lappilaiset miehet ???

utelias ja ihastunut

Voisitteko valaista minua vähän...voiko lappilaiseen mieheen tosiaan luottaa ?? Minkälaiset he ovat ?? Kertokaa pliis !!!
Olen korvia myöten ihastunut erääseen lapista lähtöisin olevaan ihanaan mieheen, mutta olen kuullut erilaisia kommentteja ystäväpiirissäni. Osa sanoo että lappilainen on rehti ja rehellinen, todella luotettava ja sellaisesta kannattaa pitää kiinni - mutta sit on myös moni sanonut että lappilaisiin ei voi luottaa yhtään, että ovat todella kieroja, sellaisella tavalla mitä ei heti huomaa...
Tästä ihastumisen kohteestani en oikein ota selvää, hän on ihanan ja kiltin, rehellisen oloinen mutta samalla jokin hänessä ihmetyttää ja epäilyttää, hän ei ole avoin vaikka haluaa että minä olen avoin hänelle, hän ei kerro minulle kaikkea, aistin ja tiedän sen...

Siis hei, te miehet ja naiset, lapista kotoisin tai muuten vaan tunnette lappilaisia...kertokaa kokemuksia ja mietteitä, jooko ??

Mietin näitä asioita paljon, haluaisin luottaa ja uskoa miehestä pelkkää hyvää, mutta meillä jonkin verran välimatkaa ja kaikenlaista on tullut esiin,
tarvitsisin jonkinlaista tietoa ! Pliis ! Ja kiitti etukäteen ! :))

32

4370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapin-ukko

      ...ne pääasiassa aika reiluja ja rehellisiä on, mutta löytyy myös kieroja tyyppejä. Äkkiä sen huomaa voiko meihin luottaa...

      • utelias vieläkin

        kerroppa millainen sinä olet ? asutko täällä "etelässä" vai vielä pohjoisessa ?


    • OVAT

      YKSILÖITÄ!
      Näitä teidän pohdintoja,huh.

      • naapurit

        venäläiset ja norjalaiset ovat suoria lappalaisiin verrattuna.


      • suomenruotsalainen

        Ihmiset ovat yksilöllisiä, persoonallisuuksia, mutta kyllä yleensä jonkinlainen piirre löytyy tietystä ihmisryhmästä...kuten meistä suomenruotsalaisista, vaikka me ei kaikki olla sitä "pappa betalar" luokkaa tms
        Samoin eri maista olevat, sanotaanhan että ranskalaiset ovat tietynlaisia...Suomessa karjalaiset tietynlaisia jne vaikka eivät kaikki karjalaiset samanlaisia...

        Näin...

        Minuakin muuten kiinnostaa lappilaiset, samasta syystä kuin ap-kirjoittaja ja sit vielä sellainen juttu että onhan niitä lappalaisiakin, siinä kai eroa ??


      • esimerkki kiitos !
        naapurit kirjoitti:

        venäläiset ja norjalaiset ovat suoria lappalaisiin verrattuna.

        Kerro vielä lisää, millä tavalla sen huomaa, miten se näkyy ? Oisko jokin esimerkki ? Mielenkiintoista - todella mielenkiintoista


      • Anonyymi
        naapurit kirjoitti:

        venäläiset ja norjalaiset ovat suoria lappalaisiin verrattuna.

        Aloittaja kysyi Lappilaisista, ei lappalaisista. Lappalaiset on poroelinkeinoa harjoittavia saamelaisia ja ap kysyi lappilaisista. eli lapin maakuntarajojen sisällä syntyneistä miehistä.

        Tarkkuutta vähän tähän hommaan! Vaikka niissä on näennäisesti vain kirjaimen ero niin ne tarkottaa aivan eri asioita. Daaa.


    • City Aslak

      Ihmiset ovat hieman erilaisia eri puolilla Suomea. Jonkinlainen omalaatuinen luonne on minun tuntemillani lapin ihmisillä, savolaisilla, pohjalaisilla ja pääkaupunkilaisilla.

      Mutta kotimaakunnan perusteella ei oikein voi nitoa ihmisiä nippuun, kusipäitä ja rehtiä ihmisiä asustaa ympäri maata..

    • joo

      Eli eikö se oo sama ku kysys voiko valkoseen mieheen luottaa tai voiko mustaan mieheen luottaa. Aika paskamaista jos minuaki aleittais haukkuun sen perusteella ku joku meidän kylänen teki sitä ja tätä. Siis jumankekka eiköhän se oo niin että jokainen ihminen toimii omalla ainutlaatuisella tavallaan. Mafiagansterin poikaki saattaa siis hyvinkin olla pyhimys meihin moniin verrattuna.Älkää siis syyttäkö poikia isiensä virheistä.

      • suomenruotsalainen

        Niinhän se valitettavasti usein menee, esim suomenruotsalaisia haukutaann myös. Itse olen tavallisesta duunariperheestä mutta aina ja joka tilanteessa suomalaiset muistuttaa mua että mulla varmasti on rahaa ja että sitä ollaan niin hienostoperheestä että...
        Vituttaa välillä mutta ei jaksa selitellä.


    • petetty ja pettynyt

      Älä usko mieheen joka vakuttaa olevansa rehti ja rehellinen Lapin mies !! Minä tein niin ja koin todella pettymyksen, luotin täysillä ja hän sai koko maailmani romahtamaan. Tämä tapahtui jo keväällä ja olen vieläkin maassa, yritän tässä päästä irti tunteista ja ajatuksia, jotka jatkuvasti häness.

      Tämä mies todella korosti sitä rehellisyyttä ja luotettavuutta, mutta tekikin minulle todella ikävän tempun. Uskon että samanlaisia löytyy karjalaisista, ahvenanmaalaisista, savolaisista jne mutta mulle sattui tuo lappilainen.
      Saamarin jänkhä !

    • -----------

      Jos tykkää lyhyistä, harvahiuksisista, perunanenäisistä mörriköistä kutka ei oikein puhu eikä pussaa edes promilleissa,niin antaa palaa vaan.Muuten suosittelen etelän valio-uroksia ;)

      • se Oikea

        söpöliini joka siellä höpisee...
        lyhyet on ihan omaa luokkaansa


    • meitähän riittää

      Niin eli samanlaisia ollaan kun muuallakin.Ei voi erotella.Mutta paljonhan kertoo itse ihminen.Valaise taustoja..Missä tutustuitte?Ja olettako miten yhteydessä?Vai yhteydessä ollenkaan?Sitten voi kertoa enempi..

      • utelias ja ihastunut

        miksi haluat tietää taustoja ? no kerronpa kuitenkin että chatissa törmäsin tähän mieheen ja olimme tiiviimmin yhteydessä kesällä, olen ihastunut edelleen...


      • meitähän riittää..
        utelias ja ihastunut kirjoitti:

        miksi haluat tietää taustoja ? no kerronpa kuitenkin että chatissa törmäsin tähän mieheen ja olimme tiiviimmin yhteydessä kesällä, olen ihastunut edelleen...

        Ihan vaan uteliaisuuttani.Koska esim. nämä lappilaiset,jotka ovat vaikka töissä jossain laskettelukeskuksissa tiedetään..Ei ole paljoa luottamista.Mitä väliä sillä on mitä kaverit sanoo?Ota itse selvää,jos mahdollista.


      • utelias vieläkin
        meitähän riittää.. kirjoitti:

        Ihan vaan uteliaisuuttani.Koska esim. nämä lappilaiset,jotka ovat vaikka töissä jossain laskettelukeskuksissa tiedetään..Ei ole paljoa luottamista.Mitä väliä sillä on mitä kaverit sanoo?Ota itse selvää,jos mahdollista.

        En välitäkään kavereiden puheista, mutta kaikki alkoi siitä kun kyseinen mies on tietynlainen, on ilmennyt kaikkea, ei puhu itsestään, ei avaudu, haluaa kuitenkin tietää kaiken minusta, en pääse selvyyteen hänestä, hän heittää huumoriksi jos kyselen vaikeita, tuntuu että jokin on pielessä...

        Moni tulee neuvomaan minua, mutta itse teen johtopäätökset ja ratkaisut.


      • Havainnut.samaa
        utelias vieläkin kirjoitti:

        En välitäkään kavereiden puheista, mutta kaikki alkoi siitä kun kyseinen mies on tietynlainen, on ilmennyt kaikkea, ei puhu itsestään, ei avaudu, haluaa kuitenkin tietää kaiken minusta, en pääse selvyyteen hänestä, hän heittää huumoriksi jos kyselen vaikeita, tuntuu että jokin on pielessä...

        Moni tulee neuvomaan minua, mutta itse teen johtopäätökset ja ratkaisut.

        Kerroit jotakin tuttua. Onko vaalea vai tumma mies kysymyksessä?


    • Lapin nainen

      Se että mies on lapista ja sanoo olevansa rehellinen ei vielä riitä, oletko varma että ei ole ukkomies joka hakee pientä huvia sinusta. Kuulostaa samanlaiselta "rehelliseltä lapinmieheltä" joita on tullut tavattua ja kaikki olleet enemmän tai vähemmän varattuja, haiskahtaa pahalle jos ei kerro itsestään mitään. Pistä kaveri seinää vasten ja pyydä kertomaan jotain itsestään, jos ei kerro niin säästät itseäsi ja annat hänen olla.

    • turvenuijilla

      Ei kukaan oikeasti noin hölmöjä kysele.
      Korviaan myöten ihastunut,mutta kun kaverit on alkaneet sanoo lappalaisista sitä ja tätä..

      • City Aslak

        Vaikuttaa kyllä oikeasti joltain 15 vuotiaiden jutuilta. Kaverit ovat mustasukkaisia jos porukan nainen on ihastunut naapurimaakunnan ihmiseen.
        (siinähän voidaan menettää potenttiaalinen kummani ulkopuolisille, hui olkoon...)


        Kenen elämää tässä oikein pitäisi elää? Omaa vai kavereiden?


    • Miet

      Olen umpirehellinen puoliverinen lappalainen. Siis miet.

    • Anonyymi

      Siis rehellisiä ovat, koska pelkäävät muuta. Mutta se etteivät voi koskaan olla avoimia, paljastaa sitten jo jotain. Aika ankeita mulkkuja. Varaudu siihen, ettet saa suurta tunteellista tukea.

      • Anonyymi

        Ja ps. Meni kirjoittajalle HRJ ;)


    • Anonyymi

      No siis ..... näin Lapista kotosin olevana ja perilappilaiset sukujuuret omaavana sanon, että kyllähän Lapissa on ihan oma mentaliteettinsa ja kansanluonteensa. Sen oman erilaisuutensa huomasi hyvin, kun muutti etelään ja sen eron huomaa aina kun menee käymään kotipuolessa. Lappilainen on kyllä rehellinen, mutta sanotaan nyt vaikka, että siinä rehellisyydessä on monesti oma twistinsä. Asioita ei useinkaan sanota ihan suoraan ja täytyy osata lukea vähän rivien välistä. Täytyy ymmärtää mitä toinen oikeasti lupaa eikä olettaa, hänen luvanneen jotakin mitä hän ei ole oikeasti sanonut. Harvemmin porukka siellä suoraan valehtelee, mutta sääntöjen sopiva venyttäminen on joskus oma taiteenlajinsa. Lopulta yksilöt on kuitenkin kaikkialla yksilöitä.

    • Anonyymi

      Ei met olla läheskhän niin kieroja, kuten on nuot savolaiset vääräleuat. Meihin sie voit elelänpillu luottaa. Met tuoma sapuskat pöythän! Se on ylhensä halavempi asua meillä.

    • Anonyymi

      Sillä ole mitään merkitystä. Rehellisyys on henkilökohtainen ominaisuus. Sutkeja löytyy jokapuolelta. Toisaalta, on niitä reilujakin.

    • Anonyymi

      Ainakin hepin pituudesta oli puolet Lapinlisää.
      En usko lappalaisten saavan edes narttukattia tyydytetyksi onnettomilla vehkeillään.
      Ilmankos savolaiset naaraat ajoivat aikoinaan tynkäheppiset saamelaiset tunturiin ja kutsuivat savolaiset uroot tilalle

    • Anonyymi

      NUNNUKA NUNNUKA LAI LAI LAI
      NUNNUKA NUNNUKA LAI LAI LAI
      OISPA VIINAA

    • Anonyymi

      LAPIN MIEHEN LINTUKEITTO

      Otethan pyssy
      ja ammuthan kuikka.
      Se suolathan ja suolistethan.

      Otethan 2 l vettä
      jossa Kuikka keitethän.
      Heitethän vesi pois.

      Otethan 2 l maitoa
      keitethän Kuikka.
      Heitethän maito pois.

      Otethan 2 l vodkaa
      kiehautethan Kuikka siinä.
      Heitethän Kuikka pois.

      Liemi juuhaan kylmänä.

    • Anonyymi

      Ihmiset on yksilöitä. Varmasti kusipäitä löytyy ihan joka kunnasta. Voin vaan omasta kokemuksesta sanoa Lapissa aika usein käyneenä että luotettavia ja ystävällisiä ovat ainakin he joihin olen törmännyt. Maanläheisiä ja lupsakoita, tosi omanlainen huumorintaju. Ehkä hieman hiljaisia ovat aluksi. Lappi on kuitenkin eri homma kuin esim Helsinki ja vähemmän ihmisiä. Pienemmät piirit ja harvempaan asuttua. Talvella tosiaan on kylmä ja muutenkin karumpaa kun muualla maassa. Voisin jatkaa jaaritteluja mutta.... Jos vaikuttaa että on tyyppi niin anna mennä vaan.

    • Anonyymi

      Lappi vilisee huijareita, näin vain tiedoksi sama pätee ihmissuhteisiin. On joku rehellinenkin eksynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe