Jatkuva nälkä

aninennnn

Kertokaas kokemuksianne seuraavasta asiasta:
Onko kellään ihan jatkuvaa nälkää, joka vaivaa yleensä noin kahden tunnin välein, vaikka söisit enemmän kuin 90-kiloinen mies?

Olen noin 60-kiloinen nainen, treenaan salia, lenkkiä, kamppailulajeja jne. Liiallisesta harjoittelusta ei voi olla kysymys, eikä siis liiallisesta kulutuksestakaan.

Onko kellään nälkä vaivana? Kävin lääkärissäkin, mutta vastausta ongelmaan ei tullut. Syön TODELLA reippaita määriä ja proteiinien yms. saannista pidän varmasti huolen.

Missä vika? :(

13

13289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön 2

      Vaikka söisi mitä vaan paljon niin nälkä ei lähde. En kuitenkaan syö jatkuvasti koska tarkoituksenani on polttaa rasvakerrosta ja laihtua.

    • salimies

      Tosiasia on että tuommoisella treenitahdilla ihminen kuluttaa tolkuttomasti. Ilmeisesti sinulla on todella voimakas aineenvaihdunta. Itse vedin aikoinaan samantyylistä treeniä ja kulutin varmaan 2 kertaa enemmän kuin mikä on tavanomaista painoiselleni ja ikäiselleni.
      On siinä hyvätkin puolensa. Rasvaprosentti pysyy alhaisena eikä tarvitse varoa mitä syö. Se että nälkä tulee n. 2 tunnin välein viittaa siihen että syöt aika hiilaripainotteisesti. Eli ruokasuositusten mukaan. Koita lisätä lihan, kanan jne. osuutta ateriasta niin nälkä pysyy poissa pitempään. Ei kannata välittää noista 2g proteiinia/painokilo. Voi sitä syödä enemmänkin. Pidä huoli että kaikki viljatuotteet on täysjyvää ja koita saada proteiinia ruuasta äläkä nopeasti sulavista jauheista. Syö myös rasvaa. Esim. 4rkl hyvälaatuisia kasviöljyjä päivässä tuo mukavasti lisäenergiaa.
      Vatsavaivat tietty voi aiheuttaa sen ettei ruoka imeydy kunnolla, mutta et ainakaan maininnut että sulla niitä olis..

      Kannattaa unohtaa kaikki keskimääräiset ruoan kulutusmäärät ja suositukset mitä ihmisille annetaan kaiken maailman "asiantuntijoiden" toimesta. Ne ei päde kovaa treenaaville. :)

    • että...

      oon kuullut että liika proteiini, siis se mitä elimistösi ei pysty enää hyödytämään muuttuu glukoosiksi ja tää sitten aiheuttaa nälän tunnetta.

      • flexi

        ei se proteiini glukoosiksi muutu vaan hiilarit,nopeat sellaiset.


      • salimies
        flexi kirjoitti:

        ei se proteiini glukoosiksi muutu vaan hiilarit,nopeat sellaiset.

        oikeassa olet.


      • aninennnnn
        salimies kirjoitti:

        oikeassa olet.

        Kiitti vain näkökulmista!

        Luulen, että ongelmani on juuri tuo rasvansaanti, eli en siis saa tarpeeksi rasvoja. Käytän kyllä rasvahappovalmisteita yms. ravintolisiä, mutta ruoasta sitä ei taida juuri tarpeeksi tulla.

        Proteiinia olen syönyt yleensä niin paljon, että joku jo varoitteli munuaisten vaurioitumisesta.

        Totuushan on se, että proteiini tuo kylläisyyden tunteen, vaikka Painonvartijat ym. höpöhöpö- laihdutus-jengit muuta sanovat. :)

        Rasvainen ateria taas sulaa hitaammin, eli jos en ole syönyt rasvaa juuri lainkaan, ruokani on kai sulanut "liian" nopeasti.

        Kakkamaistahan tällainen jatkuva nälkä on, kun rahaa kuluu ruokaan koko ajan.


    • Kaurniemi

      Välineitä nälkään

      Ruoka, joka pitää nälän loitolla kauimmin: Mysli.
      Kaupan hedelmämysliä voi laimentaa ja halventaa
      lissämällä kiloon kilon suuria kaurahiutaleita ja 750g maissihiutaleita.
      Nälkä lievenee myös, kun juo aamulla lasin vettä, johon on lisätty puhdasta L-Arginiinia (aminohappoa). Auttaa myös sekaroan käyttäjiä niin, että vähentää sydäninfarktin vaaraa ajanoloon. Kaurniemi on kokenut.

      • hyperkova nälkä

        Minä en treenaa yhtään, mutta mulla on jatkuva nälkä, runsaan aterian jälkeenkin heti. Se johtuu ilmeisesti kilpirauhasen liikatoiminnasta. Toinen ongelma on jatkuva jano ja jatkuva vessassa ravaaminen sekä kaiken päälle aivan valtava väsymys. Kannattaisi ehkä varmuuden vuoksi ne kilpirauhas-arvotkin tarkistuttaa, se on yksi mahdollinen syy jatkuvaan nälkään ja muutenkin liian vilkkaaseen aineenvaihduntaan.


      • kuullostaa
        hyperkova nälkä kirjoitti:

        Minä en treenaa yhtään, mutta mulla on jatkuva nälkä, runsaan aterian jälkeenkin heti. Se johtuu ilmeisesti kilpirauhasen liikatoiminnasta. Toinen ongelma on jatkuva jano ja jatkuva vessassa ravaaminen sekä kaiken päälle aivan valtava väsymys. Kannattaisi ehkä varmuuden vuoksi ne kilpirauhas-arvotkin tarkistuttaa, se on yksi mahdollinen syy jatkuvaan nälkään ja muutenkin liian vilkkaaseen aineenvaihduntaan.

        enemmänkin verensokeri arvojen heittelystä. Samalla kannattaa tsekata paasto sokeri arvot.


    • Pekkaris-Late

      Tähän aiheeseen liittyen on näköjään joku kirjoittanut sivullisen (mielestäni) niin uskomatonta paskaa, että olisi mukava kuulla asiaan perehtyneiden mielipiteitä seuraavista näkemyksistä:

      http://gamma.nic.fi/~peinio/AO5.htm

      "Jos syö esim. 50% siitä mitä kuluttaa, niin laihtuu 50% nopeudella nollasyömiseen verrattuna."

      "Liikunnasta ei ole suoranaista hyötyä laihdutuksessa, voipahan vain syödä enemmän. Laihduttamiseen sitä ei voi suoranaisesti suositella."

      "Kun kuluttaa enemmän kuin syö, niin silloin on aina nälkä, liikkuu sitten tai ei, tosin nälän tunne haalistuu parissa päivässä, kun sielu vakiintuu syömään kehoa..."

    • urheilija10

      Itseni kohdalla on aivan sama ongelma! Syön aamuisin kunnon aamupalan, muutaman aterian päivässä iltapalat välipalat ym. Ongelma lähinnä on siinä että syön ison aterian ja alle puolen tunnin kuluttua maha kurnii jo uudestaan. En tiedä oikein mitä pitäisi tehdä. Syön kunnolla aktiiviseen urheiluun heijastettuna, ettei siitä pitäisi olla kyse.

      Vähän heittää tyhjää päässä mitä pitäis tehdä, mutta ei se nyt mielestä aivan normaalilta kuulosta.
      Viime viikonloppuna söin kolme todella isoa ateriaa ja nälkä ei lähtenyt millään :(..
      Olen kuitenkin 60-kiloinen 170senttiä pitkä naisen alku.. en tiedä mistä kiikastaa :(

      • hoikka3

        Sama vaiva silloin kun urheilen paljon, vaikea saada tarpeeksi kaloreita melko terveellisellä ruokavaliollani!
        Kovalla urheilulla kun saa syödä paljon...
        Olen saanut hidastettua aineenvaihduntaani hieman vaihtamalla aamumyslin puuroon ja lisää energiaa lisäämällä kasvisöljyn käyttöä esim. salaattikastikkeessa, juustoja yms. rasvaista.

        Muutoin kannattaa tarkastuttaa kilpirauhasen toiminta tosiaan?


      • mari896987
        hoikka3 kirjoitti:

        Sama vaiva silloin kun urheilen paljon, vaikea saada tarpeeksi kaloreita melko terveellisellä ruokavaliollani!
        Kovalla urheilulla kun saa syödä paljon...
        Olen saanut hidastettua aineenvaihduntaani hieman vaihtamalla aamumyslin puuroon ja lisää energiaa lisäämällä kasvisöljyn käyttöä esim. salaattikastikkeessa, juustoja yms. rasvaista.

        Muutoin kannattaa tarkastuttaa kilpirauhasen toiminta tosiaan?

        Itselläni jatkuva kova nälkä johtui liian lyhyistä yöunista. Vielä eilen olisin syönyt tapetitkin seiniltä (olin nukkunut 5h) Tänään olen nukkunut 11h ja nälästä ei ole tietoakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe