Kokemuksia Lyrica-lääkkeestä?

Gregor51

Hei!

Millaisia kokemuksia teillä on vasta noin vuoden markkinoilla olleesta lääkkeestä nimeltä Lyrica? Tämän lääkkeen pitäisi mm. auttaa hermokipuihin ja aivan viimaikaisten internetistä löytämäni tietojen mukaan lääkkeen pitäisi myös helpottaa ahdistusta ja kohottaa mielialaa.

Kertokaa henkilökohtaiset kokemuksenne tästä lääkkeestä!

Terveisin
Gregor

101

66185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikaelas

      Käytin Lyricaa kipuun kolmen kuukauden ajan, ensin 75 mg, sitten 150 mg. Ei vaikuttanut kipuun halutusti, mutta mielialaan ja kivun aiheuttamaan ahdistukseen erinomaisesti. Lopettaessani Lyrican sain vieroitusoireina hikeä ja ahdistusta..

      • Anonyymi

        Jouduimn lopettamaan lyrica kunlekuri sanoi vuosia käyttäneelle että 1 paketin kirjoitan.lun ymmärrätkö että siinä on 56 pilleriä. Sanoin ole kirjottamatta ja lähdin.
        Siihen loppu.

        Ei vierotusoireita.


    • Mikaelas

      Monet ovat kehuneet lääkettä, jos on perifeerisen hermon/hermojen kiputiloja. Lääke on kallis ja mulla on joitain "levyjä/laattoja" jäljellä..voin postittaa sinulle vaikka tarvittaessa, jos lääkärisi määrää niitä sinulle, koska en tee niillä mitään ja olisi hyvä, jos niistä olisi hyötyä. Lyrica ei sovi kaikkien lääkkeiden kanssa.

      • toiselle

        on rikos!


      • niilo-eemeli

        Mulla on kans ollu lyricaa pitkän aikaa 150mg. Se on vaan niin helvetin kallis lääke. kysyin lääkäriltä vastaavaa lääkettä ja se kirjotti Neurotiinia, sitä joutuu ottaan vaan kuulemma isoja annoksia mutta on paljon halvempi kun lyrica. Sadan paketti 300 mg maksaa 40 kymppiä. Jos sulla on lyrikota jäljellä niin postita mulle ihmeessä, mulla ne auttaa


      • setä samuli
        toiselle kirjoitti:

        on rikos!

        ja kaverin auttamatta jättäminen on MYÖS rikos, ellet sattunut tietämään!


      • pehttpk

        Mulla on kaularangassa välilevypullistuma,alaselässä hermovaurio vaikuttaa molempiin jalkoihin.Lääkitysenä on cymbalta 120mg,lyrica 150mg,arcoxia 90mg,tramal retard 400mg,sirdalud 12mg.Aikamoinen lääke koktail mutta se auttaa pitämään suurimmat kivut poissa.Eikä ole pahemmin yhteisvaikutuksia.Että semmosta tälläkertaa....?


      • Anonyymi
        setä samuli kirjoitti:

        ja kaverin auttamatta jättäminen on MYÖS rikos, ellet sattunut tietämään!

        Nope, se ei ole rikos verrattuna lääkeainerikokseen.


      • Anonyymi
        pehttpk kirjoitti:

        Mulla on kaularangassa välilevypullistuma,alaselässä hermovaurio vaikuttaa molempiin jalkoihin.Lääkitysenä on cymbalta 120mg,lyrica 150mg,arcoxia 90mg,tramal retard 400mg,sirdalud 12mg.Aikamoinen lääke koktail mutta se auttaa pitämään suurimmat kivut poissa.Eikä ole pahemmin yhteisvaikutuksia.Että semmosta tälläkertaa....?

        Ei taida tuon coctailin jälkeen seksia tehdä mieli


      • Anonyymi
        niilo-eemeli kirjoitti:

        Mulla on kans ollu lyricaa pitkän aikaa 150mg. Se on vaan niin helvetin kallis lääke. kysyin lääkäriltä vastaavaa lääkettä ja se kirjotti Neurotiinia, sitä joutuu ottaan vaan kuulemma isoja annoksia mutta on paljon halvempi kun lyrica. Sadan paketti 300 mg maksaa 40 kymppiä. Jos sulla on lyrikota jäljellä niin postita mulle ihmeessä, mulla ne auttaa

        Mulla lyrica maksoi 4 euro, yhden otin, ei auta kipuun


      • Anonyymi

        No lähetä mulle vuosi sittennmeni säärijapohjeluut poikki jalka ydinnaulattiin tampereella sen jälkeen löytyi iskias niin paremmin on auttanut lyrica kuin tramal kipuihini


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nope, se ei ole rikos verrattuna lääkeainerikokseen.

        Ei se ole rikos ollenkaan.


      • Anonyymi
        toiselle kirjoitti:

        on rikos!

        Kuule pahvi Onks ne sulta jotenkin pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nope, se ei ole rikos verrattuna lääkeainerikokseen.

        Ootko sää inan tyhmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No lähetä mulle vuosi sittennmeni säärijapohjeluut poikki jalka ydinnaulattiin tampereella sen jälkeen löytyi iskias niin paremmin on auttanut lyrica kuin tramal kipuihini

        Yramal on aivan kalkkia...ainoa mikä mulle auttoi edes vähän oli oxit


    • Vihloo särkee sattuu

      Söin lyricaa jo joskus... vuonna 2004. Ei auttanut. Ei oo auttanee myöskään Triptyl, Vioxx, Arcoxia tai mikään. Tramal retard vähän näköjään piristää (sain sen tänään), vie vanteen pään ympäriltä. Yläselkä vihloo silti aina, on vihlonut kolme vuotta ja sitä ikää tosiaan on se 21.

      Hyvää elämää vaan meille kipupotilaille.

      • Gregor51

        Hei!

        Hermosärkyihin on todella vaikea saada apua. Minulla itselläni on ollut hermokipuja ja muita outoja ja häiritseviä tuntemuksia alahuulessani siitä lähtien, kun minulle monta vuotta sitten tehtiin purennankorjausleikkaus Helsingin kirurgisessa sairaalassa.

        Minullekin ovat tutut sellaiset lääkkeet kuten Triptyl, Vioxx ja Tramal. Eivät paljoakaan ole auttaneet! Mutta esimerkiksi Triptyl väsytti minua niin kauheasti, etten koko päivänä tahtonut jaksaa nousta sängystä ylös muuta kuin syömään.

        Arcoxia en tunne, millainen lääke se on?

        Tramal todella vähän piristää - onhan se lähes huumeeksi luokiteltu, reseptikin jää aina apteekkiin.

        Mistä sinun kipusi alun perin johtuvat? Oletko kenties ollut jossakin onnettomuudessa?

        Täytyy toivoa, että lääketiede vielä edistyy kipulääkkeiden kehittelyssä!

        Kaikkea hyvää sinulle toivottaa Gregor!

        Kirjoittele! Voin ehkä myöhemmin lähettää sinulle sähköpostiosoitteeni.


    • Eve 38

      Otin kerran 75mg kapselin illalla ja puolen tunnin päästä olo oli, kuin olisi puoli pulloa kossua juonut ja oli pakko mennä nukkumaan kun ei pystynyt mitään tekemään.

      Eli ei sopinut sekään lääke mulle. Mulle ei vissiin sovi mikää lääke, kun kaikista saan yleensä pahat sivuvaikutukset.

      Opamox sopii ja sitä syön öisin kipuun ja näinollen nukun paremmin.

      • Gregor51

        Hei!

        Sinun olisi ehkä kannattanut kokeilla Lyrica-lääkkeen käyttöä vähän kauemmin. Itse tunsin myös alussa, ettei jalkakäytävä oikein tahtonut riittää, niin paljon hoipertelin kävellessäni (no tämä oli kyllä pientä liioittelua). Se, että millaisia sivuvaikutuksia lääke tuo, riippuu luultavasti mm. siitä, ottaako lääkkeen tyhjään vatsaan vai onko ensin syönyt hyvin. Jos Lyricaa ottaa aivan tyhjään vatsaan, niin voi kyllä tulla vähän juopunut olo. Toisaalta minusta tuntuu, että lääke silloin myös auttaa kipuun kaikkein parhaiten.

        Nykyisin syön Lyrica-lääkettä leikkauksen seurauksena syntyneeseen hermokipuun 450-600 mg/vrk jaettuna kolmeen annokseen. Ja uskallan jopa ajaa polkupyörällä! (Mutta auton rattiin en uskaltaisi mennä - sen verran vahvasta lääkkeestä on kyllä kyse!)

        Lääke on kyllä todella kallis - no kohta tulee lääkkeiden vuosittainen maksukatto minulla vastaan.

        Toisinaan olen kokenut saaneeni apua tästä lääkkeestä, toisinaan en ole ihan yhtä varma.

        Kerropa, Eve, lisää siitä, millainen kipu sinua vaivaa ja mitä muita lääkkeitä olet kokeillut! Toisten kokemuksista voi oppia!

        Terveisin
        Gregor


      • Eve 38
        Gregor51 kirjoitti:

        Hei!

        Sinun olisi ehkä kannattanut kokeilla Lyrica-lääkkeen käyttöä vähän kauemmin. Itse tunsin myös alussa, ettei jalkakäytävä oikein tahtonut riittää, niin paljon hoipertelin kävellessäni (no tämä oli kyllä pientä liioittelua). Se, että millaisia sivuvaikutuksia lääke tuo, riippuu luultavasti mm. siitä, ottaako lääkkeen tyhjään vatsaan vai onko ensin syönyt hyvin. Jos Lyricaa ottaa aivan tyhjään vatsaan, niin voi kyllä tulla vähän juopunut olo. Toisaalta minusta tuntuu, että lääke silloin myös auttaa kipuun kaikkein parhaiten.

        Nykyisin syön Lyrica-lääkettä leikkauksen seurauksena syntyneeseen hermokipuun 450-600 mg/vrk jaettuna kolmeen annokseen. Ja uskallan jopa ajaa polkupyörällä! (Mutta auton rattiin en uskaltaisi mennä - sen verran vahvasta lääkkeestä on kyllä kyse!)

        Lääke on kyllä todella kallis - no kohta tulee lääkkeiden vuosittainen maksukatto minulla vastaan.

        Toisinaan olen kokenut saaneeni apua tästä lääkkeestä, toisinaan en ole ihan yhtä varma.

        Kerropa, Eve, lisää siitä, millainen kipu sinua vaivaa ja mitä muita lääkkeitä olet kokeillut! Toisten kokemuksista voi oppia!

        Terveisin
        Gregor

        Minulla on krooninen sarjoittainen päänsärky (Horton Neuralgia). Kaikki lääkkeet on jo kokeiltu. Ainoa, mikä auttaa on Opamox 30mg iltaisin ja näinollen saan nukutuks n. 6 tuntia, kun muuten nukkuisin n. 2 tuntia.

        Lisäksi mulla on fibromyalgia, mutta siihenhän ei auta mikään.

        Ja tällä hetkellä oikeassa jalassa kantajänteen tulehdus.


      • evel.
        Eve 38 kirjoitti:

        Minulla on krooninen sarjoittainen päänsärky (Horton Neuralgia). Kaikki lääkkeet on jo kokeiltu. Ainoa, mikä auttaa on Opamox 30mg iltaisin ja näinollen saan nukutuks n. 6 tuntia, kun muuten nukkuisin n. 2 tuntia.

        Lisäksi mulla on fibromyalgia, mutta siihenhän ei auta mikään.

        Ja tällä hetkellä oikeassa jalassa kantajänteen tulehdus.

        Syöt kipuun opamoxia..? Siis sinähän otat sitä unettomuuteen, opamox on rauhoittaviin lääkkeisiin kuuluva bentso, eikä ainakaan siellä kipupoliklinikalla, missä minä olen potilaana, hoideta yhtään potilasta bentsoilla (siis kipuun tarkoitettuna). Kyse on siis unettomuuden hoidosta, pyydä itsellesi sopiva kipulääke, niin et ole kohta kauheassa bentsoriippuvuudessa.


      • niilo-eemeli

        Kysy lääkäriltä jos se vaihtais lyricat neurotineihin. Se on paljon halvempi ja sama vaikutus


    • hanuri

      mulla ei auttanut hermovauriokipuun, vain väsytti, huimas, ja LIHOTTI. Lisäksi kallis. mutta jos ei oo paino-ongelmaa kokeile vain.

      • heppu.....

        joo olen syönyt ylitte kolme vuotta kipulääkkeitä autokolarin jälkeen jossa olin matkustajana hermokipuun sain aluksi lääkettä neurontin ei auttanut halutulla tavalla seuraavaks aloitin 300 lyrikan ei aina auta halutulla tavalla ja sivuvaikutukset ei kivat painon nousu kuuluu tähän myös koittanu lopettaa monta kertaaa vieroitus oireet tossi pahat ainakin mulla ja siinä etenkin huomaa kuinka se on auttanut käyttäessä toi lyrika kun aina kun olen koittanut lopettaa kipu on ihan älytöntä tramal on myös yksi monista lääkkeistä joita joudun syömään siinä myös pahat vieroitusoireet lopetettaessa mutta jos voin äin kysyä yleisesti ihmisenä teiltä eikö nämä lääkkeet ole pitkäaikaisille käyttäjille tuottaneet masennusta vaikka niitten pitäisi kohottaa mielialaa ja mulla on nykyään heikentynnyt muisti viimeisen kolmen vuoden ajalta en muista juuri mitään olen koittanut monesti myöss itsemurhaa kun ei vaan jaksa enää näitä helvetin kipuja ala vartalo on tuettu titaanilla monesta kohtaa muummoassa toinen jalka lonkasta nilkkaan kumpikin lonkka ja lantio on melkein täysin titaania myös nikamia murtui useita ja jos monien leikkausten jälkeen on elämänhalu aika lopussa pyydän ettette tuomitsisi itsemurha aikeitani kumminkin elämä on kallisarvoista mutta kun nuorella iällä menee terveys ja joutuu ehkä koko loppuelämänsä syömään kipulääkkeitä sitä kysyy itseltänsä onko tää kaikki paska todella sen arvoista.


      • Anonyymi
        heppu..... kirjoitti:

        joo olen syönyt ylitte kolme vuotta kipulääkkeitä autokolarin jälkeen jossa olin matkustajana hermokipuun sain aluksi lääkettä neurontin ei auttanut halutulla tavalla seuraavaks aloitin 300 lyrikan ei aina auta halutulla tavalla ja sivuvaikutukset ei kivat painon nousu kuuluu tähän myös koittanu lopettaa monta kertaaa vieroitus oireet tossi pahat ainakin mulla ja siinä etenkin huomaa kuinka se on auttanut käyttäessä toi lyrika kun aina kun olen koittanut lopettaa kipu on ihan älytöntä tramal on myös yksi monista lääkkeistä joita joudun syömään siinä myös pahat vieroitusoireet lopetettaessa mutta jos voin äin kysyä yleisesti ihmisenä teiltä eikö nämä lääkkeet ole pitkäaikaisille käyttäjille tuottaneet masennusta vaikka niitten pitäisi kohottaa mielialaa ja mulla on nykyään heikentynnyt muisti viimeisen kolmen vuoden ajalta en muista juuri mitään olen koittanut monesti myöss itsemurhaa kun ei vaan jaksa enää näitä helvetin kipuja ala vartalo on tuettu titaanilla monesta kohtaa muummoassa toinen jalka lonkasta nilkkaan kumpikin lonkka ja lantio on melkein täysin titaania myös nikamia murtui useita ja jos monien leikkausten jälkeen on elämänhalu aika lopussa pyydän ettette tuomitsisi itsemurha aikeitani kumminkin elämä on kallisarvoista mutta kun nuorella iällä menee terveys ja joutuu ehkä koko loppuelämänsä syömään kipulääkkeitä sitä kysyy itseltänsä onko tää kaikki paska todella sen arvoista.

        Mulla selkäydinvamma, ja se vaikuttaa koko kroppaan. 600mg lyricaa, ja sirdaludia 2x6mg päivässä. Elän pelkästään kissojeni Lemmyn ja Rambon takia.
        Oon istunu kipujeni kanssa sohvalla,ja ase ladattuna. Mutta uskon nyt, että tämä om karmaa, ja nyt on maksun aika. Ymmärrän toki sinua,kun noin pahasti menny sulla, mutta ei itsemurha ole ratkaisu! 🙏 Itselläni oli vaan pakko tutustua tähän kipuun, ja yrittää ymmärtää. Paljon voimia sulle!!


    • jr

      Joopa joo, mitä tähän sanois...seurasin miestäni 2 vuoden ajan, kun Lyrica mg/vrk:ssa nousi ja nousi. Kipu paheni, mitä enemmän Lyrica, sitä enemmän kipuja!!!! Nestettä kertyi keuhkoihin ja hengitys oli vaivalloista. Jouduin vaimona seuraamaan, hengittääkö ollenkaan. Kunnes yksi aamu, muitten aamujen joukossa, tyttäreni tuli sanomaan"isi ei herää", jolloin arvasin; että kaikki ei ollut kunnossa. Riensin hätääntyneenä keittiöön ja löysimme mieheni/isämme, nojauteena keittiöpöytää vasten. Tiesi, että kaikki ei ollut kunnossa. Kokeilin pulssia; ei mitään. Hän oli yläruumis sinisenä, eikä hengittänyt lainkaan. Siinä ei enää elvytys yritykset auttaneet...se oli tapahtunut jota olin pelännyt: mieheni kuoli Lyrican takia!!!
      Lyricaa käyttäessä, joudut oravan pyörään: jalkakipuun Lyricaa-->Lyrica aiheuttaa jalkakipua-->taas Lyricaa jne, kunnes munuaiset pettää, nestettä kertyy elimistöön, vaikea hengittää, kieli turpoaa...en mielelläni haluaisi puhua tästä asiasta, kuolemasta vasta 3 viikkoa. Haluaisin varoittaa ihmisiä, joilla on hermokipuja: ÄLÄ SYÖ LYRICAA KIPUIHISI!!!

      • kokemus sinulla

        Olen pahoillani miehesi puolesta!

        Kyllähän lääkkeen määränneen lääkärin pitäisi seurata sivuvaikutuksia, toivottavasti hän oli näistä tietoinen? Jos oli, niin kyseessähän on selkeä hoitovirhe. Ei varmasti nyt lohduta, mutta jos myöhemmin jaksat niin kyllähän tuosta pitäisi muistutus tehdä, vähintään.

        Minulle Lyrica sopinut tosi hyvin neuropaattiseen kipuun. Sivuoireet ehkä jäivät kipujen varjoon, niiden helpottuminen oli niin iso juttu minulle. Alkuun oli heti 75 mg / 2x vrk ja kahden viikon käytön jälkeen 150 mg / 2x vrk. Olen voinut vähentää huomattavasti muita esim. Tramalia, Arxocia mm.

        Alkuun oli kyllä väsymystä, mutta helpotti 1. viikon jälkeen. Ruokahalu palasi! Ennen ei ollut nälän tunnetta johtuen kivusta tai muista kipulääkkeistä. Nyt on, ja yllätyin kun kävin vaakassa; 3 kg pudonnut / 2 vko!! Vaikka olen ruokakaapin kahvassa kaiken aikaa...

        Lyrica kuulemma turvottaa monia, kuten miestäsikin! Tähän olisi pitänyt lääkärin puuttua. Minulla on käytösssä verenpainelääke, jossa on nesteenpoisto mukana, tässä lienee selitys minun "lääketasapainolle".

        Kaikki lääkkeet, varsinkin nämä kovat kipulääkkeet, vaikuttavat yksilöllisesti. Niihin vaikuttavat myös muut käytössä olevat lääkkeet. Tästä syystä lääkärin tulisi olla ehdottomasti ajantasalla mahd. sivuvaikutuksista!! Suomessa siis kivun hoito vielä, sanonko missä...?


      • jr
        kokemus sinulla kirjoitti:

        Olen pahoillani miehesi puolesta!

        Kyllähän lääkkeen määränneen lääkärin pitäisi seurata sivuvaikutuksia, toivottavasti hän oli näistä tietoinen? Jos oli, niin kyseessähän on selkeä hoitovirhe. Ei varmasti nyt lohduta, mutta jos myöhemmin jaksat niin kyllähän tuosta pitäisi muistutus tehdä, vähintään.

        Minulle Lyrica sopinut tosi hyvin neuropaattiseen kipuun. Sivuoireet ehkä jäivät kipujen varjoon, niiden helpottuminen oli niin iso juttu minulle. Alkuun oli heti 75 mg / 2x vrk ja kahden viikon käytön jälkeen 150 mg / 2x vrk. Olen voinut vähentää huomattavasti muita esim. Tramalia, Arxocia mm.

        Alkuun oli kyllä väsymystä, mutta helpotti 1. viikon jälkeen. Ruokahalu palasi! Ennen ei ollut nälän tunnetta johtuen kivusta tai muista kipulääkkeistä. Nyt on, ja yllätyin kun kävin vaakassa; 3 kg pudonnut / 2 vko!! Vaikka olen ruokakaapin kahvassa kaiken aikaa...

        Lyrica kuulemma turvottaa monia, kuten miestäsikin! Tähän olisi pitänyt lääkärin puuttua. Minulla on käytösssä verenpainelääke, jossa on nesteenpoisto mukana, tässä lienee selitys minun "lääketasapainolle".

        Kaikki lääkkeet, varsinkin nämä kovat kipulääkkeet, vaikuttavat yksilöllisesti. Niihin vaikuttavat myös muut käytössä olevat lääkkeet. Tästä syystä lääkärin tulisi olla ehdottomasti ajantasalla mahd. sivuvaikutuksista!! Suomessa siis kivun hoito vielä, sanonko missä...?

        Hei, oli yllättävää, että joku otti asian puheeksi. Lyrica määrättiin miehelleni jalkaleikkauksen yhteydessä, mutta se minua askarruttaa, että miksi lääkärit aina uusivat reseptin vaikka olin yhteydessä apteekkiin, etteivät antaisi kys. lääkettä miehelleni, koska tiesin sen sivu vaikutukset ja mitä siitä voi seurata. Kyseinen lääkäri lupasi, että pienentää mg-vahvuutta(miehelläni 300 mg, kahdesti/vkr), jolloin sitä ois voinut vähitellen lopettaa ja vaihtaa toiseen lääkkeeseen...ja loppuyulos onkin sitten tiedossa. Miehelläni nousi heti 4-5 kiloa kun aloitti "kuurin". Kasvot, silmät ja koko ulkonäkö muuttui, häntä ei ois uskonut samaksi ihmiseksi. Pelkkää nestekertymää ja virtsaamis vaikeuksia(virtsaaminen n. 2-3 krt/vko:ssa!!!). Haluaisin vielä kiittää sinua, että vastasit vietiin.


      • vanha vaimo
        jr kirjoitti:

        Hei, oli yllättävää, että joku otti asian puheeksi. Lyrica määrättiin miehelleni jalkaleikkauksen yhteydessä, mutta se minua askarruttaa, että miksi lääkärit aina uusivat reseptin vaikka olin yhteydessä apteekkiin, etteivät antaisi kys. lääkettä miehelleni, koska tiesin sen sivu vaikutukset ja mitä siitä voi seurata. Kyseinen lääkäri lupasi, että pienentää mg-vahvuutta(miehelläni 300 mg, kahdesti/vkr), jolloin sitä ois voinut vähitellen lopettaa ja vaihtaa toiseen lääkkeeseen...ja loppuyulos onkin sitten tiedossa. Miehelläni nousi heti 4-5 kiloa kun aloitti "kuurin". Kasvot, silmät ja koko ulkonäkö muuttui, häntä ei ois uskonut samaksi ihmiseksi. Pelkkää nestekertymää ja virtsaamis vaikeuksia(virtsaaminen n. 2-3 krt/vko:ssa!!!). Haluaisin vielä kiittää sinua, että vastasit vietiin.

        Miehelläni jo vuosi kestänyt aivokasvaimen " jälkitauti" epilepsia. Monien lääkekokeilujen jälkeen epilepsia- kohtaukset pysyneet poissa yhdistelmälääkityksellä Trileptal -Lyrica. Lyrica annos vain 2 x 75 mg. Ei mitään sivuvaikutuksia. Hieman ruokahalu lisääntynyt, mutta ruokaa kevennetty.
        Joten toivoisin, ettei näillä nettipalstoilla kovin kevyin perustein tuomita hyvää lääkettä. Mikään lääke ei toimi heti mulle nyt- periaattella. Lääkkeistä riippuvaiset ovatkin oma juttunsa. Kenenkään ei kannattaisi uskoa muuta kuin omaa hoitavaa lääkäriään ja omia tuntemuksiaan. Ja niitä tuntemuksia pitää kuunnella pari, kolme kuukautta.


      • Haluaa eroon lääkkei
        vanha vaimo kirjoitti:

        Miehelläni jo vuosi kestänyt aivokasvaimen " jälkitauti" epilepsia. Monien lääkekokeilujen jälkeen epilepsia- kohtaukset pysyneet poissa yhdistelmälääkityksellä Trileptal -Lyrica. Lyrica annos vain 2 x 75 mg. Ei mitään sivuvaikutuksia. Hieman ruokahalu lisääntynyt, mutta ruokaa kevennetty.
        Joten toivoisin, ettei näillä nettipalstoilla kovin kevyin perustein tuomita hyvää lääkettä. Mikään lääke ei toimi heti mulle nyt- periaattella. Lääkkeistä riippuvaiset ovatkin oma juttunsa. Kenenkään ei kannattaisi uskoa muuta kuin omaa hoitavaa lääkäriään ja omia tuntemuksiaan. Ja niitä tuntemuksia pitää kuunnella pari, kolme kuukautta.

        Lyricasta jänteiden ja luiden kipua? Kuulostaa kummalliselta, mutta esim. kainaloissa jänteet särkevät. Oireet alkoivat n. 3 viikkoa Lyrican aloittamisen jälkeen. Myös nivusessa särkyä.
        Oireet voivat tietysti liittyä varsinaiseen sairauteenkin (joka on vielä epäselvä, mikä se mahtaa olla..), mutta jos jollekin toiselle tullut tällaisia särkyjä Lyricasta, helpottaisi kovasti kuulla.


      • minnah73

        tämä nyt ei liity -tai osaltaan liittyy lääkkeisiin-mut ajattelin vain että minun mieheni ja lasteni isä kuoli samoihin aikoihin..että jos haluat olla yhteydessä..
        ..niin et kui se tääl onnistuu..?? =))


      • lyytisiin koukussa

        Osan ottoni miehesi vuoksi.En tiedä yhtään kuolemantapausta yksistään lyrican käytöstä.Silloin on muutakin lääkettä tai ainetta mukana .Itse olen "lyytis# riippuvainen n.5 vuotta.Kerran otin 56kpl 300mg kahdessa vrk.Lääkäri sanoi ,että minun pitäisi olla kuollut.600-900mg/vrk on ihan ok,mutta olen ajanut autolla 12kpl 300mg jälkeen eikä tullut kolareita!Olen sitä mieltä ,että ihmiset on yksilöitä
        .


      • Anonyymi

        Mun nuorin poika (21v) kuoli lyrican, ja alkoholin yhdistelmän takia 2018. Itselläni nyt selkäydin vamma niskassa. Vaikuttaa koko kroppaan. Nyt syön lyricoita 600mg päivässä sirdaludia 2x6mg. Otan osaa menetyksesi johdosta 🙏


      • Anonyymi

        Joko olet uudelleen naimisissa? Noihin paskoihin miehiin Lyrica auttaa. Nyt jos on hyvä mies, varoitathan tätä ajoissa lääkkeen vaaroista nimimerkillä "kokemusta on ja elämä opettaa" vai pitäisikö sanoa kuolema opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuorin poika (21v) kuoli lyrican, ja alkoholin yhdistelmän takia 2018. Itselläni nyt selkäydin vamma niskassa. Vaikuttaa koko kroppaan. Nyt syön lyricoita 600mg päivässä sirdaludia 2x6mg. Otan osaa menetyksesi johdosta 🙏

        Selkäydinvamma niskassa? Minullakin korvaa särkee silmässä! Mutta kaikki ok kun panen itseäni etukautta perseeseen


    • Kysyn muilta

      Onko ollut samoja tuntemuksia kuin mulla,annos 75 mg / päivä x 2 , muutaman päivän ollut käytössä ja pönttö sekaisin koko ajan, helpottaako se myöhemmin kun pitäisi annostakin alkaa nostamaan yhdellä kapselilla / pv.

      Kiitos mahdollisista vastauksista ennakkoon ja hyviä vointeja.

      • kiusallista

        iho?


      • huumaa..

        määrättiin Lyrica hermosärkyyn ja koin juuri tuollaisia tuntemuksia ja silti päätin jatkaa. Jatkoin vielä suuremmalla annostuksella ja sivuoireet olivat sellaisia että en jaksanut pitkään. Pönttö todella sekaisin ja turvotus. Silmätkin menivät sellaiseksi kuin olisin huumekäyttäjä. Lopetin ja jäi lääkkeitä kaappiin paljon käyttämättä. Mutta joillekin näkyy sopivan ja pitää varmaan sinnikkäästi jatkaa niin pöntto olo ilmeisesti helpottaa. Lyrica on haluttu "huumaava" lääke katukaupassa ja kummastuttaa ettei sitä ole luokiteltu kolmiolääkkeeksi vaikka varsin monet kertovat että pää menee sekasin..?


      • määrättiin
        huumaa.. kirjoitti:

        määrättiin Lyrica hermosärkyyn ja koin juuri tuollaisia tuntemuksia ja silti päätin jatkaa. Jatkoin vielä suuremmalla annostuksella ja sivuoireet olivat sellaisia että en jaksanut pitkään. Pönttö todella sekaisin ja turvotus. Silmätkin menivät sellaiseksi kuin olisin huumekäyttäjä. Lopetin ja jäi lääkkeitä kaappiin paljon käyttämättä. Mutta joillekin näkyy sopivan ja pitää varmaan sinnikkäästi jatkaa niin pöntto olo ilmeisesti helpottaa. Lyrica on haluttu "huumaava" lääke katukaupassa ja kummastuttaa ettei sitä ole luokiteltu kolmiolääkkeeksi vaikka varsin monet kertovat että pää menee sekasin..?

        Lyricaa hermokipuun, vaikka minimimääriä otin alkoi muisti heittää, ja ristiselkä tuli älyttömän kipeäksi. Ei voi olla sattumaa koska kokeilin 3kk päästä uudelleen sama juttu ristiselkä tuli niin kipeäksi, etten meinannut päästä tuolista ylös. Kun lopetin selkä parani.


    • Entinen, nykyinen

      Moi,

      päätinpä vielä vastata tähän ketjuun, ties vaikka joku asian tiimoilla painiva tämän vielä lukisi.

      Minulle määrättiin Lyricaa niskarangassa oleviin välilevyn pullistumiin (3kpl). Aluksi täytyy pohjustaa, että olin syönyt triptyl nimistä lääkettä unettomuuteen jo parin vuoden ajan. Kun välilevyn pullistumat iskivät, olin niin kipeänä, etten päässyt aluksi edes sohvalta ylös ilman että kivut kaatoivat minut polvilleen lattialle helvetillisen huudon kera. Noh, aluksi minulle määrättiin panacodia, mitä meni ne miehekkäät 6kpl/pv ja siihen vielä lisäksi 120mg Arcoxia nimistä tulehduskipulääkettä. Näistä ei ollut mainittavaa apua.

      Kipu kuitenkin lieveni sen verran, että pääsin takaisin töihin, mikä oli varmaankin suuri virhe. Välillä nimittäin töissäkin jouduin menemään vessaan makaamaan, koska kättä särki(pullistumat säteilevät hermokipuna käteen) niin paljon, että taju meinasi lähteä.

      Kun panacodit loppuivat, menin työterveyslääkärille valittelemaan kipuja. Hän määräsi minut maksakokeisiin ja sanoi et tossa on paracetamolia, voit ottaa sitä 6mg päivässä eikä mitään muuta. (Paracetamol muuttuu maksatoksiseksi 3g annoksen jälkeen.) Eli hän määritteli minut lääkkeiden väärinkäyttäjäksi. Sinnittelin sitten viikon verran siinä yhä pahenevien kipujen kanssa ja varasin uuden ajan työterveyslääkärille. Tällä kertaa lääkäri, minun onnekseni, otti asian tosissaan ja ehdotti Lyrica nimistä lääkettä. Tämä oli ehkä järkevin päätös mitä ikinä tein. Kivut alkoivat lievittyä heti ensimmäisen kapselin myötä ja pääsin vihdoinkin eroon minua monta kuukautta vaivanneista kivuista.

      Elämä oli ihanaa, kunnes Lyrican sivuvaikutukset alkoivat. En pystynyt syömään kahteen viikkoon (pari jugurttia ja hyvällä tuurilla keittoa) Koko ajan oli helvetillisin etova olo. Seuraavaksi iski kiertohuimaus. Työpaikalla käytävät ei tahtonu riittää kun hoipertelin ympäri osastoa. Sitten iski helvetillinen päänsärky, johon aloin ottamaan panacodia, teki olon siedettäväksi muttei vienyt päänsärkyä. Ja tämä kaikki vasta 150mg päivä annoksella.

      Kun nostin annoksen 300mg päiväss, alkoivat seuraavat sivuvaikutukset. Itsetuhoisuus ja masennus. Itkin ja nauroin samanaikaisesti, ajattelin itsemurhaa useasti päivässä. Yms. Ja auta armias jos joit vähänkin alkoholia.. Huh huh, oli niiiin sekaisin jo kolmen bissen jälkeen, että oksat pois. Kivut kuitenkin katosivat, mikä oli erittäin positiivista.

      Koska pullistumilla on tapana elää ja kukoistaa, alkoivat kivut taas nostamaan päätään ja yritin nostaa Lyrican annostusta vielä maksimiin, eli 600Mg päivässä(en muuten suosittele kenellekkään) ja siitähän se helvetti repesi. Jos en olisi näinkin vahva ihminen( entinen nisti, joka on itse itsensä keplotellut mitä erilaisimmista koukuista) uskoisin, että olisin tappanut itseni. Itsemurhavietti nimittäin kohosi niin ylitsepääsemättömäksi, että oikeasti istuin parvekkeen kaiteella ja olin hyppäämässä. Onneksi noin suuri määrä Lyricaa siihen tottumattomalle aiheuttaa myös erittäin voimakasta uneliaisuutta, joten kellahdin selälleni kaiteelta oikealle puolelle ja heräsin sitten aamulla siitä. Sanomattakin liene selvää, että annostus jäi siihen 300mg päivässä.

      Summa summarum, auttaa mainiosti ahdistukseen, josta myös kärsin, sekä neurokipuihin. Uskon ,että psyykkeeni ei olisi kestänyt niitä kipuja sillä "tohtorin määräämällä" paracetamolilla.

      • kimizify

        ehe ehe... vilkas mielikuvitus sinulla ainakin.
        Ellei yksilöllä ole sanottavampia persoonallisuushäiriöitä, lyrica EI tee ihmiselle noin voimakkaita tuntemuksia eikä itsetuhoamis tuntemuksia.
        Tämä minun mielipiteeni, toki sinulla saa olla tuo omasi


    • Entinen, nykyinen

      Sen verran vielä pitää selventää yllä olevaa, että otan edelleenkin samaa lääkettä ahdistuksen hoitoon ja olen selvinnyt niistä alkuvaiheen hankalista olotiloista. ensimmäistä kertaa varmaan 10 vuoteen uskallan jopa lähestyä ihmisiä ulkona ollessani tai muualla jos niin on tarvis. Eli auttaa ahdistukseen ja kipuun, alku on vaan helvetin hankalaa. Tosin miinus puolena täytyy mainita, että seksihalut kyl häviää aika pitkälle. Ja jos niitä tulee niin stondiksen kanssa on vähän niin ja näin.... Mut kai sitä ilman seksiäkin pärjää? :)

    • LYRICAN KÄYTTÄJÄ

      Lyricasta, olen syönyt samaista lääkettä jo yli vuoden selkäsärkyyn. On hyvin auttanut, ainut mintä haita vaikutuksia olen kokenut on painon nousu ja turvotus. Näitten vaikutusten vuoksi aion nyt jättää lääkkeen tauolle, koska painoa täytyy saada tippumaan. Kun ikää alkaa tulla, on parempi nyt pudottaa painoa ettei polvet mene huonoksi. Jaksaisi vielä kävellä vanhanakin, onneksi ei tarvitse muita tarvitse syödä yhtä aikaa. Alkoa ei nyt muutenkaan ole tarpeellista käyttää, ei lääkkeitten kanssa eikä ilman lääkkeitä. Varovainen täytyy olla kaikkien lääkeaineiden kanssa, ja onhan se hyvä jos ihmiset lukisivat lääkepakkauksissa olevan ohjeen. Tämä antaa jo paljon tietoa ko.lääkkeestä. Hyvää syksyn jatkoa kaikille LYRICAN käyttäjille, ei huono.

    • LYRICASTA EROON

      Mulla Lyrica ollut nyt puolisen vuotta. Kun aloitin sen käytön, huomasin heti turvotusta. Nyt olen lihonut 10 kiloa. Muuten pieni nainen olen, niin se on iso määrä ja se haittaa minua suunnattomasti. Haluan lopettaa tuon lääkkeen , mutta vieroitusoireet pelottavat. Lyricaa menee nyt 2 x 150mg/vrk. Onko kellään neuvoja lopetuksen suhteen? Eli millä annoksilla ja millä aikavälillä olisi hyvä lopettaa? Minulle se määrättiin adistukseen ja että pääsisin Rivatrilista eroon. Nyt syön kumpaakin....

    • minä

      Lyricasta on ollut mulle vain apua mielialan kohottojana ja vain aluksi uneliaisuutta eikä vaikuttanut kuin vasta n. 10 tunnin päästä: toleranssi vaan kasvaa huippunopeesti tähän lääkkeeseen. Mitään sivuvaikutuksia eikä vieroitusoireita ei ole ollut: painokin pikemminkin laskenut käytön aikana.
      Tässä viestiketjussa kerrottuun kuolemantapaukseenkin on täytynyt olla selityksenä joidenkin muiden, Lyrican kanssa yhteensopimattomien lääkkeiden, samanaikainen käyttö.

      Minulla lyricat ovat auttaneet todella hyvin vaikeaan masennukseen ja ahdistuneeseen olotilaan, siis täysin päinvastaisesti kuin tätä juttua kirjoittaneet ovat todenneet.

      Ongelmana on kuitenkin että lääkärini ei suostu kirjoittamaan minulle Lyrica-reseptiä koska minulla on ollut ajoittain liiallista alkoholin käyttöä, eikä diagnooseistakaan huolimatta uskalla määrätä minulle tätäkään lääkettä riippuvuusvaaran vuoksi, vaikkeivat Lyricat ole edes kolmiolääkkeitä puhumattamattakaan bentsoja. Niinpä minun on todella vaikea hankkia elämänhaluni säilyttämiseksi tarvitsemani lääkkeet muita reittejä eivätkä rahani riitä yksityislääkärillä käynteihinkään.

      Siispä kysyisinkin, vaikkakin todennäköisesti huonolla lopputuloksena, olisiko kenelläkään, joka aiemmin ilmoitti omistavansa kaapeihin jääneitä Lyricoita tai jolla on huonoja kokemuksia lääkkeen käyttöön liittyvistä sivuvaikutuksista, toimittaa minulle vaikka vähän vanhentuinetakin lääkkeitä, nekin kelpaisivat, koska en ilman niitäkertakaikkiaan saa ylläpidettyä mieleni tasapainoa tai myydä niitä riittävän edulliseen hintaan.

      Olen niin epätoivoinen, koska minulla ei ole enää yhtäainoaa Lyricaa enkä mistään enää onnistu niitä saamaan, että kerron tässä puhelinnumeronikin jotta kaipaamani henkilö voisi lähettää tekstiviestillä yhteydenottopyynnön. Voisin soittaa sinulle sitten takisin nin sinun ei tarvitsisi maksaa puhelua. Numeroni on siis 045 8717247.

      Auttakaa minua joku tai jotkut jos voitte!!!

      • liisukka4

        Hei!
        Tuntematon ystävä.....toivon sinulle kaikkea hyvää......nyt äsken luin netin keskustelua Lyricasta. Olet toivottavasti jo saanut apua! Nettikirjeesi on vuodelta 2012. Oletko saanut masentuneisuuteen esim. Sepram-nimistä lääkettä? kannattaisi kokeilla.
        Hyvää jatkoa ja parempaa oloa sinulle!


      • Anonyymi

        Pyydä resepti lääkäriltä. En ymmärrä, että tällaisella palstalla kerjätään reseptilääkkeitä.


    • kohai8

      Tämän ketjun lukemisen seurauksena taas kerran mietityttää, että onkohan oma 900 mg/vrk annos lyricaa hieman liikaa, varsinkaan kun ei edes poista kaikkia kipuja. Mun toleranssi vaan kasvaa niin mielettömän nopeasti kaikkiin lääkkeisiin. Paras kipulääke on tähän mennessä ollut norspan, mutta kiertohuimaus oli liian kovaa työntekoon.

    • huolestunut käyttäjä

      otan tällä hetkellä lyrica 75mgx2 ja olen aika paljon lihonnut ja nestettä kertyyy aamuisin sormiin ja ranteisiin ettei pysty niitä liikuttamaan, oireena on myös tullut hengenahdistus ja kuiva yskä, keuhkokuvissa näkyy varjostuma jonka oletan olevan nestettä, vaivat alkoivat lyrican aloituksen jälkeen. olisiko muilla samoja oireita tullut lääkkeen aloituksen jälkeen?? hyvä lääke mutta vaikeat sivuoireet??

    • hessu 51

      Mitähän lääkettä olet syönnyt kyllähän Lyrica on ollut enemmän kun vuoden
      markkinoilla koska itse aloin käyttää lääkettä 2007 v:na annos on 4x300mg
      (huom lääketehtaan suositus 2x300 mg) saa ylittää jos on lääkäriltä rese-
      pitissä joku merkintä en muista sen nimee.Mulla on käytössä sen takia
      kun on ääreishermovaurio(ohutsäjen-neuropatia)lääke toimii hyvin tosi
      on että on kallis mutta kun tulee noin 700€ täyteen niin kela korvaa mulla
      menee kaks lootaa kuussa yhdessä on 56kpl sen jälkeen saa aina 3 kk
      satsin laakista apteekista.Tosin en aina kaytä tätä määrää aina tilanteen
      mukaan on jäännyt aina varalle muutama loota aina on löytynyt käyttöö.

    • uhgtrynbv

      Ei sopinut mulle laisinkaan.. vajaan vuoden söin tuota lume lääkettä. Mielialaa korjaamaan, ei mitään apua. Päinvastoin lihoin 25kg.

      Kallis, aivan paska lääke.

    • ex-lyrican käyttäjä

      Vierotusoireet helvettiä 100 kertaa pahemmat kuin bentsoil. Syke nousi vieroituksessa 170 ja verenpaine 190/130.

      • ex-lyrican käyttäjä

        Ottakaa ahdistukseen mielummin bentosoja kuin tota paskaa mistä ei ole edes monen vuoden käyttökokemusta.


    • hpjj

      Kamala lääke, sain selän spastisuuteen - muut lääkkeet eivät toimi, eikä tämäkään: olin kuin humalassa pari viikkoa, kävely rapussa ja kadulla oli vaikeaa, kävelin miten sattui. Todella kova nälkä koko ajan, alaraajoihin alkoi kerääntymään nestettä ym.

      Lopetin 3 viikon käytön jälkeen, vieroitusoireita 2 viikkoa.

    • Lyyrika

      Lyrica 9MM :) I love it! Kyllähän se "keskustelee" annoksilla 600 mg-900 mg. Kohottaa mielialaa, voi jopa eforisoida. Ei se kuitenkaan itsestään tapa, kaikki nuo mainitut oireet sopivat kuvaa. Haamukipuja tulee jos ei ota säännöllisesti. Syödä voi uskomattomia määriä (vaikkapa 2 perhepizzaa putkeen, eikä tunnu missään), mutta kun tulee se ahmimistunne. Oleppa syömättä, juo 1-2 litraa vettä jos pakko. Parin tunnin päästä ei ole enää nälkä. Niin huomaat et voit kontrolloida sitä. Samoin voit nukkua tai valvoa. Hyvää tavaraa,vie kivut ja maalliset murheet. Jos tulee päihtymyksen tunne yleensä katoaa kun ottaa yhden kapselin lisää. Alkoholin kanssa tulee tuota huimausta- sivusta katsojan näkökulmasta jalat on kuin spakettia.


      Riippuvuuspotentiaalia ei pysyväiskäytössä kannata miettiä.

    • Epäilyttää

      No huh, huh!

      Vaikka mulle rajun murtuman (nilkasta kolme kehräsluuta ihan säpäleisiksi) takia hermokipuun määrättiin tuota lääkettä (hyvin mieto 25 mg), niin taidan sittenkin jättää syömättä. Taidan sietää mieluummin sen jyskyttävän kivun, kuin ottaa noita riskejä kaikista sivuvaikutuksista. Ja entäs, jos ne kivut palaa kuitenkin kuurin loputtua ja sitten pitää syödä aina vahvempia ja vahvempia annoksia? Kipu helpottaa välillä, kun saa jalan oikeaan asentoon.

      Öisin yritän muistella kipujen yllyttyä, että millaisessa asennossa mun jalkani oli viimeksi, kun ne helpottivat. Ei löydy samaa asentoa ja sitten vaan kattellaan makkarin ikkunasta tähtitaivasta ja käännellään ja väännellään tyynyä jalkojen välissä.

      Hermokivut ovat sellaisia, että ne tulee, kun tulee ja sitä asentoa muuttamalla ja hyvää paikkaa hakemalla ne joko tulevat tai menevät. Se mikä oli hyvä asento hetki sitten, ei helpota juuri sillä hetkellä.

      • Vastuu itsellä

        Täällä taitaa olla aikamoisia lääkitsijöitä irti.

        Minulla on Lyricasta erittäin hyviä kokemuksia, ja haluan sinua "Epäilyttävää" rohkaista kokeilemaan. Olen sikäli hyvä esimerkki, etten juuri syö mitään muita kovia lääkkeitä.

        Sain suosituksen syödä Lyricaa useilta lääkäreiltä jo vuosia sitten enkä uskaltanut luettuani tämän kaltaisia sivustoja, sekä lääkkeen virallisen kuvauksen sivuvaikutuksista ym. Nyt olen jonossa alaselän luudutusleikkaukseen, ja kovien hermokipujen vuoksi olin vihdoin valmis Lyricaa kokeilemaan. Myös stressi alkoi olla taivaissa kokopäiväisessä asiotyössä, ilman yhtäjaksoista yöunta.

        Aloitettiin pienellä annoksella 25 mg aamuin illoin, vähitellen annosta nostaen, nyt 2 x 25 aamulla ja 2 x 75 illalla jo monta kuukautta.

        Hei ensimmäisestä päivästä alkaen kahden selkäleikkauksen aiheuttaneet kovat (erityisesti öiset) hermokivut hellittivät lähes kokonaan. Olo oli euforisen onnellinen, kulku hieman horjuvaa, mutta ei haitannut. Kovan, pitkäaikaisen kivun aiheuttama stressi ja ahdistus helpottivat valtavasti. Jäljelle jäi ainoastaan paikallinen kipu selässä ja vaikeus kävellä ilman keppiä. Uni tulee helposti ja nukun yöt läpeensä vain muutaman kerran asennon vaihtoon havahtuen. Autolla ajo välillä vähän arveluttaa...

        Ruokahalut lisääntyivät ensin, mutta asia korjautui helposti heti kun ruokavaliosta poistettiin sokeri ja viljat. Seksihalut ovat mieluumminkin lisääntyneet, orgasmin saaminen on kuitenkin viivästynyt ja laatu heikentynyt, muttei avio-onnen turmioksi asti - läheskään. Virtsan määrä vähenee, sekin hyvä juttu, ei tarvitse yöllä sen vuoksi herätä.

        Suosittelen ehdottomasti henkilölle, jolla on vastuullinen mielenlaatu ja hyvä yleisterveys. Varmasti menee metsään, jos lääkitsee omatoimisesti ja monen muun lääkkeen ohella.


    • 876590

      Yritin tavoittaa lekuria ja kysyä milloin kivun lievitys lyrica 2x75mg
      alkaa. Joku tuossa aikaisemmin sanoikin että 10h menee ennenkuin vaikuttaa. Pitää vissiin vaan odottaa vielä 7h.
      Tämä on siis määrätty kaularanka/välilevy pullistuman epäilyyn. Röntgenissä käyty lääkkeen määräämisen jälkeen
      Lääke ohjeessa lukee neuroottisille itse en kyllä koe olevani
      neuroottinen.
      Jollekin saattaa auttaa puoli istuva asento nukkumiseen varsinkin
      niska oireissa.

    • hampi

      Hey.oon menos hammaslääkärii,ja pelottaa ihan sikanaa,oikeesti.takaa vedetää hammas pois.osaisko joku kertoo mikä ois hyvä kivunpoisto lääkitys ennakkoon..? lyrica burana pari pamii...vai mitä?? auttakaa ihmeessä.pelottaa oikeesti!!!

    • Selkäsairas vm63

      Viikon olen syönyt Lyrica 75 mg 2xvrk alaselässä ja jalassa todettuun hermotulehdukseen (iskias?). Apteekin täti varotteli, että kyseessä vahva lääke ja voi huimata, mutta kun otat aamulla ja illalla etkä 2 kpl illalla niin huimaa tasaisesti 24h. Näitä muiden kokemuksia lukiessa väkisin tulee ajatus lopettaa ko lääkkeen syonti välittömästi. [email protected]

    • juice863

      itsellä menee 300mg lyricaa päivässä, auttaa tosi paljon ahdistukseen. Kehtaa käydä kaupassakin :)

    • Sain Lyricaa aikonaan UNEEN! Oli välillä poissa käytöstä. Nyt taas pari viikkoa käytänyt. Ensin 150 mg ja sitten nosto 300 mg. Minulla Lyrica toimii juuri päinvastoin, kuin mitä lääkäri määräsi. Se vie unen! Eli lienee ihan hyvä (kallis) lääke, mutta ei sovi minulle. Tänä aamuna juuri huomasin, miksi pompin aina ylös 3-4 välillä. Ja sitten iltapäivällä hiekko olo (=unen puute). Onko Lyrica muuten huume = katulääke? Jostain kuulin. En vain ymmärrä, että miksi? Toki piristää, saattaa huimata, jos ottaa useamman.

    • Vielä Lyricasta. Nyt hokasin, että Lyrica vie multa unet. Olo on kuin pienessä sievässä. Kahdessa viikossa tuo tuli. Reseptiä vaikka kuinka jäljella, mutta en koske enää Lyricaan. Vie todellisuuden tajun.

    • varma tieto

      Ei kannattais kysyä sinun tästä lääkkeestä mitään mistä ihmeestä oot
      saannut päähäs että lääke on ollut vasta vuoden markkinoilla,katsos
      asia on näin itse olen syönnyt tätä kyseistä lääkettä vuodesta 2007
      asti 300 mg ääreishermovauorioon jos et usko kysy vaikka Päijät
      hämeen keskus-sairaalan kipupolilta.Hyvä lääke muuta ei huonoo
      kun hinta maksaa vähän alle 150€ 56 kpl 300 mg että tällänen ta-
      paus.

      • Pvm

        Sen kyllä huomaa, että olet syönyt vuodesta 2007.


    • Nist1

      Otin ekaa kertaa Lyrica 150mgx4 eli 600mg ja tulipas todella paska olo. En suosittelis tätä lääkettä mihinkään vaivoihin.

      • vie muistin

        aiheutti turvotusta, unohtelin lieden päälle ym. mukavaa , ei enää ikinä moista myrkkyä.


    • Hyvä lääke

      Täytyy sanoa että Lyrica onhyvä lääke, minulla nyt vajaa kaksi kuukautta käytössä jalan hermokipuun 2/ 75 mg kapsellia päivässä.siis 1 aamulla ja 1 illalla. Vaikutus on jalan hermokipuun aivan taivaallinen,hermosärky on poissa,saa yön nukuttua, ei tarvitse koko yötä sovitella mitenkä jalkansa pitäisi. Mitään sivuvaikutuksia ei ole.--paitsi painonnousua,,mutta sekin ennemmin kun särky:
      Ainut lääke mikä on auttanu hermokipuun. Monta vuotta olen särkyä saanu kestää Toistakymmentä vuotta sitten selkä leikattiin ,hermopuristuksen tähden , kymmenen vuotta sitten vasempaan lonkkaan laitettiin tekonivel. Nyt selässä ilmeisesti hermot puristuksissa, josta oikeaan jalkaan oli aivan mahdoton
      hermosärky. Vasemmassa jalassa ei mitään, Kaikkea on kokeiltu ja lääkäri määrännyt ---ja vihdoinki oikea lääke.
      Ihmettelen ,kun luin kommentteja ,kuinka pää noin kovasti menee pyörälle?

    • juhis6

      Olen syönyt lyricaa muutaman kuukauden ja vaikea ahdistukseni on huomattavasti helpottunut. On ollut tähän asti paras lääke, mitä olen ahdistukseeni syönyt.

    • Jep.

      Unettomuuteen määrättiin 150-millistä Lyricaa. Ei auta, ei nukuta. Mirtatsapiini nukuttaa minua paljon paremmin, joten täytyy pyytää sitä seuraavaksi lääkäriltä.

    • sjhcskdjh

      Lyrica on ollut jo useita vuosia markkinoilla, hyvä lääke, mutta kallis.
      Auttaa ahdistukseen ja hermokipuihin.

      • joku ukko vaan

        Mulla ois 3 56kpl pakettia 225mg lyricaa , ostakaa pois!!


      • Selkävammanen
        joku ukko vaan kirjoitti:

        Mulla ois 3 56kpl pakettia 225mg lyricaa , ostakaa pois!!

        Laitappa sähköpostia! :) itse syön hermosärkyyn selkärangan murruttua..


    • Otan yleensä 150 mg 2 x 1 illalla pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Ei tosiaan ole mikään unilääke. Vähän lievittää jalkojen lepposärkyä (neuropatia diabetica), ettei kivun takia tarvitse valvoa. Saattaa tosiaan nostaa ruokahalua, mutta silloin kun aloitin, ei ruoka todellakaan maistunut. Kelpo lääke, muttei tee ihmeitä.

    • hess2

      kivut helpottuivat ja mikä parasta vuosia kestänyt ahdistus poistui.annostus on yksilöllistä, jollekin lääke ei käy ollenkaan. itselläni annostus on 600 mg vrk, joskus tuplanakin.Aluksi tuli humalainen olo ja muitakin sivuvaikutuksia, mutta hävisivät kahden viikon kuluessa.

    • pääsin hermosäryistä

      Olin auto onnettomuudessa jossa , polvi murtui, ja koko jalka oli sininen monta viikkoa, jäljelle jäi että jalkaa särki vielä 3kk onnettomuudesta, tavalliset/vahvatkaan särkylääkkeet ei auttaneet. alkoi olla jo aika masentunut olo, onneksi pääsin kipupkl ja sain LYRICAA aloitin pienellä annoksella muistaakseni 25mg aamuisin 2 viikkoa, olo oli lääkkeen oton jälkeen pari tuntia kuin juopolla, mutta päivän mittaan helpotti, ja annos nostettii 75mg aamuisin.En saanut mitäöän muita sivuvaikutuksia. Alussa jo parin päivän jälkeen alkoi mieli parantua ja viikon jälkeen pahimmat hermosärky piikit lievittyivät. Että mä voisin sanoa, etten olisi tässä tätä kirjoittamassa ellei tämä lääke olisi tullut apuun.
      Söin sitä niin kauan kuin pahimmat hermosäryt helpotti eli 8 kk.

    • entinenLyricalainen

      tarpeeks isona annoksena Lyrica toi suuren helpotuksen siihen hulluks ajavaan raajan poltteluun ja jomotukseen!
      Pystyin nukkumaan yöt vasta kun löysin sen avun, sitä ennen valvoin jalka tulessa kiroten särkyä ja tuskaa. Ihme etten tämän pahemmin seonnu :)

      kamalia myrkkyjä ne on. Onnesta en enää tarvi. Mutta silloin olin tosi onnellinen enkä olis pärjänny ilman! Vuosina 2007-2009

      Kaikille hermokipujen kans..tsemppiä!!!!!

    • pienipoju

      kun isoks kasvan nii otan lyrikaa

    • ex-lyrica

      Mulla Lyrica vei unet ja muistin, pyörrytti ja olin muutenkin sekaisin...lopetin 3 vuoden jälkeen sivuvaikutusten takia ei auttanut hermosärkyyn...

      • yötvaikeita

        Diabettinen neuropatia,säryt tosi hankalat,lyricaa syönyt muita tramal,triptyl.tens
        laite,ei ole kivut lähtenyt.
        Pitää odotella josko jostain sais apua.


    • Vanha M

      Sain Lyrikaa hermojuuren tulehduksesta johtuvaan särkyyn 600mg/vrk . Se auttoi; pääsin liikkumaan. Vaiva parani ja kipu oli poissa kokonaan 3:n kk:n päästä. Lääkitystä alasajettiin pari kuukautta, sinä aikana esiintyi ainoastaan yöhikoilua. Hermoston elpyminen ei kuitenkaan pysähtynyt normaalille tasolle vaan jatkoi ylitoimintaan. Viimeisestä kapselista laskien noin parin viikon kuluttua alkoi päätä ja silmiä särkeä sekä näkö hämärtyä. Kolme kuukautta kärsin tästä Hortonin neuralgiasta. Nyt olen terve. Minun luultiin olevan tiesmissä mömmöissä ja suhtautuminen/kohtelu oli välistä jopa epäasiallista.
      t

    • NappiOnNamia

      Mulla Lyricaa määrättiin ahdistukseen.
      Auttaa mukavasti mutta tulee jossakin vaiheessa sellainen "kooma väsymys".
      Kävely on myös erilaista, mutta ajanhan mä autoakin. No probleema

      Ko. lääkehän oli jenkeissä todella kova hitti. Siellä kun saa mainostaa eri tavalla kuin koto Suomessa.

      Mieliala tosiaan kohoaa, ja ruokahalu kasvaa jota kannattaa seurata mikäli ylipainoa on.
      Minulla taas kävi niin, että paino laskee.

      Koko sekoilun plussana - Seksi on aivan taivaallista. Ei siinä ennenkään valittamista ollut, mutta nyt kyllä nautinnot kestää niin pitkään jotta huh huh..
      ja akka on uupunut. (..siksi käyn "huorissa") ..Kiitos Lyrican.

      Tosiaan - ONKO TÄHÄN JO PATENTIT LAUENNUT, ELI HALVELPAA KORVIKETT?

    • mie tässä

      Aika samoja tuntemuksia. Hermorata kivut on poissa Lyricalla Ristiselkään tosin tulee kävellessä ionkin asteinen kolotus eikå jaksa pitkiä matkojja kävellä. Siihen panacod. Tuosta seksin harrastamistsa tosiaan kun lerpun sa toiminta kykyiseksi kestää orggujen tulooon hyv inkin kakstuntia, Ei sitä vakkari kestä, homma täytyy usein hoitaa sooloillen,

    • Lyrican orja

      Kiitos hyvästä ketjusta kirjoittajille- Lohdullista lukea kuinka jotkut ovat pääässeet Lyricasta ja saanet hermo säryt hallintaan.

    • Kuopio1968

      Tervehdys! Olen joutunut käyttämään aluksi Lyrica 75mg x1 viikon ajan, jonka jälkeen annos nostettiin2x 75mg / vrk. Alkuksi apua sekäkipuun oli todella hyvin, mutta kun selkä meni pahempaan kuntoon kipupolilla mutettiin lääkitys tisenlaiseksi leikkaukseen saakka. Eli kokemukseni erittäin hyvä lääke. Nyt kun sen tarve on päättynyt niin minulle jäänyt 2 paketti ylimäärisiä Lyricoita eli 2 x 56 kpl Lyrica 75mg kapseleita. Joilla niille on todellinen tarve niin voi laittaa numeronsa, josta tavoittaa?! Huom! Soveliasta olisi olla resepti ja hintatieto.
      Ja paikkakunta on kuopio.

    • HerculesP

      Minulle Lyrica on auttanut pahoihin hermokipuihin, ja siitä seuranneeseen ahdistukseen.
      Olen yrittänyt vähentää lääkitystä asteittain, mutta kivut alkoivat taas pikkuhiljaa. Palasin 2x75mg aamu, ilta. Eli 300mg vuorokausi. Sen oli lääkäri minulle määrännyt.
      Toivottavasti voin lopettaa lääkkeen jonakin päivänä. Kivut johtuvat vaikeasta elämäntilanteestani sekä sitä edeltäneestä ikävistä tapahtumista, joka jäi näköjään pysyvästi elämääni ja syö minua sisältä. Lääke helpottaa oloani ja kovia kipuja. Nukun suhteellisen hyvin.

    • Lääkkeitälääk

      Oot sä ihan selvinpäin siellä

    • Dshwlw

      Minulla on ylimääräistä, mutta ette saa.
      Minulla ei tehonnut, onneksi kivut loppuneet.

    • First.timer
    • vendor234

      Toimii ku junan vessa ainakin ahdistukseen 300mg/pv.

    • Anonyymi

      Minulla on lyrica suunpolteoireyhtymään auttaa. 75 ml 3 x. Ylipainoa tuli ja paino junnaa samassa.

    • Anonyymi

      Hahahah

    • Anonyymi

      Minulle lääkäri määräsi peniksen reijän hoonauksen yhteydessä. Söin monta levyä kunnes yksi yö putosi terska pois. Lääkärin mukaan oli tullut kuolio ja munuaisten vajaatoiminta myös. Kävin Turkissa leikkauksessa jonka Kela maksoi ja koska klinikka oli yksityinen sain myös uuden tukan istutettua päälaelle. Nyt seisoo muna, järki ja tupee. Tässä järjestyksessä.

    • Anonyymi

      Minulla hermokipuun 300mg vuorokaudessa mennyt 10kk ajan. Aluksi huimausta jonka takia meinasin lopettaa kokonaan. Aloitettiin 150mg/vrk. Paino nousi ensimmäisen 2kk aikana noin 8kg 60->68kg joka johtui sekä turvotuksesta että ruokahalun lisääntymisestä. Seuraavien kuukausien aikana paino laski itsekseen takaisin, vaikka ruokahalu on aivan järjetön ja syömisen määrä melkein tuplaantunut tämän lääkkeen käytön aikana. En pysty kontrolloimaan sitä. Silti paino ei ole enää uudestaan noussut. Kipuihin auttaa kohtuullisesti, varmasti hieman isompi annos olisi tehokkaampi mutta ne haitat. Mieliala heittelee paljon, johtuneeko lyricasta vai vaihdevuosista vai kummastakin mutta mitään dramaattista euforiaa tai itsetuhoisuutta tämä lääke ei ole aiheuttanut. Lähinnä on kokoajan nälkä ja kunnon ruokaa se ylimääräinen syöpöttely on, sokeri on pahaa. Huonompiakin lääkkeitä olen kokeillut.

    • Anonyymi

      Moi kyllä auttaa kipuihin ja tulee parempi olo vaikka olisi mieli maassa niin helpottaa siihenkin ja paniikkioireisiin

    • Hei, kiva vanha viesti. =)) Lyricaa en ole koskaan saanut eikä minulle määrätty, oliko lyrica joku kipulääke? Mielenkiintoista että se on näinkin vanha lääke, kovasti kuitenkin puheissa, mediassa, edelleen mukana, kuten panacod tai nukahtamislääkkeet.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti paras lääke minun nikamapullistumaan sekä alarangan murtumaan, poistaa jonkun verran edes ahdistusta kivusta ja rentouttaa vatsajännitystä joka taas aiheuttaa ripulia ja ummetusta.
      Suomen terveydenhuolto on sitten niin viisas että lopettaa Lyrica reseptin uusimisen ilman mitään syytä, olen lukenut sen verran lyrican väärin käytöstä että pennut vetää yliannostuksia esim. 20 kapselia 75mg kerrta-annos ? Eli tämän takia poistetaan lyrican uusiminen niiltä jotka saisivat apua tästä lääkkeestä, näinkö tämä yhteiskunta toimii ?

    • Anonyymi

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Pregabaliini

      Pregabaliini (kauppanimi muun muassa Lyrica[1]) on gabapentiinistä edelleen kehitetty antikonvulsiivinen lääkeaine. Sitä käytetään paikallisalkuisen epilepsian, neuropaattiseen kivun, yleistyneen ahdistuneisuushäiriön ja migreenin hoitoon. Yhdysvaltain lääkevirasto FDA on hyväksynyt sen hoidoksi myös fibromyalgiaan, mutta ei yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön. Lääkkeen toi markkinoille Pfizer vuonna 2004.[2]

      Lääkettä on käytetty myös esimerkiksi migreenin ja levottomien jalkojen oireyhtymän hoidossa.[3]

      Pregabaliini on aivojen välittäjäaine GABA:n johdos. Lääkettä markkinoi ja myy Suomessa Pfizer ja rinnakkaislääketuojat Orifarm ja Paranova.[4] Lääkekorvaustilaston mukaan yli 71 000 suomalaista käytti vuonna 2012 pregabaliinia sisältävää Lyricaa, näistä vain kymmenesosa epilepsian hoitoon.

      Pregabaliinia sisältävät lääkkeet ovat pääasiallisesti keskushermostoon vaikuttavia eli PKV-lääkkeitä, joilla on huumaavia vaikutuksia. Lyrican pakkaukseen on lisätty markkinoille tulon jälkeen punainen varoituskolmio, joka esiintyy myös muiden PKV-lääkkeiden pakkauksissa.

    • Anonyymi

      http://psyvault.net/viewtopic.php?t=703&start=20

      Post by PCD » 2008-11-06 00:05

      Itelle lekuri määräsi 1x150mg Lyricaa päivässä yleistyneeseen ahdistukseen, tuli kyl aika erikoinen olo siitä, tuntui että olin humalassa, lihakset vähän nyki mut mitä pienistä, sellainen letkeä olo, jossain vaiheessa tunsin myös euforiaa... olin vaan parvekkeella ja ihailin pilviä ja maisemia :lol: jossain vaiheessa iski hirveät mässyt päälle ja oli pakko syödä jtn mitä jääkaapista löytyi :D tosin pitänee tsekkailla nyt miten se toimii tarkoitukseensa, toi oma aloitusannos on aika suuri 150mg kun jotkut sanovat että 75mg on jo iso ja jotkut aloittelevat 25mg annoksella..

      ------------

      lue lisää linkistä!

    • Anonyymi

      onko kokemuksia?

    • Anonyymi

      Mulla Selkä leikattu 2019 marraskuussa. 4-5nikama oikee. 3×2viikon kuntoutukset kysissä oli. 37 eri lääke reseptiä saanut . Lyrigat vrk 1200mg annos ja muu,t eivät vie kipuja pois. Obiootteja saan , eivät vie kipuja, nekään . En halu olla enään koekaniini. 6 vakavaa vikaa on. Sisältää syövän ,johon ei ole lääkettä. Halvaus lievä 4 kertaa ollut. Eivät leikkaa ennen ,kuin halvaa kunnolla. Kys on mun toinen koti.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe