Oricyclin-antibiootit (tai apocyclin)

huivi123

Sain lääkäriltä akneen oricyclin-kuurin. Oisko täällä ketään, joka ois syöny sitä lääkettä... Millasia sivuvaikutuksia teillä oli? Mahakipua, oksentelua..? Pelkään, että miten saan ne lääkkeet alas, oon niin huono nielemään mitään tabletteja... Auttoko ne teillä, kuinka nopeesti, paheniko iho alussa? Käytittekö jotain rasvaa, esim. basironia samalla? Kokemuksia kiitos, pelottaa alkaa toi kuuri...

16

16124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen syönyt

      tuon kuurin moneenkin kertaan.. minulla on aina ollut erittäin lievä akne. joskus ei näppyjä ollenkaan ja joskus puhkeaa finnejä sitten vähän enemmän. Tuo antibiootti on tuonut minulle kuitenkin aina vain hetkellisen avun.. Johtuen ehkä lievästä aknestani, tuloksia rupesi näkymään jo varmaan muutamassa päivässä tai alle viikossa.. Mutta siinä antibiootissa on se huono puoli, että se vie vain sillä hetkellä olevat näpyt pois, ei tulevia. Halusinkin nyt näpyistäni pidemmäksi aikaa eroon, joten aloitin roaccutankuurin. saa nyt nähdä millaisia tuloksia tulee. kolme viikkoa takana, eikä sivuoireitakaan vielä ilmennyt. Minkäslainen aknesi on?

      • huivi123

        No akne on sellanen keskivaikea, mitään mahottomia paukamia ei oo, mut ihan tarpeeks näppylää kuitenki. En mä mitään täydellistä ihoa vaadi, sais nyt ees jotenki siistiks sen... Mitä mä teen, jos en saa niitä tablettaja alas? Kuitenki tukehun niihin...:/ Tuleeko niistä kovastikin maha kipeäks?


      • .................
        huivi123 kirjoitti:

        No akne on sellanen keskivaikea, mitään mahottomia paukamia ei oo, mut ihan tarpeeks näppylää kuitenki. En mä mitään täydellistä ihoa vaadi, sais nyt ees jotenki siistiks sen... Mitä mä teen, jos en saa niitä tablettaja alas? Kuitenki tukehun niihin...:/ Tuleeko niistä kovastikin maha kipeäks?

        halkaise tabletit kahtia!ei mulla vatsa kovin kipeäksi tullut,pari päivää oli vatsa hieman kovana,ei muuta.kyllä ne tepsii ihan OK niin kauan kuin kuuri kestää.ihohuokosia ne ei supista joten jos ihosi on rasvainen,ei apua...yhden apocyclin kuurin olen ahminut ja seuraavaksi roaccutan,haluan eroon aknen kirouksesta pysyvästi


      • jos haluat
        ................. kirjoitti:

        halkaise tabletit kahtia!ei mulla vatsa kovin kipeäksi tullut,pari päivää oli vatsa hieman kovana,ei muuta.kyllä ne tepsii ihan OK niin kauan kuin kuuri kestää.ihohuokosia ne ei supista joten jos ihosi on rasvainen,ei apua...yhden apocyclin kuurin olen ahminut ja seuraavaksi roaccutan,haluan eroon aknen kirouksesta pysyvästi

        päästä aknesta eroon pidemmäksi aikaa, niin ota ihmeessä roccutan. minulla nyt ei ole siitä vielä minkäänmoisia kokemuksia, kun niitä vasta muutaman viikon napsinut. Mutta sen voin sanoa, että ainakaan minun lievää akneani antibiootit eivät vieneet pois. varmaan viisi kuuria sitäkin söin, mutta aina vain hetkellinen apu. turvauduin niihin aina tilanteissa, kun piti saada finnit nopeasti hetkeksi pois. nyt haluan näistä lopullisesti eroon! joo ja minulla on rasvainen iho. rasvaisuutta antibiootit eivät vieneet pois. jos tämä roa nyt sitten tepsisi siihenkin ongelmaan. :)


      • huivi123
        jos haluat kirjoitti:

        päästä aknesta eroon pidemmäksi aikaa, niin ota ihmeessä roccutan. minulla nyt ei ole siitä vielä minkäänmoisia kokemuksia, kun niitä vasta muutaman viikon napsinut. Mutta sen voin sanoa, että ainakaan minun lievää akneani antibiootit eivät vieneet pois. varmaan viisi kuuria sitäkin söin, mutta aina vain hetkellinen apu. turvauduin niihin aina tilanteissa, kun piti saada finnit nopeasti hetkeksi pois. nyt haluan näistä lopullisesti eroon! joo ja minulla on rasvainen iho. rasvaisuutta antibiootit eivät vieneet pois. jos tämä roa nyt sitten tepsisi siihenkin ongelmaan. :)

        No sais nyt aluks edes vähäks aikaa paremman ihon. Ku tästä on jo näin kauan kärsiny, ei enää ees osaa vaatia täydellistä ihoa:) Ehkä se sit rauhottuu siitä iän myötä muutenki. Niin no sit jos mä halkasen ne tabletit, ne raapii kuitenki inhottavasti kurkkua:/


      • huivi123
        huivi123 kirjoitti:

        No sais nyt aluks edes vähäks aikaa paremman ihon. Ku tästä on jo näin kauan kärsiny, ei enää ees osaa vaatia täydellistä ihoa:) Ehkä se sit rauhottuu siitä iän myötä muutenki. Niin no sit jos mä halkasen ne tabletit, ne raapii kuitenki inhottavasti kurkkua:/

        Sit ku mä lopetan sen kuurin, ni tuliko teillä akne kuinka nopesti takasi?


      • mulla ne
        huivi123 kirjoitti:

        Sit ku mä lopetan sen kuurin, ni tuliko teillä akne kuinka nopesti takasi?

        näpyt rupes tuleen silleen pikkuhiljaa takasin. Viime kesänä iho pysyi suht ok:na kuurin jälkeen ehkä korkeintaan kuukauden. Sitten niitä näppyjä rupesi tulemaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, kunnes lopulta tilanne oli taas kuin alussa. sitten alkoi masennus ja piti aloittaa taas antibioottikuuri. ei ne antibiootit varmaankaan se lopullinen ratkaisu ole, eikä niitä ole terveellistä popsiakkaan. mieluummin kerralla kuntoon. onneksi nyt syksyllä sitten otin itseäni niskasta kiinni ja menin lääkärin juttusille ja kerroin että haluan näpyistä lopullisesti eroon! ja eikun roaa kehiin.


      • .................
        huivi123 kirjoitti:

        Sit ku mä lopetan sen kuurin, ni tuliko teillä akne kuinka nopesti takasi?

        kolmisen viikkoa kesti...ja ne palasi sitten aika rajulla hyökkäyksellä:(...tilanne meni hieman pahemmaksi kuin ennen kuurin aloittamista.mut oli se kiva pari kuukautta katsoa peilistä suhteellisen siedettävää ihoa:P.se mikö apossa ärsytti ihan kekkosena oli ajoittaa tabletit ennen tai jälkeen sapuskan:(


      • tetralysalia
        ................. kirjoitti:

        kolmisen viikkoa kesti...ja ne palasi sitten aika rajulla hyökkäyksellä:(...tilanne meni hieman pahemmaksi kuin ennen kuurin aloittamista.mut oli se kiva pari kuukautta katsoa peilistä suhteellisen siedettävää ihoa:P.se mikö apossa ärsytti ihan kekkosena oli ajoittaa tabletit ennen tai jälkeen sapuskan:(

        joka on myös antibiotti, kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla tuli näpyt takaisin. Eli ei auta mittää.


      • tyttö
        tetralysalia kirjoitti:

        joka on myös antibiotti, kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla tuli näpyt takaisin. Eli ei auta mittää.

        söin pari vuotta sitten oricyclin-kuurin, annoksella 2tablettia/pvä ensimmäiset 2 viikkoa...sitten loppuaika 1 tabletti päivässä. kuuri kesti 3kk. ihossa ei tuntunu minkäänlaista paranemista.
        pari viikkoa sitten kävin ihotautilääkärillä, joka sanoi että noin pienellä annostuksella syötynä olen syönyt kuurin turhaan. antoi minulle saman oricyclin-kuurin, mutta ohjeistuksella 2 tabl./päivä. nyt jo huomaa, että elimistö työntää kaiken pihalle..naama kukkii. mut sehän on osoitus siitä, että homma toimii. (roastakin oli puhetta, mutta en sitten vielä uskaltanut sitä aloittaa..halusin edes koittaa jos nämä toimisivat)
        käytän lisäksi emulsiovoidetta. saas nyt nähdä, jos nuo vihdoin ja viimein lähtisivät...kasiluokalta asti niiden kans taistellu, nyt reilu parikymppinen.


      • 19v poika
        tyttö kirjoitti:

        söin pari vuotta sitten oricyclin-kuurin, annoksella 2tablettia/pvä ensimmäiset 2 viikkoa...sitten loppuaika 1 tabletti päivässä. kuuri kesti 3kk. ihossa ei tuntunu minkäänlaista paranemista.
        pari viikkoa sitten kävin ihotautilääkärillä, joka sanoi että noin pienellä annostuksella syötynä olen syönyt kuurin turhaan. antoi minulle saman oricyclin-kuurin, mutta ohjeistuksella 2 tabl./päivä. nyt jo huomaa, että elimistö työntää kaiken pihalle..naama kukkii. mut sehän on osoitus siitä, että homma toimii. (roastakin oli puhetta, mutta en sitten vielä uskaltanut sitä aloittaa..halusin edes koittaa jos nämä toimisivat)
        käytän lisäksi emulsiovoidetta. saas nyt nähdä, jos nuo vihdoin ja viimein lähtisivät...kasiluokalta asti niiden kans taistellu, nyt reilu parikymppinen.

        Sain keväällä tarpeekseni aknesta ja menin viimein lääkärin puheille. Kasvojen alue todettiin keskivaikeaksi ja selän vaikeaksi akneksi. Sain 5kk kuurin Apocycliniä eli 2x100kpl purkkeja. Lääkäri sanoi että syö 2 tabl./päivässä niin kauan että vaikutus alkaa näkymään. Parin viikon jälkeen ihossa alkoi tapahtumaan jo muutosta, mutten kuitenkaan lopettanut tuota kahden tabletin päiväannosta.

        1,5kk jälkeen iho oli parantunut jo huomattavasti. Kasvoissa ei finnin finniä vain muutamia punaisia laikkuja, jotka nekin näyttivät pikku hiljaa katoavan. Ainoastaan selän iho punoitti vielä, mutta uusia paukamia ja finnejä ei enää ilmaantunut ollenkaan.

        Söin kolmeen kuukauteen tuon 200kpl noita tabletteja eikä enää ole finnit vaivannut enää tuon jälkeen. Aikaa kuurin loppumisesta on nyt 3kk. Ihoni on nyt tasainen ja rasvaisuuskin väheni todella paljon entisestä. Mikä parasta itsetuntonikin on parantunut huomattavasti, kun sain aknen vihdoin voitettua :)


      • telut
        19v poika kirjoitti:

        Sain keväällä tarpeekseni aknesta ja menin viimein lääkärin puheille. Kasvojen alue todettiin keskivaikeaksi ja selän vaikeaksi akneksi. Sain 5kk kuurin Apocycliniä eli 2x100kpl purkkeja. Lääkäri sanoi että syö 2 tabl./päivässä niin kauan että vaikutus alkaa näkymään. Parin viikon jälkeen ihossa alkoi tapahtumaan jo muutosta, mutten kuitenkaan lopettanut tuota kahden tabletin päiväannosta.

        1,5kk jälkeen iho oli parantunut jo huomattavasti. Kasvoissa ei finnin finniä vain muutamia punaisia laikkuja, jotka nekin näyttivät pikku hiljaa katoavan. Ainoastaan selän iho punoitti vielä, mutta uusia paukamia ja finnejä ei enää ilmaantunut ollenkaan.

        Söin kolmeen kuukauteen tuon 200kpl noita tabletteja eikä enää ole finnit vaivannut enää tuon jälkeen. Aikaa kuurin loppumisesta on nyt 3kk. Ihoni on nyt tasainen ja rasvaisuuskin väheni todella paljon entisestä. Mikä parasta itsetuntonikin on parantunut huomattavasti, kun sain aknen vihdoin voitettua :)

        Good for you! =O)


    • jeap

      harvemmin niitä roaccuttaneja on vaan 'otettu'.
      ite oon syöny joku 1½kk ja ei paljoo vaikutusta oo näkyny.
      ite oon kans huono nielemään noita pillereitä ni pureskelen hiuka ja sit saan menemään alas :]
      mahakipuja tms. ei oo ilmenny.

      • kukka

        Mulla on muuten hyvä iho ollut aina,mutta nyt mulla ilmestyi nenänpieleen sellainen rykelmä näppylöitä joissa on ollut sellainen vaalea vetinen pää ja nyt se on enimmäkseen kuiva ja vaalea pää on nyt kova.Tämä on ollut tuossa yli kaksi viikkoa ja on kamalan näköinen :( Nakertaa itsetuntoakin.
        Epäilin huuliherpestä ja menin lääkärille varmistamaan asian.Lääkäri taas epäili tämän olevan jotain huultenympärysihottumaa...Tietääkö kukaan mitään jostain tuollaisesta?Voisiko kertoa tarkemmin?
        Sain lääkkeeksi kuukauden kuurin oricyclinia ja minua epäilyttää,sillä sehän on akne lääkettä!:/
        Eikä mulla mitään aknea ole.Nämä rykelmänäpyt ovat vain ja ainoastaan tuossa oikeassa nenänpielessä...sellasia outoja.Ei edes näytä finneiltä..Voiko olla mahdollista että lääkäri onkin antanut minulle väärän diagnoosin ja väärät lääkkeet?
        Mitä jos syön tämän kuurin ja diagnoosi olikin väärä?Voiko ihoni vaan pahentua,tai tulla jopa akne tämän lääkkeen takia?
        Sanokaa nyt,sillä muuten en uskalla alottaa koko lääkitystä :/


    • kokenut123

      Itse olen nyt syönyt vähän yli kuukauden ajan aamuin ja illoin oricyclin kuuria ja parannusta on kyllä tapahtunut melko hyvin. Kuitenkin olen syönyt vaikka mitä kuureja jo ennen tätä ja ties kuinka ja pitkään (muun muassa intissä sain haettua resepti lääkkeitä ilmaiseksi joihin mulla oli resepti jo loppunut ajat sitten), mutta yleensä finnit ovat parantuneet vain hetkellisesti ja tulleet sitten taas takaisin 2-3kk käytön lopettamisen jälkeen. En jotenkin jaksa enää edes uskoa yli 10 vuoden aknen kanssa taistelun jälkeen että mikään niitä lopullisesti veisi pois... roaccutan vaikuttaisi olevan viimeinen oljenkorsi jos tämäkään kuuri ei tuota tulosta.

      Oricyclin sivuoireista: lievää vatsakipua, ei mitään kestämätöntä kuitenkaan ja vähän on vatsa myös mennyt sekaisin ajoittain. Muuten kyllä vaikuttaisi pelittävän ihan ok:sti kaikin puolin.

    • Anonyymi

      Antibiootti on huono vastaus akneen. Hetkellinen apu. Ja pitkäaikais seurauksista on tietoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe