Jagge huolto

Arska

Moi!

Onko kellään tietoa missä XJ40:n sais huollatettua kohtuukustannuksin täällä pääkaupunkiseudulla? PL-power teki edellisellä kerralla niin paljon vahinkoa etten sinne autoa enää vie!

15

2287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

      ...joku tällä palstalla harkitsi huoltopaikaksi Karaasia Espoossa. Tai Brittiosaa Mäntsälässä. Täällä Keski-Suomessa kun ei ole minkäänlaista asiantuntevaa huoltoa. Juttuasi ennen aioin lähteä käymään PL-Powerissa. Nyt en olekaan enää niin varma asiasta.

      • XJ40

        Itse olen käyttänyt Espoon Juvanmalmin Karaasia monta vuotta ilman ongelmia.


      • originalXJ40
        XJ40 kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Espoon Juvanmalmin Karaasia monta vuotta ilman ongelmia.

        Joo samalle nimimerkille et onko karaasi tosiaan
        hyvä kun en oo vielä käyttny kisua siellä mut var
        maankin tulen asioimaan enemmänkin ko putkassa.


    • XJ40

      Mitäs ne on kämmännyt?

      • Arska

        Kämmäsivät kunnolla! Tää on aika pitkä juttu ja sinänsä kummallinen koska firman ollessa vielä Special Mechanics, hommat hoidettiin tyylillä. Ja asiantuntevaa apua sai aina tarvittaessa. Sieltä kaikki kuitenkin alkoi.

        Osa 1.

        Asuin ulkomailla ja tulin kesäksi Suomeen. Tilasin autoon huollon ja huomautin samalla että, ohjaustehostimen letku vuotaa hiukan ja se pitäisi vaihtaa. Hain auton ja lähdin ajelemaan pohjoista kohti ja ohjaustehostimesta kuului ääniä niinkuin öljy olisi vähissä. Ja niinhän se oli. Lisäsin oljyä, laitoin auton käyntiin ja huomasin että, liitos pumpun ja letkun välistä vuosi pahasti. Soitto SM:n jotka olivat juuri pistämässä liikettä kiinni. "Ei voi auttaa, haetaan kun keretään" No, serkkupoika asustaa lähistöllä niin ei kun sinne, letku irti ja huomattiin missä vika on. Helmiliitos oli murjottu asennusvaiheessa tai letkun valmistusvaiheessa tuusan paskaksi. Tehtiin väliaikainen korjaus O-rengas patentilla ja sovittiin SM:n kanssa että, seuraavan huollon yhteydessä asennetaan uusi letku ja hyvittävät jotain seuraavan huollon hinnasta.

        Osa 2.

        Auto oli seisonut siis vuoden ja olin taas tulossa Suomeen. Tilasin sähköpostin välityksellä huoltoajan, selitin tarvittavat lisätyöt ja muistutin letkunvaihdosta hyvissä ajoin.

        Vein auton huoltoon ja lähdin hoitelemaan omia hommeleita. Hain auton ja lähdin ajelemaan kohti pohjoista. Oulussa parkkipaikalla huomasin oljyläikän ja ihmettelin "mistäs toi tulee" Sama letkuhan se vuosi ja samasta kohtaa. Oli jäänyt löysälle. Kiristin ja piti taas. Seuraavana päivänä ajelin Haapajärvelle ja tehostin jurnutti taas. Perillä huomasin että kaikki öljyt olivat kadonneet. Otin letkun irti kokonaan ja huoasin ettei sitä ollut lainkaan vaihdettu!!! Sama omatekemä O-rengas patentti oli pettänyt. Tarkistelin vittuntuneena sitten mitä muuta oli jäänyt tekemättä, tai tehty väärin. Lampunpesimien takaiskuventtiili oli vaihdon sijaan tulpattu pultilla, ATF:ää lisätty vaihdossa liian vähän, tikku ei yltänyt ölyyn asti. ABS anturia ei ollut vaihdettu (ABS failure palaa) Pissapojen säiliön anturia ei ollut korjattu. Nänä kaikki olivat erikseen tilattuja lisätöitä!! Oli lauantai mutta ajattelin kuitenkin soitella PL:än kavereille että, mitäs nyt. Lasku oli noin 500 egeä, ja ainoa mitä oli tehty oli, öljyn vaihto, tulppien vaihto ja ilmastoinnin täyttö. Ai niin, Piti myös tarkistaa vuotaako ilmastointi ja jos vuotaa piti korjata. Vuoti se. Toimi noin kuukauden. No, eri kaverit puhelimessa totesivat että, ei voi auttaa. Yksi kaveri, ilmeisesti nykyinen omistaja. Alkoi kännipäissään uhkailemaan ja vittuilemaan. Vasta seuraavalla viikolla kun SM:n entinen omistaja palasi lomilta, homma hoitui tyylikkäästi. Kävin Oulussa Mazda liikkeessä hoitamassa ohjaustehostimen letkun kuntoon ja lasku meni suoraan PL-powerille. Muitten hommien tekemättä jättäminen tulis sitten omaksi tappioksi.


      • 90
        Arska kirjoitti:

        Kämmäsivät kunnolla! Tää on aika pitkä juttu ja sinänsä kummallinen koska firman ollessa vielä Special Mechanics, hommat hoidettiin tyylillä. Ja asiantuntevaa apua sai aina tarvittaessa. Sieltä kaikki kuitenkin alkoi.

        Osa 1.

        Asuin ulkomailla ja tulin kesäksi Suomeen. Tilasin autoon huollon ja huomautin samalla että, ohjaustehostimen letku vuotaa hiukan ja se pitäisi vaihtaa. Hain auton ja lähdin ajelemaan pohjoista kohti ja ohjaustehostimesta kuului ääniä niinkuin öljy olisi vähissä. Ja niinhän se oli. Lisäsin oljyä, laitoin auton käyntiin ja huomasin että, liitos pumpun ja letkun välistä vuosi pahasti. Soitto SM:n jotka olivat juuri pistämässä liikettä kiinni. "Ei voi auttaa, haetaan kun keretään" No, serkkupoika asustaa lähistöllä niin ei kun sinne, letku irti ja huomattiin missä vika on. Helmiliitos oli murjottu asennusvaiheessa tai letkun valmistusvaiheessa tuusan paskaksi. Tehtiin väliaikainen korjaus O-rengas patentilla ja sovittiin SM:n kanssa että, seuraavan huollon yhteydessä asennetaan uusi letku ja hyvittävät jotain seuraavan huollon hinnasta.

        Osa 2.

        Auto oli seisonut siis vuoden ja olin taas tulossa Suomeen. Tilasin sähköpostin välityksellä huoltoajan, selitin tarvittavat lisätyöt ja muistutin letkunvaihdosta hyvissä ajoin.

        Vein auton huoltoon ja lähdin hoitelemaan omia hommeleita. Hain auton ja lähdin ajelemaan kohti pohjoista. Oulussa parkkipaikalla huomasin oljyläikän ja ihmettelin "mistäs toi tulee" Sama letkuhan se vuosi ja samasta kohtaa. Oli jäänyt löysälle. Kiristin ja piti taas. Seuraavana päivänä ajelin Haapajärvelle ja tehostin jurnutti taas. Perillä huomasin että kaikki öljyt olivat kadonneet. Otin letkun irti kokonaan ja huoasin ettei sitä ollut lainkaan vaihdettu!!! Sama omatekemä O-rengas patentti oli pettänyt. Tarkistelin vittuntuneena sitten mitä muuta oli jäänyt tekemättä, tai tehty väärin. Lampunpesimien takaiskuventtiili oli vaihdon sijaan tulpattu pultilla, ATF:ää lisätty vaihdossa liian vähän, tikku ei yltänyt ölyyn asti. ABS anturia ei ollut vaihdettu (ABS failure palaa) Pissapojen säiliön anturia ei ollut korjattu. Nänä kaikki olivat erikseen tilattuja lisätöitä!! Oli lauantai mutta ajattelin kuitenkin soitella PL:än kavereille että, mitäs nyt. Lasku oli noin 500 egeä, ja ainoa mitä oli tehty oli, öljyn vaihto, tulppien vaihto ja ilmastoinnin täyttö. Ai niin, Piti myös tarkistaa vuotaako ilmastointi ja jos vuotaa piti korjata. Vuoti se. Toimi noin kuukauden. No, eri kaverit puhelimessa totesivat että, ei voi auttaa. Yksi kaveri, ilmeisesti nykyinen omistaja. Alkoi kännipäissään uhkailemaan ja vittuilemaan. Vasta seuraavalla viikolla kun SM:n entinen omistaja palasi lomilta, homma hoitui tyylikkäästi. Kävin Oulussa Mazda liikkeessä hoitamassa ohjaustehostimen letkun kuntoon ja lasku meni suoraan PL-powerille. Muitten hommien tekemättä jättäminen tulis sitten omaksi tappioksi.

        tuollaisella palvelulla piisaa asiakkaita kovin pitkäksi aikaa....


      • Pete
        Arska kirjoitti:

        Kämmäsivät kunnolla! Tää on aika pitkä juttu ja sinänsä kummallinen koska firman ollessa vielä Special Mechanics, hommat hoidettiin tyylillä. Ja asiantuntevaa apua sai aina tarvittaessa. Sieltä kaikki kuitenkin alkoi.

        Osa 1.

        Asuin ulkomailla ja tulin kesäksi Suomeen. Tilasin autoon huollon ja huomautin samalla että, ohjaustehostimen letku vuotaa hiukan ja se pitäisi vaihtaa. Hain auton ja lähdin ajelemaan pohjoista kohti ja ohjaustehostimesta kuului ääniä niinkuin öljy olisi vähissä. Ja niinhän se oli. Lisäsin oljyä, laitoin auton käyntiin ja huomasin että, liitos pumpun ja letkun välistä vuosi pahasti. Soitto SM:n jotka olivat juuri pistämässä liikettä kiinni. "Ei voi auttaa, haetaan kun keretään" No, serkkupoika asustaa lähistöllä niin ei kun sinne, letku irti ja huomattiin missä vika on. Helmiliitos oli murjottu asennusvaiheessa tai letkun valmistusvaiheessa tuusan paskaksi. Tehtiin väliaikainen korjaus O-rengas patentilla ja sovittiin SM:n kanssa että, seuraavan huollon yhteydessä asennetaan uusi letku ja hyvittävät jotain seuraavan huollon hinnasta.

        Osa 2.

        Auto oli seisonut siis vuoden ja olin taas tulossa Suomeen. Tilasin sähköpostin välityksellä huoltoajan, selitin tarvittavat lisätyöt ja muistutin letkunvaihdosta hyvissä ajoin.

        Vein auton huoltoon ja lähdin hoitelemaan omia hommeleita. Hain auton ja lähdin ajelemaan kohti pohjoista. Oulussa parkkipaikalla huomasin oljyläikän ja ihmettelin "mistäs toi tulee" Sama letkuhan se vuosi ja samasta kohtaa. Oli jäänyt löysälle. Kiristin ja piti taas. Seuraavana päivänä ajelin Haapajärvelle ja tehostin jurnutti taas. Perillä huomasin että kaikki öljyt olivat kadonneet. Otin letkun irti kokonaan ja huoasin ettei sitä ollut lainkaan vaihdettu!!! Sama omatekemä O-rengas patentti oli pettänyt. Tarkistelin vittuntuneena sitten mitä muuta oli jäänyt tekemättä, tai tehty väärin. Lampunpesimien takaiskuventtiili oli vaihdon sijaan tulpattu pultilla, ATF:ää lisätty vaihdossa liian vähän, tikku ei yltänyt ölyyn asti. ABS anturia ei ollut vaihdettu (ABS failure palaa) Pissapojen säiliön anturia ei ollut korjattu. Nänä kaikki olivat erikseen tilattuja lisätöitä!! Oli lauantai mutta ajattelin kuitenkin soitella PL:än kavereille että, mitäs nyt. Lasku oli noin 500 egeä, ja ainoa mitä oli tehty oli, öljyn vaihto, tulppien vaihto ja ilmastoinnin täyttö. Ai niin, Piti myös tarkistaa vuotaako ilmastointi ja jos vuotaa piti korjata. Vuoti se. Toimi noin kuukauden. No, eri kaverit puhelimessa totesivat että, ei voi auttaa. Yksi kaveri, ilmeisesti nykyinen omistaja. Alkoi kännipäissään uhkailemaan ja vittuilemaan. Vasta seuraavalla viikolla kun SM:n entinen omistaja palasi lomilta, homma hoitui tyylikkäästi. Kävin Oulussa Mazda liikkeessä hoitamassa ohjaustehostimen letkun kuntoon ja lasku meni suoraan PL-powerille. Muitten hommien tekemättä jättäminen tulis sitten omaksi tappioksi.

        Juuri tullaista törkeää vippiä kyseiset korjaajat tekevät. Kehtaavat vielä levennellä omalla ammattitaidollaan.

        Yritän etsiä kaikki paperit jaggeni huolloista ja laittaa julkisuuteen, mutta lähes surkuhupaisin oli heidän virtalukon korjaamisensa, MITÄ EN KÄSKENYT KORJATA.
        Olivat rikkoneet virtalukon siten ettei sillä saanut kuin virrat päälle, eli starttaus asentoon lukko ei kääntynyt ja viereen olivat istuttaneet pelkän painonapin mistä virta starttimoottorille.

        Tuskin ammattikoulun opiskelijakaan viitsisi olla noin typerä vaan lähtisi pois koulusta.


      • maalaisjärki ohoi
        Pete kirjoitti:

        Juuri tullaista törkeää vippiä kyseiset korjaajat tekevät. Kehtaavat vielä levennellä omalla ammattitaidollaan.

        Yritän etsiä kaikki paperit jaggeni huolloista ja laittaa julkisuuteen, mutta lähes surkuhupaisin oli heidän virtalukon korjaamisensa, MITÄ EN KÄSKENYT KORJATA.
        Olivat rikkoneet virtalukon siten ettei sillä saanut kuin virrat päälle, eli starttaus asentoon lukko ei kääntynyt ja viereen olivat istuttaneet pelkän painonapin mistä virta starttimoottorille.

        Tuskin ammattikoulun opiskelijakaan viitsisi olla noin typerä vaan lähtisi pois koulusta.

        Millähän ammattitaidolla sinä voisit todistaa että he ovat tahallaan rikkoneet autoasi, vain päästäkseen tekemään tilapäisratkaisun jota voisit edelleen ylpeänä ajella jaggellasi?
        tietysti voisit ammattitaitoisena mekaanikkona vaikka purkaa sen virtalukon lukkosylinterin jo todistaa että he ovat tarkoituksellisesti rikkoneet haitat ym. lukon SISÄLTÄ, ettei avain enää kääntyisi. Jos yrität peitellä omaa tietämättömyyttäsi mekaanisissa ja /tai asioissa tee se edes hieman kunniakkaammin kuin syyttämällä kyseisiä ammattitaitoisia ja vilpillisiä "korjaajia". Mietipä joskus mitä sanot kun et viitsi ottaa asioista selvää ennen syyttelyä!!!!


    • Jari J.

      Pitäjänmäellä Special Mechanics -niminen Jaguariin ja muihin hienoihin autoihin perehtynyt huoltoyritys. Löytyy puh.luettelosta.
      Mulla ainakin hyviä kokemuksia ja järkevän tuntuiseen hintaan.
      Jari

      • Xj12

        Jos tarkoitetaan PL-Powerilla PL-Power Consulting nimistä,aikaisemmin Special Mechanics nimellä toiminutta yritystä, niin täytyy ihmetellä. Olen nimittäin käyttänyt SM:ää ja PL-P C yhteensä lähes viiden vuoden ajan. Koskaan, siis ei kertaakaan, mitään valittamista! Päin vastoin, kaikki mitä on sovittu on pitänyt. Joustavaa, innovatiivista ja asiantuntevaa palvelua. Lukemattomat neuvot ja pienet esitelmät ovat auttaneet hoitamaan ja jopa parantamaan autoani näinä vuosina. Olin itse seuraamassa, kun siellä laitettiin automaattilaatikkoni kuntoon ja samalla korjattiin edellisen korjauksen yhteydessä tehtyjä virheitä. Tarkoitan tällä sitä, että siellä ei vain purettu laatikkoa, vaihdettu osia ja koottu samalla, virheellisellä tavalla takaisin kasaan. Ei, siellä TIEDETTIIN, miten laatikko pitää korjata ja kasata. Samaten vaikka itse tilasin erikoisosat laatikkoon, ei mitään nikottelua asiakkaan osista, päin vastoin tuntui kavereita aidosti kiinnostavan uudenlaiset osat.

        On todella valitettavaa, että kyseinen nimimerkki on saanut mielestään huonoa palvelua. Itsekin asiakaspalvelussa olevana tiedän, että joidenkin asiakkaiden kohdalla saattavat asiat vain mennä vasemmalle, vaikka kuinka yrittäisi parastaan. Lienee niitä Murphyn lakeja. Kohta viiden vuoden kokemuksella haluan kuitenkin tuoda omat kokemukseni esiin, jotta puun takaa nähtäisiin myös metsää!


      • Arska
        Xj12 kirjoitti:

        Jos tarkoitetaan PL-Powerilla PL-Power Consulting nimistä,aikaisemmin Special Mechanics nimellä toiminutta yritystä, niin täytyy ihmetellä. Olen nimittäin käyttänyt SM:ää ja PL-P C yhteensä lähes viiden vuoden ajan. Koskaan, siis ei kertaakaan, mitään valittamista! Päin vastoin, kaikki mitä on sovittu on pitänyt. Joustavaa, innovatiivista ja asiantuntevaa palvelua. Lukemattomat neuvot ja pienet esitelmät ovat auttaneet hoitamaan ja jopa parantamaan autoani näinä vuosina. Olin itse seuraamassa, kun siellä laitettiin automaattilaatikkoni kuntoon ja samalla korjattiin edellisen korjauksen yhteydessä tehtyjä virheitä. Tarkoitan tällä sitä, että siellä ei vain purettu laatikkoa, vaihdettu osia ja koottu samalla, virheellisellä tavalla takaisin kasaan. Ei, siellä TIEDETTIIN, miten laatikko pitää korjata ja kasata. Samaten vaikka itse tilasin erikoisosat laatikkoon, ei mitään nikottelua asiakkaan osista, päin vastoin tuntui kavereita aidosti kiinnostavan uudenlaiset osat.

        On todella valitettavaa, että kyseinen nimimerkki on saanut mielestään huonoa palvelua. Itsekin asiakaspalvelussa olevana tiedän, että joidenkin asiakkaiden kohdalla saattavat asiat vain mennä vasemmalle, vaikka kuinka yrittäisi parastaan. Lienee niitä Murphyn lakeja. Kohta viiden vuoden kokemuksella haluan kuitenkin tuoda omat kokemukseni esiin, jotta puun takaa nähtäisiin myös metsää!

        Olen täysin samaa mieltä xj12:n kanssa siitä että, Special mechanicsin aikana palvelu oli erittäin hyvää ja tietotaito ehkä vielä parempaa. Siksi täytyykin ihmetellä että, mitä oikein tapahtui.
        En saanut mielestäni huonoa palvelua. Palvelu oli erittäin ystävällistä. Ongelma oli se, ettei tilattuja töitä tehty, tai ne tehtiin huonosti. Ainoa asia joka osattiin tehdä huolella oli laskutus! Osa porukasta oli tuolloin lomalla, myös Mr Sumsa. Hänen palattuaan homma tosin hoidettiin kuntoon yhden ongelman osalta.

        Toivottavasti homma toimii nykyään paremmin ja erehdyksistä on osattu ottaa opiksi. Koska firmassa olevalle asiantuntemukselle on varmasti Jaguar harrastajien piirissä käyttöä.


      • Todella vihainen

        En ole ikinä nähnyt törkeämpää toimintaa kun tämän Sumsan SM-team. Saivat Xj:n koneen paskaksi ja olisivat tehneet uuden edullisesti 60000mk hintaan. VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ Special Mecanics paikkaa vai mikä nykyään onkaan nimeltään. Pitäjänmäessä majailivat muutama vuosi sitten...


      • PX
        Todella vihainen kirjoitti:

        En ole ikinä nähnyt törkeämpää toimintaa kun tämän Sumsan SM-team. Saivat Xj:n koneen paskaksi ja olisivat tehneet uuden edullisesti 60000mk hintaan. VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ Special Mecanics paikkaa vai mikä nykyään onkaan nimeltään. Pitäjänmäessä majailivat muutama vuosi sitten...

        Uudenko koneen saivat paskaksi, vai oliko vain toimiva, muutama sata tuhatta nähnyt kone. Oliko aivan toimiva ja kunnossa ilman pienintäkään vikaa ja sen paskaksi saivat. Rikkoivatko ilmanputsaria vaihtaessaan vai kävivätkö oikein koneeseenkin käsiksi, kenties tulppia vaihtaessaan. On niin kovin helppo uskoa, kun kerrotaan viedyn auto huoltoon ja siellä laittoivat ihan paskaksi. Tarinathan kulkevat suurinpiirtein näin:"Ihan vähän tikutti ja ihan pikkaisen oli oljyä jäähdyttäjässä huoltoon mennessä, ja nyt ne rikkoi sen huollossa. Miten jäähdyttäjän öljy voi muka kampiakseliin vaikuttaa, kun ne on ihan eripuolella konehuonettakin. Panivat auton huollossa ihan paskaksi".


      • Pete
        PX kirjoitti:

        Uudenko koneen saivat paskaksi, vai oliko vain toimiva, muutama sata tuhatta nähnyt kone. Oliko aivan toimiva ja kunnossa ilman pienintäkään vikaa ja sen paskaksi saivat. Rikkoivatko ilmanputsaria vaihtaessaan vai kävivätkö oikein koneeseenkin käsiksi, kenties tulppia vaihtaessaan. On niin kovin helppo uskoa, kun kerrotaan viedyn auto huoltoon ja siellä laittoivat ihan paskaksi. Tarinathan kulkevat suurinpiirtein näin:"Ihan vähän tikutti ja ihan pikkaisen oli oljyä jäähdyttäjässä huoltoon mennessä, ja nyt ne rikkoi sen huollossa. Miten jäähdyttäjän öljy voi muka kampiakseliin vaikuttaa, kun ne on ihan eripuolella konehuonettakin. Panivat auton huollossa ihan paskaksi".

        Juuri tätä aihetta tuskin kommentoi kukaan jos ei olisi Jaguaaria omistanut ja olisi kyseisen korjaamon palveluja käyttänyt.


      • maalaisjärki ohoi
        Todella vihainen kirjoitti:

        En ole ikinä nähnyt törkeämpää toimintaa kun tämän Sumsan SM-team. Saivat Xj:n koneen paskaksi ja olisivat tehneet uuden edullisesti 60000mk hintaan. VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ Special Mecanics paikkaa vai mikä nykyään onkaan nimeltään. Pitäjänmäessä majailivat muutama vuosi sitten...

        Minkäköhän mallin XJ oli kyseessä? Jos oli Xj6 4,2 niin kuinkakohan vanha mahtoi olla, ja oletko varma että autollasi on ollut uudesta saakka kunnon huoltohistoria.
        4,2 lohkoissa on ongelmana lohkon murtuminen sylinteriputkien väliltä moottorin pituussuunnassa, jolloin lohko menee vaihtoon tai erittäin kalliiseen operaatioon eli sylinterien uudelleen putkittamiseen. siihen täytyy muistaa myöskin laskea vähintään uudet männät ja kaikki laakerit koneistuksineen ja öljykanavien puhdistus karstoittuneesta moottoriöljystä ym. ym. sylinterikannessa on heikkoina lenkkeinä mm. venttiilien "seetit" ja nostajan kuppien ohjainholkkien irtoaminen.
        Jos autosi oli juuri uutena ostettu, ei näitä vanhojen autojen ongelmia olisi pitänyt ilmaantua. Saattaahan olla että he ovat tieten tahtoen rikkoneet nämä kyseiset kohdat moottoristasi, mutta se olisi vaatinut vähintäänkin moottorin täydellisen purkamisen ja kasaamisen ilman mitään jälkiä.
        Voisitko hieman antaa tarkempia tietoja tästä täysin paskasta moottorista, ja siitä miten he ovat sen rikkoneet, vai yritätköhän nyt epätoivoisesti maksattaa omat ongelmasi muiden lompakoista kun olet liian köyhä tai tyhmä ettet osaa hoitaa autosi, vai olikohan tämä yksilö niitä hyviä ja halpoja "helmiä" joissa ei ole ikinä ollut mitään vikaa.
        Samalla voit kätevästi leimata tämän "SM-teamin" duunarit valehtelijoiksi ja varkaiksi koska et taida ymmärtää näisä asioista enempää kuin sika helmistä.
        Jään mielenkiinnolla odottamaan tarkennuksia kyseisten syytösten tueksi, ja pahoittelen kommenttiani jos olen ollut täysin väärässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe