Eteinen antaa ensivaikutelman kodistasi

Sanotaan aina että eteinen toivottaa ihmiset kotiisi omalla tavallaan. Millainen sinun eteisesi on, millainen haluaisit sen olevan että se olisi mieleisesi?

145

2194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

      Tässä kodissani on mieleinen eteinen, koska se ei ole eteismäinen. Voisi melkein sanoa, että minulla ei ole eteistä laisinkaan. Missään ei näy kenkiä, ei myöskään päällystakkeja. Kaikki on piilossa kaapissa.
      Eteisaula on hyvin korkea. Kun ulko-ovesta tulee sisälle, niin huoneen korkeuteen kiinnittää huomiota. Yhdet portaat nousevat ylös ja toiset portaat alas olohuoneeseen. Keskikerroksesta eli aulasta näkee alas olohuoneeseen, koska olohuoneen ja keskikerroksen välissä ei ole seinää. Vain matala "aita" ympäröi alasvievistä portaista puolen huoneen verran (kuin parveke ikään). Ruokailutila on siis "aidan" ympäröimä kahdelta sivulta. Ylösvievien portaiden "läpi" näkee olohuoneeseen, koska portaat ovat avonaiset porrasaskelmien väleistä.
      Juuri ulko-ovelta katsottuna asuntoni on kaunis. Näkee alas ja ylös eri kerroksiin.
      Mutta perin hankalaa/tylsää ravailla eri kerrosten välejä. Seuraava asuntoni on yhdessä tasossa.
      En nimittäin ole ajatellut asuvani tässä asunnossa koko ikääni.

      • Sinä oisit siis voinut osallistua suomen kaunein koti kilpailuun. Olisit laittanut punaisen maton eteiseesi, mistä näkyy koko muu huusholli.


    • hehehehee

      Minun eteisestäni avautuu jo takkiaan ja kenkiään riisuvalle tulijalle koko kaupunki
      laajana panoraamana valoisan olohuoneen pyöreän seinän ikkunoista. Ihastuksen ja hämmästyksen sekaisia huudahduksia usein kuulee ensi kertaa vierailevilta.

      • Anonyymi

        Taitaa olla täyttä valhetta- pyöreäseinä......jos et asu vanhassa aiv-tornissa. Laita kuva johonkin Me Naiset lehteen,niin uskon.


    • Itselläni on pienen tuulikaapin jälkeen avarampi eteinen, jossa on aika hämärää, siis ei ikkunaa näkösällä. Valoilla ja valaistuksella saa ihmeitä aikaan. Vaatteet ja kengät on piilossa kaapine ovien takana. Nyt olen laittamassa piirongin päälle suurehkoa peiliä avaruutta antamaan. Piirongin päällä on koriste-esineitä, jotka vaihtuvat sesonkien mukaan. Kynttilälyhtyjä ja rakastamiani pentikin poroja.

    • flegmaatti

      Miksi ensivaikutelmalla olisi merkitystä?
      Tulen kotiini ja sillä siisti!
      Tilava eteiseni on viihtyisä. Siinä on asumisen merkit.
      Avonaulakossa sesongin ulkovaatteet.
      Jalkineet lattialla. Vaimon patiinit naulakon alla. Omat lenkkarini, 2 paria, ja sandaalit peilin edessä olevan lipaston alla, ainakin melkein. Käytössä olevay sukat samassa paikassa.

      Naulakon alla ovat myös lehtikeruun ja kartonkikierrätyksen laatikot sekä tilava kassi johon kerään lajittelua lasit ja pellit.

      Eteisen seinillä on lastenlasten koostekuvat, 4 ristipistotyötä, merivahamuruista tehty taulu, seinäkalenteri ja vaimon silmäruokaa ajatellen Espanjan kaupunkimme futisjoukkueen poikakalenteri.
      Tilava, kodikas eteinen josta vieras tulija saa olla mitä mieltä tahansa!

      • No jokainenhan saa ensivaikutelman van kerran, muutoinhan se ei ole ensi :).


    • ö-Öö

      Tuulikaappi.

      Jotain neljännesneliö. Eip ole siivoamista. Ennen olohuonetta on sitten varasto, täynnä vaatteita, kenkiä, ties mitä rojuja. Sille ei paljoa voi, se vaan on.

      Tässä pöndellä ei tuulikaappia. Heti ulko-ovesta suoraan varastoon. Kokolailla tavallinen ilmiö suomesa. Mitäpä sillä vois kenelekkään kertoa? Se vaan on.

      Eteisasia suomessa lähinnä ilmastokysymys. Pitääpi olla erilaisia vaatteita ja jalkineita kelien mukaan. Eteinen sitten niitten säätelypaikka. Ilman sitä tarvetta, koko tila täysin tarpeeton.

      Että eteisessä niinkuin näkyy sun varallisuus, joko on pieksut, tahi sitten rikkinäiset kontiosaappaat. Noh, mull ei pieksuja, eikä saappaita. Kai mä sitten olen keskiluokkainen...

      =DW=

    • Nyt vähän meinaa mennä suu vinoon ja pelkkä ajatuskin sen rehellisestä kuvailemisesta tänne yleiselle avoimelle palstalle saa nousemaan punan poskilleni.

      Voikohan tuota edes sanoin kuvailla, minun eteistäni. Kyllä siitä just ja just läpi pääsee keittiöön ja vessaan kun varovasti asettelee jalkansa. Kaiken kaikkiaan, jos joku sisälle murtautuu, niin toteaa heti ensi vilkaisulla, että tänne on ehtinyt joku rosvo jo ennen häntä.

      • Oot ainaki rehellinen, pojot siitä😁


    • eräsjokuvaan

      Mun eteisessä on avonaulakko, jossa pari-kolme sesongin mukaista takkia. Naulakon alla pari paria lenkkareitani. Muut ulkovaatteet ovat kaapissa. Eteisestä meni ovi vessaan. Avonaiset, ovettomat kulkuaukot sekä keittiöön ja olkkariin. Ei ole edustusta varten eteinen vaan käytännön tarpeisiin. Ai niin on siellä jakkarakin.

    • Hiekkaa, pieniä kiviä, lenkkareita, tennareita, kumppareita, villasukkia, rönsyliljoja, pari peikonlehteä, kaktus, ym. ym.

      • New-age

        Ensin kapea pitkulainen tuulikaappi, missä naulakko, jossa muutama takki tai pusakka ja kenkäteline, jossa vaihteleva kokoelma kenkiä. Mulla on vaatehuone, jossa muut takit jne. ja lisää kenkiä. Sanottakoon, että tuulikaappi on hankalan kapea. Seksistisesti ilmaistuna pääsee tappituntumaan tai toisinpäin perzeet suuteloob toisiaan. Pahimmassa tilanteessa siihen voisi jumittua ja muumioitua ikiajoiksi.
        Sitten on varsinainen eteinen, josta mennään kaikkiin huoneisiin.
        Ulko-ovelta näkee takametsään.


      • New-age kirjoitti:

        Ensin kapea pitkulainen tuulikaappi, missä naulakko, jossa muutama takki tai pusakka ja kenkäteline, jossa vaihteleva kokoelma kenkiä. Mulla on vaatehuone, jossa muut takit jne. ja lisää kenkiä. Sanottakoon, että tuulikaappi on hankalan kapea. Seksistisesti ilmaistuna pääsee tappituntumaan tai toisinpäin perzeet suuteloob toisiaan. Pahimmassa tilanteessa siihen voisi jumittua ja muumioitua ikiajoiksi.
        Sitten on varsinainen eteinen, josta mennään kaikkiin huoneisiin.
        Ulko-ovelta näkee takametsään.

        Kuvailin vain tuon ulommaisen eteisen, on siellä pari hyllyä ja kaappikin.
        Sisemmässä eteisessä on ulkovaatteiden kaaos, hyllyn päällä koreissa lippistä, myssyä, huiveja ja käsineitä.
        Kenkähylly ja -kaappi, jakkara vaivaisille, avainkaappi seinällä.
        Ovia neljä ja kaksi avointa oviaukkoa ilman ovea.

        Ja juuri innostuin pesaisemaan lattiat, hyvä minä.


      • New-age

        Tavallaan olisi jännää, jos joku tekisi sisustusehdotuksen ko. alueelle. Kenties keksisi jonkin toimivamman ratkaisun. Olen vain tottunut tähän järjestykseen.
        No. Ensivaikutelma. En ole edes miettinyt. Olen yrittänyt pitää siitä kiinni, ettei kukaan lennä rähmälleen sisääntullessaan.


      • New-age kirjoitti:

        Tavallaan olisi jännää, jos joku tekisi sisustusehdotuksen ko. alueelle. Kenties keksisi jonkin toimivamman ratkaisun. Olen vain tottunut tähän järjestykseen.
        No. Ensivaikutelma. En ole edes miettinyt. Olen yrittänyt pitää siitä kiinni, ettei kukaan lennä rähmälleen sisääntullessaan.

        En halua aiheuttaa harmaita hiuksia suunnittelijoille, vaikka toisaalta voisivathan telkussa esiintyneet Tomi ja Mikko tulla käymään ja ihmettelemään.
        Kyllä minä kahvit keittäisin.


      • New-age

        Kuin myös

        P.S. ketä nää kaksi hemmoa on?


      • Siilenämää2
        New-age kirjoitti:

        Tavallaan olisi jännää, jos joku tekisi sisustusehdotuksen ko. alueelle. Kenties keksisi jonkin toimivamman ratkaisun. Olen vain tottunut tähän järjestykseen.
        No. Ensivaikutelma. En ole edes miettinyt. Olen yrittänyt pitää siitä kiinni, ettei kukaan lennä rähmälleen sisääntullessaan.

        Ois kiva jos joku tulis antamaan sisustus ilkeä tai sisustamaan oman maun pohjalta. Taitaa maksaa vaan sen verran et jääköön oman väkerryksen varaan. Eihän ole siitä et eteisen tulisi olla Luxus vaan sellainen, minkälainen sinulle itsellesi tuo hyvän mielen kotiin tullessasi. Siis mieluinen tunnelma.


      • Siilenämää2 kirjoitti:

        Ois kiva jos joku tulis antamaan sisustus ilkeä tai sisustamaan oman maun pohjalta. Taitaa maksaa vaan sen verran et jääköön oman väkerryksen varaan. Eihän ole siitä et eteisen tulisi olla Luxus vaan sellainen, minkälainen sinulle itsellesi tuo hyvän mielen kotiin tullessasi. Siis mieluinen tunnelma.

        Ei ilkeä vaan ideoita


      • Ancelina kirjoitti:

        Kuvailin vain tuon ulommaisen eteisen, on siellä pari hyllyä ja kaappikin.
        Sisemmässä eteisessä on ulkovaatteiden kaaos, hyllyn päällä koreissa lippistä, myssyä, huiveja ja käsineitä.
        Kenkähylly ja -kaappi, jakkara vaivaisille, avainkaappi seinällä.
        Ovia neljä ja kaksi avointa oviaukkoa ilman ovea.

        Ja juuri innostuin pesaisemaan lattiat, hyvä minä.

        Onko teillä isokin perhe?


      • New-age kirjoitti:

        Tavallaan olisi jännää, jos joku tekisi sisustusehdotuksen ko. alueelle. Kenties keksisi jonkin toimivamman ratkaisun. Olen vain tottunut tähän järjestykseen.
        No. Ensivaikutelma. En ole edes miettinyt. Olen yrittänyt pitää siitä kiinni, ettei kukaan lennä rähmälleen sisääntullessaan.

        Minä olen siinä mielessä miettinyt, että haluan eteiseni olevan viihtyisä ja siisti, sellainen jossa itsekin viihdyn.


      • New-age

        Juu. Ymmärrän pointtisi. Ja jollain on omasta takaa taito hyppysissä loihtia tunnelmia. Vähän tila vaikuttaa ratkaisuihin.
        Mulla on ystävä, jolla on aina jokin projekti meneillään. Ihan uuvun niistä selostuksista. Pzzzz miesparka.
        No kerran hän yritti luonani stailata ja väänsi sohvan jotenkin vinoon ja taakse jotain. Mulle tuli heti merisairas olo ja palautin ne oman maun mukaan takaisin "paikoilleen".
        Mä olen sellaisen geometrisen järjestelyn kannalla eli suomeksi pitkin seiniä siis, ei tai ehkä päin seiniä, mitä asetelmaa rikkoo nojatuoli raheineen ja sohvapöytineen.
        Sitten tämä kahden syndrooma. Ostan yleensä esim. kynttilöitä, kynttilänjalkoja kaksin kappalein. Mitähän Freud sanoisi.


      • New-age kirjoitti:

        Juu. Ymmärrän pointtisi. Ja jollain on omasta takaa taito hyppysissä loihtia tunnelmia. Vähän tila vaikuttaa ratkaisuihin.
        Mulla on ystävä, jolla on aina jokin projekti meneillään. Ihan uuvun niistä selostuksista. Pzzzz miesparka.
        No kerran hän yritti luonani stailata ja väänsi sohvan jotenkin vinoon ja taakse jotain. Mulle tuli heti merisairas olo ja palautin ne oman maun mukaan takaisin "paikoilleen".
        Mä olen sellaisen geometrisen järjestelyn kannalla eli suomeksi pitkin seiniä siis, ei tai ehkä päin seiniä, mitä asetelmaa rikkoo nojatuoli raheineen ja sohvapöytineen.
        Sitten tämä kahden syndrooma. Ostan yleensä esim. kynttilöitä, kynttilänjalkoja kaksin kappalein. Mitähän Freud sanoisi.

        Niin, siinä on se pointtia et jos haluaa tunnelmaa mut ei osaa sitä luoda😁. Minä haen nyt valkoista 60x140 cm peiliä jonka voi ripustaa vaakatasoon. Yllättävän vaikea löytää vaikka luulis että peace If cake.


      • siilenämää kirjoitti:

        Niin, siinä on se pointtia et jos haluaa tunnelmaa mut ei osaa sitä luoda😁. Minä haen nyt valkoista 60x140 cm peiliä jonka voi ripustaa vaakatasoon. Yllättävän vaikea löytää vaikka luulis että peace If cake.

        Of........


      • New-age

        No rauhaa, jos kakkua. Vakuutusyhtiö ei tarjoa.
        Oletko ajatellut, että voisit ostaa muunvärisen peilin ja sprayata ihan ite.
        Peiliosio kannattaa peittää, muuten se ei ole peili. Kestää vähän kuivua.


      • New-age kirjoitti:

        Kuin myös

        P.S. ketä nää kaksi hemmoa on?

        Tomi Kouvola ja Mikko Toppala.

        Siilenämää, meitä on kolme.


      • New-age kirjoitti:

        No rauhaa, jos kakkua. Vakuutusyhtiö ei tarjoa.
        Oletko ajatellut, että voisit ostaa muunvärisen peilin ja sprayata ihan ite.
        Peiliosio kannattaa peittää, muuten se ei ole peili. Kestää vähän kuivua.

        No oikeastaan rehellisesti sanottuna en :). Kun ostan peilin, sen pitää olla valmis ripustettavaksi. SE että se saadaan seinälle suoraan on jo tarpeeksi suuri ponnistus.


      • Ancelina kirjoitti:

        Tomi Kouvola ja Mikko Toppala.

        Siilenämää, meitä on kolme.

        Kuka teillä sotkee :D ?


      • siilenämää kirjoitti:

        Kuka teillä sotkee :D ?

        Kaikki :)
        Huomasin juuri, että onhan eteisessä viisi ovea, yks oli piilossa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Kaikki :)
        Huomasin juuri, että onhan eteisessä viisi ovea, yks oli piilossa.

        Meidän eteisessä on kuusi ovea henkarikaappien kaksi ovea :). Hiekat ja kivet on pää-asiassa lasitetulla terassilla etuoven puolella ja tuulikaapissa. Takapihan puolelta kodinhoitohuoneessa.


    • Eteiseni on paljon pölyttömänpi kuin joku aika sitten.
      Eteisen katon-rajan uudesta rei'ästä tulee kauniin valkoinen, uusi kaapeli.
      Kaapeli ohittaa vessan ja tulee toisesta uudesta rei'ästä olo-huoneeseen.
      Kolmannesta rei'ästä kaapeli menee makkariin.
      Koko matkan kaapelia peittää kaunis, valkoinen kotelointi.
      Nyt olisi helppoa siirrellä tieto-konetta ja näkö-radiota paikasta toiseen.
      Harmi vaan, kun ei ole moiseen tarvetta.
      Niin, ja muuallakin on paljon pölyttömänpää.

      H.

      • Kuka siivosi, ihan itekkö?


      • oijoijoiohhoh

        Kukahan siellä pölypesässä on aiemmin käynyt jolle hän nyt haluaa raportoida 😲👹😁


      • oijoijoiohhoh kirjoitti:

        Kukahan siellä pölypesässä on aiemmin käynyt jolle hän nyt haluaa raportoida 😲👹😁

        Meinaatko että joku kävijä ois valittanut pölystä😃


      • New-age

        Ehkä siellä on ollut porauspölyä?


      • New-age kirjoitti:

        Ehkä siellä on ollut porauspölyä?

        No vakavasti ottaen noin mieli aattelin. Remonttireisistä siivosiat jälkensä.


      • No menipä reissulle.
        Eli siis remonttireisistä.


      • 1lesken

        Hain asuntoa siltäpohjalta, että sinne pääsee hyvin pyörätuolilla. Ulkorapuilla on jo ramppi, mitä pitkin tullaan ulko-ovelle ja tuulikaappiin. Eteinen alkaa heti tuulikaapista. Avara tila jatkuu leveänä, ovettomana ja kynnyksettömänä olohuoneseen. Ja sieltä pääsee suoraan terassille ramppia pitkin. Eteisestä pääsee leveään, kynnyksettömään keittiösyvennykseen pyörätuolilla ja siellä voi syödä ikkunan edessä.
        Eteisessä on avovaatenaulakko ja rottinkiset laatikot naulakon päällä,pipoja, käsineitä, huiveja varten. Eteisestä mennään myös leveästä oviaukosta Wc-suihkutilaan. Eteisessä on pitkä matala hyllystö olohuoneen puolelle asti. Siinä mm. valokuvat muistuttavat em. miestäni ja sitä kun hän asui täällä. Tämä huoneisto on todella hyvin suunniteltu vammaista varten. Lesken


      • siilenämää kirjoitti:

        No menipä reissulle.
        Eli siis remonttireisistä.

        Sissos, siis reisille


      • 1lesken kirjoitti:

        Hain asuntoa siltäpohjalta, että sinne pääsee hyvin pyörätuolilla. Ulkorapuilla on jo ramppi, mitä pitkin tullaan ulko-ovelle ja tuulikaappiin. Eteinen alkaa heti tuulikaapista. Avara tila jatkuu leveänä, ovettomana ja kynnyksettömänä olohuoneseen. Ja sieltä pääsee suoraan terassille ramppia pitkin. Eteisestä pääsee leveään, kynnyksettömään keittiösyvennykseen pyörätuolilla ja siellä voi syödä ikkunan edessä.
        Eteisessä on avovaatenaulakko ja rottinkiset laatikot naulakon päällä,pipoja, käsineitä, huiveja varten. Eteisestä mennään myös leveästä oviaukosta Wc-suihkutilaan. Eteisessä on pitkä matala hyllystö olohuoneen puolelle asti. Siinä mm. valokuvat muistuttavat em. miestäni ja sitä kun hän asui täällä. Tämä huoneisto on todella hyvin suunniteltu vammaista varten. Lesken

        No siinähän sulla on hyvä asunto jonne hankit tarvittavat palvelut aikanaan.


      • New-age
        siilenämää kirjoitti:

        No vakavasti ottaen noin mieli aattelin. Remonttireisistä siivosiat jälkensä.

        No vakavastihan minäkin, ettei tule niitä s-tisiä huomautuksia - ei edes uskalla kokonaista sanaa kirjoittaa...


    • flegmaatti

      Entä sitten?

      Toisiovaikutelma ei aina ole kristallin kirkas.
      Hyvin usein poistuvat, jonkin asteisessa päidetilassa olevat vieraat jäävät horisemaan eteiseen. Onneksi se on 60-luvun alun malliin tilava joten siihen mahtuu useampikin henkilö notkumaan.

      • Niin, kenellä käy milloin mikäkin promillea sateisia vierahia 😋.


      • siilenämää kirjoitti:

        Niin, kenellä käy milloin mikäkin promillea sateisia vierahia 😋.

        Tirsk
        Siis minkäkinpromilleasteen


      • New-age

        Mutta kapeassa eteisessä on yllä kuvaillen oikeastaan hyötypointi eli jo tulisi promillevieras, seinät pitäisivät lähteissä ryhdissään ja taas kaksi laiheliinia vierekkäin ei hievahtaisikaan.
        Kauheaa, jos useampi jumittuisi....silloin kenkien laitto olisi extremeä...


      • hääääh
        siilenämää kirjoitti:

        Tirsk
        Siis minkäkinpromilleasteen

        Eikö sua siili jo ala itteeskin kyllästyttää noi jokaikisessä viestissä olevat kirjoitusvirheet????

        Oletko tosiaan niin pässi ettet osaa lukea sitä räpellystäsi ennen kuin lähetät sen? Vai onko vaan niin kliffaa laittaa se korjaus joka viestin perään.?

        Onko kännissä oikeinkirjoitus vaikeeta?


      • vihreitätuloo
        hääääh kirjoitti:

        Eikö sua siili jo ala itteeskin kyllästyttää noi jokaikisessä viestissä olevat kirjoitusvirheet????

        Oletko tosiaan niin pässi ettet osaa lukea sitä räpellystäsi ennen kuin lähetät sen? Vai onko vaan niin kliffaa laittaa se korjaus joka viestin perään.?

        Onko kännissä oikeinkirjoitus vaikeeta?

        Ei kirjoitus aina helppoo ole selvinpäinkään 😅


      • vihreitätuloo kirjoitti:

        Ei kirjoitus aina helppoo ole selvinpäinkään 😅

        Juu, mieluummin kirjoitusvirheet kuin vittumaisuus myös selvinpäin :D.


    • eräsjokuvaan

      Mulla on visio myös minkä lähitulevaisuudessa toteutan. Siis, kun pakkaan kesäkamppeet käden ulottuvilta poies ja otan syys-talvivaatteet käden ulottuville. Ja kun kaksi pyörremyrskyä ovat asettuneet syys-talvi-kevät -aikatauluihinsa.
      Fiksaan eteistä valoisammaksi ja laitan varjoisan paikan viherkasveja seinällä. Niiden keittiön ja olkkarin oviaukkojen tuntumaan. Oviaukkojen vastapäätä on ikkunat joista näkymä luontoon.
      Hei, peilin karmit voi maalata. Pikkupurkki maalia ei paljon maksa ja maalaus on terapeuttista ;)

      • New-age

        Tuolla laitoin jo taikasanan spray


      • eräsjokuvaan
        New-age kirjoitti:

        Tuolla laitoin jo taikasanan spray

        Olin myöhäisherännäinen :) Peukku sulle!


      • Minä olen jo yhden ison peilin maalannut mutta sitä ei saa vaakatasoon :).


      • eräsjokuvaan
        siilenämää kirjoitti:

        Minä olen jo yhden ison peilin maalannut mutta sitä ei saa vaakatasoon :).

        Joskus on hyväksi, että on vähän ongelmaa toteuksen kanssa. Ainakin minulla ;) Olin nähnyt olkkarin seinälle mielikuvissani, että laitan sellaisen efektitaulun, kankaisen. Onneksi se ei ihan heti onnistunut. Nyt efektikankaalle on parempaa ja osuvampaa käyttöä.
        Peiliin voi laittaa "takapuolelle" toisenlaiset kiinnittimet, jos sulla kerta on jo maalattu peili valmiina.


      • eräsjokuvaan kirjoitti:

        Joskus on hyväksi, että on vähän ongelmaa toteuksen kanssa. Ainakin minulla ;) Olin nähnyt olkkarin seinälle mielikuvissani, että laitan sellaisen efektitaulun, kankaisen. Onneksi se ei ihan heti onnistunut. Nyt efektikankaalle on parempaa ja osuvampaa käyttöä.
        Peiliin voi laittaa "takapuolelle" toisenlaiset kiinnittimet, jos sulla kerta on jo maalattu peili valmiina.

        Tuo peili on sen mallinen muodotaan et se on tarkoitettu pystyyn eikä muutoinkaan kooltaan sopiva. Muutoin vaha mieluisa peili ja on paikoillaan toisessa huoneessa.


    • maissiiii

      Terassilta tuulikaappiin, jostamennään saunaan. siinä kopissa on yksi valkea tuoli ja kukkajalka jolla keikkuu milloin mikäkin kukka. seinillä on Heljä Liukko-S.. keramiikkakukkia. ikkunat on lattiasta kattoon ja kaikki on ilman kynnyksia ja leveät ovet, helppo kulkea pyörätuolillakin.
      oikea eteinen sitten isohko tila, joka erottuu olohuoneesta tulikiviuunilla, siin on takka ja leivinuuni, ja yksi seinä on peilikaappia ja kätkee komerot taakseen niitten päällä vuosilautasia parikymmenen vuoden ajalta. Nurkassa seisoo kaappikello ja seinällä konttia ja muutatilbehööriä.
      Eteisessä on pitkä apteekkilipasto, jonka yläpuolella on varsin iso valokuvasuurennos kissojen taivaaseen menneestä kissastani.
      mahtuu sinne muitakin mööbeleitä tilanteen mukaan. kengät ja saappaat tuulikaapissa. Hyvä ja mieleinen eteinen, tervetuloa vaan...

    • Eteiseni, toivoton tapaus. 40-luvun talon eteiseen jälkikäteen väkisin tehty "kylpyhuone/wc", eteisestä ei paljon jäljelle jäänyt. Ainoa keino saada haluamani eteinen olisi pieni laajennus taloon kylpyhuonetta varten, jolloin eteisen voisi laajentaa alkuperäiseen muotoonsa.

      • Sinä voit kuitenkin tehdä nykyisestä eteisestä pienenäkin sellaisen kivan jos se ei jo sellainen olekin. Häytyy vaan käyttää niitä mahdollisuuksia mitä on.


      • siilenämää kirjoitti:

        Sinä voit kuitenkin tehdä nykyisestä eteisestä pienenäkin sellaisen kivan jos se ei jo sellainen olekin. Häytyy vaan käyttää niitä mahdollisuuksia mitä on.

        Todellakaan se ei jo sellainen ole. Eteinen on vielä vessan lisäksi ainoa remontoimaton huone tässä talossa. "Sellaisen kivan" lähinnä puoliskon mieleen siitä voi tehdä mutta käytännöllistä (omaan mieleen) siitä ei saa. Mutta pitää vaan hyväksyä tosiasiat ja tehdä siitä edes kiva, tai ainakin yrittää.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Todellakaan se ei jo sellainen ole. Eteinen on vielä vessan lisäksi ainoa remontoimaton huone tässä talossa. "Sellaisen kivan" lähinnä puoliskon mieleen siitä voi tehdä mutta käytännöllistä (omaan mieleen) siitä ei saa. Mutta pitää vaan hyväksyä tosiasiat ja tehdä siitä edes kiva, tai ainakin yrittää.

        No näinhän se on , pitää tyytyä siihen mitä saa.


      • Tiritiriteijaa
        siilenämää kirjoitti:

        No näinhän se on , pitää tyytyä siihen mitä saa.

        Minä joudun toistaiseksi tyytymään pohjapiirrokseen - myöhemmin syksyllä on mahdollista käydä tutustumassa huoneistoon myös paikan päällä.

        Vaikuttaisi hyvinkin tarkoituksenmukaiselta, toimivalta ja esteettömältä eteiseltä: Löytyy parkkitila rollaattorille. Omaiset tai muut kotiavut löytävät siivouskomeron heti kättelyssä. Koskaan aiemmin ei ole ollut näin lyhyt kauppakassien kantomatka eteisestä jääkaapille. Vielä kun saisi liikkeenilmaisimen avulla toimivan valaistuksen. Olisi mukavampi ja turvallisempi tulla kotiin talvipimeällä ...


    • korppisylisiltä

      Jo otsikosta tiesin kenen tekemä aloitus

      • Mitä väliä sillä. Elä tu riitaa haastamaan mun ketjuun, jookosta.


      • jösses.sitte
        siilenämää kirjoitti:

        Mitä väliä sillä. Elä tu riitaa haastamaan mun ketjuun, jookosta.

        Ihanko tämä ketju on sinun omaisuutta?


      • jösses.sitte kirjoitti:

        Ihanko tämä ketju on sinun omaisuutta?

        Joo, sanon samaa mitä Korppis The Kotka on sanontu minulle joten eikös ollukki kivasti sanottu vai kui. Vai ootko itse Korppis?


    • reppuriika

      Aina ei tarvitse astua edes eteiseen kun ulko-ovi vaikka kerrostalossa antaa vihiä millainen isännyys kotia hallinoi. Millainen matto on ovella, onko ovikoriste ajankohtainen, mitä se symbolisoi. Itselläni on kipsistä risti englantilaisella tekstillä The Lord in my light and my salvation. Ps. 23. 1. Herra on valkeuteni ja pelastukseni. Nimikyltti voi repsottaa, kirjaimia on pudonnut tai kallellaan sinne tänne. Meidän talossa lukee erään nimikyltin päällä mummola ja pappala. Joskus postiluukun ympärys on likainen ja muutenkin rivan tai lukkopesän seutu on tuhruinen, mutta silti ovessa voi olla jotain somisteita ja yksityiskohtia tai sitten vain on sitä ajan kanssa kertynyttä pinttynyttä likaa.
      Joskus näkee jo porrastasanteella asuuko kodissa lapsiperhe, sillä jotain saattaa viittaavaa olla oven vieressä. Koiraasunnoissa on usein myös koiran kuva ovessa.

      • Hyvin kuvattu reppuriika, allekirjoitan.


    • vanahanaakka

      Pelkkä tuulikaappi n.100x75, jossa pieni avonaulakko ja pieni kenkäteline kulloisenkin vuodenajan päivittäisille ulkoiluvarusteilleni. Ovesta suoraan tupakeittiöön ja makuuhuone liukuoven takana. Asuntoni on pieni näppärä yksiö, just minun tarpeisiin sopiva.....vieraatkaan ei pääse salaa ovelleni kun joutuvat ikkunan edestä kulkemaan :)

    • hmpff

      Bohemian rhapsody. Meillä on aika iso eteinen, mikä on pikkasen hankalaa sisustaa. Koska se on myös "neljän tuulen risteys" josta pääsee keittiöön, ala-maailmaan, itä-siipeen ja länsi-siipeen niin siellä pitää myös olla tilaa pyöriä. On siinä se hyvä puoli, että jos väkeä kertyy enemmän, rauhassa suorittaa halausrituaalit mennen tullen, ilman että ahdistuu.

      Ottakaa jotain piristävää tähän väliin, ettette nukahda, meinaan nyt se lähtee... käyntiin. Engage.

      Vasemmalla puolella on ovi kellariin, ja sen vieressä syvennys jonka eteen on laitettu kaksi peili-liukuovea. Ihana syvennys, on monesti pelastanut kun joku ilmoittaa puoli tuntia ennen että "nyt me tullaan". Sinne mahtuu kevyesti kahden naisen takit, aikoinaan myös yhden nuoren miehen neljä mc-ajotakkia, ne jos jokin vie tilaa. Kaikki kengät ei mahdu, sen nuoren naisen 55 paria pitää sijoittaa muualle.

      Suoraan edessä on kulunut harmaa talonpoikaiskaappi, matala, jykevä, jaksaa kantaa koko suvun jonka olen kehystänyt ja ripustanut sen yläpuolelle. He toivottavat tervetulleiksi, osaksi "meitä", mutta auta armias jos olet tuhma, Wilhelmiinan tuima katse seuraa sua tappiin asti.

      Oikealla on heti oven vieressä nojatuoli, jonka päälle olen vetänyt isosäidin äidin virkkaama värikäs tilkkupeitto. Se on yksi mun aarteista. Tuoli on oikeastaan isää varten, kun hän tulee sisälle, hän saattaa istahtaa siihen hetken ennen kuin jatkaa länsi-siipeen :) Tuolin yläpuolella on isoäidin ompelema käsityö, taulu jossa lukee "envar sin egen lyckas smed". Sekä pikkunaulakko avaimia varten, jossa on lokero kirjeitä varten. Siellä on kaikki maksamattomat laskut, ja muut tärkeät jutut joita voi tarvita lähiaikoina. Kaikki kuulokkeet roikkuu siellä myös, ettei nuorille tule hätä ennen kuin lähtevät ovesta bussiin tai junaan.

      Mahtuu sinne myös jalallinen naulakko että tutut saa takin heitettyä johonkin. Märkää sadetakkia varten ja koiran vermeille.

      Keskellä ei ole kuin valtava sininen räsymatto. Mattoja mulla ei paljon ole, ja tuossa on ihanaa käydä putsaamassa paljaat jalat hiekasta. Sitä koiraperheessä tahtoo riittää.

      Katossa on valaisin jossa kolme lamppua. Eilen kävi niin, että huomasin että vain yksi niistä palaa enää. Eipä löytynyt laaristani kuin kaksi uutta, toinen pallomainen, pienempi kuin se joka on vielä hengissä, ja toinen sellainen kierremallinen. Njääh, mä ajattelin, ja ruuvasin ne silti paikalleen. Katto on aika korkea, ei kukaan huomaa. Kytkin valot päälle - ensin syttyi vanha, pikkasen kellertävä, sitten se pienempi pyöreä hyökkäsi päin silmiä *bling*, ja lopuksi kierrelamppu heräsi hitaasti eloon täysin valkoisena. Kyllä tuon vaan huomaa. Neitsyt ei kestä tuollaista ei-feng shuita.

      Tahdon vielä lopuksi huomauttaa, että en ole kovinkaan montaa huonekalua ostanut elämäni aikana. Kaikki ovat jotenkin kulkeutuneet mun luokse, ja jonkun ihmeen kaavaan mukaan kaikki sopii silti yhteen. Siitä tulee bohemian rhapsody, mikä sopii mulle vallan hyvin. Tykkään sellaisesta ei-niin-sliipatusta, mitä enemmän ajan merkkiä, sitä enemmän sielua. Jos mun pitäisi valita itse uusista huonekaluista, niin joku tehdastyyli sopisi mainiosti.

      • Heikunkeikku

        "hmpff"
        Olipas mukava lukea.
        Valaisimen lamput, jotka heräävät eloon eriaikaisesti omine väreineen. Hauskaa.
        Lähdin helposti vaeltelemaan sanojesi kera eteisen eri sopukoihin.
        Sain Hyvin kodikkaan fiiliksen eteisestäsi.
        Ala-maailma, itä-siipi ja länsi-siipi toivat lähes kartanomaisen tunnelman kera talonpoikaiskaapin.
        Olisit voinut pitemmästikin kirjoittaa, niin mukavaa oli lukea.
        Hmmm.... entäs sun olkkarisi tai keittiösi, miten olis, jos niistäkin maalaisit meille taulun luettavaksi:)


      • New-age

        Ilmeisesti tämän ketjun innoittamana näin unta Putinista.
        Asuin kellariasunnossa mukamas ja olin poistanut jalkalistat ja seuraavaksi piti poistaa parketti rullaamalla kuin matto, vesivahinko? P. katseli ystävällisesti hymyillen remonttiani. Oli määrä, että kun parketti on poissa, hän tulee kylään. Siinä oli joku turvamies mukana selittelemässä. Minulla on uiva lautaparketti pontista kiinni liimattu, minkä voisi teoriassa keriä rullalle.
        Siinä unessa kohtasin myös entisen nuoren ravintoloitsijan, joka oli menettänyt kaiken. Hän vain itki ja itki. Yritin lohduttaa sanoin ja silitin päätä, kuten pikkulasta.


      • hmpff
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "hmpff"
        Olipas mukava lukea.
        Valaisimen lamput, jotka heräävät eloon eriaikaisesti omine väreineen. Hauskaa.
        Lähdin helposti vaeltelemaan sanojesi kera eteisen eri sopukoihin.
        Sain Hyvin kodikkaan fiiliksen eteisestäsi.
        Ala-maailma, itä-siipi ja länsi-siipi toivat lähes kartanomaisen tunnelman kera talonpoikaiskaapin.
        Olisit voinut pitemmästikin kirjoittaa, niin mukavaa oli lukea.
        Hmmm.... entäs sun olkkarisi tai keittiösi, miten olis, jos niistäkin maalaisit meille taulun luettavaksi:)

        Kiitos Heikku, meitä on ainakin kaksi jotka tykkää pitkistä jutuista :) Mutta enmää ny kehtaa enempää... :))

        Pari huomiota vain kodeista noin yleisesti. Jos haluaa lämpöä kotiin, niin ehdottomasti pitää tapetoida. Se on ihan must, ei maalia. Ja sitten vielä sellainen juttu, että koti ei synny hetkessä, asuinpaikka kylläkin. Mutta koti on luotu tarpeista. Kun saa sen toimivaksi niin, että kaikki pienet toiminnot saa paikkansa, niin sitten... Se ei tapahdu hetkessä, ei edes vuodessa. Pesää on kivaa rakentaa :)


      • hmpff
        New-age kirjoitti:

        Ilmeisesti tämän ketjun innoittamana näin unta Putinista.
        Asuin kellariasunnossa mukamas ja olin poistanut jalkalistat ja seuraavaksi piti poistaa parketti rullaamalla kuin matto, vesivahinko? P. katseli ystävällisesti hymyillen remonttiani. Oli määrä, että kun parketti on poissa, hän tulee kylään. Siinä oli joku turvamies mukana selittelemässä. Minulla on uiva lautaparketti pontista kiinni liimattu, minkä voisi teoriassa keriä rullalle.
        Siinä unessa kohtasin myös entisen nuoren ravintoloitsijan, joka oli menettänyt kaiken. Hän vain itki ja itki. Yritin lohduttaa sanoin ja silitin päätä, kuten pikkulasta.

        Mä en kyllä sinuna olisi poistanut parkettia ikinä :)) mielummin hometta kuin Putinia..


      • New-age

        Hmpf
        Sun lamppujuttu kuullostaa jotensakin tutulta. Mulla oli hämyvalaistus pitkään eteisessä eli pienen seinälampun varassa. Ystäväni mies auttoi katon plafondilamppujen vaihdossa juhannuksen alla. On kelvannut, hyvinkin.
        Parhaillaan tulee "Oma koti kullan kallis", siinäpä ihan käytännöllisiäkin ohjeita.


      • New-age kirjoitti:

        Ilmeisesti tämän ketjun innoittamana näin unta Putinista.
        Asuin kellariasunnossa mukamas ja olin poistanut jalkalistat ja seuraavaksi piti poistaa parketti rullaamalla kuin matto, vesivahinko? P. katseli ystävällisesti hymyillen remonttiani. Oli määrä, että kun parketti on poissa, hän tulee kylään. Siinä oli joku turvamies mukana selittelemässä. Minulla on uiva lautaparketti pontista kiinni liimattu, minkä voisi teoriassa keriä rullalle.
        Siinä unessa kohtasin myös entisen nuoren ravintoloitsijan, joka oli menettänyt kaiken. Hän vain itki ja itki. Yritin lohduttaa sanoin ja silitin päätä, kuten pikkulasta.

        Palstalaisen kirjotuksen aiheuttama painajainen siis :). En tiedä pitäiskö sanoa sori :).


    • Mun eteinen ei ole oikeestaan mitenkään sisustettu. Suurimman tilan siellä ottaa pakastearkku ja suuri vanha keittiösohva jonka sisällä säilytän mattoja ja joka samalla palvelee paikkana mihin laittaa laukut, kassit, ostokset ja johssa yleensä pidän tilaa vapaana että jos joku haluaa istuutua laittamaan esim saappaita jalkaan. Peräseinällä on hyllykkö jossa säilytän romppeita, puutarhatyökaluja, käsineitä ja kenkiä , jotka ovat poissa käytöstä. Ikkunalaudalla kukoistavat mun pelargoniat ja pari somaa kilpikonnalamppu antavat valoa ja tunnelmaa kesäiltaan. Oven pielessä vaatenaulakko ja kenkäteline. Kenkiä paljon ja ne ei mahdu alkuunkaan telineeseen vaan levittäytyvät puusohvan alle ja sisäoven taakse. Oven päällä taulu jossa lukee "casa de los abuelos". Väliseinällä roikkuu kaksi veneilyliiviä ja yksi pyöräilykypärä. Ikkunoilla sisäpuolella mun Kolumbiasta tuodut antiikkiset kupariset suklaajuomakannut. Avainkaappi ovenpielessä .
      ***
      Halimiset ja muut seremoniat hoidammekin sitten sisäeteisessä eli hallissa josta lähtevät portaat yläkertaan ja ovet avautuvat alakerran huoneisiin. Sekin vain vaatimaton maalaiseteinen: 70-luvun retroväreillä sisustettu, pari panamalaista kuna-intiaanien aplikaatiota tauluina, seinäkello, kenkä- ja ulkovaatekaappi, iso peili. piironki ja palosammutin.

      • flegmaatti

        Olen suorastaan katteellinen eteispuitteistasi jotka eivät ole mahdollisia tavallisessa kerrostaloasunnossa.
        Nauti olostasi!


    • flegmaatti

      Miksi pitäisi yrittää ajatella toisten aivoilla? Eikö oma viihtyminen ole tärkeintä?
      Jos joku saa näkemästään vatsanväänteitä niin sehän on vain kyseisen henkilön migreeni.
      Koskee myös muita asioita!

      • Jos ei pääse samoille herzeille niin ei pääse 😋


      • siilenämää kirjoitti:

        Jos ei pääse samoille herzeille niin ei pääse 😋

        Ja ei tarrvitse ajatella toisten aivoilla van mielestäni kyse on siitä, minkälaisen vaikutuksen sinusta jo eteisestä saa. Ja sen vaikutelman ei tarvitse olla toisten aivoilla luotu vaan omilla.


      • Heikunkeikku
        siilenämää kirjoitti:

        Ja ei tarrvitse ajatella toisten aivoilla van mielestäni kyse on siitä, minkälaisen vaikutuksen sinusta jo eteisestä saa. Ja sen vaikutelman ei tarvitse olla toisten aivoilla luotu vaan omilla.

        En minäkään usko, että tämän ikäiset ajattelisivat toisten aivoilla. Ajatuskin tuntuu koomiselta.
        Kysyit aloituksessasi, että minkälainen eteisesi on ja minkälainen haluaisit sen olevan.
        Eteisten ilme vaihtelee paljon, riippuen onko kyse esimerkiksi perheestä, jossa on monta lasta.
        Meillä aikanaan, kun lapset olivat pieniä, niin voi hitsi sitä kenkämäärää eteisen lattialla, kun liuta kavereitakin oli meillä kylässä. Se oli sitä aikaa se. Lapsilla on myös taipumusta hosumalla laittaa ulkovaatteet naulakkoon, josta ne mukavan helposti putoavat lattialle :)
        Minulla, joka asun yksin, niin eteisen kaapit ja lattia ovat siistit, koska yksineläjällä ei vaatekaappikaan täyty niin paljon, kuin täyttyisi vaikka olisi yks ihminen enemmän.

        Mulla on siinä asiassa hyvä, kun ulko-oven vieressä on ulkovarasto. Sinne voi nakata kasan pelastusliivejä, virvelit ynnä muut kapistukset. Jos varastoa ei olisi, niin sitten ainakin tässä asunnossa olisi ongelma, että mihinkä mikäkin mahtuu.

        JOS minulla olisi vielä lapsia kotona tai olisin muuttanut jonkun kumppanin kanssa uuteen asuntoon, niin arvelen, että en olisi halunnut tätä asuntoa ostaa.
        Asuntoni on kaunis (omasta mielestä), moderni, mutta epäsopiva lapsiperheille. Kaks nyt menis, mutta kaappitilaa olisi niukasti kahdelle. Nyt "menöö" hyvin kaappitilankin suhteen.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        En minäkään usko, että tämän ikäiset ajattelisivat toisten aivoilla. Ajatuskin tuntuu koomiselta.
        Kysyit aloituksessasi, että minkälainen eteisesi on ja minkälainen haluaisit sen olevan.
        Eteisten ilme vaihtelee paljon, riippuen onko kyse esimerkiksi perheestä, jossa on monta lasta.
        Meillä aikanaan, kun lapset olivat pieniä, niin voi hitsi sitä kenkämäärää eteisen lattialla, kun liuta kavereitakin oli meillä kylässä. Se oli sitä aikaa se. Lapsilla on myös taipumusta hosumalla laittaa ulkovaatteet naulakkoon, josta ne mukavan helposti putoavat lattialle :)
        Minulla, joka asun yksin, niin eteisen kaapit ja lattia ovat siistit, koska yksineläjällä ei vaatekaappikaan täyty niin paljon, kuin täyttyisi vaikka olisi yks ihminen enemmän.

        Mulla on siinä asiassa hyvä, kun ulko-oven vieressä on ulkovarasto. Sinne voi nakata kasan pelastusliivejä, virvelit ynnä muut kapistukset. Jos varastoa ei olisi, niin sitten ainakin tässä asunnossa olisi ongelma, että mihinkä mikäkin mahtuu.

        JOS minulla olisi vielä lapsia kotona tai olisin muuttanut jonkun kumppanin kanssa uuteen asuntoon, niin arvelen, että en olisi halunnut tätä asuntoa ostaa.
        Asuntoni on kaunis (omasta mielestä), moderni, mutta epäsopiva lapsiperheille. Kaks nyt menis, mutta kaappitilaa olisi niukasti kahdelle. Nyt "menöö" hyvin kaappitilankin suhteen.

        Tuo on nii totta. Ihmisen elämänkaaressa on eri vaiheita ja eteinenkin tarpeineen elää sen mukaisesti. Ja asukkaiden. Kyllähän yhden tai kahden hengen eteinen on erilainen kuin vaikka usealapsisen perheen. Kuitenkin eteistä laittaessa voi suunnitella tavaroille paikkansa vaikka ne eivät sitten aina paikoillaan olisikaan. Perusasia kuitenkin on perussiisteys. Lika ei kuulu kenenkään eteiseen. Viikkosiivous riittää ja tarvittaessa paikkaus :).


      • flegmaatti

        Itsenäisesti ajattelevat. Käsi sydämelle!
        Miten paljon myydään erilaisia tavaroita ja palveluja perustuen juuri siihen mitä manipuloinnin kohde ainakin alitajuisesti haluaa viestiä ympäristölle.
        Todistaa jotain? Kuulua joukkoon?

        "Minkälaisen vaikutuksen sinusta jo eteisessä saa" on juuri tuota toisten aivoilla ajattelemista.
        Syventykää!


      • Heikunkeikku
        flegmaatti kirjoitti:

        Itsenäisesti ajattelevat. Käsi sydämelle!
        Miten paljon myydään erilaisia tavaroita ja palveluja perustuen juuri siihen mitä manipuloinnin kohde ainakin alitajuisesti haluaa viestiä ympäristölle.
        Todistaa jotain? Kuulua joukkoon?

        "Minkälaisen vaikutuksen sinusta jo eteisessä saa" on juuri tuota toisten aivoilla ajattelemista.
        Syventykää!

        Kyllä minä olen syventynyt.
        Meinaatko, että vain sinä ajattelet omilla aivoilla ja kukaan muu ei ajattele?
        Minä en muista tiedä, mutta itsestäni voin sanoa, että minua ei manipuloida, eikä myydä erilaisia esineitä ellen itse halua jotakin ostaa.

        Minä tahdon sisustaa oman asuntoni juuri siten, kuin haluan. Se onkin tarkkaa touhua, koska en tahdo huoneen "kallistuvan" väärään suuntaan huonekalujen sijainnin takia. Tahdon huoneitten olevan tasapainossa koriste-esineitä myöten. Myös värit ovat tarkkaan suunniteltu.
        En sisusta asuntoani ajatuksella, että sen pitäisi miellyttää vieraita ihmisiä. Tahdon miellyttää vain itseäni.
        En myöskään mene muodin mukaan, vaan sen mukaan, että esim. huonekalut kestävät kauan.
        Mun umpipuinen kaksiosainen lasivitriini on vuodesta toiseen yhtä hyvän näköinen. Se on yli 30 vuotta vanha. Oli erittäin kallis, mutta kannatti ostaa. Edelleen tyylikkään näköinen minun silmiini.
        Uuden sohvan ostin, kun tähän asuntoon muutin. Luultavasti sekin toimittaa asiansa pitkän aikaa pepunalustana. Luonnonvalkoinen muhkea nahkasohva.
        Ym. ym.
        Tauluja on hiton paljon eri huoneissa, kuten myös palmupuita (yksi palmupuu on kahden kerroksen korkuinen) ja muita isoja viherkasveja.
        Pidän väljästä sisustuksesta. Vähemmän huonekaluja, mutta runsaasti kasveja.
        En piittaa himpun vertaa, mitä muuta ajattelevat, kun tänne yläkertaan laitoin ikkunoihin oranssinväriset verhot ja yksi verho pikimusta. Moni ei olisi semmosta laittanut, mun mielestä se on ylihieno.


      • flegmaatti kirjoitti:

        Itsenäisesti ajattelevat. Käsi sydämelle!
        Miten paljon myydään erilaisia tavaroita ja palveluja perustuen juuri siihen mitä manipuloinnin kohde ainakin alitajuisesti haluaa viestiä ympäristölle.
        Todistaa jotain? Kuulua joukkoon?

        "Minkälaisen vaikutuksen sinusta jo eteisessä saa" on juuri tuota toisten aivoilla ajattelemista.
        Syventykää!

        Jaa minen tiiä muuta kuin sen että haluan eteisen olevan sellainen inhimillinen ja minua kuvastava. Sellainen että vieraan on eteisen puolesta ainakin meille miellyttävä tulla. Jos eteinen on joku rytöläjä, likainen ja haiseva niin varsinekin ensivaikutlema sinusta on taattu, siis tietynlaisena. Sille ei voi mitää mutta näinpä se vaan on.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kyllä minä olen syventynyt.
        Meinaatko, että vain sinä ajattelet omilla aivoilla ja kukaan muu ei ajattele?
        Minä en muista tiedä, mutta itsestäni voin sanoa, että minua ei manipuloida, eikä myydä erilaisia esineitä ellen itse halua jotakin ostaa.

        Minä tahdon sisustaa oman asuntoni juuri siten, kuin haluan. Se onkin tarkkaa touhua, koska en tahdo huoneen "kallistuvan" väärään suuntaan huonekalujen sijainnin takia. Tahdon huoneitten olevan tasapainossa koriste-esineitä myöten. Myös värit ovat tarkkaan suunniteltu.
        En sisusta asuntoani ajatuksella, että sen pitäisi miellyttää vieraita ihmisiä. Tahdon miellyttää vain itseäni.
        En myöskään mene muodin mukaan, vaan sen mukaan, että esim. huonekalut kestävät kauan.
        Mun umpipuinen kaksiosainen lasivitriini on vuodesta toiseen yhtä hyvän näköinen. Se on yli 30 vuotta vanha. Oli erittäin kallis, mutta kannatti ostaa. Edelleen tyylikkään näköinen minun silmiini.
        Uuden sohvan ostin, kun tähän asuntoon muutin. Luultavasti sekin toimittaa asiansa pitkän aikaa pepunalustana. Luonnonvalkoinen muhkea nahkasohva.
        Ym. ym.
        Tauluja on hiton paljon eri huoneissa, kuten myös palmupuita (yksi palmupuu on kahden kerroksen korkuinen) ja muita isoja viherkasveja.
        Pidän väljästä sisustuksesta. Vähemmän huonekaluja, mutta runsaasti kasveja.
        En piittaa himpun vertaa, mitä muuta ajattelevat, kun tänne yläkertaan laitoin ikkunoihin oranssinväriset verhot ja yksi verho pikimusta. Moni ei olisi semmosta laittanut, mun mielestä se on ylihieno.

        Juu. Minä haluan myös että kotini on minusta ja minulle viihtyisä. Tykkään myös siitä että varsinkin ensi kertaa tulevat vieraani vastaanottaa siisti ja kiva eteinen, minun maullani sisustettu. En ymmärrä mitä sillä on manipuloinnin tai myymisen kanssa tekemistä. Vaan onko näin että kuuluisat miehen putkiaivot eivät sitä ymmärrä :DD.


      • flegmaatti
        siilenämää kirjoitti:

        Jaa minen tiiä muuta kuin sen että haluan eteisen olevan sellainen inhimillinen ja minua kuvastava. Sellainen että vieraan on eteisen puolesta ainakin meille miellyttävä tulla. Jos eteinen on joku rytöläjä, likainen ja haiseva niin varsinekin ensivaikutlema sinusta on taattu, siis tietynlaisena. Sille ei voi mitää mutta näinpä se vaan on.

        Jos laittaa asuntonsa ja eteisensä itseään varten niin se ei merkitse sitä, että se olisi rytöläjä tai likainen.
        Tippaleipäaivot eivät välttämättä huomaa milloin ne ovat taitavan manipuloinnin kohteena.

        Ensi kertaa tuleville halutaan viestittää omaa persoonaa?!
        Miksi ei vain ole oma itsensä? Miksi viestittää?


      • flegmaatti kirjoitti:

        Jos laittaa asuntonsa ja eteisensä itseään varten niin se ei merkitse sitä, että se olisi rytöläjä tai likainen.
        Tippaleipäaivot eivät välttämättä huomaa milloin ne ovat taitavan manipuloinnin kohteena.

        Ensi kertaa tuleville halutaan viestittää omaa persoonaa?!
        Miksi ei vain ole oma itsensä? Miksi viestittää?

        Kukahan esim minua manipuloi vai olisiko kyse siitä että emme ymmärrä mitä toinen haluaa viestittää?

        No sitähän se nimenomaan on että on omine eteisineen oma itsensä :D. Viesti tulee ihan siinä sivussa. Niin kuin yleensä ensivaikutelma minkä ihmisestä saa.

        En minäkään ymmärrä miksi pitää julkisella palstalla tuoda tuomaan esiin omaa "mieskuntoaan"? Mitä sillä haluaa viestittää? Miksei voi olla vaan omana itsenään ja näyttää niille kuntonsa jotka siitä ovat kiinnostuneita tai osallisena?


      • flegmaatti
        siilenämää kirjoitti:

        Kukahan esim minua manipuloi vai olisiko kyse siitä että emme ymmärrä mitä toinen haluaa viestittää?

        No sitähän se nimenomaan on että on omine eteisineen oma itsensä :D. Viesti tulee ihan siinä sivussa. Niin kuin yleensä ensivaikutelma minkä ihmisestä saa.

        En minäkään ymmärrä miksi pitää julkisella palstalla tuoda tuomaan esiin omaa "mieskuntoaan"? Mitä sillä haluaa viestittää? Miksei voi olla vaan omana itsenään ja näyttää niille kuntonsa jotka siitä ovat kiinnostuneita tai osallisena?

        "Mieskunto" taitaa olla sinun vahva muistijälkesi muulta osastolta.
        Olet analysoinut tekstejä kiitettävällä tarkkuudella koska kuntoilu- ja terveyspalstoilla olen käyttänyt eri nimimerkkiä.

        Asiaa sivuten minua hämmästyttää kansallinen heikkoutemme, itsemme vähättely!
        Kukaan ei saisi olla edes omasta mielestään missään hyvä saati sitten ilmasta se vaikkapa numeerisesti, ilman omaa kommentointia.
        Tosiasian toteaminen ei ole kehumista.

        Hamassa muinaisuudessa, tehokkaan ilmaisun kurssin alussa saimme tehtäväksi miettiä 5:n minuutin aikana kaksi asiaa jossa omasta mielestämme olemme hyviä. 20 hengen kurssilaisista minun lisäkseni vain yksi pystyi nimeämään nuo kaksi, omasta mieletä hyvää omnaisuutta.
        Kurssittaja kommentoi, että miten kuvittelemme muiden uskovan meihin kun emme usko itsekään.

        Ilkeänä ihmisenä tunnustan käyttäneeni tuota kanssaihmisten kateudeksi muuntuvaa heikkoutta helppona provsoinnin lähteenä.

        Ärsyttävä loppuhenkonen mieskuntomuisteloosi. Maaliskuun labrakokeessa S-Testolukemani oli 37,4. Miesten yleinen viitearvoalue on 10 - 38 / 40. Tulosteeni , 5 - 25, lienee tarkoitettu ikäluokalleni.
        On muuten taatusti ensimminen kerta kun sivuan tätä asiaa tällä palstalla!
        Jos riittää kiinnostustasi niin voin kertoa myös kehoni koostumuksen sisältäen mm. rasvat, lihasmassat, fitnessindeksin yms.
        Puntilta vaikkapa maastavedon vaikka se nyt ei asiaa harrastamattomalle kerro mitään . Yms.

        Jos joku kokee kehumiseksi niin sitähän se on vain kokijan omassa päässä.


      • New-age
        siilenämää kirjoitti:

        Juu. Minä haluan myös että kotini on minusta ja minulle viihtyisä. Tykkään myös siitä että varsinkin ensi kertaa tulevat vieraani vastaanottaa siisti ja kiva eteinen, minun maullani sisustettu. En ymmärrä mitä sillä on manipuloinnin tai myymisen kanssa tekemistä. Vaan onko näin että kuuluisat miehen putkiaivot eivät sitä ymmärrä :DD.

        Täytyypä täsmentää. Siisteys on tärkeää; puhtaus on puoli ruokaa...
        Ja jotenkin omien ratkaisujen on oltava funktionaalisia. En sitten sisusta funkkistyyliin.
        Ja jossain aiemmin olen kertonut, että pyrin vähentämään ja vähentämään turhakkeita, ts. koristesälää. Olen antanut pois, vienyt lähetyskirpparille jne.
        Jokuhan voi tehdä "löydön".
        Kyllähän se, olla oma itsensä, mutta jos ottaa mallia jostain, onkohan se ihan hirveän vakavaa. Kunhan kerkeäisivät ihmiset elää ja asua kodeissaan.
        Rakenteiden kunnossapito->on erittäin tärkeää. Moni asukas ei haluaisi yhtiön panostavan mihinkään enää, kun lainat on maksettu pois. Ajattelen toisin. Arvo säilyy.


      • flegmaatti kirjoitti:

        "Mieskunto" taitaa olla sinun vahva muistijälkesi muulta osastolta.
        Olet analysoinut tekstejä kiitettävällä tarkkuudella koska kuntoilu- ja terveyspalstoilla olen käyttänyt eri nimimerkkiä.

        Asiaa sivuten minua hämmästyttää kansallinen heikkoutemme, itsemme vähättely!
        Kukaan ei saisi olla edes omasta mielestään missään hyvä saati sitten ilmasta se vaikkapa numeerisesti, ilman omaa kommentointia.
        Tosiasian toteaminen ei ole kehumista.

        Hamassa muinaisuudessa, tehokkaan ilmaisun kurssin alussa saimme tehtäväksi miettiä 5:n minuutin aikana kaksi asiaa jossa omasta mielestämme olemme hyviä. 20 hengen kurssilaisista minun lisäkseni vain yksi pystyi nimeämään nuo kaksi, omasta mieletä hyvää omnaisuutta.
        Kurssittaja kommentoi, että miten kuvittelemme muiden uskovan meihin kun emme usko itsekään.

        Ilkeänä ihmisenä tunnustan käyttäneeni tuota kanssaihmisten kateudeksi muuntuvaa heikkoutta helppona provsoinnin lähteenä.

        Ärsyttävä loppuhenkonen mieskuntomuisteloosi. Maaliskuun labrakokeessa S-Testolukemani oli 37,4. Miesten yleinen viitearvoalue on 10 - 38 / 40. Tulosteeni , 5 - 25, lienee tarkoitettu ikäluokalleni.
        On muuten taatusti ensimminen kerta kun sivuan tätä asiaa tällä palstalla!
        Jos riittää kiinnostustasi niin voin kertoa myös kehoni koostumuksen sisältäen mm. rasvat, lihasmassat, fitnessindeksin yms.
        Puntilta vaikkapa maastavedon vaikka se nyt ei asiaa harrastamattomalle kerro mitään . Yms.

        Jos joku kokee kehumiseksi niin sitähän se on vain kokijan omassa päässä.

        Noni. Vertasi vaan. Joku haluaa tuoda esiin minuuttia eteisen muodossa, toinen mieskuntona ja testosteroniaarvonsa. Onko yhtään sen kummempi 😁. Mitä kukin elämässään painottaa vai kuinka😎.


      • siilenämää kirjoitti:

        Noni. Vertasi vaan. Joku haluaa tuoda esiin minuuttia eteisen muodossa, toinen mieskuntona ja testosteroniaarvonsa. Onko yhtään sen kummempi 😁. Mitä kukin elämässään painottaa vai kuinka😎.

        siis minuutta ....


    • reppuriika

      Minä astun vielä kanssanne porstuaan. Tulee mieleen isän vanhempien koti, rintamamiestyyliin rakennettu talo, jossa oli alakerta ja ullakko. Eteinen oli maalattu vaaleansiniharmaasävyllä ja lattialla oli hieman rispaantunut räsymatto ja liekö se ollut aina viimeisen päälle pudaskaan. Vasemmalla puolella oli ullakon ovi ja ruokakomerot ja oikealla jokin pöytätaso ja ikkunalla kukkivia mummonbelargonioita ja muita kukkia. Maalla ennen astuttaessa taloon aisti omalaatuisen erikoisen tuoksun ja vieläkin muistan näitä tuoksuja kun ajattelen lapsuusajan naapureita. Muistan kun puhuimme Alanteen tuoksusta, Lehtovaaran, Marjalan tuoksusta, ym. Nyt jälkeenpäin olen lukenut että jokaisessa kodissa on oma bakteerikantansa.

      • Minunkin mummolassani oli juuri kuvaamasilainen rintamamiestalon eteinen. Tai ensin oli porstua ja sen jälkeen pieni eteinen, josta nousi portaat yläkertaan ja toinen ovi tupaan, toinen kamariin. Muistan leppoisan tunnelman portailla istuessani kun paarmat pörräsivät porstun ikkunoissa Pelakuiden seassa. Oman mummolan oma vaikutelma <3.


    • bessie-

      Toivotan ihmiset tervetulleiksi kotiini myös sillä, että eteiseni ulkovaatteiden ja jalkineiden säilytyspaikkani on sisälle tulevan kannalta ajatellen niin helppo ja toimiva kuin suinkin mahdollista.

      Olen mm. teettänyt eteiseeni (150 x 160 senttiä) seinästä seinään ulottuvan kokolattiamaton korkealaatuisesta suomalaisesta kuramatosta. Matto näyttää jatkuvan vasemmalle huoneiden puolelle vaatekaappi/avonaulakko/vaatekaappi yhdistelmän eteen, siinä on kuitenkin kaksi toisissaan kiinni olevaa mattoa ja vielä kolmaskin, se peittää avonaulakkosyvennyksen lattian.
      Aiemmassa (sisustus)ratkaisussa oli turhan paljon hukkatilaa sillä eiväthän ihmiset hevin astu ainakaan märillä tai lumisilla ulkokengillä paljaalle parketille, eivät liioin jätä sille kenkiään. Myös koristeellisille kelim matoille astumista/kenkien jättämistä jotkut arastelivat, vaikka ei olisi tarvinnut sillä kuramaton virkaa hoitamaan olin nekin laittanut.
      Nyt kaikki tulijat tohtivat lampsia tarvittaessa suoraan peremmälle kenkiään riisumaan, pois eteistä tukkimasta ja kengille on tilaa seinän vierillä ja ja naulakon alla ja siellä täällä. Ratkaisu myös on ihan hyvän näköinen kun yksiväriset, vaalean beiget matot ovat saumattomasti kiinni toisissaan. Tarpeeksi, mutta ei liikaa kuramaton näköiset mielestäni.
      Myös eteisen valaisin on teetetty. Yhdellä valaisimella osittain vaatekaapin varjostama eteinen tai ainakin sen joku sopukka olisi liian pimeä. Neliön muotoisella kiskovalaisimella jossa viisi spottivalaisinta eteiseen saa todella hyvän siivousvalon, hyvän yleisvalon ja tarkan kohdevalon esim. yhdessä eteisen nurkassa olevaan korkeaan hyllykaappiin jossa säilytän kenkiä ym. 'eteiseen kuuluvaa'.
      Peili on omalla (mustalla) jalustallaan seisova. Se on toimivin ratkaisu noin pienessä eteisessä, koska sitä voi säädellä niin monella tavalla. Peiliosaa voi kallistaa omaan pituutensa sopivaksi ja koko peiliä hieman kääntämällä saa muutettua katselukulmaa.

      Pariton "Unikko" kumisaapas toimii telineenä pitkävartisille kenkälusikoille. Sen verran olen eteistä 'sisustanut', että tämä punainen unikkokuosi on määrännyt halpojen muovisten kenkälusikoiden värin, toinen on punainen ja toinen musta. Oven vieressä olevan hempeillä kukkamaalauksilla koristellun kauniin puisen seinäkellonkin vaihdoin muoviseen mustaan.

    • aina.i.ankeinenn

      just sellanen kun viiskytluvun taloissa on alkuperäinen ja aina sekaisin
      ensin kylmä eteinen missä on kaks ovee toinen sisälle ja toinen vinttiin
      sit sellanen lämmin eteinen missä on pari kaappia ja hyllykkö jossa on koreja
      mihin voi hyvin piilottaa kaikki tavarat niin ettei niitä löydä koskaan
      pari tuolia vanha kulunu sillon viiskyt luvulla maalattu lautalattia
      ja ovi kylppäriin joka on pykätty siihen myöhemmin
      ja oviaukko tupaan jossa on ollu ovi mutta on otettu pois
      kamariin olis eteisestä myös ovi mutta se on peitetty sillä hyllyköllä.

    • ei_asumiskeskeinen

      Minä tapaan ihmisiä asuntojen ulkopuolella. Asunto on vain tukikohta, jossa nukun ja vaihdan vaatteita. Näin ollen en kiinnitä mitään huomiota myöskään toisten ihmisten eteisiin, jos joudun sellaisissa käymään. Enkä asuntoihin muutoinkaan. Ihmisiin itseensä sen sijaan kiinnitän, en ulkoisiin puitteisiin.

      • flegmaatti

        Minun mielestäni tuo on malliesimerkki terveen itsetuntoisesta ja sosiaalisen elämänsä järkeville perusteille luoneesta ihmisestä!

        Kirjoitus kokonaisuudessaan onjärjen riemuvoitto ja varsinkin sen loppuosa!


      • Noin me ihmiset olemme erilaisia. Jos minut kutsutaan jonkun kotiin, kyllä minua kiinnosta nähdä, millainen asunto/koti/eteinen hänellä on koska asunto kertoo asujastaan asujan itsensä lisäksi.


      • siilenämää kirjoitti:

        Noin me ihmiset olemme erilaisia. Jos minut kutsutaan jonkun kotiin, kyllä minua kiinnosta nähdä, millainen asunto/koti/eteinen hänellä on koska asunto kertoo asujastaan asujan itsensä lisäksi.

        Siis heti ensimmäisellä käynnilläsi ja ensisilmäyksellä eteisestä näet minkälainen se ihminen on luonteeltaan?
        Entäs sitten, jos menet toisen kerran ja eteinen onkin ihan eri kuosissaan? Sitten olet ihan sekaisin, että minkälainen sähläri tuo on, kun muuttuu hetkestä toiseen erilaiseksi?

        Minun eteiseni muuttaa näköään riipuen siitä kuinka monta kissaa tai koiraa huushollissani milloinkin majailee vai olenko yksin kotona.


      • maissiiii
        Tellukka kirjoitti:

        Siis heti ensimmäisellä käynnilläsi ja ensisilmäyksellä eteisestä näet minkälainen se ihminen on luonteeltaan?
        Entäs sitten, jos menet toisen kerran ja eteinen onkin ihan eri kuosissaan? Sitten olet ihan sekaisin, että minkälainen sähläri tuo on, kun muuttuu hetkestä toiseen erilaiseksi?

        Minun eteiseni muuttaa näköään riipuen siitä kuinka monta kissaa tai koiraa huushollissani milloinkin majailee vai olenko yksin kotona.

        Ei minun eteiseni muutu mihinkään vaikka koko kenneli muuttaisi kotiini.
        rekvisiitta voi tietenkin vaihdella.
        Remmejä siellä ja valjaita täällä, ei edes matot mene kasaan kun niitä ei edes ole.


      • maissiiii kirjoitti:

        Ei minun eteiseni muutu mihinkään vaikka koko kenneli muuttaisi kotiini.
        rekvisiitta voi tietenkin vaihdella.
        Remmejä siellä ja valjaita täällä, ei edes matot mene kasaan kun niitä ei edes ole.

        En sinun eteistäsi tarkoittanutkaan, kun kirjoitin, että minun eteiseni muuttaa näköään riippuen siitä ...
        Vai ei kai meillä ole yhteinen eteinen?


      • Tellukka kirjoitti:

        Siis heti ensimmäisellä käynnilläsi ja ensisilmäyksellä eteisestä näet minkälainen se ihminen on luonteeltaan?
        Entäs sitten, jos menet toisen kerran ja eteinen onkin ihan eri kuosissaan? Sitten olet ihan sekaisin, että minkälainen sähläri tuo on, kun muuttuu hetkestä toiseen erilaiseksi?

        Minun eteiseni muuttaa näköään riipuen siitä kuinka monta kissaa tai koiraa huushollissani milloinkin majailee vai olenko yksin kotona.

        No noinhan ikkääste mie tarkotin sehän on selviö :D.


      • maissiiiiii
        Tellukka kirjoitti:

        En sinun eteistäsi tarkoittanutkaan, kun kirjoitin, että minun eteiseni muuttaa näköään riippuen siitä ...
        Vai ei kai meillä ole yhteinen eteinen?

        Toki, yhteinenhän meillä, etkö ole huomannut, noin se juuri menee, ihan yhteiset nurkat meillä kaikilla palstalaisilla, ja aina viestittelemme samaa ja yhteistä elämän riemuvoittoa. ja niin tervettä isetuntoa.
        Pidä varasi, pian siirtelen siellä eteisessäsi jotain kissankarvaa... vai olisiko...


      • maissiiiiii kirjoitti:

        Toki, yhteinenhän meillä, etkö ole huomannut, noin se juuri menee, ihan yhteiset nurkat meillä kaikilla palstalaisilla, ja aina viestittelemme samaa ja yhteistä elämän riemuvoittoa. ja niin tervettä isetuntoa.
        Pidä varasi, pian siirtelen siellä eteisessäsi jotain kissankarvaa... vai olisiko...

        Voit lakaista lattialta pois nuo kissanhiekat, mitä ne on taas roiskutelleet laatikkonsa reunojen yli piiitkän matkan päähän. Tuon muovisia palautuspulloja täynnä olevan kassin nostinkin jo pystyyn, jonka ne olivat kaataneet ja levitelleet pullot ympäri lattiaa.


      • maissiiii
        Tellukka kirjoitti:

        Voit lakaista lattialta pois nuo kissanhiekat, mitä ne on taas roiskutelleet laatikkonsa reunojen yli piiitkän matkan päähän. Tuon muovisia palautuspulloja täynnä olevan kassin nostinkin jo pystyyn, jonka ne olivat kaataneet ja levitelleet pullot ympäri lattiaa.

        Ei syytä huoleen kaikki hoituu, työt alkoi taas ja puhkun intoa, kyllä ne sun pullot noitten lehtien kanssa sopii samaan kuormaan, tuo rompeloota onkin tuossa melkein nurkan takana, Voin mä jonkun pullon tuoda täytenäkin takaisin tullessani, omia nääs taas täksi viikoksi täydennän...


    • flegmaatti

      Eteinen ja muukin esittely.
      Lapsuuteni kodissa sain kokoaikaisen siedätyshoidon toisten aivoilla ajattelua vastaan.
      Varsinkin äitini ajatusmaailmaa ohjasi hyvin pitkälle se mitä hän kuvitteli "naapureidenkin ajattelevan"!!!!!!!!!!!!!

      Vielä viimeisinä kotivuosinani, kun hankin kotitekoiset puntit ja tarkoitukseni oli kesäisin treenata pihalla perusnostoja, esti äitini sen perusteena, että "naapurikin näkevät"! Jumalauta!
      Heti vapaaehtoisen asepalveluksen jälkeen häivyin siitä pesästä erittäin tyytyväisenä irtiottooni.
      Silloin, 60-luvun alkupuolella, haja-asutusaleen ihmisille Ruotsikin oli ulkomaa.

      Sosiaalisissa suhteissa ja työelämässä oli otettava toistenkin aivot huomioon mutta harkiten.
      Kun työelämässä pääsin esikuntavastuun tehtävistä linjavastuuseen niin koin sen helpotuksena.
      Nyt, nämä eläkeläisvuodet ovat olleet taivaallisia. Vaimon aivot on tietenkin otettava huomioon mutta muiden suhteen ei ole kovin tärkeää.
      Muiden vuoksi en vaivaudu pitämään yllä mitään julkisivua vaan elän siten kuin meistä tuntuu hyvälle.

      Tietenkin julkisivuihmiset todistelevat myös elävänsä samoin ja todella toivon heidän pystyvän siihen aidosti ilman vähäisintäkään, alitajuistakaan kipristelyä.
      Toiste aivojen ehdoilla elänyt äitini olisi täysin vakuuttunut omasta, täydellisestä riippumattomuudestaan. Niin paha se tauti oli!

      • Eli kaikki muu ajattelu kuin sinun aivoillasi ajateltu vaatii syventymistä ja on kopioitua niinkö. Sinä noilla kommenteillasi annat vaikutelman siitä, että mielestäsi kaikki ajatus jota et ymmärrä etkä osaa ajatella että on erilaisia ihmisiä ja erilaisia mielipiteitä , on jotenkin väärin ja vähäpätöisempää. Eli tyypillinen suomalainen kuuskymppiä äijänköriläs :D. Mahdollisesti myös sovinisti.


      • flegmaatti
        siilenämää kirjoitti:

        Eli kaikki muu ajattelu kuin sinun aivoillasi ajateltu vaatii syventymistä ja on kopioitua niinkö. Sinä noilla kommenteillasi annat vaikutelman siitä, että mielestäsi kaikki ajatus jota et ymmärrä etkä osaa ajatella että on erilaisia ihmisiä ja erilaisia mielipiteitä , on jotenkin väärin ja vähäpätöisempää. Eli tyypillinen suomalainen kuuskymppiä äijänköriläs :D. Mahdollisesti myös sovinisti.

        Väärä johtopäätös! Kukin olkoon onnellinen tavallaan mutta jonkin tason henkistä onanointia on uskottelu itselleen omasta paremmuudesta, tai hyväksymisen haku, näkyvien tunnusmerkkien perusteella!
        Mutta, kuten sanoin, olkoot onnellisia! Tuohan on helpoin tapa tyytyväisyyteen. Tai sitten päin vastoin!


      • flegmaatti kirjoitti:

        Väärä johtopäätös! Kukin olkoon onnellinen tavallaan mutta jonkin tason henkistä onanointia on uskottelu itselleen omasta paremmuudesta, tai hyväksymisen haku, näkyvien tunnusmerkkien perusteella!
        Mutta, kuten sanoin, olkoot onnellisia! Tuohan on helpoin tapa tyytyväisyyteen. Tai sitten päin vastoin!

        No koitas nyt edes vähän syventyä ;).


      • olet-aikamoinen-kärppä
        siilenämää kirjoitti:

        No koitas nyt edes vähän syventyä ;).

        "No koitas nyt edes vähän syventyä ;)." (siilänämää vastaus flegmaatille)

        Siilenämää kirjoitti;
        "Noin me ihmiset olemme erilaisia. Jos minut kutsutaan jonkun kotiin, kyllä minua kiinnosta nähdä, millainen asunto/koti/eteinen hänellä on koska asunto kertoo asujastaan asujan itsensä lisäksi."

        Luojan kiitos, että et ole koskaan tulossa kotiini ja minun ystäväni, jotka vierailevat kodissani ei "ikikuunakullanvalkeana" hae eteisestä muuta, kuin mihin ripustaa takkinsa ja mihin kenkänsä, että löytävät ne lähtiessään.

        Sekään ei ole niin tarkaa, että riisuvatko kenkänsä eteisessä, koska me itsekkin tallustelemme sisällä ulkokenkien kanssa, jos uloslähtö on pian. Siivotaan, kun jaksetaan, mutta on meillä yleensä aika siistiä eteissesäkin.;))

        Kuinka on oma syventymisesi siihen, mitä flegmaatti kirjoitti?

        Pieni otos;
        f- klo 8,42
        s-klo 9,34
        f-klo11,15
        s-klo11,55

        Ehditkö todellakin syventyä flegmaatin olosuhteisiin, hänen kokemuksiinsa ja kuinka ne vaikutti hänen elämäänsä? Minä yhdistin niistä asioista paljonkin, mutta lapsuudessani ei naapureista ollut ongelmia, päinvastoin, kuinka kylillä liikutaan ja se alkoi vasta alakoulun alettua.


      • olet-aikamoinen-kärppä kirjoitti:

        "No koitas nyt edes vähän syventyä ;)." (siilänämää vastaus flegmaatille)

        Siilenämää kirjoitti;
        "Noin me ihmiset olemme erilaisia. Jos minut kutsutaan jonkun kotiin, kyllä minua kiinnosta nähdä, millainen asunto/koti/eteinen hänellä on koska asunto kertoo asujastaan asujan itsensä lisäksi."

        Luojan kiitos, että et ole koskaan tulossa kotiini ja minun ystäväni, jotka vierailevat kodissani ei "ikikuunakullanvalkeana" hae eteisestä muuta, kuin mihin ripustaa takkinsa ja mihin kenkänsä, että löytävät ne lähtiessään.

        Sekään ei ole niin tarkaa, että riisuvatko kenkänsä eteisessä, koska me itsekkin tallustelemme sisällä ulkokenkien kanssa, jos uloslähtö on pian. Siivotaan, kun jaksetaan, mutta on meillä yleensä aika siistiä eteissesäkin.;))

        Kuinka on oma syventymisesi siihen, mitä flegmaatti kirjoitti?

        Pieni otos;
        f- klo 8,42
        s-klo 9,34
        f-klo11,15
        s-klo11,55

        Ehditkö todellakin syventyä flegmaatin olosuhteisiin, hänen kokemuksiinsa ja kuinka ne vaikutti hänen elämäänsä? Minä yhdistin niistä asioista paljonkin, mutta lapsuudessani ei naapureista ollut ongelmia, päinvastoin, kuinka kylillä liikutaan ja se alkoi vasta alakoulun alettua.

        Flegu itse otti puheeksi tuon "syventymisen" toisten kommenteista eli hänen mielestä me pari muuta ainakin emme hänen mielestään olleet syventyneet siihen mitä kirjoitamme ja ennakko-oletuksena oli että esimerkiksi minun eteismakuni on kopioitu jostain mikä on minusta kyllä ylenkatsojan merkki. Hän itse siis ylenkatsoo muita ja heidän ajatuksiaan aloituksen aiheesta.

        Minun mielestäni voi , saa ja pitää olla eri näkökulmia mutta minua ainakin ärsyttää tuollainen toisten mielipiteiden ja ajatusten mitätöinti ja se että on tietävinään miten muiden pitäisi ja olisi oikein ajatella. Ihan kuin me olisimme aivottomia manipuloitavissa olevia ja hän ainoa täyspäinen , viisas ja oikeassa.

        Ja sinun vastauksestasi päätellen olet mennyt mukaan tuon flegun ajatusmaailmaan.
        Kirjoitat: "Luojan kiitos, että et ole koskaan tulossa kotiini ja minun ystäväni, jotka vierailevat kodissani ei "ikikuunakullanvalkeana" hae eteisestä muuta, kuin mihin ripustaa takkinsa ja mihin kenkänsä, että löytävät ne lähtiessään." Aloitusta tehdessäni en ollenkaan ajatellut että saan tuollaisia henkilökohtaisuuksiin meneviä vastaksia vaan minä olin ja ole edelleen kiinnostunut siitä, mitä te muut aiheesta ajattelette. Sen sijaan olenkin saanut kuulla olevani aivoton manipuloitavissaoleva tyhjäpää jonka ei toivota koskaan teillä vierailevan. Herrajjestas sentäs :DD.


        Minun tarkoitukseni ei ole arvostella ketään eteisen perusteella vaan luoda kuvaa siitä ihmisestä ympäristönsäkin perusteella, se ole aloituksen tarkoitus mutta ihan hakoteille näköjään taas lähti. Siis aloitus koski kiinnostusta ihmiseen hänen eteisensäkin (yleensä eteiseen kodissa mennään ensimmäisenä) perusteella. Ihan hyvin se olisi voinut olla vaikka vessa tai keittiö.


      • Lisään vielä että minun aloitukseni lähökohta oli itselleni ajan kohtainen asia eli eteisen sisustuksen uudelleen miettiminen ja jostain luin lauseen " eteinen kertoo asukkaan persoonasta ja ajatusmaailmasta". Olin kiinnostunut tietämään mitä te muut siitä olette mietlä tai minkälaisia ajatuklsia herättää.

        Muttaantaa tämän ketjun nyt sitten vain päättyä tähän ja tälleen. En saanut mitä ajattelin muta meneehän se näinkin, väärä seura :D.


      • Tiritiriteijaa
        siilenämää kirjoitti:

        Lisään vielä että minun aloitukseni lähökohta oli itselleni ajan kohtainen asia eli eteisen sisustuksen uudelleen miettiminen ja jostain luin lauseen " eteinen kertoo asukkaan persoonasta ja ajatusmaailmasta". Olin kiinnostunut tietämään mitä te muut siitä olette mietlä tai minkälaisia ajatuklsia herättää.

        Muttaantaa tämän ketjun nyt sitten vain päättyä tähän ja tälleen. En saanut mitä ajattelin muta meneehän se näinkin, väärä seura :D.

        Ja vaikkei tämä ihan täysin koko totuus olisikaan, niin onhan tämä käyttökelpoinen keino saada joku uusi palstalainen kertomaan itsestään. On niitä huonompiakin tapoja. Kukahan se muuten mahtaa olla, kun et saanut sitä mitä ajattelit?

        Minä en saanut yhden yhtä sisustusvinkkiä uuteen ja toistaiseksi tyhjään eteiseeni. Mutta voin kertoa aiheesta myöhemmin, jos tarvetta ilmenee ja jos jota kuta kiinnostaa. Tiedän nyt ainakin, mitä ei kannata kertoa. Kiitos siitä kuuluu sinulle.


      • Tiritiriteijaa kirjoitti:

        Ja vaikkei tämä ihan täysin koko totuus olisikaan, niin onhan tämä käyttökelpoinen keino saada joku uusi palstalainen kertomaan itsestään. On niitä huonompiakin tapoja. Kukahan se muuten mahtaa olla, kun et saanut sitä mitä ajattelit?

        Minä en saanut yhden yhtä sisustusvinkkiä uuteen ja toistaiseksi tyhjään eteiseeni. Mutta voin kertoa aiheesta myöhemmin, jos tarvetta ilmenee ja jos jota kuta kiinnostaa. Tiedän nyt ainakin, mitä ei kannata kertoa. Kiitos siitä kuuluu sinulle.

        Oollallaa. Taas yksi minun totuuteni tietäjä :). Kuka täällä palstalla on uusi ja toisaalta niin kiinnostava että juuri minä haluaisin hänen avautuvan itsestään. Olisin toivonut keskustelua enemmän siitä mitä aloituksessani sanotaan. Ehkä aloitus oli liian lyhyt, olisi pitänyt kirjoittaa pidempään tai sitten se ei olisi avautunut sittenkään. Mene ja tiedä. Ja ehkä minä en aloituksellani halunnut sisustusvinkkejä van lähinnä olisin ollut kiinnostunut sitä tunnelmasta mitä sinne haluat herättää.


      • Tiritiriteijaa
        siilenämää kirjoitti:

        Oollallaa. Taas yksi minun totuuteni tietäjä :). Kuka täällä palstalla on uusi ja toisaalta niin kiinnostava että juuri minä haluaisin hänen avautuvan itsestään. Olisin toivonut keskustelua enemmän siitä mitä aloituksessani sanotaan. Ehkä aloitus oli liian lyhyt, olisi pitänyt kirjoittaa pidempään tai sitten se ei olisi avautunut sittenkään. Mene ja tiedä. Ja ehkä minä en aloituksellani halunnut sisustusvinkkejä van lähinnä olisin ollut kiinnostunut sitä tunnelmasta mitä sinne haluat herättää.

        En minä tiedä, että kuka on kuinkakin uusi tai vanha . Totuus vain on, että ihmiset ovat uteliaita tiettyjen asioiden suhteen. Eivät kai täällä kaikki vanhatkaan ole vielä esittäytyneet kaikilta osin? Ja tuskin tulevat sitä tekemäänkään.

        Minun ensimmäisestä osuudestani tässä keskustelussa voi ainakin rivien välistä lukea sen, että en ole niinkään huolissani siitä, mitä toiset minusta ajattelevat. Kyseessähän on minun kotini. Tunnelmiinkin olen jo mielestäni päässyt ilman, että olen edes käynyt paikalla. Kenelle muulle tätä tunnelmaa pitäisi luoda? Jäljelle jäävät siis lähinnä sisustusratkaisut. Ja kyllä niitäkin itse asiassa tarkemmin ajateltuna tuli.

        Pitää kai täsmentää sitä, että turvallisuuden suhteen olen huolissani lähinnä juurikin valaistuksen puutteesta, joka voi johtaa esimerkiksi liukastumiseen lumisilla kengillä. Tämän voi välttää oikeanlaisella matolla (joku mainitsi toimivan kuramattonsa). Mutta entäpä posti- ja mainoskasa, joka on jaettu kauppareissuni aikana? Onko siihen kenelläkään mitään vinkkejä? Jokin roikkuva pussi postiluukun alla kenties? Niin, ja kai siis koiravaroitusta saa käyttää pelottelumielessä vaikka ei koiraa omistaisikaan?

        Olihan täällä muillakin ikäkauteemme liittyviä ongelmia kuten vaikkapa kaatuilevia pullo- ja purkkipusseja. Sama koskee juuri kriittisellä hetkellä kaatuilevia jätepaperikeräykseen menossa olevia kasoja - joskus leviävät rappukäytävään asti. Kukahan tähänkin keksisi ratkaisun periaatteella "vie mennessäs tuo tullessas"? Jalkojansa joutuu joku meistä säästämään jo nyt ja toisetkin todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin. Toki minun tapauksessani olisi vielä toistaiseksi jopa hyödyllistä harrastaa hyötyliikuntaa ramppaamalla rappuja useamman kerran päivässä.

        Yhteisön laariin tämän kaiken soisin satavan ...


      • Tiritiriteijaa kirjoitti:

        En minä tiedä, että kuka on kuinkakin uusi tai vanha . Totuus vain on, että ihmiset ovat uteliaita tiettyjen asioiden suhteen. Eivät kai täällä kaikki vanhatkaan ole vielä esittäytyneet kaikilta osin? Ja tuskin tulevat sitä tekemäänkään.

        Minun ensimmäisestä osuudestani tässä keskustelussa voi ainakin rivien välistä lukea sen, että en ole niinkään huolissani siitä, mitä toiset minusta ajattelevat. Kyseessähän on minun kotini. Tunnelmiinkin olen jo mielestäni päässyt ilman, että olen edes käynyt paikalla. Kenelle muulle tätä tunnelmaa pitäisi luoda? Jäljelle jäävät siis lähinnä sisustusratkaisut. Ja kyllä niitäkin itse asiassa tarkemmin ajateltuna tuli.

        Pitää kai täsmentää sitä, että turvallisuuden suhteen olen huolissani lähinnä juurikin valaistuksen puutteesta, joka voi johtaa esimerkiksi liukastumiseen lumisilla kengillä. Tämän voi välttää oikeanlaisella matolla (joku mainitsi toimivan kuramattonsa). Mutta entäpä posti- ja mainoskasa, joka on jaettu kauppareissuni aikana? Onko siihen kenelläkään mitään vinkkejä? Jokin roikkuva pussi postiluukun alla kenties? Niin, ja kai siis koiravaroitusta saa käyttää pelottelumielessä vaikka ei koiraa omistaisikaan?

        Olihan täällä muillakin ikäkauteemme liittyviä ongelmia kuten vaikkapa kaatuilevia pullo- ja purkkipusseja. Sama koskee juuri kriittisellä hetkellä kaatuilevia jätepaperikeräykseen menossa olevia kasoja - joskus leviävät rappukäytävään asti. Kukahan tähänkin keksisi ratkaisun periaatteella "vie mennessäs tuo tullessas"? Jalkojansa joutuu joku meistä säästämään jo nyt ja toisetkin todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin. Toki minun tapauksessani olisi vielä toistaiseksi jopa hyödyllistä harrastaa hyötyliikuntaa ramppaamalla rappuja useamman kerran päivässä.

        Yhteisön laariin tämän kaiken soisin satavan ...

        On olemassa sellaisia postilaatikoita, johon postilaatikosta tippuva posti tipahtaa, en tiedä sen nimeä, mutta jos kiinnostusta riittää, postista voi kysyä.

        Jännä miten tämä tarina kääntyy sillä tavoin että eteistä pitäisi sisustaa sen vuoksi että olisi huolissaan siitä mitä muuta ajattelevat ja yrittäisi miellyttää, se ei kyllä aloituksen aihe ollut alunpitäen. Joku kirjoittaja sen vaan käännis siihen, sai kannatusta. Noh ainakin saivat yhteisölleen vahvistusta, hyvä te :) Ehkä ulosantini on huono, minulla ei olekaan tähän ketjuun enää mitään lisättävää. Kaikki on jo sanottu. Piste.


      • Tiritiriteijaa
        siilenämää kirjoitti:

        On olemassa sellaisia postilaatikoita, johon postilaatikosta tippuva posti tipahtaa, en tiedä sen nimeä, mutta jos kiinnostusta riittää, postista voi kysyä.

        Jännä miten tämä tarina kääntyy sillä tavoin että eteistä pitäisi sisustaa sen vuoksi että olisi huolissaan siitä mitä muuta ajattelevat ja yrittäisi miellyttää, se ei kyllä aloituksen aihe ollut alunpitäen. Joku kirjoittaja sen vaan käännis siihen, sai kannatusta. Noh ainakin saivat yhteisölleen vahvistusta, hyvä te :) Ehkä ulosantini on huono, minulla ei olekaan tähän ketjuun enää mitään lisättävää. Kaikki on jo sanottu. Piste.

        Koeta nyt ymmärtää minunkin alemmuuden ja syyllisyyden tunteitani, kun luen muiden kuin sinun kirjoituksistasi siitä itsekkyydestä, johon nyt olen sortunut hankkiessani asunnon itselleni - en kotimuseoksi isieni romppeille enkä myöskään lasteni tai lastenlapsieni tarpeita ajatellen. Neliöt ovat nimittäin liian kalliita muiden tarpeiden huomioimiseen.


    • Justlikesatan

      Miun kammarin peräst työ ette huali enää yhtää ulkomaalaist vihanneksenleikkaajaa. On sen verta piän tuaoi hiilijäläki.

    • hmpff

      Mulla on täysi ymmärrys flegmaattia kohtaan. Olen itekin kasvanut pienessä paikkakunnassa, missä naapureiden tekemisiä katseltiin kovalla silmällä. Sanomiset syynättiin rivienvälejä myöden. Uskon että naiset olivat kovasilmäisemmät kuin miehet. Myöhemmin oppinut, ettei se ole pelkästään paha asia, se on tavallaan myös turva.

      On mulle jäänyt vaikuttamaan se, pieni tuntosarvi aina ulospäin kutittelemassa ilmaa. Kun suunnittelen istutuksia, katson aina miltä näyttää kun joku ajaa ohi, tulee pihaan, lähtee pihasta. Jos ei mua kiinnostaisi puutarhuitelu, tuskin tekisin niin. Jos en olisi kiinnostunut sisustamisesta, tuskin miettisin miltä eteinen näyttää.

      Mutta olen myös asunut kämpässä joka ei ollut minun sisustama, ja jossa arki ei toiminut. Se vaikuttaa mun mielentilaan. Kai ihminen noin luontaisesti pyrkii harmoniaan? Kuka sitten milläkin tasolla. Minussa ainakin asuu pieni miellyttäjä. Haluan vähintäänkin miellyttää itseäni, ja jos saan jonkun sanomaan "vau" siinä sivussa, niin aina vaan ylpeämpi olen itsestäni. Varsinkin isääni haluan miellyttää.... sieltä sitä vau:ta ei helpolla tulekaan, mikä pistää entisestään tsemppaamaan. Huono asia? Ei minusta.

      • Noh. Ehkäpä minun ajatukseni alun perin oli se että sisustan eteiseni mieleisekseni, siis sillä tavoin mistä minä itse pidän ja viihdyn. Samalla toivon että se minun toiveeni ja tunnelmani välittyy meillä kävijöille myös, että eteinen toivottaisi heidät tervetulleiksi. Kellään ei tullut se mieleen aloituksestani eihän. Vain manipuloitavissa oleva tyhjäpää jolla ei ole mitään omaa sanomista ja joka yrittää mielistellä muita :D.


      • hmpff
        siilenämää kirjoitti:

        Noh. Ehkäpä minun ajatukseni alun perin oli se että sisustan eteiseni mieleisekseni, siis sillä tavoin mistä minä itse pidän ja viihdyn. Samalla toivon että se minun toiveeni ja tunnelmani välittyy meillä kävijöille myös, että eteinen toivottaisi heidät tervetulleiksi. Kellään ei tullut se mieleen aloituksestani eihän. Vain manipuloitavissa oleva tyhjäpää jolla ei ole mitään omaa sanomista ja joka yrittää mielistellä muita :D.

        Älä nyt mitätöi kaikkia kirjoituksia jotka lähtivät sun kanssa eteis-leikkiin?

        Mun mielestä flegu perusteli hyvin oman kantansa, se sikisi hänen omasta eletystä elämästä. Ja miehet varmaan ajattelee sisustamista vähän eri kannalta. Ihan hyvä vaan että vähän ravisti ajattelemaan.


      • hmpff kirjoitti:

        Älä nyt mitätöi kaikkia kirjoituksia jotka lähtivät sun kanssa eteis-leikkiin?

        Mun mielestä flegu perusteli hyvin oman kantansa, se sikisi hänen omasta eletystä elämästä. Ja miehet varmaan ajattelee sisustamista vähän eri kannalta. Ihan hyvä vaan että vähän ravisti ajattelemaan.

        En mitätöikkään (älä sinä nyt turhan innokaasti mielistele flegua) Suurin osa kommenteista oli aihetta ja aiheesta, vai tätä sivuraide lähti lapasesta ja vei suuren huomion.

        Oman kantansa saa perustella ilman että mitätöi toisten ajatuksia tai motiiveja.


      • hmpff kirjoitti:

        Älä nyt mitätöi kaikkia kirjoituksia jotka lähtivät sun kanssa eteis-leikkiin?

        Mun mielestä flegu perusteli hyvin oman kantansa, se sikisi hänen omasta eletystä elämästä. Ja miehet varmaan ajattelee sisustamista vähän eri kannalta. Ihan hyvä vaan että vähän ravisti ajattelemaan.

        "hmpff"

        Flegu on kyllä aika paljon teeveen tyyppinen "miehekäs".
        Omalla tavallaan piikkiömäinen tossukas.
        Vääntävät väkisin esiin "miehekkyyttään".
        Ihan kuin eivät tajuaisi naistenkin omaavan hiukan älyä.
        Tarkoitan siis että ainakin aitoon miehekkyyteen asti riittävää älyä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "hmpff"

        Flegu on kyllä aika paljon teeveen tyyppinen "miehekäs".
        Omalla tavallaan piikkiömäinen tossukas.
        Vääntävät väkisin esiin "miehekkyyttään".
        Ihan kuin eivät tajuaisi naistenkin omaavan hiukan älyä.
        Tarkoitan siis että ainakin aitoon miehekkyyteen asti riittävää älyä.

        H.

        Naistenkin omaavan aitoon miehekkyyteen asti riittävä älyä?
        Mistähän johtuu että aidot miehekkäät miehet ovat katoava kansanvara. Sellaisten, joiden ei tarvitse numeroina tuoda esiin miehuuttaan vaan heille riittää se että vai charmissaan on? Empaattisret, sympaattiset ja ymmärtäväiset?


      • mielikki.mummo

        Olen Flegun kannalla.
        Teen kotini ja eteiseni toimiviksi, itselleni sopiviksi. En mieti mitä muut ajattelee, on ollut elämässä muutakin ajateltavaa.
        Joka tulee luokseni, hän tietää millainen olen ja hyväksyy arvostelematta huushollini sekä eteiseni.
        Olen kenkäfriikki, eteisessä on paljon kenkiä, kylillä ja mökillä. Naulakossa on enemmän tai vähemmän takkeja ym.. sen mukaan mitä viitsin siirtää komeroon.
        En yleensä kiinnitä huomiota kenenkään eteisiin paitsi silloin jos vastassa on täysiä roskapusseja eikä meinaa päästä kulkemaa ovea pidemmälle. Silloin epäilen että asujalla on masennusta, tai päihdeongelmia.
        Valitettavasti olen nähnyt näitäkin.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Olen Flegun kannalla.
        Teen kotini ja eteiseni toimiviksi, itselleni sopiviksi. En mieti mitä muut ajattelee, on ollut elämässä muutakin ajateltavaa.
        Joka tulee luokseni, hän tietää millainen olen ja hyväksyy arvostelematta huushollini sekä eteiseni.
        Olen kenkäfriikki, eteisessä on paljon kenkiä, kylillä ja mökillä. Naulakossa on enemmän tai vähemmän takkeja ym.. sen mukaan mitä viitsin siirtää komeroon.
        En yleensä kiinnitä huomiota kenenkään eteisiin paitsi silloin jos vastassa on täysiä roskapusseja eikä meinaa päästä kulkemaa ovea pidemmälle. Silloin epäilen että asujalla on masennusta, tai päihdeongelmia.
        Valitettavasti olen nähnyt näitäkin.

        Millaisella kannalla näet ja koet minun olevan?


      • hmpff
        siilenämää kirjoitti:

        En mitätöikkään (älä sinä nyt turhan innokaasti mielistele flegua) Suurin osa kommenteista oli aihetta ja aiheesta, vai tätä sivuraide lähti lapasesta ja vei suuren huomion.

        Oman kantansa saa perustella ilman että mitätöi toisten ajatuksia tai motiiveja.

        Nyt en tee muuta kuin kopsaan sun sanomisia riviin.
        "älä sinä nyt turhan innokaasti mielistele flegua"
        "Oman kantansa saa perustella ilman että mitätöi toisten ajatuksia tai motiiveja"
        Missä se sun eteispeili on? Kaupassa vielä?


      • hmpff
        hunksz kirjoitti:

        "hmpff"

        Flegu on kyllä aika paljon teeveen tyyppinen "miehekäs".
        Omalla tavallaan piikkiömäinen tossukas.
        Vääntävät väkisin esiin "miehekkyyttään".
        Ihan kuin eivät tajuaisi naistenkin omaavan hiukan älyä.
        Tarkoitan siis että ainakin aitoon miehekkyyteen asti riittävää älyä.

        H.

        Mä tykkään ihmisten tarinoista, kun tietävät ja kertovat mistä mikäkin johtuu. Minusta sellainen on aseistariisuva, käden ojennus. Olkoon mies tai nainen, mutta vahvuutta sekin vaatii.

        Sellaiset palstajutut kuka-on-minkälainen on ämmiitten juorut. Ja huom. kaikki ämmät ei juoruile.


      • hmpff
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Olen Flegun kannalla.
        Teen kotini ja eteiseni toimiviksi, itselleni sopiviksi. En mieti mitä muut ajattelee, on ollut elämässä muutakin ajateltavaa.
        Joka tulee luokseni, hän tietää millainen olen ja hyväksyy arvostelematta huushollini sekä eteiseni.
        Olen kenkäfriikki, eteisessä on paljon kenkiä, kylillä ja mökillä. Naulakossa on enemmän tai vähemmän takkeja ym.. sen mukaan mitä viitsin siirtää komeroon.
        En yleensä kiinnitä huomiota kenenkään eteisiin paitsi silloin jos vastassa on täysiä roskapusseja eikä meinaa päästä kulkemaa ovea pidemmälle. Silloin epäilen että asujalla on masennusta, tai päihdeongelmia.
        Valitettavasti olen nähnyt näitäkin.

        Mä toivon ainakin salaa että pystyisin tuohon samaan, kauhea siivoamisvimma iskee kun tiedän että joku on tulossa :)) Ainut konsti päästä siitä eroon, taitaa olla että koko ajan on siivottu. Ehkä sitten kun asun yksin?


      • hmpff kirjoitti:

        Mä tykkään ihmisten tarinoista, kun tietävät ja kertovat mistä mikäkin johtuu. Minusta sellainen on aseistariisuva, käden ojennus. Olkoon mies tai nainen, mutta vahvuutta sekin vaatii.

        Sellaiset palstajutut kuka-on-minkälainen on ämmiitten juorut. Ja huom. kaikki ämmät ei juoruile.

        Minäkin tykkään silloin kun ne eivät lähde liikkeelle omista oletuksista toisen kirjoittajan motiiveista. Flegu jankkaa eteisen sisustuksen olevan toisten manipuloinnista johtuvaa ja perustaa omat tarinansa niihin. Minusta kädenojennus olisi ollut se että voihan sinun kohdallasi olla niinkin mutta mieillä............................


      • siilenämää kirjoitti:

        Millaisella kannalla näet ja koet minun olevan?

        Arvasin, et edes tiennyt.


    • Pikkuapulainen

      Joo, tämähän on hauska aloitus. Ilmeisen moni on ottanut sen todesta, mutta voi toki asian ymmärtää silleenkin. Herraisä, mitä ihmeen väliä on, minkä vaikutuksen eteinen tekee johonkin satunnaiseen vierailijaan? Tututhan sen eteisen jo tuntevat. Kyllä henkilön ulkomuoto tekee suurimman vaikutuksen ja siitä näkee missä mennään. Siis näkee, jos osaa katsoa. Se on jo eteinen. Monille se on riittävä näkymä.

      Jotenkin tässä on sellainen pikkurouvamainen sävy koko jutussa, vähän kuin tiedustelisi,että kai sinulla on täydellinen 24-henkilön serviisi kaapissasi. Siitäkin nimittäin näkee paljon henkilön tilasta. No, onko teillä? Minulla ei ole, kun en harrasta eteisten nuohoamista enkä serviisejä.

      • hmpff

        Se olisi pelkästään meriitti miehelle, jos hänellä olisi 24-serviisi kaapissaan. Mullakin on 51 muumimukia. Jos hänellä olisi 51 muumilautasta, kosisin :))


      • Anonyymi

        eteinen takuuvarmasti antaa ensivaikutelman ihan yhtä paljon kuin oven avaajan olemuskin, onko siisti vai hompsuinen.


    • Anonyymi

      2017 aloitettu eteis-keskustelu. . .

      • Anonyymi

        kai eteinen on vieläkin asunnoissa v. 2022 !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kai eteinen on vieläkin asunnoissa v. 2022 !

        Juu mut kantsisko tehdä oma uusi aloitus aiheesta.
        Siilivain


    • Anonyymi

      En edes yritä ajatella toisten aivoilla! Eteinen, kuten muukin asuntomme on minua ja vaimoani varten.
      Tähän mennessä kukaan tulossa ollut ei ole kääntynyt eteisestä takaisin ja se mitä he mahdollisesti ajattelevat eteisestämme ei heilauta minua tippaakaan.
      Naulakossa on aina tyhjiä hengareita. Se riittää!

      • Anonyymi

        Aijaa. Minun eteiseni on osa minua ja teen siitä itselleni mieluisan. Ja minusta eteisestä tulee tietty fiiiis kun tulee kotiin tai vierailulle. Kukin mielensä mukaan.


    • Anonyymi

      Kaapissa takit ja kengät, eteinen aina siisti.

      • Anonyymi

        juuri niin.


    • Eteiseni on kohtuullisen siisti. En siivoa sitä muiden takia, siivon kun katson tarpeelliseksi.
      Ihan tavallinen eteinen on, siivouskomero ja naulakko. Peilipöytä ja peili. Ennen oli puhelinpöytä, kännykkäaikaan se on tarpeeton.

    • Anonyymi

      He heeee, tosi helppo pitää järjestyksessä kun ei ole eteistä. Pienessä 32 neliön vuokra-asunnossani on vain pieni n.73 x 100cm kokoinen tuulikaappi johon mahtuu toiselle seinälle pieni naulakko ja sen alle 72cm pituinen kenkäteline. Tuulikaapista astutaan suoraan tupakeittiöön.

      Enempää tilaa en edes tarvitse ja hyvin mahtuu lapsenlapsetkin (2) välillä yökylään.

      vn

      • Anonyymi

        Kerrostalon asuntomme eteinen on 2,2m x 5,0m.
        Siinä tilassa on 1 kpl orsikomero leveys 1m ja 2pl pystykomeroa leveys 50cm. Kaikissa on yläkomerot.
        Avonaulakko 130cm jossa hattuhylly, ripustin orsi ja 6 koukkua.
        Pieni lipasto ja seinäpeili 40cm x 120cm.
        Ostaessamme asunnon tuntui eteinen turhankin suurelle mutta käytännön kokemukset kielivät toista.
        Varsinkin vieraiden tullessa ja lähtiessä on viihtyisää kun eteiseen mahtuu useampikin henkilö juttelemaan samalla kun päällysvaatteita vuntutaan pois ja päälle.
        Yksi istuin.

        Uudemmissa rakennuksissa eteinen on kapea, lyhyt sola jossa on hankala pukea liukuovien takana säilytetyt vaatteet ja jalkineet. Hyvästit on jätettävä olohuoneessa.
        Ei ole saattamisen eikä tervetulotoivotuksentunnelmaa.

        Naulakon ja komerorivin kulmauksessa on paperikeräys laatikko sekä vastaava kartongeille, etupäässä rutatuille maitotölkeille sekä pelti/lasi tavaroille.
        Kätevää. Lähtevät helposti mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrostalon asuntomme eteinen on 2,2m x 5,0m.
        Siinä tilassa on 1 kpl orsikomero leveys 1m ja 2pl pystykomeroa leveys 50cm. Kaikissa on yläkomerot.
        Avonaulakko 130cm jossa hattuhylly, ripustin orsi ja 6 koukkua.
        Pieni lipasto ja seinäpeili 40cm x 120cm.
        Ostaessamme asunnon tuntui eteinen turhankin suurelle mutta käytännön kokemukset kielivät toista.
        Varsinkin vieraiden tullessa ja lähtiessä on viihtyisää kun eteiseen mahtuu useampikin henkilö juttelemaan samalla kun päällysvaatteita vuntutaan pois ja päälle.
        Yksi istuin.

        Uudemmissa rakennuksissa eteinen on kapea, lyhyt sola jossa on hankala pukea liukuovien takana säilytetyt vaatteet ja jalkineet. Hyvästit on jätettävä olohuoneessa.
        Ei ole saattamisen eikä tervetulotoivotuksentunnelmaa.

        Naulakon ja komerorivin kulmauksessa on paperikeräys laatikko sekä vastaava kartongeille, etupäässä rutatuille maitotölkeille sekä pelti/lasi tavaroille.
        Kätevää. Lähtevät helposti mukaan.

        Meillä myös osa jätteiden lajittelupisteistä eteisen kulmauksessa.
        Kätsyä
        Siilivain


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe