Toyota tulevaisuuden valinta

Pirku

Toyotan omistaja voi olla levollisin mielin sillä Toyota on tulevaisuuden valinta kun ostat Toyotan se on kuin laittaisi rahaa pankkiin sillä Toyotan käyttökulut ovat tunnetusti pienet ja käytetystä Toyotasta maksetaan huippuhita kun haluat vaihtaa uudempaan.

67

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehottomiaHuojuvia

      Kallein huoltaa luokassaan ja kaikkein nopein ruostumaan, siinä sitä mielenrauhaa.

    • laskutaitoinen

      Siinähän haet itsellesi valheellista mielenrauhaa. Kaikissa vertailuissa Tojon huoltokustannukset ovat sieltä kalleimmasta päästä. Esim TM:n 60.000km kestotestissä hybridiauris oli jopa 40% kalliimpi huoltaa kuin TSI Golf. Se on helppo ymmärtää maalaisjärjelläkin kun huoltoväli on tuplasti tiheämpi. Vain typerys uskoo että tuplahuollot olisivat halvempi tapa. Hybridikuskeilla on vielä sekin riesa että huoltoja ei voi kilpailuttaa vaan on pakko käyttää tojon kalliita merkkihuoltoja jos aikoo säilyttää akkutakuun.
      Mutta tojohönöjen uskomukset ovat niin syvällä että tiedän että turha niille on antaa mitattua ja laskettua tietoa. Uskonvoimalla ja tojohurmoksella mennään. Itse olen enempi taskulaskin ja excel-miehiä. Numerot eivät valehtele, ihmiset ovat hyviä kusettamaan itseään. Onhan sekin tapa elää, jos ei osaa laskea.
      Voi lisäksi vaikka kirjoitella tällaista avauksenkaltaista tunnepohjaista diipadaapaa ilman mitään oikeaa pohjatietoa tai laskelmia.

    • Pirku

      Vokkelouuvatit ka muut provot taas ryömi koloistaan trollaamaan sontaansa ihan hassua se on kuin kateus näitä peeloja saa kiukuttamaan.

      • uskossaPitääOlla

        Kateus mistä? Toyotastako? Aasialaisesta ylihintaisesta ruostujasta joka tarjoaa surkeita kyytiä tuhnuisella tekniikalöaan jota on kallista pitää yllä. Melkoinen faktankieltäjä pitää olla tai sitten tyhmän tietämätön.


    • fakta.vs.fiktio

      Ei mitään solvaamista vaan näitä tojohönöjen fantasioita joutuu aina palauttamaan maanpinnalle kun ne erkanevat liiaksi reaalimaailmasta. Ei nämä mitään mielipideasioita ole, Katso vaikka itse TMstä kestotestien ylläpitokustannusten vertailu niin ymmärrät miksi tojot ovat kalliita pitää, Sieltä löytyy kaikki luvut, ei mitään keksittyä tarinaa kuten tämä avaus.

    • edullisestiToyotalla

      Toyota on oikeasti todella edullinen ylläpitää. Siinä kun ei takuuajan jälkeenkään tule yllättäviä ongelmia ja rahankulua eli ihan ne perushuollot riittävät tuonne 10-15 vuoden tai 300 000 km paikkeille. Ei tarvitse vaihtaa alustan osia eikä moottorista mene mitään rikki. Katsastusmieskin kehuu, että ei näissä ole juuri koskaan vikoja ja oikeastaan Toyotat voisi vapauttaa koko katsastuksesta. Tällä tavalla kun laskee kulut, niin Toyota on aivan ylivoimaisesti edullisin vaihtoehto pitää. Ja hybridi-Toyota se vasta edullinen onkin, dieseliä selkeästi pienempi kulutus ilman dieselveroa on mahtava juttu, siinä ei merkkihuollossa käynti paljoa paina.

      • sokeaLuulottelu

        Ai riittää perushuollot. Ilmeisesti remontit kuuluu perushuoltoihin? Aika harva Toyota näkee 200tkm. Miksi Toyotan hybrod kuluttaa saman verran kuon muiden perusautot?


      • halpaa.on

        Oikeassa ajossa vapari-Tojot kuluttavat 7,5 litraa ja kilpailijat 6 litraa /100 km. 300 tkm matkalla ero bensakuluissa on jo lähes 7000 euroa.


      • Tässä_yllä

        viisi (5) Tojota-palstan oman trollipojun kirjoittamaa mieletöntä väitettä. Pojun vitutus näkyy aina sen peräkkäin kirjoittamien viestien määrästä. Yleensä niitä on aina kuitenkin vähintään kaksi peräkkäistä oksennusta. Tyypillistä skitsofreenikon touhua kaikki tyynni.


    • tojo.on.jumbo

      "Toyota on oikeasti todella edullinen ylläpitää. Siinä kun ei takuuajan jälkeenkään tule yllättäviä ongelmia ja rahankulua eli ihan ne perushuollot riittävät tuonne 10-15 vuoden tai 300 000 km paikkeille."

      On nämä tojohönöt yksinkertaista porukkaa. Kirjoittavat aivan puutaheinää päivästä toiseen ja luulevat että kaikki ovat yhtä tyhmiä kun ne itse. Kun edes hieman seuraa oikeaa maailmaa niin voi helposti osoittaa nämä tojohönön tarinat täysin hatuista revityiksi väritetyiksi mielipiteiksi joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Vain yksi kymmenestä tojosta pääsee 300.000 km vaikka sitä kuinka paikkaisi. Ymmärrätkö tojohönö että sun paskapuheet on osoitettu paskapuheiksi jo monta kertaa.
      Tojo häipyy rekisteristä ennen kuin muut. Suomen katsastustilastot eivät valehtele. Tojo voi jatkaa elämäänsä Afrikassa mutta se on silti täysi romu ja kelpaamaton Suomen liikenteeseen.

      http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg

      • pulinat.pois

        Toyotat kestävät jopa keskiarvoautoa vähemmän kilometrejä !!!


      • tojohönöt
        pulinat.pois kirjoitti:

        Toyotat kestävät jopa keskiarvoautoa vähemmän kilometrejä !!!

        Tämä on totuus kun katsoo oikeaa maailmaa ja suomalaisia katsastustilastoja. Tojohönö toistelee vahvassa uskossaan mantrojaan kuin helluntalaisessa herätysjuhlassa. Tässä on klassinen usko vs faktat case.


      • Autohajosi
        pulinat.pois kirjoitti:

        Toyotat kestävät jopa keskiarvoautoa vähemmän kilometrejä !!!

        Mutta..Tilasto ei kerro kuinka monta kertaa ajoneuvo on käynyt pajalla,ennen kun saavuttaa kilometrimäärän.
        Entisenä audin omistajana tiedän totuuden ja paja tuli tutuksi,ennen kun puoli miljoonaa kilometriä häämötti.
        Vielä en voi sanoa tojosta mitään mutta lupaavalta näyttää kun 300 tuhatta lähestyy,eikä ole vetarin kumit rikki,eikä ikkunan nostimet,nivelet,lämmityslaitteen moottori,kasa antureita,surullisen kuuluisa n75,ovien kaapelit murtuneet,peräkontin kaapelit murtuneet,jakoremmi hampaaton tai poikki..Siinä kauhujännäri saksan autoista.


    • tosi.tero

      Arkielämän kestotestit eli laajat katsastustilastot ja luotettavuusluvut kertovat Toyotan laadun ylivoimaisuudesta. Arvon säilymisen näkee netin autopalstojen myynti-ilmoituksista. Turha väittää, että ne ovat harhoja vaan haluttu tuote menee kaupaksi hyvällä hinnalla.
      Lisäksi Toyota on ympäristöystävällisimpiä autoja ollen vähäpäästöisempi puhtaasti polttoainetta polttavan moottoritekniikan ansiosta.

      • tojohönö.kusettaa

        Suomen katsastustilastot kertovat että Toyota poistuu liikenteestä ennen muita. Nämä sinun kaikki muutkin väitteesi ovat vain mielipiteitä. Ei mitään linkkejä joka todistaisi juttujesi olevan totta.

        Väittää voi monenlaista mutta ilman linkkejä väitteet ovat aivan yhtä tyhjän kanssa. diipadaapaa.


      • tosi.tero
        tojohönö.kusettaa kirjoitti:

        Suomen katsastustilastot kertovat että Toyota poistuu liikenteestä ennen muita. Nämä sinun kaikki muutkin väitteesi ovat vain mielipiteitä. Ei mitään linkkejä joka todistaisi juttujesi olevan totta.

        Väittää voi monenlaista mutta ilman linkkejä väitteet ovat aivan yhtä tyhjän kanssa. diipadaapaa.

        Katsastustilasto kertoo parhaiten hylkäysprosentit, jotka ovat ikääntyneilläkin Toyotilla tilastojen pienimpiä ilman liikenneturvallisuuteen pahiten vaikuttavia epidemialuonteisia vikoja kuten jousituksen ja alustan ongelmat.
        Saman koko- ja hintaluokan autoja löytyy aika vähän yli 300tkm ajettujen joukossa. Kerran sulla oli aikaa tutkia katsastustilastot niin katsopa muutkin tilastot ja totea, että Toyota on kestävyydessä ja luotettavuudessa ylivoimainen, jopa USA:nkin markkinoilla. Näistä on on ollut linkkejä täällä jo monta kertaa aiemminkin. Vain tyhmä haluaa toistoja, jotta asiat piirtyisivät mielen kolosiin.


      • onko.se.hauskaa
        tosi.tero kirjoitti:

        Katsastustilasto kertoo parhaiten hylkäysprosentit, jotka ovat ikääntyneilläkin Toyotilla tilastojen pienimpiä ilman liikenneturvallisuuteen pahiten vaikuttavia epidemialuonteisia vikoja kuten jousituksen ja alustan ongelmat.
        Saman koko- ja hintaluokan autoja löytyy aika vähän yli 300tkm ajettujen joukossa. Kerran sulla oli aikaa tutkia katsastustilastot niin katsopa muutkin tilastot ja totea, että Toyota on kestävyydessä ja luotettavuudessa ylivoimainen, jopa USA:nkin markkinoilla. Näistä on on ollut linkkejä täällä jo monta kertaa aiemminkin. Vain tyhmä haluaa toistoja, jotta asiat piirtyisivät mielen kolosiin.

        Mitä kiksejä saa ajamalla 1000 euron Tojolla.


      • tosi.tero
        onko.se.hauskaa kirjoitti:

        Mitä kiksejä saa ajamalla 1000 euron Tojolla.

        Tuskin tonninkaan Toyotaa tarvitsee korjata joka vuosi tonnilla saadakseen katsastuksesta hyväksynnän. Näin taitaa olla monen muun merkin kohdalla. Siinä on se juttu!!! Toyota kestää aikaa ja kilometrejä ilman korjauksia.


      • luusereille

        Tämähän se on tojotistin onnenhetki kun saa tonninpommiin uuden leiman. Itse asetan autolle paljon korkeammat vaatimukset ja olen valmis myös maksamaan siitä. Tojo on oikea auto niille jotka pitävät rimaa matalalla.


      • jokainen.tavallaan
        tosi.tero kirjoitti:

        Tuskin tonninkaan Toyotaa tarvitsee korjata joka vuosi tonnilla saadakseen katsastuksesta hyväksynnän. Näin taitaa olla monen muun merkin kohdalla. Siinä on se juttu!!! Toyota kestää aikaa ja kilometrejä ilman korjauksia.

        Jos sillä ajelee edes 10 tkm/a, niin se pari tonnia menee vähintään vuodessa kuitenkin bensaan ja pakollisiin menoihin oli auto miten halpa tahansa.


    • outo.juttu

      Veholla on myynnissä paljon käytettyjä diesel-Tojoja mutta Tojoliikkeissä ei ole käytettyjä Mersuja. Tiedoksi, että Veholta saa samanlaisen Tojon halvemmalla kuin Tojoliikkeestä.

      • panttikauppaaVaareille

        Aivan, uuden Toyotan ostaja maksaa ns. panttimaksun josta os hyvitetään jos vaihdat uuteen Toyottaan riittäbän nopeasti ja siksi he pyytävät niistä kovia hintoja. Tosiaan muualta saa ne paljon halvemmalla.


      • Volkkariliikkeissä

        on paljon Volkkareita ja Skodia. Muissa liikkeissä niitä ei yleensä oteta edes vaihdossa. Katastrofin riski on liikkeille liian suuri.


      • Pettynyt_myyntiin

        Toyota liikkeissä ei ole käytettyjä dieseleitä, koska niitä ei haluta ottaa vaihdossa.

        Kävin tammikuussa kahdessa toyota liikkeessä (Kaivoksela ja Itäkeskus) pyytämässä tarjousta uudesta CHR mallista, vaihdossa olisi mennyt 2.5 vuotias diesel Auris.

        Tarjous luvattiin lähettää sähköpostilla...
        Odottelin turhaan ei tullut tarjouksia.


      • Paikanpäältä
        Pettynyt_myyntiin kirjoitti:

        Toyota liikkeissä ei ole käytettyjä dieseleitä, koska niitä ei haluta ottaa vaihdossa.

        Kävin tammikuussa kahdessa toyota liikkeessä (Kaivoksela ja Itäkeskus) pyytämässä tarjousta uudesta CHR mallista, vaihdossa olisi mennyt 2.5 vuotias diesel Auris.

        Tarjous luvattiin lähettää sähköpostilla...
        Odottelin turhaan ei tullut tarjouksia.

        Oletko pettynyt vain itseesi, pienellä haulla voi todeta että löytyy 1094 kpl Toyota diesel henkilöautoja liikkeissä myynnissä.
        Se että luvattu tarjous on jäänyt johonkin paperinkulmaan ei todista kuin omaa saamattomuuttasi. Oikeasti sen tarjouksen saa vain liikkeestä paikalle menemällä.


      • Pettynyt_myyntiin
        Paikanpäältä kirjoitti:

        Oletko pettynyt vain itseesi, pienellä haulla voi todeta että löytyy 1094 kpl Toyota diesel henkilöautoja liikkeissä myynnissä.
        Se että luvattu tarjous on jäänyt johonkin paperinkulmaan ei todista kuin omaa saamattomuuttasi. Oikeasti sen tarjouksen saa vain liikkeestä paikalle menemällä.

        Kävin paikanpäällä.
        Tarjousta en saanut käteen, koska myyjä halusi varmistaa vaihdokin hinnan vaihtoautopäälliköltä...

        Molemmissa paikoissa myös koeajoin uutta mallia, vaikka päätös hankinnasta oli jo tehty.

        Ajatus oli siis saada kaksi hintaa ja ostaa sieltä, mistä saa paremman tarjouksen.
        Aurista ostaessani Kaivoksela sai tilauksen, nyt ei kumpikaan.


      • Pakko kysyä,mikä neliveto toyota maastureissa maksaa ja miten omistajat myy niitä netissä pois ja ilmoittavat kulutuksen olevan n.16l/100km? Yritin etsiä veturia joka vetäisi lähemmäs 3t laillisesti ja huomasin kaikki Amerikkalaiset voittivat kulutus puolen vaan ei jostain syystä isollakaan saa vetää oli 1,9t?


    • syytä.huoleen

      Katsastustilasto ei kerro alkuunkaan syytä, miksi jokin auto pöistuu rekisteristä ja syitähän on monta. Jos joku vikavaagen on keskimäärin enemmän ajettuna liikenteessä, johtuu se pelkästään taksikäytöstä joka lisää kilometrejä, mutta ei suinkaan kerro mitään pajaelämän runsaudesta. Sensijaan AutoBildin vuosittaiset laatu- Ja luotettavuusraportit jo herättelevät synkimmätkin natsiuskolliset, kun VW on vuodesta toiseen häntäpään jumbosijoilla ihan oikeasti uudesta alkaen.
      Kaikki TSI ja DSG- "ominaisuudet" lisättynä laajalla huijausohjelmalla takaavat leivän pärnäselle vuosiksi eteenpäin, joten työllistävä vaikutus on taattu. Sutta ja sekundaa jos on erehtynyt ostamaan ja vielä huijattu, niin harmittaan se. Eikä se helpota Toyotaa haukkumalla, joka kuitenkin säilyttää arvonsa parhaiten ja joka merkkinä on maailman suosituin ja jolla on lisäksi automaailman paras brändiarvo. Tatkeraksihan se tekee niinkuin trollin epätoivoisista oksennuksista voimme päätellä. Pitäisikö linkittää?

      • oletko.katkera

        Sinua palstan naurettavaa Hönöä näyttää helpottavan päivittäin, kun haukut laatuautoja Vikawageniksi.


      • väärä.kohderyhmä

        Ehdotan sinulle lestasaarnaajan hommia, täällä sinua ei usko kukaan.


      • Ei_mikään_uskonasia
        väärä.kohderyhmä kirjoitti:

        Ehdotan sinulle lestasaarnaajan hommia, täällä sinua ei usko kukaan.

        Toyotan kestävyys ja Vw-konsernin tekeleiden epäluotettavuus ovat kaikkien niiden tiedossa jotka edes vähän seuraavat aikaansa.


    • totuus.on.tämä

      Kyllä koemus on osoittanut,että Toyotaa lujempaa autoa ei ole, sen todistaa jo se, että myydessä vanhan Toyotan, siitä erittäi hyvän hinnan ja tuote menee kaupaksi hyvin nopeasti. Vain hyvästä ja kestävästa tuotteeesta ollaan valmiit maksamaan suurempi hinta kuin muusta vastaavasta. Tämä on totuus.

      • nykypäivänäLaatuKuraa

        On kieltämättä oitoa, että vielä nykyäänkin joku uskoo Toyotan viattomuuteen. Todellisuus on kuitenkin toinen ja moni sen karusti oppii kantapään kautta.


    • Toyota_

      Minulla on ollut jo 10 Toyotaa ja olen ajanut niillä yli 300000 kilometriä eikä koskaan ole tarvinnut korjata mitään ja aina on uddempi ollut parempi ajoltaan että en ymmärrä niitä väitteitä Toyotan huonoista ajo-ominaisuuksista. Lisäksi olen saanut pienellä välirahalla aina uuden Toyotan merkkiliikkeestä.

      • kuka_mitenkin

        10 tojoa ja yhteensä 300000km? Siis kullakin autolla keskimäärin 30000km! Se on vain yksi laatuauton öljynvaihtoväli. Taksilla olisit ajanut nuo ajot halvemmalla.


    • analisaattori

      "Sinua palstan naurettavaa Hönöä näyttää helpottavan päivittäin, kun haukut laatuautoja Vikawageniksi."

      Enhän minä laatuautoja hauku vaan VW:ia olen kuullut sellaisella nimellä kutsuttavan. Luotettavat mediat aika paljon kirjoittelevat myös sen suuntaista. Tuskin valehtelevat. Sinä sensijaan nimittelet tuntemattomia henkilöitä "hönöiksi", etkä osaa edes hävetä!

    • normaalia.toimintaa

      Olen ajanut monenmerkkisillä autoilla reilut 30 vuotta. Kaikilla olen päässyt aina perille. Ihmetyttää että nämä tojohönöt tekevät auton luotettavuudesta näin ison numeron. Minulle ja kaikille muille se on itsestään selvä asia. Avaimesta käyntiin joka aamu. Ei mitään draamaa.
      Tojokuskille se on jonkinsortin ihme että auto kulkee joka päivä. Ei meille muille.

    • rgrjgihjootreoho

      tojota voi toimia moitteemasti vaikka sata vuotta mutta edes täysin toimiessaan se ei ole kovin hyvä auto. Kaikissa vertailuissa tojolle jää aina luu käteen.
      On varmaan tietty joukko ihmisiä joka tykkää olla alisurittaja ja ajaa autolla joka on toimiessaankin keskinkertainen.

      • Aina_toimii_ja_kulkee

        Toyota toimii moitteettomasti, se on toyotisteille päivänselvää. Muut merkit eivät toimi moitteettomasti, vaikka saattavat olla nopeampia, kiihtyvämpiä tai ajettavuudeltaa parempia.
        Mikä on sinulle tärkeää? Minulle on se, että koskaan ei tarvitse nähdä ylimääräistä vaivaa auton takia. Joka ainut kerta oven avatessa on 100 % luottamus kulkupeliin, aina starttaa ja tuo varmasti perille. Ei yllättäviä rahareikiä korjaukseen. Ja vaihdossa saa vielä kunnon hyvityksen. Mielestäni tämä on järkevää autoilua ja Toyotan laatu on niin vakuuttavasti muita parempi, ettei koskaan tarvitse miettiä muuta merkkiä.


      • Kiireparaskovin

        Kovat on suorituspaineet jollain, posahtaako oma pumppu tai narahtaako aivosuonet ennen 50 vuotispäiviä?


      • paras.on.ykkönen

        " Kaikissa vertailuissa tojolle jää aina luu käteen. "
        Et ole tainnut tutustua keskeisimpiin ja tärkeimpiin vertailuihin, kuten laatu- ja luotettavuusvertailuuun, arvon säilymisvertailuun ja katsastusvertailuun, brändistä puhumattakaan. Siinä kisassa saksalaiset merkit eivät oikein pärjää Kuningas-Toyotalle


      • se.parmpi.auto

        aivan sama. Yksikään näistä vertailuista ei ole lähettänyt laskua minulle, Nollakustannuksilla mennään edeleeen.


    • Parempaa.kyytiä

      "Mikä on sinulle tärkeää? Minulle on se, että koskaan ei tarvitse nähdä ylimääräistä vaivaa auton takia. Joka ainut kerta oven avatessa on 100 % luottamus kulkupeliin, aina starttaa ja tuo varmasti perille. Ei yllättäviä rahareikiä korjaukseen. Ja vaihdossa saa vielä kunnon hyvityksen. Mielestäni tämä on järkevää autoilua ja Toyotan laatu on niin vakuuttavasti muita parempi, ettei koskaan tarvitse miettiä muuta merkkiä."

      Kuten sanoin, Olen ajanut reilut 30 vuotta muilla merkeillä kuin tojotalla ja aina on on lähtenyt avaimesta käyntiin ja korjauksiin en ole rahojani tuhlannut. Ero tojotaan on siinä että kyyti on ollut mukavampaa eikä huolloissa ole tarvinnut ravata jatkuvsti, Mieti sitä.

      • pikkaisen.pihalla

        tojohönö kuvittelee että auton käynnistyminen joka aamu on jotenkin taianomaista ja tapahtuu vain tojotalle. On se niin urpo.


    • siitäs.saatte

      Meidän isin Tojo onkin 20 vuotta vanhempi kuin teidän isin Volkkari. Mitäs siihen sanotte?

      • Volkkari_Volkkari-isi

        "Meidän isin Tojo onkin 20 vuotta vanhempi kuin teidän isin Volkkari."
        Ei takuulla ole! Isäni Kuplavolkkari on vuosimallia 1959. Sinä vuonna koko Euroopassa ei ollut vielä yhtään Toyotaa.


      • Laadullaontekijänsä
        Volkkari_Volkkari-isi kirjoitti:

        "Meidän isin Tojo onkin 20 vuotta vanhempi kuin teidän isin Volkkari."
        Ei takuulla ole! Isäni Kuplavolkkari on vuosimallia 1959. Sinä vuonna koko Euroopassa ei ollut vielä yhtään Toyotaa.

        Meidän isin volkkarissa on edelleen samaa tnnelmaa kuin vuonna 59 Niin kauan on hakattu päätä seinään,eikä opittu mitään.


    • Halvempia.kilometrejä

      "Mikä on sinulle tärkeää? Minulle on se, että koskaan ei tarvitse nähdä ylimääräistä vaivaa auton takia."
      Tojosta aiheutuu välttämättä ylimääräistä vaivaa ja rahanmenoa kun sitä joutuu käyttämään huollossa tuplasti saksalaisiin verrattuna.

      • eiOleHääppönenKinneri

        Ruostekorjaukset on kalliita ja se useimmiten lopettaa Toyotan elämän. Toyotassa ei ole tunnetusti vikoja, vaan niitä hieman "isompia huoltoja" joissa vaihdetaan moottoria ja muuta kuluvaa osaa.


      • myToyotaIsFantastic

        Ruostekorjaukset ovat ajankohtaisia sitten kun autolla on ikää yli 20 vuotta, sitä ennen ei tarvitse Toyotassa peltitöitä tehdä. Ja hyvin pidetyssä ei tarvitse vielä silloinkaan.
        Huoltoja on enemmän, ovat edullisia ja takaavat pitkän käyttöiän, kun öljytkin vaihdetaan ajallaan. Kilpailijoiden pitkät öljynvaihtovälit tuhoavat koneen ennen aikojaan. Ja huollot ovat nopeita ja markkinoiden parhaita.


    • peltilehmistä

      Vaihtoautoista ei tosiaan saa vastinetta "kuin rahaa pankkiin panisi"-tyylillä koskaan. Paitsi arvoautoista, jotka säilyttää arvonsa ja jopa kasvattavat sitä vuosien karttuessa.
      Toyotia niissä autoissa ei ole juuri ole . Joku poikeus saattaa ehkä vahvistaa säännön.

    • cruzeideri

      Rengaspalstalla eräs miniatyyrifallos vihjaisi minulle, että tälläkin palstalla minua ikävöidään, joten piti pitkästä aikaa tulla vilkaisemaan. Mihin leiriin minua täällä odotetaan?

      Noh, valitettavasti leiriäni ette pääse valitsemaan, vaan tässä paalutan Toyota-suhteeni:
      -Omistuskokemusta on 80-luvun Corollasta ja Golfista. Ei noilla suurta eroa ollut, mutta Corollassa modernisti viisi vaihdetta, Golfissa neljä vielä vm. 1987. Golf ruostui pahemmin ja taisi vähän enemmän muutakin vikaa olla, muttei kovin pahoja. Vuosituhannen vaihteesta eteenpäinhän VW on saanut ruostumisen kuriin, mikä kai onkin sen merkittävin etu Toyotaan verrattuna.

      -Ajokokemusta on sitten runsaasti tältäkin vuosituhannelta, hyvin tasaisia nuo siinäkin, Toyotat kyllä vähän mukavampia pehmeämpinä. Ja VW:n DSG:t aina paskana.

      -Toyotan kestävyyslaatu on automaailman varmin ja todistetuin fakta. Aivan ylivertainen merkki kokonaisuutena, vaikka yksittäisissä malleissa aina joskus joku saattaakin ohittaa.
      Tämän varman faktan johdosta olin pitkään varma, että ostan seuraavaksi Toyotan, MUTTA...Hittolainen, kun ne ovat kalliitakin tuon maineensa johdosta. Siis varsinkin käytettyinä kalliita. Ostin sitten kilpailevan valmistajan auton ja säästin useampia tuhatlappusia ostohinnassa, vaikka sain ominaisuuksiltaan Toyotaa paremman auton. Niillä tuhatlappusilla maksaa aika monta korjausta ennen kuin ollaan euroissa tasoissa Toyotan kanssa. Ja kun ei ole kyseessä Vagine, niin odotettavissa ei ole mitään viiden tonnin vaihteistoremonttia tai moottorin vaihtamista kymppitonnilla. Toyota voisi kuroa halvemmilla korjauskuluillaan hintaeron kiinni vuosien kuluessa, mutta siinä vaiheessa autot alkavatkin olla jo paali-iässä.

      Seuraavaksi ajattelin ostaa upouuden auton ja siinä kisassa Toyota onkin paremmin mukana vahvana vaihtoehtona. Mutta tällä hetkellä Kiojen arvostelumenestys, ulkonäkö ja ennen kaikkea 7v takuu olisivat kyllä kova pala Toyotalle.

      Eli tavallaan olen Toyota-fani, mutta käytettyinä liian kalliita ja uusina Kia on ehkä liian kova vastus.
      Ehkä kilpailukykyisimpiä Toyotat olisivat tonnin ropposten sarjassa; jos löydät ruosteettoman tonnin Toyotan, niin luultavasti edessäsi on halvempia ja hintalaadukkaampia kilometrejä kuin muilla tonnin rotteloilla. Itse en vaan näillä näkymin ole lastani laittamassa 20v vanhaan kotteroon. Itselleni voisi kyllä kelvatakin.

    • Tojo.ei.kestä

      "Huoltoja on enemmän, ovat edullisia ja takaavat pitkän käyttöiän, kun öljytkin vaihdetaan ajallaan. Kilpailijoiden pitkät öljynvaihtovälit tuhoavat koneen ennen aikojaan"

      http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg

      Muttakun tuo sun tarinasi on täyttä tuubaa. Pidemmän huoltovälin autoilla ajetaan pidempään kuin tojon riisipusseilla. Sen näkee helposti katsastustustilastoista. Tojo poistuu liikenteestä ennen muita.

      • Cruzeideri

        Et ilmeisesti katsonut linkkisi kuvaa. Toyota on siinä melko tarkkaan samalla tasolla kuin autot keskimäärin. Vain Mersuja on selvästi enemmän suurilla kilometreillä, mutta se selittyy taksikäytöllä, autojen keskikooltaan sekä arvolla. 15v vanhaan Eemeliin kannattaa vielä tehdä isokin remontti, kun taas saman vuoden Corolla samoilla kilometreillä menee samanhintaisen remontin kohdalla paaliin.

        Lisäksi Toyotia vanhimmasta päästä syö ruoste.

        Kun huomioidaan Toyotien koko, hinta ,käyttäjät (suurin osuus yksityisiä), käyttötarkoitus ja ruostumisherkkyys, niin tuostakin tilastosta käy ilmi Toyotan keskimääräistä pidemmälle vievä tekniikka. Vaikkakin on myönnettävä, ettei tulos ole Toyotalle aivan maaginen, kuten moni muu tilasto.


      • ei.kovin.kestävä
        Cruzeideri kirjoitti:

        Et ilmeisesti katsonut linkkisi kuvaa. Toyota on siinä melko tarkkaan samalla tasolla kuin autot keskimäärin. Vain Mersuja on selvästi enemmän suurilla kilometreillä, mutta se selittyy taksikäytöllä, autojen keskikooltaan sekä arvolla. 15v vanhaan Eemeliin kannattaa vielä tehdä isokin remontti, kun taas saman vuoden Corolla samoilla kilometreillä menee samanhintaisen remontin kohdalla paaliin.

        Lisäksi Toyotia vanhimmasta päästä syö ruoste.

        Kun huomioidaan Toyotien koko, hinta ,käyttäjät (suurin osuus yksityisiä), käyttötarkoitus ja ruostumisherkkyys, niin tuostakin tilastosta käy ilmi Toyotan keskimääräistä pidemmälle vievä tekniikka. Vaikkakin on myönnettävä, ettei tulos ole Toyotalle aivan maaginen, kuten moni muu tilasto.

        Toyotaa pidemmälle pääsevät myös sellaiset merkit kuin Mitsu, Seat ja VW. Ei mitääön kallita merkkejä tai taksi-dieseleitä.


      • Cruzeideri
        ei.kovin.kestävä kirjoitti:

        Toyotaa pidemmälle pääsevät myös sellaiset merkit kuin Mitsu, Seat ja VW. Ei mitääön kallita merkkejä tai taksi-dieseleitä.

        Nuo ovat vain aavistuksen Toyotan edellä tuossa.

        Mitsun osalta tulos selittyy sillä, ettei Mitsuja ole viime vuosina myyty juurikaan, joten liikenteessä oleva mitsupopulaatio on vääristyneen vanhaa.

        Seatin kohdalle en keksi mitään erityistä selitystä, paitsi että pellithän niissäkin vagineissa ovat Toyotia paremmat. Eli ruostumista lukuunottamatta Toyota todennäköisesti voittaisi Seatin tuossa tilastossa. Samat sanat VW:stä Volkkareita on enemmän ammattiajossa, jossa tulee paljon kilometrejä nopeasti. Volkkareita nimenomaan siis on takseinakin aika paljon ,ainakin enemmän kuin Toyotia, joita ei ole oikein diesel-automaatilla saanut. Varsinkin Transportereilla huimia kilometrimääriä.


    • paalitavaraa

      Sekundaa on tojon pelit. Huollossa joutuu käyttämään vähänväliä ja silti tojot kestävät vähemmän kuin muut autot. Katsastustilastot kertovat totuuden.

    • Tilastot.kertovat

      "Seatin kohdalle en keksi mitään erityistä selitystä, paitsi että pellithän niissäkin vagineissa ovat Toyotia paremmat. Eli ruostumista lukuunottamatta Toyota todennäköisesti voittaisi Seatin tuossa tilastoss"

      Sepä se juuri onkin että tojotistit joutuvat aina keksimään kaikenlaisia selityksiä. Kun katsoo raakadataa niin tojo on keskimääräistä huonompi auto kestämään. Se on fakta, loppu on selittelyä.

    • weffffsdf65

      Britannia kieltää kaikki hybridit vuoteen 2040 mennessä, ei ole Toyotakaan tulevaisuuden valinta.

    • etsruijk

      Toyota on paras ja monissa testeissä todettu.

    • levollisin.mieli

      Voisiko uuden Tojon mukana ostaa aina option toisesta uudesta samanlaisesta korista vaihdettavaksi autoon siinä 20-25 vuoden iässä. Moottorihan on kuulemma 15 tkm välein huolettuna ja nätisti ajettuna tuossa iässä vasta kuin sisäänajettu mutta kori jo mätä. Se olisi vasta säästöä se.

    • Cruzeideri

      Melkein tekisi mieli ostaa Toyota palstan hullun Toyo-vihaajan kiusaksi.

      • älä.vaivaudu

        On niitä muutenkin tien tukkona jo riittävästi.


      • pommi.idästä
        älä.vaivaudu kirjoitti:

        On niitä muutenkin tien tukkona jo riittävästi.

        Kiertelimme Suomea viikon aikan parisen tuhatta kilometriä, enkä havainnut yhtään Toyotaa missään "tientukkona". Yksi taaviskoda sen sijaan oli aiheuttaa pahan nokkakolarin ohittaessaan mutkassa törkeällä ylinopeudella yli sulkuviivojen. Onneksi vastaantuleva älysi ja ehti väistää pientareelle.


      • ei.tukkojako
        pommi.idästä kirjoitti:

        Kiertelimme Suomea viikon aikan parisen tuhatta kilometriä, enkä havainnut yhtään Toyotaa missään "tientukkona". Yksi taaviskoda sen sijaan oli aiheuttaa pahan nokkakolarin ohittaessaan mutkassa törkeällä ylinopeudella yli sulkuviivojen. Onneksi vastaantuleva älysi ja ehti väistää pientareelle.

        Et sitten muistanut katsella taustapeiliin


      • petterin.ongelma
        ei.tukkojako kirjoitti:

        Et sitten muistanut katsella taustapeiliin

        Kyllä katselin. Matkailuautolla olin liikenteessä. Ei ollut Toyota, vaan Fiat Ducaton alustalla oleva lomahotelli pyörillä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe