Syntymäpäivä

1lesken

Olen aina pelännyt ryhtyväni siihen raskaaseen, vastuulliseen hommaan. En ole tuntunut kutsumusta enkä halua laittaa itseäni likoon pelottavaan, koko iän kestävään projektiin. Kauhunsekaisin tuntein olen joutunut tilapäisesti hoitorinkiin. Huokaissut helpotuksesta, kun en ole särkenyt mitään. Tämän kaiken ovat miljoonat ottaneet ilolla ja riemulla vastaan. Ja selvinneet loistavasti jostain käsittämättömästä syystä. Onneksi olkoon äiti. Täytät tänään 89 vuotta. Lesken

20

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siilenä1

      Lukeeko äitisi suomi24 60 -palstaa?

      • kyllä.mahtuu.tuokin

        Täälä oli vuosia sitten musiikkiketjun vetäjä, joka aamu onnitteli nimipäivää ja julkkisten syntymäpäivää viettävät myös kuolleet. Äiti ketjuun liittyen muistan että hänen lapsesa on jo yli viiskytvuotias.


      • Siilenä1
        kyllä.mahtuu.tuokin kirjoitti:

        Täälä oli vuosia sitten musiikkiketjun vetäjä, joka aamu onnitteli nimipäivää ja julkkisten syntymäpäivää viettävät myös kuolleet. Äiti ketjuun liittyen muistan että hänen lapsesa on jo yli viiskytvuotias.

        Kenen äidin?
        Nyt kun mainitset muistan tuon. Silloinhan siihen liittyi musiikki ja kaikkien tietämät julkimot. Halusin vain tietää kun 1lesken onnittelee täällä 89 vuotiasta äitiään, et lukeeko äiti tätä palstaa? Onnea vaan äidilleen, ei sen puoleen.


      • kyllä.mahtuu.tuokin
        Siilenä1 kirjoitti:

        Kenen äidin?
        Nyt kun mainitset muistan tuon. Silloinhan siihen liittyi musiikki ja kaikkien tietämät julkimot. Halusin vain tietää kun 1lesken onnittelee täällä 89 vuotiasta äitiään, et lukeeko äiti tätä palstaa? Onnea vaan äidilleen, ei sen puoleen.

        Jytymamman elikkä sen musaketjun pitäjän.


      • Siilenä1
        kyllä.mahtuu.tuokin kirjoitti:

        Jytymamman elikkä sen musaketjun pitäjän.

        Niinniin mutta miten Jytymamman lapsi liittyy tähän ketjuun?


      • 1lesken

        siile
        Luen hänelle tämän palvelutalossa, kun käymme onnittelukäynnillä. Lesken


      • kaksi-pahinta
        Siilenä1 kirjoitti:

        Niinniin mutta miten Jytymamman lapsi liittyy tähän ketjuun?

        Olet inhottavin jankkaaja Tellun kanssa täällä. Joka asiaa sorkkimassa, kuin pahainen juoruämmä.


      • kyllä.mahtuu.tuokin
        Siilenä1 kirjoitti:

        Niinniin mutta miten Jytymamman lapsi liittyy tähän ketjuun?

        Äitei ja lapsii...


      • Siilenä1
        kaksi-pahinta kirjoitti:

        Olet inhottavin jankkaaja Tellun kanssa täällä. Joka asiaa sorkkimassa, kuin pahainen juoruämmä.

        Minä koen sinut erittäin miellyttävänä puskanikkinä :D. Oliko sinulla tähän aloitukseen jotain sanottavaa?


      • Siilenä1
        1lesken kirjoitti:

        siile
        Luen hänelle tämän palvelutalossa, kun käymme onnittelukäynnillä. Lesken

        Okei! Toivottavasti ymmärtää pointin ;).


      • 1lesken
        Siilenä1 kirjoitti:

        Okei! Toivottavasti ymmärtää pointin ;).

        Siile
        Miksi ei ymmärtäisi. Lesken


      • kulttuurit-kiertoon

        Minä luen sukulaisilleni nämä kaikki ketjut puhelimen välityksellä kun täytyy saada suvulle hauskaa. Kippurassahan ne nauravat ettei meinaa luuri pysyä heillä käsissään. Yleisin kysymys on, ovatko nuo kuusikymppisiä joiden kirjoituksia luet.


      • Siilenä1
        kulttuurit-kiertoon kirjoitti:

        Minä luen sukulaisilleni nämä kaikki ketjut puhelimen välityksellä kun täytyy saada suvulle hauskaa. Kippurassahan ne nauravat ettei meinaa luuri pysyä heillä käsissään. Yleisin kysymys on, ovatko nuo kuusikymppisiä joiden kirjoituksia luet.

        No halvat on sukulaisillasi huvit jos tällaisia viitsivät puhelimessa kuunnella.


      • Siilenä1
        1lesken kirjoitti:

        Siile
        Miksi ei ymmärtäisi. Lesken

        Ok, Sinä tunnet äitisi, minä en Itse en noin iäkkäälle äidilleni negaatioita veisi syntymäpäivilleen mut kukin tyylillään. Keskittyisin iloisiin asioihin, en vaivaan ja murheeseen. Enkä itseeni. Pääosissa olisi syntymäpäiväsankari.


      • 1lesken
        Siilenä1 kirjoitti:

        Ok, Sinä tunnet äitisi, minä en Itse en noin iäkkäälle äidilleni negaatioita veisi syntymäpäivilleen mut kukin tyylillään. Keskittyisin iloisiin asioihin, en vaivaan ja murheeseen. Enkä itseeni. Pääosissa olisi syntymäpäiväsankari.

        Siile
        Kun vien pyörätuolissa istuvan veljeni synttäreille, olen taatusti taka-alalla. Poika on aina äidin ykkönen. Me tyttäret tullaan jossain kaukana perässä. Lesken


      • Siilenä1
        1lesken kirjoitti:

        Siile
        Kun vien pyörätuolissa istuvan veljeni synttäreille, olen taatusti taka-alalla. Poika on aina äidin ykkönen. Me tyttäret tullaan jossain kaukana perässä. Lesken

        Juujuu mut aloituksen tekstin jos äiteelles luet, siinä korostat itseäsi ja omaa lapsettomuuttasi.


      • 1lesken
        Siilenä1 kirjoitti:

        Juujuu mut aloituksen tekstin jos äiteelles luet, siinä korostat itseäsi ja omaa lapsettomuuttasi.

        siile
        Äitini on miljoona kerta sanonut minulle, että pysy vanhanapiikana. Ukon passaaminen ja mukuloiden hoitaminen on supernäännyttävää. Hänellä ei ole vieläkään mitään sitä vastaan, että olen lapseton ja ukoton. Hän koki oman nuoruutensa hyvin raskaana lapsilauman ympärillä. Lesken


      • Siilenä1
        1lesken kirjoitti:

        siile
        Äitini on miljoona kerta sanonut minulle, että pysy vanhanapiikana. Ukon passaaminen ja mukuloiden hoitaminen on supernäännyttävää. Hänellä ei ole vieläkään mitään sitä vastaan, että olen lapseton ja ukoton. Hän koki oman nuoruutensa hyvin raskaana lapsilauman ympärillä. Lesken

        Ai että te toinen toisianne ruokitte näillä. Nyt ymmärrän että luet äidillesi aloituksen ;).


    • On kovaa ottaa vastuu toisesta, näillä kymmenillä haluaisi aikaa ihan itselleen viimeinkin.
      Kun mieheni joutui vuodeosastolle niin parin kuukauden päästä äitini sairastui ja jouduin ottamaan hänet kotiini hoidettavaksi.
      Onneksi hänelle löytyi aika nopeasti hoitopaikka, nyt ovat molemmat jo siellä minne meidän kaikkien matka päättyy.
      En kadu että hoidin heitä, nyt saan elää vain itselleni, toivottavasti aikaa on vielä runsaasti.

    • Jotkut ovat vielä 90-vuotta täytettyäänkin reippaita ja hyväkuntoisia. Äitee Siiri Rantanen oli tuttujeni kanssa samaan aikaa käymässä Hakaniemen torilla Helsingissä. Ei ollut kieltänyt valokuvaamista ja tutut laittoivat kuvia facebookiin yms. Äiteellä oli päällään viime vuotinen Naisten kymppi -paita, joten voidaan varmaan todeta, että hän on juossut 91-vuotiaana Naisten kympin.

      Nykyisin on ilmeisesti jo melkoinen joukko hyväkuntoisia yli 100-vuotiaitakin suomalaisia, jotka puuhaavat monenlaista ja osallistuvat kaikenlaisiin yhteisöllisiin tapahtumiin. Ei voi kuin iloita ja ihailla.

      Yritetään ottaa mahdollisuuksien mukaan mallia ja pidetään yllä omaa toimintakykyä eri alueilla.

      Millaista liikuntaa sinä harrastat? Miten ylläpidät kuntoasi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe