SMG-vaihteisto / BMW 3

Voiskohan joku tarkentaa, millainen tää SMG-vaihteisto oikeasti on. Sen olen saanut selville, että kytkintä ei ole ja vaihtaminen tapahtuu ratin takana olevilla "nappuloilla".
Voiko vaihtamisen kuitenkin hoitaa myös vaihdekepillä? Onko siinä normaalit 1-5 vaihteet vai vaihdetaanko /- -systeemillä? Voiko autolla ajaa myös automaattisesti, eli ilman vaihteiden vaihtamista ollenkaan?
Ilmianna
Jaa

10 Vastausta


6-vaihdetta eteen.
Vaihtotavat: Ratin takaa ja - sekä keskikonsolissa pienikokoinen automaattilaatikon vipu jossa normaali D, vapaa, pakki ja vaihtoehtokohta jossa rattivaihteet pelaa.
Eli: Joko automaattivaihteisto tai "rattivaihteet" jonka yhteydessä vaihtaessa ei tarvi käyttää kytkintä. Erittäin hyvä ja toimiva paketti.
Ilmianna
Jaa
kyseisessä mallissa on 6-vaihdetta eteenpäin. Vaihtaminen tapahtuu joko raitin takana /- vivuista kuten formuloissa ja ilman kytkintä.
vaihtoehtoisesti keskikonsolissa olevassa pienessä vivussa on vaihtoehtoina D, vapaa, pakki ja kohta jossa rattivaihteet pelaa. Eli automaattiasennossa tietokone hoitaa vaihtamisen.
Ja pelaa...
p.s. uusiin Bemareihin tulee vakiovarusteeksi 6-vaihtenen laatikko. Tosin ensin 3litrasiin ja siitä ylöspäin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Onko E36-mallissa myös rattivaihteet?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pannu kirjoitti:
Onko E36-mallissa myös rattivaihteet?
E36 M3:een on ollut saatavana rattivaihteet. Tosin oisko ollu vasta vuodesta 1996 eteenpäin.
Oli tossa kesällä myynnissäkin sellanen jossaan autolehessä (siis Suomessa)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Osaatko sanoa, että jos SMG on kerran sekä automaatti että tavallaan manuaali, niin miks ihmees se on sit halvempi (n. 500e) kuin tavallinen automaatti-vaihteisto?

Vastaako SMG-rattivaihteilla kiihdyttäminen tavallista manuaalia? Eli siis voiko laittaa tallan vapaalla pohjaan ja sit pistää ykköstä "silmään"? Vai meneekö laatikko romuks?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Haba kirjoitti:
Osaatko sanoa, että jos SMG on kerran sekä automaatti että tavallaan manuaali, niin miks ihmees se on sit halvempi (n. 500e) kuin tavallinen automaatti-vaihteisto?

Vastaako SMG-rattivaihteilla kiihdyttäminen tavallista manuaalia? Eli siis voiko laittaa tallan vapaalla pohjaan ja sit pistää ykköstä "silmään"? Vai meneekö laatikko romuks?
Ei oo henk. koht. kokemusta, mut eiköhän siällä oo tietokone apuna mikä ei anna tehä iham nitä vaa tai sit se luistattaa sen verran kytkintä et paikat kestää. Sitä en tiiä miks halvempi. Mut jos ei haluu normaalisti hämmentää (vaikka ei se M3:sen 6-vaihteinen manuaalilaatikko mikää hassumpi oo) ni varmasti hyvä ja toimiva ratkasu!!
En usko että saa itte särettyä, ellei ihan rikkomalla riko. Hajoohan se normaali laatikkokin jos särkemään ruvetaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
xxx kirjoitti:
Ei oo henk. koht. kokemusta, mut eiköhän siällä oo tietokone apuna mikä ei anna tehä iham nitä vaa tai sit se luistattaa sen verran kytkintä et paikat kestää. Sitä en tiiä miks halvempi. Mut jos ei haluu normaalisti hämmentää (vaikka ei se M3:sen 6-vaihteinen manuaalilaatikko mikää hassumpi oo) ni varmasti hyvä ja toimiva ratkasu!!
En usko että saa itte särettyä, ellei ihan rikkomalla riko. Hajoohan se normaali laatikkokin jos särkemään ruvetaan.
Joo, selväks tuli. Mut en tiiä oonko käsittäny ihan oikein sitä, mitä sä luulet, mutta siis kyllä sen SMG:n saa ihan tavalliseen 3-sarjaan, ei sen M3 tarvii olla :)

SMG II onkin jo toinen asia, ja sen saa pelkästään M3:een. En tiedä, mitä eroa, mutta muistaakseni siinä ei ollut enää niitä rattivaihteita...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Haba kirjoitti:
Joo, selväks tuli. Mut en tiiä oonko käsittäny ihan oikein sitä, mitä sä luulet, mutta siis kyllä sen SMG:n saa ihan tavalliseen 3-sarjaan, ei sen M3 tarvii olla :)

SMG II onkin jo toinen asia, ja sen saa pelkästään M3:een. En tiedä, mitä eroa, mutta muistaakseni siinä ei ollut enää niitä rattivaihteita...
voi olla et mul on menny kirjaimet sekasin;)
Mut kyllä tos ihan uuessa M3:ssa oli viäl rattivaihteet ku näyttelyssä kävin istumassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Haba kirjoitti:
Osaatko sanoa, että jos SMG on kerran sekä automaatti että tavallaan manuaali, niin miks ihmees se on sit halvempi (n. 500e) kuin tavallinen automaatti-vaihteisto?

Vastaako SMG-rattivaihteilla kiihdyttäminen tavallista manuaalia? Eli siis voiko laittaa tallan vapaalla pohjaan ja sit pistää ykköstä "silmään"? Vai meneekö laatikko romuks?
bemarin kotisivuilta löytyy ihan oma juttunsa tuosta e46 m3:n smgII laatikosta. http://www.bmw.com/bmwe/products/special/index.html
siinä on 6kpl eri modeja millä saa valita kuinka laatikko toimii.
kaikkein racein moodi kytkee dsc:n pois, ja laatikon täysin manuaaliksi.
Kiihdytys paikaltaan tapahtuu näin: ykkönen päälle, työnnetään vaihdevalitsin eteen ja pidetään siellä, sitten kaasu pohjaan, jolloin elektroniikka antaa koneelle 3500 rpm, päästetään valitsin, ja "onnistunut" lähtö on tapahtunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
bimmer kirjoitti:
bemarin kotisivuilta löytyy ihan oma juttunsa tuosta e46 m3:n smgII laatikosta. http://www.bmw.com/bmwe/products/special/index.html
siinä on 6kpl eri modeja millä saa valita kuinka laatikko toimii.
kaikkein racein moodi kytkee dsc:n pois, ja laatikon täysin manuaaliksi.
Kiihdytys paikaltaan tapahtuu näin: ykkönen päälle, työnnetään vaihdevalitsin eteen ja pidetään siellä, sitten kaasu pohjaan, jolloin elektroniikka antaa koneelle 3500 rpm, päästetään valitsin, ja "onnistunut" lähtö on tapahtunut.
Kaikkee kivaa se saksalainen keksii...;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

SMG-vaihteisto / BMW 3

Voiskohan joku tarkentaa, millainen tää SMG-vaihteisto oikeasti on. Sen olen saanut selville, että kytkintä ei ole ja vaihtaminen tapahtuu ratin takana olevilla "nappuloilla".
Voiko vaihtamisen kuitenkin hoitaa myös vaihdekepillä? Onko siinä normaalit 1-5 vaihteet vai vaihdetaanko /- -systeemillä? Voiko autolla ajaa myös automaattisesti, eli ilman vaihteiden vaihtamista ollenkaan?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta