Dieselautojen myynti hiipuu edelleen. Dieseleiden myynti on romahtamassa. Dieselautojen suosio sukeltaa Suomessa.
Autoala ennustaa dieseleiden alamäen jatkuvan, mutta kulman jyrkkyydestä ollaan epätietoisia.
https://www.google.fi/#q=Volkswagen ostaatakasin
Dieselien myynti romahtaanut, ovat arvottomia
28
509
Vastaukset
- surkeaaMarkkinointia
Dieselien myynti on meillä pudonnut siihen nornaaliin joka oli ennen veromuutoksia. Tero nyt koittaa markkinoida Tuhnuja hubridejä, mutta ei ne kelpaa paljon ajavalle.
- HiipumisestaEiMerkkejä
Dieseleiden osuus on vakiintunut noin 33% ensirekisteröinneistä. Eli jos tuota kymmenkunta vuotta sitten tehtyä dieseleitä voimakkaasti suosinutta veromuutosta ja sen vaikutuksia ei huomioitaisi, niin dieseleiden myynti ei ole vähentynyt. Päinvastoin.
Dieseleiden osuus kasvaa koko ajan liikenteessä olevien autojen osuudessa. Syynä mm dieseleiden pitkäikäisyys verrattuna bensa-autoihin.
Käytettyjen tuontiautojen osalta dieseleiden osuus on noin 60%. Sekin on ymmärrettävää, koska käytettynä tuodaan yleensä isompia ja premiummerkkejä, jotka ymmärrettävästi lähes poikkeuksetta ovat dieseleitä.
- Veikkaillaanpas
Kumman veikkaat 'kuolevan' ensin, bensamoottorin vai dieselmoottorin?
Molemmathan 'kuolevat' ja 'kuoleminen' alkaa jo v 2025 Hollannissa ja Norjassa ja jatkuu sitten Saksassa v 2030 jne.
Tuohon alkuun on aikaa noin reilu 7 vuotta...
Minä veikkaan, että dieselautoja on elossa kauemmin kuin bensa-autoja, onhan hyötyliikenne käytännössä kokonaan dieselvetoista ja uskon hyötyliikenteen olevan tärkeämpää kuin huvi- tai mukavuuhakuinen liikenne.
Voin toki olla väärässä veikkauksessani, jos joku keksii pikaisesti käyttökelpoisen vaihtoehdon dieselille ammattiliikenteessä.- joskusSeJärkikinHerää
Molempia on tarjolla vielä 2050, mutta kylkeen on tullut muitakin vaihtoehtoja ja tietenkin vanhoilla voidaan ajaa hamaan auringon laskuun.
Kunhan poliitikoille kerrotaan ne todelliset faktat, niin eiköhän nuo utopistiset suunnitelmat muutu.
- Qwjklmj
😴😴😴
- Brömbröööm
😀😁😂😃😄😅😆😉😊😋😎😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤔😐😑😶🙄😏😣😥😮🤐😯😴😪😫😌🤓😛😜😝🙁😒😓😔😕😖🙃😷🤒🤕🤑😲😞😟😤😢😭😦😧😨😩😬😰😱😳😵😡😠 🚌🚍🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛
- Realshit
Sähköauto sopii niille, jotka eivät oikeasti tarvitse autoa mutta haluavat pullistella vihreydellään. Sähköauton lataaminen pitkillä matkoilla hidastaa matkaa 30-40%. Dieselautolla pääsee samaan lopputulokseen ajamalla 1000 km 40-50km/h. Sama matka-aika ja sama CO2-päästö, kun ottaa huomioon sähköntuotannon päästöt.
- Eurooppaeriasia
Viestiketjun aloittaja viittaa Amerikan uutisiin. Se on ihan eri markkina-alue tuumine ja maileineen, muutenkin ollut dieselien takapajula, eikä sitä pidä yhtenäistää Eurooppaan.
Bensakoneet syö liian paljon polttoainetta. Niillä ei ole tulevaisuutta ilman kallista hybridisointia.- dfsdfdfsdf
Hybridi on halvempi kuin pelkällä polttomoottorilla varustettu auto.
- 34534534
Edelleen on niin että tiettyjä merkkejä ei vaan osteta bensana. Niiden jälleenmyyntiarvokin on hyvä vain dieselinä. Mersu on tällainen. bensamersulla ei oikein ole arvoa.
- ziisusgo
voi pojat , sota voimat on se joka tätä maailmaa pyörittää , ja se voima pyörii vain energialla jossa on 1 litrassa 18 000 w jonka hyötysuhde on hyvä diiselmoottorissa mietippä paljonko mahtuu energiaa tankkiin...ja tankkaus mitataan sekunneissa ja tankkauksen pystyy suorittamaan "emoaluksesta " mistä tahansa ytimen ja kuun välissä. lisäksi kun tätä tiiseliä valmistetaan tulee oheistuotteena bensiini ( halusit tai et) ja liki ainut käyttö on henkilöautot ..........amerikan viisaat ymmärtää nämä factat , ja vesivoiman ihannoijat joilla sähköt osin tehdään , miettikää miten saastuttavaa ja ilmastoja muuttavat kaikki padot jossa vesi nostetaan luonnottomasti "pilviin" ja miettikää miltä näyttää ne miljoonat hehtaarituulivoima pömpelit kun jäävät vanhuuttaan pystyyn kun eivät sovi kenenkään kvarttaalifirman taseeseen , nekin kuitenkin myydään juuri ennen finaalia veronmaksajien omaisuudeksi , nuo tornit ammutaan jokatapauksessa romuksi ensiksi kun valtio laitetaan kriisiin. kaikki energiamuodot saastuttaa aina saman verran kuin tuottavat energiaa , kun mikään aine ei poistu ,vaihtaa vain muotoa. ei lahoava puukaan mihinkään häviä se muuttuu vain muuksi aineiksi.........kaikki nämä diiselhöpötykset on pelkkää veronkeruuta , mikään aine tai tavara ei ole loppunut maailmasta koskaan , niin on pieni ihmisen kyky hävittää muuta kuin eläintä sukupuuttoon.
- 0293
Niin, dieselin kulutus on aika pieni ns. raskaassa autossakin.
Tankkasin Porvoossa viime viikolla ja Helsingin moottoritielle oli reilu kilometri.
Asetin vakionopeussäätimen lukemaan 130.
Kehä III:lle tullessani keskinopeus oli 122 ja kulutus 5,2!
Tiedän, että tietokoneet ovat vähän ylioptimistisia, mutta vaikka luku olisi 6,0
niin kulutus olisi joka tapauksessa pieni!
Mikä auto?
W211 MB E200CDI -09 171.500 km
Pistäkää paremmaksi!- Kohti_Hybridiä
Aikaisempi 3.0tdiq A4 rinkulani pääsi samoihin helposti, ei mitään ihmeellistä.
- E220_CDI
W212, uudempi diesel kahdella turbolla, automaatti ja vaihteita enemmän.
Kesän keskikulutus tankkauksista laskettuna on tähän saakka noin 4.6 sadalle.
Pian 100.000 km keskikulutus on suunnilleen tuossa sinun reilun viitosen tienoilla, ja sekin on tankkikirjan mukaan laskettu. Talvisin en lähde kylmällä autolla töihin, vaan Webasto tohottaa auton lämpimäksi päivittäin aamulla ja töistä lähtiessä.
- 345345
Taisi mennä dieselin energiasisältö metsään..
Tässä kWh/L lämpöarvot Motivan sivuilta.
Moottoribensiini 8,96
Dieselöljy 10,05 - kiisseliiii
Diiseli sopii hyvin traktoreihin ja muihin raskaisiin vehkeisiin. Vielä pari vuotta helposti.
- 23423423
Mitäpä tuosta asiasta kinaamaan. Tilanne muuttuu suomessa pikkuhiljaa. Ei ne käytettyjen dieselien dieselien hinnat mihinkään ole romahtanaa tai onhan ne mutta se koskaa vain VAG dieseleitä ja sekin enempi johtuu vaihteistoista. Useampi vaan kiertää kaksoisnytkytinlaatikot kaukaa.
Ei mersujen hinnat käytettynä mihinkään ole pudonneet ja käytännössä ne on dieseleitä. Bensamersua kun ei kukaankäytettynä osta, vieläkään.- DieselJaksaaJaKukkuu
Dieselien myynti palaa ainoastaan sille vanhalle normaalille ja järkevälle tasolle joka oli ennen typeriä veromuutoksia ja pikkudieseleiden hurmaa. Suomessa ei kannata pikkudieseliä hankkia ja dieselillä pitää ajaa keskiverto jamppaa enemmän ja silloin se on järkevä ja hyvä valinta edelleen ja on tulevaisuudessakin pitkään.
- IlmaiSEKSI
Dieselit ovat arvottomia. Täytyykin tästä lähteä autokauppaan hakemaan ilmaisen auton. Sielläkö niitä jaetaan?
- Audionvaanparas
Valtaosa vaihtaa bensaan. Itsekin ajanut dieseleillä ja nyt tehokas 252hv bensa audi alla. Kulkupuoli on hyvä ja neliveto kruunaa paketin S-tronikin kanssa. 5,5sek 0-100kmh noin suunnillen riittää hyvin jokapäiväiseen liikenteeseen. Hybridit ei kiinnosta millään tasolla.
- Autokauppiaanmielestä
Dieselien arvo laskee hyvin tällä hetkellä. Vaihtohyvitykset ei ole kovin hyviä. Hybridit pitää hintansa todella huonosti sillä niille ei ole ainakaan toistaiseksi kysyntää.
- DieselJärkivalinta
Aiemminkin jo ihmettelin mistä niitä halpoja dieseleitä oikein löytää täällä pk-seudulla. Vaihto, kun on edessä. Hain siis uudehkoja vähän ajettuja nelivetoisia citymaastureita.
En ole löytänyt pk-seudulta sopivaa, vaikka ahkerasti hain. Jouduin siten tyytymään uuteen, mutta jo rekisterissä olevaan tämän vuoden malliin, jonka olen nyt tilannut. Vanha dieselini on vielä pihassa, mutta jo 'myyty' tai paremminkin varattu seuraavalle asiakkaalle. Enkä ihmettelekään, eihän sillä ole ajettu kuin hieman alle 120tkm. Ei mennyt halvalla sekään. Kysyntä tuntuu olevan kovaa ja hinta kohdallaan.
Dieseleiden hinnat eivät näy olevan laskussa ja uusmyyntikin on vakaata, kolmannes uusien autojen myynnistä. Tietysti, jos vertaa v 2008 suuren dieseleitä suosivan verohelpotusten vuoksi olleeseen hurjaan myyntipiikkiin, niin toki alaspäin on tultu. Dieseleiden osuus autokannastakin on silti kasvussa. Ei dieseleitä olla vaihtamassa bensaan lukuunottamatra pikkuautoluokkaa, jossa se voi olla järkevääkin. Muutoinhan siirtymisessä bensaan ei ole mitään järkeä taloudellisesti eikä ympäristösyistä, kun uudehkoista tai uusista autoista puhutaan.
Mistä ja miksi nuo jatkuvat höpinät dieseleiden hintaromahduksista ja suosion laskusta oikein sikiävät, kun katetta niille ei näy olevan yhtään? - laaja_skaala
"Mistä ja miksi nuo jatkuvat höpinät dieseleiden hintaromahduksista ja suosion laskusta oikein sikiävät, kun katetta niille ei näy olevan yhtään? "
Mikäli katseensa rajoittaa vain Suomen tilanteeseen, niin muutosta ei ole ihan heti horisontissa eikä sähköautotkaan tule olemaan mikään hitti Suomessa, ainakaan nykymuodossaan. Hybridissä taaseen on samassa paketissa ekologisesti ajatellen elinkaareltaan s-auton ja bensan huonot puolet. Suomi ei uutisissa olleiden mainintojen mukaan ole pitämässä kiirettä seuratakseen useita muita EU-maita joissa dieselien ja bensojenkin jopa totaalibannille on jo annettu vuosiluvut.
Otetaan esimerkiksi suuri autoilumaa Ranska, jossa diesel on perinteisesti edustanut yksityisautoilussa noin 80% markkinaosuutta. Nyttemmin kiristyneiden verotuskäytäntöjen, käyttömaksujen ja alulle laitettujen saasteluokasta riippuvien ajorajoitteiden tai kieltojen seurauksena dieseleiden ensirekisteröintien osuus on pudonnut suunnilleen tasoihin bensojen kanssa. Tuo pudotus on tapahtunut jo ennen alla olevaa viimeisintä päätöstä kieltää, sekä dieselit että bensat vuodesta 2040 alkaen.
* Britannia ja Ranska tekivät rajuja päätöksiä diesel- ja bensiiniautoihin - Autoliiton mukaan Suomi tuskin seuraa perässä
- http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201707262200288222_oa.shtml
Joka puolella Eurooppaa kiristetään ehtoja, luodaan lisää ja tiukempia rajoitteita tai kieltoja dieseleille, ei ainoastaan kovin vanhoille. Bensat eivät vielä ole joutuneet yhtä suureksi maalitauluksi vaikke nekin ovat nyttemmin tiukemman politiikan kohteina.
Väistämättä tämä suuntaus tulee vaikuttamaan trendiin ja jo nyt paljon eri maissa autollaan liikkuvalle se tulee yhä haasteellisemmaksi, sillä GPS tulisi voida olla ohjelmoitu sen mukaan missä ja milloin autollaan saa ajaa jos ylipäätään saa ajaa.
Lisäongelma on se, että eri maat ja niiden eri kunnatkin sorvailevat omia ehtojaan, rajoitteitaan ja sääntöjään omine pakollisine tuulilasiin liimattavine saastetarroineen. Sama tarra ei aina ole edes kelvollinen kaikkialla samassa maassa, kun eri alueilla on omat tarransa. Noiden sastetarrojen suhteen tulisi olla sama EU:n kattava standardi jossa yksi ainoa tarraa riittää nykyisen mielettömän tarrakakofonian sijaan.
Suomessa auton valinta ei ole vielä vaikeaa, mutta Keski-Euroopassa asuville ja eri EU-maissa paljon liikkuville se on suorastaan ongelmallinen.
- kannattaako_
On noiden dieseleiden myynti vaikeaa yksityisenä esim:nettiautossa,mersua kävimme koe ajamassa eilen,oli webastoa ja uudet talvirenkaat, massattu ja pidetty,aika halvalla möisi pois.
Mutta se verotus on tehty ikäväksi.
Volvo on ilmoittanut diesel auton valmistuksen lopetuksen 2020 paikeilla,kyllä se aavistaa ettei tuolloin kauppa käy noilla,norjassa on nyt ettei diesel henkilö autolla saa mennä kaupunkien keskustaan.
Dieseli auton myynti yksityisenä henkilönä on ihan toista kun muutama vuosi sitten oli,dieseliä ei oikeastaan kannata ostaa kovinkaan monen enään. - höpöhuuhaata
Höpöjä puhut. Itse tilasin huhtikuussa uuden Seat Ateca 190 hv tdi nelivedon, siinä on urearuiskut joten päästöt lähes nolla. Tilausaika vaan on vuosi joka harmittaa. Katumaasturissa bensakoneella ei tee mitään eikä hybridejä -hyviä- ole alta 70 tonnin saatavissa. Tojotan kuminauhahybridi ei ole vaihtoehto. Dieselillä ajetaan Euroopasssa vielä vuonna 2050, taatusti.
- OletteJoHävinneet
Diesel on out. 2019 ei saa enää ajaa moneenkaan kaupunkiin....uusi tieto tuli juuri tästä.Tiukennettiin aikaa...oli ennen 2020 mutta nyt jo 2019 voi jopa tiukentua että 2018 lokakuussa ei saa ajaa enää hesankaan keskustaan...mites nyt suu pannaan? Joten kohta on halvalla tiisseliä...
- DieselVoittaaKyllä
Hävinnyt minkä?
Päinvastoihan. Koko ajan nimenomaan uusien dieseleiden osalta tosiasiat päästöjen osalta pääsevät esiin käynnissä olevan valtavan polttomoottorien keskinäisen markkinaosuuskampanjan takaa. Ja ne ovat hyvinkin suotuisia uusien dieseleiden kannalta. Mikään ei osoita, etreikö näin jatkuisikin.
Enää tuskin kukaan vähänkin uskottava poliitikko ei enää väitä päästöjen perusteella ajavansa dieselien kieltoja tai yleisiä rajoituksia., kun uusista dieseleistä puhutaan. Ei, vaan kyse onkin yleisestä autoilun vastustamisesta, jossa vielä joku muodikkaasti nostaa dieseleitä esiin, mutta toki sivulauseissa käy ilmi kyseessä olevan vanhoista bensa- ja dieselmoottoreista. Keski-Euroopan isoissa automaissa dieselit ovat myös henkilöautoissa selkeä enemmistö, joten päästäkseen otsikoihin paremmin, niin pitää tyrkkäistä nimenomaan tätä.
Tässäkin tuon vw-konsernin typeryyden vuoksi alkanut lähinmä markkinamiesten voimin kehitelty dieseltylytys loppuu vähitellen, kun faktat vähitellen pääsevät voitolle.
Tuota markkinaosuyskampanjaahan vetävät sellaiset tahot, joiden intressit selvästi ovat dieseleitä vastaan. Autovalmistajat, joiden kyvyt valmistaa ja kehittää kilpailukykyisiä dieselmoottoreita ei ole oikein onnistunut tai ko merkin omistajan kotimaassa dieseleitä ei käytännössä ole laisinkaan, näin myös voimakkaasti dieselvastaista kampanjaa ajavien poliitikoiden osalta. Tällaista listaajan intresseistä voisi jatkaa vaikka kuinka...
Tietysti nuo kampanjat vaikuttaa joihinkin, jotka eivät erityisesti seuraa maailman menoa niinkuin aina, mutta toistaiseksi Suomessa se ei ole näkynyt. Dieseleitä myydään noin kolmannes uusista autoista ja se lienee ollut aina suunnilleen tuo osuus lukuunottamatta v 2008 suurta dieseleita suosinutt veromuutosta, jossa dieseleiden hinnat laskivat useita tuhansiakin euroja jo halvemmissakin automalleissa. Tuolloinhan dieseleiden osuuus kasvoi lähes 50%:iin eli lähentyi keski-eurooppalaista tasoa.
Missään ei olla kieltämässä kategorisesti dieselautoja. Ei vaan vanhoja dieseleitä ja vanhoja bensa-autoja. Ja tämä taasen on järkevääkin ja myös Suomessa, jossa autokanta on ikivanhaa eurooppalaisella tasolla.
Suomessa ei ole missään ollut edes esillä minkäänlaisia rajoituksia. Jopa yksi autoilun päästöistä eniten huolissaan ollut vihreiden johtava poliitikko Soininvaarakin totesi jokin aika sitten, ettei dieselit ole erityinen Helsingin ongelma ilmanlaadun osalta, vaan nastarenkaat. Toki autojen päästöjä ei hänkään tietysti vähätellyt, mutta ei dieselit ole sen kummemmin isompi ongelma kuin bensa-autotkaan.
- Dieselgate
Saksasta saa dieseleitä kohta polkuhintaan. Suomihinnat valuu myös pohjalukemiin kun noita aletaan urakalla uittamaan Suomeen.
https://tekniikanmaailma.fi/autot/autoilijoiden-dieselpelon-seuraus-saksassa-miljardien-edesta-kaytettyja-autoja-jaanyt-keraamaan-polya/?shared=782899-637b4dde-500
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän371796Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61391Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431376- 141352
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11345Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71314Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01294Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11250Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21200Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21183