Tuleeko koskaan mieleen,

Psykoterapeutitar

että elämä on helppoa? Mikä elämästä tekee vaikean tai helpon? Onko elämä helppoa, jos on helppo hengittää ja vain katsella pilviä ja pääskysiä? Vai oliko se helppoa, kun oli yhtä selviytymistaistelua? Vai onko se fiilis nyt vain sen kaiken yhteinen summa?

Miten olette selvinneet elämästä ja miten selviätte lopustakin? Mikä on fiilis?

40

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue tuolta" kuinkas tuulee"-aloituksesta.
      Ainakaan minä en jaksa kirjoittaa samaa asiaa typerään aloitus-kopioon.
      Tuliko tikkari mieleesi?

      H.

      • hytinäx1

        Jos et sinä jaksa vastata ihmisten lailla , niin miksi räksytät uuden aloituksen tekijälle? Vai tuliko aiheesta liian vakava kun aloit ajattelemaan aloittajan aihetta ja kysymyksiä?


      • pikkuprinssinakki

        Syöhä nuo nakit ja meet sitte riimitteleen muoreille.


      • pikkuprinssinakki kirjoitti:

        Syöhä nuo nakit ja meet sitte riimitteleen muoreille.

        "pikkuprinssinakki"

        Älä yritä.
        Hellyyttäsi pidätellen luet niitä.
        Kuten kaikki toisetkin lukevat.
        -
        Eivätkä ne riimit ole yksin-omaan yhdelle kirjoitettu.
        Eivät ainakaan ihan aina.

        H.


      • lenkkimakkaraa
        hunksz kirjoitti:

        "pikkuprinssinakki"

        Älä yritä.
        Hellyyttäsi pidätellen luet niitä.
        Kuten kaikki toisetkin lukevat.
        -
        Eivätkä ne riimit ole yksin-omaan yhdelle kirjoitettu.
        Eivät ainakaan ihan aina.

        H.

        sä ootkin sellanen yleismiesjantunen joka kaikkii läyskii lipoo 😂😂


    • Tuulihumisee

      Tässäpä teille nyt minun "vakava" ongelmani: Käykö höyrysilityslauta myös kuivarauta-silitykseen ? Hunksi ja muut älyköt voisivat joskus keksiä niitä fiksuja aloituksia. Missä ne viipyvät ? Älä renkuta muille jos itse niitä tee.
      Nyt on kiire, tulee vanhoja ystäviä ja se on tärkeää nyt.

      • "Tuulihumisee"

        Olen minä tehnyt aloituksia.
        Niihin vain harva kommentoi, koska minä olen tehnyt.
        Tosin, ovat ne kyllä aina olleet paljon aivoa vaativia. :)

        H.


      • TosiÄlykköjäOnTaas

        Niin. Eihän ilman aivoja voisi edes kättä tai jalkaa liikuttaa, eikä päätä kääntää.


      • ystävällisestisano
        hunksz kirjoitti:

        "Tuulihumisee"

        Olen minä tehnyt aloituksia.
        Niihin vain harva kommentoi, koska minä olen tehnyt.
        Tosin, ovat ne kyllä aina olleet paljon aivoa vaativia. :)

        H.

        Hyvvee yötä Hunkkeli! Niä hyviä unia ja huomenna oot tuas hyvällä piällä.


      • Hällä-näyttö-auki

        Kaksi ilta pilsneriä unilääkkeeksi hunksille, jaksaa nousta aamulla päivystämään.
        Mix se osti sen sähköpyörän kun ei ehdi ajeleen?


      • kuuma-ajatus

        Kuntokäyrä se oikeasti on. Pappa polkee kommenttien välissä.
        Ei kukaan enää viitsi hänen aloituksiinsa vastataan kuin he jotka sinertävät mustien alla.


    • hytinäx1

      Aloittajalle. Tällä hetkellä tuntuu elämä helpommalta, ei kylläkään saisi pahaa kutsua luokseen kun kirjoittaa että on mukavaa elää tässä ja nyt ilman suurempia vaikeuksia.
      Itse on kokenut monenlaista koettelemusta ja haastetta jo nuoresta teini-ikäisestä saakka. Aina kuitenkin saanut apua kun on tuntunut että nyt ei enää jaksaisi ja viisaammat kanssakulkijat ohjanneet helpommalle polulle ja näyttäneet muitakin mahdollisuuksia.

    • Valinta.on.sinun

      Joillakin on aikaa kytätä päivät toisten kirjoituksia, uuteen aloitukseen puuttuu ensimmäisenä tyrmätäkseen tämän.

    • hehehehee

      Rakastaa, rakastaa, rakastaa vaan turhaan et voi milloinkaan
      Se onnen suo ja lämmön tuo / taas kuuluu laulu lintujen / sä kuljet päällä pilvien
      Sen aikaansaa vain rakkaus https://www.youtube.com/watch?v=1rgbaYoeLi0

    • Siilenä1

      Elämästä selviää elämällä ja lopusta kuolemalla. Aika yksinkertaista.

    • mielikki.mummo

      Kyllä elämä nyt on helpompaa kuin koskaan ennen elämäni aikana.
      Mikä tekee elämästä vaikean? Tietenkin sairaudet ja vastoinkäymiset.
      Elämä on helppoa mielestäni silloin kun on vapaa velvoitteista muita kuin itseään kohtaan, voihan joutessaan katsella vaikka pilviä ja pääskysiä.
      Eihän silloin ole helppoa jos joutuu taistelemaan selviytyäkseen.
      Olen selvinnyt elämästäni hyvin, fiilis on hyvä juuri nyt. Vietellään kaverin kans lomaa, ei suunnitella mitään tehdään mitä sattuu huvittamaan.

      • Tuossa on asennetta. Yksinäisyys on vapauden hinta.


      • reppuriika
        arvo.e kirjoitti:

        Tuossa on asennetta. Yksinäisyys on vapauden hinta.

        Sanon arvolle, että jos on tosivaikea persoonallisuus ja luonne, niin jotuu elämään pakosta yksin. Kaikki ennenpitkää hylkäävät tai on pakko äänestää jaloillaan. Minä saan elän yksin, ystäviä on ja olisin saanut varmaan kumppaninkin, mutta rakastan vapautta ja itsemääräämisoikeutta ja en koe yksinäisyyttä.


      • Palaa-faktoihin

        Miksi et tunnusta rehellisesti, että uskovaiset vouhotuksesi pitävät miehet loitolla kuin ruttoa väistäisi.
        Kaikille se ei sovi. Läheskään kaikille.


    • reppuriika

      Jos pitää erikoisesti miettiä, onko elämä helppoa tai vaikeaa, niin kai silloin on tapahtunut äskettäin jotain ratkaisevaa puoleen tai toiseen tai sitten se helppous tai vaikeus on kestänyt pitkään samanlaisena helppona tai vaikeana.
      On minullakin ollut aikoja, jolloin on tuntunut ettei tämä helppoa ole, mutta nyt on ollut vuosia tasaisen helppoa. Saa olla todella kiitollinen että on saanut elää tallaista suvantoaikaa pitkään. Jos kokonaisuutena ajattelee elettyjä vuosikymmeniä niin eiköhän sitä ole aika helpolla päässyt.

    • Varmaan viisaita vastauksia on tullut, en ole kyllä lukenut.
      Ajattelisin näin, että nuorempana vastakkaisen sukupuolen mielenkiinnonherättäminen, on siinäkin omat vaikeutensa, ainakin ujommanpuoleisilla, joihin itsekin kuulun.
      Nykyisin vähemmän tarvetta moiseen.
      Entäs sitten myöhemmin.
      On siinäkin vaikeutensa, jos yrittää olla kadehdittavana. Rikkailta ja muotovalioilta se käy paremmin, mutta vähävaraisen ja rumemmanpuoleisella, on siinä tekemistä..
      Jos tarkemmin miettii, ei ihminen osaa muuta, kun tehdä elämänsä vaikeaksi.
      Ei sellaista edes arvosteta, joka elää elämänsä helpolla.

      • Keskenkertaisuus on parasta. Köyhää (henkisesti) halveksitaan, rikasta kadehditaan. Vähintä suosiota saavat päihteiden (vastaavien) hallitsematonta käyttöä harrastavat.


    • mamuutit

      Elämä on helppoa jos on rikas ja viisas.

    • tua-noi-manni

      ..ja elämä on helppoo silloin kun on joku joka pitää susta kii
      ei tarvitse mennä nukkumaan lääkkeissä nukuksiin
      ja elämä on päivästä päivään vieraiden pilkkaa sinullekin
      päivästä päivään levoton tuhkimo tekee vodka martinin

    • Psykoterapeutitar

      Niin, nyt on elämä helppoa ja on helppo hengittää. On yksin, eikä tarvitse kantaa vastuuta, eikä ottaa muita huomioon tai tehdä loputtomasti kompromisseja.

      Aurinko paistaa ja pääskyset lentää ja elämä jatkuu! Mukavaa päivää jokaiselle☀️

    • töötttt

      rahaa rakastavat yeensä ripustautuvat toisten ihmisten kimppuun
      - monet käyttää kymmeniä lääkkeitä ja hoitokustannukset ovat valtavat
      -miltä toisista tuntuu niiden vaatimusten paineissa - kokee syvää riittämätiömyyttä kohdatessaan niitäkin avuntarvitsijoita - jääkö edes aikaa elää omaa elämää kun työura takana
      ja sinnittelee oman pieneläkkeensä kanssa - tai elo on kipuilua tekemättömien töiden kanssa.
      Tai mitään omia tavoitteita ei saa olla - ei edes asettaa.
      Kaikkia ihmisiä ei joukkokokoontumisetkaan kiehdo. Eu:nkin sanotaan yleensä vain köyhdyttävän suomalaisuutta.

    • hmpff

      Onhan se elämä vaikeaa joskus, just kun rullaa joku heittää kepin pyörään ja taas tyssää pää johonkin puskaan. Mutta mä en tiedä olisiko elämä helpompaa ilman niitä hetkiä? Luulen että alkaisi kokea pienetkin risut ylivoimaisiksi.

      Yleensä ne vastoinkäymiset ovat just ne, jotka saa oman tylsän elämän näyttämään ihanalta.

      Minusta elämän helppouden tekee sellainen, että ei jää rypeemään, pylly puskasta, lehdet pois hiuksista ja uudestaan menox. Kuulostelee ja luovii ja tekee päätökset omaksi eduksi. Jos ei yksi suunta käy, niin vaihdetaan. Hyväksyy minkä eteensä saa, eikä taistele vastaan.

      Se vastaantaistelu on minusta se, joka tekee elämän vaikeaksi. Elämään helppouden tuo se, kun tietää että elämä kantaa. Kun luovii sen mukaan mitä eteen tuodaan.

      Totanoinniin... on silti vaikeuksia elämässä joita en varmaan kokisi helpoiksi, joita en voisi hyväksyä. Väkivaltaa, lasten kuolemaa, tulee ensimmäiseksi mieleen.

    • Pikkuapulainen

      Ei, ei ole tullut mieleeni koskaan tämän vaelluksen aikana, että elämä olisi helppoa tai helppo. Sillä, joka valittaa tylsää elämäänsä, täytyy sillä hetkellä olla helppo elämä. Tylsää elämää minulla ei ole ollut, muuta on ollut. Hesarin mukaan aikojen ankeutuessa ikäihmisen kuolemakin on ilman avustavia läheisiä karu ja kolkko. Niinhän se on, yksin tullaan ja yksin lähdetään.

      Mielenkiintoisen tekee elämästä vastoinkäymiset tai mieluummin haasteet. Ne voivat myös tappaa, jos ovat liian haasteellisia. En suostu uskomaan, että kenelläkään voi olla helppo elämä koko ajan. Helppoa sen sijaan voi olla jolloinkin ja miksei useammankin ajakson, jos olosuhteet ovat suotuisat, mutta että koko elämä olisi helppoa - ei tunnu uskottavalta.

      Mitkä asiat voisivat helpottaa elämää? No vaikka kohtuullinen terveys eli että kaikki toimii kropassa ja pään sisällä. Hyvät ihmissuhteet, kohtuullinen toimeentulo jne. noin esimerkiksi. Onnellisuutta voi silti kokea vaikka noista asioista monikin puuttuisi - koska me ihmiset ollaan niin monitahoisia ja erilaisia. Onneksi.

    • Hyvä.oli.aloitus

      Fiilis nyt vain on kaiken yhteinen summa, kts. aloittajan kolmas vaihtoehto. Jos vain katselee pilviä ja pääskysiä, turhautuu, se on kurja tunne minulle. Jos sitten pukkaa jokin isompi murhe, on ahdistavan raskasta, lakkaa syömästä ja nukkumasta.
      Mutta kun pitää itsensä fyysisesti kunnossa ja henkisestikin siihen samaan pyrkii, niin kestää näitä molempia. Aina kun on selvinnyt turhutumisesta keksimällä jotain uutta tai vatvonut murheen kauemmaksi, mikä tarkoittaa ylipääsyä tai oppimista elämään sen kanssa, niin sitten on hyvä.

    • "Aamulla aikaisin kun aurinko nousi
      niin minä unestani heräsin.

      Kamerani kaulasin kypäräni kiristin
      polulle raikkaalle runo-ratsuni polkaisin.

      Ei lintua enää ei Peurankaan perää
      antaen kameran levätä polkea vain katsellen kesää."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=fMqfSLK5c_8

      H.

    • maissiiii

      Eletty elämä on verraton kokonaisuus, kaikesta yhteen solmittu. Siihen nyöriin on helppoa vielä tänäänkin tarttua, koska vaikeudet ovat kasvattaneet ja helppous on aina ollut sen hetken hengähdystauko, kuin pieni poutapilvi kaikkien arkisten myrskyjen väleissä.

      Hetkeäkään en pois antaisi, en vaikeuksista en helppouksista, mutustelen niitä vain mielesssäni ja jatkan kiitollisin mielin porskuttamista loppuun asti.

      Kaikki kepenee loppua kohden ja on viimein vain olematon oletus.

      • Naissili

        Minä taas antaisin monta typerää tekemistä ja sanomista pois, eli siin monta hetkeä antaisin pois. Mutta eihän sitä voi. Hattua tosin nostan ihmisille, jotka kiven kovaan väittävät etteivät kadu mitään ja eivät niitä huonojakaan hetkiä antaisi pois. Hienoa tai sitten pelkkää itsepetosta!


    • tööttt

      J os joutuu esm kouristelun vuoksi käyttmään jotai kolmiolääkettä
      - senkään vajaakuntoisuuden vuoksi ei voi ottaa vastuuta pikkulapsista jos vaikka pikkuoraviksin heit nimittelee - tuskaisuus sitä luokkaa - pökränneistä silleen ole vastuunkantajiksi kun tajunta hämärtyy - lapset toki ovat mukavia, vilkkaita ja kerkeeviä
      - aikuiset ei aina ymmärrä kanssaihmsten vajavuuksia . sitäkään mitä on vajaakuntoisuus.

    • Elämä_on_helppoa

      Elämä on helppoa kun ei kaikkeen paskaan usko.

      Esim. kaikki uskonnot on sitä, ja se mitä muuta tuo USA syöttää totena.

      Kuussakin kävivät 1969 -1972. En USKO! Uskoo se ken tahtoo ?
      Astronautit oli kovia jätkiä. Kuvasivat kaitafilmikameralla kuussa päiväsaikaan satojen asteiden kuumuudessa, eikä edes muovinen filmi sulanut kameraan.

    • monenlaista

      Ilmeisesti täällä halutaan osoittaa lähimmäisenrakkautta ja huolehtimista kun aina on hätä toisten kirjoittajien näkemyksistä ja tavoista. Toiset ovat erakkoja, juoppoja, sopeutumattomia ihmisiä jne.
      Voisiko kuitenkin tavallinenkin jutustelu sopia ? Vaikka ihminen olisi elämänsä aikana kokenut kovia, hän voi tasaisena aikana nimenomaan nauttia hiljaisuudesta ja luonnosta, joku toinen taas ihmisten seurasta. Miksi tuomita kumpaakaan ?

    • Cloettaent

      Ei ole kauaakaan aikaa kun totesin sydänystävälleni, että on tämä elämä helppoa. Kotitöitä ei ole nimeksikään ja ne vähäisetkin tekee suurimmaksi osaksi koneet, raha riittää ruokaan ja asumiseen, on ystäviä ja kavereita, terveyttäkin suhteellisen hyvin. Toki vaikeuksia on matkalla ollut ja riitoja sun muuta, mutta silti nyt elämä tuntuu ihmeen helpolta; joko ikä sen tekee tai asenne, tai sitten molemmat yhdessä.

      Tiedän, että monella on vaikeuksia ja ongelmia enemmän kuin tarpeeksi. Osa tosin on omia valintoja kuten alkoholistipuoliso tai valittajan rooli jne. Suruilta ei välty kukaan ja elämä voi olla vuosiksi eteen päin vaikeaa kun menettää rakkaimpiaan. Tässäkin jossain vaiheessa asenne ratkaisee; jäänkö kiinni menneeseen vain elänkö tätä päivää ja huomioin ne asiat, mitä minulla on vai ne, jotka minulta puuttuvat.

    • Helpompaa olisi hengittää,
      kun vähänkin väljemmät nämä farkut olisivat.
      Vaan eiköhän tää läpi vedetä, kun on näinkin pitkälle jo päästy.
      Tai sitten pitää hankkia isommat housut.

    • Ätshii

      Elämä on nyt helppoa,ollut jo pidemmän aikaa. Kaikkea on kyllä ollut matkan varrella. Vaikken ns terve olekkaan,ei mihinkään satu.On mukavaa oleskella ja tehdä mitä haluaa.Töitäkään ei tarvi mitään tehdä, vain se mikä innostaa.Koti on siisti,eikä siisteyden ylläpito ja ruuan laitto itselle ja ukolle ole muuta kuin leppoisia askareita.Koneet pesee pyykit ja astiat. Kaupasta voi ostaa kaikkea mitä mieli tekee. Tv:stä en katso mitään negatiivisia uutisia,luen ne otsikot ,pysyn ns.kartalla.
      Iloinen ja kiitollinen olen just tänäänkin,, ,vanhoja en liikaa muistele.ja huomisesta on turha huolehtia juuri nyt.,,,,Kaikki tämä tekee elämän helpoksi.hyvin ,hyvin utelias olen asioille,siis kaikilta muilta aloilta,mutten sodista ja ihmisten hullutteluista maailmalla.
      Kaikki vois olla toisinkin.

    • flegmaatti

      Ei helppoa mutta hiivatin mukavaa ja tyydyttävää.
      Sopivasti haasteita ja tavoitteita oman harkinnan mukaan. Epäonnistumisia mutta ei vakavissa asioissa. Eniten onnistumisia.
      Ei ole mitään tarvetta etsiä elämään sisältöä mistään keinotekoisesta.
      Ratkaisevan elämänmuutoksen jälkeen, alle 6-kymppisenä, kokeilin etanolitehostetta mutta vaikutus oli päin vastainen.

    • Psykoterapeutitar

      Elämä on vaan helppo haaste! On vaan ne hetket, jotka jäävä mieleen, että aurinko paistaa aina. Nyt, kun kaikki se kauhu on jäänyt taakse, niin yhtäkkiä havahtuu siihen, että on helppo hengittää. Näkee koko elämän "vaaleanpunaisten lasien" läpi. Sitä se vaan on "helppo elämä", kun taas huomaat eläväsi😍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe