Miksi nuoret viiltelee?

Ei PuuKoiLLe, SaKSiLLe yMS.

mä olen tässä lukenut useita nuortenlehtiä, ja aina törmää siihen samaan: viiltelyyn. onko se joku muotijuttu vai häh? monet vetää ranteet verille vaan kavereille rehennelläkseen.
vaikka onhan niitä, joilla on jumalaton tuska sisällään, ja se täytyy purkaa. on mullakin joskus. mutta mä oon päättänyt, että jätän ranteeni rauhaan. miks rankaisisin omia käsiä (tms) omista mokista tai muuten vaan pahasta olosta?? mä arvostan kroppaani sen verran, että annan sen olla. jos vituttaa oma moka tms, niin sillon on turha mennä repiin ranteet auki. se ei mitään muuta ja jää kamalat jäljet. ja eihän ne kätöset sulle mitään oo tehny!! jos taas ahdistaa joku asia, mikä ei oo oma vika, niin sitä suuremmalla syyllä. vaikka ette rakkaat lapsukaiset arvosta itseänne (vaikka pitäisi) arvostakaa vartaloanne!!

38

4647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairastahommaa

      Jep. Viiltely on mielisairasta.

      " Voi voi vittu helpottaa "

      Niin säälittävää huomionkerjuuta. No, itse en tuohon hommaan ryhtyisi, sillä kaikki jotka eivät viiltele jättävät kyllä tuollaiset pellet yksin. Kukaan ei kaipaa hulluja kavereita ja itsekkin jätin tyttöystäväni kun sain kuulla tollaista. Myös kaikki muut viiltelijät on jätetty pois, sillä pakkohan niille on osoittaa, että apua eivät saa tuolla tavalla. Ilmaiskoon pahan olonsa ja pikku angstinsa muilla tavoilla. En suosittele viiltelyä, se on todella säälittävää, oksettavaa ja sairasta.

      • VampireBoy

        Siis jätit tyttöystäväsi viiltelyn takia???
        Jos todella jätit hänet noin mitättömästä syystä, taisit itse olla syypää siihen viiltelyyn...
        Eiköhän poikaystävän nimenomaan tulisi olla se, jolle voi puhua tunteistaan ja johon voi luottaa tuollaisessakin tilanteessa?!?
        Ja viiltelystä ylipäätään, onhan se sairasta ja
        typerää jos sitä tekee kerjätäkseen huomiota,
        mutta joillakin se on merkki masennuksesta tai alkavasta masennuksesta, ja ennemmin pitäisi selvittää syy siihen kun räyhätä siitä kuinka kamalaa tai sairasta se on!


      • Lintu-91
        VampireBoy kirjoitti:

        Siis jätit tyttöystäväsi viiltelyn takia???
        Jos todella jätit hänet noin mitättömästä syystä, taisit itse olla syypää siihen viiltelyyn...
        Eiköhän poikaystävän nimenomaan tulisi olla se, jolle voi puhua tunteistaan ja johon voi luottaa tuollaisessakin tilanteessa?!?
        Ja viiltelystä ylipäätään, onhan se sairasta ja
        typerää jos sitä tekee kerjätäkseen huomiota,
        mutta joillakin se on merkki masennuksesta tai alkavasta masennuksesta, ja ennemmin pitäisi selvittää syy siihen kun räyhätä siitä kuinka kamalaa tai sairasta se on!

        Se ei ole huomion keräämistä!!! Viiltelyllä rankaistaan itseään tai jotain muuta. Minäkin viiltelen aina välillä, koska haluan rankaista itseäni... Ei se ole kovin järkevää, mutta tuo mielihyvää. :/


      • Ei PuuKoiLLe....
        Lintu-91 kirjoitti:

        Se ei ole huomion keräämistä!!! Viiltelyllä rankaistaan itseään tai jotain muuta. Minäkin viiltelen aina välillä, koska haluan rankaista itseäni... Ei se ole kovin järkevää, mutta tuo mielihyvää. :/

        on se huomionhakemista, aika usein ainakin. ja kun sä vedät ne rantees verille, ni mietippä, et miks sä sen teet. mitä vitun pahaa ne sun kätöses sulle on tehny??? vaikka sä oot tehny jtn pahaa, mokannu, tms, ni miks sä rankaset käsiis siitä?? ei ne sulle mtn pahaa oo tehny!!!! jos kätes osais puhua, mitähän ne sanois?? lapsellinen ajattelutapa, mutta kannattaa kokeilla. VIILTELY ON ONGELMIEN PAKOILUA.


      • VampireBoy
        Lintu-91 kirjoitti:

        Se ei ole huomion keräämistä!!! Viiltelyllä rankaistaan itseään tai jotain muuta. Minäkin viiltelen aina välillä, koska haluan rankaista itseäni... Ei se ole kovin järkevää, mutta tuo mielihyvää. :/

        Juuri tuosta sanoin viestissäni...
        Siis että viiltely on sairasta ja typerää, JOS sitä tekee huomion kerjäämiseksi!
        Kaikki eivät tietenkään tee sitä siitä syystä,
        ja vaikka olen itse "väärää" sukupuolta, käsivarsissani on yhä merkit 14-vuotiaana kokemistani painajaisista, eli tiedän mistä puhun enkä siitä syystä todellakaan ole oikea henkilö ainakaan tuomitsemaan ketään...


      • TheGirl

        Jätit tyttöystäväsi pahaan pulaan. Sun pitäis tukee sitä, ei heittää menemään. Sä olet niin lapsi. Et huomaa sitä tuskaa, mikä tyttösi sisällä velloi. Jos tyttö tekee itsemurhan, sanotko vain "Voi voi, hulluhan se oli, ansaitsikin kuolla"

        Tyttö ei ole hullu. Hän tarvitsee apua VÄLITTÖMÄSTI.


      • BadWorld
        Ei PuuKoiLLe.... kirjoitti:

        on se huomionhakemista, aika usein ainakin. ja kun sä vedät ne rantees verille, ni mietippä, et miks sä sen teet. mitä vitun pahaa ne sun kätöses sulle on tehny??? vaikka sä oot tehny jtn pahaa, mokannu, tms, ni miks sä rankaset käsiis siitä?? ei ne sulle mtn pahaa oo tehny!!!! jos kätes osais puhua, mitähän ne sanois?? lapsellinen ajattelutapa, mutta kannattaa kokeilla. VIILTELY ON ONGELMIEN PAKOILUA.

        Se sun kätes ei EHKÄ oo tehny mitään, mut sä oot.

        Viiltelijä rankaisee itseään. Pahan maailman takia. Uskokaa.

        Niin, jos vika on päässä, niin pitäiskö se puukko iskee samantien päähän...? Teidän mielestänne ilmeisesti pitäisi.. ("mitä vitun pahaa ne sun kätöses sulle on tehny???")


      • ...
        VampireBoy kirjoitti:

        Juuri tuosta sanoin viestissäni...
        Siis että viiltely on sairasta ja typerää, JOS sitä tekee huomion kerjäämiseksi!
        Kaikki eivät tietenkään tee sitä siitä syystä,
        ja vaikka olen itse "väärää" sukupuolta, käsivarsissani on yhä merkit 14-vuotiaana kokemistani painajaisista, eli tiedän mistä puhun enkä siitä syystä todellakaan ole oikea henkilö ainakaan tuomitsemaan ketään...

        Miksi sitten tuomitset?


      • antti
        Lintu-91 kirjoitti:

        Se ei ole huomion keräämistä!!! Viiltelyllä rankaistaan itseään tai jotain muuta. Minäkin viiltelen aina välillä, koska haluan rankaista itseäni... Ei se ole kovin järkevää, mutta tuo mielihyvää. :/

        mette viiltely ei ole sitä varten.. sillä kerätään huomiota !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Omg

        Ettekö te ihmiset ymmärrä että joku on niin ahdistunut että ainoa pakokeino tuntuu olevan itsensä satuttaminen?


      • Ihanvitunsama
        Ei PuuKoiLLe.... kirjoitti:

        on se huomionhakemista, aika usein ainakin. ja kun sä vedät ne rantees verille, ni mietippä, et miks sä sen teet. mitä vitun pahaa ne sun kätöses sulle on tehny??? vaikka sä oot tehny jtn pahaa, mokannu, tms, ni miks sä rankaset käsiis siitä?? ei ne sulle mtn pahaa oo tehny!!!! jos kätes osais puhua, mitähän ne sanois?? lapsellinen ajattelutapa, mutta kannattaa kokeilla. VIILTELY ON ONGELMIEN PAKOILUA.

        Kai sinä vitun imbesilli tajuat, että jotkut viiltelevät helpotuksen tunnetta hakien. Ja nyt puhun kokemuksella. Henkilökohtaisesti viiltelen, koska on helpompaa vaihtaa henkinen tuska fyysiseen ja siitä saa tietynlaisen helpotuksen tunteen. Tietenkin jokaisella on omat syynsä, mutta se ei todellakaan ole sinun asiasi olettaa tai tuomita toisen syitä. Myönnän kyllä, että itsensä vahingoittaminen ei ole tervettä, mutta luojan tähden ei ole sekään mitä sinä teet. Aikuisten oikeasti kuka kehtaa olettaa, että kaikki, jotka viiltelevät tekevät sen huomion kipeydestä johtuen. Sinä et tiedä mitä toiset ovat joutuneet kohtaamaan tai mitä heidän päässään liikkuu, joten pikku vinkki. Kysy ennen kuin lähdet tuomitsemaan, sillä mshdollisuus avautua saattaa pelastaa toisen tältä niin sadistiselta "huomionkipeydeltä".


      • Ihanvitunsama kirjoitti:

        Kai sinä vitun imbesilli tajuat, että jotkut viiltelevät helpotuksen tunnetta hakien. Ja nyt puhun kokemuksella. Henkilökohtaisesti viiltelen, koska on helpompaa vaihtaa henkinen tuska fyysiseen ja siitä saa tietynlaisen helpotuksen tunteen. Tietenkin jokaisella on omat syynsä, mutta se ei todellakaan ole sinun asiasi olettaa tai tuomita toisen syitä. Myönnän kyllä, että itsensä vahingoittaminen ei ole tervettä, mutta luojan tähden ei ole sekään mitä sinä teet. Aikuisten oikeasti kuka kehtaa olettaa, että kaikki, jotka viiltelevät tekevät sen huomion kipeydestä johtuen. Sinä et tiedä mitä toiset ovat joutuneet kohtaamaan tai mitä heidän päässään liikkuu, joten pikku vinkki. Kysy ennen kuin lähdet tuomitsemaan, sillä mshdollisuus avautua saattaa pelastaa toisen tältä niin sadistiselta "huomionkipeydeltä".

        "imbesilli"

        :D


    • AAsinhäntä

      Heib!
      Täällä maan päällä on mielestäni kahdenlaisia viiltelijöitä.
      On tosiaan sellaisia, jotka hakevat huomiota viiltelemällä, ja on sellaisia jotka peittävät oikeasti tuskansa, mutta yrittävät sen takaa hakea apua.

      En tiedä noista jotka huomion takia viiltelee, mutta tiedän avunhuutajista.
      Sillä itse olin sellainen.
      Yritin peittää tuskani jättämät arvet, käteni.
      Mutta sisimmissäni mä toivoin, että joku riuhtaisisi paitani hihat ylös ja näkisi sen tuskan ja auttaisi. Mä yritin huutaa apua viiltelemisen kautta. Kärsin tästä monia vuosia. Enää en edes viillellyt avun takia, vaan sen, että se tuntui hyvälle. Olin joutunut masokismin kierteeeseen.
      Pääsin siitä eroon, kun vihdoin tajusin yhden pojan rakastavan ja välittävän musta. Se oli yli vuoden yrittänyt saada minuun kontaktia. Me alettiin seurustelemaan, ja viiltely loppui samantien!

      Sinulla on ehkä liian jyrkkä asenne kärsiviä kohtaan. Sinulla ei näytä olevan lainkaan sympatiaa!
      Sinun kaltaisesi joutuisivat itse hoitoon.

      Viiltely-Avun Huuto

      • Ei PuuKoiLLe...

        kiitos. tuli hyvä mieli... hoitoon -->


    • Sammakko.

      Koska kaikki pikku-pissikset haluavat kerjätä huomiota ja sääliä, koska ovat ''masentuneita''

    • ähgaehäao

      miksi nämä itseään viiltelevät ihmiset eivät yksinkertaisesti hae apua? se, että itsensä kiduttaminen on keino pois tuskasta on kyllä todella sairasta. sitäpaitsi eikös käsien viiltäminen nyt ole jo jonkinlainen itsemurhayritys, veitsi valtimoon niin ah, mitä nautintoa. en tiedä miten viiltelijät on kasvatettu, mutta minut on ainakin kasvatettu niin, että jos tulee tuskia niin puhun niistä. olisko tämäkin asia laitettava nyky-yhteiskunnan piikkiin? vai kenties salattujen elämien, missä se yks idioottirumilus veteli ranteitaan auki.

      • Mie

        He eivät osaa tai ymmärrä hakea apua itse. Syvällä sisimmissään he haluavat apua, mutta kuitenkin samalla pelkäävät hakea sitä itse...

        Surullista...


      • Ihanvitunsama
        Mie kirjoitti:

        He eivät osaa tai ymmärrä hakea apua itse. Syvällä sisimmissään he haluavat apua, mutta kuitenkin samalla pelkäävät hakea sitä itse...

        Surullista...

        Mielestäni on hienoa kuinka ymmärt meitä viilteliöitä niin hyvin, ja olet tosissaan ratkaissut elämäni ongelmat. Pelkäsin vain koko ajan, että minua tuomittaisiin eikä esim. Siitä syystä, että minulla ei ole ketään, jolle puhua tai, että nyky-yhteiskunnassa on selvästi minun vikani etten osaa hallita tuskaani eikä siinä mitenkään voi olla muita vaikuttajia, kuten humalainen isä, eronneet vanhemmat, kuollut läheinen, kiusaaja, rikloutunut kaverisuhde, mutta eihän noista nyt mikään ole tietenkään voinut vaikuttaa keneenkään. Eli pyydän nyt yhteiskunnalta anteeksi ja menen hankkimaan apua. Kiitos ihan vitusti.


    • Pimeä puoli

      Vittu ne sillä mitään rehentele!! Viiltelijöillä on oikeesti paha olo ja ne haluu apua, mut ei osaa hakee sitä ite. Vähän aikaa sitten Neloselta tuli 4D, jossa kerrottiin nuorista joilla on oikeesti helvetilleset vanhemmat. Vanhemmat jotka vaan juo, eikä välitä yhtään lapsistan. Jotka kännissä hakkaa lapsiaan. Toisten vanhemmat hakkaa ilmat et ne on kännissäkään.
      Viiltelijä nuorista ei välttämättä edes huomaa, et niillä on paha olla. Mut niillä on.
      Koulussa oli oppilas, jota kukaan ei huomannu. Sillä oli paha olla. Kukaan ei nähny sen tuskaa. Se viilteli itseään ja teki lopulta itsemurhan. Uskon et viiltelijät haluaa syvällä sisimmissään että ihmiset huomaa sen tuskan ja auttaa.

      Se EI ole muoti-ilmiö. Se on hätähuuto.

      • ---

        Aivan. kaikki keiden kanssa mä oon jutellu tästä aiheesta,on ollu hyvinvoivia ihmisiä joilla ei ole ongelmia ja hyvä perhe. Ne ei vaan tajuu ihmisiä jotka on oikeesti masentuneita. Tietty on sit niitä jotka oikeesti viiltelee vaan koska se on jotenki "siistii" niiden mielest. Mäki olin masentunu,koska mua kiusattiin koulus,mun äitiki oli masentunu ja faijaa ei koskaa näkyny kotona,eikä ollu edes ketään fiksuu kaverii jolle olis voinu puhuu. Viilsin yhen haavan ranteeseen ja siihen se sitte jäikin.Tajusin että ei se mitää hyödytä. Myöhemmin vaihdoin kouluu ja kiusaus loppui.Äitikään e enää ollut masentunut. Mutta mä siis yritän tässä sanoo,etten mä ainakaan hakenu huomioo sillä viiltelyllä,päinvastoin,mä yritin piilotella sitä haavaa.


      • sairastahommaa
        --- kirjoitti:

        Aivan. kaikki keiden kanssa mä oon jutellu tästä aiheesta,on ollu hyvinvoivia ihmisiä joilla ei ole ongelmia ja hyvä perhe. Ne ei vaan tajuu ihmisiä jotka on oikeesti masentuneita. Tietty on sit niitä jotka oikeesti viiltelee vaan koska se on jotenki "siistii" niiden mielest. Mäki olin masentunu,koska mua kiusattiin koulus,mun äitiki oli masentunu ja faijaa ei koskaa näkyny kotona,eikä ollu edes ketään fiksuu kaverii jolle olis voinu puhuu. Viilsin yhen haavan ranteeseen ja siihen se sitte jäikin.Tajusin että ei se mitää hyödytä. Myöhemmin vaihdoin kouluu ja kiusaus loppui.Äitikään e enää ollut masentunut. Mutta mä siis yritän tässä sanoo,etten mä ainakaan hakenu huomioo sillä viiltelyllä,päinvastoin,mä yritin piilotella sitä haavaa.

        Kyllä oli oksettavaa katseltavaa kun se pissis 4D:ssä viilteli ja kerjäs huomiota. Oikein innoissaan esitteli kameralle taideteoksiaan. Lapsellista ja typerää. Turha luulla, et kukaan jaksaa mitään pelleilyä katsoa. Viillelkää rauhassa, mutta sillä tavalla ette apua saa ja tiedätte sen myös itse.

        Hmm .. Ehkä voisin saada exäni mielisairaalaan jotenkin.


      • isosisko vuosimallia 83
        sairastahommaa kirjoitti:

        Kyllä oli oksettavaa katseltavaa kun se pissis 4D:ssä viilteli ja kerjäs huomiota. Oikein innoissaan esitteli kameralle taideteoksiaan. Lapsellista ja typerää. Turha luulla, et kukaan jaksaa mitään pelleilyä katsoa. Viillelkää rauhassa, mutta sillä tavalla ette apua saa ja tiedätte sen myös itse.

        Hmm .. Ehkä voisin saada exäni mielisairaalaan jotenkin.

        Viiltelijöillä on paha olla tai he kerjäävät huomioo. Veljeni viilteli ja en tiedä miksi..meillä on kumminkin hyvä perhe josta ei rakkautta ole puuttunut. Juttelin veljeni kanssa eräs ilta pari tuntia ja sen jälkeen hän lopetti viiltelyn...ja hyvä niin.


      • Minä
        sairastahommaa kirjoitti:

        Kyllä oli oksettavaa katseltavaa kun se pissis 4D:ssä viilteli ja kerjäs huomiota. Oikein innoissaan esitteli kameralle taideteoksiaan. Lapsellista ja typerää. Turha luulla, et kukaan jaksaa mitään pelleilyä katsoa. Viillelkää rauhassa, mutta sillä tavalla ette apua saa ja tiedätte sen myös itse.

        Hmm .. Ehkä voisin saada exäni mielisairaalaan jotenkin.

        Etkö sä jumalauta nähny kuinka paha olo sillä oli??? Se halus apua, ei se huvikseen viillelly! Vittu kuinka vaikeeta se on ymmärtää???

        Siis ne oikeesti tarvii APUA! Täytyiskö sun mielestäs kaikki joilla on VAIKEETA, kaikki joiden VAHNHEMMAT juo, kaikki joiden vanhemmat EI VÄLITÄ, ne kaikki pitäis sun mielestäs laittaa MIELISAIRAALAAN??? Siis et voi olla oikeesti tosissas...

        Tiedätkö sä, miks mielisairaalat on olemassa? Siellä on ihmisiä, jotka näkee harhoja, jotka OIKEESTI on hulluja. Ei niitä, joilla on vaikeaa, joiden tuskan joku ulkopuolinen on aiheuttanut.


      • Ei PuuKoiLLe....
        --- kirjoitti:

        Aivan. kaikki keiden kanssa mä oon jutellu tästä aiheesta,on ollu hyvinvoivia ihmisiä joilla ei ole ongelmia ja hyvä perhe. Ne ei vaan tajuu ihmisiä jotka on oikeesti masentuneita. Tietty on sit niitä jotka oikeesti viiltelee vaan koska se on jotenki "siistii" niiden mielest. Mäki olin masentunu,koska mua kiusattiin koulus,mun äitiki oli masentunu ja faijaa ei koskaa näkyny kotona,eikä ollu edes ketään fiksuu kaverii jolle olis voinu puhuu. Viilsin yhen haavan ranteeseen ja siihen se sitte jäikin.Tajusin että ei se mitää hyödytä. Myöhemmin vaihdoin kouluu ja kiusaus loppui.Äitikään e enää ollut masentunut. Mutta mä siis yritän tässä sanoo,etten mä ainakaan hakenu huomioo sillä viiltelyllä,päinvastoin,mä yritin piilotella sitä haavaa.

        Mistä te päättelette, että mäkin olen "hyvstä perheestä" jne jne. mullakin voi olla oikeesti paha olo ja vaikka mitä. mut mä en pakene niitä ongelmia puukon´ kanssa, mä puhun niistä.


      • tyttö
        Ei PuuKoiLLe.... kirjoitti:

        Mistä te päättelette, että mäkin olen "hyvstä perheestä" jne jne. mullakin voi olla oikeesti paha olo ja vaikka mitä. mut mä en pakene niitä ongelmia puukon´ kanssa, mä puhun niistä.

        Kaikilla ihmisillä on eri tapa käsitellä ongelmansa. Jotkut puhuu niistä,jotkut ei.Jotkut viiltelee jotkut itkee tai teeskentelee että kaikki on hyvin.

        Kaikki ihmiset on erilaisii,et sä voi kuvitella että koska SÄ et viiltele ja puhut ongelmistas, kaikkien pitäs tehä niin. Jotkut ei vaan uskalla tai haluu tai sit niil ei vaan oo ketään kelle puhuu.

        Ärsyttää tollanen ettei tajuu et ei kaikki ihmiset oo täydellisii.Ei voi sanoo et KAIKKI jotka viiltelee on tyhmiä tenipissiksiä joilla ei oo oikeesti ongelmia. Toi on vaan pieni osa viiltelijöistä. Ton murto-osan tuntee samanikäset teinit jotka on tavannu koulussa niitä pissiksiä.

        Ympäri maailmaa asuu miljoonia ihmisiä eri olosuhteissa ja kaikki käsittelevät ongelmia eri tavalla.

        Olen lisäksi kuullut monesta masentuneesta viiltelijästä,jotka ovat tehneet itsemurhan.

        Niistä tuntui varmaan todella mukavalta kuunella kommentteja tyylliin: "Vittu,sä oot vaan joku teiniangstipissis,joka kerjää huomiota."

        Ootteko tullu ajatelleeks et tollasilla kommenteilla ootte saattanu aiheuttaa jonku itsemurhan? Miettikääpä sitä,ennekuin tulette ensi kerralla aukomaan päätänne.


    • egalregkae

      elikkä siis perusta tälle ongelmalle on se, että ihmisistä on tullut ujoja. onkohan se muuten yhteiskunnan syy? nykyään odotetaan ihmisiltä niin perkeleesti ja kakaroita kilpailutetaan ankarasti, jos ei täytä odotuksia tai tippuu kilpailusta niin ei enää uskalla tehdä mitään. ihmisiä ei rohkaista pyytämään, ainoastaan rohkaistaan itsenäiseen elämään ilman muiden apua. sehän on köyhän perheen merkki joka naapurilta apua pyytää.

    • pehmojellona

      Itselläni on tapana työntää tuskani sivuun ja yrittää unohtaa ne viimeiseen asti. Joskus sitten tulee hetki jolloin ei enään kestä ja unohdettu totuus tulee taas mieleen. Tuntuu kuin mieli räjähtäisi. Tärisee kuin sätkynukke ja täytyy vaan itkeä paineita pois. Usein tilanteen laukaisee kova stressi tai jokin ikävä tilanne.

      Itse viiltelen usein paniikkikohtausten aikana, jolloin olo on todellakin niin hirveä että viiltelyt helpottaa. Sitä on ehkä vaikea uskoa, mutta siinä vaiheessa olo on kuin hullulla ja viiltely auttaa pitämään "hereillä".
      Itseään viiltelevät henkilöt harvoin arvostavat kehoaan yhtään sen enempään kuin itseään muutenkaan. Elämän syvimmässä ojassa elävä ihminen elää elämäänsä usein päivä kerrallaan-menetelmällä ja he harvoin tulevat ajatelleeksi että arvet käsivarsissa on ja pysyy koko lopunelämää.

      • Ihanvitunsama

        Minä viiltelen myös usein paniikkikohtauksen yhteydessä, sillä siinä vaiheessa kun tuntuu siltä, että kuolee niin oikeasti helpottaa saada se tuska kohdistettua siihen yhteen pieneen viiltoon, johon se partaterä upposi tällä kertaa.


    • ~88~

      eli omalla kohdallani ei ainakaan ollut rehentelyä.. en esitellyt ranteita kenellekkään. molemmat ranteet korujen peitossa ja kukaan ei ole huomannut mitään.. ja homma loppui nykyisen poikaystäväni myötä joka tietää ja tarkistaa aina kun näemme että enhän ole tehnyt mitään. en edes tiedä miksi edes ensimmäisen kerran tein niin.. siinä vain keskittyi niin että unohti hetkeksi kaiken muun. ja kai se auttoi silloin huonoimpina hetkinä jotka ovat nyt vähemmällä. kiitos siitä rakkaalleni

    • Kerrankin joku järkevä!!

      Hyvä ihminen,sä oot oikeessa!! Mä jo luulin,että oon ainoo,joka ei viiltele itteensä tai ei ees oo koskaan tarttunu puukkoon sen takii,et haluisin viillellä,koska niin ei todellakaan oo!! Mustaki tuntuu,et ihmiset tekee sen vaan sen takii,et ne haluu olla samanlaisii ku muut,täytyy viillellä ja kaikkee muuta tosi tyhmää. En ymmärrä,mitä järkee siin on?? Nii ja toisekseen,ku siinä ei ole mitään järkee.. Mä en ees kehtais kulkee kadulla,jos mun arvet paistais jo kilometrin päähän. Kaikenlisäks,ne on rumat ne arvet. :// Vaikka mua vituttas suunnattomasti,ni ikinä ei tuu/tulis ees mieleen tarttuu puukkoon ja viilellä. Mitä niistäki ihmisistä ajatellaa?? Mä ainaki ajattelen,et joko sil on pääs vikaa tai sit sil on asiat oikeesti tosi paskasti.. Mut tollanenhan on vaan hullun touhua,ei kukaan täysjärkinen mee viiltelee itteensä. :// Toivottavasti en loukannu ketää(Voi olla,et loukkasinki,mut tota mieltä mä oon). Mut jos tosi pahasti nyt sitten loukkasin jotain ihmistä,niin olen syvästi pahoillani. Anteeks.

      • Ihanvitunsama

        Itse viiltelin usein paniikkikohtauksen yhteydessä, sillä silloin kun tuntuu siltä, että kuolee niin on oikesti mukava saada se kipu ja tuska kohdistettua siihen yhteen pieneen viiltoon johon se partaterä upposi. En missään nimessä siis kannata viiltelyä tai muutenkaan itsensä vahingoittamista, ja mitä arpiin tulee niin juuri häpeän takia viiltelin nilkkaan, ja mitä tulee arpien ulkomuotoon olen enemmänkin ylpeä siitä, että en sortunut mihinkään pahempaan ja, että asiat ovat nyt paremmin. Toivon, että ymmärrät nyt paremmin.


    • tjto47

      Turha sitä on itteensä viillellä hakkaa ennemmin vaikka päätään seinää

      • viiltelijä

        Mäki viilsin ku olin raskaana, hormonit oli ihan sekasin, ei ollu kavereita kun muutin toiselle paikkakunnalle poikaystäväni luokse. Ei ollu ketään jolle puhua, kun oli paha pvä. Enkä tod rehentele sillä, nyt joudun kesähelteilläkin pitämään pitkähihaisia. Enää en viiltele kun tiedän ettei se helpota kun hetken. Hormonitkaan ei oo enää jyllänny, kun synnytyksestä on kohta vuos..


      • Ihanvitunsama

        Itse asiassa pään sinään hakkaaminen tuhoaa aivosoluja, joten en susittelisi.


    • Ensimmäinen vastaaja päättää viiltelenkö.

    • Viiltelen

      Itse viiltelen, koska ahdistaa, ja viiltely antaa tunteen ettävoi kontrolloida jotakin. Lisäksi haluaisin että joku huomaisi haavat ja saisin apua, kun en sitä itse uskalla pyytää. Samaan aikaa myös hävettää nämä viillot käsissä ja jaloissa ja kyljissä. Mutta ei helvetti soikoon ole mikään muotijuttu. Viiltelyyn jää koukkuun, ja en ikinä IKINÄ suosittele sitä, huonoin tapa ratkaista asia.

      • dfbdfbfgjhfgj

        No ainakin omakohtaisesti asiantunnet tämän "alan" , koska kirjoitat suoraan, ymmärrettävästi ja rehellisesti etkä mitään asiasta mitään tietämättömien sossutätien virastokapulakieltä jota saa lukea useaankin kertaan kuitenkaan ymmärtämättä sitä


    • Anonyymi

      Lopettakaa sanomasta ”viiltely on huomion keruuta”SE EI OLE menkää puhumaan jollekin joka kertoo teille että mitä sen on!!!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe