennen kuin sanaa noita oli edes keksitty.. Ainoa mikä minua on jäänyt harmittamaan on se että monista sinun herjaamisistasi epäilin Ingeriä joten anteeksi Ingeriltä pyydän sitä, jos vielä on lukijoiden joukoissa.
Edsonia taas monenlaisia ihmisiä ympäri maailmaa tavanneena ymmärrän, enkä muuta ohjetta anna kuin pysyä erillään siitä ketjusta minne hakeuduit.
Minulle on aivan ok jos pysyt siellä uussulhosi eli lipittelöijän kanssa. Ainoa mitä toivon on ketju missä ei riidellä vaan voidaan näyttää maailmaa ja keskustella asioista. Monenlaisista asioista.
Siksi en voi avata kuvasblogiakaan kun sellainenkaan ei saaa olla rauhassa.
Mutta niin kauan kuin minua huvittaa niin vastausta vaille et sinä etkä pieni tukijoukkosi jää. Ansioiden tasoista vastausta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Keskustella asioista".......
"Monenlaisista asioista".... ?

Siis lues huvikses tuo aloituksesi huolella ja hartaasti , vielä kerran.
Mitä tulee yleensä blogien pitoon, opettele sitten alkeet sinne "yleisön" pääsyn estämiseksi, tai sellaisten estämiseksi joita et sinne hyväksy seuraajaksi.

Toiseksi, miksi perustaa blogi jolle ei halua seuraajia, kommentoijia?

Tämä foorumihan ei kai ole kenenkään oman menneisyytensä kuvakollaasin esittelyä varten kun hra Itse Suuri aloittaa vanhan elämänsä kertaamisen, sitä sanotaan jossain tahoilla taantumiseksi ,ei katsomiseksi huomiseen.

Tuossa jossain viittaat minuun aika tavalla eri nimityksin joten toivoisi oikealta mieheltä jotain näyttöä sanomistensa tueksi. Ja siihen että minä jossain olisin sinua "seuraillut" saati häiriköinyt.

Ainoastaan luin tämän ketjusi aloituksesi ja näitä outoja syytöksiäsi vaikka en ole muuten kommentoinut juttujanne millään muotoa enkä edes niitä lukenut.

Yhdessä viestissäsi täällä varmaan oletkin aika oikeassa, sillä minäkin pidän Whoota vielä sentään miehenä teihin kahteen verrattuna.

Jos jotain vastinetta on tarve esittää, toivon sen ilmaantuvan tuonne alkuperäiseen Elämä - ketjuun enkä tänne epämääräisiin "uusiovarjoihin".

Tämänkin lukemisen päätän tähän .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Huussinever kirjoitti:
Sinusta ei nyt vaan pääse eroon millään. Olet ollut kimpussa kuin herhiläinen jo "Doriksen" ajoista jostain vuodesta 2005. Kuva blogilla mellastamassa niin että sekin piti sulkea ja nyt seuraat perässä kuin hai laivaa. Ainoa ero on että olet saanut innokkaan tukikalastaajaan peesiisi. Kaikki nuo jo kauan ennen kuin sanaa noita oli edes keksitty.. Ainoa mikä minua on jäänyt harmittamaan on se että monista sinun herjaamisistasi epäilin Ingeriä joten anteeksi Ingeriltä pyydän sitä, jos vielä on lukijoiden joukoissa.
Edsonia taas monenlaisia ihmisiä ympäri maailmaa tavanneena ymmärrän, enkä muuta ohjetta anna kuin pysyä erillään siitä ketjusta minne hakeuduit.
Minulle on aivan ok jos pysyt siellä uussulhosi eli lipittelöijän kanssa. Ainoa mitä toivon on ketju missä ei riidellä vaan voidaan näyttää maailmaa ja keskustella asioista. Monenlaisista asioista.
Siksi en voi avata kuvasblogiakaan kun sellainenkaan ei saaa olla rauhassa.
Mutta niin kauan kuin minua huvittaa niin vastausta vaille et sinä etkä pieni tukijoukkosi jää. Ansioiden tasoista vastausta.
Nyt kyllä haukut väärää puuta. en tiedä mistä dooriksesta ja mistä kuvablogista puhut. Olen omistanut nettikelpoisen tietokoneen vasta syksystä 2009 saakka. Silloin aloin osallistua hesarin keskusteluun. Siellä nimenomaan keskusteltiin, en muista että linkkejä kuviin olisi esiintynyt. Kerro tarkemmin siitä mellastamisesta, ravistele muistiani.

Täällä vallitsi pitkään ketjujen rauhaisa rinnakkainelo tai kauhun tasapaino, miten vaan. Kunnes edson äskettäin alkoi vihjailla elämäläisten olevan teikäläisten kommenttien poiston takana.

Pitäkää itse kynänne kurissa niin ylläpitäjän ei tarvitse tehdä poistoja. Kai sen verran osaatte palstan sääntöjä lukea. Vai oletteko niin suuria herroja etteivät maan matosille laaditut ohjeet koske teitä.

Ei minulla ole Elämässä sulhasta eikä tukijoukkoja, mistä sellaisia olet saanut päähäsi? Olen jostain kumman syystä kasvanut silmissänne jonkinlaiseksi ylihirviöksi.

Senkun nimittelette, mitään muuta kovin suurta ei elämässäni olekaan, tavallista vanhahkon naisen elämää ja siitä kirjoittelua "omilleni".

Ulkopuolisten hyppimistä nenälleni eli noita aiheettomia syytöksiä en niele ilman vastaansanomista.

Olet ilmeisesti elänyt hyvin miehisissä oloissa ja asunut jopa kulttuureissa, joissa naisille ei anneta mitään arvoa. Suomessa nainen osaa kuitenkin puolustaa itseään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aurora5 kirjoitti:
Kokeilepa laittaa yksikin teksti, jossa ei esiinny muita kirjoittajia leimaavia sanoja 'noita', 'häirikkö', 'manipuloija' ym. niin pääset epätoivotuista seuraajista. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, kuten me karjalaiset sanomme.

Ja pidä kurissa se toinen hehheh-herrasmies, ettei hänkään hypi aitojen yli,
No ni, ny saa lukee kohta kahden turhakkeen tussahduksii.

No wepskuli kysyi jotain ehkä asiaakin, mutta sivuutti sen, että kaikki eivät taida olla yhtä Suuria Tekijöitä kuin Suuri Metästäjä on riistanpyynnissään. Tosin ampuu ohi, kuten nytkin. Eli kyl ne blogin metkut jokainen oppii, kunhan tekee tarpeeksi hommii. Tais olla Alilla kyseessä se, että muutaman turhakkeen saa omista blogeista poistettua. Mut mitä vittuu weepelille kuuluu toisten lähettämät kuvat, vaikka sitten menneisyydestä. Vitutaakos miestä, jolla siis ei ole menneisyyttä, saati tulevaisuutta.
Heh heh, vai weepeli kartoittaa miehen mittaa. Alamittainen mies sanoisin. Kaikin puolin. "Tämänkin lukemisen päätän tähän" sanoo päättämätön. Se on nähty jo monet kerrat. "Tämänkin asian päätän tähän" jne. jne. Sinä ja sinun päättäjäisesi. Heh heh sanon minä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Nyt kyllä haukut väärää puuta. en tiedä mistä dooriksesta ja mistä kuvablogista puhut. Olen omistanut nettikelpoisen tietokoneen vasta syksystä 2009 saakka. Silloin aloin osallistua hesarin keskusteluun. Siellä nimenomaan keskusteltiin, en muista että linkkejä kuviin olisi esiintynyt. Kerro tarkemmin siitä mellastamisesta, ravistele muistiani.

Täällä vallitsi pitkään ketjujen rauhaisa rinnakkainelo tai kauhun tasapaino, miten vaan. Kunnes edson äskettäin alkoi vihjailla elämäläisten olevan teikäläisten kommenttien poiston takana.

Pitäkää itse kynänne kurissa niin ylläpitäjän ei tarvitse tehdä poistoja. Kai sen verran osaatte palstan sääntöjä lukea. Vai oletteko niin suuria herroja etteivät maan matosille laaditut ohjeet koske teitä.

Ei minulla ole Elämässä sulhasta eikä tukijoukkoja, mistä sellaisia olet saanut päähäsi? Olen jostain kumman syystä kasvanut silmissänne jonkinlaiseksi ylihirviöksi.

Senkun nimittelette, mitään muuta kovin suurta ei elämässäni olekaan, tavallista vanhahkon naisen elämää ja siitä kirjoittelua "omilleni".

Ulkopuolisten hyppimistä nenälleni eli noita aiheettomia syytöksiä en niele ilman vastaansanomista.

Olet ilmeisesti elänyt hyvin miehisissä oloissa ja asunut jopa kulttuureissa, joissa naisille ei anneta mitään arvoa. Suomessa nainen osaa kuitenkin puolustaa itseään.
Ja sitten noidan asioihin

Haluatkos ne kaikki sellaiset tekstit esiin, missä sinulla on ollut hankauksia? Sinä ja sinun palstasi säännöt juu. Sä puhuit ihan tarpeeksi silloin joskus facessa eli jutut muuttu, kun alusta muuttu. Ymmärrän yksinäisyytesi, mutta tabletti auttais pahimpaan hätään.

Teistä kummastakaan, wepskulista ja susta ei ole kynäni kurissapitäjäksi, se on jämpti näin. Tehkää ny rauhassa arvioitanne, minä ent.sote ja sotalääkärinä lääkitsen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
edson kirjoitti:
Ja sitten noidan asioihin

Haluatkos ne kaikki sellaiset tekstit esiin, missä sinulla on ollut hankauksia? Sinä ja sinun palstasi säännöt juu. Sä puhuit ihan tarpeeksi silloin joskus facessa eli jutut muuttu, kun alusta muuttu. Ymmärrän yksinäisyytesi, mutta tabletti auttais pahimpaan hätään.

Teistä kummastakaan, wepskulista ja susta ei ole kynäni kurissapitäjäksi, se on jämpti näin. Tehkää ny rauhassa arvioitanne, minä ent.sote ja sotalääkärinä lääkitsen.
Alhainen juoru-ukko olet etkä minkään sortin lääkäri etkä jääkäri. No jos lääkäri olet olevinas, minkä tabletin mulle kirjoittaisit?

Itsees tehoais enää lobotomia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Alhainen juoru-ukko olet etkä minkään sortin lääkäri etkä jääkäri. No jos lääkäri olet olevinas, minkä tabletin mulle kirjoittaisit?

Itsees tehoais enää lobotomia.
Jääkäristä jatkan mielelläni, mutta lääkinnässä olen yksoikoinen eli koivet oikoiseks vaan, pliis. Siis 360 volttia jne. Voihan sitä lobotomiaksikin kutsua, sukua kuitenkin sen ajan koululaitokselle. Voisi tuntua tutulta?
Juoruista sen verran, että jos se on juorua, että kertoo toisen puhuvan toista siellä ja toista täällä ja väittää, ettei itse tunne näitä juttuja, niin mikäs siinä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Teidän kahden olisi kannattanut mennä purkamaan itseänne sinne sitä varten jätetylle varjohallitusketjulle eikä tulla tänne "joukkueena" kuten aina esiintymään.
Hyvin on näyttänyt naisten miehellekin kelpaavan kommenttien lukemiset ketjun nimestä riippumatta. Jois haluatte niin saatan voida kopioida näitä keskusteluja sinne manipuloimallenne ketjulle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eipä taaskaan tullut herroilta asiallista vastausta. Enpä sitä odottanutkaan. Jatkakaa jänkytystä. Mitään heviä en noiden gentlemanien olemuksesta tunnista. Kevyimmän luokan hippiäisiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuuba puhaltaa hevisti...
Soittakaa nyt sitten jotain heviä, älkääkö änkyttäkö vanhoja juttuja.
Ilmianna
Jaa
Kun nyt tulin tuolta muonien hankinta matkalta enkä ollut noita akan harmiksi päivystämässä hänelle vastatakseni niin vastaaan kyllä kun kerran oikein pyydetään ja nyt teen poikkeuksen ja kopioin tämän ensimmäisenä kirjoituksenani tandemin ketjulle sen jälkeen kun sieltä poistuin tandemin hyökkäyksen jälkeen ja kuvittelin pääseväni siitä eroon jotta sielläkin joku tajuaisi missä mennään:

Ensinnäkin en enää koskekaan kalaruokaan. Siitä näyttää olevan pahojaa seurauksia
Toiseksi, hyvin näyttää sijoiltaan menneellä olkapäällä ilkeyksien kirjoitus sujuvan
Kolmanneksi kuten sanoin en ole ketjullenne kirjoitellut poistumiseni jälkeen, mutta sieltä päin on kyllä jaksettu kaataa paskaa pyytämättä.
Neljänneksi olen monen monta kertaa pyytänyt vain saada rauhassa kirjoitella juttuja ja lähetellä kuvia, mutta turhaan
Edsoniakin olen pyytänyt pysymään pois kusiaispesästä. Sitäkin turhaan enkä enempää pyytele. Tällä ketjulla hän on käyttäytynyt täysin herrasmiesmäisesti kuten muutkin
Viidenneksi, karrikoitu sovinismi johtuu siitä että siellä on mieheksi itseään väittävä mielistelevä akka. Siksi viittaukset kunnon miehiin

Kuudenneksi: Jättäkää jo vihoviimein meidät rauhaan ja keskittykää toistenne kaulailuun. Kukaan ei siihen puutu. Jos Edson käy ihan ystävyyttään vierailemassa, niin älkää vastatko jos tuntuu vaikealta
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Edsonille vielä muistuttaisin että tästä nyt näet mitä seuraa kun menee vieraaseen paaviaanilaumaan kyläilemään. Pysy tästä lähtien tuosta joukosta erossa.
Tai jos menet niin kerro olevasi yksityisyrittäjänä kiinnostunujt virikkeellisestä saananvaihdosta suomen kielen oppimismielessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kiitti vinkistä, mutta jos menen yksityisyrittäjänä, niin noihan ilmottaa het verottajalle. Niil on varmaan todisteitaki, väittävät, että väärennän turisteilta pyytämäni aurauskulukuititki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jaahas, ans olla kun olen pari päivää pois, niin täällä on jo yks ketju lakkautettu (yritetty ainakin), ja muutenkin sekavia kirjoitellahan.

Tällä kertaa (kaiketi?) minä olen ihan osaton tähän kalabaliikkiin, joten en edes yritä ymmärtää mistä on kyse.

Vienona toivomuksena tuonne naapuriketjuun kuitenkin, että kun esitätte syytöksiänne naisia panettelevista törkykirjoituksista tai rouva Ceen haavojen pilkkaamisesta(??), osoittakaa selvästi ketä/keitä syytätte. Älkää siis puhuko monikossa "törkyherrasmiehistä". Kukin kirjoittaja on vastuussa vain omista kirjoitteluistaan ja mielipiteistään ja asenteistaan. Minulla on ihan omat mielipiteet ja asenteet, kuten muillakin omansa. Jos joku on sitä mieltä, että minä olen syyllistynyt mainittuihin panetteluihin, osoittakoon syytöksensä suoraan minulle. Mainittakoon, että muistaakseni edellisen kerran olen vieraillut naapuriketjussa toivottaakseni "tsemppiä" rouva Ceelle sairaalajakson jälkeen (tsemppi=yritystä, taistelumieltä).

Mitä tulee nimilistoihin ketjun aloituksessa, onhan päivänselvää että nimien mainitseminen tarkoittaa sitä keiden haluaa ketjuun kirjoittavan, ja vastavuoroisesti keiden ei halua. Tämän pienen kirjoittajaporukan aikaisemmat kähinät huomioiden mielestäni on (oli ainakin vielä silloin) tarpeetonta lisätä jännitteitä nimilistoja esittämällä. Nykyisellään porukka lienee peruuttamattomasti jakaantunut, joten näyttää ilman nimilistojakin olevan selvää ketkä missäkin ketjussa kirjoittavat. Omasta puolestani toistan minkä olen useita kertoja näissäkin ketjuissa sanonut: Minusta olisi mukavaa jos mukana olisi mukana myös naisnäkökulmaa.

Se taas, että me miehet keksimme hupi "titteleitä", on aivan eri asia kuin aloituksen nimilistat. Kuten esimerkiksi Edsonille antamani nimi hidalgo Don, jne. Kerran myös alensin a-mummun b-mummuksi, tästäkin nousi melkoinen kalabaliikki, mutta ei suinkaan a-mummun itsensä taholta, jolla sentään hoksottimet toimii sen verran että erottaa vitsin panettelusta.

No niin, tämä aihe oli minun osaltani tässä.

Ps. lienee kuitenkin syytä röyhistellä karvaista rintaansa, kun jo ainakin kahdelta taholta mieheksi tunnustetaan.

Ps2. Olen ollut kesälomalla koko alkuviikon. Alkaa joo maistua puulta tämmöinen jatkuva velttoilu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Who toivoo naisnäkökulmaa. Entä aloittajan mainitsemat 'hyvät jätkät', ovatko lainkaan samaa rotua? Koska kutsukortti on näin rajaava, kuka tänne uskaltaa tulla? Minäkin naisparka yritin aikani inistä jotain, kunnes karkotettiin pois. En kai ollut hyvä jätkä.

Jätä urokset puuhun rapsuttamaan toisiaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Kukin kirjoittaja on vastuussa vain omista kirjoitteluistaan ja mielipiteistään ja asenteistaan. "

Juuri näin ja vastuu leveillä harteillani makaa. Mutta jos joku petaa, niin minä kyllä makaan jatkossakin.
Aurora puhuu taas paskaa :"Minäkin naisparka yritin aikani inistä jotain, kunnes karkotettiin pois." Kyl se meni niin, että ilmoitit meidän aiheemme "vääriksi" ja "ei kiinnostaviksi" Itse et keksinyt oikein mitään aiheita, pelkästään moitit meidän aiheita.

Mua ei haitta, että tällainen seireeni kutsuu vaikka kaikki miehet rapsutettavikseen. Näähän ovat vapaita saitteja lähteä, tulla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tevretuloa takaisin lomalta. Eiköhän tämän kertainenkin tuuletustarve ole pääosin ohi. Minä myös huomautin heidän omassa ketjussaan Ceen aiheettomaasta vetämisestä tähän ja itsekään ei ole silmääni edes sattunut kenenkään irvailevan Ceen hoidoista. Itselläni ei tulisi edes mieleenkään. Minunkin aitoa huoltaa Ceen aikoinaan sairaalassa olosta tietämättämme on urakalla yritetty väärentää ja jotkut jopa uskoneetkin.
Kyllä tästä taas rauha maahan palaa kunhan liika tali on sulanut ja Edsonkin taas kerran oppinut kantapään kautta missä sopii seurustella huumorilla ja missä ei.

Ostin muuten kallista sisäfilettä tartarpihviin. Se on alettava syömään raakalaisten ruokia eikä kalasääksien.

Hupikuvien lähetysasema on vielä tekeillä. Jatkossahan niillä on 2 katsojaa vähemmän
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Tar tar? Hyi helvata, mieluummin söisin vaikka tatin. (melkein)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä ny, raaka liha missä on kaprista, sipulia ja raaka keltuainen se vasta miehen tiellä pitää. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
En ole ketjuihinne aikoihin sekaantunut, lukenutkin vain satunnaisesti, nyt tosin parina päivänä vähän useammin. Ja nytkin pistän tänne vain tämän:

"...Edsonkin taas kerran oppinut ..." Jos E:n seurusteluyritykset Elämässä luokitellaan huumoriksi, niin ihan sitä samaa ovat saamansa vastaukset. E:n ei siis tartte yhtään aristella kantapäitään:))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Samalla tavalla kuin Ali (Körmy tms) demonisoi Elämäläisten 2 kirjoittajaa, teen minäkin. Sinä Who olet turvassa piikeiltäni niin kauan kun kun et yhdy myötäilemään heidän hävyttömän sovinista ja erottelevaa kirjoitteluaan. Valinta on sinun, Elämä ottaa sinut vastaan vanhana kirjoittajana, minä niihin kuuluvana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiva että kävit edes piipahtamassa. Hiukan kohtuullista järkeä on joka paikkaan tervetullutta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Samalla tavalla kuin Ali (Körmy tms) demonisoi Elämäläisten 2 kirjoittajaa, teen minäkin. Sinä Who olet turvassa piikeiltäni niin kauan kun kun et yhdy myötäilemään heidän hävyttömän sovinista ja erottelevaa kirjoitteluaan. Valinta on sinun, Elämä ottaa sinut vastaan vanhana kirjoittajana, minä niihin kuuluvana.
Oletpa sinä noita-akka vieläkin tyhmempi kuin kuvittelin. Ei täällä tehoa mikään idioottimainen hajoita ja hallitse yritys. Se tehoaa vain idiootteihin. Yritä nyt jo viimein pysyä siellä missä löydät samantasoista seuraa.
Minä en sitä paitsi demonisoi ketään vaan totean vain kiistämättömän tosiasian ja olen vain esittänyt teille toiveen pysyä omissa joukoissanne ja saatte ihan rauhassa tehdä ja sanoa siellä mitä lystäätte. Kuinka monta kertaa se on toistettava ennenkuin se menee umpiluuhun. Ilkeämieliseen umpiluuhun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sinun ilkeyttäsi ei voi tulkita kuin yhdellä tavalla. Olet jostain saanut vihan naissukupuolta kohtaan, ja insinööriluonteellasi sinulla ei ole keinoja käsitellä vihaasi. En voi auttaa, sorry.

Tunnen sinunlaisiasi omasta suvustani In law. Kaikki kuolivat ennen aikojaan, ymmärtämättä miksi.

Koeta rauhoittua ja aseta nämä nettikeskustelut omaan arvoonsa. Minulle ne ovat hupaisaa ajanvietettä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Sinun ilkeyttäsi ei voi tulkita kuin yhdellä tavalla. Olet jostain saanut vihan naissukupuolta kohtaan, ja insinööriluonteellasi sinulla ei ole keinoja käsitellä vihaasi. En voi auttaa, sorry.

Tunnen sinunlaisiasi omasta suvustani In law. Kaikki kuolivat ennen aikojaan, ymmärtämättä miksi.

Koeta rauhoittua ja aseta nämä nettikeskustelut omaan arvoonsa. Minulle ne ovat hupaisaa ajanvietettä.
Ei jumalauta, nyt ilman heittomerkkiä "insinööriluonteellasi " Oikein humaani luonnetestaaja taas vauhdissa.. Kuka tääl on apuasi kaivannut.

Älä ny ala sukuasi tänne tuomaan kaiken muun lisäksi. Kuolla ennen aikojaan on myös mielenkiintoinen ilmaus. Määrittele nyt vielä oikea aikakin.

Tuon "hupaisan ajanvietteen" olen ainakin minä kuullut aiemminkin, samoin, että "tämä oli vain "vitsi" jne.

Mukavaa on ollut nähdä kuvia ja kertomuksia tuolta maailmalta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kuvissa ja kertomuksissa ei mitään vikaa, mutta siinä on, jos rajoittaa ketkä niitä saavat katsoa.

"Kuka tääl on apuasi kaivannut". Kuka sinuakaan on Elämään kaivannut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Kuvissa ja kertomuksissa ei mitään vikaa, mutta siinä on, jos rajoittaa ketkä niitä saavat katsoa.

"Kuka tääl on apuasi kaivannut". Kuka sinuakaan on Elämään kaivannut?
Huomenta. Oho. Aivan eri asia on tulla tänne antamaan apuaan kuin tulla kirjoittamaan. Joten mot. kirjoitan missä kirjoitan, kaipauksista viis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
edson kirjoitti:
Huomenta. Oho. Aivan eri asia on tulla tänne antamaan apuaan kuin tulla kirjoittamaan. Joten mot. kirjoitan missä kirjoitan, kaipauksista viis.
"Joten mot."

Kot kot
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Moten Gurken!
Ilmat näyttävät viikonlopun suuntaan taas kesäistyvän. Ehkä auringon lisääntyessä täälläkin palataan normaalijärjestykseen ja "vierailijat" palaavat jatkamaan laadukasta kommentointiaan ikiomaan ketjuunsa, jotta voimme rauhassa täällä jatkaa mitä sitten jatkammekin. Kuten F1 katsomista esimerkiksi, ja huonojen kuvien jakoa ja jopa moderoinnin kanssa väittelyä siitä että se ihan perusteetta keinoälyllä poistaa täysin sääntöjen mukaisia kuvia. Vaikka tuskin jatkamme edes sitä kun on jo selvinnyt ettei modekaan pysty hallitsemaan keinoälyistä roboaan vaan se poistaa sattumanvaraisesti lyhytlinkkejä.
Suomen kesä onkin ihan yllättäen jo puolessa välissä vaikka se vasta alkoi. Dr. Whookin ehti pitää vain pari päivää lomaa. Meikäläiset eläkeläiset sentään muutaman päivän enemmän eli osapäiväisesti tai tarkkaan ottaen suuremman osan päivästä
Ilmianna
Jaa
Uusi aihe, naisviha. Mitä se on, miten sen tunnistaa? Entä miesviha? Olemmeko jaettu edelleen hautojiin ja ruoanhankkijoihin? Onko maailmankirjat sekaisin tai ainakin polveutumisoppi, jos nainen pöyhkeilee ja mies kulkee risaisissa vaatteissa eikä meikkaa. Ei saatana. Ja jos laulan että kot kot, niin olenko vanhoillisten riistaa?

Sataako laariin? Tää on ihan eri juttu, ku toi ylempi kappale.
Ilmianna
Jaa
Olen tässä miettinyt "kunnon jätkää". Hetkinen, en päässyt oikein eteenpäin tai siis en saanut otetta. No sitten mieluummin robotiikkaan. Tulevaisuudessa robot hoitaa maanpuolustuksenkin ja saamme säästöä huimasti, kun yks turhakelaitos homehtuu.
Mitä näenkään? Näkymätön panssariajoneuvo ja kuljettajana robo. No vasta kehitteillä, sillä robokin on turha, sillä näkymätön laite lukee ite, kulkee ite ja tunnistaa pahan.
http://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005083185.html ja tämän jälkeen aukeaa paratiisi. Ja naisvihassani sanoisin, että jo kaksi naista saavat aikaan sekamelskaa ja juonitteluja, joten ehkä paratiisissa joko sekapareja tai ikkunaristikollisia yksiöitä erikoislukoin. Miksei enkelit ole miehiä? Jeesuksest ei niin välii.
Ilmianna
Jaa
Tässä ote tämän päivän Etelä-Saimaasta, oikeiden karjalaisten lehdestä:

"– Herkkutatti on suomalaisten tärkein kauppasieni ja myöskin kodeissa hyvin käytetty." :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
En tiedä, vaan arvelen. Siis oikeiden karjalaisten lehteä ja alueen ihmisten ominaisuuksia muutenkin. Karjala viittaa karjaan. No mitäs siitä. Herkkutatti taas herkkuihin, mutta ylempänä itärajaa lienee vain tatteja, ilman karvoituksia heltassaan eli päässään. Pelkkiä hetuloita heiluttelevat ne siellä ylempänä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Kuvissa ja kertomuksissa ei mitään vikaa, mutta siinä on, jos rajoittaa ketkä niitä saavat katsoa. "

Kyl mä rajotin facessa sen, kuka näkee kuviani ja kertomuksiani, kuka ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Minunkaan kohdallani kyse ei koskaan ole ollut kuvien katselun rajoittamisesta vaan kommentoinnin rajaamisesta kuvablogien yhteydessä. Toisin sanoen kaikista maailman ihmisistä vain kahden plus Robert Mugaben pitämiseksi pois kommentoimasta niitä tai yleensä lähettäjän kommentointi foorumilla.
Nyt päivän tuottavampiin puuhiin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Huussinever kirjoitti:
Minunkaan kohdallani kyse ei koskaan ole ollut kuvien katselun rajoittamisesta vaan kommentoinnin rajaamisesta kuvablogien yhteydessä. Toisin sanoen kaikista maailman ihmisistä vain kahden plus Robert Mugaben pitämiseksi pois kommentoimasta niitä tai yleensä lähettäjän kommentointi foorumilla.
Entäs Erdogan, johon vertasit weepeliä ja minua sen vesilasimyrskyn aalloissa? Sulla näyttää pääviholliset vaihtuvan jonkin verran. Onneksi "me kaksi" kirottua pysymme epäsuosikkilistallasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Huussinever kirjoitti:
Toi ymmärrettiin jo silloin, kun kerroit, että jotkut tulivat sinne blogiin. Mä heitin vain esimerkin tuossa face vertauksessa Aralle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mutta mitä historiaan tulee, niin pyydän kauniisti lapsiani lukemaan ja suhtautumaan historiankirjoituksiin sitten joskus. On selviä johtajakusipäitä ollut ja tulee olemaan, mutta mielestäni nyt on taistelua meneillään sellaista ja sellaisin keinoin, että vain avoin historiantutkimus kertoo, mitä pystyy sitten joskus vaikkapa ... en sano nimiä. Joku sanoo, että pystyy lukemaan rivien välit. En usko, sillä tiedotusvälineilläkään ei ole pääsyä joka paikkaan, ei ole koskaan ollut. Eikä tutkijoilla myöskään.
Hitto, mäkin lähen tuonne ansaintahommiin, tuotosta ei takuuta.
Ilmianna
Jaa
Mitä valokuviin tulee ... pitäjässä vietetään tänään viiskytvuotisjuhlia. http://bot.fi/210y ja kakkukaffeetkin olisivat olleet. Mutta ku ei ollu ketään ameriikanraudanomistajaa paikalla, niin jätin kakut väliin.
Joopa joo, jos oisin ollut jos, niin oisin viimeistellyt letukka bellairin 1963 ja sillä olis ny ikää 54 v. Tai ostanu just suunnilleen silloin kuolleen pläkkisepän kuolinpesästä vielä vanhemman letukan. Olis päässy kotiinsa sekin. 1951-52 mallia. Mut ei mut ei, pitää tyytyä 2,8 litraiseen kotiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Hiano Duet, tommosella olis jo arvoa.

Mun eka kottero oli ehta kusiainen. Siinä piti seisoo jarrupolkimen päällä jos meinas jarruttaa, eikä silti juurikaan vauhti hidastunu. Kerran jäi sitten vauhdissa ratti käteen, ja toisen kerran vaihdekeppi. On noista ajoista sentään vähän eteenpäin päästy. Ja kuin ihmeen kaupalla hengissä selvitty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dr.Whoo kirjoitti:
Hiano Duet, tommosella olis jo arvoa.

Mun eka kottero oli ehta kusiainen. Siinä piti seisoo jarrupolkimen päällä jos meinas jarruttaa, eikä silti juurikaan vauhti hidastunu. Kerran jäi sitten vauhdissa ratti käteen, ja toisen kerran vaihdekeppi. On noista ajoista sentään vähän eteenpäin päästy. Ja kuin ihmeen kaupalla hengissä selvitty.
Ehta kusiainen?
Minä en tunne juurikaan autojen kutsumanimia. Kyllä nykyautot ja varsinkin polttomoottoreiden öljyt ovat kehittyneet. Rasvanippoja kaipaisin, en tiedä miksi. Tuskin kuitenkaan niveliä säästäisivät eli en kaipaakkaan.
Kerran hävisi jarrut nesteiden valuessa nopeasti teille tietämättömille. No pientä pesään ja käsijarrulla etiäpäin.
En jaksa ottaa selvää, mistä johtuu paikkapaikoin karsean näköinen tienvieruspuiden oksien poisto. Jollakin traktorivääntimellä menty ja hydraulinen puunsilppuri nostettuna kohti latvoja, koska jäljelle jätetty venäläistäkin suuremmat "kannot". Veikkaan, että kuorma-auto- ja rekkaliikennöitsijät ovat kyllästyneet huonoon tienvarsien hoitoon ja panneet toimeksi. http://bot.fi/2114. Yksi kunnon peili noihin rekkoihin maksaa maltaita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
edson kirjoitti:
Ehta kusiainen?
Minä en tunne juurikaan autojen kutsumanimia. Kyllä nykyautot ja varsinkin polttomoottoreiden öljyt ovat kehittyneet. Rasvanippoja kaipaisin, en tiedä miksi. Tuskin kuitenkaan niveliä säästäisivät eli en kaipaakkaan.
Kerran hävisi jarrut nesteiden valuessa nopeasti teille tietämättömille. No pientä pesään ja käsijarrulla etiäpäin.
En jaksa ottaa selvää, mistä johtuu paikkapaikoin karsean näköinen tienvieruspuiden oksien poisto. Jollakin traktorivääntimellä menty ja hydraulinen puunsilppuri nostettuna kohti latvoja, koska jäljelle jätetty venäläistäkin suuremmat "kannot". Veikkaan, että kuorma-auto- ja rekkaliikennöitsijät ovat kyllästyneet huonoon tienvarsien hoitoon ja panneet toimeksi. http://bot.fi/2114. Yksi kunnon peili noihin rekkoihin maksaa maltaita.
https://ibb.co/eT6wFQ kokeillaan aukeeko. Siis se venäläinen "kanto"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No kusiainen on tiätysti Fiat 600 (pompannappi).

Synteettiset öljyt on tosiaan ihmeellisiä nykyään, mullakin on tossa dieselissä vaihtoväli 30 000 km. Mineraaliöljyjen aikaan 5000 km oli liikaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt taidan ottaa nokkoset.

Oon parannellu "teittin soteja", saanut aikaan raivonpurkauksia facessa eräältä kyldyyri ihmiseltä, napsinut kuvia taiteesta ja jopa ulkoillut.

Nokkosten kanssa menettelee kananmuna ja jälkiruoaksi nokoset tai päinvastoin. Ja jumal'auta, kun tuorre salaatti on tuorretta.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Huhpatirallaa. Onpas ollut hienoja autoja näytillä. Minäkin palasin tunnin myöhemmin kun läksinkin tunnin myöhemmin.
Hotkaisin tuossa köyhän sisäfileestä tehdyn tartar pihvin herkkutatti kastikkeella, njam :)

Jäi vielä toinen puolikas jonka voi paistaa pikaisesti niin että sisus jää ihan raa'aksi
Taas jaksaa ja mikä ettei jaksais kun mahdollisesti on palaamassa toivottu rauha ketjulle ja kaikki ovat löytäneet omiin joukkoihinsa.

Vähän hannaan vielä kuvapostitusten kanssa jotta se robokin rauhoittuisi vaikka näyttävät Edsonin kuvatkin taas kelpaavan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
"toivottu rauha ketjuille"

Älä unta nää, ensin jalkaraudat Edsonille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
omajoukoton kirjoitti:
"toivottu rauha ketjuille"

Älä unta nää, ensin jalkaraudat Edsonille.
Entäs suukapula?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kun tässä ennen pitkää palataan kuvien lähettelyyn niin aloitan varovaisesti lähettämällä Sharjahin kalamarkkinalta kuvan sellaisesta ruoasta mitä ei kyllä kannata syödä, ja sehän ei ole tatti:
http://but.fi/6qm
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Näyttää kyllä tonnikalalta. Elohopeaako meinaat? Mistähän muuten mahtaa tulla kalan mahtipontinen nimi, tuskin kala tonnia painaa.

Kannattaiskohan nuo kuvalinkit laittaa tekstin keskelle, olen ollut huomaavinani että robo voi hämääntyä siitä. Tai sitten ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jaa, tarkemmin kattoen vähän pieniä tonnikaloiksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dr.Whoo kirjoitti:
Jaa, tarkemmin kattoen vähän pieniä tonnikaloiksi.
Kyllä ne isot olivat ehtaa tonnikalaa. Samoin ne pienemmät vaikka ne voivat olla sitä bonito versiotakin ne pienemmät.
En tarkoittanut elohopeaa vaan tunnettua liiasta kalansyönnistä happamoituvaa persoonallisuutta.
Olen tuota tonnikalapihviä kokeillut joskus portugalilaisissa ravintoloissa. Ei se mielestäni kaksista ole, mutta makuasia.

Se nimi tonnikala tulee ilmeisisti suoraan ruotsinkielestä väännettynä: Tonfisk. Muuallahan se on Tuna, atun jne jolla ei tonnin kanssa ole mitään tekemistä. Ruottalaiset puolestaan ilmeisesti vääntäneet tunan tai atunin omaan suuhunsa sopivaksi ton versioksi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Täälhän http://kuvanjako.fi/9gz9t.jpg mie
olin kaffella aamulla.
Ilmianna
Jaa
Toi tonnikala on kummallisen suosittua. Kait siitä saa tonnilta kunnon hinnan ja lienee ruodoton tai ainakin mauton, mikä kyllä on juurikin makuasia.
Jahas, kuinkahan who malttoi kaffeet juoda ilman, että valui rinnuksille. Aurajoen matalikollako naiset uivat?
Nuo nimet nuo nimet. Mikä lie ensimmäisiä nimiä tonnikalalle? Jokin kuvaava nimi sen täytyy olla. Kuin körmyniska. Kuha, lahna, ahven ... bööö. Todennäköisesti en ole myöskään jäänyt makuelämystä paitsi, kun en maistanut valaspihviä. Tai hyljepihviä.
Ilmianna
Jaa
Aika moni eläin on peto. Tonnikalakin syö makrillia (tarkistin) ja minä tykkään makrillista. MOT. olen peto. No makrillikin syö kaloja, joten syödään nyt me pedot muita petoja. No mm. kauris jä jänis tykkää salaatista, joten syön kauristakin. Syömällä pelastamme maailman ja salaatit tulevat voittamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Vai Aurajoessa, ei se nyt ihan tommonen oja ole. Mutta luulis neidoilla tulevan vilu 13 asteessa. Komee räpyläjalkakin kuvassa.

Jaa että eläin ja peto...liekkö ihminenkin petoeläin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dr.Whoo kirjoitti:
Vai Aurajoessa, ei se nyt ihan tommonen oja ole. Mutta luulis neidoilla tulevan vilu 13 asteessa. Komee räpyläjalkakin kuvassa.

Jaa että eläin ja peto...liekkö ihminenkin petoeläin?
Räpyläjalan tulkitsin suihkulähteeksi? Jos näin on, niin naisilla oli siinä mahdollisuudet suihkuunkin. Ei huano ei huano

Entisaikaan sentään jotkut ihmisheimot söivät toisia heimoja ja tasapainottivat väestömäärää.

Täs on taas tullut puhuttua lööperiä ihan päiväannokseksi, joten ... Näkemisiin hetkeksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kun olette näemmä eläimyydestä filosofoineet niin tässä malliksi ihmiskeksintöjen ja eläimen nerokasta yhteensovittamista Bulgariasta, http://but.fi/6qp
Tai hiukan vastaav keksintö Montevideosta Uruguaysta niinkin myöhään kuin vuodelta 2005. Vanha perinteellinen roskakuski joita siellä silloin toimi pääkaupungissa ihan hevosvetoisina http://but.fi/6qp. Noista kehitys on siirtynyt Aurajoen aamukahvilasuuntaan
Minulla on mielenkiintoisia kaupunkikanavakuvia Nagoyasta Batamilta. Siellä killuvat kaikki ihmisten jätökset avokanavissa keskellä cityä.
Ilmianna
Jaa
Ei näemmä auennut se Montevideon roskakuskikuva. Täytyy uploudata uusiksi jonkun ajan kuluttua ettei robo hermostu joukkopostitusepäilyistä.

On niin kuumaa tämä ilmasto, että melkein tulee hiki ikkunasta ulos katsellessa. Olisiko peräti +12C?
Ilmianna
Jaa
Tässä nyt uusi yritys siitä Montevideon roskakuskista vuodelta 2005, http://but.fi/6qq Siitä tulee mieleen ajat Kemissä 50 luvun alkuvuosina
Ilmianna
Jaa
Mulla on pienen pieni muistikuva työhevosajoneuvosta 1950 luvun alusta A.Kivenkadulta. Voi olla kyllä harhakuvakin lumikuormasta.
Jospa tuollaisella pyyhkisi, siis bulgarialaisella, niin kalliiksi tulisi. Ei pelkkä rehu olisi kustannuserä, vaan pysäköintisakot maksaisivat Suamessa maltaita. Hevosen pitäisi virtsata kulkiessaan, varsinkin pysähtymiskieltomerkkialueella. Ilmainen lantakin ihmetyttäisi keinolannoittajia.
Ilmianna
Jaa
En kehu tehneeni duunii, mutta ainakin järjestystä kohentelin ja kuis ollakaan, samalla löysin kaikenlaista tarvittavaa ja kadoksissa ollutta.. Kumppani kyl teki. Siis duunii. http://bot.fi/212g
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Vaikka tuossa on selvää kaninruokaa, niin nuo söisin minäkin juuriaan myöten vastaanpanematta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joo, punasipula on hyvää, mut kyllä valkosipuli on sipulien kunkku.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Arrgh, en miekään tiedä parempaa kuin herkkutattia valkosipulivoissa paistettuna :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Noi on yksikyntisiä valkosipuleita. Kokeiltiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Varo Edsolvent sipuleitas. Tässä on perjantain säätiedote :))))))
http://but.fi/6qs
Sopii hyvin alkukesään tänä vuonna
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jippii, sipuleista viis, tulis ny luntaki. :)))) Mutta vasta maanantaina, viikonloppuisin ... hitto. Ja varsinkin nyt, kun tulee Kalevan kisat.

Lauseet katkee kuin ajatus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Meillä on "kina" päällä täällä. Ei ihme, kun minusta on kysymys. Mulla on suuri halu kasvattaa ilman minkään muut lannoitteen kuin viherlannoitteen avulla ja pitää maa kasvamattomana eli tuottamattomana, vain viherlannoitusta käyttämällä, ainakin pari vuotta . Eli ei lehmän eikä minkään muunkaan elukan lantaa, ei tietysti keinolantaakaan. Sellaisia kasveja kuin hunajakukka, auringonkukka ja herne ovat sellaisia viherlannoitekukkia/kasveja, millä voi viherlannoittaa ja nekin saa siis omista siemenistä. Voi kun osaisi vielä apilasta siemeniä ottaa.
Samoin on laita sellaisten kasvien kanssa, mistä saat itse seuraavan vuoden siemenet eli ei kauppaan ostamaan siemeniä. No tämä rajaa kasvivalintaa. Siemenetkin on uusittava aika ajoin, mutta kuitenkin.
Sori aihe, mutta se on läheinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Tähän piti vielä lisätä, että kiva kun vien vielä tuhkatkin pesästä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Järkevä vuoroviljely on ikuisesti ajankohtainen ja hyvä aihe, Erityisesti sitä pitäisi soveltaa kaltevilla rantapelloilla eikä lainkaan muuta lannoitusta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Luin tuosta, että järkevä vuorikiipeily on ikuisesti ajankohtainen aihe. Aattelin tovin, että nyt on tullut nautittua pari tattia liikaa.. Onneksi kalteva pelto selvensi asiaa.

Nuo kaltevien peltojen valuvat lannoitteet ovat aina pilanneet Aurajoenkin veden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Herra Trumppu on laittanut lakimiehet selvittämään voiko presidentin valtuuksin armahtaa itsensä jos hänet todetaan syylliseksi johonkin. Nerokasta.

Mutta juu, helteitä pukkaa, tänään mennään jo yli 15 asteen että heilahtaa.

Erikoismaininnan annan uusille Eccon kengilleni, jotka osoittavat että hieman kannattaa sijoittaa hyviin ja heti erittäin mukavilta tuntuviin kenkiin. Varsinkin kun ne ostaa 40 % alesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Hitto, tuo presidentin vävy. Arvaa vaan, etteikö mieleen tullut Turhapuro. Anteeksi Turhapuro

No mennäänkös sitä katsomaan Turun satamaan niitä purjealuksia? Ecco hyvä kenkä, mulla Björn Borgit, kuhan alennuksessa. Jos olis olemassa McEnroet, niin ne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jaa purjepaatteja..miksei vois mennäkkin, vaik siel on aina väkkee enempi kuin lääkäri määrää. Enkä mie oikeen tykkää tunkoksesta. Mutta paremman tekemisen puutteessa ehkä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dr.Whoo kirjoitti:
Jaa purjepaatteja..miksei vois mennäkkin, vaik siel on aina väkkee enempi kuin lääkäri määrää. Enkä mie oikeen tykkää tunkoksesta. Mutta paremman tekemisen puutteessa ehkä.
Väkee oli Hesassakin vuonna ... No nähtiin aito merirosvo. Minulle riitti se ensimmäinen kerta. En ollutkaan silloin siellä juuri tuon tapahtuman takia, vaan ihan muuten, saattu vaan kohdalle. Samoin kävi Jyväskylän suurajojen kanssa, kerta riitti. Kohta taas saa ajaa kieli keskellä, kun tulevat nämä maanviljelijät poikineen, Mäkisen fanit, näyttämään, kuinka pikkuteillä auto kulkee, vaikka järkee ei ookkaan. No tää oli vähän provon tuntuista varmaan, mutta tuohan se pitäjän kassaan taas jotain. Mutta jos se kassa näistä sun muista turhakkeista kiinni on, niin kuolkoot pitäjät, sano.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No, yleisesti ottaen, jos vain "järkevä" toiminta olis sallittua, silloin olis tässä maailmassa aika vähän mitään toimintaa.

Mie kyllä pidän rallistakin, se on se toinen oikee laji. Ja pitäähän se kulkee, auton
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No jo vain! Eccot ovat takuulla mukavia kenkiä jalalle kuin jalalle. Samaa mieltä muiden kanssa, että hyvistä kengistä kannattaa kyllä maksaa ja mieluiten juuri se 40% alennettu hinta. Mie tilasin nyt keväällä sen nilkka vahingon jälkeen popot netistä. Sekä pitävämpi pohjaiset talvikengät että sandaalit. Edelleenkin kyllä enemmän käytän vanhoja sandaaleja sillä aina tuppaavat ne vanhat viihtymään jalassa kunnes kerta kaikkiaan sanoutuvat irti.
Ne purjelaivat olen jo muinaisuudessa nähnyt sekä Turuus että Kotkas. Komeita vehkeitä.
Soratiet ovat mielestäni ihan hevoisliikenteelle tarkoitettuja. Viihdyn paremmin autostradalla vaikka hevoisia ei pollessani olekaan Dr. Whoon lailla vaan vain 121. Toisaalta siinä liikkuu lähinnä vain mie ja ostokseni kun taas vaikkapaa Edsonin diesel kodissa liikkuu koko koti ja ainakin sheriffikin jonkinlaista järjestystä ylläpitämässä.
Örjan on vielä sen verran vedossa, että tuossa juuri ilmoitteli tekstarilla että mennään tapaaamaaan Eikkaa. Siinä pohjaa Perjantaitöille.
Ilmianna
Jaa
Kyllähän maailma olisi aika toisenlainen, jos vain järkevää toimintaa harrastettas. Mutta saattas olla mielenkiintoista, jos se toiminta olisi viisasta. No ni, koht kysytään, että mikä on viisasta toimintaa.

Vauhtikisoja katselen minäkin, telkusta, sen mitä sieltä tulee. Risiiniöljyn haju vielä sieraimissa. Sääli, ettei moottoripyöräluokkia enää näe.

Tänään tein sekä viisasta hommaa että tyhmää. Tyhmää oli ajaa traktoritallin yksi pystytolppa katkipoikki, mutta viisasta oli se korjata. Ja nyt on ... no ei nyt enempää pirun polttopuista.

Eilen jossain ohjelmassa oli juttua, kuinka sähkölllä erotetaan ilmasta proteiinia. Noin siis lyhykäisyydessään. Innostuin heti ja työskentelin suu auki.
Ilmianna
Jaa
Minä taas piipahdin Eikkalasta palattuani hovikorjaamollani tarkastuttamassa hiukan rämistävää pohjaa. Otti pikkusen maihin siellä Janakkalan metsäteillä etsiessäni Örjanin huvilaa..
Pikkusen oli sellanen pohjan alumiinisuojapelti rullalla ja k,iinnityksistään irronnut. No otettiin pahiten rullaantunut pala pois ja loput kiinni uusilla ruuveilla. Taas jatkuu laukkaa rämisemättä.
Hyvässä paikassa 20 euroa pikatarkastus ja pikakorjaukset.
Örjan oli edelleen kohtalaisessa kunnossa mutta se vatsan seutu kasvaa silmissä ja se näkyy muuten niin laihalla miehellä. Eikka edelleen kipuja huolimatta ihmeellisen hyvässä henkisessä vedossa vaikka on ollut pyörätuolissa jo jonkun 30 vuotta ja välillä melkein vuoden Barre syndrooman lähes täysin halvaannuttamana sairaalaassa. Mies on kohta 79. Taitaa olla Trumpin tavoin "good genes" vaikka kaiken tapaturman lisäksi on aina ollut diabetes 1.
Hän jos kuka osoittaa, että vastoinkäymisestä huolimatta kykenee täysjärjissä elämään pitkään jos on tarpeellinen tahdonvoima.
Ilmianna
Jaa
Vaikka kaloja ei enää söisikään, niin jotkut syö jopa tällaisia, joista otin kuvan Sharjahin kalatorilta; http://but.fi/6qu . Kuviahan voi aina lähettää. Niitä ei syö muu kuin robo jos osuu sen sattuma valinnan kohdalle. Vielä on muutama kalan kuiva jäljellä. Niissä mm. Bonitoja, Hammouria, tilapiaa ja sitä korkeaotsaaistakalaa m inkä nimi ei juuri tule mieleen.
Ilmianna
Jaa
Uusi
Tässä nyt myös sellainen virtuaalinen kala. Siis horoskoopissa. http://but.fi/6qv vai onko se kala siinä missä vanhan vitsin mukaan saadakseen ottaa paukun piti ottaa kalaruokaa ja kalaruoaksi laskettiin tarvittaessa lihapullatkin!. (Marskin vitsejä)
Ilmianna
Jaa
Uusi
Kun eräitä suosikkieläimiämme ovat hevoiset eli pollet, niin laitanpä tästä illan kuvaksi todisteen Omanin Musandamin niemen rannoilta siitä miten väöhää nurmea hevoinen tarvittaessa kykenee käyttämään ja vielä olemaan hyvävointisen näköinen. Näillä eväillä näissä maisemissa voivat hyvin muunmuassa vuohet, aasit, kemalit ja jos jonkinlaiset fågelit. Kemalit sytövät tarvittaessa vaikka ladon seiniä ja niiden ruokailuista miulla onkin monen monta kuvvoo. http://but.fi/6qw niistä kuvia aikanaan
Ilmianna
Jaa
Uusi
Hevonen on kait monelle läheisempi kumppani kuin koira konsanaan. Hevoskuiskaaja tekee nähtävästi hyvää työtä ja saa pelokkaidenkin hevosten sialua hoidettua. Joskus aikoinaan luin jostain alkuperähevosesta, joka sai talvellakin hankittua lumen alta ruokaa itselleen. Sellanen olis menopeli paraasta päästä.

Toisaalta varmaan alkaisi kuulua kummia. Sössö-Soini moittisi, kun ajaa liian vanhalla kaakilla ja kehittäisi hevosveroa ja laskisi ferrariveroa.
Ilmianna
Jaa
Uusi
Hyvä uutinen : http://bot.fi/214s siis eiliseltä. Mittään ei heitetä pois eli vanha tolppa kunnostetaan ja sit viimeistellään, kuhan ehitään. http://bot.fi/214u ja tänään helekutti, kuuskytvuotispäiville Päiville. Mä koitan sijoittaa kuvia tekstin väleihin, ei robo oo fiksu.
Koti kolunnut hienoja paikkoja : http://bot.fi/214t ja mitä vielä löytääkään ennen talven tuloa.
Ilmianna
Jaa
Uusi
Minä arvotan eläimet vain syömistarkoituksiin.
Tässä makujärjestys:

Kalkkuna
Kana/broileri
Possu
Nauta

Riistalihasta en juuri pidä, paitsi poronkäristyksestä.

Lampaista ja Vuohista saa mainiota juustoa, mutta syötäväksi niiden liha ei kelpaa. Jämpti on näin.

Jotkin muutkin linnut ovat hyviä, mutta miulla on sen verran rajoittunut kokemus niistä että aineisto ei riitä määrälliseen eli kvantatiiviseen tutkimukseen perustuvan aineiston lopulliseen arviointiin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Uusi
Ai niin, hepo unohtui, se osuu sinne naudan tienoille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Ja merenelävistä tulisi aika pitkä lista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Minäpä sinulle sitten kerron joskus, miltä kauris maistui. Kuola valuu vieläkin ajatuksestani ottaa viiriäisiä ja fasaaneja "hoidettaviksi". Pyitä pystyis vanhanajan mallilla saamaan satimeen, mut mut. Kyllä jää ne kauriin ja pyytkin elelemään, vain kameralla metästän.
PS. Mitään en ole vielä syönyt ... tai no yhen tomaatin ja yhen omenan ja juonut kolma mukillista instant kahvia. Näiden keskustelujen johdosta kuuskytvuotta täyttävä ihmettelee, miksi kuola valuu suupielistä ja kakku maistuu. Saako sokerihumalassa ajaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Dr.Whoo kirjoitti:
Ai niin, hepo unohtui, se osuu sinne naudan tienoille.
Hyvä, että muisti toimi ja palautit hevon syömälistalle.
Minulla ei ylen kaikki ruopkaisena ole varsinaista listaa. Ainoa mitä en saa alas menemään on aivoruoka eli kuten Ravioli, Gelbwurst Saksasta ja voissa paistetut lampaan aivot vaikkapa bagdadilaiseen tyyliin. Lähes kaikki muumenee ainakin koemielessä.
Tuo Kallkkuna on sillä lailla merkillinen, että vaikka muuten fågeleita mielelläni popsin ja etenkin fasaania, niin calikkunasta en ole otetta saanut. Ehkä siitä nimestä tuilee liikaa kalikula mieleen ja heti alkaa pää tuntua huonopmmin kiinnitetyltä hartioihin. You nou!

Kasviksistakaan ei ole listaa mutta jos olisi niin ykkönen olisi: Herkkutatti, sitten monet muut sienet, seuraavina suolakurkut ja hapankaali. Hyvin kaukana erilaiset hetelmät ja mahottoman kaukan ns. syötävät rehut eli salaatit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusi
"Mittään ei heitetä pois"

Tuosta tuli mieleen nykyaikaan liittyvä ilmiö, kun niin paljon puhutaan kierrättämisestä ja tavaran uusiokäytöstä.

Tässä on nimittäin joutunut viime vuosina tyhjentämään joitakin kuolinpesiä. Hämmästys on ollut suurta, kun juuri mikään vanha mutta kunnossa oleva hyväkuntoinenkaan huonekalu ei kelpaa muualle kuin kaatopaikalle. Ei ekotorin tyyppisiin kierrätyskeskuksiin, saatikka alan kaupallisille yrittäjille. Toki kelpaa jos kyseessä on antiikki tai muut erittäin kalliit mööpelit, mutta ihan tavalliset kalusteet ei kelpaa mihinkään.
Sama koskee muutakin tavanomaista huusholli tavaraa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Uusi
Jos olisi halua, voimaa, rahaa ja muutenkin pelastava sielu, niin ostaisin täysperävaunurekan, keräilisin rekkaan tarpeellista ja veisin ulkomaille. Mukaanluettuna hyvät ja kelpaavat elintarvikkeet. Siis luovuttaisin koko lastin. Sitten kun rekka olisi tyhjä, niin asuisin siinä sen ajan, kun paikalliset keräisivät poisheittämäänsä ja suuntaisin Suameen. Täysperävaunussa siis olisi peseytymistilat, ritsi ja pakastin ja rekka liikkuisi kaasulla. Katolla aurinkopaneelit.

Kaiken ilon jätän kuitenkin jälkeenjääneille, vaikka motkottavatkin, miksi en tyhjennä erästä pikkumökkiä. Siellä on työkaluja sun muuta. Myös hiiriä
Tallissa taas poijan itse tänne rahtaama vanha skootteri, tais olla zyndappi, osina. Jos siis sen nyt ekaks veisi kierrätykseen, niin johan meteli syntyisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusi
Onko Edsonin mökin seinällä jo kuva idolista: http://bot.fi/2150 Jos ei vielä ole niin tästä voinee ottaa ison printin ja kehystää. Nimeksi voi vaikka laittaa Suomalaisen uskon perikuva ;)
Ilmianna
Jaa
Uusi
Ja tässä hiukan laulelua hevoisista: https://www.youtube.com/watch?v=Cz2kTlMiJhk
Kyllä jokaisella pitäisi olla hevoinen. Ellei pihalla niin sitten jääkaapissaa vaakkumipakkauksessa viipaleina, eller hyr.
Ilmianna
Jaa
Uusi
Tässä päivän välikuvana sellainen iso LNG eli nesteytetyn maakaasun tankkeri Omanin Sur satamassa. Siinä paikassa on siis tuo suuri kaasun nesteyuttämö, se maakaasulla toimva voimalakompl,eksi minkä kokonaisteho sähkönä on 2.2 GW eli vieläkin rakenmteilla olevaa OL3 verstasta semmoiset 25% suurempi (päässä arvioituna OL3'n 1.7 GW todellisesta täystehosta)
http://but.fi/6qy Noilla tankkereilla LNG kuljetataaan kaikkialle maailmaan kannattavaasti. Tuoltakin suuri osa menee sekä Koreaan että Japaniin jonne on pidempi kuljetusmatka kuin Suoimeen. Vieressä on vielä suuri urealannoitetehdas intialaisten omistuksessa, mikä käyttää maakaasua Urean tuotantoon raaka-aineena
Paljon saisimme mekin hiilijalanjälkeämme parfannettua nopeasti jos muuttaisimme edes raskaan liikenteen maakaaasulla tai biokaasulla toimivaksi. Euroopassahan sekä LPG eli nestekaasu (propaanipohja) ja maaakaasupohja ovat olleet jo pitkään sekä teillä että kehityksessä
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Tuuba puhaltaa hevisti

Avataanpa tästä sitten uusi ketju jokaiselle jolla on jotain järkevää miesten asiaa kotimaasta tai ulkomailta. Eikä valiteta tuli kuka tahansa henkisesti mies kirjoittamaan.
Mikään ei estä myöskään sellaisia naisia kirjoittamasta joita voi luonnehtia hyviksi jätkiksi.
Maailmankuvien postaus jatkuu, jos robo sen sallii

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta