Kaikki jol on nenäkoru lukekaa!!!!!!!

Tietämätön....?

Mitä ns."vaaroja" nenäkorun ottamises on?
sattuuks se hirveesti ja kertokaa jos teille on tullu jotain sen jälkeen ku ootte ottanu nenäkörun kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille...

47

22572

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rebekkak85

      Tulehdusriski on tietenkin jokaisen lävistyksen otossa yksi tekijä. Ja korun kanssa täytyy olla varovainen ettei jää mihinkään kiinni mutta siihen tottuu todella nopeasti. Minulla ollut nenäkoru 5 vuotta eikä mitään tulehdusta ikinä ollut. Kannattaa valita tarkkaan korun materiaali. Titaanikorut ovat turvallisimpia. Minulle koru laitettu ampumalla eikä sattunut mutta suosittelen sinulle että laitat korun lävistysliikkeessä koska ampumalla laitettu koru aiheuttaa helpommin tulehduksen. Eli ota yhteyttä lävistysliikkeeseen ja onnea matkaan !

    • redeemer9

      nenä koru valitettavasti sattuu, koska se on rustoa, mutta ammattilaiset lävistävät sen hyvin nopeasti. Koti konstein saa survoa hieman kauemmin, koska rusto on hyvin vahvaa kudosta. Mutta loppujen lopuksi täytyy sanoa, että nenäkoruni on hienoin lävistykseni, (vasemmassa sieraimessa) jos lävistät nenän keskeltä niin se ei luultavasti satu läheskään niin paljon, kuin sieraimessa.

      • guara

        nenän keskellä (eli tarkoititko nyt sierainten väliin jäävää aluetta?) olevaa lävistystä kutsutaan septumiksi ja se sattuu huomattavasti enemmän kuin sieraimessa oleva! ainakin useimpia ihmisiä. sieraimea lävistettäessä ei tuntunut paljon mitään kipua mutta septum sattui "niin perkeleesti", mitä olen kuullut.

        nii ja ei satu kaikkia mitkään lävärit. yksilöllistä. mutjuu hanki vaan nenäkoru jos tykkäät :)


    • Nenäkoru2 v.

      vähä se kirpasee mut ei kauvaa ku ei rämppää sitä.. ei mitään vaaroja siinä toisaalta oo.. ellei se tuu vinoon tai ite rupee sählöileen tekeen sitä..

    • ei ole ennää

      ei nenäkorun ottaminen käy kipeää..:) eikä siitä ole mtn haittaakaan..:) siitä vaan ota jos on lupa..:) se maksaa 5-10e

      • fhk

        Jos suunnittelet nenäkorun ottoa käy ihmeessä lävistäjän puheilla, sillä ampumalla lävistyksiä en ainakaan itse mene enää ottamaan vaikkakin halvempaa on! Sillä itselleni tuli ns. rusto"patti"/paise sieraimen sisään. Otin korun pois heti patin huomattuani mutta eipä tuo patti ole hävinnyt vieläkään kokonaan hieman vain pienentynyt vaikka pois otosta on jo reilut 3kk.


      • Silli sa-laatti

        Nenäkoru maksaa luotettavassa paikassa 30-60 e. Itelläni ei oo mut aatteli ottaa.


      • kysele,kato,kuuntele
        Silli sa-laatti kirjoitti:

        Nenäkoru maksaa luotettavassa paikassa 30-60 e. Itelläni ei oo mut aatteli ottaa.

        mikä on "luotettava" liike?

        -hintako mielestäs on se ratkaiseva "luotettavuuden" merkki?
        -onko siis kalliimpi luotettavampi?

        minusta kalliimpi liike osaa kusettaa paremmin ---> epäluotettava

        entä jos kysyis kussakin liikkeessä lävärinsä ottaneelta - ennen "epäluotettavaks" dumaamista?

        kyl mä ainkin tiedän edullisii ja luotettaviiki kauppoja, partureita, tatskaajia, koiratrimmaajia, läväripaikkoja, jne.
        googlekin on tossa välillä apuna.


      • nenäkorutyttö
        Silli sa-laatti kirjoitti:

        Nenäkoru maksaa luotettavassa paikassa 30-60 e. Itelläni ei oo mut aatteli ottaa.

        kannattaa ottaa ampumalla suosittelen otan ittekkin ampumalla siks koska se on hekessä ihi seon vaan pieni koru pyssy ei se satu


        ps oon 11 vuotias tyttö


      • Anonyymi
        kysele,kato,kuuntele kirjoitti:

        mikä on "luotettava" liike?

        -hintako mielestäs on se ratkaiseva "luotettavuuden" merkki?
        -onko siis kalliimpi luotettavampi?

        minusta kalliimpi liike osaa kusettaa paremmin ---> epäluotettava

        entä jos kysyis kussakin liikkeessä lävärinsä ottaneelta - ennen "epäluotettavaks" dumaamista?

        kyl mä ainkin tiedän edullisii ja luotettaviiki kauppoja, partureita, tatskaajia, koiratrimmaajia, läväripaikkoja, jne.
        googlekin on tossa välillä apuna.

        No mie ainaki kävin undergroundissa, jos asut joensuun lähellä, kannattaa käydä siellä. Siellä on mukavia työntekijöitä ja se lävistäjä kertoo mitä piti tehä ja paljon muutaki se ohjeisti että ei saa liikkua ja kerto siinä lisä tietoa kyseisestä lävistyksestä. Kävin ottamassa nenäkorun eilen ja kyllähän se sattu mutta ei paljoo, se ei ollu mikään maailman pahin kipu, se oli niinku et nipistäs iha täysillä sierainta terävillä kynsillä. Ja minulla nenäkoru oli 35€


      • Anonyymi
        nenäkorutyttö kirjoitti:

        kannattaa ottaa ampumalla suosittelen otan ittekkin ampumalla siks koska se on hekessä ihi seon vaan pieni koru pyssy ei se satu


        ps oon 11 vuotias tyttö

        Mulle on aina sanottu et nenäkoru sattuu paljon enemmän ampumalla kun lävistämällä ja se on totta. Koska itellä korvakoru ampumalla sattu enemmän kun nenäkoru lävistämällä ja jos ampuu lävistyksen ni siinä on paljon isompi tulehtumisriski. Sitä paitasi lävistäessä kohta mitä lävistät sattuu vaan sen pienen hetken, kun taas ampumalla kyseinen kohta jää jomottamaan eli se sattuu ja kuumottaa vielä jonkin aikaa ampumisen jälkeen. Joten ite suosittelen että ottakaa lävistämällä.


    • nattttttta

      Kävin ottamassa perjantaina nenäkorun.
      Vähän se kirpaisi kun laitettiin ja kyyneleet tuli silmiin, ei kivusta vaan paikasta johtuen.
      Maksoi itelläni 45e pienellä kivellä.
      Aluksi sattui samalla tavalla kun korviksen otossa, sen jälkeen ei ole sattunut paitsi jos antaa suihkussa ropista suoraan nenälle, sillon pistelee ikävästi.
      Paras läväri tähän mennessä!
      Napa- ja kielilävistys eivät kestäneet lävistäjästä johtuen...

    • IhkuuNENÄKORU

      Otin tänää nenäkorun, semmosen vihreen kiven(: Kävin Tampereella Putka-Tattoos nimises paikas, hatanpään valtatiellä. Tosi nopeesti ja ammattimaisesti mulle tää lävistettiin, ja oon tosi tyytyväine. Sattu vähemmän ku korvisten laittamine! Pelkäsin tosin aluks, mut hyvin se meni. En ees huomannu ku se nuori nainen pisti sen korunki siihe! Hihii, suosittelen! Vaik kyl sitä näin jälkeenpäin särkee.. mut tosi kaunis on!

      • IhkuuNENÄKORU

        AINII UNOHDIN ^ makso 40 €, mut oli sen arvosta!(:


      • Anonyymi

        Moi! Ajattelin itsekkin ottaa samassa liikkeessä parin viikon kuluttua. Särkikö lävistystä kauankin?


    • nenäkorutyttö

      mä oon 11 vuotias tyttö ja saan nenäkorun mun äiti sano että se tuntuu salta ku laittais korvakorut meinaan ottaa ampumalla saan ne ehkä lauvantaina jee en kestä odottaa kysyisin nenäkorun hoidosta miten se puhdistetaan miten se vaihdetaan miten nopeasti se menee umpeen jos korua ei pidä????

      • Anonyymi

        En suosittele ottamaan ampumalla, jos joku aikoo ottaa ampumalla nii tää on sulle, trot along bitch.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele ottamaan ampumalla, jos joku aikoo ottaa ampumalla nii tää on sulle, trot along bitch.

        all aboard the triggered train jne 😂


    • iknowit

      Otin eilen kans nenäkorun, ei sattunu edes :) tai ehkä aluksi hieman, mutta ei niinkään paljoa kuin korvakoru.
      Nyt ei tunnu yhtään miltään, en välillä enää muistakkaa ja saatan "huitaista" nokkaa :D
      Septidinillä ku puhistelet varovasti, ja suihkussa annat veen valua nii hyvin se parantuu :) etkä likasilla käsillä koske nii kaikki hyvi !
      Ei kannata jännittää :) se on äkkiä ohi.

    • Blaahoontylsä

      Mulla sattu ihan itusti mut kyllä sen kesti,mulla tuli sellane patti siihe ja se repes kerran mut parantu nopeesti,Kävin Rödissä ja siel makso 20€
      Oon siis 12.w :)

    • nenääää

      Nenälävärihä sattuu sillee pikkusen :) nipistää hieman ja mul oli vähä jälkijomotusta :D mul se makso 35e ja tänää se on ollu mul vuoden :3
      pari kertaa meinas tulehtuu mut ei tulehtunu :))

    • kapteeni kaihi

      Nooooo, en suosittele ampumista. Älä ota jos sulla on nuha menossa. Puhdista keittosuolaliuoksella pari kertaa päivässä aluksi. Jos toimit hoito-ohjeiden mukaan, ongelmia ei pitäisi ilmeentyä.

    • kraumaumou

      Otin nenälävistyksen seiskaluokalla, ja se tehtiin ampumalla. Jostain syystä sitten se koru ei pysyny paikallaan, ja putos viikon sisällä jo pois. Seuraavalla viikolla menin ottamaan täysin parantuneeseen vanhaan reikään neulalla tehtyä ja se onnistu jo paremmin. Kaveri otti tänä vuonna nenälävistyksen ja sai aika inhottavan näkösen paiseen tuohon nenään ulkopuolelle.
      Tänä vuonna kun sain joululahjaksi kaverilta lävistyskorun (rengas) tuohon nenään, niin se vähän ärtyi ja rupes hankaamaan sillee epämukavasti joten se piti ottaa pois. Nenä on vieläkin vähän arka ja sillee. Tietenkin, jos haluutkin yht'äkkiä ottaa sen korun pois, niin siihen jää aika ikävä kolo, ainakin itelläni jäi.

    • Jännittävä

      Mä haluaisin ottaa nenäkorun muta mua pelottaa että se sattuu ku mua sattu jo vähän korvisten laitto :/
      Olen jo pitkään halunnut nenäkorua :)
      Antakaa vinkkejä!

      • nenäkoru

        Otin tänään nenäkorun. Vähän vaan sattui ja tuli pari kyyneltäkin siinä. Jälkeen on ollut pientä jomotusta mutta muuten kaikki ok ja onhan toi sen arvoista koska toi koru on ihan sairaan kiva. Suosittelen ottamaan!


    • nostril

      Jos lävistyksen ottaa ammattilaisella, ei ole vaaroja, jos on vähänkin käyttänyt vaivaa lävistäjän valintaan. Kyllähän se kirpasee, mutta ainakaan mulla ei kipu kestänyt kovin kauaa, ja hyvin on parantunut.. Kunhan muistaa hoitaa sitä huolella eikä käytä desinfiointiaineita tms, nii hyvin menee. :)

    • jupsis

      mitessiis tollain nenä lävistys ku tahtoisin ja oon 6 luokalla sattuuko paljon ja voiko toinepuolinaamasta halvaantuu ku kun kuulin niin

      • Emskii

        Tietääkseni toinen puoli naamasta ei halvaannu. Haluisin kans kovasti nenäkorun, mutta pelottaa eniten se kuinka paljon se sattuu 😬 jos on korkea kipukynnys niin voisko lääke auttaa jos ottaa ennen lävistämistä? (:


    • :))

      Itse otin nenäkorun (siis ei septum vaan nenänsyrjä) heinäkuun lopulla Kuopion Undergroundissa. Kipu on yksilöllistä, nenä on sellainen paikka lävistää että vähän voi vettä vuotaa silmistä, mutta se ei niinkään johdu kivusta. En sanois että varsinaisesti sattui, tuntui vaan aika epämiellytävältä. Ensikoruksi lävistäjä laittoi tapin, vaihdoin sen renkaaseen kun lävistystä puhdistaessa mokoma ei tahtonut millään pysyä paikallaan ja putosi lopulta kokonaan pois. Lävistykseen kasvoi myös patti sekä sisä- että ulkopuolelle ja siihen tuli myös finni, joka lopulta otti ja puhkesi. Sen jälkeen lävistys on ollut paranemaan päin, putsailen pari kertaa päivässä Neo Amisept-liuoksella. Hoito-ohjeeksi lävistysliikkeessä annettiin huuhtelu lämpimällä vedellä kahdesti päivässä. Pesin myös Sebamed-saippualla, mutta lopulta tuo Neo Amisept on toiminut paremmin.

    • samajupsis

      moi osaatteko suositella hyvää paikkaa lävistää tuo sierain päijät-hämeessä????

      ja onko tappi hankala ja jääkö rumakin reikä/arpi????

    • :33 nenis

      hih.. mä tein kotona tammikuus..:3 hyvin parantu, ei oo ikinä ollu kipee tai tulehtunu eikä verta tullu ollenkaa!:)

    • Anonyymi

      Ei siinä ole kovin montaa vaaraa. Suurin vaara on se, että nenänkorun omaaja katsotaan lähes poikkeuksetta hieman keskivertoa himmeämmäksi tyypiksi.

      t. Oolofi-83

    • Anonyymi

      Oon kuullut et nenäkoruun liittyy se vaara et toinen naaman puolisko voi halvaantua

    • Anonyymi

      Turha ja ruman näköinen. Miten te niistätte sitä nokkaanne? Tulehtuu koko nokka vielä, uskokaa pois. Ja maksaa - höh, turhuutta ja höhlyyttä.

    • Anonyymi

      Mä otin tänään nenäkorun kun oon saksas lomal ja makso 5euroa ja ei sattunu yhtään

    • Anonyymi

      ON NENÄ-KORU ,EI TEE KIPEETÄ KO NOIN 4TUNTII,,TÄRKEÄÄ ON ETTÄ PITÄÄ PUHTAANA REIJÄN JOKA ILTA ON PUHDISTETTAVA,,NII KAUAN PARANTUU,SEN HUOMAA ITSE ,,PUHDISTUS,,(ALKOHOLIN SETOTTUA AINETTA)

    • Anonyymi

      Moi, oon ottamassa nenäkorua joten sattuuko se kuinka paljon?

    • Anonyymi

      Itelläni on feikkinenäkoru. Ostin Fiorellasta, kun oli alennuksella. Olisko se nimeltään toi septum. Siinä on pinkkejä kiviä.

    • Anonyymi

      Itteni mielestä nenäkorut on ihan pirun siistei mutta oon tosi kipu herkkä mua sattuu jos otan laastarinkin pois😅mutta en tiiä sattuuks se joten en uskalla jos se sattuukin
      Ps. Oon 10v. Tyttö🌵✨🥺

    • Anonyymi

      Siis mä otin nenäkorun 7kk sitte ja sattu vähä mut ei paljoo. Ehk 2-3kk sen ottamisen jälkee mulla tuli siihen sellane iso patti joku pysy siinä joku 4kk ja sitte lähti sitte iha itestää.

    • Anonyymi

      kolme nenäkorua septum ja kummallakin puolella on yhdet. sattui muttei liikaa.

    • Anonyymi

      ei satu

    • Anonyymi

      Toooodella vanha ketju mutta vastaanpa nyt jos joku täällä pohtii ottamista. Kipu on niin ihmisestä kiinni että hankala sanoa sattuuko vai ei. Itseni kohdalla kyllä sattui hieman, ja kyyneleet valu silmistä. :D Koska lävistetään niin läheltä hermoa, voit varautua just kyyneleisiin. Mutta hetken se kipu vaan kestää, rohkeasti ottamaan, et kadu ja on sen arvoista!

    • Anonyymi

      Ei satu

    • Anonyymi

      Vanha on ketju kuten edellinenkin kommentoija totesi, mutta vastataanpa silti itsekin!

      Minä kävin myös hetki sitten ottamassa nenäkorun pitkän harkinnan jälkeen (nenän sivulle) ja itse en ainakaan kadu ollenkaan! Laitto sattui toki jonkin verran ja vettä tuli aika reippaasti lävistetyn puolen silmästä (ilmeisesti johtuu jotenkin hermoista, ei niinkään kivusta), mutta noin 2 tunnin päästä laittamisesta kipua ei tuntunut enää lainkaan! Ja tarkoitan todella kun sanon ettei sattunut enää lainkaan, kohta oli niin kivuton että tökkäsin siihen vahingossa sormella monta kertaa lävistyspäivän iltana, kun unohdin että mitään lävistystä edes onkaan olemassa.. Hah :D

      Minulle lävistyksen teki ammattitaitoinen lävistäjä neulaa käyttäen Helsingissä, ampumalla ei varmasti enää tehdäkään mitään mutta jos joku joskus tarjoaa mitään (lue _mitään_) lävistystä ampumalla, niin älkää ottako. Ampumalla laitetut paranevat huomattavasti hitaammin, sillä ampuessa kudos vaurioituu enemmän kuin neulalla lävistettäessä. Tällöin myös infektioriski on suurempi.

      Infektioriski toki on aina olemassa, laitettiinpa lävistys ampumalla tai neulalla lävistämällä, mutta hyvillä hoito-ohjeilla ja niitä noudattamalla selviää kyllä. Minulle annettiin ohjeeksi huuhdella lävistystä kaksi kertaa päivässä keittosuolaliuoksella ja näin on kohta kaksi viikkoa pysynyt hyvänä tuo lävistetty kohta.

      Hintaa lävistyksellä oli 40€. Suosittelen myös ostamaan liikkeestä varakorun ja muutaman varapallon mukaan, minulla nimittäin irtosi viikon päästä laitosta pallo kesken puhdistuksen ja oli hankalaa löytää sitä enää. Onneksi pallo tippui lattialle eikä viemäriin, jolloin se oli kuitenkin vielä löydettävissä ja sain sen takaisin paikalleen. Nyt on varalla tosiaan koru ja palloja jos sattuu irtoamaan paikaltaan, ettei pääse umpeutumaan! :)

      Infektioriski ei muuten johdu pelkästään lävistäjästä. Suurin syy infektioille on huono hoito ja lävistyskohdan koskettelu likaisilla käsillä. Peskää aina kädet ennen koruun koskemista tai lävistyksen puhdistamista! :)

    • Anonyymi

      Ite otan 3pv päästä lävistämällä. Hinta joku 50€. Saako heti ottaa renkaan? Vanha ketju juu i know

    • Anonyymi

      Emt

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe