Uunisepät

Suuresti pettynyt

Älkää vaan ostako tulisijaanne Uunisepiltä! Kauniita ovat kyllä, mutta asiakaspalvelu on aivan kamalan huonoa. Tulisijan muuraaminenkin oli jo hankalaa saati sitten, kun se luovutettiin viallisena ja siitä seurannut reklamaatio pyyntö. Yli kolmekymmentä (!!!)viikkoa soittelin asioista eri tahoille uunisepille, eikä kukaan ottanut asiaa hoitaakseen. Lopulta minut haukuttiin puhelimessa ja syytettiin, että olen itse rikkonut uunin!

Todella alarvoista asiakaspalvelua!

Älkää vaan erehtykö ostamaan takkaa uunisepiltä!!

308

143833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myöhäistä

      Samaa mieltä. Olisitpa vaan kertonut ton mulle kolme vuotta sitten...

      • Puuha-Paavo

        Itsellä taas meni homma OK. Uunimuurari taisi olla yksi ammattitaitoisimmista henkilöistä koko rakennusprojektissa. Yhdessä koristekivessä oli joku hiomavirhe, pinta oli himmeämpi kuin muissa kivissä. Tämä kuitenkin vaihdettiin uuteen mukisematta. Noillahan on takuu, eli ei pitäisi olla mitään ongelmia sen suhteen?


      • timanttimies
        Puuha-Paavo kirjoitti:

        Itsellä taas meni homma OK. Uunimuurari taisi olla yksi ammattitaitoisimmista henkilöistä koko rakennusprojektissa. Yhdessä koristekivessä oli joku hiomavirhe, pinta oli himmeämpi kuin muissa kivissä. Tämä kuitenkin vaihdettiin uuteen mukisematta. Noillahan on takuu, eli ei pitäisi olla mitään ongelmia sen suhteen?

        myyjä


      • Puuha-Paavo
        timanttimies kirjoitti:

        myyjä

        myyjä, tosissani kyllä olen. Materiaalit ja rakenne noissa takoissa taitaa olla OK, mutta huono muurari kyllä pystyy ryssimään homman. Meillä kävi hyvin, joillakin taas on näköjään ollut ongelmia muurarin kanssa. Mutta vastuuhan on kuitenkin viime kädessä myyjällä.


      • Paskaa saa pyytämättäkin?
        Puuha-Paavo kirjoitti:

        myyjä, tosissani kyllä olen. Materiaalit ja rakenne noissa takoissa taitaa olla OK, mutta huono muurari kyllä pystyy ryssimään homman. Meillä kävi hyvin, joillakin taas on näköjään ollut ongelmia muurarin kanssa. Mutta vastuuhan on kuitenkin viime kädessä myyjällä.

        En kyllä voi kehua mitenkään laadukkaaksi Uuniseppien kaakelitakkoja. (Muista takoista ei ole kokemusta).

        Meillä taas odotetaan muurarien soittoa... Olisi hauskaa saada takka siihen kuntoon että siinä pystyisi edes kynttilää polttamaan.

        Saas nähdä nyt muutaman viikon aikana, että saadaanko siitä vielä toimiva, vai saako viedä koko höskän pois...


      • ChristianK
        Paskaa saa pyytämättäkin? kirjoitti:

        En kyllä voi kehua mitenkään laadukkaaksi Uuniseppien kaakelitakkoja. (Muista takoista ei ole kokemusta).

        Meillä taas odotetaan muurarien soittoa... Olisi hauskaa saada takka siihen kuntoon että siinä pystyisi edes kynttilää polttamaan.

        Saas nähdä nyt muutaman viikon aikana, että saadaanko siitä vielä toimiva, vai saako viedä koko höskän pois...

        Uuniseppien sivuilta lainattua: "Uunisepät tarjoaa asiakkailleen helpon ja luotettavan tavan hankkia laadukas ja varaava tulisija. Käsityöperinteitä ja tuotekehitystä arvostava yritys on toiminut jo yli 25 vuotta menestyksekkäästi tulisijojen valmistajana.
        Yli 80 000 kotia on valinnut itselleen Uuniseppien tulisijan."

        Okei, 25vuotta vanha valmistaja ja melkein 100000 takkaa myyty.. jos noin moni on itselleen heiltä tulisijan ostanut niin kyllä niitä tyytyväisiä asiakkaitakin pakosti piisaa. Ja noilla takoilla on 10vuoden takuu, muilta valmistajilta en sellaista löytänyt ja liekö kaikki valmistajat ole edes pystyssä enää noin pitkään. Itse olen kallistumassa Uuniseppien takkaan, saavat luvan purkaa samalla entisen tulikiveni joka on imenyt kaiken savun ja noen itseensä ja näyttää mustalta kasalta. Kävivät paikan päällä asentajan kanssa, tekivät hyvän tarjouksen ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta kuin katsella toivottavasti ammattimiehiä hommissaan.

        PS. lopettakaa itkeminen, itse asiakaspalvelutyössä olen huomannut että ainaki näillä leveysasteilla ihmiset ovat valittajia!


      • Tulevi Untevo
        ChristianK kirjoitti:

        Uuniseppien sivuilta lainattua: "Uunisepät tarjoaa asiakkailleen helpon ja luotettavan tavan hankkia laadukas ja varaava tulisija. Käsityöperinteitä ja tuotekehitystä arvostava yritys on toiminut jo yli 25 vuotta menestyksekkäästi tulisijojen valmistajana.
        Yli 80 000 kotia on valinnut itselleen Uuniseppien tulisijan."

        Okei, 25vuotta vanha valmistaja ja melkein 100000 takkaa myyty.. jos noin moni on itselleen heiltä tulisijan ostanut niin kyllä niitä tyytyväisiä asiakkaitakin pakosti piisaa. Ja noilla takoilla on 10vuoden takuu, muilta valmistajilta en sellaista löytänyt ja liekö kaikki valmistajat ole edes pystyssä enää noin pitkään. Itse olen kallistumassa Uuniseppien takkaan, saavat luvan purkaa samalla entisen tulikiveni joka on imenyt kaiken savun ja noen itseensä ja näyttää mustalta kasalta. Kävivät paikan päällä asentajan kanssa, tekivät hyvän tarjouksen ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta kuin katsella toivottavasti ammattimiehiä hommissaan.

        PS. lopettakaa itkeminen, itse asiakaspalvelutyössä olen huomannut että ainaki näillä leveysasteilla ihmiset ovat valittajia!

        En tiedä mitä on tapahtunut 25-vuotta sitten, mutta nykyään kaikki osat valmistetaan tärykoneella.

        Laadunvalvontaa EI ole! Voi olla, että saat hyvän uunin, mutta yhtä hyvin voit saada täyden paskan.
        Jos saat paskan, niin aika hankalaa on todistaa, ettei vika ole itsessäsi.

        Ennen uunin tärkeimmät osat tehtiin valamalla. Nyt ne tehdään miten-sattuu menetelmällä(piste)

        Ostakaa vaan uuni Uunisepiltä, mutta vaatikaa sellaset paperit, ettette missään tapauksessa voi jäädä altavastaajan asemaan....

        Ei pahalla ChristianK, mutta montako vuotta olet ollut Uuniseppien palveluksessa?;)
        Vai oletko itse pääjehu?


      • Mikko1000
        Tulevi Untevo kirjoitti:

        En tiedä mitä on tapahtunut 25-vuotta sitten, mutta nykyään kaikki osat valmistetaan tärykoneella.

        Laadunvalvontaa EI ole! Voi olla, että saat hyvän uunin, mutta yhtä hyvin voit saada täyden paskan.
        Jos saat paskan, niin aika hankalaa on todistaa, ettei vika ole itsessäsi.

        Ennen uunin tärkeimmät osat tehtiin valamalla. Nyt ne tehdään miten-sattuu menetelmällä(piste)

        Ostakaa vaan uuni Uunisepiltä, mutta vaatikaa sellaset paperit, ettette missään tapauksessa voi jäädä altavastaajan asemaan....

        Ei pahalla ChristianK, mutta montako vuotta olet ollut Uuniseppien palveluksessa?;)
        Vai oletko itse pääjehu?

        Taidat itse olla Tulikivi -myyjä?? ;)


      • meilläkin, sujui.
        Puuha-Paavo kirjoitti:

        Itsellä taas meni homma OK. Uunimuurari taisi olla yksi ammattitaitoisimmista henkilöistä koko rakennusprojektissa. Yhdessä koristekivessä oli joku hiomavirhe, pinta oli himmeämpi kuin muissa kivissä. Tämä kuitenkin vaihdettiin uuteen mukisematta. Noillahan on takuu, eli ei pitäisi olla mitään ongelmia sen suhteen?

        Meillä oli Porista tosi hyvä palvelu ja muurari. Laattoja oli tarpeeksi ja jäi ylikin.
        Saumat on pitäneet ja takka toimii tosi hyvin.
        Olin yllättynyt, miten tyytymättömiä ja epäonnistuneita tuloksia muutamilla on ollut!
        Nyt huomasin täällä olevan paikallisen muurarin. Ovat kouluttaneet niitä lisää ilmeisesti.
        Minä ainakin voin suositella. Nyt on toinen takka suunnitteilla pienempään asuntoon. Uunisepiltä...


      • Margoss
        meilläkin, sujui. kirjoitti:

        Meillä oli Porista tosi hyvä palvelu ja muurari. Laattoja oli tarpeeksi ja jäi ylikin.
        Saumat on pitäneet ja takka toimii tosi hyvin.
        Olin yllättynyt, miten tyytymättömiä ja epäonnistuneita tuloksia muutamilla on ollut!
        Nyt huomasin täällä olevan paikallisen muurarin. Ovat kouluttaneet niitä lisää ilmeisesti.
        Minä ainakin voin suositella. Nyt on toinen takka suunnitteilla pienempään asuntoon. Uunisepiltä...

        Meillä kävi lähimuurari katsomassa paikan Espoossa, asiallinen kaveri. Nyt odotellaan tiukkaa tarjousta Alpista. On ainoa takkamalli joka sopii meidän olohuoneeseen tyylillisesti. =)


      • -gregor-

        takka toiminu tosi hieno ja tosi upea on!


      • slickness
        ChristianK kirjoitti:

        Uuniseppien sivuilta lainattua: "Uunisepät tarjoaa asiakkailleen helpon ja luotettavan tavan hankkia laadukas ja varaava tulisija. Käsityöperinteitä ja tuotekehitystä arvostava yritys on toiminut jo yli 25 vuotta menestyksekkäästi tulisijojen valmistajana.
        Yli 80 000 kotia on valinnut itselleen Uuniseppien tulisijan."

        Okei, 25vuotta vanha valmistaja ja melkein 100000 takkaa myyty.. jos noin moni on itselleen heiltä tulisijan ostanut niin kyllä niitä tyytyväisiä asiakkaitakin pakosti piisaa. Ja noilla takoilla on 10vuoden takuu, muilta valmistajilta en sellaista löytänyt ja liekö kaikki valmistajat ole edes pystyssä enää noin pitkään. Itse olen kallistumassa Uuniseppien takkaan, saavat luvan purkaa samalla entisen tulikiveni joka on imenyt kaiken savun ja noen itseensä ja näyttää mustalta kasalta. Kävivät paikan päällä asentajan kanssa, tekivät hyvän tarjouksen ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta kuin katsella toivottavasti ammattimiehiä hommissaan.

        PS. lopettakaa itkeminen, itse asiakaspalvelutyössä olen huomannut että ainaki näillä leveysasteilla ihmiset ovat valittajia!

        Ei oo tulikivitakka mistään kotoisin ei oo muuta kuin ongelmia lasi musta aina jne....eikä auta nuohoojasta...
        Mutta toisessa huoneessa tiileri iso jussi , siitäpä ei ole mitään pahaa sanottavaa siitä voi avata luukunkin eikä tule savut sisälle.että saa rauhasssa paistaa makkaraa =)


      • Legasy
        Puuha-Paavo kirjoitti:

        Itsellä taas meni homma OK. Uunimuurari taisi olla yksi ammattitaitoisimmista henkilöistä koko rakennusprojektissa. Yhdessä koristekivessä oli joku hiomavirhe, pinta oli himmeämpi kuin muissa kivissä. Tämä kuitenkin vaihdettiin uuteen mukisematta. Noillahan on takuu, eli ei pitäisi olla mitään ongelmia sen suhteen?

        Lue 11.4 lauantai Hesari puolensivun ilmoitus
        mikä on uuniseppien takuu ei mikään sivu 5A katso
        koko juttu.Hölmöläisten hommaa Uunisepiltä


      • Balladines
        Puuha-Paavo kirjoitti:

        Itsellä taas meni homma OK. Uunimuurari taisi olla yksi ammattitaitoisimmista henkilöistä koko rakennusprojektissa. Yhdessä koristekivessä oli joku hiomavirhe, pinta oli himmeämpi kuin muissa kivissä. Tämä kuitenkin vaihdettiin uuteen mukisematta. Noillahan on takuu, eli ei pitäisi olla mitään ongelmia sen suhteen?

        Kasasin itse ja hyvin on pelannut. Ostin rautakaupasta joten takuuasiatkin hoidettiin siellä. Oli meinaan kipinäluukusta 2 hitsausta kolmesta irti!

        Rautakauppias yritti käännyttää mut tehtaan puoleen mutta en suostunut koska heidän kanssaan olin kaupat tehnyt. Maksoivat lopulta kuluttajansuojalain mukaiset matkakustannuksetkin mökiltä kaupalle koska eivät suostuneet lähettämään uutta verkkoa mökille.


      • kapu56
        ChristianK kirjoitti:

        Uuniseppien sivuilta lainattua: "Uunisepät tarjoaa asiakkailleen helpon ja luotettavan tavan hankkia laadukas ja varaava tulisija. Käsityöperinteitä ja tuotekehitystä arvostava yritys on toiminut jo yli 25 vuotta menestyksekkäästi tulisijojen valmistajana.
        Yli 80 000 kotia on valinnut itselleen Uuniseppien tulisijan."

        Okei, 25vuotta vanha valmistaja ja melkein 100000 takkaa myyty.. jos noin moni on itselleen heiltä tulisijan ostanut niin kyllä niitä tyytyväisiä asiakkaitakin pakosti piisaa. Ja noilla takoilla on 10vuoden takuu, muilta valmistajilta en sellaista löytänyt ja liekö kaikki valmistajat ole edes pystyssä enää noin pitkään. Itse olen kallistumassa Uuniseppien takkaan, saavat luvan purkaa samalla entisen tulikiveni joka on imenyt kaiken savun ja noen itseensä ja näyttää mustalta kasalta. Kävivät paikan päällä asentajan kanssa, tekivät hyvän tarjouksen ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta kuin katsella toivottavasti ammattimiehiä hommissaan.

        PS. lopettakaa itkeminen, itse asiakaspalvelutyössä olen huomannut että ainaki näillä leveysasteilla ihmiset ovat valittajia!

        Olen hankkimassa tulisijaa kamiinan tilalle ja näyttä siltä, että näillä sivuilla haukutaan kaikki vaihtoehdot! Samaa mieltä kuin ChristianK; olen itsekin palvelualalla. Jos työnsä hoitaa hyvin, ei kuulu mitään, pieni moka niin johan laitetaan valitusta etiäpäin!!!


      • Kastellipaketti
        kapu56 kirjoitti:

        Olen hankkimassa tulisijaa kamiinan tilalle ja näyttä siltä, että näillä sivuilla haukutaan kaikki vaihtoehdot! Samaa mieltä kuin ChristianK; olen itsekin palvelualalla. Jos työnsä hoitaa hyvin, ei kuulu mitään, pieni moka niin johan laitetaan valitusta etiäpäin!!!

        Meille tuli uuniseppien uuni ja odotus palkittiin suomea puhumattomilla virolaisasentajilla. Työn jälki toimii mutta hivenen epäilyttää nyt koko uuni.. mut saapahan nähdä miten sen kanssa käy.. Avainlippu In my ass!


      • suomalainen55
        Kastellipaketti kirjoitti:

        Meille tuli uuniseppien uuni ja odotus palkittiin suomea puhumattomilla virolaisasentajilla. Työn jälki toimii mutta hivenen epäilyttää nyt koko uuni.. mut saapahan nähdä miten sen kanssa käy.. Avainlippu In my ass!

        Mitä tuota valitat virolaisasentajista, kun uuni kerran toimii. Sama kai se on millä kielellä asentajat puhuvat, puhu sinä suomea uunillesi, kyllä se ymmärtää .Lämmintä talvea.


      • Myy takkoja.. älä mi
        meilläkin, sujui. kirjoitti:

        Meillä oli Porista tosi hyvä palvelu ja muurari. Laattoja oli tarpeeksi ja jäi ylikin.
        Saumat on pitäneet ja takka toimii tosi hyvin.
        Olin yllättynyt, miten tyytymättömiä ja epäonnistuneita tuloksia muutamilla on ollut!
        Nyt huomasin täällä olevan paikallisen muurarin. Ovat kouluttaneet niitä lisää ilmeisesti.
        Minä ainakin voin suositella. Nyt on toinen takka suunnitteilla pienempään asuntoon. Uunisepiltä...

        Never ever..ei koskaan Uunisepiltä..


      • Vapaa Myyjä
        -gregor- kirjoitti:

        takka toiminu tosi hieno ja tosi upea on!

        Ainahan myyjillä toimii..ja varmaan sama malli kuin muillakin ..AINA..


      • Lamix
        Margoss kirjoitti:

        Meillä kävi lähimuurari katsomassa paikan Espoossa, asiallinen kaveri. Nyt odotellaan tiukkaa tarjousta Alpista. On ainoa takkamalli joka sopii meidän olohuoneeseen tyylillisesti. =)

        Moi

        Olen kissojen ja koirien kanssa etsinyt takkamuuraria...satutko muistamaan teillä käyneen kaverin yhteystietoja.

        Kiitos etukäteen

        Timo


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Lamix kirjoitti:

        Moi

        Olen kissojen ja koirien kanssa etsinyt takkamuuraria...satutko muistamaan teillä käyneen kaverin yhteystietoja.

        Kiitos etukäteen

        Timo

        tiileriltä tai www.tulisjat.tv löytyy muurareita.


      • Surkeaa..
        meilläkin, sujui. kirjoitti:

        Meillä oli Porista tosi hyvä palvelu ja muurari. Laattoja oli tarpeeksi ja jäi ylikin.
        Saumat on pitäneet ja takka toimii tosi hyvin.
        Olin yllättynyt, miten tyytymättömiä ja epäonnistuneita tuloksia muutamilla on ollut!
        Nyt huomasin täällä olevan paikallisen muurarin. Ovat kouluttaneet niitä lisää ilmeisesti.
        Minä ainakin voin suositella. Nyt on toinen takka suunnitteilla pienempään asuntoon. Uunisepiltä...

        Ei koskaan Uniseppiä enää!


      • huijattu!
        Lamix kirjoitti:

        Moi

        Olen kissojen ja koirien kanssa etsinyt takkamuuraria...satutko muistamaan teillä käyneen kaverin yhteystietoja.

        Kiitos etukäteen

        Timo

        Joo tais olla virhe tuo uunisepät,huono työn jälki ja laattaki poksahti halki,saumoista päätellen oli jo alunperin huonosti asennettu!timmppuritkin kehotti ottaa muualta takan,mutta tuntu olevan kastellitaloon lähes ainoa vaihto-ehto!kun kummatkin kuuluu samaan uskonlahkoon!


      • petetty!
        Surkeaa.. kirjoitti:

        Ei koskaan Uniseppiä enää!

        joo pettymyshän tuo oli!


      • petty1

        Näin on, minuakin tieto olisi auttanut kaksi vuotta sitten...


      • ritva8
        Puuha-Paavo kirjoitti:

        Itsellä taas meni homma OK. Uunimuurari taisi olla yksi ammattitaitoisimmista henkilöistä koko rakennusprojektissa. Yhdessä koristekivessä oli joku hiomavirhe, pinta oli himmeämpi kuin muissa kivissä. Tämä kuitenkin vaihdettiin uuteen mukisematta. Noillahan on takuu, eli ei pitäisi olla mitään ongelmia sen suhteen?

        Meillä on kyllä sellainen kokemus että virheitä ei korjattu mukisematta.


      • kokemus2
        Puuha-Paavo kirjoitti:

        myyjä, tosissani kyllä olen. Materiaalit ja rakenne noissa takoissa taitaa olla OK, mutta huono muurari kyllä pystyy ryssimään homman. Meillä kävi hyvin, joillakin taas on näköjään ollut ongelmia muurarin kanssa. Mutta vastuuhan on kuitenkin viime kädessä myyjällä.

        Vastuu pitäisi olla myyjällä, Uuniseppien kohdlla se ei valitetavasti päde.


      • Uolevi Kukkonen
        ChristianK kirjoitti:

        Uuniseppien sivuilta lainattua: "Uunisepät tarjoaa asiakkailleen helpon ja luotettavan tavan hankkia laadukas ja varaava tulisija. Käsityöperinteitä ja tuotekehitystä arvostava yritys on toiminut jo yli 25 vuotta menestyksekkäästi tulisijojen valmistajana.
        Yli 80 000 kotia on valinnut itselleen Uuniseppien tulisijan."

        Okei, 25vuotta vanha valmistaja ja melkein 100000 takkaa myyty.. jos noin moni on itselleen heiltä tulisijan ostanut niin kyllä niitä tyytyväisiä asiakkaitakin pakosti piisaa. Ja noilla takoilla on 10vuoden takuu, muilta valmistajilta en sellaista löytänyt ja liekö kaikki valmistajat ole edes pystyssä enää noin pitkään. Itse olen kallistumassa Uuniseppien takkaan, saavat luvan purkaa samalla entisen tulikiveni joka on imenyt kaiken savun ja noen itseensä ja näyttää mustalta kasalta. Kävivät paikan päällä asentajan kanssa, tekivät hyvän tarjouksen ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta kuin katsella toivottavasti ammattimiehiä hommissaan.

        PS. lopettakaa itkeminen, itse asiakaspalvelutyössä olen huomannut että ainaki näillä leveysasteilla ihmiset ovat valittajia!

        Paljon käsitellään Uuniseppien toimia käräjäoikeuksissa.


      • eikka4
        ChristianK kirjoitti:

        Uuniseppien sivuilta lainattua: "Uunisepät tarjoaa asiakkailleen helpon ja luotettavan tavan hankkia laadukas ja varaava tulisija. Käsityöperinteitä ja tuotekehitystä arvostava yritys on toiminut jo yli 25 vuotta menestyksekkäästi tulisijojen valmistajana.
        Yli 80 000 kotia on valinnut itselleen Uuniseppien tulisijan."

        Okei, 25vuotta vanha valmistaja ja melkein 100000 takkaa myyty.. jos noin moni on itselleen heiltä tulisijan ostanut niin kyllä niitä tyytyväisiä asiakkaitakin pakosti piisaa. Ja noilla takoilla on 10vuoden takuu, muilta valmistajilta en sellaista löytänyt ja liekö kaikki valmistajat ole edes pystyssä enää noin pitkään. Itse olen kallistumassa Uuniseppien takkaan, saavat luvan purkaa samalla entisen tulikiveni joka on imenyt kaiken savun ja noen itseensä ja näyttää mustalta kasalta. Kävivät paikan päällä asentajan kanssa, tekivät hyvän tarjouksen ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta kuin katsella toivottavasti ammattimiehiä hommissaan.

        PS. lopettakaa itkeminen, itse asiakaspalvelutyössä olen huomannut että ainaki näillä leveysasteilla ihmiset ovat valittajia!

        Vaan kun takuulla ei ole mitään katetta.


      • Pihi puu
        ChristianK kirjoitti:

        Uuniseppien sivuilta lainattua: "Uunisepät tarjoaa asiakkailleen helpon ja luotettavan tavan hankkia laadukas ja varaava tulisija. Käsityöperinteitä ja tuotekehitystä arvostava yritys on toiminut jo yli 25 vuotta menestyksekkäästi tulisijojen valmistajana.
        Yli 80 000 kotia on valinnut itselleen Uuniseppien tulisijan."

        Okei, 25vuotta vanha valmistaja ja melkein 100000 takkaa myyty.. jos noin moni on itselleen heiltä tulisijan ostanut niin kyllä niitä tyytyväisiä asiakkaitakin pakosti piisaa. Ja noilla takoilla on 10vuoden takuu, muilta valmistajilta en sellaista löytänyt ja liekö kaikki valmistajat ole edes pystyssä enää noin pitkään. Itse olen kallistumassa Uuniseppien takkaan, saavat luvan purkaa samalla entisen tulikiveni joka on imenyt kaiken savun ja noen itseensä ja näyttää mustalta kasalta. Kävivät paikan päällä asentajan kanssa, tekivät hyvän tarjouksen ettei itse tarvitse tehdä mitään muuta kuin katsella toivottavasti ammattimiehiä hommissaan.

        PS. lopettakaa itkeminen, itse asiakaspalvelutyössä olen huomannut että ainaki näillä leveysasteilla ihmiset ovat valittajia!

        10vuotta on takalle aika lyhyt elinkaari. Meillä takka asennettu 2004, nyt se kannettiin viikonloppuna pihalle. Käsittämätöntä, ei edes kymmentä vuotta!
        Nyt tulee tilalle Warmauunien Puupihi, siitä olen saanut ystävä perheeltämme hyviä kokemuksia. Ja taitaapa olla ainut kotimainen takka mikä palaa kaasupalona.


      • anja1
        eikka4 kirjoitti:

        Vaan kun takuulla ei ole mitään katetta.

        Valitettavasti totesimme saman asian.


      • Vaihtoehto
        Kastellipaketti kirjoitti:

        Meille tuli uuniseppien uuni ja odotus palkittiin suomea puhumattomilla virolaisasentajilla. Työn jälki toimii mutta hivenen epäilyttää nyt koko uuni.. mut saapahan nähdä miten sen kanssa käy.. Avainlippu In my ass!

        Me jätimme aikanaan Kastellin ostamatta juuri Uuniseppien takan vuoksi, oli jo ennestään huonoja kokemuksia.


      • esko5
        anja1 kirjoitti:

        Valitettavasti totesimme saman asian.

        Me taistelemme takuusta parhaillaan käräjillä.


      • Lasse111
        anja1 kirjoitti:

        Valitettavasti totesimme saman asian.

        Olen hankkimassa Uuniseppien Tunturi takkaa. Onko kellään kokemusta tästä takasta?


      • Höynäytetty

        Uuniseppien Lokki takka toimi 2 vuotta ja sitten alkoi kärytä luukun reunasta. Reklamoin asiasta ja odottelin myyjää katsomaan takkaa. Kesti aikansa ja vaati useamman puhelinsoiton ennenkuin vaivautui paikanpäälle. Siinä sitten ensin kaikki käyttäjien virheet, ilmastoinnit ja nuohoukset käytiin läpi. Virhe koitettiin laittaa minun piikkiin. Nyt sitten odottelen asentajaa katsomaan takkaa! Sähköä kuluu lämmitykseen ja kallis takka siinä "tönöttöö" nurkassa.
        Jos tämän olisin tiennyt Uuniseppien takuista ja toiminnasta en olisi tätä takkaa valinnut!


      • Anonyymi
        Paskaa saa pyytämättäkin? kirjoitti:

        En kyllä voi kehua mitenkään laadukkaaksi Uuniseppien kaakelitakkoja. (Muista takoista ei ole kokemusta).

        Meillä taas odotetaan muurarien soittoa... Olisi hauskaa saada takka siihen kuntoon että siinä pystyisi edes kynttilää polttamaan.

        Saas nähdä nyt muutaman viikon aikana, että saadaanko siitä vielä toimiva, vai saako viedä koko höskän pois...

        Meillä kesti kaksi vuotta ja käräjätuomari tarvittiin määräämään työ valmiiksi tiettyyn aikaan mennessä.


    • msms

      Meille homma meni hyvin (Erkkeri Twist
      marmoripinnalla), takka tehtiin
      jälkiasennuksena. Ainoastaan piipun pellittäjää
      jouduttiin odottamaan jonkin aikaa mutta onneksi
      muovit katolla kestivät...

      • tyytyväinen ostaja

        Oiskohan tässä taas kyse siitä asennuksen laadusta, eikä niinkään tavaran laadusta.

        Tosin uunisepillähän asennus kuuluu hintaan aina, eikä miestä saa itse valita. Itsellä varmaan sattui hyvä tuuri, kun asennus sujui moitteettomasti, vaikka hormin paikkaakin jouduttiin kesken kaiken muuttamaan.

        Yksi "hyllykaakeli" murtui parissa kuukaudessa ja se vaihdettiin heti.


    • tulisija

      Meillä myös kokemukset jokseenkin huonot. Takkaa rakennettiin kuin Iisakin kirkkoa; miljoona puhelua, miljoona reklamaatiota ja koko ajan piti olla tarkkana kuin porkkana.

      Takka tehtiin ensin väärän kokoiseksi, ja kun purettiin, niin mies huomasi sisällössä virheitä. Sitten odotettiin uusia osia, ja kun tulivat, niin vieläkin puuttui jotakin. Odotettiin, odotettiin ja odotettiin. Kukaan ei usko, kun kerromme, että kuinka kauan väsääminen kesti!

      Asentajat eivät olleet suomalaisia, joten en osaa sanoa, että oliko pientä välinpitämättömyyttä työn laatuun. Mutta ei kyllä itse "toimistokaan" hyvin ja reilusti asioitaan hoitanut.

      No, kuitenkin takka on nyt pystyssä ja toiminnassa, ja kaikesta huolimatta se vastaa odotuksiamme sekä toiminnallisesti että ulkonäölliseti.

    • raksaaja--sh

      Hinnoittelu on ainakin mielenkiintoinen. Varaavaa kasaa-se-itse tulisijaa ei halvemmalla mistään saane. Taitaa pelkät luukut tehdä jo 500€ ...

    • mjj

      Itse ostin kyseisen firman balladi takan,kasasin itse.Hyvät ohjeet tuli mukana ja kasaus oli helppoa.Hieno halpa takka.

      • ?????????

        eihän sieltä saa uunia että itse kasaa


      • takkahan
        ????????? kirjoitti:

        eihän sieltä saa uunia että itse kasaa

        myydään nimenomaan ilman pystytystä.
        toki siihen saa myös pystytyksen lisähintaan.
        Mutta on se sen verran helppo pystyttää että voi ihan tavallinenkin pulliainen sen kokoon saada.


      • pok

        Kerro hieman käyttökokemuksia Balladista. Olen itse harkinnut kyseisen takan hankkimista.


      • jokunen
        pok kirjoitti:

        Kerro hieman käyttökokemuksia Balladista. Olen itse harkinnut kyseisen takan hankkimista.

        Joo kertokaa lisää balladista kun kiinnostaa hintansa takia ja itte aattelin koota.

        Kiireesti kokemuksia itte kasatuista!!!!


      • epätoivoinen käyttäjä
        jokunen kirjoitti:

        Joo kertokaa lisää balladista kun kiinnostaa hintansa takia ja itte aattelin koota.

        Kiireesti kokemuksia itte kasatuista!!!!

        Balladi-takka toimii hyvin, jos siinä on ns. kesäpelti. Muussa tapauksessa vaarana on, että se savuttaa sisälle. Parhaimmillaan olen "taistellut" noin 2 tuntia, ennenkuin takka alkoi vetää normaalisti. Takassa lienee rakenteellinen vika, kun se ei ala vetää normaalisti heti.
        Eli ehdottomasti kannattaa ottaa malli, jossa on kesäpelti


      • Ihmeellistä

        Vai Halpa..Uskotko itsekään..?


    • törkeää

      Meillä aivan samanlainen kokemus Tampereen uuniseppien kanssa. Se myyjien pomo tai mikä omistaja onkaan, niin oli meille todella törkeä. Saisivat mennä asiakaspalvelukoulutukseen. haukkui mut puhelimessa aivan käsittämättömällä tavalla.

      Soitin kyllä sit hänen pomolleen, vaikka sellaista ei tavallaan olekaan, kun ovat itsenäisiä yrittäjiä, mutta tehtaalle kuitenkin. se mies siellä oli tosi pahoillaan tapahtuneesta. Reklamaatio meille kesti noin kahdeksan kuukautta kaikkinensa ja nytkin vielä ois sanomista, mutta me ei enää jakseta valittaa ja vääntää niitten aivottomien kanssa.

      • Turussa

        Saatiin kesäkuussa uuni tontille ja 20% uunin osista oli hajonnut. Kokoa siinä sitten uuni kun esim. takkaluukun elementistä on vain raudat jäljellä, muu oli betonimurskaa. Valitettiin ja valitettiin ja valitetaan edelleen ja aina ovat luvanneet toimittaa uudet osat. Mutta eipä ole uusia osia vielä näkynyt ja uuni on edelleen kokoamatta. Että sellaista laatukamaa ja asiakaspalvelua!!!


      • hryhty
        Turussa kirjoitti:

        Saatiin kesäkuussa uuni tontille ja 20% uunin osista oli hajonnut. Kokoa siinä sitten uuni kun esim. takkaluukun elementistä on vain raudat jäljellä, muu oli betonimurskaa. Valitettiin ja valitettiin ja valitetaan edelleen ja aina ovat luvanneet toimittaa uudet osat. Mutta eipä ole uusia osia vielä näkynyt ja uuni on edelleen kokoamatta. Että sellaista laatukamaa ja asiakaspalvelua!!!

        No eihän toi nyt mahdollista ole,koska uuni myydään asennettuna. Jos rahdin aikana menee jotain rikki niin kuljetusfirmahan ne maksaa


      • santtu
        hryhty kirjoitti:

        No eihän toi nyt mahdollista ole,koska uuni myydään asennettuna. Jos rahdin aikana menee jotain rikki niin kuljetusfirmahan ne maksaa

        Onhan toi mahdollista,jos kuljetus firma ei reklamoi asiasta. Kuules meilläkin uudessa asunnossa oli ritsaa kamaa vaikka kuinka. Syystä siitä että asentajat eivät olleet reklamoineet asiasta eteenpäin, kun ei oikein jaksanut kiinnostaa.


      • röyhkeää

        ihmettelen kuinka ihmiset vielä ostavat
        tampereen uunisepiltä, pitäisi infota niin paljon
        että kukaan ei mene koko liikkeeseen ollenkaan,
        aivan alaarvoista käytöstä , eivät sovi asiakas palveluun ollenkaan.
        kyllä tänä päivänä on asiakas otettava huomioon,
        tämä naispuolinen myyjä ei suostunut tulemaan kotiin
        kun asiakas pyysi katsomaan sopisiko takka kyseiseen tilaan.
        kuitenkin mainostetaan että tullaan kotiinkin esittelemään ...
        sama takka oli porin myymälässä paljon halvempi ja turun myymälässäkin
        huomattavasti halvempi.
        haukkui puhelimessa aivan törkeästi.....
        en ikinä mene koko liikkeeseen sain kyllä niin kauhuni siitä pariskunnasta.


      • puulämmittäjä
        röyhkeää kirjoitti:

        ihmettelen kuinka ihmiset vielä ostavat
        tampereen uunisepiltä, pitäisi infota niin paljon
        että kukaan ei mene koko liikkeeseen ollenkaan,
        aivan alaarvoista käytöstä , eivät sovi asiakas palveluun ollenkaan.
        kyllä tänä päivänä on asiakas otettava huomioon,
        tämä naispuolinen myyjä ei suostunut tulemaan kotiin
        kun asiakas pyysi katsomaan sopisiko takka kyseiseen tilaan.
        kuitenkin mainostetaan että tullaan kotiinkin esittelemään ...
        sama takka oli porin myymälässä paljon halvempi ja turun myymälässäkin
        huomattavasti halvempi.
        haukkui puhelimessa aivan törkeästi.....
        en ikinä mene koko liikkeeseen sain kyllä niin kauhuni siitä pariskunnasta.

        Tampereelta olen ostanut jo 4 uunia ja kaikki sukulaiset seurannut perässä.
        HOMMA TOIMII JA MYYJÄT JA ASENTAJAT VIIMMESEN PÄÄLLE HOITANUT HOMMAN.
        EI VOI KUN SUOSITELLA


      • Ja paskat
        puulämmittäjä kirjoitti:

        Tampereelta olen ostanut jo 4 uunia ja kaikki sukulaiset seurannut perässä.
        HOMMA TOIMII JA MYYJÄT JA ASENTAJAT VIIMMESEN PÄÄLLE HOITANUT HOMMAN.
        EI VOI KUN SUOSITELLA

        Tampereen alueella ei nimenomaan toimi. Olipa ikävä lukea tuosta ylempää, jottei edes uusi myyjä hoida hommiaan yhtään paremmin kuin se edellinen. Tuli kyllä paikanpäälle ja puhui kuin Runeberg, mutta reklamaatioihin ei vastannut. Perseestä koko kikkari.


      • Joopa Joo
        puulämmittäjä kirjoitti:

        Tampereelta olen ostanut jo 4 uunia ja kaikki sukulaiset seurannut perässä.
        HOMMA TOIMII JA MYYJÄT JA ASENTAJAT VIIMMESEN PÄÄLLE HOITANUT HOMMAN.
        EI VOI KUN SUOSITELLA

        Joopa joo! Ei todellakaan voi suositella! Ainahan ne Myyjällä on oman firman tuotteet käytössä! Ja miten niitten sukulaisten laita mahtaa olla?


      • Voihan Neä..
        puulämmittäjä kirjoitti:

        Tampereelta olen ostanut jo 4 uunia ja kaikki sukulaiset seurannut perässä.
        HOMMA TOIMII JA MYYJÄT JA ASENTAJAT VIIMMESEN PÄÄLLE HOITANUT HOMMAN.
        EI VOI KUN SUOSITELLA

        Eiko sulla ole muuta tekemistä siellä Tampereen myymälässä kun kehua itseäs...katsoppa peiliin ja naura itselles makeasti...kaikkea sitä kuuleekin..


      • Ai isältä pojalle
        puulämmittäjä kirjoitti:

        Tampereelta olen ostanut jo 4 uunia ja kaikki sukulaiset seurannut perässä.
        HOMMA TOIMII JA MYYJÄT JA ASENTAJAT VIIMMESEN PÄÄLLE HOITANUT HOMMAN.
        EI VOI KUN SUOSITELLA

        Sulla ei noi Uuniseppien takat sitten kauan kestä kun oot jo neljä ostanut ja vielä lisää kerkeet elämäs aikana ostaa..eikö kerro jo jotain Uuniseppien takoista..vaihdatko kahden vuoden välein?


    • Pete tietää

      Mulle tuli Nunnauuni . Myyjä ja asentaja molemmat huippu ammatilaisia. Suositelen lämpimästi, tuli ongelma luukunsaranan kanssa, kun soitin myyjälle asentaja tuli vaihtmaan uuden luukun seuraavanapäivänä. Mistään ei saa noin hyvää palvelua.

      • Pera

        Taidat olla itse Nunnauunin asentaja


    • pettynyt

      Meille tuli kaksi takkaa. Molemmat kuljetuksessa rikki. Toisen asennus viivästyy ainakin kahdella viikolla. Toinen kyllä asennettiin, mutta ei sitä voi käyttää kun luukut puuttuu. Asentajiss ei sinänsä moittimista - ainakaan vielä. Niissä on kuulemma toimitusvaikeuksia. Itse pitää soitella toimittajille ja asentajille että tulisivat joskus valmiiksi.


      Lisäksi Vantaan myymälässä on nainen, joka ei sovellu asiakaspalveluun.

      Summa summarum: hinnoissa on ilmaa, mutta ei tinkimisvaraa, kun myynti käy vaikka asiakaspalvelu on nolla ja tavara sutta ja sekundaa.

      Joskus ne ankeat ajat tulee toivottavasti takkamyyjillekin.

      Takanostajat vaatikaa laatua ja pankaa nämä öykkärit koville. Katsokaa mitä sopimuksissa lukee!

      • surkeeta uunisepät!

        Meille tullut uuniseppien takka, jonka asennus jäi kesken puuttuvan tavaran takia! Aiotaan muuttaa ensi viikolla ja minkäänlaista vastausta siitä milloin takan/hormin pinnoitus tehdään en OLE SAANUT! Olen soittanut oman alueen myyjälle,Vantaan myyjälle, Turkuun tehtaalle, mutta otetaan vaan yhteystiedot ja luvataan soittaa!! EI OLE SOITTOA KUULUNUT. Laskukin kerkesi tulla, vaikka takkaa ei ole virallisesti luovutettu valmiina. No ei tietty makseta..Mutta että kehtaavat edes laittaa laskua! Asiakaspalvelu todella huonoa. Ketään asiantuntijaa ei saa mistään kiinni, ONKO SELLAISTA EDES???? MALLIT KAUNIITA, MUTTA AMMATTIMUURARI OSAA TEHDÄ SAMANMOISEN, että tulikin valittua Uunisepät! ÄLKÄÄ OSTAKO!


      • paskaa3

        Meille tulossa takaan jo neljännet kaakelit, kaikki edelliset huonoja/rikki. Toimitus myöhässä jo 7kk ja Uunisepät pitävät aivan pilkkanaa.


    • Asiakas on pelle

      ...on todella käsittämätöntä.
      Älkää ihmeessä kuskokaan Uuniseppiin päin.

      Jos minä palvelisin ja pitäisin asiakkaitani pilkkanani samalla tavalla kuin Uunisepät, joutuisin todennäköisesti maksamaan asiakkailleni, että suostuisivat edes ottamaan puheluita vastaan.

      Uunisepät ei pidä mitään lupauksiaan eivätkä vastaa edes kirjallisiin reklamaatioihin. Olen reklamoinut aina tj:lle asti.

      Välttäkää ehdottomasti!

      Näin ainakin meillä Turussa.

      • Melkein rosikseen

        Meillä oltiin jo paskafirman kanssa melkein rosiksen rappusilla menossa...

        Olen jo pariinkin otteeseen kirjoittanut tästä meidän takka-rumbasta, ja lisää kirjoitan sitten kun saadaan TAAS takka "iskuun". Eli meillä odottaa pihalla uusi tulipesä, no johan se edellinen kestikin hajoamatta noin vuoden. Sen jälkeen se paikattiin jollain laastilla ja taas alkoi vuotamaan parin viikon päästä. Nyt takan asennuksesta on noin kolme vuotta ja IKINÄ en enää hommaa minkäänlaista kaakeli/harkkotakkaa.

        Oon siis niin kypsä noihin paskoihin, että...

        Katsotaan nyt kun muurarit suvaitsevat todennäköisesti saapua ennen joulua, että kauanko uusi pesä kestää? -Ainahan tosin on olemassa se mahdollisuus, että takkamme oli "maanantai"-kappale...


      • Liekinheitin

        Meillä oltiin jo paskafirman kanssa melkein rosiksen rappusilla menossa...

        Olen jo pariinkin otteeseen kirjoittanut tästä meidän takka-rumbasta, ja lisää kirjoitan sitten kun saadaan TAAS takka "iskuun". Eli meillä odottaa pihalla uusi tulipesä, no johan se edellinen kestikin hajoamatta noin vuoden. Sen jälkeen se paikattiin jollain laastilla ja taas alkoi vuotamaan parin viikon päästä. Nyt takan asennuksesta on noin kolme vuotta ja IKINÄ en enää hommaa minkäänlaista kaakeli/harkkotakkaa.

        Oon siis niin kypsä noihin paskoihin, että...

        Katsotaan nyt kun muurarit suvaitsevat todennäköisesti saapua ennen joulua, että kauanko uusi pesä kestää? -Ainahan tosin on olemassa se mahdollisuus, että takkamme oli "maanantai"-kappale...


      • Ja kahteen kertaan...
        Melkein rosikseen kirjoitti:

        Meillä oltiin jo paskafirman kanssa melkein rosiksen rappusilla menossa...

        Olen jo pariinkin otteeseen kirjoittanut tästä meidän takka-rumbasta, ja lisää kirjoitan sitten kun saadaan TAAS takka "iskuun". Eli meillä odottaa pihalla uusi tulipesä, no johan se edellinen kestikin hajoamatta noin vuoden. Sen jälkeen se paikattiin jollain laastilla ja taas alkoi vuotamaan parin viikon päästä. Nyt takan asennuksesta on noin kolme vuotta ja IKINÄ en enää hommaa minkäänlaista kaakeli/harkkotakkaa.

        Oon siis niin kypsä noihin paskoihin, että...

        Katsotaan nyt kun muurarit suvaitsevat todennäköisesti saapua ennen joulua, että kauanko uusi pesä kestää? -Ainahan tosin on olemassa se mahdollisuus, että takkamme oli "maanantai"-kappale...

        Sorry, pieniä yhteyshäiriöitä!


      • Seutulassa homma toimi

        Vantaalla ainakin homma toimi. Sain Uuniseppien asiakaspalvelijan/myyntimiehen kotiin lähes heti kun otin yhteyttä. Kauppa sovittiin ja paperit tehtiin heti. Aikataulu lyötiin kiinni ja tavarat tuli pihaan kaksi päivää ennen sovittua. Muurarit ja "putkimiehen" sain kiinni heti tilauksen saatuani. Listan toimijoista sain myyjiltä. Sovin aikataulun joka toimi perfektisti. Asennusporukka toimi kuin sveitsiläinen kello ja sai kiitokseksi perinteisen kossupullon mieheen, jotta takka vetää. Takka on komea ja valmis ja nyt odotellaan vain kuivumista jotta pääsisi koeajoon.


      • Kas kas

        Minäkin reklamoin tj:le kun laskuja pukkasi vaikka ei ollut takkakaan valmis, reklamaatioon vastasi asianajotoimisto "jollet maksa tulee haaste", käräjille mennään koska takka ei ole edelleenkään valmis vailla on ostettu "avaimet käteen".


      • Takkatuli ei lämmitä
        Kas kas kirjoitti:

        Minäkin reklamoin tj:le kun laskuja pukkasi vaikka ei ollut takkakaan valmis, reklamaatioon vastasi asianajotoimisto "jollet maksa tulee haaste", käräjille mennään koska takka ei ole edelleenkään valmis vailla on ostettu "avaimet käteen".

        Enpä tiennyt, että Uunisepillä on paljon tyytymättömiä asiakkaita. Omalla kohdallani kaikki meni pieleen, aikataulut, työn laatu, ja ns asiakaspalvelu täysin ala-arvoista:ei vastata asiakkaalle, ei neuvotella uunin paikasta, reklamaatio pääkonttoriin ei koskaan saapunut tj:n pöydälle. Laskut lähetettiin vilkkaasti etuajassa, sovittuja lisätöitä ei tehty mutta laskutettiin 300 pros yli kust arvion. Tj on ehtinyt vaihtua ja valitusprosessi jatkuu eri ihmisten kanssa. Uunista antoi paikallinen piirinuohooja tyrmäävän lausunnon. Lisäksi ammattitaidoton apuasentaja jätti uunin taakse jääneen rikotun palomuurin korjaamatta.miten kehtaavat tehdä moista työtä ja mainostaa Suomen kauneimpia takkoja ja kaiken kattavaa palvelua?


    • pulu

      Oulussa saatiin aivan loistavaa palvelua ja muurari oli uskomattoman taitava ja teki siistiä jälkeä ja vei jopa lähtiessään kaikki roskat pois. Ei mitään valittamista Oulussa.

      • Pasi

        Meillä ei Uuniseppien Tunnelmauunimalliston Aurinkoisen kanssa ollut minkäänlaista ongelmaa. Kuopion myyjä reklamoi rikkinäisen luukunlasin viikossa ja puuttuva osakin saatiin alle kahdessa. Lahtelainen muurari oli "ammamies" ja muurasi uunin juuri niinkuin oli sovittu. Ajallaan ja ripesti. Lämpöä on riittänyt kahden talven verran ja joka päivä on pesällinen-pari poltettu. Takka on kestänyt ehjänä, mutta otinkin sen käyttöön todella varovaisesti ohjeiden mukaan. Polttanut olen vain kuivia koivuklapeja. Rakennusjätteet meni kaatopaikalle minne ne kuuluukin.


      • tonnitolkulla rahaa hukkaan

        Oulun Uunistudio esittelee jo museoon siirrettyjä kaakelivärejä ja -malleja. Ei poistuneista väreistä puhuta mitään, sehän vähentäisi myyntiä. Saatana, luulin käyneeni nykyisten tuotteiden esittelytiloissa, mutta kävinkin museossa. Valmiissa takassa oleva väärä on tietenkin asiakkaan vika, kenenkäs muun. Korvaustarjous on vitsi.


      • uunisepät ei kiitos

        Kellä toimii kellä ei. Meillä ainakin meni perseelleen koko viikko kun ei muuraria kuulunut. EIKÄ EES SOITTANU! Ei unohu ikinä törkeä palvelu.


      • Kivat sulle

        Ootko tosissas...pääsitkö muijasta eroon noin helposti..eikä tarvinnu maksaa välirahaa varmaan kun muutama tonni!


    • toistaiseksi tyytyväinen

      Ostin Kotitakka-nimellä Uuniseppien valmistaman takan. Kuljetuksessa rikkoutuneet kaakelit vaihdettiin uusiin, sekä myyjä että asentaja toimivat asiallisesti. Takan kestävyydesta en vielä osaa sanoa.

      Itse en sietäisi tässä ketjussa kerrottua palvelua. Ellei reklamaation jälkeen ala tapahtua, siirtäisin asian oikeuteen. Eli ottakaa yhteyttä meihin juristeihin! =)

      • tat

        Meillä oli tosi hyvä toimitus. Virolaiset asentajat teki millintarkkaa työtä, siivosivat jälkensäkin. Puuttuva etupelti tuli parissa viikossa. No problem. Etelä-suomi


    • Rakennuttaja

      Ei todellakaan mitään ongelmaa. Olen ottanu Uunisepiltä yli kymmenkunta takkaa rakennuttamiini kiinteistöihin ja aina on palvelu pelannut, takat valmistunut ajallaan ja laadukkaasti!! En sitten millaisia uuniseppiä teidän kohdalle on sattunut mutta ainaki Pääkaupunkiseudulla myyjät ja asentajat ovat ammattilaisia

      • tomppa67

        ... Erkkeritwist on möllöttänyt tuossa olohuoneen nurkassa nyt kuukauden päivät. asentajat teki kokourakan malli kelpoisesti aina pohjan vahvistuksesta ja hormista piipun pellitykseen. Ei mitään ongelmaa missään. Myyjä oli ammattitaitoinen & luotettava kun kävi kotikäynnilläkin. Hintansa arvoinen tulisija enkä ole katunut päivääkään. Laadusta saa maksaa, ei mersua saa ladan hinnalla niinkun myyjä silloin tokaisi. koko paketilla 10vuoden takuu, tarjoaako muut valmistajat noin pitkiä takuita?!


      • epäluuloinen
        tomppa67 kirjoitti:

        ... Erkkeritwist on möllöttänyt tuossa olohuoneen nurkassa nyt kuukauden päivät. asentajat teki kokourakan malli kelpoisesti aina pohjan vahvistuksesta ja hormista piipun pellitykseen. Ei mitään ongelmaa missään. Myyjä oli ammattitaitoinen & luotettava kun kävi kotikäynnilläkin. Hintansa arvoinen tulisija enkä ole katunut päivääkään. Laadusta saa maksaa, ei mersua saa ladan hinnalla niinkun myyjä silloin tokaisi. koko paketilla 10vuoden takuu, tarjoaako muut valmistajat noin pitkiä takuita?!

        Ettei vaan olis kauppias itse kommentoimassa, kun on kaikki niin täydellistä? Sen verran on epäilyttävä heppu siellä ohjaksissa, etten ihmettelisi yhtään...
        No, Uuniseppien uuni meidänkin kotia lämmittää, homma meni ihan jees. Ostettiin se kuitenkin toisesta toimipisteestä, Vantaalta kun ei saanut palvelua.


      • uskaltaako

        Olemme juuri saaneet tarjouksen vanhan takan purkamisesta ja Erkkeri uuniasennuksesta. Kalliilta tuntuu, mutta lupaavat työn kolmessa päivässä - hoitavat roskatkin pois. Olin juuri hyväksymässä tarjousta kun päädyin tähän keskusteluun. Onko kellään kokemusta Vantaan toimipisteen asennuksista - uskaltaako tilata ollenkaan??


      • chacham
        uskaltaako kirjoitti:

        Olemme juuri saaneet tarjouksen vanhan takan purkamisesta ja Erkkeri uuniasennuksesta. Kalliilta tuntuu, mutta lupaavat työn kolmessa päivässä - hoitavat roskatkin pois. Olin juuri hyväksymässä tarjousta kun päädyin tähän keskusteluun. Onko kellään kokemusta Vantaan toimipisteen asennuksista - uskaltaako tilata ollenkaan??

        Kyllä uskaltaa. Itselle asennettiin muutama kuukausi sitten chacha takka Leppävaaraan. Kaikki sujui muitta mutkitta. Mielestäni asiakas palvelu hyvää ja kuin myös asennus.


      • saisi
        chacham kirjoitti:

        Kyllä uskaltaa. Itselle asennettiin muutama kuukausi sitten chacha takka Leppävaaraan. Kaikki sujui muitta mutkitta. Mielestäni asiakas palvelu hyvää ja kuin myös asennus.

        hyvää palvelua? Vantaan toimipistettä tässä on aika lailla parjattu..


      • talon rakentaja

        täällä itä-suomessa uunisepät on toiminut moitteettomasti olen jo hankkinut kaksi uunia heidän kauttaan. palvelu ollut laadukasta ja nopeaa ei ole mitään valittamista. voin suositella kyllä kaikille. asentajakin oli todella ammattilainen ja asiallinen.


      • Tiinatar
        saisi kirjoitti:

        hyvää palvelua? Vantaan toimipistettä tässä on aika lailla parjattu..

        Erehdyin tänne sivulle sattumalta ja lueskelin näitä kommentteja. Meillä ainaki takkaprojekti oli yksi rakennusajan onnistuneimmista kiitos hyvien asentajien ja aikataulun joka piti. Eikä myyjässäkään vikaa ollut :) Vantaan Uuninäyttely oli todella kodikas ja sain sieltä jopa pari sisustusvinkkiä!


      • saisi kirjoitti:

        hyvää palvelua? Vantaan toimipistettä tässä on aika lailla parjattu..

        Kai siellä Vantaallakin on useita ihmisiä töissä, mutta ainakin tuossa vajaa vuosi sitten kun itse heidän kanssaan asioin, menivät asiat erittäin jouheasti.

        Takkamateriaalit tulivat sovittuna aikana ja asentajiakin kaksi kappaletta, joista toinen oli todella pätevä ja toinen vähän niin kuin harjoittelemassa... Takka on pystyssä, eikä ihan hirveästi voi valittaa. Sytyttämisen kanssa on pieniä ongelmia, mutta johtuu pikemminkin siitä, etteivät käytetyt puut ole vielä ihan tarpeeksi kuivia... :)

        Piipun pellityksen teki joku muu. En tiedä kuka, kun oli käväissyt ollessani muualla... Kai sekin nimi papereista löytyisi.

        Jaa, jos jostain pitäisi valittaa, niin tavaralavojen pihaansaanti oli työlästä. Pienipyöräiset pumppukärryt ja rankka, märkä lumisade eivät ole hyvä yhdistelmä, kun siirretään luokkaa 600 kg painoisia lavoja. Sai olla mukana työntämässä ihan tosissaan. Ei kylläkään ole uuniseppien vika.


      • Joopa joo
        tomppa67 kirjoitti:

        ... Erkkeritwist on möllöttänyt tuossa olohuoneen nurkassa nyt kuukauden päivät. asentajat teki kokourakan malli kelpoisesti aina pohjan vahvistuksesta ja hormista piipun pellitykseen. Ei mitään ongelmaa missään. Myyjä oli ammattitaitoinen & luotettava kun kävi kotikäynnilläkin. Hintansa arvoinen tulisija enkä ole katunut päivääkään. Laadusta saa maksaa, ei mersua saa ladan hinnalla niinkun myyjä silloin tokaisi. koko paketilla 10vuoden takuu, tarjoaako muut valmistajat noin pitkiä takuita?!

        Ei Uunisepillä 10 vuoden takuuta ole! Hämäystä... antavat kivelle 10 vuoden takuun, muulle esim: tulisijan toimivuudelle ja kestävyydelle 36kk.


      • Entäpä nyt?
        tomppa67 kirjoitti:

        ... Erkkeritwist on möllöttänyt tuossa olohuoneen nurkassa nyt kuukauden päivät. asentajat teki kokourakan malli kelpoisesti aina pohjan vahvistuksesta ja hormista piipun pellitykseen. Ei mitään ongelmaa missään. Myyjä oli ammattitaitoinen & luotettava kun kävi kotikäynnilläkin. Hintansa arvoinen tulisija enkä ole katunut päivääkään. Laadusta saa maksaa, ei mersua saa ladan hinnalla niinkun myyjä silloin tokaisi. koko paketilla 10vuoden takuu, tarjoaako muut valmistajat noin pitkiä takuita?!

        Mikä mahtaa olla Uuniseppien takuu..perävalojen heijastuksen häipyminen?


      • Vantaa
        Tiinatar kirjoitti:

        Erehdyin tänne sivulle sattumalta ja lueskelin näitä kommentteja. Meillä ainaki takkaprojekti oli yksi rakennusajan onnistuneimmista kiitos hyvien asentajien ja aikataulun joka piti. Eikä myyjässäkään vikaa ollut :) Vantaan Uuninäyttely oli todella kodikas ja sain sieltä jopa pari sisustusvinkkiä!

        ..en ole Vantaan myyjä ..enhän..


      • Helppoa
        talon rakentaja kirjoitti:

        täällä itä-suomessa uunisepät on toiminut moitteettomasti olen jo hankkinut kaksi uunia heidän kauttaan. palvelu ollut laadukasta ja nopeaa ei ole mitään valittamista. voin suositella kyllä kaikille. asentajakin oli todella ammattilainen ja asiallinen.

        ..sama juttu..ei ne kauaa kestä käytössä...muutaman vuoden välein kun uusii niin ei tarvitse huolestua..ja aina ne vie ne roskatkin..!


    • minä vain

      Olemme rakentamass aja takka mietityttää.. uunisepillä ihanat mallit, mutta huimat hinnat. TakkaCenter, Vuoleri ja UltimateMarket lupaavat jo tuhansia edullisemmalla hinnalla. Kermasavelta en ole vielä hintaa kysynyt, mutta heillä on vain yksi kiinnostava malli.. Haluaisin hyvän, mutta kun ei raaskisi aivan älyttömästi maksaa. Kenellä mitäkin hyvää/huonoa sanottavaa mistäkin valmistajasta???

      • tapsu

        meillä Uuniseppien takkaleivinuuni 9 vuotta palvellut erinomaisesti kaikin puolin ja lämmittää noin sata neliöö.Suosittelen


      • Kermansaven

        takka savutti ainakin entisellä työpaikallani. Piippu pitäisi olla riittävän pitkä, sanottiin. En luota niihin.


      • Marsupilamini
        Kermansaven kirjoitti:

        takka savutti ainakin entisellä työpaikallani. Piippu pitäisi olla riittävän pitkä, sanottiin. En luota niihin.

        ..sama ongelma ikävä kyllä täälläkin Kermansaven kanssa.. :(


      • Karjalanpiirakka
        tapsu kirjoitti:

        meillä Uuniseppien takkaleivinuuni 9 vuotta palvellut erinomaisesti kaikin puolin ja lämmittää noin sata neliöö.Suosittelen

        leivinuuni?? mitä niissä voi tehdä...Uunisepillä onnettoman kokoiset leivarit ja puita ei kestä polttaa minkään vertaa! Höpöjä vehkeitä.


      • Kysyn vaan
        tapsu kirjoitti:

        meillä Uuniseppien takkaleivinuuni 9 vuotta palvellut erinomaisesti kaikin puolin ja lämmittää noin sata neliöö.Suosittelen

        kerropa malli ja oliko se sata neliösenttiä vai jotain muuta ja huonekorkeus? Varaako pesällisellä viikoksi ..?


    • turhautunut&kyllästynyt

      Asikaspalvelu on reklamaatioissa ihan vitsi. Pitäkää hyvät ihmiset peukkuja, että kaikki menee hyvin. Ongelmien kanssa ootte ihan yksin näiden kavereiden osalta. En suosittele!

      • Tulevi Untevo

        Olen betonialan ammattilainen ja olin jonkun aikaa Uunisepillä töissä...

        Älkää vaan tehkö sitä virhettä, että menette ostamaan Uuniseppien "uunin"
        Esm. noi tulipesät tehdään täysin ala-arvoisella tavalla. Vesi-sementtisuhde on tukasta revitty...
        Tulipesät ovat niin heikkoja, että voivat aiheuttaa tulipalon(piste)

        Jos tulipesä halkeaa ihan normaalissa käytössä, niin syyttävät käyttäjää. Korvauksia on turha hakea!!!

        Kokemuksesta tiedän, että moni tulipesä on halki jo lähtiessään;)


      • Tulevi Untevo
        Tulevi Untevo kirjoitti:

        Olen betonialan ammattilainen ja olin jonkun aikaa Uunisepillä töissä...

        Älkää vaan tehkö sitä virhettä, että menette ostamaan Uuniseppien "uunin"
        Esm. noi tulipesät tehdään täysin ala-arvoisella tavalla. Vesi-sementtisuhde on tukasta revitty...
        Tulipesät ovat niin heikkoja, että voivat aiheuttaa tulipalon(piste)

        Jos tulipesä halkeaa ihan normaalissa käytössä, niin syyttävät käyttäjää. Korvauksia on turha hakea!!!

        Kokemuksesta tiedän, että moni tulipesä on halki jo lähtiessään;)

        Jos (ja tässä tapauksessa kun?) olette saaneet Uunisepiltä uunin osina pihallenne... niin tarkistakaa ihan ensimmäisenä tuo tulipesä!

        Hommatkaa joku betonia tunteva ammattilainen paikalle (ei Uuniseppien asentaja;)

        Uunisepiltä lähtee tulipesiä ihan laidasta laitaan. Mitään kunnollista laadunvalvontaa ei ole...

        Riittävällä kosteudella ja täryllä tehdyn tulipesän tunnistaa painosta, "liiskaantuneesta" pinnasta ja äänestä.
        Jos tulipesää napauttaa esim. vasaralla, niin pitää tulla sellanen kilahtava ääni, niinkuin kiveä tai terästä löisi.
        Jos ääni kuulostaa pahvilta, niin homma on susi...

        Toi "testi" taitaa olla maallikolle aika vaikea, ellei ole koskaan ollut vertailukohdetta???

        Soveltakaa, napatkaa tulipesä kainaloon, etsikää lähin firma, jossa tuotetaan paaluja, katukiviä tms.
        Ihan varmasti firmasta löytyy joku, joka yhdellä silmäyksellä kertoo, että onko pesä kunnon tavaraa vai ei...


        Vielä... ei noi puoliväkisin tärykoneilla tehdyt betoniset takat ja uunit mitään oikeita takkoja tai uuneja ole.
        Valamalla sais betonista ihan hyvän lopputuloksen, mutta nää on pelkkiä leluja.
        Kiva kattoa, mutta käytettävyys nolla!


      • tt
        Tulevi Untevo kirjoitti:

        Jos (ja tässä tapauksessa kun?) olette saaneet Uunisepiltä uunin osina pihallenne... niin tarkistakaa ihan ensimmäisenä tuo tulipesä!

        Hommatkaa joku betonia tunteva ammattilainen paikalle (ei Uuniseppien asentaja;)

        Uunisepiltä lähtee tulipesiä ihan laidasta laitaan. Mitään kunnollista laadunvalvontaa ei ole...

        Riittävällä kosteudella ja täryllä tehdyn tulipesän tunnistaa painosta, "liiskaantuneesta" pinnasta ja äänestä.
        Jos tulipesää napauttaa esim. vasaralla, niin pitää tulla sellanen kilahtava ääni, niinkuin kiveä tai terästä löisi.
        Jos ääni kuulostaa pahvilta, niin homma on susi...

        Toi "testi" taitaa olla maallikolle aika vaikea, ellei ole koskaan ollut vertailukohdetta???

        Soveltakaa, napatkaa tulipesä kainaloon, etsikää lähin firma, jossa tuotetaan paaluja, katukiviä tms.
        Ihan varmasti firmasta löytyy joku, joka yhdellä silmäyksellä kertoo, että onko pesä kunnon tavaraa vai ei...


        Vielä... ei noi puoliväkisin tärykoneilla tehdyt betoniset takat ja uunit mitään oikeita takkoja tai uuneja ole.
        Valamalla sais betonista ihan hyvän lopputuloksen, mutta nää on pelkkiä leluja.
        Kiva kattoa, mutta käytettävyys nolla!

        Takkacenterillä kestävät tulisijat, tarkat elementit. Kestää katsoa tulipesää ja muita elementtejä.


    • Arvo P.

      Onko jollakin kokemuksia Balladista, lähinnä sen toimivuudesta/toimimattomuudesta, onko nopea lämmitettävä ns. lämpökasetin kera tahi ilman sitä? Mielellään siis käyttökokemuksia, Uuniseppiä on jo riittävästi kehuttu ja haukuttu...mitä lie heidän tuote saa? Risuja vai ruusuja? Itselläni nyt vanha avo(tiili)takka kesäasunnolla. Onhan se komea vaan ei lämmitä. Kokemuksia kaivattaisiin ennenkuin puran entisen pois.

      • Devu

        Itse pystytin Balladin tuossa just ennen joulukuuta ja itse. Hyvin on toiminut, pientä sanomista olisi osien laadusta jos joku edustaja sattuis meillä vahingossa käymään mutta kun ostin halvalla niin halpaa se on. Hyvin on toiminut ja lämmittänyt ja ihan ok:n näköinen. Ainoa huonopuoli on että kaksi pesällistä puita saa vuorokaudessa polttaa. Tosin ei tuo enempää kyllä vaadikaan =)joten onko nyt niin huono... Hormiliitos elementti oli väärän kokoinen mutta sain sen työstettyä itse, en viitsinyt vaivata sillä ketään.

        Hyvä takka.


      • HiiliKikkeli
        Devu kirjoitti:

        Itse pystytin Balladin tuossa just ennen joulukuuta ja itse. Hyvin on toiminut, pientä sanomista olisi osien laadusta jos joku edustaja sattuis meillä vahingossa käymään mutta kun ostin halvalla niin halpaa se on. Hyvin on toiminut ja lämmittänyt ja ihan ok:n näköinen. Ainoa huonopuoli on että kaksi pesällistä puita saa vuorokaudessa polttaa. Tosin ei tuo enempää kyllä vaadikaan =)joten onko nyt niin huono... Hormiliitos elementti oli väärän kokoinen mutta sain sen työstettyä itse, en viitsinyt vaivata sillä ketään.

        Hyvä takka.

        Osaan kuvitella mitä sanoi/sanoo...

        "kaksi pesällistä puita saa vuorokaudessa polttaa"

        Ei pahalla, mutta kuulostaa pikkasen uusavuttomalta... Jos "takassa" saa polttaa kaksi pesällistä vuorokaudessa, niin onko se silloin mikään takka???

        No ,meneehän tollanen sisustuselementtinä, johonka laittaa tulen aina silloin kun naapuri tai työkaverit on käymässä))))


      • kiilihikkeli
        HiiliKikkeli kirjoitti:

        Osaan kuvitella mitä sanoi/sanoo...

        "kaksi pesällistä puita saa vuorokaudessa polttaa"

        Ei pahalla, mutta kuulostaa pikkasen uusavuttomalta... Jos "takassa" saa polttaa kaksi pesällistä vuorokaudessa, niin onko se silloin mikään takka???

        No ,meneehän tollanen sisustuselementtinä, johonka laittaa tulen aina silloin kun naapuri tai työkaverit on käymässä))))

        Luetaan kuin piru raamattua... ha ha.
        Minusta "kaksi pesällistä puita saa vuorokaudessa polttaa" viittaa tässä tapauksessa siihen, millä määrällä takka lämpiää/lämmitettävä tila alkaa olla lämpöinen.

        Mitens tää "nokikolari käynyt?" liittyy asiaan. Hormi pysyy puhtaana 2pesää/vrk, vai?


      • takuut?
        Devu kirjoitti:

        Itse pystytin Balladin tuossa just ennen joulukuuta ja itse. Hyvin on toiminut, pientä sanomista olisi osien laadusta jos joku edustaja sattuis meillä vahingossa käymään mutta kun ostin halvalla niin halpaa se on. Hyvin on toiminut ja lämmittänyt ja ihan ok:n näköinen. Ainoa huonopuoli on että kaksi pesällistä puita saa vuorokaudessa polttaa. Tosin ei tuo enempää kyllä vaadikaan =)joten onko nyt niin huono... Hormiliitos elementti oli väärän kokoinen mutta sain sen työstettyä itse, en viitsinyt vaivata sillä ketään.

        Hyvä takka.

        Ja takuut pelaa eikö niin, kun olet itse kasannut?


    • rakennan oman taloni

      olen jo ostanut kaksi takkaa uunisepiltä täällä itä-suomessa. kaikki asiat toimituksista asennuksineen toiminut täydellisesti. voin suositella kaikille. takan hommaaminen oli todella helppoa ja vaivatonta, sekä takuu on kohdallaan.

      • Arvuuttaja.

        Oletko uuniseppien muurari vai kaupparatsu?


      • Roima Ramppainen

        Jollakin toisella foorumilla luin saman viestin, käytännössä sanasta sanaan...

        Näkeehän tuon tyhmäkin, että viesti tulee Uunisepiltä tai firman asentajilta?


    • TiiliTakka

      Meillä on eukon kanssa tiilestä tehdyt takat kotona ja mökillä.
      Vaikka löisi kuution puuta, niin toimii enemmän kuin hyvin.

      Katsoin Uuniseppien hinnastoa. Halvimman takan hinnalla saa 3 tiilitakkaa. Kaakelitkin päälle, jos sellaisia välttämättä tarvitsee.

      Kannattaisi käyttää omia aivoja?

      • UUNI NS HUONOS HAPES

        Nyt kun vielä kerrot mistä löytyvät materiaalit[tiilet, tulenkestävät tiilet laastit ja pintamateriaalit ja teko-ohjeet tiiliuunille, niin pärjätään. Suunnittelussa on jo käytössäni kolmiulotteiset CAD-ohjelmat ja mittalaserit.
        EVo


      • Rundem

        Pistää lehteen ilmoituksen, että tarttee uunille tekijän.

        Pimeenä löytynee kaveri ja tekee sellasen uunin, joka ei ihan heti pimahda...

        Koko homma maksanee n.30% Uuniseppien kuvitelmista.

        Mutta ei pidä maksaa(senttiäkään) ennen kuin homma on valmis!


      • arska
        Rundem kirjoitti:

        Pistää lehteen ilmoituksen, että tarttee uunille tekijän.

        Pimeenä löytynee kaveri ja tekee sellasen uunin, joka ei ihan heti pimahda...

        Koko homma maksanee n.30% Uuniseppien kuvitelmista.

        Mutta ei pidä maksaa(senttiäkään) ennen kuin homma on valmis!

        Vuosi sitten ostin Jatsi-uunin Uunisepiltä Vantaalta ja vuoden olen siitä reklamoinut eikä oikein hommat etene. Olo on voimaton eikä oikein ideaa että mitä tässä seuraavaksi teksisi.


        Tiedoksi ao. tarina teille jotka Uuuniseppien tuotteita harkitsevat, ei niissä itse uuneissa varmaan mitään vikaa mutta ne asentajat... ole siis valmis tähän samaan jos valitset Uunisepät pääkaupunkiseudulla. Tarinan opetus on että hinta ei ole laadun tae ja että Uuniseppien kanssa saa tästä uunistakin harrastuksen:

        Jo ennen toimitusta tehtävä tekninen tarkastus meni pieleen kun asentaja numero 1 teki kahdet oharit ja sitten kun suvaitsi tulla niin haisi viinalle eika edes tiennyt mikä uuni oli myyty ja ei myöskään esim. tiennyt sen mittoja (eli sopiiko uuni sille varatulle betonilaatalle vai ei).

        (Ongelmani tässä on siis että työssäkäyvälle on hankalaa tulla keskellä päivää pois töistä kotiin päästämään asentajaa sisään, joka ei sitten edes tule)

        Kun uunin osat sitten ihan ajallaan sovitusti toimitettiin niin oli kolmesta kuormalavasta kaksi vaurioitunut (puisten kuormalavojen nurkat ihan säpäleinä)ja noin puolet elementistä halki/murtunut. Seuraava asentaja (en sitä viinalle haisevaa enää halunnut) tuli sovitusti ajallaan ja totesi että ei näillä elementeillä mitään tee ja palataan asiaan kun on ehjät elementit toimitettu. No, kymmenen pistettä tälle asentajalle: ehjät elementit tulivat kahden viikon sisään ja asennus käyntiin. Asennus kesti viisi päivää ja sitten kaikki vihdoin valmista ja uuni näytti hyvältä!!

        Syksyn tultua uuni sitten otettiin käyttöön mutta välittömästi sen valkoinen kylki mustui nuohousluukun ympäristöstä. Asentaja tuli katsomaan ja totesi että tästähän puutttu pari osaa (poskikanavien luukut). Osat tulivat sitten postissa muutaman viikon päästä. Asentaja kävi myös uudelleenslammaamassa antiikkilaastilla uunin kylkeä mustuneista kohdista. No erottaa kyllä selvästi mikä on jälkikäteen slammattua seinämää mutta eihän sitä suomalainen ihan pienestä valita...

        Mutta ei tässä vielä kaikki, sitten halkesi tulipesä. Ihan kuin olisi salama iskenyt läpi koko uunin, ainakin 4 elementtiä halkipoikki. Ja sitten alkoi mustua valkoinen seinä uunin takana... Taas reklamaatio ja muutamat oharit kahdelta eri asentajalta. Viimein tuli joku "mestari" katsomaan ja totesi että tämä on väärin kasattu (löysi kolme virhettä) ja että joutuu purkamaan aikas paljon, ja "palataan asiaan" -> tästä nyt 3 viikkoa eikä kuulunut mitään.

        Summa summarum: Vuoden aikana 5 eri asentajaa on käynyt katsomassa ja neljät oharit tehty (=minulle muutama tunti pois töistä turhaan per kerta, korvattava ylitöillä...) sekä panostin kalliiseen (vajaa 6000 eur, eli joutuu todella tosissaan säästämään että saa mieleisensä) uuniin että tulee varmasti hyvä, on kaunis ja kestää yhtä pitkään kuin talo.

        Olisi kiva kuulla ehdotuksia miten tästä kannattaisi jatkaa, kiitos!


      • Tulevi Untevo
        arska kirjoitti:

        Vuosi sitten ostin Jatsi-uunin Uunisepiltä Vantaalta ja vuoden olen siitä reklamoinut eikä oikein hommat etene. Olo on voimaton eikä oikein ideaa että mitä tässä seuraavaksi teksisi.


        Tiedoksi ao. tarina teille jotka Uuuniseppien tuotteita harkitsevat, ei niissä itse uuneissa varmaan mitään vikaa mutta ne asentajat... ole siis valmis tähän samaan jos valitset Uunisepät pääkaupunkiseudulla. Tarinan opetus on että hinta ei ole laadun tae ja että Uuniseppien kanssa saa tästä uunistakin harrastuksen:

        Jo ennen toimitusta tehtävä tekninen tarkastus meni pieleen kun asentaja numero 1 teki kahdet oharit ja sitten kun suvaitsi tulla niin haisi viinalle eika edes tiennyt mikä uuni oli myyty ja ei myöskään esim. tiennyt sen mittoja (eli sopiiko uuni sille varatulle betonilaatalle vai ei).

        (Ongelmani tässä on siis että työssäkäyvälle on hankalaa tulla keskellä päivää pois töistä kotiin päästämään asentajaa sisään, joka ei sitten edes tule)

        Kun uunin osat sitten ihan ajallaan sovitusti toimitettiin niin oli kolmesta kuormalavasta kaksi vaurioitunut (puisten kuormalavojen nurkat ihan säpäleinä)ja noin puolet elementistä halki/murtunut. Seuraava asentaja (en sitä viinalle haisevaa enää halunnut) tuli sovitusti ajallaan ja totesi että ei näillä elementeillä mitään tee ja palataan asiaan kun on ehjät elementit toimitettu. No, kymmenen pistettä tälle asentajalle: ehjät elementit tulivat kahden viikon sisään ja asennus käyntiin. Asennus kesti viisi päivää ja sitten kaikki vihdoin valmista ja uuni näytti hyvältä!!

        Syksyn tultua uuni sitten otettiin käyttöön mutta välittömästi sen valkoinen kylki mustui nuohousluukun ympäristöstä. Asentaja tuli katsomaan ja totesi että tästähän puutttu pari osaa (poskikanavien luukut). Osat tulivat sitten postissa muutaman viikon päästä. Asentaja kävi myös uudelleenslammaamassa antiikkilaastilla uunin kylkeä mustuneista kohdista. No erottaa kyllä selvästi mikä on jälkikäteen slammattua seinämää mutta eihän sitä suomalainen ihan pienestä valita...

        Mutta ei tässä vielä kaikki, sitten halkesi tulipesä. Ihan kuin olisi salama iskenyt läpi koko uunin, ainakin 4 elementtiä halkipoikki. Ja sitten alkoi mustua valkoinen seinä uunin takana... Taas reklamaatio ja muutamat oharit kahdelta eri asentajalta. Viimein tuli joku "mestari" katsomaan ja totesi että tämä on väärin kasattu (löysi kolme virhettä) ja että joutuu purkamaan aikas paljon, ja "palataan asiaan" -> tästä nyt 3 viikkoa eikä kuulunut mitään.

        Summa summarum: Vuoden aikana 5 eri asentajaa on käynyt katsomassa ja neljät oharit tehty (=minulle muutama tunti pois töistä turhaan per kerta, korvattava ylitöillä...) sekä panostin kalliiseen (vajaa 6000 eur, eli joutuu todella tosissaan säästämään että saa mieleisensä) uuniin että tulee varmasti hyvä, on kaunis ja kestää yhtä pitkään kuin talo.

        Olisi kiva kuulla ehdotuksia miten tästä kannattaisi jatkaa, kiitos!

        Niin kuin mä tuolla aiemmin totesin. Uuniseppien tulipesät ovat laadunvalvonnasta ja valmistustekniikasta johtuen ala-arvoisia, ellei jopa hengenvaarallisia? Eikä se tosiaankaan johdu asennuksesta...

        Hommaa puolueeton tavarantarkastaja ja haasta ne ketkut oikeuteen...


      • Oot varmaan
        Tulevi Untevo kirjoitti:

        Niin kuin mä tuolla aiemmin totesin. Uuniseppien tulipesät ovat laadunvalvonnasta ja valmistustekniikasta johtuen ala-arvoisia, ellei jopa hengenvaarallisia? Eikä se tosiaankaan johdu asennuksesta...

        Hommaa puolueeton tavarantarkastaja ja haasta ne ketkut oikeuteen...

        ..kenties saanu potkut Uunisepiltä??


    • pettynyt todella

      Meillä kävi samoin. Ei tosin olla vielä saatu mitään vastausta. Ollaan nyt 4kk odoteltu ja soiteltu.

      Takka edustaja kävi katsomassa meillä paikkaa ja sanoi että takka sopii nurkkaan ,asentaja sitten sanoi että ei voi laittaa nurkkaan. Takan luukun sivusta viallinen ja kipinäverkko viallinen sitä ei saa kunnolla auki.

      Ihan uskomattoman huonoa palvelua.
      Älkää ikinä ostako uuniseppien takkaa.

      • Idiootti

        Ei kannata odottaa nopeaa,vastausta. Meiltä meni asia tuomarille,eli kohta ollaan käräjäsalissa.. Me vastaan uunisepät,niin pimeä firma ettei toista löydy.


      • Unimestarit
        Idiootti kirjoitti:

        Ei kannata odottaa nopeaa,vastausta. Meiltä meni asia tuomarille,eli kohta ollaan käräjäsalissa.. Me vastaan uunisepät,niin pimeä firma ettei toista löydy.

        En suosittele kenellekään Uuniseppien palvelu on ala arvoista heiltä ei saa minkään laista palvelua vaikka maksaisin rahalla enkä vanhoilla vaatteilla.Ostakaa Nunnauuni niin saatte rahoillenne vastinetta ja ammattitaitoisen asentajan.


      • Paskanjauhajat

        Uunisepät "tunarit" tekee ja asentaa jos niitä satuu huvittamaan mut toistaiseksii ei ole huvittanut... laitaa kättä työhön.


      • Palsternakka
        Paskanjauhajat kirjoitti:

        Uunisepät "tunarit" tekee ja asentaa jos niitä satuu huvittamaan mut toistaiseksii ei ole huvittanut... laitaa kättä työhön.

        Huvittavaa luettavaa täällä. Miten te ihmiset olette joutuneet noin vaikeisiin tilanteisiin? Käsittääkseni Uuniseppien asennuslaskua ei tarvitse maksaa ennen kuin asennustyö on suoritettu loppuun ja asiakas hyväksynyt työn. Tai itse en ainakaan maksaisi. Luulisi takan tulevan kuntoon nopeasti, jos ei raha liiku. Lokki-takka ollut nurkassa jo vuoden ja toimii. Uunisepillä myös markkinoiden ainoa "oikea" tuplakierto.


      • Roima Ramppainen
        Palsternakka kirjoitti:

        Huvittavaa luettavaa täällä. Miten te ihmiset olette joutuneet noin vaikeisiin tilanteisiin? Käsittääkseni Uuniseppien asennuslaskua ei tarvitse maksaa ennen kuin asennustyö on suoritettu loppuun ja asiakas hyväksynyt työn. Tai itse en ainakaan maksaisi. Luulisi takan tulevan kuntoon nopeasti, jos ei raha liiku. Lokki-takka ollut nurkassa jo vuoden ja toimii. Uunisepillä myös markkinoiden ainoa "oikea" tuplakierto.

        Ongelmat alkaakin vasta sen jälkeen, kun asiakas on hyväksynyt työn...
        Miten maallikko pystyy toteamaan tämän tuotteen todellisen laadun???

        Määrittele "toimii" Montako kertaa olet lämmittänyt???

        Aika outoa, jos tiedät mitä tarkoittaa "oikea" tuplakierto. Voisitko selittää muillekin?


      • Palsternakka
        Roima Ramppainen kirjoitti:

        Ongelmat alkaakin vasta sen jälkeen, kun asiakas on hyväksynyt työn...
        Miten maallikko pystyy toteamaan tämän tuotteen todellisen laadun???

        Määrittele "toimii" Montako kertaa olet lämmittänyt???

        Aika outoa, jos tiedät mitä tarkoittaa "oikea" tuplakierto. Voisitko selittää muillekin?

        No kyllä itse ainakin pystyin toteamaan laadun tarkistamalla takan ulkoisesti ja tulipesästä. Kahvipöydässä vierähti muurarin kanssa vielä varmaan tunti jutustellessa ja ammattimies oli. Koko lämmityskausi on lämmitetty pesällinen päivässä ja hyvin toiminut.

        No se oikea kiertohan selviää Uuniseppien nettisivuiltakin, tosin kuvina:

        Oikeassa tuplakierto/kesäpeltisysteemissä savukaasut nousee ylös ja törmäävät kesäpeltiin joka on kiinni. Tästä ne lähtee alas uunin alaosaan asti josta ne lähtevät taas ylös ja poistuvat takan yläosasta hormiin. Eli takassa on tällöin molemmin puolin kahdet poskikanavat.

        Huonompi versio tästä on se, että savukaasut kiertävät O-mallisen lenkin takassa, jolloin poskissa on vain yhdet kanavat. Toispuoleinen kierto ei pidennä tosiasiassa savukaasujen matkaa. Esim. vuolukivitakoissa on tämä systeemi aina.

        Hauskaa vaan lukea täällä näitä kun itsellä on mennyt homma nappiin.. minkä valmistajan takan Roima Ramppainen sitten ostaisit, jos saisit valita?


      • ITT
        Unimestarit kirjoitti:

        En suosittele kenellekään Uuniseppien palvelu on ala arvoista heiltä ei saa minkään laista palvelua vaikka maksaisin rahalla enkä vanhoilla vaatteilla.Ostakaa Nunnauuni niin saatte rahoillenne vastinetta ja ammattitaitoisen asentajan.

        Nunnauunin kaupparatsu..


      • Mitsu
        Unimestarit kirjoitti:

        En suosittele kenellekään Uuniseppien palvelu on ala arvoista heiltä ei saa minkään laista palvelua vaikka maksaisin rahalla enkä vanhoilla vaatteilla.Ostakaa Nunnauuni niin saatte rahoillenne vastinetta ja ammattitaitoisen asentajan.

        Nunnauunin takkamyyjä..


      • hyvä123
        Palsternakka kirjoitti:

        No kyllä itse ainakin pystyin toteamaan laadun tarkistamalla takan ulkoisesti ja tulipesästä. Kahvipöydässä vierähti muurarin kanssa vielä varmaan tunti jutustellessa ja ammattimies oli. Koko lämmityskausi on lämmitetty pesällinen päivässä ja hyvin toiminut.

        No se oikea kiertohan selviää Uuniseppien nettisivuiltakin, tosin kuvina:

        Oikeassa tuplakierto/kesäpeltisysteemissä savukaasut nousee ylös ja törmäävät kesäpeltiin joka on kiinni. Tästä ne lähtee alas uunin alaosaan asti josta ne lähtevät taas ylös ja poistuvat takan yläosasta hormiin. Eli takassa on tällöin molemmin puolin kahdet poskikanavat.

        Huonompi versio tästä on se, että savukaasut kiertävät O-mallisen lenkin takassa, jolloin poskissa on vain yhdet kanavat. Toispuoleinen kierto ei pidennä tosiasiassa savukaasujen matkaa. Esim. vuolukivitakoissa on tämä systeemi aina.

        Hauskaa vaan lukea täällä näitä kun itsellä on mennyt homma nappiin.. minkä valmistajan takan Roima Ramppainen sitten ostaisit, jos saisit valita?

        Meillä on nyt puolivuota ollut uuniseppien takkka täällä Joensuussa. Myyjä oli todella miellyttävä ja ammattitaitoinen. Olemme hyvin tyytyväisiä meidän Telkä takkaan ja tuo tuplakierto lämmittää takan todella tasaisesti, toisin kuin meidän entisessä talossa oleva kermansaven uuni kun ei lämmennyt laisinkaan näin hyvin.


      • en suosittele kenellekään
        Paskanjauhajat kirjoitti:

        Uunisepät "tunarit" tekee ja asentaa jos niitä satuu huvittamaan mut toistaiseksii ei ole huvittanut... laitaa kättä työhön.

        En voi suositella Uuniseppiä kenellekään. Takka on kaunis ja vielä se toistaiseksi vetääkin, mutta kaikki muu onkin sitten persiistä. Kyselyihin ei vastata, ketään ei tavoita ja lupauksista ei pidetä kiinni. Olen äärettömän pettynyt!


      • peltimuuri
        en suosittele kenellekään kirjoitti:

        En voi suositella Uuniseppiä kenellekään. Takka on kaunis ja vielä se toistaiseksi vetääkin, mutta kaikki muu onkin sitten persiistä. Kyselyihin ei vastata, ketään ei tavoita ja lupauksista ei pidetä kiinni. Olen äärettömän pettynyt!

        Olen myöskin hyvin pettynyt uuniseppien takkaan.Ostin takan sen perusteella kun he lupasivat 10 vuoden rakennetakuun,niin ajattelin että se varmaan kestää myös sen 10 vuotta.Kun takka oli ollut neljä talvea käytössä se oli tulipesästään niin murentunut että palotarkastaja määräsi takan korjattavaksi viipymättä.Otin yhteyttä takan myyjään ja hän lupasi tulla katsomaan ja tulikin samalla viikolla ja sovittiin että takka korjataan kesän aikana.Kun alkoi syksy lähestyä aloin tiedustella korjaustoimenpiteistä ja monen puhelinsoiton jälkeen korjaaja tulikin jo lämmityskauden alettua.Asennettiin uudet sisäkalut ja kun lämmitin ensikertaa huomasin että veto ei ollut entisensä ja se selvisikin kun takan alapellin raamit putosivat nuohoustilaan ja savua alkoi tulla sisään.Asiaa tutkittuani havaitsin että siinä on selvä suunnitteluvirhe.Kun laastit murenevat peltiä ei pidä kiinni kuin 5mm ura ja se pääsee vapaasti liikkumaan urastaan pois .Korjaaja kävi jo katsomassa ja lupasi tehdä asialle jotain ,mutta luulen että korjaan takan itse.Enkä todellakaan suosittele takkaa kenellekään joka aikoo lämmitykseen tulisijaa,eri asia on jos aikoo koristeeksi.Kyllä samalla hinnalla olisi saanut kunnollisenkin takan.Kaverillani on ollut tulikivitakka 18 vuotta eikä ole ollut ongelmia,ja kadun todellakin etten hankkinut vastaavaa takkaa.


      • Ulkonäollä on väliä
        Unimestarit kirjoitti:

        En suosittele kenellekään Uuniseppien palvelu on ala arvoista heiltä ei saa minkään laista palvelua vaikka maksaisin rahalla enkä vanhoilla vaatteilla.Ostakaa Nunnauuni niin saatte rahoillenne vastinetta ja ammattitaitoisen asentajan.

        Nunnauuni kenties laadultaan parempi, mutta eihän sitä voi istuttaa sopivasti kuin kelomökkiin. Kun pitää saada tyylikkääseen kaupunkiasuntoon moderni takka, niin ei näitä vuolukivi-valmistajia voi edes harkita. Kannattasi Nunnauuninkin harkita design-takkoja ja palkata pätevä muotoilija...


      • s
        Palsternakka kirjoitti:

        Huvittavaa luettavaa täällä. Miten te ihmiset olette joutuneet noin vaikeisiin tilanteisiin? Käsittääkseni Uuniseppien asennuslaskua ei tarvitse maksaa ennen kuin asennustyö on suoritettu loppuun ja asiakas hyväksynyt työn. Tai itse en ainakaan maksaisi. Luulisi takan tulevan kuntoon nopeasti, jos ei raha liiku. Lokki-takka ollut nurkassa jo vuoden ja toimii. Uunisepillä myös markkinoiden ainoa "oikea" tuplakierto.

        Ainoa oikea tuplakierto? Hauska kommentti myyjältä


      • 006
        Palsternakka kirjoitti:

        No kyllä itse ainakin pystyin toteamaan laadun tarkistamalla takan ulkoisesti ja tulipesästä. Kahvipöydässä vierähti muurarin kanssa vielä varmaan tunti jutustellessa ja ammattimies oli. Koko lämmityskausi on lämmitetty pesällinen päivässä ja hyvin toiminut.

        No se oikea kiertohan selviää Uuniseppien nettisivuiltakin, tosin kuvina:

        Oikeassa tuplakierto/kesäpeltisysteemissä savukaasut nousee ylös ja törmäävät kesäpeltiin joka on kiinni. Tästä ne lähtee alas uunin alaosaan asti josta ne lähtevät taas ylös ja poistuvat takan yläosasta hormiin. Eli takassa on tällöin molemmin puolin kahdet poskikanavat.

        Huonompi versio tästä on se, että savukaasut kiertävät O-mallisen lenkin takassa, jolloin poskissa on vain yhdet kanavat. Toispuoleinen kierto ei pidennä tosiasiassa savukaasujen matkaa. Esim. vuolukivitakoissa on tämä systeemi aina.

        Hauskaa vaan lukea täällä näitä kun itsellä on mennyt homma nappiin.. minkä valmistajan takan Roima Ramppainen sitten ostaisit, jos saisit valita?

        Käykääpä katsomassa muidenkin valmistajien sivuja, sama kierto näyttää olevan. Uunisepillä se savukaasujen kiertäminen normi takassa näyttää vaan maksaa enemmän!


      • Myyt mitä myyt
        hyvä123 kirjoitti:

        Meillä on nyt puolivuota ollut uuniseppien takkka täällä Joensuussa. Myyjä oli todella miellyttävä ja ammattitaitoinen. Olemme hyvin tyytyväisiä meidän Telkä takkaan ja tuo tuplakierto lämmittää takan todella tasaisesti, toisin kuin meidän entisessä talossa oleva kermansaven uuni kun ei lämmennyt laisinkaan näin hyvin.

        Hienoa..tulenkin luoksesi sinne Uuniseppien myymälään kuuntelemaan kun kerrot samat asiat minulle kun myyt minulle sen toisen mallin , josta olen "kiinnostunut" ja jonka olet juuri asennuttanut sen Telkän tilalle sinne teidän kotiin.


    • Uuniseppiin todella pettyn...

      Minulla on myös todella huonoja kokemuksia Uunisepistä.Ala-arvoista asiakaspalvelua, työt ei hoidu sovitusti,lupauksia tehdään,mutta niistä ei pidetä kiinni, tavaran toimituksessa ongelmia, roskat jätetään ihmisten asunnon eteen, harjasiivousta ei edes vaivauduta tekemään,pelpiseppä roiskaisee roskat vain katolta alas naapurin pihalle jne. Eli en todellakaan voi suositella kenelläkään uuniseppiä.

      • Koneet kunnossa

        mä ainakin. Kävi keskiviikkon ottamassa mitat torstaina toi pellityksen joka sopi kuin sukka jalkaan. Roskia ei tullut ainakaan yhtään peltisepältä. Muurari siivosi jälkensä lähtiessään lupasi tulla takasi piipun takia jos palotarkastaja vaatii. Palvelu hyvä ja takka toimii. Muurari meni eri paikasta ulos kuin savu ilman savujais pulloa. Tarjoa työn tekijälle ruokaa jos olet itse paikalla tai ainakin kahvit kyllä sitä tekijä arvostaa ja palvelu paranee. Kaikki me ollaan kuitenkin vain ihmisiä jotka teemme virheitä. Jopa minä teen vaikka olen alallani tosi hyvä.


    • santtu

      Hmm...pitäisikö olla tyytyväinen, kun vuonna 2008 valmistuneeseen rivitaloyhtiöön neljään asuntoon on takat asennettu väärin ja vedet tulee piipusta asuntoon sisään. Uunisepät kävivät katsomassa takat ja sanoivat että soittavat parin viikon päästä. Se pari viikkoa on venynyt lähes vuodeksi. Jälleenmyyjäkään ei vastaa puhelimeen. Ja mitähän välikattoilla mahtaakan olla veden jäljiltä? Tää on tätä päivää, kun tehdään kiireellä ja reklamaatioita ei hoideta. Mukavaahan se on maksaa yli 5000 euroa ja saada ritsaa vastineeksi.

      • myös pettynyt

        kauhulla luin hesaria 11.4.2009 ja omat kokemukset on aivan samankaltaiset.


    • Surkea laatu

      Meillä on uuniseppien Rekatta-takka. Poltettu ollaan kaksi talvea ohjeiden mukaisesti (maks kaksi pesää per päivä, meillä yksi pesä per päivä sekä varovainen lämmitys takan olleessa kylmä) ja nyt takan pesä rapistunut ja kopisee onttouttaan, lämmittää ei uskalla, koska vaarana on että pesä romahtaa. Ollaan oltu useasti yhteydessä Turun Uuniseppiin, mutta aina on luvattu palata asiaan...toisin sanoen EVVK Uuniseppein puoleta. Ihmetyttäää miten yksi markkinoiden kalleimmista takoista voi olla näin susi! Emme voi suositella kellekään, paitsi ehkä niille jotka haluavat uusia takkansa joka toinen vuosi.

      • Torpan akka

        Uunisepäthän on valmistaja,yksityiset yrittäjät pitävät alueellisia uunistudioita ja palkkaavat muurarit ym.Eli asiakaspalvelun suhteen kannattaa varmaan naamailla firmaan,mistä uuninsa on hankkinut.Osa uuniseppien tuotannosta myydään isojen rautakauppaketjujen kautta (k-rauta,rautanet jne) ja koska kysyntä on ollut varmaan aika kova viime aikoina,niin kait se on päivänselvää,että sekaan mahtuu ihan susia tehtaalta,osa on muurarien ryssimiä ja osahan on varmasti asiakkaitten itsensä tunaroimia virheitä.Samalla tavalla muidenkin valmistajien takoista ja uuneista löytyy moitittavaa.Ja mitä tulee muurareihin,niin ennen ostopäätöstä olisi varmaan aiheellista vähän kysellä minkälaiselta viikonloppukurssilta se "muurari" on valmistunut.Tällä hetkellä jokainen kynnelle kykenevä yrittää hankkia leipänsä jopa ammateista,joihin ei ole mitään edellytyksiä.Eli näissä ns. sopimusmuurareissa voi olla ammatillisesti huikeat erot.

        Me ostettiin neljä-viisi vuotta sitten uunisepiltä puuhella (Kapriisi) ja ihan ok on ollut,hyvin vetää ja lämpiää,ei mitään vikaa siis.Itse ollaan turhan kovalla stimmaamisella saatu kupeesta saumalaastia rapisemaan.Muurari oli 20 vuotta alalla ollut ammattilainen;nopea,tehokas,tarkka ja taitava ja vieläpä siisti.Ostettiin viime talvena vanhan porinmatin tilalle kammariin pystyuuni (Tiira) slammatulla pinnalla.Oli eri muurari,nuori oppisopimuskolli,mutta ihan säädyllistä jälkeä teki (ei nyt kuitenkaa täydellistä,mutta sitä ei luvattukaan),mutta sotki hemmetisti.Tästä Tiirasta ei ole vielä kauheasti kertynyt kokemuksia,mutta ainakin näin kesän jälkeen oli vaikea saada vetämään,mitä ongelmaa ei ole ollut vanhalla pönttöuunillamme,eikä puuhellalla.Meillä on piipunhattu suojaamassa hormia,joten vetokin pitäisi olla suht hyvä ja kosteutta ei kerry samalla tavalla.Se mitä lopputalvesta/alkukeväästä enää kammarissa lämmitettiin,niin ihan hyvä veto oli,eli ehkä on nyt vaan kesän jäljiltä kylmä.


      • kiitos vinkeistä!

        Voi onnetonta! Meillä on mietinnässä Kastelli tai Desingntalo. Miksi niillä ei ole muita malleja tarjolla?? Onko pakko ostaa joku uuniseppien uuni? Nyt tuntuu vahvasti siltä että taidetaan vaihtaa koko talovalmistaja toiseen.


    • takan kuumottaja

      onko muilla ollut takan kanssa ongelmia hajun kanssa? meillä taatusti kuivalla koivulla ja ohjeen mukaan jo vuoden lämmitelty. puolen vuoden päästä toisen pesällisen lopussa rupesi sisälle tulemaan todella paha pistävä haju. koko ajan tuntunu että rupeaa haisemaan helpommin ja helpommin. nyt katku tuli jo pelkillä syttysillä...vetää kuitenkin ihan hyvin ja läpöäkin saattaa joskus varata kokonaiseksi yöksi ;D.

      • milli82

        Toivottavasti luet tätä, mikä oli syynä siihen katkuamiseen? Meillä sama vika


    • uusrakentaja

      Mistäköhän saisi oikeaa tietoa takkamallistoista ja niiden toimivuudesta? Täällä kun tuntuu olevan pelkkiä tukityöllistettyjä avohoitopotilaita kehumassa isäntäänsä ja haukkumassa muita toimijoita.

      Ilmeisesti ainoa keino nykyään on rakentaa testitakat kaikilta toimittajilta, valita näistä paras ja rakentaa sellainen vielä toiseen kertaan oikealle paikalle. Vai?

      • on hyvä

        oikeaa tietoa saa ainakin tulikivi studioista. varmasti myös muilta valmistaja/myyjä liikkeistä tai esittely paikoista


      • Näin on

        Ota paikallinen hyväksi koettu muurari ja juttele asia kuntoon,nämä maanlaajuiset firmat ei välitä kuin nopeasta rahasta! Tuttu paikallinen toimija ei voi tehdä huonoa jälkeä, ettei maine mene..!


    • UniSeppä

      Meillä Oulun seudulla Uuniseppien Katrilli-Erkkeri. Toimitus ja muuraus ajallaan ja sovitusti. Ollut muutamia vuosia ja on poltettu ahkerasti. Ensimmäisenä talvena halkesi muutama laatta, korjasivat takuuseen saman tien.

      • Rahat pois

        Katohan miten sinä noin hyvän palvelun Oulusta sait, meillä Uuniseppien takka odottanut korjausta. Ei vissiin naamataulu miellytä, rahat kyllä kelpasi.


    • Hollesetä

      Meille tuli uuniseppien jatsi slammattuna ja kaikki tavaran toimituksesta muuraukseen sujui niinkuin oli sovittukin.
      Meillä ollut muurari oli loistava niin käytökseltään kuin työn laadussakin.
      Takka toimii hienosti.

      • p+00

        Meillä on myös vaan hyviä kokemuksia Uunisepistä. Pohjanmaan alueella laitettu viime talvena Uuniseppien takka ja kaikki meni ostosta ja asennuksesta lähtien hyvin ja takka on toiminut.


    • TeMä

      Hyvin ainakin meillä palvelu pelasi. Halvaksi ei pakettia (Katrilli erkkeri (takka/leivinuuni) tuplahormi kaikkien asennus) voi hyvällä tahdollakaan sanoa, mutta kaikki toimi juuri niinkuin piti. Muurari oli todella tarkka, ja teki todella hyvää jälkeä. Näin siis Etelä-Pohjanmaalla.

      • ikuriin

        takka ja hormi tuli myös meitin pirttiin ja uunisepät teki.Myyjä hoiti hommat ja samoin asennus porukka hoiti asennukset hormeineen viimmesen päälle hyvin,3 kk ollut ja lämpöä tulee hyvin.
        Tampereelle tuli ja saatiin vielä työt kotitalous vähennyksiin.


      • Huutia sulle
        ikuriin kirjoitti:

        takka ja hormi tuli myös meitin pirttiin ja uunisepät teki.Myyjä hoiti hommat ja samoin asennus porukka hoiti asennukset hormeineen viimmesen päälle hyvin,3 kk ollut ja lämpöä tulee hyvin.
        Tampereelle tuli ja saatiin vielä työt kotitalous vähennyksiin.

        Mikä asennusporukka..meidän epäonnistuneen Uuniseppien takan asensi YKSI MIES..ei siinä mitään porukoita ollut...kaikkea kanssa!


    • tyytyväinen asiakas

      toimivat erittäin ammattitaitoisesti ja ripeästi. Takan asensivat todella hyvin Virolaiset asentajat. Ei mitään moitittavaa!

    • pinnatiukalla

      Helmikuussa 2011 muurattu takka ei ole vieläkään valmis. Pohjien teko meni ok. Sitten piti patistella vähän pintakivien laittoon. Uuniin tuli ns. jälkisaumaus joka on vieläkin tekemättä. Ovat käyneet tekemässä sen kolme kertaa mutta aina sauma-aine valuu pois ns murenee lattialle. Nyt ei oo miehiä kuukauteen näkynyt. Vittu mitä paskaa tuo toiminta.

    • onnetonta palvelua

      Tiesin tämän tuttavieni tapauksesta. Meille tuli talopaketti johon oli valmiiksi laitettu Uuniseppien uuni. Vaihdettiin sen nunnauuniin. Samaisesta syystä joka sinulle oli tullut. Kavereillamme oli mennyt koko työpaivä pilalle kun mies odotti koko päivän uunseppien muuraria jota ei tullut eikä ilmoittanut. Kyllä ne oli kiehuneet ja koko takka tuntuu ihan p..stä kun muuraus homma oli niin pe...stä!

    • Myyntiä seurannut

      Älkää uskoko näitä suunsoittajia. Mun poika on myyjänä liikkeessä ja nauraa kotona, kun rustaavat keskustelupalstalle ajankuluksi näitä haukkumakirjoituksia hiljaisina aikoina.

      Epävarma takan ostaja kummasti vakuuttuu, kun vihjaa naapuritakan ongelmista, joita on netin keskustelupalstalla.

      Kaikissa takoissa on ongelmia, jos käyttäjänä on henkisesti vinoon kasvanut ihminen. Kaikki laitteet pelaavat huolellisella ja ohjeita noudattavalla henkilöllä.

      Vuosien varrella on todella nähty potkittuja takan luukkuja, perheriitojen vihan purkauksia, joissa takkakin on saanut osansa.

      Näitä ongelmia esiintyy monesti uusilla aviopareilla, kun lainan hoitokulut kaventavat rahan käyttöä.

      • Uskotko itseäsi

        Niin kai! Sinä näistä kirjoittajista yksi!


    • Tyytyväinen takkoihi

      Meillä kyllä on täällä Turun seudulla ihan päinvastaisia kokemuksia. Me ostimme
      rivitaloomme Uuniseppien Balladi-takan ja niin hienosti homma pelasi, että hankimme mokillemme 3 vuotta myöhemmin samanlaisen.

      Asiantunteva edustaja tuli molemmissa tapauksissa paikanpäälle - mittasi ja suunnitteli kaiken valmiiksi. Itse ei tarvinnut tehdä muuta, kuin kaivaa kuvetta - sellainen toiminta on minulle mannaa.

      Takat lämmittävät molempia kohteita kiitettävästi ja mitään puutteita en ole havainnut.

    • Jussi vaan jussi

      Miksihän kummassa kaikki uskovat kun haukutaan paskaksi, mutta kun jollakulla on positiivista sanottavaa niin senhän täytyy olla Uunikauppias !

      Monesti tilanne on kyllä se, että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Pottumainen asiakas saa pottumaista palvelua. Ei tietenkään oikein, mutta aah, niin inhimillistä.

      Meillä kaikki toimi hyvin. Alennusta sai nimeksi, takka tuli silloin kun oli sovittu ja osat ehjinä. Asentaja oli asiantunteva. Huomasi heti että yksi osa on väärä. Kävi itse vaihtamassa ja tuli kahden päivän päästä kasaamaan takan apulaisen kanssa.

      Kahden vuoden jälkeen hylly halkesi, joka vaihdettiin reklamaation jälkeen uuteen kolmen viikon sisällä.

      Eli on näitä onnistuneitakin asiakkuuksia Uunisepillä. Varmaan on niitä epäonnistuneitakin, mutta niinpä taitaa olla kaikilla rakennusalalla toimivilla firmoilla.

    • Jalotakka :)

      Uunisepät tekivät minulle ainakin todella hyvin toimivan tulisijan, mutta kyllä tuo Jalotakan tulisija piippu on parempi !

      Härmä-air on kyl ihan täyttä P*****!!!

    • laudel.lt

      French stoves INVICTA from Lithuania. Ask for the best price. Shipment by DHL.
      http://laudel.lt

    • Kokemus U-sepistä!

      Asiakaspalvelua Uuniseppien Oulun toimipisteessä ei ole. Asiallisiin reklamaatioihin ei vastata ja kun soitetaan, sovittuja asioita ei hoideta. Olisiko talotehtaitten syytä harkita yhteistyökumppaneitaan, koska ongelmissa ryvettyy samalla myös talomyyjä? Luuslisi tilausvahvistuksessa sovittujen uunin toimutus- ja muurausviikkojen tarkoittavan sitä mitä on sovittu? Hyvä asiakaspalvelu hyödyttäisi myyjää ja asiakasta!

      Onko yrityksillä varaa tähän, vai pitäisikö vaihtaa henkilökunta? Uuniseppien toimitusehtoja lukemalla selviää, ettei uunin myyjä vastaa käytännössä mistään virheistä.

      Uuni voi olla käytössä ihan hyvä tai sitten...

      En suosittele kenellekään!!!

    • Rakennusmestari -90

      Pelkästään lauseenjäsennyksistä huomaa, että noiden positiivisten palautteiden takana on pitkälti sama ihminen (ihmiset)

      Taitaa olla Uuniseppien propaganda-osasto asialla;)

      Minulla ON asiantuntijatasoista kokemusta Uuniseppien tuotteista ja kokemusteni perusteella en suosittelisi kellekään!

    • kyllästynyt muurari

      Höpö höpö. Takaan tutustumalla esittelykohteissa pitää tyhmemmänkin tajuta näiden pas..a kirjoittajien motiivit. Ei ammattilaiset tee huonompaa jälkeä tilaajien luona.

      Osa nuorista tilaajista käsittää, että ei tarvitse maksaa takkaa, kun se on pystytetty eikä liike tule purkamaan valmista takkaa. Muurauksessa palkan saaminen näiltä pikkuleivällä syötetyiltä perheen maskoteilta on yhtä vaikeaa.

      Nämä kaikki pyytämällä saaneet leikkivät sitten kotia ja heille on järkytys, kun elämän tosiasiat alkavat ravistella. Sitten otetaan joku takka-asia ja puretaan pahaa oloa siihen suuntaan.

      Koettakaa tulla aikuisiksi!

      • Annahan olla

        Tyypillinen Uuniseppien Muurarin kommentti! Onko muurari aina tehnyt työnsä asianmukaisesti, ovatko tuotteet esittelyjen mukaiset? Miksi ihmisiä ei uskota, ja Nim. " Kyllästynyt Muurari"; Älä mollaa meidän nuorisoa; Ne ovat tulevaisuudessakin asiakkaita, mutta eivät Uuniseppien! Ja muurareita on monenlaisia; Sinä ehkä olet se ammattilainen mutta kaikki sinun muurariystäväsi ehkä eivät..


    • V

      Ihmettelen suuresti ihmisten intoa ostaa kallis takkatarvikepaketti asennettuna joltain uunisepiltä tai tulikiviltä.

      Kahteen omakotitaloon olen takan teettänyt ammattitaitoisella muurarilla. Minä olen piirtänyt kuvan tai näyttänyt valokuvaa. Muurari on kertonut mitä tarvikkeita hankitaan ja kuinka paljon. Kamat tontille, pari päivää töitä ja toimiva, kestävä, hyvin vetävä ja varaava takka on valmis. Maksetaan kun työt on tehty.

      Ville

      • Sen Kokenut

        Olet tehnyt juuri aivan niinkuin kaikkien pitäisi! Arvaan tyytyväisyytesi valintaasi kun luet näitä mielipiteitä..Olen sinulle tavallaan kateellinen, mutta myöskin tyytyväinen että et mennyt samaan halpaan kuin enemmistö täällä..


    • raaka roope

      Olen samaa mieltä tuossa asiassa, että miksi helkkarissa tulikivi kestää toisen firman tekemässä takassa mutta toisen firman takka on pers..tä.

      Tekee sen takan Uunisepät tai Tulikivi niin saman se piisi kestää, samat materiaalit. Nämä mommanpotkijat protestoivat, kun ulosotto vei talon ja isin tietsikalla pystyy edes vähän purkamaan pahaa oloa.

      Nämä pahaa tahtoa uhkuvat siiderisiepot pitäis panna lähimpään rangaistuslaitokseen elinkautista istuvien ratoksi. Kyllä osais antaa arvoa avustusrahojen maksajille, kunhan peräpää pikkasen paranee.

    • Pakko uskoa

      Uunimyyjien huono asiakaspalvelu ja välinpitämätön suhtautuminen reklamaatioihin ei ole ostajan vika. Silloin kun reklamaatio annetaan siihen odotetaan vastausta ja kun se hoidetaan asiallisesti, asiakaskin tyytyy siihen. Uunisepiltä palvelu loppuu uunikaupan jälkeen. Odotelaan nyt vielä uunin valmistumsta. Onhan sen luvattu valmistuminen vasta kuukauden myöhässä. Uunisepät on antanut tehtävän muurarille selvitellä myöhästymistä, vaikka he ovat itsenäisiä yrittäjiä, joille on buukattu liikaa pystytyksiä. Eikä siinä vielä kaikki! Melkein joka uunista puuttuu osia - niinkuin meilläkin. Muurarit ovat muuten asiallsita porukkaa ja tekevät työnsä hyvin. Laskua en maksa ennenkuin viimeinen laatta on kiinni ja työ on hyväksytty. Jos Uuniseppien uunimyyjä ei osaa hoitaa reklamaatiota niin suosittelen muita hommia!

      • jfhhgghh

        Etkö itsekin jo huomaa, että uunimyyjän moitteet eivät kohdistu itse tuotteeseen.

        Uuni on hyvä mutta myyjää moititaan. Markkinointi on yksityisellä liikkeellä ja hyökkäykset itse asiallista työtä tekeviä kohtaan on aika kornia.

        Ei ketään velvoiteta Suomessa maksamaan etukäteen tuotetta ja uunin myöhästyminen siirtää myös maksuvelvoitetta.


      • 12fgnmkd

        mulla on sellanen kokemus muurarista joka aloitti tekeen tiilestä ja nyt homma kestänyt 6vk ja vielä kesken,piti olla kylän paras muurari,olisi pitänyt ottaa jostakin liikkeestä,olisi ainakin jokin turva tähän hommaan.


    • ei-takkamies

      suomalaisista osa on vielä niin sinisilmäisiä ja tottumattomia rakennusalan kiemuroihin, että ottavat itsestäänselvyytenä, että asiat toimivat niinkuin on sovittu.

      On ihan oikein että reklamoidaan huonosta palvelusta, jota on muuten paljon, ja huonosta rakennusjäljestä tai tuotteista. Ei se tarkoita että valittajat olisivat jotain mammanpoikia kuten muurari koettaa selitellä. Jos tekee paskaa jälkeä niin on oikein että siitä saa kuulla. Myös arvon muurarimme.

      Toinen asia on sitten se ihmisrotu joka valittaa ihan kaikesta. Yleensähän metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Tarjotkaa muurarille pullakahvit ja pistäkää paikat kuntoon ja tarvikkeet oikeille paikoille, niin jälki on yleensä parempaa. Jos alku on sitä, että toivotetaan muurari taloon sanoilla "v****ttu mitään maksa ennekuin homma on tehty, olen insinööri ja tiedän nämä hommat", voipi työmotivaatio olla toista.

      • Maltti ei auta

        Sinulle Ei-Takkamies !!!

        Sinun mielestä pitäisi takan laittajalle laittaa aamupala, lounas, päivillinen ja pullakahvit niin saa hyvän takan kotiin ?!?!? Pitäisikö vielä tarjota päivän päätteeksi kaljat ja saunakin lämpimäksi. Grillata ruoat vielä ?!?!
        Kun maksan takasta niin kyllä sen pitää riittää että saa hyvän takan, hyvää jälkeä tekevän tekijän !!!!

        Meille tuli, ikävä kyllä, uuniseppien takka ja syteen meni. Laatat tippui kyljistä ja sai vuoden tapella että tulivat korjaamaan tekeleensä. Vuosi poltettu pientä tulta että takka asettuisi ja ei joutuisi kovalle tulelle. Käytetty laasti ja koristerappauslaasti olivat vanhaa tavaraa kun käytetystä pussista katsoi.
        Kun takan laittaja vihdoin tuli paikalle niin ensi kommentti oli että takassa oli ollut tuli ?!?!? Siis mitä kysyin takkamieheltä. Ja se jatkoi että takassa poltettu puita.
        Siis todellakin UUNISEPPIEN takat on koristetakkoja kun ei niissä saa polttaa puita ;);););););););)
        Korjattu takka on aivan pielessä. Laatat kyljissä vinossa, laattojen reunat rappaamatta, rappaus takassa eri väristä kuin muurissa takana,........

        Siis VÄLTÄ UUNISEPPIEN tekeleitä !!!!!


      • Maltti ei auta kirjoitti:

        Sinulle Ei-Takkamies !!!

        Sinun mielestä pitäisi takan laittajalle laittaa aamupala, lounas, päivillinen ja pullakahvit niin saa hyvän takan kotiin ?!?!? Pitäisikö vielä tarjota päivän päätteeksi kaljat ja saunakin lämpimäksi. Grillata ruoat vielä ?!?!
        Kun maksan takasta niin kyllä sen pitää riittää että saa hyvän takan, hyvää jälkeä tekevän tekijän !!!!

        Meille tuli, ikävä kyllä, uuniseppien takka ja syteen meni. Laatat tippui kyljistä ja sai vuoden tapella että tulivat korjaamaan tekeleensä. Vuosi poltettu pientä tulta että takka asettuisi ja ei joutuisi kovalle tulelle. Käytetty laasti ja koristerappauslaasti olivat vanhaa tavaraa kun käytetystä pussista katsoi.
        Kun takan laittaja vihdoin tuli paikalle niin ensi kommentti oli että takassa oli ollut tuli ?!?!? Siis mitä kysyin takkamieheltä. Ja se jatkoi että takassa poltettu puita.
        Siis todellakin UUNISEPPIEN takat on koristetakkoja kun ei niissä saa polttaa puita ;);););););););)
        Korjattu takka on aivan pielessä. Laatat kyljissä vinossa, laattojen reunat rappaamatta, rappaus takassa eri väristä kuin muurissa takana,........

        Siis VÄLTÄ UUNISEPPIEN tekeleitä !!!!!

        Uuteen takkaanhan ei saa tulta heti laittaa, pitää antaa kuivua rauhassa. Ilmeisesti et tätä kohtaa ohjeista sitten jaksanut lukea ja nyt pitää täällä itkeä.

        Meillä uuniseppien takka on kestänyt loistavasti. Lämmittääkin mukavan tasaisesti, mutta isompi saisi olla tuohon tilaan (noin 250 kuutiota lämmitettävää).


      • ei-takkamies
        Maltti ei auta kirjoitti:

        Sinulle Ei-Takkamies !!!

        Sinun mielestä pitäisi takan laittajalle laittaa aamupala, lounas, päivillinen ja pullakahvit niin saa hyvän takan kotiin ?!?!? Pitäisikö vielä tarjota päivän päätteeksi kaljat ja saunakin lämpimäksi. Grillata ruoat vielä ?!?!
        Kun maksan takasta niin kyllä sen pitää riittää että saa hyvän takan, hyvää jälkeä tekevän tekijän !!!!

        Meille tuli, ikävä kyllä, uuniseppien takka ja syteen meni. Laatat tippui kyljistä ja sai vuoden tapella että tulivat korjaamaan tekeleensä. Vuosi poltettu pientä tulta että takka asettuisi ja ei joutuisi kovalle tulelle. Käytetty laasti ja koristerappauslaasti olivat vanhaa tavaraa kun käytetystä pussista katsoi.
        Kun takan laittaja vihdoin tuli paikalle niin ensi kommentti oli että takassa oli ollut tuli ?!?!? Siis mitä kysyin takkamieheltä. Ja se jatkoi että takassa poltettu puita.
        Siis todellakin UUNISEPPIEN takat on koristetakkoja kun ei niissä saa polttaa puita ;);););););););)
        Korjattu takka on aivan pielessä. Laatat kyljissä vinossa, laattojen reunat rappaamatta, rappaus takassa eri väristä kuin muurissa takana,........

        Siis VÄLTÄ UUNISEPPIEN tekeleitä !!!!!

        No hölmö. Tuohan on vain psykologiaa. Työtäänhän ne tekevät, mutta ovat ihmisiä siinä missä sinä työn tilaajanakin. Ei kai siinä tarvitse miettiä mikä on oikein ja mikä ei. Jos tiedän, että pienellä eleellä saan paremman takan (TAI IHAN MINKÄ TAHANSA PALVELUN/TUOTTEEN), niin voin ne kahvit keitellä vaikka maksankin.

        Ja sain. Mutta sinä et. Ehkä kannattaisi ensi kerralla ne kahvit keitellä. Tai vaikka grillata !

        Ei tarvisi täällä itkeskellä.


      • Jotta se siitä

        Kyllä tarjottiin ruoka ja pullakahvit moneen kertaan. Autettiin asennuksessa kun oli yksin, siitä huolimatta SUSI!


      • HIh HIH
        The_Rat kirjoitti:

        Uuteen takkaanhan ei saa tulta heti laittaa, pitää antaa kuivua rauhassa. Ilmeisesti et tätä kohtaa ohjeista sitten jaksanut lukea ja nyt pitää täällä itkeä.

        Meillä uuniseppien takka on kestänyt loistavasti. Lämmittääkin mukavan tasaisesti, mutta isompi saisi olla tuohon tilaan (noin 250 kuutiota lämmitettävää).

        Niin isoa et Uunisepiltä saa vaikka kuinka lupaavat!


    • takat kuumiksi

      On mielenkiintoista seurata keskustelua uuniseppien takoista,itselläni on jo toisessa talossa muuratut tulisijat eikä ole mitään ongelmia.Olen käynyt katsomassa uuniseppien takkoja joista on sisäkatto rösähtänyt,oma arvio
      niistä on että ne eivät sovellu talon lämmittämiseen ovat lähinnä koristetakkoja.

    • heheheeee

      Joo, teidän firman tekemät takat kestää ja kestää, isältä pojalle.

      Uunisepät käyttää niin huonoa kivilaatua takoissaan, vai mitä?

      • Hehee

        Hehee, jäit kiinni Uuniseppien myyjä!


    • Laudel
    • Takkaleivari

      Mekin ostettiin 2005 uuniseppien aurinkoinen ja alle kahdessa vuodessa siitä "paloi" uunin sisosat...ne vaihdettiin toki takuuseen ja sinänsä ok mutta hieman laadusta jäi outo maku...sillä en kyllä ole tuollaista tavanut missään aikaisemmassa takassa....no nyt saimme sitten takkakaupoissa sellaista palvelua uunisepiltä että takkacenterin takkaaan oli tosi helppoa päätyä ja samoin teki samaan aikaan rakentava ystävänikin...mistähän tuo uuniseppien ylimielisyys asiakkaita kohtaan johtuu kun ei edes kunnollista tarjousta jakseta tehdä...ylimalkaan heitetään epätarkkoja sisätöjä sähköpostiin...no helppottihan tuo valintaa kun ei tarvinnut sen enempää miettiä...takkacenteristä tuli mukava maku palvelusta...aika näyttää miten tuote kestää..ainakin hyvältä näyttää..

      • mansen rakentaja

        Itsellä talon rakennus kohta ohi ja kun kaveri kysy mikä takka tuli kehotti mennä näille sivuille.Ihmettelen näitä juttuja täällä,itsellä meni kaikki aivan viimmesen päälle,myyjä palveli ja teki tarjouksia varmaan 10 uunista ja koitti kaikilla tapaa olla avuksi täysi 10 myyjä,tavarat tuli niin kuin piti kaikki ajallaan,hyvin pakattuna.
        Asentajat teki ensin uunin rungon ja 1kk myöhemmin pinnan ja kaikki taas niin kuin piti,uuni vetää ja hyvin lämmittää pienelläkin puumäärällä.Asentaja antoi vielä hyvät ohjeet samoin teki kyllä uunin myyjäkin,kiitos Uunisepät ainakin me ollaan tosi tyytyväisiä.


      • me
        mansen rakentaja kirjoitti:

        Itsellä talon rakennus kohta ohi ja kun kaveri kysy mikä takka tuli kehotti mennä näille sivuille.Ihmettelen näitä juttuja täällä,itsellä meni kaikki aivan viimmesen päälle,myyjä palveli ja teki tarjouksia varmaan 10 uunista ja koitti kaikilla tapaa olla avuksi täysi 10 myyjä,tavarat tuli niin kuin piti kaikki ajallaan,hyvin pakattuna.
        Asentajat teki ensin uunin rungon ja 1kk myöhemmin pinnan ja kaikki taas niin kuin piti,uuni vetää ja hyvin lämmittää pienelläkin puumäärällä.Asentaja antoi vielä hyvät ohjeet samoin teki kyllä uunin myyjäkin,kiitos Uunisepät ainakin me ollaan tosi tyytyväisiä.

        Katso Kuningaskuluttaja 10.11.2011


    • ei uuniseppiä enää

      kyllä uuniseppien tekemät uunit aivan täyttä skeidaa.............!!!!!!! korjaaminen heidän toimesta kesti 8kk.en suosittele kyseisiä tuotteita kenellekkään ja asiakaspalveluun kannattaisi heidän konserni keskittyä ensimmäisenä ja sitten uunien myyntiin ja TAKUU KORJAUKSIIN

    • Kuluttajansuoja

      Onko nämä valittajat kuulleet koskaan sellaisesta kuin kuluttajansuojasta? Jos laatu on todella tuommoista kuin kerrotte, niin johan tuossa olisi asiaa kuluttajansuojaasiamiehelle.

    • Uunimuurarina2010

      Pönttöuunin saa itsekin muurattua tulenkestävillä tileilä ja -laastilla.
      Purkuvaiheessa kuva t eri kerrokisista kerros kerrallaan ja muuraus
      toiseen suuntaan kuvien mukaan. Kulut noin 300 euroa.

    • että näin

      odottelimme takuukorjausta 10 kk, kyseessä murenevien tulipesäelementtien vaihto, asentaja käytti joitain "putkilolaastinkorviketta" joka on valkoista kun elementit harmaat ja kaiken lisäksi vielä tämä asentajan niin kehuma helppokäyttöinen laasti on nyt sitten noin 3 viikon päästä murentunut lähes kaikista saumoista pois, siis niistä saumoista mihin se sitä laittoi... korjaus ei todellakaan mennyt niin kuin olisi pitänyt, nyt taas odotellaan palotarkastajaa katsomaan että saako jatkaa lämmittämistä, uunisepät kun on sitä mieltä että kaikki on tehty niinkun pitää... Turun uuniseppien kanssa ei todellakaan kannata asioida ja elementtien laatu on niin huono, ettei kannata rahojaan moiseen laittaa

      • Edelleen me

        Katso Kuningaskuluttaja 10.11.2011


      • jjkkjj
        Edelleen me kirjoitti:

        Katso Kuningaskuluttaja 10.11.2011

        Tuli katsotua ja huomasin sen kun poltettiin jotakin roskapuuta ja rakennus jätettä eihan niissä mitään lämpö arvoa ole kunnon puuta takassa poltetaan jotta lämpöä tulee,taitaa olla remontti pahasti kesken ainakin siltä kuvasta näytti ja varmaan talon eritys´on mitä on varmaan lämpö karkaa,itsellä saman oloinen takka ja tosi hyvin lämpiää koivua poltan


      • Mukana ollut
        jjkkjj kirjoitti:

        Tuli katsotua ja huomasin sen kun poltettiin jotakin roskapuuta ja rakennus jätettä eihan niissä mitään lämpö arvoa ole kunnon puuta takassa poltetaan jotta lämpöä tulee,taitaa olla remontti pahasti kesken ainakin siltä kuvasta näytti ja varmaan talon eritys´on mitä on varmaan lämpö karkaa,itsellä saman oloinen takka ja tosi hyvin lämpiää koivua poltan

        Huono näkö sulla..katsoppas tarkemmin..voit tulla katsomaan sen eristyksenkin kun noin kaukaa sen osaat analysoida. Takkamestari veti kolme pesällistä koivua kun ulkona oli 23 astetta plussaa! Ulkoilma lasin läpi lämmitti takkaa enemmän kun koivut tulipesässä!


      • klapi1
        Edelleen me kirjoitti:

        Katso Kuningaskuluttaja 10.11.2011

        Löytyisiköhän se jostain arkistosta ?


    • Samanlaista

      Olisinpa lukenut kirjoituksesi aikanaan...nyt harmittaa samanlainen kokemus.

    • aitotakka

      Onko Kenellä kyseisen firman Teeri-takkaa, on ainakin hienon näköinen kuvassa.

      • Ei uuniseppiä

        Elä edes harkitse uuniseppien tuotteita.
        Uunisepät ei osaa ottaa muuta ku rahat ihmisiltä ja takuu ei pelaa koskaan ei koskaan ku aina on vaan käyttäjässä vika.


      • selväpäinen
        Ei uuniseppiä kirjoitti:

        Elä edes harkitse uuniseppien tuotteita.
        Uunisepät ei osaa ottaa muuta ku rahat ihmisiltä ja takuu ei pelaa koskaan ei koskaan ku aina on vaan käyttäjässä vika.

        Tasan vuosi sitten laitettiin uunisepät nostalgia kaakeli uuni ja nyt katsoin öljyn kulutuksen,ei voi olla totta kulutus 770litraa vähemmän ja sisällä huomattavasti lämpösempi huippu homma,kotitalous vähennyksestä tuli takasin melkein 500 ja nyt tämä säästö päälle noin 800e meikä lähtee taimaaseen näillä rahoilla just niin kuin myyjä kertoi että säästöö tulee melkoisesti.vaimokin pääsee.


      • Anonyymi
        selväpäinen kirjoitti:

        Tasan vuosi sitten laitettiin uunisepät nostalgia kaakeli uuni ja nyt katsoin öljyn kulutuksen,ei voi olla totta kulutus 770litraa vähemmän ja sisällä huomattavasti lämpösempi huippu homma,kotitalous vähennyksestä tuli takasin melkein 500 ja nyt tämä säästö päälle noin 800e meikä lähtee taimaaseen näillä rahoilla just niin kuin myyjä kertoi että säästöö tulee melkoisesti.vaimokin pääsee.

        Paska puhetta . Jos kymmenen litraa öljyä vastaa lämpöteholtaan mottia koivua niin olet polttanut 77 mottia puita enemmän saadaksesi näin paljon säästöä . Pitääkö paikkansa ?


    • Pellettipelle

      Yli kymmenen vuotta sitten ostettiin rautakaupan loppuunmyynnistä Uuniseppien kaakeliuuni. Poistotarjouksessa oleva uuni oli tarkoitus purkaa elementteihin niin että kaakelit pysyvät ehjinä, hinnanalennus oli huomattava ja kaupat tehtiin. kuitenkin kun uunimestari oli tarjousuunia purkamassa niin soitti ja sanoi että se on väärin kasattu myymälääm ja laatat ei säily ehjänä. Kyselinkin että mitäs nyt tehdään? Mestari sanoi että tehtaalta tulee uusi uuni tilalle ja samaan hintaan kuin on kaupat tehty poistomallista. Uunin asensi pätevät äijät ja on toiminut hyvin, kaakelit on pysyneet puhtaina vaikka moni epäili että mustuvat luukun yläpuolelta.
      Lisäksi olen polttanut uunissa pellettiä hyvällä menestyksellä, omatekoisella pellettipolttimella. Tähän voit käydä tutustumassa kotisivuillani:
      http://kotisivu.surffi.net/~markto/

    • Katrillifani99

      Ei pidä paikkaansa. Olen ostanut Katrilli-takkauunin jo v. 1999 ja kaikki on hoidettu moitteettomasti. Jopa se kymmenen vuoden takuu; sisäkalut vaihdettiin pyynnöstäni ennen kuin takuuaika meni umpeen. Onko alueellasi tehtävään heikosti sopiva alue-edustaja? Siitähän huolto riippuu yhtä paljon kuin sinusta asiakkaana.

    • vahingosta viisastu

      Takkaa en nyt mene kommentoimaan mutta muuraus oli perseestä. Muurari ei tullut sovittuna aikana. Puhelin oli kiinni ja lopen kun molemmat oltiin myöhästytty töistä muutaman tunnin, vaivautu vetelys saapumaan selittämättä mitään. En olisi ostanut koko takkaa jos olisin ennemmin takkaan perehtynyt.

    • Olavi A

      Terve kaikille uuninostaneille.
      Ostimme Uuniseppien uunin,minulla ei ole valittamista vaan päin vastoin.
      UUni toimii hyvin,veto pelaa ei savuuta sisään.
      Ostoon vaikuttavat tekiät olivat myyjän asiatuntemus ja asiallisuus ja löysimme sellasen uunin kun halusimme,siitä iso kiitos Oulun Uuniseppien myymälään.
      Muurari oil ammattitaitoinen homma käytti hienosti,
      Muista lämmittää uunia alussa ohjeita noudattaen
      Terveiset Kempeleestä

    • hienosti meni

      En voi suositella Uuniseppiä kenellekään. Meidän takkamme toimitettiin reilusti myöhässä, lisäksi asennus jäi asentajalta kesken. Kymmenien puheluiden ja sähköpostien jälkeenkään Uunisepät eivät suostuneet antamaan hyvitystä takan hinnasta, vaikka viivästystä sopimuksen mukaiseen toimitusajankohtaan oli lähes puoli vuotta. Ainoa vastine, jolla Uunisepät tulivat vastaan oli se, että he hyvittävät hinnasta sen verran, mitä viivästyksestä on aiheutunut kuluja. No, millä osoitat, että mikä osa lämpölaskusta johtuu siitä, että takka ei ollut käytössä. Asia päättyi viimein siihen, että sähköposteihin ryhtyi vastaamaan heidän käyttämä juristinsa, joka kiisti heiltä kaiken vastuun ja velvoitteen viivästyksestä aiheutuneeseen hintahyvitykseen.

      Miksi yritys ryhtyy käyttämään juristia, kun vaihtoehtona olisi ollut myöntää virheensä ja tarjota asiakkaalle hyvitystä näin räikeästä sopimusrikkomuksesta? No, Uunisepät tiesivät oikeutensa ja sen, että kuluttajalla ei ole lain mukaan oikeutta vaatia korvausta viivästyksestä johtuen.

      Toivon, että ne jotka tämän viestin sattuvat lukemaan, harkitsisivat huolella muita marrkinoilla olevia vaihtoehtoja takkatoimittajakseen.

    • rakentaja syksyltä

      olen miettinyt tuota uuniseppien teeri mallia ku on nätti, mutta onko kenelläkään kokemuksia? tampereen liikkeeseen pitäis mennä.

    • newer again

      Mulla on kans Uuniseppien varaava takka. Tulipesä hajlennut ja veto huono.
      En ostaisi enää.

      • miten on

        Sisältyikö muilla muuten piipun katon läpiviennin pellitys asennusurakkaan?


      • imatra1
        miten on kirjoitti:

        Sisältyikö muilla muuten piipun katon läpiviennin pellitys asennusurakkaan?

        Siitä maksettiin erikseen.


      • Ei vedä

        Meillä on ollut onneton veto uudesta alkaen. Reklamoitu on mutta tuloksetta.


    • Nomad

      Uunien laatu ei ole enään samaa kuin n.

    • Seppäkö

      Täällä kanssa yksi tosi pettynyt! Onneksi myin talon ja Uuniseppien takan siinä samassa!!!

      • Seppälä

        Olen yhtä onnellisesa asemassa.


    • Takkajuttu

      Teen tutkimusta eri valmistajien takoista, laadusta, toimituksesta ja asiakaspalvelusta.
      Ole ystävällinen ja kerro takkatarinasi, s-postini on [email protected]. Kiitos !

    • Pettyneet rakentajat

      Älkää hyvät ihmiset menkö ostamaan Uunisepiltä takkaa, jos haluatte muutta uuteen kotiinne aikataulun mukaan! Tämä kokemus OULUSSA. Kyllä kyrpii, kun kuukausi sitten piti olla takka paikoillaan, mutta siellä se muuten valmiissa talossa seisoo puolitehtynä. Eli siis kuukausi sitten kävivät "alotteleen", jotain osia puuttui ja laitto tilaukseen. parin viikon päästä tuli ne. Kävivät uudestaan ja sillä kertaa huomasivat että jotku laatat on vääriä. Tilaukseen. Luvattiin viikon sisään, ei ole tullu vieläkään. Tuntuu että ovat ihan käärmeissään ku sinne soittaa. Menee järki! Ensiviikolla olis muutto ja jos se hiivatin takka ei ole sielä paikoillaan niin saavat luvan pulittaa puolet hinnasta pois!! tai hakia koko rouskun takas. Niin ja saatika mitä nämä jutut kertoo, että takka on kaiken tämän odotuksen jälkeen paska, tympäsee..!!!!! Myyjä oli muutenkin kieron oloinen jo ku käytiin ensimmäisen kerran katteleen. Ja tyrkytti ostamaan minkä kerkesi. Kyllä harmittaa että langettiin! Terveisiä vaan Oulun Uunisepille! Teitä en suosittelen kenellekkään eikä teidän takka tule koristamaan tulevaisuudessa meidän mahdollisia koteja enää koskaan. T.Pettyneet rakentajat Oulusta.

      • allu9

        Olen samaa mieltä, jos haluatte että tilaamanne takka on valmis silloin kun on sovittu niin VÄLTTÄKÄÄ UUNISEPPIÄ ! meidän takkamme jo vuoden myöhässä sovitusta ajasta ja Uunisepät vain nakkelevat niskojaan.


    • mason5

      Vitun uuniseppien takat, mulla on semmonen uuniseppien takka-leivinuuni, muutama vuosi sitten kasattu palikka hökötys, nyt tulipesistä murenee elementit käsiin ja lämmön varaaminen on ihan perseestä, lämpö kyllä tulee läpi mutta varauskykyä ei nimekskään, itse olen käynyt muurarikurssin ja muuraillut myös kaikennäkösiä tulisijoja mutta kun tuo hökötys mulle kasattiin en vielä kyseistä kurssia ollut käynyt enkä tiennyt muuraamisesta juuri mitään mutta nyt vituttaa enemmän kun tarpeeks koska jos nyt olisin samassa tilanteessa niin muuraisin itelleni kunnon ison leivinuunin ns. pitkästä tavarasta, kyllähän tuollainen 4000-5000 kiloa painava tiilikasa lämmittää ja varaa sitä lämpöä aivan eri tavalla kuin nuo uuniseppien lelu-uunit ja tuon uuniseppien uunin hinnalla olisin saanut tuon leivinuunin ja rahaa olis vielä jäänytkin, elekää hyvät ihmiset tuhlatko rahojanne tuollaisiin " paskakasoihin" vaan muurauttakaa itellenne kunnon tulisijat oikeista tiilistä ja kunnon ammattitaitoisella muurarilla jotta ette joudu katuun myöhemmin niinku minä nyt, vittumainen homma vaan ens kesänä kun alan tota rotiskoo purkaan ja muuraan uutta KUNNON uunia tilalle, ja jos ihan totta puhutaan niin tuollaiset valumassapalikoista kyhätyt tulisijat pitäis oikeesti kieltää

    • MMM

      Tyytyväisiä oltu Uuniseppien kaakeliuuniin jo vuosia. Lämpenee pienellä puumäärällä ja luovuttaa hyvin. Kyllähän on kurssien käyneeltä muurariltakin vähän tyhmää luulla että eripainoiset uunit varaisivat samanlailla lämpöä.
      Kyllähän 2000kg ja 4000kg uunien toiminnassa on selvä ero. Uuni pitää valita oikein siihen paikkaan ja käyttötarkoitukseen. Jos on väärin uuninsa valinnut ei se aina ole uunin tai valmistajan vika.

      • mason5

        Urpo, uunien toiminta ei eroo toisistaan paljonkaan vaikka ovatkin eripainoiset, ja väitätkö että olen uunini väärin valinnut, suksi kuule kuuseen, jos alle 10 vuotta vanha uuni murenee käsiin niin kyllä se on silloin valmistajan ja materiaalien vika, kunnolla ja kunnollisista aineista tehty uuni ei hajoo käsiin alle kymmenessä vuodessa, kunnolla tehty uuni laadukkaista materiaaleista kestää kymmeniä vuosia polttaa siellä puita miten tahansa


    • Ala-arvoista toimint

      Jos Uunisepät olisivat yhtä hyviä tekemään takkoja kuin ovat valehtelemaan niin tilaisin toisenkin takan vaikka ensimmäistäkin on jo rakennettu kaksi vuotta eikä ole vieläkään valmis. Harkitse tarkaan mistä takkasi tilaat, moni kakku päältä kaunis !

    • wilman2

      Meille kävi aivan samanlailla, takka tosi huolimattomasti tehty ja reklamaatioihin ei vastata. Selkärangaton yritys !

      • Mäkiset

        Ostimme Uuniseppien takan joka oli huomattavasti kalliimpi kuin muut vastaavat mutta kuvittelimme saavamme laatua vaan kattia kanssa. Muutaman kuukauden käytön jälkeen useampi kaakeli murtui ja voi sitä soiitojen määrää ennenkuin rikkinäiset vaihdettiin. Palvelu oli ala-arvoista. Yrityksen taso punnitaan siinä miten vastaavt huutoihinsa kun jotain tapahtuu. Monella tuntuu olevan samanlaisia kokemuksia Uunisepistä silloin kuin heidän pitää vastata tuoteestaan tai työnsä laadusta.


      • tyytyväinen
        Mäkiset kirjoitti:

        Ostimme Uuniseppien takan joka oli huomattavasti kalliimpi kuin muut vastaavat mutta kuvittelimme saavamme laatua vaan kattia kanssa. Muutaman kuukauden käytön jälkeen useampi kaakeli murtui ja voi sitä soiitojen määrää ennenkuin rikkinäiset vaihdettiin. Palvelu oli ala-arvoista. Yrityksen taso punnitaan siinä miten vastaavt huutoihinsa kun jotain tapahtuu. Monella tuntuu olevan samanlaisia kokemuksia Uunisepistä silloin kuin heidän pitää vastata tuoteestaan tai työnsä laadusta.

        Nimimerkki Mäkiset.

        Miten ihmessä sait uuniseppien takan kalliimmalla kuin muiden? Olet kumma kauppamies. Itse otin takan sieltä nimenomaan siksi että sain ylivoimaisesti parhaan tarjouksen. Nyt vuosi takanpolttoa takana ja hienosti pelittää.

        Myynnin asiakaspalvelu ihan ok, hiukan myyjä vaikutti turhan kiireiseltä ja kärsimättömältä. Asennuspalvelu sensijaan aivan erinomaista. Takka valmistui juuri silloin kun oli sovittu ja työn jäljessä ei pienintäkään valittamista.


      • laura2
        Mäkiset kirjoitti:

        Ostimme Uuniseppien takan joka oli huomattavasti kalliimpi kuin muut vastaavat mutta kuvittelimme saavamme laatua vaan kattia kanssa. Muutaman kuukauden käytön jälkeen useampi kaakeli murtui ja voi sitä soiitojen määrää ennenkuin rikkinäiset vaihdettiin. Palvelu oli ala-arvoista. Yrityksen taso punnitaan siinä miten vastaavt huutoihinsa kun jotain tapahtuu. Monella tuntuu olevan samanlaisia kokemuksia Uunisepistä silloin kuin heidän pitää vastata tuoteestaan tai työnsä laadusta.

        Harmi etten lukenut näitä kommentteja ennen kuin teimme kaupat takasta. Kokemuksemme ovat juuri samanlaisia negatiivisiä kuin suurimmalla osalla kommentoineista.


    • mm1212

      mitenkä asiakkaan käytös?

    • Karjalan poika

      Minä ostin vastaavan takan muualta (www.multimodul.fi) ja lämmitän koko taloa takallani. Ja homma toimi kaupanteosta asennukseen sovitusti. Näin Joensuussa.

    • Älä osta näiltä

      Lisää samanlaisia kokemuksia Pohjanmaalta. Kosmeettisesta virheesta tehtiin reklamaatio, toivoen että loppulaskusta olisi tippunut hinta muutaman kympin. Sovittiin myyjän kanssa ettei loppulaskua tarvitsisi maksaa ennen kuin reklamaatio on hoidettu loppuun. Nyt kolmen vuoden jälkeen, asia on jätetty kuusi kertaa maksukehotusyhtiön hoidettavaksi, joka kerta on jätetty jäihin ja luvattu että nyt hoidetaan. Sitten sama rumba uudestaan. Nyt uhkailevat jo viedä kärjäoikeuteen mikäli maksua ei suoriteta heti. Uunisepät Oy;n puolelta eivät ole kertakaan yrittäneet löydä ratkaisu ongelmaan. Osta muualta jos mahdollista.

      • 7+8

        Tässä näette sen pohjalaisen luonteen suurimman ongelman, itsepäisyys.

        Miksi ei tämä takantilaaja maksanut osaa laskusta esim. pidättänyt 10-15 % niin olis saanut tulevan oikeuskäsittelyn varalle todisteen, että ei ole laiminlyönyt maksamista.

        Oikeuteen meneminen saattaa nyt tulla todella kalliiksi.


    • V-O-P

      Tilasin ja kasasin Uuniseppien Ison takkasydämen 2012 syksyllä. Kuori oman mallin mukaan Wienerbergerin käsinlyödyistä tiilistä. Sivuilla 3 cm ilmaraot, takana ja edessä sentin palovilla varmistamaan liikkumavara. Takana olevan harkkoseinän ja kuoren välissä 30mm palovilla. Päällä 50 mm palovilla ja siporex-kansi. Takka ensin verkotettu ja slammattu Fesconin sokkeli- ja oikaisulaastilla. Sen päällle hierretty valkoinen Baumit Multi 5 laasti.

      Talven aikana takan sisällä paloi silloin tällöin vain etanoli-koristekamina. Piipun tilasin ja kasasin vasta 2013 keväällä. Schiedelin Isokern 200mm, 7,5m. Takka ja piippu kuivuneet siis pitkään. Syksyllä 2013 poltettu noin tusina pesällisiä ja hyvin tuntuu toimivan. Kesällä 2014 ensimmäinen nuohous ja sen jälkeen tutkin sisuskalut endoskoopilla.

      Pari detaljia takaksydämen kasaamisesta. Elementeissä on mittaheittoja. Pohjalaatta eniten erikokoinen, kuin sen päälle tulevat. Kaikki elementit hieman erikokoisia. Tärkeintä oli kasatessa päättää mihin kohtaan heitot sijoittaa. Itse kasasin loppujen lopuksi elementtien etureunat tasan vatupassin avulla siksi, että saisin varmasti tulipesän aukon pielet kohdalleen. Heitot siis tulivat taakse ja parin- kolmen millin pykäliä myös siis kanavien sisäpintoihin. Saumalaastilla sai nekin suht-koht jouheviksi.

      Pahin "moka" oli tuhkalaatikkoelementti. Se on naurettavan pieni ja hentoinen verrattuna päällensä tulevaan arinaelementtiin jonka juuri ja juuri sain pinnisteltyä paikalleen mutta kohdistaessani vielä muutaman millin, tuhkiselementti otti ja halkesi. Ilmeisesti epätasainen painojakauma ja lievät mittaheitot puristivat u:n muotoisen valukappaleen toisen sakaran poikki.

      Ei hätää. Tein vanerista millintarkan muotin ja valoin rautakaupan tulenkestävästä massasta uuden tuhkalaatikkoelementin. Vahingosta viisastuneena rakensin kanttiputkesta ja pullotunkista pyörällisen nostolaitteen arinaelementille. Tuhkalaatikkoelementti laastilla paikalleen ja kuraa myös niskaan, arinaelementti nostolaitteen päälle, rullaamalla takan sisään ja venttiili auki. Voilá! Arinaelementti laskeutui kohdalleen ja takasydämen kasaaminen jatkui mallikaasti.

      Haljenneen elementin murtumapinnoissa näkyi kolme kappaletta katkenneita metallilankoja. Onko siis kyseessä kuituvahvistettu valumassa? Käsittääkseni metalli laajenee eri tahtiin, kuin tulenkestävä massa. Täyttyypä googlettaa lisää tuosta aiheesta.

      Joka tapauksessa takka skulaa. Varaa ja lämmittää hyvin. Omatekoinen valuosakin on kestänyt. Talven jälkeen ollaan varmasti viisaampia.

      • Sydän täynnä tyhjää!

        Voi hyvä ihme. Ei voi kuin hämmästellä mihin kaikkeen ihmiset rahansa laittaakin.
        Sääli. Koita selvitä talvesta. Takkasydämellä. Hihhii.
        Me lämmitetään varaavalla massalla ja materiaali jääköön kertomatta.


    • Todella pettynyt

      Aivan paska!!!! Älkää ostako Uuniseppien uuneja koskaan! Luukut ovat pudonneet itsestään kaksi kertaa kuumina lattialle ja hajoittaneet alustan. Kymmeniä haljenneita laattoja mm. reunuksen kaikki laatat halki, jotka odottavat edelleen korjausta. Uunin sisus palanut puhki muutaman vuoden käytöllä. Itse olemme tapelleet usean vuoden ajan korjauksista ja on korjaus edelleen ns. työnalla, osa laatoista tullut, mutta tekijää ei näy ja kun sille soittelee se on kuin jostain uunolandiasta kotoisin.... Sitten jo ilmoitetaan, että takuu loppuu.

    • Reklamaatio tuote

      Päivitys vuonna 2014 pitää paikkansa .Virheellisiä tuotteita, ei toimi kuin paperilla!
      varotan kuin heikkoja jäitä ei kestä!

    • Päivitys vuonna 2014.

      2008 ostettu takka on siis edelleen olohuoneen katseenvangitsijana. Yksi koristekivi irtosi jossain vaiheessa, mutta se korjattiin takuuseen saman tien.

      Harjoittelun jälkeen ja kuivilla puilla takka syttyy hyvin ja lämmittää mukavasti.

      Ei negatiivista sanottavaa vieläkään. Viiden vuoden sisään pitäisi tämän palstan tietäjien mukaan olla loppu, mutta hieman epäilen. Vielä ei tulipesä näytä pahemmin kuluneen ainakaan... Johtuuko sitten siitä, että on lämmitetty oikein vai siitä että on käynyt tuuri, paha sanoa.

    • DelilahKittles
    • ÄLÄ OSTA!

      ÄLKÄÄ OSTAKO uuniseppien takkaa! Tilattiin 2012 uuteen asuntoon ja jo samana talvena laatat halkesivat koko takan pituudelta ja leveydeltä, ihan ylös asti. Ja todellakaan ei olla liikaa lämmitetty. Sitten kun on yritetty saada takuuseen korjausta, niin 3 kertaa olen soittanut ja laittanut sähköpostia. Laattojen koot on otettu ylös, mutta korjausta ei ole puoleen vuoteen näkynyt. Taas piti asiasta soittaa. Alkaa niikun VITU....TAA ihan kunnolla!

      Koskaan ei tule minulle enää uuniseppien takkaa. Ja oli kyllä niin hel...tin kalliskin, että luulisi n.7000 eurolla saavan rahalleen vastinetta. Mutta EI TOSIAANKAAN ja palvelu on sellaista, että HOH HOIJAA.

    • lukekaa ohjeet

      Suurin osa takoista hajoitetaan ihan omalla toiminnalla. Uusi takka pitää sisäänajaa todella varovasti = lämmittää todella varovasti monen monta kertaa ja antaa tuulettua kunnolla. Tätä saisivat valmistajat kyllä painottaa enemmänkin.

      Toinen homma on liikalämmitys, mikään takka ei kestä useita pesällisiä puita peräjälkeen. Niin kuin tuossa meidänkin takan ohjeessa sanotaan: Takkaa on ylilämmitetty, jos kylki on niin kuuma että se polttaa kättä. Kerrotaan myös, mikä on lämmitettäessä maksimi puumäärä. Myös pikku silpulla ja lastulevynpalasilla tms. lämmittäminen saattaa aiheuttaa liian kovan hetkellisen kuumuuden ja vaurioittaa takkaa.
      Tuloilman säätö on myös erittäin oleellinen juttu. Tuhkaluukku täysin auki ja kamala veto päällä, niin siitä aiheutuu hirveä kuumuus, jollaiselle takkaa ei ole suunniteltu.

    • uunisepät 2014

      UUNISEPPIEN TAKAT EI TOIMI, EI VEDÄ, EI LÄMMITÄ,KOTIMAISTA PASKAA!!!!
      JA ASIAKAS KÄRSII!!!!!! (EI LÄMMITYS KÄYTTÖÖN SOVELTUVIA )
      KAUNEUDEN ALLA SUURI KUSETUS.

      • upo

        lue käyttöohjeet urpo


      • Surkeaa toimintaa
        upo kirjoitti:

        lue käyttöohjeet urpo

        Uuniseppien kotimaisuus on suuri vale, meidän takkamme pintakivet tulivat Virosta ja käräjille piti mennä ennen kuin Uunisepät tekivät takan valmiiksi.


    • Kivakkala

      Naapurilla on Uuniseppien kyhäelmä ja pihalla Betonilaatta Oy:n koristelaattoja.

      Uuni on ylhäältä alas asti halki ja pihalla ei kahden talven jälkeen ole ainuttakaan ehjää laattaa...

      En tuolta turun seudulta suosittele ostamaan yhtään mitään.

      • Potaskaa

        uuniseppien takuulla ei ole mitään virkaa !!!!


    • NOEN HAJU

      HALTI TAKKANI MUURATTU 2013
      -NOKEAA SISÄOSAT MUSTAKSI
      -SURKEA VETO
      -HAISEE NOELLE
      -EI OLISI IKINÄ USKONUT MITEN SUOMESSA. VALMISTETAAN TÄYTTÄ PASKAA
      -TERVEISIÄ UUNISEPILLE

      • Just niin, veit sanat suustani. Meillä on myös 2013 valmistunut Halti, aivan samat ongelmat kuin sinulla. Kallis takka mutta hinnalla ei ole mitään tekemistä laadun kanssa.


      • kkk2
        walborg kirjoitti:

        Just niin, veit sanat suustani. Meillä on myös 2013 valmistunut Halti, aivan samat ongelmat kuin sinulla. Kallis takka mutta hinnalla ei ole mitään tekemistä laadun kanssa.

        jos takassa on huono veto niin se johtuu 99% siitä että asunnossa ei ole tarpeeksi paloilmaa,koita seuraan kerran polttaa niin että ikkuna on auki jos auttaa niin säädä ilmastointi sopivaksi muista käyttää ammattilaista säätö hommissa jos auttaa niin anna palaute myös tänne jotta myös noen haju asiakas näkee.
        itse en ole uunisepillä vaan olen muurannut uuneja noin 2300kpl ja vika on yleinen nykyajan taloissa ja vika poistunut kun säädöt on kunnossa


      • tiilestä??????????
        kkk2 kirjoitti:

        jos takassa on huono veto niin se johtuu 99% siitä että asunnossa ei ole tarpeeksi paloilmaa,koita seuraan kerran polttaa niin että ikkuna on auki jos auttaa niin säädä ilmastointi sopivaksi muista käyttää ammattilaista säätö hommissa jos auttaa niin anna palaute myös tänne jotta myös noen haju asiakas näkee.
        itse en ole uunisepillä vaan olen muurannut uuneja noin 2300kpl ja vika on yleinen nykyajan taloissa ja vika poistunut kun säädöt on kunnossa

        52 viikkoa vuodessa.Yksi takka viikossa=52 takkaa vuodessa=520 takkaa kymmenessä vuodessa=2080 takkaa neljässäkymmenessä vuodessa??????Kuinka vanha olet?????Lomiakaan et ole pitänyt????Että äläpäs lykkää lyhkästä=valehtele


    • Kaarnamies

      Uuniseppien takat ovat kyllä komeita, mutta täysin kaakelisina näyttävät hiukan liian steriileiltä ja kuin kylpyhuone kaakeleista tehdyiltä.

      Kokemusta Uunisepistä meillä ei ole, sillä päädyimme Kerman Saven Kaarna 1900
      takka haudutusuuni yhdistelmään ja olemme olleet tyytyväisiä.

    • Kohta

      Eipä näitä enää kauan myydä kun katsoo Uuniseppien taloustietoja esim. Taloussanomien sivuilta. Lopun alkua.

      • Lähtee

        Neljässä vuodessa liikevaihto puolittunu ja tappiot tuplaantunu. Ei kulje enää montaa vuotta tämä firma...


    • Takkatarve

      Täällä Eteläpohjanmaalla homma toimii. Itsellä Trio kolmella korotuksella ja hyvin pelittää. Kolme päivää meni aikaa muuraamiseen ja pinnoittamiseen. Arto Kivistö hoiti homman mallikkaasti, moitteen sanaa en löydä. Tällaista kommenttia on multa vähän vaikea saada, nyt tulee. Takka sekä vetää, että lämmittää.
      Valkoista slammattua pintaa ja mustaa hiottua graniittia. Sopii silmälle.
      Kuljetusvaurioituneet osat tuli seuraavaksi päiväksi, ei haitannu muurarin aikataulua.

    • Pelittää

      Hyvin?ok.
      Muuten,miten kauan pysyy ympäristöä lämpöisempänä?

      • Takkatarve

        Vähintään joka toinen päivä oon lämmittäny joten en pysty ylläolevaan vastaamaan.


      • takan.polttaja

        Ei voi yleistää kuinka kauan mikään takka pysyy ympäristöään lämpöisempänä. Sehän riippuu ihan siitä, minkä verran lämpötilaeroa täytyy voittaa ja mitä muuta lämmitystä käytetään lisäksi.
        Pakkasilla saan lämmittää mökillämme isomman huoneen takkaa (ei muuta lämmitystä) 2-3 kertaa vuorokaudessa. Jos ulkolämpötila on plussan puolella, niin yleensä kerta riittää.
        Kotona takkaa tulee lämmitettyä pakkasilla kerran päivässä. Vähän pakkasista riippuen, alle -5 asteen pitää pakkasen yleensä mennä. Kovin kuumaksi en viitsi lämmittää, sillä sitten tulee tukalaa. Puoli pesällistä x 2 on maksimi puumäärä. Sillä ei tule polttavan kuumaksi, mutta on kädenlämpöinen vielä 24 tunnin päästä


    • Mustasaarelainen

      Lukematta kaikkia vanhoja viestejä voin kertoa, että meillä on Uunisepät-takka pelittänyt todella hyvin lähes 30 vuotta. Nyt kesällä huomasimme pienen halkeaman tulisijan sisällä. Soitettuamme Uunisepille tuli sieltä 2 miestä katsomaan takkaamme sovitusti. Halkema ei kuulemma estä takan käyttöä, sen voisi korjata korjausmassalla halutessamme. Takka on marmorilaatoilla päällystetty, on edelleen siisti ulkoapäin ja lämmittää hyvin.

    • opetelkaaperusasiat

      En käsitä miksi joku ylipäätään hankkii takan, jossa materiaalitakuu on vain 10 vuotta? Varaavan takan tulee kestää kymmeniä vuosia käyttöä asiallisella käytöllä (ei siis takan ulkoseinä tulikuumana polttoa). Lyhyempi kesto: pxxxkaa olette ostaneet.
      Mitä tulee noen hajuun ja pesän mustumiseen ja huonoon vetoon: eikö teillä ole alkeellistakaan käsitystä takan käytöstä? Jos nuo ovat ongelmat, on asia niin kuin ylempänä tuotiin esiin: korvausilmaa ei todellakaan ole saatavissa tarpeeksi. Mistä taloissanne on suunniteltu takan poltossa kuluvan suuren ilmamäärän korvausilma otettavaksi? Jokainen takka tarvitsee korvausilmaa ja rutkasti. Meillä asia on toteutettu takan tuhkaluukun viereen sijoitetulla korvausilmaluukulla, jonka voi avata tarvittavan määrän verran ja se ottaa korvausilman pohjakerroksen varastotiloista, eikä ulkoa pakkasesta.. Kun talossa on ilmanvaihtokone, on korvausilman tarve entistäkin suurempi, koska ko. laite on yleensä säädetty siten että talon sisällä on alipaine, jolloin ilman erillistä korvausilmalähdettä takka ei edes pala kunnolla, puhumattakaan mistään lämmönsaannista. Kun on hyvä veto, pesä ei mustu eikä noen hajua tule.

      • TulenLoimu

        Varovaisuutta Turun Uunisepät Oyn kanssa. Kuulin messuilla, että heillä on rahat lopussa ja toiminnan jatkuminen vaakalaudalla, joten maksa tuote vasta, kun takka on toimitettuna, pystytettynä ja toiminnassa.

        https://www.asiakastieto.fi/yritykset/turun-uunisepat-oy/09208510/taloustiedot

        Kävevin vaihtoehto on Tulikiven takka. Se on pystyssä jopa kahdessa tunnissa.

        https://www.youtube.com/watch?v=WfiIBe2LnDg

        Tulikiven uunit ovat tasalaatuisia tehtaalla laadunvalvonnan alla valmiiksi tehtyjä, kun taas paikalla muurattavien takkojen käyttökuntoon saattamiseen laastin kuivumisineen menee viikkoja. Muurareista osa on melko onnettomia ja tuolloin harmittaa katsella vinossa olevia laattoja.


      • tak.ka.ko

        Ei sillä, etteikö Tulikivi valmistaisi oikeitakin takkoja, mutta tuo videon valmistakka vaikuttaa kyllä kovin kepoiselta. Piippukin on tuollainen vanhaan taloon helposti asennettava, tosin ehkä vanhaan ainoa mahdollinenkin.. Uuteen taloon laittaisin kuitenkin oikean piipun ja ainakin pari tonnia painavan takan. Valinta riippuu tietysti siitä, haluaako takalla lämmittää, vai onko se lähinnä vain tunnelmantuoja - vai riippuiskohan usein kuitenkin vain ymmärtämättömyydestä..


    • seppien_takat_ok

      Meillä on vuonna 2013 asennettu Uuniseppien Riekko. Asennuksen laadussa, myyjien työskentelyssä eikä takan toiminnassa ole moitteen sijaa. Ainoa ikävä juttu on se, että todennäköisesti virolaisten asentajien matkaan katosi sekä minun, että meidän timpurin laadukkaita työkaluja. Tuosta soitinkin paikalliselle päällikölle, mutta kun ei todisteita ole, niin jutteluksi jäi.

    • Käyttökokemusta

      Meillä on Uuniseppien takka , joka on toiminut hyvin jo 25 vuotta. Silloin ne vielä valmistettiin Croval-massasta, joka on kestoltaan parhaita varaavien takkojen materiaaleja. Uunisepät vaihtoi takkojen runkomateriaalien raaka-aineeksi Oliviini-kivi
      murskeen. Prässäämällä/ puristamalla ko.materiaalista tehdyt takkaelementit eivät todennäköisesti kestä käytössä läheskään samoja käyttömääriä kuin kaivoksen kuonasta valamalla tehdyt. Aika näyttää todeksi monien nuohoojien ja asentajienkin epäilykset asiassa. Mutta ensimmäinen tosi iso virhe tuli tehtyä kun ekaksi muurautimme tiilitakan. Se vasta työläs ja paljon puuta ja vaivaa vaativa lämmityslaite
      oli. Kukaan ei kertonut että tiilitakan tehokin oli vain 1,5 kw kun se Uuniseppien kaakeliuunissamme on noin 4 kw, puolta pienemmällä puumäärällä ja vaivalla. Helppo verrata kun ko.uunit oli/ on samassa paikassa. Ominaispaino tiilellä kuulemma o,6 tn/ m3 ja Crovalilla lähes 3 tn/m3. eli ominaispaino lähes 5-kertainen. Tehoero, puunkulutus, vaivannäkö, päästöt suuresta puumäärästä johtuen johtaa väkisinkin päätelmiin, että tiilitakat ne pitäisi lailla kieltää.
      Jos /kun aikoo takkaa todella hyödyntää niin ei olohuoneesta pitäisi tehdä pannuhuonetta, kun kerran saatavilla on pienikulutuksisia , pienipäästöisiä, vaivattomampia varaavia takkoja . Seuraavaksi meitin lapsille hankitaan kyllä polttotekniikaltaan ja päästöiltään edistykselliset Warmauunien takat.

      • Kwh4

        Kw ??? en vielä ole löytänyt pois päälle kytkintä


    • tiilitakkako

      ensimmäinen virhe?hohhoijaa. VTT n tutkimustulokset,ole hyvä

    • Kohtatalvitaas

      Meillä ollut uuniseppien takka 7 vuotta. Hyvin on palvellut. Kaikille vaan tiedoksi että uunit pitää sisäänajaa joka vuosi.eli varovasti lämmittää. Ei heti 10 pesällistä kun ensimmäiset pakkaset tulee. Kyllä se käyttäjissäkin on vikaa.

      • dfadfgbxs

        Minulla on ollut Uuniseppien uuni kymmenisen vuotta ja se on edelleen täydellisessä kunnossa.
        Uunia on lämmitetty talvisin joka toinen päivä kahdella pesällisellä.
        Syksyn ensimmäiset lämmitykset olen tehnyt varovasti. Enimmäisellä kerralla vain muutama pieni puu, toisella kertaa hieman enemmän, vasta viidennellä kerralla täydellä teholla.
        On tärkeää, että lämmitys aloitetaan varovasti.


    • Eienäänuuniseppiä

      Lahden myyjältä surkeaa asiakaspalvelua.kun oltiin kaupanteossa kyllä soitteli, mutta kun reklamaatiota niin myyjää ei kiinnosta pätkääkään.

    • Surkealaatu

      Näyttää olevan jokatoisella reklamaation aihetta näistä uuniseppien takoista, niinkun meilläkin. Jo tekovaiheessa huomasin että osat eivät ole lähellekkään mittatarkkoja ja niissä on ihme röysteitä ja jotain osia puuttui myös toimituksesta. Muutaman kuukauden vanha takka ja heti laattoja rikki! En suosittelel!

    • Maija99

      Me ainakin Vantaan myymälästä saatiin hyvää palvelua n. vuosi sitten. Päädyttiin Riekkoon ja hyvin on toiminut. Suosittelen!!

      • Sariiiii

        Mökille ostettiin syksyllä Uuniseppien Kuura takka. Asennuksessa meni paripäivää ja takka toimii kuin unelma. Aluksi oli hiukan opettelua leivinuunin kanssa mutta nyt senkin käyttö sujuu kuin tanssi. Tulee mahtavia pataruokia. :) Täydet 10-pistettä. Mukavaa Joulun odotusta!


    • luulinostavanihyvän

      Meillä myös ongelmia Uuniseppien kanssa, laattoja irtoilee ja saumat irvistelevät.

    • TobiasJ

      2-vuotta vanhan Kuuran laatta halkesi kun siihen osui vahingossa tuolin metallinen jalka. Saimme uuden laatan ja asennuksen viikossa. Asiakaspalvelu toimi hienosti.

    • Juhaaaa

      Ite annoin talon rakennusvaiheessa vanhalle muurarille vapaat kädet rakentaa kaksi tiilitakkaa ohjeistuksella että tulevat lämmityskäyttöön eikä koristeeksi.
      Täytyy sanoa että todella hyvät uunit ukko muuras. Massiiviset ja korkeat tiiliuunit varaavat mahottoman lämmön sisäänsä josta luovuttavat tasasesti lämpöä vuorokausikaupalla.
      Nyt uuneja lämmitetty 18 vuotta enempiä säälimättä ainoana lämmönlähteenä talossa eikä mitään kulumaa tai vaurioita ole ilmaantunut. Tietysti kylmä uuni lämmityskauden alussa esilämmitetty ensin pienemmällä poltolla.
      Isossa uunissa palaa 35kg puuta panospolttona päältä sytytettynä, jolla 110 neliön 1 kerroksessa oleva okt. pysyy 2-3 vuorokautta lämpimänä normaalilla talvikelillä.
      Yli -20 pakkasissa sitten joutuu lämmittää kumpaakin uunia vuoropäivinä.
      18 vuoteen on mahtunut jo -37 asteen pakkaset sekä joulunaikaan sattunut myrsky jolloin sähköt oli 4 vuorokautta poikki ja useita parin päivän sähkökatkoja. Välillä on naapureita ollu evakossa sähkölämmitteisistä mökeistä.
      Ei ole kaduttanut uunien teettäminen.

      • Takkainssi

        On sitä aikoihin eletty. Jos poltat kertapolttona yhtenä panoksena 35 kg puuta niin takan teho hyötysuhteet pois laskien on noin 100 kW/h. Ensimmäinen vuorokausi on yhtä helvettiä kun sisälämpö lähenee 30 astetta. Seuraavana päivänä jo 25 astetta. Oletko muuten osastoinut takkatilan kun vaaditaan yli 30 kW lämmönlähteille tunnin paloluokka?
        Järki käteen hyvät ihmiset. Viisaampaa on polttaa 10-15 kg (2-3 pesällistä) ja näin päästään parhaimpaan lopputulokseen.


      • Juhaaaa

        Ei muuten olla lähelläkään 30 astetta.Ei edes 25 ensimmäisenä vuorokautena.
        Takan koko 140x100x250cm. Ilmanvaihto jakaa lämpöä huoneiden kesken
        Huonelämmöt putoo n.2 astetta vuorokaudessa kun ulkoilman lämmöt -5 ja -15 välillä. Jos lämpösempää niin vähemmän puuta takkaan jos kylmempää niin vuoropäivin tuli myös"pikku"takkaan.
        Vähän harmittaa kun ei tullut laskettua tekovaiheessa paljonko takka painaa. Onko jollain heittää jotain valistunutta arviota?
        Sisus muurattu venäläisestä tulitiilestä, kuoritiilien valmistajaa en nyt muista.


    • SunIsoMutsisKeravalta

      Meillä mökillä on myös takka muurattu joskun -86 ja hyvin on toiminut. Kotona meillä on Uuniseppien Tonava ja hyvin on kyllä sekin toiminut. Tonava lämpiää kyllä huomattavasti nopeammin mutta mökillä varaus toimii pitempään. Tosin näillä on hiukan kokoeroakin. :)

    • hohhohhoijaa

      ...ja meidän perhe ajaa vuoden 1986 Toyota Corolla, jossa edelleen pyörät pyörii... Siksi ei ilmeisesti tarvitse enää valmistaa uusia autoja.

    • Tyrmistyneet

      Pakko yhtyä tuohon Uuniseppien arvosteluun. Meidän "tulisija-asiantuntija" ei pyytänyt koskaan piirustuksia, eikä meille ensimmäistä takaa ostaville tullut sellainen mieleen. Takka asennettiin ½ vuotta ostotapahtumasta uuteen huvilaan. Kuura takka nurkkaan ahdettuna ja luukku aukeaa seinään. Lopulta saimme luukun vaihdettua, mutta ei mitään hyvitystä asennusmaksusta. Myyjä sanoi, että on makuasia mikä takka mihinkin sijoitetaan. Kuitenkaan Uunisepillä ei edes myydä oikeakätisiä luukkuja. Uskomatonta!

    • EnAvaaEnääOvea

      Tampereen myymälässä uskomattoman ala-arvoinen ja ylimielinen palvelu.

    • Uunisepät

      Hei,

      Turun Uuniseppien takkaongelmissa pyydämme ystävällisesti ottamaan yhteyttä huoltoomme kotisivujen kautta osoitteessa
      https://www.uunisepat.fi/ota-yhteytta/huoltokutsu/

      Voitte lisätä huoltokutsuun myös valokuvan ongelmastanne. Valokuva nopeuttaa
      huomattavasti huoltokutsun läpivientiä. Vaihtoehtoisesti voitte ottaa yhteyttä myös omaan myyjäänne.

      Kaikki yhteystiedot löytyvät osoitteesta
      https://www.uunisepat.fi/ota-yhteytta/myymalat/

      Otamme kaikki huoltokutsut työnalle 2-arkivuorokauden aikana. Pääsääntöisesti
      Uunisepillä huoltokutsun läpivientiaika on n. 2-viikkoa.

      Asiakaspalvelu kokemuksestanne myymälöissä voitte antaa palautetta osoitteessa
      https://www.uunisepat.fi/ota-yhteytta/yhteydenottolomake/

      Asiakastyytyväisyys on Uunisepille kunnia-asia ja suhtaudumme niihin vakavasti.


      Ystävällisin terveisin,
      Turun Uunisepät Oy
      Asiakaspalvelu

    • susisepät

      muistelen erityisellä lämmöllä ko:puljua varsinkin talvella.

    • OstakaaMuiltaTakka

      Ihan täyttä P****A uuniseppien tuotteet! Älkää vaan erehtykö ostamaan.. Kivalta näyttää aluksi mutta ei kestä lämmittämistä!! Pesä murenee ja laatat hajoaa!! Lahden myyjä puhuu mitä sylki suuhun tuo.. Täyttä huijausta kokofirma!

    • Todella_pettynyt

      Itsellä UUNISEPPIEN "lue susiseppien" takka, olen rakentanut talon vuonna 2008 ja siitä saakka reklamoinut takasta. Ensimmäisen reklamaation jälkeen sain kuulla että tulee liian kalliiksi korjata joten odotetaan kestääkö. Sen jälkeen meni 6 vuotta eikä kukaan kysellyt mitään. Otin uudelleen yhteyttä tehtaaseen, kas kummaa eipä löytynyt reklamaatiota. No kaukaa viisaana olin itse tallentanut sen s:postiini.
      Sen jälkeen löytyi Uunisepiltäkin, oli kuulemma tehty jollain väärällä ohjelmalla. Nyt takkaa on korjailtu yli vuosi, eikä vieläkään ole saatu kuntoon. Osa uusista kivistä jäänyt tilaamatta osa tilattu tulleet vääränkokoisina tai mallisina. Kivet tosiaan tulee Virosta, joten unohdetaan kotimaisuus. Tälläkin hetkellä takka on vailla 2:ta kivitasoa, uusien tulemisesta en ole saanut edes vahvistusta. Ainoa positiivinen asia on että myyjä vastaa puheluihin, ainakin vielä, mutta puhuu puuta heinää. Näin Lahdessa. Itse olen viemässä asiaa eteenpäin kuluttaja-asiamiehen kautta, kun tehtaalta ei kukaan halua / uskalla hoitaa.

    • jouko227

      Ihmeellisiä juttuja. Tein pari vuotta sitten kaupat Trio mallista. Maksuehdoksi kirjoitutin että takka maksetaan kerralla sitten kun se on todettu toimivaksi. Arto Kivistö muurasi takan. Kuljetuksessa oli tullut pariin osaan vaurio, Puhelinsoitto, ja osat tuli huomenna pihaan. Takka on toiminut nyt 2 vuotta hyvin. Paljon parempi kuin surkea Nunnauunin takkahella.
      Pohjanmaalla homma toimii. Suosittelen lämpimästi.

    • Nikkuh

      Asiakas palvelu ihan persesta , reklamaatio hoito hanurista . Tulos ei kannatta osta uunosepat uunit. Toimarin toiminta törkeä.

    • tj96

      Kuka on toimarina ??

    • Anonyymi

      Minulla samanlainen kokemus Uunisepistä kuin ketjun aloittajalla, asiakaspalvelu oli ala-arvoista kun tuotteesta oli reklamoitavaa. Käräjien kautta saimme takan virheet korjatuiksi.

    • Anonyymi

      Uunisepät julkaisi tänään tilinpäätöksensä. Liikevaihto laski edelleen, mutta liikevoittoprosentti oli todella kamala (-11,4 %). Tilintarkastajat olivat erikseen lisänneet tilinpäätöksen loppuun 'Haluamme kiinnittää huomiota tilinpäätökseen, jossa ilmenee, että yhtiön tilikausi on ollut edelleen tappiollinen ja että lyhytaikaiset velat ylittävät lyhytaikaisten saamisten määrän'. Melkoinen saavutus Uunisepiltä saada 8,05 miljoonan euron liikevaihdolla tilikauden tappioksi -1,03 miljoonan euroa! Viimeinen sammuttaa valot.

    • Anonyymi

      Uuniseppien rahat ja pankkisaamiset olivat 31.12.2018 vain 7364 euroa. Nyt eletään kyllä jännän äärellä, sillä alle kymppitonnilla ei pitkälle pötkitä..

    • Anonyymi

      Turun Uuniseppien 2018 liiketulos -0,92 miljoonaa euroa ja omavaraisuusaste enää 6 %. Pysyvän maksukyvyttömyyden ennakoinnissa on omavaraisuusaste tehokkain tunnusluku. Pysyvän maksukyvyttömyyden uhka on välitön, kun yrityksen liiketulos on negatiivinen ja omavaraisuusaste alle 10 %...

    • Anonyymi

      Yleensä tässä vaiheessa toimari saa kenkää.

    • Anonyymi

      Nykyinen toimitusjohtaja otettiin suoraan tämän pikkufirman sisältä 2/2017 ja lopputulos on kaikkien tiedossa.. Omistajaveljekset pistivät vuodenvaihteessa sisään 600.000 euroa uutta rahaa ja saivat 1200 uutta osaketta. Kolmas pyörä Atso ei tätä kierrosta enää katsonut. Myöskään toimitusjohtaja ei katsonut aiheelliseksi ostaa edes sitä ensimmäistä osakettaan.

    • Anonyymi

      Uuniseppien ahdinko syvenee. Vielä vuosina 2015-2017 Uuniseppien omistajaveljekset lypsivät Uunisepiltä 456.000 euroa vuokraa omaan taskuun omistamastaan toimitilasta. Vuodeksi 2018 vuokra puolitettiin 228.000 euroon, minkä piti olla tilapäinen ratkaisu. Omistajaveljekset laittoivat rahaa omaan pääomaan vuonna 2017 0,63 me (sijoitetun oman pääoman rahasto) ja vuonna 2018 0,60 me (osakeanti, päätös 20.11.18). Tasaisentappiontaulukolla 0,60 me on syöty noin puolessa vuodessa, joten tiimalasi alkaa olla taas tyhjä. Melko kallis harrastus pojilla.

      Uuniseppien tilikauden voitto/tappio
      2015 -0,74 me
      2016 -0,44 me
      2017 -0,91 me
      2018 -1,03 me

      Uuniseppien velka omistajille
      2015 0,63 me
      2016 0,93 me
      2017 0,95 me
      2018 1,05 me

      Uuniseppien oma pääoma
      2015 1,10 me
      2016 0,66 me
      2017 0,37 me
      2018 0,24 me

    • Anonyymi

      Non niin. Näköjään muillakin samanlaisia kokemuksia, vittu kun vituttaa kun tuli ostettua takka sieltä. Miten muilla vastattu kun reklamoitu yli 10 vuotta asennuksesta?

    • Anonyymi

      Nyt taisi tulla viimeinen naula Uuniseppien arkkuun. Näin kirjoitettiin vielä Restakodin työpaikkailmoituksessa 2.10.2018:
      "Restakoti on Jyväskylässä vuonna 2010 perustettu yritys, joka on on toiminut alansa markkinajohtajana ja suunnannäyttäjänä vuodesta 2014. Tarjoamme asiakkaille kokonaisvaltaisen ratkaisun alan laadukkaimmilla tuotteilla. Kauttamme saat Uuniseppien tyylikkäät tulisijat ja pitkän kokemuksen kautta kertyneellä ammattitaidolla kunnostetut hormistot. Lämpöä ja turvallisuutta jokaiseen kotiin, tulisijasta piipunhattuun."

      ...eilen sitten Restakoti pudotti pommin, EI ole maksanut verojaan! ks.alla.

      VEROVELKAREKISTERI
      Verovelkatiedot ja ilmoitusten laiminlyönnit
      Tiedot päivitetty: 30.7.2019
      Tulosta
      Asiakas
      Y-tunnus 2334240-9
      Toiminimi RestaKoti Oy
      Aputoiminimi Suomen Pinnoituskeskus
      NokiMestarit
      Verovelkatieto Maksamatonta verovelkaa on vähintään 10 000 euroa.
      Ilmoitusten laiminlyönnit Ei rekisteriin merkittyjä puutteita oma-aloitteisten verojen veroilmoituksen antamisessa.

    • Anonyymi

      Uuniseppien tilinpäätös 2018:
      Liikevaihto laski edelleen, liikevoittoprosentti oli todella kamala (-11,4 %). Tilintarkastajat olivat erikseen lisänneet tilinpäätöksen loppuun 'Haluamme kiinnittää huomiota tilinpäätökseen, jossa ilmenee, että yhtiön tilikausi on ollut edelleen tappiollinen ja että lyhytaikaiset velat ylittävät lyhytaikaisten saamisten määrän'. 8,05 miljoonan euron liikevaihdolla tilikauden tappioksi -1,03 miljoonan euroa, eräänlainen saavutus tuokin! Uuniseppien rahat ja pankkisaamiset olivat 31.12.2018 vain 7364 euroa. Kassa on kuiva kuin beduiinin sandaali.

    • Anonyymi

      Ei uskalla kummankaan tuotetta ostaa. Huonosti käy vielä kotimaisille valmistajille.
      Polakkien tekemä nordpeis taitaa olla conturan kanssa voittajia tässä.

    • Anonyymi

      Meille ei Puola-laatua tule. Ei kai kukaan hullu ostaisi Puolassa tehtyä autoakaan. Noiden Nordpeisien ja Conturoiden hinta-laatusuhde on muuten huono. Pienestä peltipurkista pyydetään oikean takan hinta. Naapuri osti kaminan mökille ja valittaa nyt, kun mökki on kylmä jo kahdelta yöllä. Kuulemma kipinävuoroja suunnittelevat.

      • Anonyymi

        Oho. 31.12.2018 vain 7364 euroa rahaa jäljellä. Tuollahan ei makseta kuin yhdelle miehelle parin kuukauden palkat sivukuluineen. Mitenkähän Uunisepille kävi, kun pääyhteistyökumppanille (Restakoti) kävi kylmät?


      • Anonyymi

        Ei oo nykyaikaa että kannetaan puita sisälle että voi lämmittää, lämmittämiseen on huomattavasti helpompia ratkaisuja.
        Ihan ylivetoja nykyajan kieroilmakaminat, varsinkin vaimon nakutteluun tulen loimussa. On niin paljon kauniimpi liekki näissä joissa se tanssii. Vinkkaa naapurilles että o kesät vaan mökillä. Jos Puolassa ei jo tehdä autoja niin onhan se varma että puolalaiset tekee ne sitten jossain muualla, ahkera kansa. Seuraavaksi sanot varmaan että nordpeis pitää maalatakin itse, ei pidä, kaiken saa ostettua. Eikös kermansaven ja uuniseppien elementit tee polakit kanssa.
        Ei taida tulevaisuudessa olla enää kumpaakaan yritystä konkkaan menevät.


    • Anonyymi

      Kovin on hiljaista Uuniseppien tontilla. Jokohan omistajaveljekset luovuttavat tässä harrastuksessaan ja siirtyvät nauttimaan kiinteistösijoittamisesta, joka on heidän leipälajinsa.

    • Meille tuli Uuniseppien takka Leville, kaikki meni hyvin muuten mutta kun loppuun saattaminen kesti kauan ennen kuin se tuli valmiiksi. Korko lasku laitettiin siitä asti kun se pystytettiin , vaikka työ ei ollut valmis.

    • Anonyymi

      NPI-Engineering Oy Ennakkoperintärekisteriin 4.10.2019. Täsmälleen sama osoite kuin Turun Uunisepillä ja täsmälleen samat jätkät hallituksessa. Kuulostaa siltä, että ollaan lähdössä "nollasta" liikkeelle...

    • Anonyymi

      Eihän siinä mitään. Velikullat pistävät vanhan puljut kaput ja lähtevät nollasta. Onhan heillä 900 euron pellinpala myytäväksi uuden firman kautta.

    • Anonyymi

      Tuollaisen pellinpalan väännättää Virossa kympillä. Kukin taplaa tyylillään.

    • Anonyymi

      Muuta tuotekehitystä ei tämä pulju ole kyennyt tekemään viimeiseen 10 vuoteen kuin tämän pellinpalan.

    • Anonyymi

      Eikös Turun Uuniseppien omistajaveljekset ole kiinteistösijoittajia, joten tämä takkabisnes on vähän niinkuin harrastus:).

      • Anonyymi

        Millon Tulikivelta taas tulosvaroitus eikö teillä ole tapana näin jouluna yllättää?? Pankkien hyväntahtoisuuden varassa tekin olette se on tosiasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millon Tulikivelta taas tulosvaroitus eikö teillä ole tapana näin jouluna yllättää?? Pankkien hyväntahtoisuuden varassa tekin olette se on tosiasia.

        Tulisen Kiven rahavarat olivat Q3/2020 1,4 m€:a, kun esimerkiksi kovimman kilpailijan (Turun Uunisepät) rahavarat olivat tilinpäätöshetkellä 0,01 m€:a (tarkalleen ottaen 13 087,29 €:a).


    • Anonyymi

      Uuniseppien takat kannattaa kiertää kaukaa. Pinnan laatat ei kestä käytössä vaan halkeilevat ja takuuasioihin ei tahdo saada ketään ottamaan kantaa. Ihme että tuollainen toimija voi toimia markkinoilla-siis todella edesvastuutonta toimintaa.

      • Anonyymi

        Kyllä Uuniseppien takka on hyvä ei savuta ja vetää hyvin. Kaunis ja kestävä ollut mökillä.


    • Anonyymi

      Samat kokemukset Uuniseppien takoista ja takuuasioiden hoidosta. En suosittele kenellekkään kyseisen firman takkoja.

    • Anonyymi

      meillä on 2012 mökille laitettu Uuni sepän takka. Hyvin on toiminut ja palvelu oli silloin hyvää. Ei moitteen sijaa.

    • Anonyymi

      Meille asennettiin Uuniseppien takka v. 2020. Hoitivat asennuksen laadukkaasti ja takka on toiminut oikein hyvin.

    • Anonyymi

      Ei taida täyttää Uuniseppien takat 1.1.2022 voimaan tulevia Ecodirect -määräyksiä?

    • Anonyymi

      Ei kai tuo haittaa, koska Uuniseppien hallitukseen tuli juuri hautakivifirman omistaja. Liekö lopettavat takkojen teon ja siirtyvät tekemään krematorioita?

    • Anonyymi

      Ei tarvitse ostaa, kun ei edustaja edes vaivautunut käymään sovittuna aikana. Odoteltiin, ihmeteltiin, soitettiin perään: oli muualla toisen asiakkaan luona, eikä edes vaivautunut ilmoittamaan viivytyksestä tai peruutuksesta!!! ASIAKASPALVELEMATTOMUUS näyttää olevan kommenttien perusteella todella hyvä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe