KUOPION KOIRAVEROSTA KYSYISIN....

MINÄ...:D

niin, miten kuopiossa olette tehneet? se koiraverohan on 50euroo...
onko koiravero pakollinen maksettava? riippuuko siihen koiran koko? minne ne rahat sitten menee? miten itse teette? olisi kiva jos vastailisitte ja kertoisitte lisää juttua miten se oikein menee..??? :)

16

1716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MINÄ...:D

      niin ja sitten vielä että mistä se kaupunki tietää että onko mulla koiraa vai ei? kun mistä ne voi tietää maksanko veroa?? :D

      • reilut ...

        Asun paikkakunnalla joka ei peri koiraveroa.Kyseinen vero poistui reilut kaksi vuotta sitten.Päättäjät totesivat,että tulisi huomattavasti kalliimmaksi palkata ihminen tutkailemaan mahdollisia maksamattomia koiraveroja,kuin mitä maksetut koiraverot tuottivat.
        Onko teillä Kuopiossa ihmistä/ihmisiä,jotka aktiivisesti ajavat koiraihmisten asiaa?Jos ei ole niin nyt olisi syytä perustaa "lähetystö" koiraveronpoistoa koskien.Sitkeys hyvine perusteluineen palkitaan,jos ei muu auta käyttäkää väsytystaktiikkaa,sillä Kuopionkin kaupunginisit-ja äidit väsyvät ns.räköttävään rakkikoiraan. :)


      • reilut ... kirjoitti:

        Asun paikkakunnalla joka ei peri koiraveroa.Kyseinen vero poistui reilut kaksi vuotta sitten.Päättäjät totesivat,että tulisi huomattavasti kalliimmaksi palkata ihminen tutkailemaan mahdollisia maksamattomia koiraveroja,kuin mitä maksetut koiraverot tuottivat.
        Onko teillä Kuopiossa ihmistä/ihmisiä,jotka aktiivisesti ajavat koiraihmisten asiaa?Jos ei ole niin nyt olisi syytä perustaa "lähetystö" koiraveronpoistoa koskien.Sitkeys hyvine perusteluineen palkitaan,jos ei muu auta käyttäkää väsytystaktiikkaa,sillä Kuopionkin kaupunginisit-ja äidit väsyvät ns.räköttävään rakkikoiraan. :)

        Kaupunginhallituksessa muistaakseni vuosi sitten viimeksi, ja enemmistö päätti säilyttää koiraveron. Ihan uskomaton vero kyllä minustakin. Pakko vaan maksaa kun entinen naapuri ilmoitti veroviranomaisille koirastani, ja sain virastosta kirjeen, jossa kehotettiin tekemään ilmoitus koirasta, joka ei ole vielä verokirjoilla. Kuopiossa asuu niin kieroja ihmisiä, että tyytyväisiä ovat vaan jos saavat toiselle mahdollisimman suuren ahdingon aiheutettua. Omat asiat voi olla vaikka miten huonolla tolalla, mutta kunhan on naapurin koira verolla, niin kaikki on hyvin. Pakko maksaa, ei auta mutinat... Koiraveroa on perusteltu Kuopiossa puhtaanapidon kustannuksilla ja koirapuistojen rakentamisilla, ynnä muilla, mitkä on sitten vissiin muissa kaupungeissa ilmaisia, kun ei tarvitse veroa periä... Tai jotain... Turha ja vanhanaikainen vero kuitenkin.


    • en maksais vaikka maksettais

      Eipä kannata maksaa, ei ne rahat mene koirien tarpeisiin, vaan tipahtaa kaupungin budjettiin eikä ees tunnu missään.

      Ei varmana tulisi edes rangaistusta jos jäisi kiinni maksamattomuudesta, ja ei mitenkään voi jäädä kiinni, joten miksi ihmeessä maksaa???

      • MINÄ... :D

        kuopiossa on kuulemma sellanen juttu, että jos ei maksa, niin sitte joutuu jtn lisäveroa maksamaa.. :S siksi vähän mietinkin voiko siitämitenkään jäädä kiinni..


      • MINÄ... :D kirjoitti:

        kuopiossa on kuulemma sellanen juttu, että jos ei maksa, niin sitte joutuu jtn lisäveroa maksamaa.. :S siksi vähän mietinkin voiko siitämitenkään jäädä kiinni..

        esimerkiksi rotukoirien kohdalla ilmoitetaan mihin kuntaan pennut lähti. naapuri voi kertoa koirastasi eli varmistaa onko nimesi koiraverorekisterissä???


    • siis

      vanhanaikainen kaupunki.Oletko kysynyt mihin koiraveron perintä Kuopiossa perustuu?Alunperin koiraveroa alettiin periä,siksi että kertyneillä varoilla maksettiin korvauksia ns.hyötyeläimen mm.lehmä,lammas jne.omistajalle,kun rabiesta sairastava koira oli purrut eläintä.Suomessa ei ole enää esiintynyt rabiesta,mutta jaa...Onko teillä Kuopiossa rabies kuitenkin uhkana?????

      • MINÄ...:D

        kuopiossa se vero on vielä mahdollisimman suuri, eli 50 euroo..:S niin on tosi paljo mietityttäny että jos siitä jää jtnkii kiinni..:S ja sehän on kuulemma "rikos" jos sitä ei maksa...

        ????????????


      • Emäntä
        MINÄ...:D kirjoitti:

        kuopiossa se vero on vielä mahdollisimman suuri, eli 50 euroo..:S niin on tosi paljo mietityttäny että jos siitä jää jtnkii kiinni..:S ja sehän on kuulemma "rikos" jos sitä ei maksa...

        ????????????

        Mulla on kans suunnitelmissa muuttaa kuopioon, enkä todellakaan tienny, et siellä pitäs maksaa koiraveroa! Pitääkö sekarotuisistakin maksaa veroa? Ja miten koko toi verohomma toimii? Nyt siis on muutakin aihetta pelkoon kun maksamaton tv-lupa :)


      • minä-
        Emäntä kirjoitti:

        Mulla on kans suunnitelmissa muuttaa kuopioon, enkä todellakaan tienny, et siellä pitäs maksaa koiraveroa! Pitääkö sekarotuisistakin maksaa veroa? Ja miten koko toi verohomma toimii? Nyt siis on muutakin aihetta pelkoon kun maksamaton tv-lupa :)

        että ihan sama minkälainen koira on, kuhan on koira kumminkin, niin maksat sen 50 euroo..!! ihan idioottimaista suorastaan! kannattaa käydä tuolla http://www.kuopio.fi/net.nsf/TD/200106115605141?OpenDocument
        sivulla on siitä asiaa ja muutenkin kuopiosta.. :D sehän kuopiossa on silleen(lukee siellä sivullakin :)), että ellet maksa sitä koiraveroa ja jät siitä kiinni(sehän on edelleen kuopion mukaan "rikos") niin maksat lisämaksua eli Koirailmoituksen myöhästymisestä tai laiminlyönnistä peritään veronkorotus ja muutosilmoituksen laiminlyönnistä laiminlyöntimaksu. Koiravalvontaa tullaan suorittamaan koko kaupungin alueella.(kopioin sieltä) lue vaan sieltä kaikkee.


      • MINÄ... :D
        minä- kirjoitti:

        että ihan sama minkälainen koira on, kuhan on koira kumminkin, niin maksat sen 50 euroo..!! ihan idioottimaista suorastaan! kannattaa käydä tuolla http://www.kuopio.fi/net.nsf/TD/200106115605141?OpenDocument
        sivulla on siitä asiaa ja muutenkin kuopiosta.. :D sehän kuopiossa on silleen(lukee siellä sivullakin :)), että ellet maksa sitä koiraveroa ja jät siitä kiinni(sehän on edelleen kuopion mukaan "rikos") niin maksat lisämaksua eli Koirailmoituksen myöhästymisestä tai laiminlyönnistä peritään veronkorotus ja muutosilmoituksen laiminlyönnistä laiminlyöntimaksu. Koiravalvontaa tullaan suorittamaan koko kaupungin alueella.(kopioin sieltä) lue vaan sieltä kaikkee.

        laitoin nimimerkkini vaan äske väärin.. x)


      • Emäntä
        MINÄ... :D kirjoitti:

        laitoin nimimerkkini vaan äske väärin.. x)

        Älä usko kaikkee minkä luet. Niin ne on uhkailleet tv-luvan maksamattomuudestaki vaikka millä. Pari kertaa ovat ovella kolkutelleet, mutta kuka niille käskee avata. Ovisilmät on keksitty. Sitä paitsi, aina voi sanoo, että koira ei oo oma, ja että se ei asu kuopiossa pysyvästi. Viisas pääsee vähemmällä. Mulla on paljo periaatteita :)


      • puhut
        Emäntä kirjoitti:

        Älä usko kaikkee minkä luet. Niin ne on uhkailleet tv-luvan maksamattomuudestaki vaikka millä. Pari kertaa ovat ovella kolkutelleet, mutta kuka niille käskee avata. Ovisilmät on keksitty. Sitä paitsi, aina voi sanoo, että koira ei oo oma, ja että se ei asu kuopiossa pysyvästi. Viisas pääsee vähemmällä. Mulla on paljo periaatteita :)

        en ole itsekkään maksanut kuin 80-luvulla viimeksi. Jos joku kysyy (tuskin) sanot, että olet antanut koiran pois ja se on nyt hoidossa sulla. ei todellakaan kukaan ala tutkimaan poliisivoimin yhden koiran veron kantoa!

        paikkakunnilla joissa suurin osa ihmisistä on sen verran fiksuja, ettei maksa veroa, se poistetaan.


    • kissallinen

      Kyllä sitten on tosi turha maksaa "koira"verona tuollaista summaa kaupungin pohjattomaan pussiin. Kaikki vaan maksamatta koiraveroa, niin eiköhän se poistu.

    • Uuno

      Soittelin kerran Kuopion rahatoimistoon ja kyselin tuosta koiraverosta. Sitä ei kontrolloida millään tavalla kuka maksaa ja kuka ei. On omantunnon kysymys. Toinen juttu oli, että se vero pitää maksaa myös takautuvasti!!! Siis jos sinulla on 3v koira, niin maksat kaikilta vuosilta kerralla, jos et ole aikaisemmin maksanut. Tyhmä systeemi. Meidän koira on täten "kirjoilla" mökillä, niin olen päättänyt. :)

      Kyselin samalla sieltä toimistosta, mitä saan vastineeksi, jos maksan koiraveron. Koirapuistoon on pitkä matka, joten en viitsi sinne autolla mennä. Täti sanoi suoraan, etten mitään. En saa mitään vastineeksi, vaan maksan tyhjästä!! Jee jee. Viisaita ovat Kuopion päättäjät. Äly hoi, älä jätä. *puistelee päätään*

      • Huhuhu

        Ai? eikö siellä enää ole sitä koiraverotarkastajaa niinkuin takavuosina? Sellainen tyyppi (sen nimi oli Tähti) kierteli ovelta ovelle niinku TV-lupatarkastajat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe