huimaus

Ronja_

Mulla on nyt ollut 5 kuukautta jokapäiväistä huimausta, se on luonteeltaan sellaista keinuttavaa ja kaatavaa, välillä myös putoava tunne. Eräs neurologi sanoi tämän johtuvan niska-hartiaseudun kireydestä ja tuosta syystä olen käynyt fysioterapiassa kerran viikossa noin 3 kk ajan, välillä se hieman auttaa mutta eipä erityistä apua siitä ole tullut. Elämä on ihan pysähdyksissä tämän ongelman takia, koulut keskeytetty ja mitään en pysty tekemään koska olo on niin huono joka päivä, usein on sellaisiakin päiviä etten edes itse pysty hakemaan ruokaa kaapista enkä vessassa käymään. Muita oireita ovat nopea pulssi, välillä hengenahdistus (fysioterapeutti sanoi että nämä oireet myös kuuluvat tähän ongelmaani). Nyt minulla on mennyt täysin hermot tähän vaivaan ja eilen kävinkin taas neurologilla (yksityinen) joka oli erittäin töykeä, vähätteli täysin ongelmani ja alkoi höpistä jostain ms-potilaista "heillä on paljon huonommin asiat kun sulla!" kyllä minä nyt sen itsekin tiedän että huonomminkin voisi olla mutta ei tuollainen puhe mielestäni kuulu lääkärille. Sitten hän vain sanoi että vaiva johtuu todellakin siitä että lihakset selässä ja niskassa ovat niin olemattomat että se niska jumiutuu jolloin huimaa, ja uskon kyllä että asia näin onkin, mutta ihmetyttää että miten tälläiseen täydelliseen lihaksiston kuntouttamiseen ei saa mistään mitään apua, yksin on vaan selvittävä ja kuntoutettava kipeänä omat niskansa, vaikka ei pystyssä pysy ja tarvitsee apua muilta koko ajan kaikessa. Onko kenelläkään muulla ollut tälläistä tilannetta? Oletteko saaneet mitään apua mistään? Tuntuu että minut on jätetty täysin yksin vaivani kanssa.

196

137542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • das mädchen

      moikka.

      mulla on ollu huimausta jo monta vuotta, lukion ekalla alkoi.

      samanalaista kuin sulla, keinuttavaa, välillä kaatavaa, varsinkin jos aamulla kääntää päätä nopeahkosti. ja välillä putoava tunne tulee. mutta tasoltaan sen verran lievää vielä toistaiseksi, että ei haittaa normaalia päivä toimintaa.

      minulla oireet pahenevat jos esim. katson huonossa asennossa telkkaria, tai kävelen paljon kylmässä että joutuu jännittämään niska/hartiaseutua. tunnen oikein kuinka kireänä kaikki lihakset, varsinkin kallonpohja lihakset ovat. ja koko selkä on jumissa ja kipeä.

      olen käynyt yksityisellä lääkärillä myös. ja kävin osteopaatilla, joka sanoi, että ryhtini on muuttunut selvästi vinoksi ja että painoni on koko lantion toisella puolella. ennen ryhtini oli normaali ja aina hyvä. mutta nykyään toinen olkapää on monta senttiä alempana ja kaulakin vinossa. tähän ei enää hironta auta, vaan fysioterapia ja kiropraktikko. laiska kun olen niin en ole saannut aikaiseksi sinne mentyä. osteopaatilla käynti loppui siien kun tuli mielettömän paha olo sen jälkeen kun se oli siellä pyöritellyt käsiä ja jalkoja.

      minulla myös puutuu kädet ja jalat todella helposti. lisäksi kädet ja jalat ovat aina jääkylmät. eli huono ääreisverenkierto. ja tentiopäänsärkyä. nopea pulsii minullakin, ja hengitysvaikeuksia välillä. erityisesti aamuisin. minulla tosin on myös mitraaliprolapsi, eli nuo verenkirto jutut saattavat johtua siitä.

      tämän vaivan kanssa kai täytyy vaan elää. toisilla on niskat ja hariat sellaiset että vaativast koko ajan hierontaa pysyäkseen kunnossa. toisilla taas ei ole mitään oireita.

      toivottavasti löydät apua siihen sun vaivaasi..

      oletko muuten koskaan kuullut si- nikamasta?

      • haittaa työntekoa

        MInulla on ollut monta vuotta huimausta, kaikin puolin tutkittu, ei ole muuta diaknoosia kuin niskat ja hartiat jumissa.
        Matala verenpaine myös siinä sitä onkin.
        Olen sairaslomalla kävelykin on epävarmaa, aamulla miettii josko konttaisi vc:n.

        Päivällä kävin taas fysikaalisessa ja joulua pitäis tehdä keljuttaa.niin vietävästi.

        Mikä on SI-nikama?


      • Ronja_

        En ole kuullut kyseisestä nikamasta? mikä se on? Minulla sanoo fysioterapeutti joka kerta kun käyn siellä että minulla on 2-nikama jotenkin vinksallaan :o Niin siis olen tosiaan käyny fysioterapiassa monta monta kertaa eikä ole sillain auttanut että huimaus poistuisi.. seuraavaksi varmaan fysiatrille että selviää kuinka pahassa kunnossa kaikki tuolla niskassa ym on.. ja minulla myös tosi huono ryhti istuessa, seistessä normaali :o


      • poju
        Ronja_ kirjoitti:

        En ole kuullut kyseisestä nikamasta? mikä se on? Minulla sanoo fysioterapeutti joka kerta kun käyn siellä että minulla on 2-nikama jotenkin vinksallaan :o Niin siis olen tosiaan käyny fysioterapiassa monta monta kertaa eikä ole sillain auttanut että huimaus poistuisi.. seuraavaksi varmaan fysiatrille että selviää kuinka pahassa kunnossa kaikki tuolla niskassa ym on.. ja minulla myös tosi huono ryhti istuessa, seistessä normaali :o

        Moi.
        Mulla on huimaus jatkunut n. 1,5 vuotta.Tutkittu on magneettikuvat on otettu ja 2/3 nikaman välissä on pullistuma.Jalat ja kädet välillä puutuu.Lihasnykinöitäkin tasasen tappavasti.Nyt alotan tammikuussa uudelleenkoulutuksen koska vanhaa ammattia huimaus haittaa valtavasti.
        Jotta katotaan nyt...


      • Heimo Huima
        haittaa työntekoa kirjoitti:

        MInulla on ollut monta vuotta huimausta, kaikin puolin tutkittu, ei ole muuta diaknoosia kuin niskat ja hartiat jumissa.
        Matala verenpaine myös siinä sitä onkin.
        Olen sairaslomalla kävelykin on epävarmaa, aamulla miettii josko konttaisi vc:n.

        Päivällä kävin taas fysikaalisessa ja joulua pitäis tehdä keljuttaa.niin vietävästi.

        Mikä on SI-nikama?

        Niin tuota minulla on ollut huimausjaksoja muutamia elämäni aikana, juuri nyt sellainen menossa, kokoajan vain maailma tuntuu huojuvan ja tämä alkaa jo hermostuttaa. Pari kertaa kokenut myös yöllisen asentohuimauskohtauksen. Mikä olisi se ensimmäinen paikka mistä haen apua? mihin kannattaa varata aika?


      • pirpi
        Heimo Huima kirjoitti:

        Niin tuota minulla on ollut huimausjaksoja muutamia elämäni aikana, juuri nyt sellainen menossa, kokoajan vain maailma tuntuu huojuvan ja tämä alkaa jo hermostuttaa. Pari kertaa kokenut myös yöllisen asentohuimauskohtauksen. Mikä olisi se ensimmäinen paikka mistä haen apua? mihin kannattaa varata aika?

        Kannattaa ottaa yhteyttä korvalääkäriin. Yleensä he tekevät tutkimuksia huimauksen syistä..


      • pää pyörällä
        Heimo Huima kirjoitti:

        Niin tuota minulla on ollut huimausjaksoja muutamia elämäni aikana, juuri nyt sellainen menossa, kokoajan vain maailma tuntuu huojuvan ja tämä alkaa jo hermostuttaa. Pari kertaa kokenut myös yöllisen asentohuimauskohtauksen. Mikä olisi se ensimmäinen paikka mistä haen apua? mihin kannattaa varata aika?

        moi!
        Mulla on myös esiintynyt silloin tällöin asentohuimausta, kävin korvalääkärissä ja hän neuvoi eräänlaiset jumppaohjeet, jotka tehdään 2x päivässä aamuin ja illoin. Olen saanut huimauksen pysymään aisoissa näillä ohjeilla. Huimaus saattaa uusia, mutta se menee jumppaamalla ohi eikä jää päälle.


      • huimauksen uhri
        Heimo Huima kirjoitti:

        Niin tuota minulla on ollut huimausjaksoja muutamia elämäni aikana, juuri nyt sellainen menossa, kokoajan vain maailma tuntuu huojuvan ja tämä alkaa jo hermostuttaa. Pari kertaa kokenut myös yöllisen asentohuimauskohtauksen. Mikä olisi se ensimmäinen paikka mistä haen apua? mihin kannattaa varata aika?

        Moikka,
        itellä ollu myös monia huimausjaksoja elämän aikana. Oon 20-vuotias muuten "perusterve" nuori nainen,mutta huimauskohtaukset alko about 10-vuotiaana.Silloin epäiltiin epilepsiaa ja kävin EEG:ssä, EKG:ssä ja magneettikuvauksessa, mut mitään poikkeavaa ei löytynyt. Päänsärky liittyi myös usein kohtauksiin. Kohtaukset alkoi ihan yhtäkkiä ja kestivät jopa useita päiviä,välillä vaimentuen, välillä voimistuen. Kohtausten aikana pääsin hädin tuskin vessaan,seinistä tukea ottaen ja syömään ei pystynyt, koska päässä pyöri niin kovin että oksennus tuli.Tässä tilanteessa voin vaan levätä sängyssä ja odottaa, että huimaus lieventyisi. Vähän vanhempana,noin yläaste-lukio -iässä kohtauksia ilmeni, mutta ne olivat hieman lievempiä, mutta rajoittivat silti normaalia elämää. Muutaman vuoden ajan kohtaukset pysyivät poissa (en käyttänyt mitään lääkkeitä enkä muitakaan hoitokeinoja), kunnes nyt ne ilmaantuivat taas, ihan yhtäkkiä kesken koulupäivän. Nukuin kunnon päikkärit ja oireet lieventyivät sen verran, että pääsin seuraavana päivänä kouluun. Oireet palasivat seuraavana iltana ja taas seuraavana päivänä selvisin kouluun. Muutaman päivän tämmönen huimausjakso kestää ja sit se hävii. Verenpaine ja hemoglobooni ovat ihan normaalit ja ens viikolla olis lääkärille aika. Pitää vaa toivoo et löytyis joku syy, mistä nää kohtaukset johtuu, koska nää rajottaa tosi paljon elämää.
        Tsemppii kaikille samast vaivast kärsiville!!


      • johanna1234567

        Minulla samoja oireita ja vaivoja.
        Mikä on tuo mainitsemasi nikama?


    • hoidettu

      Mulla oli myös huimausta, hengenahdistusta, sydämen muljahduksia ja "rytmihäiriöitä", korkeaa verenpainetta, jne.

      Ne johtuu juuri sitä kun lihakset ja nikamat on niskassa jumissa. Helpotusta sain naprapaatilta, mutta oireet ei poistunu kokonaan.

      Kunnes sitten... googleta "selkäsivut"

      • muilla näin

        ..kun nousee sängystä niin saa pitää kaksin käsin patjasta kiinni, vaikka kuinka taiten nousisi sama juttu aina.


      • Ronja_

        lisää tuosta miten sait pysyvän avun vaivaan? Googletin selkäkivusta mutta en löytänyt mitään erityistä :/


      • hoidettu
        Ronja_ kirjoitti:

        lisää tuosta miten sait pysyvän avun vaivaan? Googletin selkäkivusta mutta en löytänyt mitään erityistä :/

        Sanoin että googleta "selkäsivut".
        Sieltä löytyy tarinani ja monen muunkin tarinoita. Sekä tietoa, johon ei kyl kaikki usko...


      • Uusi elämä
        muilla näin kirjoitti:

        ..kun nousee sängystä niin saa pitää kaksin käsin patjasta kiinni, vaikka kuinka taiten nousisi sama juttu aina.

        Lue viestini jonka kirjoitin muutama minuutti sitten vastauksena jollekin..
        Ei enää huimaa!


    • Väsynyt ja pelokas

      Itselläni on ollut huimausta kans n.puoli vuotta, toisena päivänä enemmän ja toisena taas vähemmän. Olen myös ikäni kärsinyt niskavaivoista. Kävin fysikaalisessa 10 kertaa, mutta en oikein tiedä oliko siitä mitään apua. Minulle tehtiin myös purentakiskot, koska lääkäri sanoi että huimaus voi johtua myös purentaviasta, kiskojen jälkeen huimaus ehkä vähän vähentynyt. Ensimmäisen kerran kun kävin lääkärillä puhumassa huimauksesta ja pahasta olosta kun ei voinut syödä mitään, niin lääkäri olisi määrännyt minulle mielialalääkkeitä, silloin suutuin, pelokas ja väsynyt olen mut en mikään hullu.
      Sain myöhemmin lääkärin kirjoittamaan lähetteen neurologille (aika helmikuussa) haluan varmistua ettei päässäni ole mitään vikaa.
      Voimia sinulle ja kerro kuulumisia!

      • hoidettu

        Onko sulla todettu ns. "ristiinpurenta"?


      • Ronja_

        Juu mulle kanssa yritti toi viimeisen neurologi laittaa masennuslääkereseptin ja sanoi että "asia voi jopa hoitua pelkällä sillä!" ja suutuin siitä niin että se alkoi ihan ihmetellä miks olen kiukkunen, miksköhän. Onko se joku hiton ihme jos tällänen jatkuva huimaus masentaa ihmisen ku ihmisen. Mutta en kyllä ikimaailmassa usko että masennus häviää millään lääkkeellä,ei se häviä kun sillä et tää huimaus lakkaa. Ens viikolla meen fysiatrille, saa nähdä mitä se sanoo tästä mun niskasta. vaivat vaan jatkuu vaikka oon käyny fysioterapiassa noin 20 kertaa... :I


    • Maitai

      Oletteko katsoneet että millaisella tyynyllä nukutte, itselläni ei tyynyä saa olla pään alla lainkaan nukkuessani, varsinkaan selällä nukkuessani. Kyljelläni nukkuessani on mahdollisimman ohut antamassa lisätukea.
      Mikäli joku yö on ollut tyyny pään alla niin kyllä aamuisin tietää, just samoja oireita mitä tässä ketjussa on lueteltu. Meikäläinen ainakin saa tyynyllä "halvat humalat"

    • sussu

      Huimaus on mulle tuttu juttu jo 20 vuotta! Olen todella kärsinyt siittä. Ensin se alkoi tavallisella huimauksella ja päänsäryllä, jonka takia kävin monella lääkärillä.Sain kaikenlaisia diagnooseja. Eikä mikään auttanut. Sitten siihen alkoi tulla muita erinlaisia vaivoja, sydämentykytystä, rytmihäiriöitä.
      Tuli myös pelkotiloja kun olo oli niin karmea ja mitään syytä ei taudille löytynyt.Viimein olin jo niin väsynyt tähän tautiin että lääkärillä taas ollessani, lääkäri sanoi että hänestä tuntuu että tämä on paniikkihäiriö sillä kaikki oireet viittaavat siihen. Olin samaa mieltä, hän määräsi paroksetiini lääkkeen ja sen avulla olen parantunut täysin.Minun täytyi kärsiä kaikesta 20 vuotta ennenkuin normaali terveyskeskuslääkäri ehdotti tähän oikean lääkkeen. Sitä ennen olin käynyt monet kalliit yksityiset eikä mitään apua tullut.Tästä tulisi romaani jos kaiken alan tähän sepustaan. Mutta minulla on kuin uusi elämä tuon pienen tabun avulla josta ei ole mitään sivuvaikutuksia tullut muuta kuin normaali terve olo.Kirjoitelkaaa jos on jotain kysyttävää. Tää kyllä meni nyt paniikkihäiriö jutun puolelle mutta tähän kuulu jatkuva huimauksen ja epävarmuuden tunne esim. kävellessä.

      • Casey

        Mulla on ollut kanssa huimausta ja pääkipuu jo joku kolme vuotta.Kävin lääkärissäkin ja ne sano että tää johtuu niskojen kireydestä ja raudan puutteesta.sain särkylääkeitäkin.Lääkäri sano vielä että niskoja pitäis hieroa joten olen ajattelut mennä ammatti hierojalle.


      • ritalisa1

        Tässä näin 7v kirjoituksesi jälkeen kysyin tabusi nimeä????


      • mami 83

        Hei! Mulle on tehty nyt kaiken maailman tutkimukset eikä syytä huimaukseen ja muihin oireisiin löydetty. Olen sata varma että kyse on kans kohdallani paniikkihäiriöstä kun kirjoitit tuosta huimauksesta ja epävarmuuden tunteesta... ja välillä tuntuu et putoaa kymmenen senttiä lattian alapuolelle seistessä ja kävellessä. Todella rasittava vaiva joka haittaa koko elämää! Olisin kysynyt paljonko sulla lääkeannostus tuossa lääkkeessä josta sait avun? Ja kiitos kirjoituksestasi:)


    • 18052006

      Huomenta Sinulle ,

      Kuule et ole yksin huimauksesta kärsivä kaveri. Ikäsi ei selvinnyt ja liekö sillä mitään merkitystäkään. Haluan vain kertoa Sinulle, että olen -40 luvun lopun lapsia ja kärsinyt useita vuosia huimauksesta.
      Kaatuilen kotona, törmäilen ovenpieliin ja seiniin ja olen mustelmilla jatkuvasti.
      Normaalielämää huimaus todella häiritsee, en mielelläni lähde esim. kävelemään , kun kävely on kuin pahassa humalatilassa kaksi eteen ja yksi sivulle.
      Syytä ei vain löydy , niskahierontaa ja naprapatiaa olen kokeillut useita vuosia, rahaa palaa, mutta apua ei tule.
      Hämärässä liikkumisesta ei tule mitään.
      Sen havainnon olen kyllä itse tehnyt, mikäli pystyisi rentoutumaan täysin huimaus olisi vähäisempää.
      Enpä osaa muuta sanoa kuin jaksamista Sinulle, liiku kuitenkin, älä luovuta ja lihaskunto kyllä kannattaa yrittää säilyttää.
      Käytkö kuntosalilla , kokeile minusta siellä on paras olo.
      Kaunista kesää Sinulle.

      • Huuhkaja2000

        Minulla alkoi vähän yli viikko sitten huimauskohtaukset. Ne eivät ole samanlaisia kuin silloin, kun olen pyörtynyt esim. huonon olon tai alhaisen verensokerin vuoksi. Kohtaus on suunnilleen sekunnin kestävä pyörivä ja poissaoleva tunne, jonka aikana alkaa myös väsyttää. Olen lopettanut pikkuhiljaa, lääkärin ohjeiden mukaan serotoniinin syömisen ja ensin ajattelin kohtausten johtuvan siitä. Yksi yö en saanut unta, koska päätä särki progressiivisesti oikean silmän kohdalta, lopulta särky oli niin kovaa, että aloin itkeä. Minulla ei ole ollenkaan jäykät hartiat eikä niska. Joskus unen ja valvetilan rajalla kuulen ääniä ja olen myös heräillyt sellaiseen ääneen, joka tulee kun sähkölaitteiden kentät kohtaavat. Minulla on myös levottomat jalat.


    • andu84

      moi,et oo yksin ton vaivas kanssa vastaan sulle vasta nyt kun sain kynsiin ton jutun kun hain tietoa kanssa huimauksesta,mulla alko sama ongelma ku sulla 2kuukautta sitten ihan keskellä kirkastä päivää alko yhtä äkkiä oksetta ja sitten lähti jalat alta,kävin lääkärissä ja sain kauhean kasan lääkkeitä ja kuulemma tän huimauksen pitäs mennä ohi ihan viikossa.
      nyt oon ottanu lääkkeitä ja käyny fysioterapiassa ja mikään ei auta tuntuu vaan et olo pahenee päivä päivältä kohta missään ei enää voi liikkua!ja mikä parasta oon nyt käyny 3 eri lääkärillä ja kaikki sanoo ihan omat diaknoosit tähän tautiin!mietin monesti että mitähän kaikkea kauheaa tässä ehtii tapahtua enneku saan se oikean lääkityksen ja saan oikeaa hoitoa...nimittäin mullakin tää rajottaa elämää on joutunu jäämään koulusta ja töistä pois ja koko mun elämä on ihan sekasin muut mennnä viipottaa ulkona ja mä joudun istuu sisällä ku ei voi mennä tommosella helteellä ulos=(kirjottakaa muutkin tänne teijän kokemuksii ois kiva tietää miten muut on selvinny tästä huimauksesta?????

      • Hui

        Minua on huimannut jo monta vuotta. Voi tulla pari kertaa päivässä ja kestää n. sekunnin ja välillä voi olla ettei tule koko päivänä. mutta on todellakin vaan tollasia äkillisiä kohtauksia. Lääkärissä en ole käynyt enkä puhunut oikeen kenellekään siitä kun olen ajatellut että ei se mitään vakavaa ole. Nyt luin tosta että voi johtua niskan/selänlihaksista. minulla todellakin on niska jäykkänä ja muutenki rutisee ja natisee. hierojalle olis tarkotus mennä tässä lähiaikoina. Toivottavasti lähtee huimaukset pois samalla kun pitäis talvella inttiin lähtee ni ei olis kovin kivaa jos siellä huimailis.


      • Veka
        Hui kirjoitti:

        Minua on huimannut jo monta vuotta. Voi tulla pari kertaa päivässä ja kestää n. sekunnin ja välillä voi olla ettei tule koko päivänä. mutta on todellakin vaan tollasia äkillisiä kohtauksia. Lääkärissä en ole käynyt enkä puhunut oikeen kenellekään siitä kun olen ajatellut että ei se mitään vakavaa ole. Nyt luin tosta että voi johtua niskan/selänlihaksista. minulla todellakin on niska jäykkänä ja muutenki rutisee ja natisee. hierojalle olis tarkotus mennä tässä lähiaikoina. Toivottavasti lähtee huimaukset pois samalla kun pitäis talvella inttiin lähtee ni ei olis kovin kivaa jos siellä huimailis.

        ”Kokenut kaikki tietää, vaivainen kaiken kokee.”

        Inttiin paremmassa kunnossa. Menepä lääkäriin, vaikka ei se aina sielläkään selviä, sanoo tässä kolmessaz sodassa mukana ollut miekkonen. Tällainen oire ei tahdo saada nimeä, että lääkäri voisi korjata. Kastamattomia tautejakaan ei noin vain parannella. Voitto, Sulo, Oiva, Armas, Tarmo.. ei sovi

        Kysäisenpä kokemusta omaavilta, onko kenelläkään Menieren taudin jälkitilana ilmaantunut uutta huimaustyyppiä, jolle eivät korvalääkäri ja neurologikaan löydä nimeä.

        Olen 81-vuotias vireä mies, sairastanut 22 eri sairautta (8 ihotautia samana yhtenä ryhmänä, samoin huimaukset, joita paria, kolmea tyyppiä). Vain 6 kroonista sairautta on jäänyt jäljelle. Menierentauti kohtaukset jatkuivat 25 vuoden ajan, mutta loppuivat neljä vuotta sitten. Noin kaksi vuotta sitten ilmaantui tämä hankala tuntematon. Kohtaus tulee äkillisesti, ja niin, että on heti saatava tuki, kun ympäristö tuntuu liukuvan alta. Näkökentässä vasen puoli on vakaampi ja oikealla havainto on aluksi melkoinen sekamelska. Pahoinvointia ei esiinny. Tasapainoa on mahdoton saavuttaa seisten ja perin tukalaa on istuessakin. Joskus ilmenee vertikaalinen nystagmus ja katto nayttää liukuvan ylhäältä alas. Kipuja ei esiinny missään. Neurofysiologinen tutkimus osoitti sensomotorisen multineuropatian jalkojen alueella, etenkin vasemmalla jo 18 vuotta sitten ja toisessa mittauksessa 2 vuotta sitten, mutta vain hieman pahentuneena. Neurologisissa kokeissa ilmeni myös tämä sairaus vuosi sitten. Pään magneettikuvauksessa ei ilmennyt mitään selvää poikkeamaa normaalista ikääntyvän aivostosta. Aikaisemmin esiintyii asennon huteruutta, jonka neurologi katsoi olevan ’hyvänlaatuista asentohuimausta’. Kohtaukset olivat aluksi harvinaisia, mutta nyt on jo vajaan viikon kuluessa tullut rajuna kolme kertaa.

        Kun tämä huimaustyyppi alkoi, kaksi vuotta sitten, arvelin, että jospa se johtuukin kalkkihipuista ja benzodiazepiinien vääristämä havainto ilmenisi tässä muodossa. Olin käyttänyt hyvin vähän Dormicum-unilääkettä ja Diapamia juuri ennen ensimmäisiä kohtauksia. Lopetin niiden käytön ja aloin (INTERNET-ohjeen mukaan) heitellä kehoani vuoteen reunalla istuen 20 kertaa suunnassa oikea-vasen. Hyvänlaatuisen piti parantua kahdessa viikossa, mutta, kun se jatkui, jatkoin vielä samaa keinutusta. Ja katso, huimaus hävisi puoleksitoista vuodeksi kokonaan.


        Ennakko-oire Menieren taudissa oli selvä: ensin värähteli näkykentässä pieni alue, sitten alkoi tuntua lievää pahoinvointia, ja sängyssä maatessa nystagmus löi vasemmalta oikealle, katto näytti liukuvan siten. Noin puolen tunnin kuluttua alkoi raju pahoinvointi. Stemetil-suppo helpotti jonkin verran,. kun päivänkin oksensi tyhjällä vatsalla. Yli sata kohtausta kaikkiaan sain kokea, usein kuukauden välein esiintyvinä. Menieren tauti oli vain vasemmassa korvassani, joka kuuroutui täysin. Kerran tai kahdesti tuli vuoden verran taukoa ja tauti näytti hävinneen. Lopetin Beta-sercin käytön, ja taas alettiin sama kohtauksin jono.

        Harvinainen näyttää olevan tapaus, mutta jospa joku tietäisikin, mikä on syy ja miten se parannetaan. Mikään huuhaa ei minuun tepsi, kun olen kokemusperäisen tieteen ponteva edustaja (peräti proffa) ja lähestyn vain totuuden jumalatarta, häntä joka uinuu abstraktin avaruuden jääkylmässä sylissä.

        Tervehtien Veikko

        .


      • Sissi
        Veka kirjoitti:

        ”Kokenut kaikki tietää, vaivainen kaiken kokee.”

        Inttiin paremmassa kunnossa. Menepä lääkäriin, vaikka ei se aina sielläkään selviä, sanoo tässä kolmessaz sodassa mukana ollut miekkonen. Tällainen oire ei tahdo saada nimeä, että lääkäri voisi korjata. Kastamattomia tautejakaan ei noin vain parannella. Voitto, Sulo, Oiva, Armas, Tarmo.. ei sovi

        Kysäisenpä kokemusta omaavilta, onko kenelläkään Menieren taudin jälkitilana ilmaantunut uutta huimaustyyppiä, jolle eivät korvalääkäri ja neurologikaan löydä nimeä.

        Olen 81-vuotias vireä mies, sairastanut 22 eri sairautta (8 ihotautia samana yhtenä ryhmänä, samoin huimaukset, joita paria, kolmea tyyppiä). Vain 6 kroonista sairautta on jäänyt jäljelle. Menierentauti kohtaukset jatkuivat 25 vuoden ajan, mutta loppuivat neljä vuotta sitten. Noin kaksi vuotta sitten ilmaantui tämä hankala tuntematon. Kohtaus tulee äkillisesti, ja niin, että on heti saatava tuki, kun ympäristö tuntuu liukuvan alta. Näkökentässä vasen puoli on vakaampi ja oikealla havainto on aluksi melkoinen sekamelska. Pahoinvointia ei esiinny. Tasapainoa on mahdoton saavuttaa seisten ja perin tukalaa on istuessakin. Joskus ilmenee vertikaalinen nystagmus ja katto nayttää liukuvan ylhäältä alas. Kipuja ei esiinny missään. Neurofysiologinen tutkimus osoitti sensomotorisen multineuropatian jalkojen alueella, etenkin vasemmalla jo 18 vuotta sitten ja toisessa mittauksessa 2 vuotta sitten, mutta vain hieman pahentuneena. Neurologisissa kokeissa ilmeni myös tämä sairaus vuosi sitten. Pään magneettikuvauksessa ei ilmennyt mitään selvää poikkeamaa normaalista ikääntyvän aivostosta. Aikaisemmin esiintyii asennon huteruutta, jonka neurologi katsoi olevan ’hyvänlaatuista asentohuimausta’. Kohtaukset olivat aluksi harvinaisia, mutta nyt on jo vajaan viikon kuluessa tullut rajuna kolme kertaa.

        Kun tämä huimaustyyppi alkoi, kaksi vuotta sitten, arvelin, että jospa se johtuukin kalkkihipuista ja benzodiazepiinien vääristämä havainto ilmenisi tässä muodossa. Olin käyttänyt hyvin vähän Dormicum-unilääkettä ja Diapamia juuri ennen ensimmäisiä kohtauksia. Lopetin niiden käytön ja aloin (INTERNET-ohjeen mukaan) heitellä kehoani vuoteen reunalla istuen 20 kertaa suunnassa oikea-vasen. Hyvänlaatuisen piti parantua kahdessa viikossa, mutta, kun se jatkui, jatkoin vielä samaa keinutusta. Ja katso, huimaus hävisi puoleksitoista vuodeksi kokonaan.


        Ennakko-oire Menieren taudissa oli selvä: ensin värähteli näkykentässä pieni alue, sitten alkoi tuntua lievää pahoinvointia, ja sängyssä maatessa nystagmus löi vasemmalta oikealle, katto näytti liukuvan siten. Noin puolen tunnin kuluttua alkoi raju pahoinvointi. Stemetil-suppo helpotti jonkin verran,. kun päivänkin oksensi tyhjällä vatsalla. Yli sata kohtausta kaikkiaan sain kokea, usein kuukauden välein esiintyvinä. Menieren tauti oli vain vasemmassa korvassani, joka kuuroutui täysin. Kerran tai kahdesti tuli vuoden verran taukoa ja tauti näytti hävinneen. Lopetin Beta-sercin käytön, ja taas alettiin sama kohtauksin jono.

        Harvinainen näyttää olevan tapaus, mutta jospa joku tietäisikin, mikä on syy ja miten se parannetaan. Mikään huuhaa ei minuun tepsi, kun olen kokemusperäisen tieteen ponteva edustaja (peräti proffa) ja lähestyn vain totuuden jumalatarta, häntä joka uinuu abstraktin avaruuden jääkylmässä sylissä.

        Tervehtien Veikko

        .

        Hei Veka,
        kirjoitita oivan viestin. Raporttihan se oli. Mielenkiintoinen kuin mikä. Olisin kysynyt miten nykyään voit, onko huimaus helpottanut?

        Isälläni alkoi myös huimaustunteet. aika yhtäkkiä. terveellä miehellä. Tai siis omasta mielestään terveellä, onhan noita kroonisia sairauksia yhtä monta kuin sulla (laskentatavasta riippuen).
        Eniten ihmetyttää häntä itseäänkin, että kun missään ei ole mitään pahempia kipuja, on vain tuota huimausta ettei meinaa pystyssä pysyä. Eikä mitään löydy, virallisesti.

        Menieren tautia epäilty, mutta ei vahvistusta vielä siitäkään.

        Kerro mitä kuuluu ja miten voit.


      • yks Menierikko
        Veka kirjoitti:

        ”Kokenut kaikki tietää, vaivainen kaiken kokee.”

        Inttiin paremmassa kunnossa. Menepä lääkäriin, vaikka ei se aina sielläkään selviä, sanoo tässä kolmessaz sodassa mukana ollut miekkonen. Tällainen oire ei tahdo saada nimeä, että lääkäri voisi korjata. Kastamattomia tautejakaan ei noin vain parannella. Voitto, Sulo, Oiva, Armas, Tarmo.. ei sovi

        Kysäisenpä kokemusta omaavilta, onko kenelläkään Menieren taudin jälkitilana ilmaantunut uutta huimaustyyppiä, jolle eivät korvalääkäri ja neurologikaan löydä nimeä.

        Olen 81-vuotias vireä mies, sairastanut 22 eri sairautta (8 ihotautia samana yhtenä ryhmänä, samoin huimaukset, joita paria, kolmea tyyppiä). Vain 6 kroonista sairautta on jäänyt jäljelle. Menierentauti kohtaukset jatkuivat 25 vuoden ajan, mutta loppuivat neljä vuotta sitten. Noin kaksi vuotta sitten ilmaantui tämä hankala tuntematon. Kohtaus tulee äkillisesti, ja niin, että on heti saatava tuki, kun ympäristö tuntuu liukuvan alta. Näkökentässä vasen puoli on vakaampi ja oikealla havainto on aluksi melkoinen sekamelska. Pahoinvointia ei esiinny. Tasapainoa on mahdoton saavuttaa seisten ja perin tukalaa on istuessakin. Joskus ilmenee vertikaalinen nystagmus ja katto nayttää liukuvan ylhäältä alas. Kipuja ei esiinny missään. Neurofysiologinen tutkimus osoitti sensomotorisen multineuropatian jalkojen alueella, etenkin vasemmalla jo 18 vuotta sitten ja toisessa mittauksessa 2 vuotta sitten, mutta vain hieman pahentuneena. Neurologisissa kokeissa ilmeni myös tämä sairaus vuosi sitten. Pään magneettikuvauksessa ei ilmennyt mitään selvää poikkeamaa normaalista ikääntyvän aivostosta. Aikaisemmin esiintyii asennon huteruutta, jonka neurologi katsoi olevan ’hyvänlaatuista asentohuimausta’. Kohtaukset olivat aluksi harvinaisia, mutta nyt on jo vajaan viikon kuluessa tullut rajuna kolme kertaa.

        Kun tämä huimaustyyppi alkoi, kaksi vuotta sitten, arvelin, että jospa se johtuukin kalkkihipuista ja benzodiazepiinien vääristämä havainto ilmenisi tässä muodossa. Olin käyttänyt hyvin vähän Dormicum-unilääkettä ja Diapamia juuri ennen ensimmäisiä kohtauksia. Lopetin niiden käytön ja aloin (INTERNET-ohjeen mukaan) heitellä kehoani vuoteen reunalla istuen 20 kertaa suunnassa oikea-vasen. Hyvänlaatuisen piti parantua kahdessa viikossa, mutta, kun se jatkui, jatkoin vielä samaa keinutusta. Ja katso, huimaus hävisi puoleksitoista vuodeksi kokonaan.


        Ennakko-oire Menieren taudissa oli selvä: ensin värähteli näkykentässä pieni alue, sitten alkoi tuntua lievää pahoinvointia, ja sängyssä maatessa nystagmus löi vasemmalta oikealle, katto näytti liukuvan siten. Noin puolen tunnin kuluttua alkoi raju pahoinvointi. Stemetil-suppo helpotti jonkin verran,. kun päivänkin oksensi tyhjällä vatsalla. Yli sata kohtausta kaikkiaan sain kokea, usein kuukauden välein esiintyvinä. Menieren tauti oli vain vasemmassa korvassani, joka kuuroutui täysin. Kerran tai kahdesti tuli vuoden verran taukoa ja tauti näytti hävinneen. Lopetin Beta-sercin käytön, ja taas alettiin sama kohtauksin jono.

        Harvinainen näyttää olevan tapaus, mutta jospa joku tietäisikin, mikä on syy ja miten se parannetaan. Mikään huuhaa ei minuun tepsi, kun olen kokemusperäisen tieteen ponteva edustaja (peräti proffa) ja lähestyn vain totuuden jumalatarta, häntä joka uinuu abstraktin avaruuden jääkylmässä sylissä.

        Tervehtien Veikko

        .

        Kiertohuimauskohtaukset ovat hyvin voimakkaita ja yleisiä. Liikkuminen on mahdotonta, mutta huimaus voi hieman helpottua makuuasennossa. Usein kohtaus päättyy oksentamiseen. Kohtauksia voi ilmaantua myös nukkuessa. Vuosien varrella kiertohuimauskohtaukset poistuvat. Myöhemmin esiintyy nopeita tasapainon menetyskohtauksia ( Tumarkinin). Tavallisesti kaloriset kokeet ovat normaalit noin 40 %:la, jopa 10 vuoden kuluttua. (Karma 1999, 85.) http://opetus.stadia.fi/Mote/kasikirja/huimaustutkimukset.html


    • Omppu

      Hei! Sulla on aika pahan laatuista huimausta. Mä huomasin tänään, kun olin tullut uimasta, että mua huimasi ja jouduin pitämään kaveristani kiinni. Semmoinen voi johtua siitäkin, että olen vähentänyt syömistäni, koska yritän laihduttaa painonvartijoissa. Hyvää jatkoa sinulle ja toivottavasti pääset eroon huimauksestasi ja mäkin pääsen. Rakkain terveisin Omppu.

    • maiski

      Mulla alkoivat huimauskohtaukset noin neljä viikkoa sitten. Aamusta asti pieni huimaus vaivasi ja se paheni yleensä iltapäiväksi. Silloin yökkäilin enkä pystynyt seisomaan ilman tukea. Joinain päivinä huimausta oli vähemmän, joinain enemmän. Nyt on ollut melko rauhallista viikon verran. Lisäoireina ovat käsien ja jalkojen (toisinaan erittäin voimakas) pistely.

      Kiropraktikko sanoi, että tämä kaikki voi johtua siitä, että selkärankani on yläselästä virheasennossa. Tanssiharrastukseni ansiosta hartiaseutuni ei ole jumissa ja ryhtini on ulkoisesti hyvä, mutta jotain siellä selässä on kuulemma vinossa. Viiden kiropraktikkokäynnin jälkeen venyvyyteni on parantunut huomattavasti ja lonkkaongelmani on hävinnyt, mutta huimauksesta en ole päässyt tyystin eroon.

      No, juttu jatkuu vielä.

      Minua puri punkki kesäkuun alussa. Kävin pureman takia lääkärissä, sillä minulle tuli borrelioosioireita (lukuunottamatta punaista ihottumaa pureman ympärillä, tulee n.50%lle): lihassärkyä, kurkkukipua, päänsärkyä - ihan sellaisia flunssaoireita. Ajattelin pelaavani varman päälle vaikka vähän vainoharhaisenakin... Lääkäri antoi silloin antibiootit.

      Nyt elokuussa menin huimauksen takia kiropraktikon lisäksi lääkäriin, sillä säikähdin jatkuvaa pahoinvointia ja yllättäen tullutta raajojen pistelyä. Kun lääkäri sai tietää punkinpuremasta, hän lähetti minut neurologille. Nyt tässä odottelen selkäydinnestenäytteiden tuloksia. Huimausoireet eivät viittaa millään tavalla avoikasvaimeen tai sisäkorvantulehdukseen (vai mikä se nyt onkaan) tai niska-/hartiaseudun jäykkyyteen, mutta ei se välttämättä ole borrelioosiakaan. "Joskus vain huimaa" sanoi neurologi.

      Toivon totisesti, että huimaukseni syynä on yläselkä eikä borrelioosi. Tällä hetkellä minulla on taas kurkkukipua ja päänsärkyä ylenpalttista valoherkkyyttä (silmät saattavat alkaa vuotaa pilviselläkin säällä - ennen en ole sellaista kokenut). Ehkä se on vain syysflunssaa. Olen vain vähän vauhkona, kun olen käynyt lukemassa netistä löytyviä kauhukertomuksia borrelioosista. "Jos sinulla on vatsa kipeä ja oksennat tai sinulla ovat pää ja kurkku kipeitä tai sinulla on mitä tahansa muita oireita, se saattaa olla borrelioosia"..

      • aino tuulikki

        minulla alkaa huimaus kun,menen saunan jälkeen uimaan, oksetta ja pyöryttää. onko kellään tälläisttä kokemustta


    • lukenut

      En lukenut kaikkia viestejä/vastauksia tähän alkuperäiseen kysymykseen, mutta en voi olla kirjoittamatta kuitenkaan. Ehkä joku toinenkin on kirjoittanut samasta asiasta.

      CANDIDA on vaiva, jota lääkärit usein eivät epäile laatiessaan diagnoosia huimauksesta kärsiville.

      Candida, eli hiivasieni kehossa (=suolistossa) aiheuttaa huimausta. Potilaitten, jotka ovat saaneet sen diagnoosin ja hoitaneet pois hiivasienensä, on usein epäilty sairaastavan MS:iä.

      Candida- potilaat ovat kertoneet, että he olivat saanet osaksensa epäilyjä olevansa juovuksissa, koska käynnistänsä tuli niin hapuileva ja epävarma huimauksen vuoksi. Candida- potilaiden kertomuksen mukaan heillä on kuitenkin ollut vaikeuksia saada ymmärrystä lääkäreitten taholta, ja siis ovatkin saaneet pitkäaikaisesti kärsiä tästä vaivastaan.

      Onhan olemassa tehokkaista hiivasienilääkkeitä, joita annetaan ulkoisiin hiivasienitylehduksiin, kuten jalka- ja kynsisieneen, suun ja alapään hiivasienitulehduksiin. Sisäisen hiivasienen (sairaalloinen) runsas lisääntyminen, jota ei näe ulospäin, on vaikeampi diagnosoida joten se jää hoitamatta.

      Hiivasientä on kehossa aina, mutta se voi lisääntyä esim. sairauksien vaikutuksesta, kun ihminen on kovin heikossa kunnossa, esim. kovin vanhat ihmiset, jotka pitkäaikaisesti ovat sairasvuoteella. Virheellinen ruokavalio ja myös stressi voivat vaikuttaa hiivasienen lisääntymiseen.

    • RitaL

      Mulla on ollut nyt huimausta marraskuusta asti.Päätä myös särkee ja olo on joka päivä aika huono. Hierontaa on otettu ja osteopaatilla olen käynyt 4 kertaa.Kuitenkin lääkärit vaan sanoo että olet jumissa vaikken kyllä enään oikein jaksa uskoa. Urheilu pelottaa kun tuntuu että jalat lähtee alta. Kai tässä täytyy kohta psykiatrille varata aikaa kun luulosairaaksi epäillään. Olen 24 vuotias ja kyllä ikävää on kärsiä tästä kun ei saa varmaa tietoa mikä on.Magneetti kuvaan sain lähetteen mutta joudun sen maksamaan itse eli kallista touhua tämä on...kai se sitten joskus helpottaa...toivotaan!

      • MIIInä

        mua on kanssa huimannut 2,5 vuotta. ei mitään syytä. nyt on ollut 3 päivää niin heikko olo että oksettaa, huimaa, heikottaa ym... tuntuu että olis tulossa joku mahatauti, mut ei... huimaus on minulla koko aikaista eikä siihen auta mikään, tää on todella kamalaa!!!


      • huimuri

        mene googleen ja etsi tapani rahkon sivut. korva-, nenä- ja kurkkutautien erik.lääkäri ja dosentti. Kärsin itse 14 vuotta tod. pahasta huimauksesta, kunnes kävin rahkon vastaan otolla tampereen operonissa (yksityinen)ja tällä hetkellä pystyn elämään melkkein normaalia elämää. ennen rahkoa on tullut hypättyä vaikka kuinka monella erik. lääkärillä. suosittelen!


      • Huippaus
        huimuri kirjoitti:

        mene googleen ja etsi tapani rahkon sivut. korva-, nenä- ja kurkkutautien erik.lääkäri ja dosentti. Kärsin itse 14 vuotta tod. pahasta huimauksesta, kunnes kävin rahkon vastaan otolla tampereen operonissa (yksityinen)ja tällä hetkellä pystyn elämään melkkein normaalia elämää. ennen rahkoa on tullut hypättyä vaikka kuinka monella erik. lääkärillä. suosittelen!

        Toivottavasti löydän oikean henkilön joka kävi Tapani Rahkon luona,voisitko kertoa mitä tutkimuksia hän teki,vähän pelottaa,aion mennä sinne


    • kyllästynyt...

      Tuntui kuin lukisi omaa tekstiään. Tosin minulla vaiva ei ole vielä niin paha ettenkö pystyisi tekemään itse asioita. Tähän mennessä olen pystynyt elämään suht koht normaalia elämään, mutta viime aikoina huimaus on alkanut olla niin pahaa etten pysty viettämään aikaa kavereiden kanssa kun koko ajan huimaa ja ihmiset alkavat kiinnittämään siihen huomiota. Minua ei myöskään ole tähän mennessä pystytty mitenkään auttamaan ja tuntuu ettei kukaan edes välitä. Lääkäreitä ei tunnu kiinnostavan selvittä mikä minua todella vaivaa vaan he tyytyvät toteamaan että "luultavasti", "erittäin todennäköistä", "näin sen täytyy olla". Hieronta ja venyttely antoivat pientä helpotusta, mutta nyt oireet ovat palanneet entistä pahempina takaisin. Olisi hienoa jos joku tässä maassa osaisi auttaa minua. 2 vuotta oon joutunu kestämään tätä paskaa ilman että kukaan on osannu auttaa mua. Huomenna meinaan mennä taas lääkärille ja toivon että ehkäpä tällä kertaa joku osaisi auttaa minua.

      • diooji

        heippa sulle samanlaista oireistoa on mullakin lääkäreis on juostu ,kuulin fysiatri markku turusesta että hän hoitaa huimaus potilaita lpr,kotkassa, hämeenlinnassa ,kouvolassa.käyppä katoossa google markku turunen pitäs löytyy...asiaa jatkoi sulle...


      • diooji

        moi se olikin google dislocatio prolongata markku turunen käy lukees sieltä ,,,,,


      • mimm3

        Hei! Onko sinulla muita oireita kuin tuo huimaus? Itsekkin olen kärsinyt huimauksesta kohta vuoden.... On todellakin kiusallinen ja masentava vaiva!


    • oli melko

      vanha, mutta kirjotetaan kuitenkin. Mulla huimaus alkoi ensimmäisen kerran 9 vuotta sitten. Näitä vakavampia jaksoja on tullut nyt neljä kertaa. Oon aika herkkä ihminen ja pelkään paljon kaiken laista. Ekoilla kerroilla pelkäsin sairastavani joitain kamalia tauteja, kuten aivokasvainta tai MS-tautia. Nyt tämä vaan yksinkertaisesti masentaa ja saa aikaan paniikkituntemuksia. Pyörtynyt en koskaan ole, mutta epävakaa tunne on kamala. Hissiä, liukuportaita, lentokonetta ja laivaa vältän käyttämästä, koska tämä epävakaa tunne lisääntyy niiden vuoksi.
      Minullekkin fysioterapeutti sanoi jonkun niskanikaman olevan löysä. Osaispa vaan lääkäritkin kertoa mikä oikeasti vaivaa. Tuntuu, että tulee hulluksi tämän kanssa.

      • Mauna

        Huimausoireeni eivät ole kiertävää, hyvänlaatuista asentohuimausta vaan epämääräistä jatkuvaa liikettä. Kesällä työpaikkalekuri lähetti tutkittuaan aivopaineet tms. fysioterapiaan ja työpisteeni ergonomia tarkastettiin. Oireet lievenivät ja hävisivät kokonaan, kun lopetin kesätyöni päätteen ääressä. Nyt marraskuussa oireet palasivat huomattavasti voimallisempina: kävellessä tuli välillä tunne, kuin olisi pomppulinnassa ja mikäli kävelyn lopetti äkisti, tuntui kuin olisi ollut laivassa. Sain hoitoa akupunktion muodossa, ja hoitojen välissä sellaiset jätettävät nastat hartiaseudulle, joita ei kyllä huomannut arjessa. Heti ensimmäisellä kerralla huimaus hävisi. Fiilistelin kuitenkin liian aikaisin, sillä huimaus palasi, kun nastat poistettiin seuraavalla kerralla. Tässä vaiheessa hakeuduin myös fysioterapiaan, jossa päätettiin kokeilla nk. voice massagea, jossa hierotaan äänentuoton lihaksia. Epäilivät, että toukokuussa revityt 4 viisaudenhammasta olisivat muuttaneet purentaani, ja jumiuttaneet leukalihakset, jotka ovat kuulema hyvin lähellä korvan tasapainokeskusta. Keinuminen saatiin pois, mutta kallonpohjaan liittyvä lihasjännitys on vielä jättänyt epämääräisiä tuntemuksia. Nyt olen täällä, koska akupunktiohoidon päätyttyä yhä jatkuva voice massage ei enää ajakaan asiaansa, koska olen huomannut lievien keinuntafiilisten palanneen. Alan todella ymmärtää ihmisiä, jotka masentuvat tämän vuoksi. Onko muilla niskaperäinen jännitys aiheuttanut nimenomaan keinuntaa ja oletteko saaneet mistään hoitomuodosta pysyvää apua??


    • kokemusta on

      Tervehdys!Joo minulla oli myös jatkuva huimaus,ja kävin kaikki mahdolliset neurologiset tutkimukset,hierojat myös koska niskan lihakset olivat kuulemma kuin viulunkielet.Kärsin vaivasta pari vuotta,kunnes tuli vastaan lääkäri joka tajusi mitata verenpaineen,joka oli siinä vaiheessa tähtitieteellinen ja minä kolmekymppinen.Sain heti verenpainelääkkeet ja viikossa huimaus oli hävinnyt.Ihme oli että vielä elin koska voin niin huonosti.Hoidin verenpaineen liikunnalla,laihduttamalla ja syömällä oikein.Mutta jos tulee vähänkään huimausta niin otan ver.pain.mittarin esille!Sille lääkärille olen ikuisesti velkaa,hän osasi hommansa.

      • TORSTAI ON TOIVOA TÄYNNÄ

        Hei!
        Mua on reilu puoli vuotta huimannut.Se tulee ennalta arvaamatta,kestää muutaman sekunnin,ihmeellinen epävarmuuden tunne.Olen käynyt neurologilla,kiropraktikolla,korvaläärärillä ja asentohuimauslääkärillä.Mitään ei ole löydetty.Muuta oiretta ei ole kuin tuo ikävä huimaus,joka häiritsee joka päiväistä elämää.Kaikki mahdolliset verikokeetkin on otettu,veriarvot on hyvät.Hierojalla olen käynyt,mutta sieltäkään ei apuaNyt ensi viikolla menen neurologille uudestaan.Kaularanka ja niskat kuvattiin viime viikolla,niistä ilmeni skolioosia oikealle ja lordoosi auennut.Magneettikuvat päästä on otettu,siellä ei onneksi mitään löytynyt.Onko kenelläkään vastaavaa et huimaa päivitäin??


      • ihan joku vaan
        TORSTAI ON TOIVOA TÄYNNÄ kirjoitti:

        Hei!
        Mua on reilu puoli vuotta huimannut.Se tulee ennalta arvaamatta,kestää muutaman sekunnin,ihmeellinen epävarmuuden tunne.Olen käynyt neurologilla,kiropraktikolla,korvaläärärillä ja asentohuimauslääkärillä.Mitään ei ole löydetty.Muuta oiretta ei ole kuin tuo ikävä huimaus,joka häiritsee joka päiväistä elämää.Kaikki mahdolliset verikokeetkin on otettu,veriarvot on hyvät.Hierojalla olen käynyt,mutta sieltäkään ei apuaNyt ensi viikolla menen neurologille uudestaan.Kaularanka ja niskat kuvattiin viime viikolla,niistä ilmeni skolioosia oikealle ja lordoosi auennut.Magneettikuvat päästä on otettu,siellä ei onneksi mitään löytynyt.Onko kenelläkään vastaavaa et huimaa päivitäin??

        moi vaan!
        mulla alkoi tää huimailu apaut 2-3 päivää sitten. heräsin yöllä siihen että päässä pyöri ihan älyttömästi. piti oikeen istua vähän aikaa sängyllä ja keskittyä johonkin pisteeseen huoneessa että sain sen loppumaan.
        nytkin tätä kirjoittaessa on vähäistä huimausta havaittavissa.
        mielenkiintoiseksi tilanteen tekee se että aloitin Visinen (silmätipat) käytön juuri edellisenä päivänä kuin huimaus alkoi. sattumaa? sitä en teidä vielä. nyt kuitenkin huimaa niin pirusti ja päätin olla käyttämättä pari päivää noita silmätippoja.
        muuten en ole lääkärissä vielä käynyt mutta pakko kai sitä on mennä.
        huimaus ei ainakaan toistaiseksi haittaa normaalia elämää. ärsyttävää se kyllä on...


      • mie@
        TORSTAI ON TOIVOA TÄYNNÄ kirjoitti:

        Hei!
        Mua on reilu puoli vuotta huimannut.Se tulee ennalta arvaamatta,kestää muutaman sekunnin,ihmeellinen epävarmuuden tunne.Olen käynyt neurologilla,kiropraktikolla,korvaläärärillä ja asentohuimauslääkärillä.Mitään ei ole löydetty.Muuta oiretta ei ole kuin tuo ikävä huimaus,joka häiritsee joka päiväistä elämää.Kaikki mahdolliset verikokeetkin on otettu,veriarvot on hyvät.Hierojalla olen käynyt,mutta sieltäkään ei apuaNyt ensi viikolla menen neurologille uudestaan.Kaularanka ja niskat kuvattiin viime viikolla,niistä ilmeni skolioosia oikealle ja lordoosi auennut.Magneettikuvat päästä on otettu,siellä ei onneksi mitään löytynyt.Onko kenelläkään vastaavaa et huimaa päivitäin??

        Minua on huimannut viime toukokuusta lähtien eli about 10 kuukautta. Minua huimaa siis koko ajan, heti siitä kun aamulla herään, aina iltaan saakka. Alkuun kävin terveyskeskuslääkärillä useaan otteeseen, koska kukaan ei oikein halunnut ottaa asiaa vakavasti.
        Sain fysioterapiaan lähetteen ja sielläkin olen käynyt varmaan parikymmentä kertaa. Siitä on yleensä apu vain päiväksi tai pariksi.
        Nyt olen sitten käynyt keskussairaalassa pari kertaa fysiatrisella osastolla, minulle on tehty tasapainotestit ja sydänkäyrätkin on tarkistettu. Eikä mistään löydy mitään. Kaikki mahdolliset vähänkin aiheeseen tulevat verikokeet on otettu, eikä nekään ole kertonut yhtään mitään.
        Lääkärit olivat jo sitä mieltä, että se on paniikkihäiriötä, mutta itse en oikein siihen usko, koska minulla ei ole minkäänlaisia kohtauksia. Olen kokeillut lääkitystä paniikkihäiriön hoitoon, mutta ne lääkkeet tekevät olostani vielä pahemman.
        Tällä hetkellä käytän masennuslääkkeitä, koska lääkärin mielestä olen masentunut. Lääkkeistä ei oikeastaan ole ollut muuta apua, kuin se, että saan nukutuksi öissä.
        Parin viikon päästä pääsen pään magneettikuvaukseen ja myöhemmin neurologille. Jos sieltäkään puolelta ei löydy mitään niin alan olla aika epätoivoinen. Olen piakkoin tutkittu päästä varpaisiin eikä mistään löydy mitään vikaa. Toivottavasti sinun oireilu saadaan nopeasti selville ja päästään hoitamaan...


      • pipeta
        mie@ kirjoitti:

        Minua on huimannut viime toukokuusta lähtien eli about 10 kuukautta. Minua huimaa siis koko ajan, heti siitä kun aamulla herään, aina iltaan saakka. Alkuun kävin terveyskeskuslääkärillä useaan otteeseen, koska kukaan ei oikein halunnut ottaa asiaa vakavasti.
        Sain fysioterapiaan lähetteen ja sielläkin olen käynyt varmaan parikymmentä kertaa. Siitä on yleensä apu vain päiväksi tai pariksi.
        Nyt olen sitten käynyt keskussairaalassa pari kertaa fysiatrisella osastolla, minulle on tehty tasapainotestit ja sydänkäyrätkin on tarkistettu. Eikä mistään löydy mitään. Kaikki mahdolliset vähänkin aiheeseen tulevat verikokeet on otettu, eikä nekään ole kertonut yhtään mitään.
        Lääkärit olivat jo sitä mieltä, että se on paniikkihäiriötä, mutta itse en oikein siihen usko, koska minulla ei ole minkäänlaisia kohtauksia. Olen kokeillut lääkitystä paniikkihäiriön hoitoon, mutta ne lääkkeet tekevät olostani vielä pahemman.
        Tällä hetkellä käytän masennuslääkkeitä, koska lääkärin mielestä olen masentunut. Lääkkeistä ei oikeastaan ole ollut muuta apua, kuin se, että saan nukutuksi öissä.
        Parin viikon päästä pääsen pään magneettikuvaukseen ja myöhemmin neurologille. Jos sieltäkään puolelta ei löydy mitään niin alan olla aika epätoivoinen. Olen piakkoin tutkittu päästä varpaisiin eikä mistään löydy mitään vikaa. Toivottavasti sinun oireilu saadaan nopeasti selville ja päästään hoitamaan...

        Hei!Minulla on kans jokapäiväistä huimausta ollut nyt 3kk ja siihen liittyy nopeaa pulssia hikoilukohtauksia varsinkin aamuisin.Minut on kans tutkittu päästä varpaisiin ja mitään ei löytyny.määrättiin paniikkihäiriölääkkeet mutta ne vaan pahentaa oloa(jos mahdollista).Minulla huimaus vaikuttaa kaikkeen välillä saan kontata wc.hen ja muutenki kotoa lähteminen varsinki yksin on mahdotonta.Oletko sinä saanut ollenkaan apua vaivaasi?selvisikö magneettikuvista mitään hälyttävää?Tämä on oikeesti niin masentava sairaus
        tämä huimaus ja et pysty elämään normaalia elämää
        Liittykö tai liittyykö sinun huimaukseen muuta?huimaako sua myös istuallaan ja makuullaan?Toivon sydämmeni pohjasta että oot jo parantunu ja kiitos jos voit minulle vastata=)kaikkea hyvää


      • sardelli
        pipeta kirjoitti:

        Hei!Minulla on kans jokapäiväistä huimausta ollut nyt 3kk ja siihen liittyy nopeaa pulssia hikoilukohtauksia varsinkin aamuisin.Minut on kans tutkittu päästä varpaisiin ja mitään ei löytyny.määrättiin paniikkihäiriölääkkeet mutta ne vaan pahentaa oloa(jos mahdollista).Minulla huimaus vaikuttaa kaikkeen välillä saan kontata wc.hen ja muutenki kotoa lähteminen varsinki yksin on mahdotonta.Oletko sinä saanut ollenkaan apua vaivaasi?selvisikö magneettikuvista mitään hälyttävää?Tämä on oikeesti niin masentava sairaus
        tämä huimaus ja et pysty elämään normaalia elämää
        Liittykö tai liittyykö sinun huimaukseen muuta?huimaako sua myös istuallaan ja makuullaan?Toivon sydämmeni pohjasta että oot jo parantunu ja kiitos jos voit minulle vastata=)kaikkea hyvää

        Moikka!
        Täällä kärsitty reilu 3 vuotta huimauksesta yms... Alussa en uskaltanut lähteä ulos edes roskia viemään, konttasin vessaan ja keittiöön, pelotti niin pirusti. Juoksin lääkäriltä toiselle, kiropraktikko, korvaklinikalla tehtiin kaikki testit, epäiltiin menieren tautia, pään magneettikuvaukset, neurologi, sydänfilmi yms.. en taida edes muistaa kaikkea. No, lopputulos oli ahdistuneisuushäiriö lievällä masennuksella, mausteeksi paniikkihäiriö. Aloitettiin masennuslääkitys jonka pureminen kesti monta kuukautta, alussa oireet pahenivat. Olen käynyt 2 vuotta terapiassa, joskus parempi olo ja joskus huonompi, nyt kolme viikkoa taas heittänyt päässä niin että tulee väkisinkin erinäiset sairaudet mieleen, henki ei kulje... Tiedän sisimmässäni että oireet johtuvat "itsestäni" mutta pelkään edelleen. Huimaus lannistaa, masentaa, ja ainakin minä ajattelen pahinta.. Käyn töissä ja tapaan ystäviäni mutta tahtoisin eroon tästä huonosta olosta.


      • Uusi elämä
        sardelli kirjoitti:

        Moikka!
        Täällä kärsitty reilu 3 vuotta huimauksesta yms... Alussa en uskaltanut lähteä ulos edes roskia viemään, konttasin vessaan ja keittiöön, pelotti niin pirusti. Juoksin lääkäriltä toiselle, kiropraktikko, korvaklinikalla tehtiin kaikki testit, epäiltiin menieren tautia, pään magneettikuvaukset, neurologi, sydänfilmi yms.. en taida edes muistaa kaikkea. No, lopputulos oli ahdistuneisuushäiriö lievällä masennuksella, mausteeksi paniikkihäiriö. Aloitettiin masennuslääkitys jonka pureminen kesti monta kuukautta, alussa oireet pahenivat. Olen käynyt 2 vuotta terapiassa, joskus parempi olo ja joskus huonompi, nyt kolme viikkoa taas heittänyt päässä niin että tulee väkisinkin erinäiset sairaudet mieleen, henki ei kulje... Tiedän sisimmässäni että oireet johtuvat "itsestäni" mutta pelkään edelleen. Huimaus lannistaa, masentaa, ja ainakin minä ajattelen pahinta.. Käyn töissä ja tapaan ystäviäni mutta tahtoisin eroon tästä huonosta olosta.

        Kuin omia vaivojani lukisin vähän lievemmässä muodossa. Kävin Dosentti Tapani Rahkon luona Tampereella, sieltä apu löytyi, huimaukseen ja lisäksi moneen muuhun vaivaan. Ja vain asentohoidolla, ei siis lääkkeitä!
        "hyvänlaatuinen asentohuimaus, joka johtuu kaarikäytävän ärtymisestä, sinne joutuneista kudosjyväsistä." Täytyy vaan tehdä testi jotta tiedetään missä kaarikäytävissä sakkaa on. Tämä on tärkeää jotta hoidetaan oikeaa puolta.
        Siis vika on korvassa ei "korvien välissä". Viimeisessä Viva Terveys lehdessä on mielenkiintoinen artikkeli. Rahkolla on e-mail johon häneen voi ottaa yhteyttä.
        SUOSITTELEN!


      • Sardelli
        Uusi elämä kirjoitti:

        Kuin omia vaivojani lukisin vähän lievemmässä muodossa. Kävin Dosentti Tapani Rahkon luona Tampereella, sieltä apu löytyi, huimaukseen ja lisäksi moneen muuhun vaivaan. Ja vain asentohoidolla, ei siis lääkkeitä!
        "hyvänlaatuinen asentohuimaus, joka johtuu kaarikäytävän ärtymisestä, sinne joutuneista kudosjyväsistä." Täytyy vaan tehdä testi jotta tiedetään missä kaarikäytävissä sakkaa on. Tämä on tärkeää jotta hoidetaan oikeaa puolta.
        Siis vika on korvassa ei "korvien välissä". Viimeisessä Viva Terveys lehdessä on mielenkiintoinen artikkeli. Rahkolla on e-mail johon häneen voi ottaa yhteyttä.
        SUOSITTELEN!

        Kiitos vinkistä! En muista kirjoitinko edelliseen tekstiin että kävin alussa korvaklinikalla kaikennäköisissä testeissä koska epäilivät alussa että vika on korvissa, sieltä ei kuitenkaan löytynyt mitään viitteitä että huimaus johtuisi siitä.. Tai Menieren tautia ehdottivat johon söin pari viikkoa lääkkeitäkin! Olen lukenut aika paljon asentohuimauksesta ja (ikävä kyllä) oireet eivät sovi minun "taudinkuvaan" Mutta kiitos yrityksestä ja hyvää kevättä :)


      • mie@
        pipeta kirjoitti:

        Hei!Minulla on kans jokapäiväistä huimausta ollut nyt 3kk ja siihen liittyy nopeaa pulssia hikoilukohtauksia varsinkin aamuisin.Minut on kans tutkittu päästä varpaisiin ja mitään ei löytyny.määrättiin paniikkihäiriölääkkeet mutta ne vaan pahentaa oloa(jos mahdollista).Minulla huimaus vaikuttaa kaikkeen välillä saan kontata wc.hen ja muutenki kotoa lähteminen varsinki yksin on mahdotonta.Oletko sinä saanut ollenkaan apua vaivaasi?selvisikö magneettikuvista mitään hälyttävää?Tämä on oikeesti niin masentava sairaus
        tämä huimaus ja et pysty elämään normaalia elämää
        Liittykö tai liittyykö sinun huimaukseen muuta?huimaako sua myös istuallaan ja makuullaan?Toivon sydämmeni pohjasta että oot jo parantunu ja kiitos jos voit minulle vastata=)kaikkea hyvää

        ...mutta ei se ole mihinkään helpottanut. Välillä on toki parempia päiviä ja sit toisinaan taas huonompia. Minut on varmaankin nyt virallisesti sitten tutkittu päästä varpaisiin... on otettu selkäydinnäytteet sun muut. kävin jopa silmälääkärillä, mutta ei mistään ole löytynyt mitään. Tietyllä tavalla olen helpottunut ettei mitään vakavaa ole löytynyt, mutta toisaalta olen jo niin kypsä näihin oloihin, että olisin valmis ottamaan vastaan tiedon jostain vakavammastakin sairaudesta..
        Minua vaan mietityttää tuossa asentohuimauksessa, kun kaikki puhuu että sitä ilmenee istualtaan tai makuultaan, mutta minulla huimaus on pahimmillaan kun seison..
        Yritän kyllä joka päivä potkia itseäni takapuolelle että pääsisin elämässä eteenpäin... Jotenkuten pystyn elämään normaalia elämää... tiettyjä juttuja olen jättänyt pois, kuten autolla ajamisen, mutta ehkä sitäkin pystyn vielä joskus tekemään...
        Olis kiva kuulla jos jollakin olis sellanen onnellisempi tarina kerrottavana... mistä apua ja minkälaista apua...? Ja tarviiko olla miljonääri että saa sitä tarpeellista apua...kuitenkin 10 kuukautta kävin omt-fysioterapiassa melkein viikottain, eikä siitä sitten löytynyt sitä lopullista helpotusta...
        Kuitenkin nämä tekstit luettuani tajusin, etten ole ainoa ihminen joka kärsii tästä vaivasta... eli en voi siis olla ihan täysin hullu!?!


      • pipeta
        mie@ kirjoitti:

        ...mutta ei se ole mihinkään helpottanut. Välillä on toki parempia päiviä ja sit toisinaan taas huonompia. Minut on varmaankin nyt virallisesti sitten tutkittu päästä varpaisiin... on otettu selkäydinnäytteet sun muut. kävin jopa silmälääkärillä, mutta ei mistään ole löytynyt mitään. Tietyllä tavalla olen helpottunut ettei mitään vakavaa ole löytynyt, mutta toisaalta olen jo niin kypsä näihin oloihin, että olisin valmis ottamaan vastaan tiedon jostain vakavammastakin sairaudesta..
        Minua vaan mietityttää tuossa asentohuimauksessa, kun kaikki puhuu että sitä ilmenee istualtaan tai makuultaan, mutta minulla huimaus on pahimmillaan kun seison..
        Yritän kyllä joka päivä potkia itseäni takapuolelle että pääsisin elämässä eteenpäin... Jotenkuten pystyn elämään normaalia elämää... tiettyjä juttuja olen jättänyt pois, kuten autolla ajamisen, mutta ehkä sitäkin pystyn vielä joskus tekemään...
        Olis kiva kuulla jos jollakin olis sellanen onnellisempi tarina kerrottavana... mistä apua ja minkälaista apua...? Ja tarviiko olla miljonääri että saa sitä tarpeellista apua...kuitenkin 10 kuukautta kävin omt-fysioterapiassa melkein viikottain, eikä siitä sitten löytynyt sitä lopullista helpotusta...
        Kuitenkin nämä tekstit luettuani tajusin, etten ole ainoa ihminen joka kärsii tästä vaivasta... eli en voi siis olla ihan täysin hullu!?!

        hei!Luin viestisi ja pakko oli kirjoittaa sillä olen saanut apua oireisiini.Menin yksityiselle lääkärille tosi ihana lääkäri löytyi.Kerroin kaikki vaivani eli huimausta just seisaltaan ei ole asentohuimausta,rytmihäiriöt,hikoilu sekä palelu minutkin tutkittu päästä varpaisiin kaikki inhottavatkin tutkimukset tehty eikä tulosta,mutta tämä kyseinen lääkäri fysiatri tiesi mikä minua vaivaa diagnoosi oli autonomisen hermoston yliaktivaatio sain siihen lääkkeen cipralex 5 mg olen syönyt nyt lääkettä n.puolitoista kuukautta ja huimus on kokonaan jäänyt pois=)myös muut oireet helpottanut huomattavasti lääkäri sanoi että 4kk syön lääkettä niin oireet katoaa kokonaan en voinut uskoa että kukaan osaa minua auttaa,itsekkin toivoin välillä jopa kuolemaa sillä olo oli aivan hirveä mutta nyt pystyn jo elämään suht normaalisti=)olisiko sinulla kyse samasta taudista on kuulemma yleinen varsinkin nuorilla naisilla ja miehilläkin mutta tk lääkärit eivät ymmärrä tästä sairaudesta mitään.olisi ihana jos sinäkin saisit avun tuolla lääkkeellä ei ole mitään sivuvaikutuksia eikä lääkkeen syönti rajoita tai vaaranna terveyttä.menehhään käymään yksityisellä maksaa enemmän mutta on taatusti sen arvoista=)iloista kesän jatkoa sinulle kirjoitellaan!!!=)


      • mie@
        pipeta kirjoitti:

        hei!Luin viestisi ja pakko oli kirjoittaa sillä olen saanut apua oireisiini.Menin yksityiselle lääkärille tosi ihana lääkäri löytyi.Kerroin kaikki vaivani eli huimausta just seisaltaan ei ole asentohuimausta,rytmihäiriöt,hikoilu sekä palelu minutkin tutkittu päästä varpaisiin kaikki inhottavatkin tutkimukset tehty eikä tulosta,mutta tämä kyseinen lääkäri fysiatri tiesi mikä minua vaivaa diagnoosi oli autonomisen hermoston yliaktivaatio sain siihen lääkkeen cipralex 5 mg olen syönyt nyt lääkettä n.puolitoista kuukautta ja huimus on kokonaan jäänyt pois=)myös muut oireet helpottanut huomattavasti lääkäri sanoi että 4kk syön lääkettä niin oireet katoaa kokonaan en voinut uskoa että kukaan osaa minua auttaa,itsekkin toivoin välillä jopa kuolemaa sillä olo oli aivan hirveä mutta nyt pystyn jo elämään suht normaalisti=)olisiko sinulla kyse samasta taudista on kuulemma yleinen varsinkin nuorilla naisilla ja miehilläkin mutta tk lääkärit eivät ymmärrä tästä sairaudesta mitään.olisi ihana jos sinäkin saisit avun tuolla lääkkeellä ei ole mitään sivuvaikutuksia eikä lääkkeen syönti rajoita tai vaaranna terveyttä.menehhään käymään yksityisellä maksaa enemmän mutta on taatusti sen arvoista=)iloista kesän jatkoa sinulle kirjoitellaan!!!=)

        Haluaisin tietää, joko olet lopettanut lääkkeen syömisen? Jos olet onko oireet tulleet takaisin vai ovatko ne hävinneet kokonaan? Viikko sitten kävin yksityisellä fysiatrilla ja viikon päästä on uusi aika. Hän tilaa kaikilta minun entisiltä lääkäreiltä tähän huimaukseen liittyvät tutkimustulokset...ahistaa, jos sieltä tulee taas se sama vastaus: "en minä pysty sinua auttamaan".. kai se on helppoa pistää nämä miun oireet psyykkisten oireiden piikkiin...hullu mikä hullu ja silleen... ahdistaa myös lukea näiltä keskustelupalstoilta, miten jotkut kertoo, että heillä huimaus on jatkunu jo vuosia...toivoisin että syy ja hoitokeino löydettäis äkkiä...


      • piia
        mie@ kirjoitti:

        Haluaisin tietää, joko olet lopettanut lääkkeen syömisen? Jos olet onko oireet tulleet takaisin vai ovatko ne hävinneet kokonaan? Viikko sitten kävin yksityisellä fysiatrilla ja viikon päästä on uusi aika. Hän tilaa kaikilta minun entisiltä lääkäreiltä tähän huimaukseen liittyvät tutkimustulokset...ahistaa, jos sieltä tulee taas se sama vastaus: "en minä pysty sinua auttamaan".. kai se on helppoa pistää nämä miun oireet psyykkisten oireiden piikkiin...hullu mikä hullu ja silleen... ahdistaa myös lukea näiltä keskustelupalstoilta, miten jotkut kertoo, että heillä huimaus on jatkunu jo vuosia...toivoisin että syy ja hoitokeino löydettäis äkkiä...

        Heissan!En ole vielä lopettanut lääkkeen syömistä,mutta olemme laittaneet annostuksen puoleen tablettiin päivässä.En olisi itsekkään uskonut kolme kk sitten että edes olen enää elossa kolmen kk päästä.Mutta onneksi olen ja elän suht normaalia elämää olen päässyt jatkamaan opintoja=)Minun lääkäri sanoi että on hyvin tärkeää noudattaa ohjeita lääkkeen lopetuksessa ja jos toimin oikeen oireiden ei pitäisi palata=)se on kyl semmonen asia jota itse vielä pelkään.kerrotko hieman millaisia oireita sinulla on?onko muuta kuin huimausta?minulla oli oireita päästä varpaisiin ja ihan kauheita just niin et luulin et kuolen ja ramppasin melkein vuoden tutkimuksissa ja testeissä eri lääkäreillä ja diaknoosi oli olet täysin terve.Sitte löysin tämän ihanan fysiatrin joka kirjaimellisesti pelasti mun hengen osasi heti antaa oikean lääkkeen oikealla annostuksella ja oireet alkoi helpottaa muutamassa päivässä=)kahden viikon jälkeen olin kuin uusi ihminen ja nyt 3 kk jälkeen melkein parantunut täysin=)eli minulla oli autonomisen hermoston yliaktivaatio sehän on psyykkinen sairaus mutta et silti missään nimessä mikään hullu ole ja sairaus paranee oikealla lääkityksellä=)toivottavasti kaikki selviää sinun kohdalla=)olisi mukava vaihtaa kuulumisia ja voit kysyä minulta jos jokin askarruttaa autan parhaani mukaan=)


      • mie@
        piia kirjoitti:

        Heissan!En ole vielä lopettanut lääkkeen syömistä,mutta olemme laittaneet annostuksen puoleen tablettiin päivässä.En olisi itsekkään uskonut kolme kk sitten että edes olen enää elossa kolmen kk päästä.Mutta onneksi olen ja elän suht normaalia elämää olen päässyt jatkamaan opintoja=)Minun lääkäri sanoi että on hyvin tärkeää noudattaa ohjeita lääkkeen lopetuksessa ja jos toimin oikeen oireiden ei pitäisi palata=)se on kyl semmonen asia jota itse vielä pelkään.kerrotko hieman millaisia oireita sinulla on?onko muuta kuin huimausta?minulla oli oireita päästä varpaisiin ja ihan kauheita just niin et luulin et kuolen ja ramppasin melkein vuoden tutkimuksissa ja testeissä eri lääkäreillä ja diaknoosi oli olet täysin terve.Sitte löysin tämän ihanan fysiatrin joka kirjaimellisesti pelasti mun hengen osasi heti antaa oikean lääkkeen oikealla annostuksella ja oireet alkoi helpottaa muutamassa päivässä=)kahden viikon jälkeen olin kuin uusi ihminen ja nyt 3 kk jälkeen melkein parantunut täysin=)eli minulla oli autonomisen hermoston yliaktivaatio sehän on psyykkinen sairaus mutta et silti missään nimessä mikään hullu ole ja sairaus paranee oikealla lääkityksellä=)toivottavasti kaikki selviää sinun kohdalla=)olisi mukava vaihtaa kuulumisia ja voit kysyä minulta jos jokin askarruttaa autan parhaani mukaan=)

        Todellakin nää miun oireet on kans ollu kaikkea mahdollista taivaan ja maan väliltä... uusimpana on tullu "rytmihäiriöt" eli yhtä äkkiä sydän alkaa hakkaamaan tuhatta ja sataa ja sitten se menee ohi about 10 sekunnin päästä. Huomenna olis taas uusi aika yksityiselle fysiatrille... ahistaa, jännittää, ketuttaa.. tuntuu että opiskelut menee ihan penkin alle, ku ei pysty kunnolla keskittymään...mutta jospa huomenna sais jostain langasta kiinni...hope so...


      • anneli
        mie@ kirjoitti:

        Minua on huimannut viime toukokuusta lähtien eli about 10 kuukautta. Minua huimaa siis koko ajan, heti siitä kun aamulla herään, aina iltaan saakka. Alkuun kävin terveyskeskuslääkärillä useaan otteeseen, koska kukaan ei oikein halunnut ottaa asiaa vakavasti.
        Sain fysioterapiaan lähetteen ja sielläkin olen käynyt varmaan parikymmentä kertaa. Siitä on yleensä apu vain päiväksi tai pariksi.
        Nyt olen sitten käynyt keskussairaalassa pari kertaa fysiatrisella osastolla, minulle on tehty tasapainotestit ja sydänkäyrätkin on tarkistettu. Eikä mistään löydy mitään. Kaikki mahdolliset vähänkin aiheeseen tulevat verikokeet on otettu, eikä nekään ole kertonut yhtään mitään.
        Lääkärit olivat jo sitä mieltä, että se on paniikkihäiriötä, mutta itse en oikein siihen usko, koska minulla ei ole minkäänlaisia kohtauksia. Olen kokeillut lääkitystä paniikkihäiriön hoitoon, mutta ne lääkkeet tekevät olostani vielä pahemman.
        Tällä hetkellä käytän masennuslääkkeitä, koska lääkärin mielestä olen masentunut. Lääkkeistä ei oikeastaan ole ollut muuta apua, kuin se, että saan nukutuksi öissä.
        Parin viikon päästä pääsen pään magneettikuvaukseen ja myöhemmin neurologille. Jos sieltäkään puolelta ei löydy mitään niin alan olla aika epätoivoinen. Olen piakkoin tutkittu päästä varpaisiin eikä mistään löydy mitään vikaa. Toivottavasti sinun oireilu saadaan nopeasti selville ja päästään hoitamaan...

        joo mullaki tätä samaa ollaa kohtalotovereit otaha yhteyt [email protected]


    • Ainakin jossain tapauksissa
    • Nainen 35v

      Mulla on ollut huimausta, viime lokakuusta asti eli 8 kk, liike on keinuvaa ja tulee koska tahtoo, korvani on tutkittu, sokerirasitus, sydänfilmit, punkkikoe ja pääni on kuvattu, testeja on tehty tosi paljon. 2 viikkoa sitten aloitin sepram kuurin, ja nämä viikot ovat olleet aivan järkyttäviä, välillä luulen että nyt tuli lähtö, eilen kävin sitten taas lääkärillä ja hän sanoi että tälläiset tuntemukset ovat aivan normaaleja. kuurista on apua vasta n. 2-4 viikon kuluttua. huimausta ei ole nyt ollut, ja toiveikkaana odottelen että tästä olisi jotain hyötyä.

    • Valter

      10,

    • Paramon

      4,

    • Zaxar

      5,

    • Proxor

      9,

    • Gurij

      2,

    • Natalya

      7,

    • Iosif

      6,

    • Natan

      5,

    • Gavriil

      9,

    • Garri

      10,

    • Benedikt

      4,

    • Bronislava

      3,

    • Natan

      7,

    • Lajma

      4,

    • Gella

      9,

    • Yerika

      8,

    • Bronislav

      4,

    • Illarion

      10,

    • Aleksej

      4,

    • Yerika

      2,

    • Heloutar

      Ihan samanlaista oli minulla opiskeluaikana. Jossain vaiheessa huimaus tuli lähes jokapäiväiseksi. Kävin hieronnassa, akupunktiossa, fysikaalisessa ja ties missä hoidoissa. Helpottivathan ne hetkeksi, mutta ei niistä ollut pitkäaikaista apua. Kuvittelin jo aivokasvainta ja muita vakavia sairauksia. Koko aika meni oman olotilan tarkkailuun ja kyllähän sen tietää, mitä siinä käy. Aina oli olevinaan huono ja omituinen olo. Pelko vain lisäsi huonoa olotilaa ja ruokki sitä. Olin aikamoisessa oravanpyörässä tämän asian kanssa. KUNNES jo toivosta luopuneena ja apua enää odottamatta kävin naprapaatin pakeilla. Olo koheni heti ensimmäisen käsittelyn jälkeen. Hieronnat eivätkä muut vastaavat auta, jos ongelma on nikamissa. Etsipäs kotipaikkakunnaltasi naprapaatti tai kiropraktikkko, josko sinäkin saisit avun nikamien käsittelystä. Oma apu on tietysti se paras apu sen jälkeen, kun huimauksen akuuttivaihe on voitettu. Säännöllinen niskajumppa ja venyttely kuuluvatkin tätä nykyä viikko-ohjelmaani.

    • Veniamin

      9,

    • Yerika

      2,

    • Anfisa

      10, amaranthamra ymj,

    • Anfisa

      10, amaranthamra ymj,

    • Anfisa

      10, amaranthamra ymj,

    • Lada

      8,

    • Modest

      10,

    • Evgeniya

      6,

    • Rudolf

      3,

    • Glafira

      9,

    • Kazimir

      9, granny big tits 264,

    • Roksana

      2,

    • Antonina

      8,

    • Antonina

      2,

    • Velor

      10,

    • Zaxar

      7,

    • Vesta

      3,

    • Dominika

      4,

    • Veniamin

      8, pizda colada =D,

    • Mixail

      4,

    • Artemij

      8,

    • Osip

      3,

    • Oles

      10,

    • Yelvira

      2,

    • Vsevolod

      10,

    • Lyubov

      5,

    • Zaxar

      1,

    • Grigorij

      1,

    • Rudolf

      3,

    • Modest

      2,

    • Moisej

      2,

    • Osip

      4, adult ult xlndzj,

    • Neonila

      4,

    • Boris

      5,

    • Makar

      2,

    • Bronislav

      7,

    • Ignat

      9,

    • Antonina

      10,

    • Alevtina

      6, strapon >:),

    • Lev

      6,

    • Gella

      7,

    • Sofya

      9,

    • Lev

      5,

    • Vladislav

      9,

    • Klavdiya

      8,

    • Nazarij

      10,

    • Valeriya

      6, c

    • Yelza

      6,

    • Sofya

      7,

    • Nazarij

      1,

    • Mixail

      7,

    • Fyodor

      9,

    • Grigorij

      10,

    • Yelza

      10,

    • Genrietta

      6, lesbian anal virgins 078,

    • Anastasiya

      3, asian kung-fu generation :-PP,

    • Grigorij

      6, bogdanov 93893,

    • Zinovij

      4, shemale :-]]],

    • Stanislav

      5,

    • Klavdiya

      8,

    • Viktoriya

      2,

    • Afanasij

      2,

    • Valeriya

      4, babich %]],

    • Liliya

      4,

    • Valeriya

      8,

    • Bogdana

      3,

    • Lyubomir

      1,

    • Natan

      9,

    • Proxor

      9,

    • Mirdza

      4,

    • Gertruda

      9,

    • Nazarij

      5,

    • Proxor

      10,

    • Filipp

      1,

    • Klim

      1,

    • Nison

      8, sitemap exz,

    • Veniamin

      5,

    • Afanasij

      8,

    • Vitalina

      9,

    • Moisej

      9,

    • Veniamin

      5,

    • Alevtina

      9, sitemap bfhn,

    • Kazimir

      10,

    • Mirdza

      1,

    • Valeriya

      10, xxx 8[[,

    • Pyotr

      2,

    • Garri

      9,

    • Xristina

      6,

    • Mixail

      6,

    • Evgeniya

      5, xxx 8-[[,

    • Vitalina

      8,

    • Ruslan

      4,

    • Dmitrii

      10,

    • Yerika

      5,

    • Agnessa

      7,

    • Naum

      8,

    • Kazimir

      9,

    • Vitalij

      4,

    • YEduard

      5,

    • Aleksej

      7,

    • spindizzeeh

      Täällähän on paljon vastailtu :D Mutta joo, itsekkin olen huimausta kokenut...

      Ensimmäiset asiat mitä itselläni tulee mieleen ovat niskan ja hartioiden jumiutuminen, joka voi mahdollisesti haitata verenkiertoa aivoihin. Ei mitään vaarallista mutta voi olla todella ärsyttävää. Kanattaa fysioterapeutille hakeutua.

      • mikähän lienee

        Noniin kansalaiset.. ketkä kaikki ootte kokenu tätä huimausta ja pyörtymisen tunnetta ja todella voimakkaana niin antakaapa nyt kaikki vinkit millä sen saa poies? n.3 vuotta kärsinyt ja on kuvautettu päätä ja niskaa ja sydäntä ja keuhkoja ja syöty toistakymmentä eri lääkettä ilman tuloksetta.. tuntuu että pahenee vain päivä päivältä.
        Neurologilla oon käyny, psykiatrillla oon käyny, n.7eri yksityistä lääkäriä (voi olla enemmänkin) ja 3v terkkarissa ravaamista. (3eri lääkäriä oma lääkäri) Olo on enemmänkin että "kroppa pettää alta" kuin huimaus.. toistaiseksi ei ole lähtenyt jalat vielä alta mutta 112 on kyllä ollut näpytettynä valmiina puhelimeen jos tipahdan.. ei ole vielä tarvinnut soittaa. Mahdollista addisonin tautiin? tai cushingiin?... vai meneekö jo liioitteluksi? Mikään vaan ei tunnu auttavan... kaikki verikokeet tähän mennessä normaalit. Ainoa mitä löytynyt on maksa-arvot ylhäällä ja rytmihäiriöitä/lisälyöntejä.. en tunne niitä mutta näkyivät ekg:ssä.. ultrassa kaikki oli kunnossa. Ja dogaan n. kerran viikossa ja liikun suht ok eli nuo maksaan liittyvät ovat varmaan lääkkeistä kiinni, kun joutuu syömään bentsoja jokapäivä.


    • perluskoni

      Itselläni on viime vuosien aikana muutaman kerran ollut sellainen tunne, että päässä heittää, on outo olo, huimaa. Nyt sitä on alkanut tulla melko tiheästi, myös pahoinvointi saattaa iskeä aivan yllättäen vailla mitään erityistä syytäkään aina. Sitä tosin on ehkä harvemmin kuin tätä huimausta.
      Epäilen syyksi niskan ja selän ongelmia. Ei ne jumissa kyllä yleensä ole, mutta toinen jalkani on lyhyempi kuin toinen ja luulen, että se voi jotenkin vaikuttaa sitten näihinkin ongelmiin asennon kautta. Korotuslappua olen nyt alkanut käyttää kengissä, tosin siinäkin meni monta vuotta ennen kuin ymmärsin sellaisen hankkia (fysioterapeutti huomautti jo viitisen vuotta sitten, että sitä pitäisi käyttää jatkuvasti päivittäin). Tämä huimaus alkaa vain turhauttaa! Lääkäriinkään en viitsisi hakeutua, koska tuntuu ettei ne siellä ota tosissaan. Lähes kaikki epämääräiset oireet on yleensä kuitattu mielenterveysongelmiksi ihan vain siitä syystä, että olen joskus vuosia sitten käynyt psykologilla stressin ja ahdistuksen takia (joita minulla ei siis enää pitkään aikaan ole ollut!) Turhauttava tilanne.

      No, olen nyt päättänyt yrittää vahvistaa noita selän lihaksia jumpalla ja venyttelemällä. Kai tuota liikuntaa voisi enemmänkin harrastaa, kuin satunnaisesti silloin tällöin. Jos tämä ei ala auttaa, niin sitten kai se täytyy mennä sinne arvauskeskukseen kyselemään, mikä voisi olla vialla.

    • ihajokuvaa

      Minulla taas voi tulla iha yhtääkkiä sellane heikko olo ja tunne ett pyörtyy mutta en ole pyörtynyt kertaakaan, tämä kyseinen juttu on tapahtunut mulle 3 kertaa ja noin 6kk välein tai 4kk

    • moi,minulla kestänyt kohta 7kk jokapäiväistä huimausta,se on sellaista epämiellyttävää että kävely tuntuu raskaalta ja huteralta,että ei jaksa tehä mitään ja pelko että pyörtyy ja kuolee. verenpaine on kohillaan.mutta ylipainoa on .ja verenpaine lääkitys kunnossa. kaikki verikokeet otettu ja ekg ei löytynyt mitään .

    • Einari ...

      Ronja ja kumppanit. Ruvekkaapa syömään puolukkaa,niin alakaa "pönttö" asettuu ja pääsette elämisen makkuun...

    • Chica latina87

      Mikähän mulla sitten huimaus kestäny jo 5 päivää ja samalla koko ajan huono olo, ei saa syödyksi kunnolla ja pierettää ja röyhtäyttää koko ajan argh menee kohta hermo

    • ure78
    • Pikejo

      Täällä yksi ihan samanlaisen, vaivan kanssa kamppailut 3- kuukautta. On kuvattu pää, korvalääkärissä kävin, verikokeita otettu ja mitään ei löydy. Huimaus on ollut nyt kuukauden niin kovaa, etten ole käynyt missään, en uskalla lähteä yksin ulos, kun kerran olen pyörtynyt kadulle, veivät ambulansilla sairaalaan, siellä tutkittiin ja pois päästettiin, löytymättä mitään.
      En ole niskaani vielä kuvauttanut tai tarkistuttanut ei ole tullut mieleenikään, että se voisi sieltä johtua. (mutta hyvä tietää)
      Ensiviikolla menen tarkempiin korva tutkimuksiin, jos sieltä ei löydy mitään, täytyy pyytää lähetettä "niskan" tarksitukseen.
      Minulta on 13- vuotta sitten leikattu aivokasvain, alkaa todellakin pelottamaan tämä huimaus. Kokemusta on neurologista, aikoinaan hän nauroi minulle ja sanoi, että mene sauvakävelylle, kyllä sillä hartia- ja pää vaivat paranevat, mutta eivät parantuneet, ennen kasvaimen poistoa.
      .

    • Keinuja39

      Ihan kuin omaa tekstiä lukisi! Mulla alkoi huimaus maaliskuun alussa aivan yhtäkkiä. Olin lasten kanssa luistelemassa ja yhtäkkiä rupesi maailma heittämään ympäri jaloista meni voima ja sydän rupesi hakkaamaan. Hyvä että pääsin kentältä kotia.
      Sen jälkeen kuukauden päästä sama toistui. Kävin lääkärissä samana iltana,jossa ekg,verikokeet,keuhkokuvat etc. Vaiva ollut siitä lähtieän läsnä - välillä vähemmin välillä enemmin.
      Kesäkuun puolessavälissä kävin risteilyllä Tukholmassa ja laiva keinutti aivan vietävästi. Sen jälkeen kuukauden verran elämä ollut yhtä helvettiä. Päivystyksessä käyty ja itsellä noita samoja oireita: sydän hakkaa,muljahtelee jne jne jne. Sisätautilääkäri diagnosoi hyvänlaatuisen asentohuimauksen kallistustestissä tulleen silmävärveen johdosta ja kävellessä silmät kiinni vietti vahvasti vasemmalle.
      Korvapkl menossa tämän kuun lopulla ja TODELLA toivon,että sieltä saan jotain apua. Niskat ja selkä totaalijumissa atk-työn takia, kädet puutuu ja niitä pistelee.
      Tuntuu,että hulluksi olen tulossa....ja minulal kanssa juuri noita samoja keinumisen tunteita. Kuin kävelisi "kelluen"

    • amelieamande

      Täällä kanssa yksi. Oireesi ovat kuin oireeni ja mulla asiat vaan tupataan laittamaan psyyken piikkiin.
      Omaan jännitysniskan, ja lihasjumit. Pitää kahlata myöhemmin tätä ketjua läpi, mutta et ole yksin, ja minulla on kanssa sama kokemus, että olen jäänyt yksin vaivjen kanssa. Mielenterveystoimisto on ainoa, josta saa apua.
      Itse täytyy raahautua joka paikkaan, hirerojille yms, mutta kun ei sinnekään olon vuoksi pysty. Otan osaa.

      • huippeli

        Homeiset rakennukset ja voimakkaat kemikaalit, kuten nykyiset haisevat pyykinpesuaineet, aiheuttavat huimausta. Lääkärit pistää tosiaan psyyken piikkiin, vaikka oireiden yhteys hajunlähteeseen on täysin selvä. Tiesittehän, että esim. pesuaineiden hajusteiden turvallisuutta valvoo vain pesuaineteollisuus. Eikä niillä ole velvollisuutta ilmoittaa käyttämiään hajusteraaka-aineita. Monilla pettää näiden kemikaalien takia myös kilpirauhanen ja mukaan tulee kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet. Niskajumi taas voi johtua hajusteiden vaikutuksista pään alueen onteloiden limakalvoihin ja sitä kautta kolmoishermoon.


      • puristaapääst

        Mulle on kans tarjottu niskoja oireiluni syyksi ja määrätty niskahierontaa. Myös psyykken syyksi on laitettu. En kykene menemään minäkään hierojalle koska olotilani on niin kauhea ettei kukaan lääkäri voi kuvitella vaikka kuinka selitän. SIis yksinkertaisesti pääni meinaa räjähtää tästä paineen tuntemuksesta. Ja ylävartaloni on sellainen kummallinen ikäänkuin painava jota on raskasta liiikuttaa. Kaikenlainen liikkuminen on ylivoimaisen vaikeata. Hikoilen ja sydän muljahtelee sekä päähän koskee vaikka lepään, eikö tämä jo kerro että kipua on.


      • 7+5
        puristaapääst kirjoitti:

        Mulle on kans tarjottu niskoja oireiluni syyksi ja määrätty niskahierontaa. Myös psyykken syyksi on laitettu. En kykene menemään minäkään hierojalle koska olotilani on niin kauhea ettei kukaan lääkäri voi kuvitella vaikka kuinka selitän. SIis yksinkertaisesti pääni meinaa räjähtää tästä paineen tuntemuksesta. Ja ylävartaloni on sellainen kummallinen ikäänkuin painava jota on raskasta liiikuttaa. Kaikenlainen liikkuminen on ylivoimaisen vaikeata. Hikoilen ja sydän muljahtelee sekä päähän koskee vaikka lepään, eikö tämä jo kerro että kipua on.

        Sairastuneiden määrä kasvaa eksponentiaalisesti, mutta lääkärit eivät tunnista:
        http://homepakolaiset.fi/terveyshaitat.html
        http://www.hajusteyliherkkyys.com/perustietoaSairaudesta.html
        Puhtaan hengitysilman eteen joutuu tekemään valtavasti työtä, mutta se on ainoa mahdollisuus nähdä edes joku terve päivä.


      • Kiitollinen
        7+5 kirjoitti:

        Sairastuneiden määrä kasvaa eksponentiaalisesti, mutta lääkärit eivät tunnista:
        http://homepakolaiset.fi/terveyshaitat.html
        http://www.hajusteyliherkkyys.com/perustietoaSairaudesta.html
        Puhtaan hengitysilman eteen joutuu tekemään valtavasti työtä, mutta se on ainoa mahdollisuus nähdä edes joku terve päivä.

        Hei. Toivon että kirjoituksestani on apua jollekkin saman ongelman kanssa kamppailevalle. Vuosia sitten kun vielä elin huonossa parisuhteessa, sain erostressissä pysäyttävän puhelun..kuulin että hyvä ystäväni oli menehtynyt. Pari minuuttia puhelun jälkeen kaikki musteni..ja se "tila" jäi päälle...kuin olisi katsonut omaa elämäänsä "harson takaa"..ja tila vain paheni pahenemistaan. Autolla ajaminen oli mahdotonta, koska pyörrytti koko ajan. Keskittyminen oli hankalaa..ei edes kaupassa käynnistä tullut mitään. Muistissa ei pysynyt yksinkertaisinkaan asia..Ohimot, otsa ja vasen puoli kasvoista meni aika-ajoin tunnottomiksi ja kylmiksi, sekä huulet..tuntui kuin olisi halvautumassa ja kuolemanpelko astui kuvaan. kädet ja jalat puutuivat ja olivat toisinaan tunnottomia ja yöllä heräsin siihen etten pystynyt liikahtamaankaan..toisinaan tuntui että sydän hakkaa ylikierroksilla, kun taas toisinaan turhan hitaasti..kaikki lihakset ja rangan nikamat olivat jumissa, kuristava tunne kaulalla, korvat olivat lukossa ja näkö sumuista. Tuntui kuin keuhkojen kapasiteetti heikentyisi päivä päivältä..ja se väsymys..stressi..pelko. Olen vahva ihminen ja lääkärissä toistuvasti "lampatessani" sain kuulla että sinun kohdallasi huomaa että vaikka vastoinkäymisiä ollutkin ei masennuksesta ole kyse, ja sen tiesinkin. kaiken maailman kokeita otettiin, kallo kuvattiin, sisäkorvan häiriöt tutkittiin, lähetteet fysikaalisiin yms..hieronnasta ei apua ollut, mutta akupunktio auttoi jopa toista päivää.. :P -niinpä, teki mieli luovuttaa vuosien sairastamisen jälkeen, kaiken huippu että paikkakuntamme terveyskeskuksessa katsottiin että kävin toistuvasti asian tiimoilta ja kuulin kerran henkilökunnan väheksyvät puheet selkäni takana, kun olin TAAS jälleen kerran käynyt siellä itkemässä pelosta pienten lasteni tähden..hienoa tällaisten "arvauskeskusten-ammattilaisten" vuoksi opettaa 5-vuotias lapsi hakeutumaan naapuriin, jos äiti ei herääkkään. Toistuvien käyntien vuoksi sairaalan henkilökunnan asenne oli entistä välinpitämättömämpi..no siitä seuraavasta "hoito"-henkilökunnan halveeraavasta ja välinpitämättömästä asenteesta johtuen en enää hakeutunut terveyskeskukseen diagnoosien haku-ammuntaan, ja oireet pahenivat tasaiseen tahtiin. Vaikka vahva ihminen olenkin ja luonnetta vaikka muille jakaa ja lasteni vuoksi olen valmis tekemään mitä tähansa niin vuosien sairastamisen jälkeen alkoi jo usko loppua..aloin jo kirjoittamaan elämäni tärkeimmille kirjeitä tulevaisuuteen, koska tuntui ettei paluuta enää ole..silloin kuulin Oulun mehiläisessä työskentelevästä huippu fysiatrista, jolle sainkin ajan kiireellisesti. Jo tervehtiessäni ja silmiin katsoessatämä sanoi että hänellä on alustava diagnoosi (pupillini "sahasivat" nopealla tempolla), ja kaikki erinäiset testit suoritettuaan tämä "hengenpelastaja" antoi diagnoosin vihdoin, kärsittyäni useamman vuoden, että kyse on autonomisen hermoston yliaktivaatiotilasta, joka saa tämän kaiken aikaan, ja hoitomuoto oli hermoston ylirasittaminen, eli juostava ja jatkettava vaikka tuntuisi että kunto loppuu..vauhtiin päästyä tuntui että olotila tasaantuisi, mutta lopetettua tuntui että kuolema korjaa..mutta niin se vaan oli että tämä hoitomuoto alkoi purra ihmeen pian, vaikka sairastaminen oli päässyt pitkälle ja pikkuhiljaa tapahtui paluu "elävien kirjoihin". -Ikuisesti kiitollinen elämän palauttamisesta tälle hoitoalan ammattilaiselle :)


    • tk6

      Moikka, Epäilen menieriä. Kannattaisi mennä korvalääkärille. minulla alkoi 2014 lopulla nämä oireet sekä huonovointisuus ja ripuli kaiken huimauksen,seisoessa kuin keinuisi laivassa olo.kiertohuimaus.pelkotilat kun ei tiennyt mistä johtuu.Mulle määrättiinBetaserc 24 mg vahvin kaks kertaa päivässä ja kohtauksiin pahoinvointilääkettä sekä lievä diapam laukaisemaan kohtaus.Vaakatasoon pakottaa jos tulee kohtaus päälle ja pari pv kohtauksen jälk aivan tolkuton väsymys. Käyn kahden viikon välein kiinalaisessa akupuntiossa.On auttanut todella paljon. Sekä hartia hieronnassa kerran viikkoon.Siraslomalla nyt taudista ja ilm loppuiänkin. Menier ei lopu mutta voi olla myös oireeton pitkän aikaa. Se on hyvin vaihtelevaa ihmisestä riippuen. Minulla on vaikeaasteinen Menier.Lue ihmeessä aiheesta niin minäkin luin koska lääkäriltä ei saanut tarpeeksi tietoa,tai tukea. Ilmari Pyykkö erittäin hyvä korvalääkäri. Kannattaa katsoa hänen kommentejaan netistä ja videolta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe