9-5 ja Nordic Uhr

Uusi saappi alla

Mistä pääkaupunkiseudulla saa Nordic Uhrin palikoita, esim Steg 1 virityslastun? Merkkiliike?Pystyykö asennuksen tekemään itse ja näkyykö huollon ajaksi poistettu testerissä, kun alkuperäinen takaisin paikoillaan? Hinta Steg 1:lle? Ruostsissa näyttää olevan 10000 SEK, about. Kiitos tiedoista.

8

1052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-5: 170@240 & Aero 250
      • Länsiauto

        Länsiauto Olarista saat tilattua sekä asennettua kyseisin sarjan.
        Hinta riippuu moottorisi koosta sekä viritys asteesta.
        Kerron mielläni lisää.
        Terv. Mika Koskipalo / Länsiauto Olari
        p. 09-85011569


      • Turbo Sensonic
        Länsiauto kirjoitti:

        Länsiauto Olarista saat tilattua sekä asennettua kyseisin sarjan.
        Hinta riippuu moottorisi koosta sekä viritys asteesta.
        Kerron mielläni lisää.
        Terv. Mika Koskipalo / Länsiauto Olari
        p. 09-85011569

        Mitenkäs muuten on moottorin, vaihdelaatikon ja vetopyörästön takuun laita, jos autoon laittaa Länsiautosta ostetun Nordicin setin? Olen kuullut Länsiauton henkilökunnalta ristiriitaisia tietoja siitä, että säilyykö Saabin takuu vai ei.

        Joku on väittänyt, että Suomeen tuotavissa Nordicin seteissä ei Saabin takuu säily setin asennuksen jälkeen. Ruotsissahan Nordic myöntää takuun Ruotsin kilvissä oleville autoille ja mainostaa itseään vielä "Effekt med garanti" (tai jotain sinne päin). Toinen Länsiauton työntekijä taas kertoi minulle käydessäni koeajamassa 9-3 Sport Sedania, että takuu säilyy setin asentamisen jälkeen, kuten Ruotsissakin. Mikä on siis totuus? Säilyykö takuu vai ei?


      • Länsiauto
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Mitenkäs muuten on moottorin, vaihdelaatikon ja vetopyörästön takuun laita, jos autoon laittaa Länsiautosta ostetun Nordicin setin? Olen kuullut Länsiauton henkilökunnalta ristiriitaisia tietoja siitä, että säilyykö Saabin takuu vai ei.

        Joku on väittänyt, että Suomeen tuotavissa Nordicin seteissä ei Saabin takuu säily setin asennuksen jälkeen. Ruotsissahan Nordic myöntää takuun Ruotsin kilvissä oleville autoille ja mainostaa itseään vielä "Effekt med garanti" (tai jotain sinne päin). Toinen Länsiauton työntekijä taas kertoi minulle käydessäni koeajamassa 9-3 Sport Sedania, että takuu säilyy setin asentamisen jälkeen, kuten Ruotsissakin. Mikä on siis totuus? Säilyykö takuu vai ei?

        Saabin takuu ei varsinaisesti kata virityksiä, sillä auton rakenteen kannalta muutokset tai mahdolliset muutokatsastukset. ensisijainen vastuu on aina auton omistajalla.
        Mutta olemme myyneet n. 150 Saabiin Nordicin viritys sarjoja eikä tietääkseni yhdessäkään autossa ole ollut kestävyyden takia mitään murheita.
        Terv. Mika


      • potkuhousu
        Länsiauto kirjoitti:

        Saabin takuu ei varsinaisesti kata virityksiä, sillä auton rakenteen kannalta muutokset tai mahdolliset muutokatsastukset. ensisijainen vastuu on aina auton omistajalla.
        Mutta olemme myyneet n. 150 Saabiin Nordicin viritys sarjoja eikä tietääkseni yhdessäkään autossa ole ollut kestävyyden takia mitään murheita.
        Terv. Mika

        Suoraa vastausta ei taaskaan tullut :)) Käy Mika kysyy pomolta kattaako se jos jotain tapahtuu ja kerro meille epätietosille. Eli jos vaihteisto laukee lastutetussa koneessa takuuajan sisällä korvaako takuu?


      • Turbo Sensonic
        potkuhousu kirjoitti:

        Suoraa vastausta ei taaskaan tullut :)) Käy Mika kysyy pomolta kattaako se jos jotain tapahtuu ja kerro meille epätietosille. Eli jos vaihteisto laukee lastutetussa koneessa takuuajan sisällä korvaako takuu?

        Jos siis haluaa Saabiinsa sellaisen virityksen, että takuut pysyvät päällä, niin sitten kannattaa ilmeisesti ostaa 9-5 Troll (vai onkohan sen nimi nykyään 9-5 Aero Performance by Hirsch?).

        Toinen noista Länsiauton henkilöistä sanoi minulle muuten, että joissain tapauksissa Länsiauto on hoitanut asiakkaan auton muutoskatsatuksen virityksen jälkeen asiakkaan pyytäessä ja maksaessa. Pitääköhän tämä väite paikkansa?

        Jos mikään suomalainen firma, joka on Saabin viritysosien jälleenmyyjänä, ei pysty myöntämään ns. moottoritakuuta virittämille autoilleen, niin sitten on ihan yksi lysti, mistä noita virityssettejä hommaa, koska Ruotsista löytyy paljon hyviä, potentiaalisia Saabiin erikoistuneita viritysfirmoja, mm. seuraavat:

        BSR
        Chip Center
        Maptun
        Motor Nord
        Nordic Uhr
        Speedparts
        Söderqvist Racing (SQR)
        Gikturbo

        Siinä muutamia. Itse suosin Speedpartsia, koska heillä on hinta-/laatusuhde kohdallaan ja Suomen Saabklubin jäsenenä saan heiltä rabattia ostamistani tuotteista. Nordicin setit taas maksavat Suomessa saman kuin Ruotsissa, tosin sillä erotuksella, että Ruotsissa hintaan sisältyy "moottoritakuu", Suomessa ei. Mikään noista em. viritysfirmoista ei ole ns. "tyyppihyväksytty", eli kaikki em. firmojen viritystuotteet ovat tavallaan "laittomia" tuotteita. BSR on ilmoittanut, että he aikovat hakea tyyppihyväksyntää viritystuotteilleen lähiaikoina, mutta tuo tyyppihyväksynnän hakeminen on melko kattava ja monimutkainen prosessi. Jos BSR saa tämän tyyppihyväksynnän, niin silloin valtaosa Speedpartsinkin tuotteista on tyyppihyväksyttyjä, koska Speedparts jälleenmyy BSR:n ja tiettyjä SQR:n virityssettejä.

        Itse toivoisin, että chippauksista usein kertova ruotsalainen Bilsport -autolehti järjestäisi joskus Saabia virittäville viritysfirmoille skaban, että esim. kenen steg 3 -setillä irtoaa eniten tehoa ja vääntöä, parhain suorituskyky (esim. ohituskiihtyvyydet) jne. Bilsport on tehnyt tällaisen vastaavanlaisen testin Audi A4 1.8t:lle (ei tosin steg 3:lla):

        http://www.bsrab.se/se/_reportage_audi.html

        Mutta Saabille tuollaista testiä ei vielä ole tehty, eikä varmaan tehdäkään, koska jokainen viritysfirma varmaan pelkäisi, että jos joku muu voittaa, niin potentiaaliset asiakkaat kaikkoavat tuon viritysfirman asiakkaiksi. Siksi mikään viritysfirma ei varmaan edes haluaisi osallistua tuollaiseen testiin. Omasta mielestäni se olisi kuitenkin ainoa mahdollisuus lopettaa puheet "tämä viritysfirma on parempi kuin toiset", ja tällä testillä todellakin erotettaisiin "jyvät akanoista". Tosin nuo virityssetit pitäisi sitten ilmeisesti käydä ostamassa "incognito" noista viritysfirmoista, jotta ne eivät etukäteen pääsisi "sparraamaan" omia softiaan "paremmiksi" kuin "normaali" steg 3 -softat.

        Meikäläisenkin autossa (NG900 Turbo Sensonic) on Speedpartsin steg 3 -setti (245 hv, 356 Nm) ja olisi kiva tietää, onko tämä setti rautaa vai kuraa verrattuna muihin steg 3 -virityssetteihin. Ainakin Maptun ja SQR ilmoittavat, että heidän steg 3 -setillään NG900 Turbosta saa enemmän potkua irti kuin Speedpartsin setillä. Tämän em. testin avulla senkin sitten saisi selville.


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Länsiauto kirjoitti:

        Länsiauto Olarista saat tilattua sekä asennettua kyseisin sarjan.
        Hinta riippuu moottorisi koosta sekä viritys asteesta.
        Kerron mielläni lisää.
        Terv. Mika Koskipalo / Länsiauto Olari
        p. 09-85011569

        mitä sanot siihen, että nordicin setit eivät anna dynoista minkään laisia tuloksia? Kyllin toisaalta selityksen, että takarenkaissa olevat nopeusanturit "tunnistavat" että auto ei liiku ja ahtopaineet eivät nouse.


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Länsiauto kirjoitti:

        Länsiauto Olarista saat tilattua sekä asennettua kyseisin sarjan.
        Hinta riippuu moottorisi koosta sekä viritys asteesta.
        Kerron mielläni lisää.
        Terv. Mika Koskipalo / Länsiauto Olari
        p. 09-85011569

        mitä sanot siihen, että nordicin setit eivät anna dynoista minkään laisia tuloksia? Kyllin toisaalta selityksen, että takarenkaissa olevat nopeusanturit "tunnistavat" että auto ei liiku ja ahtopaineet eivät nouse.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe