Paras akku?

Omistan vuoden 1983 200D ja nyt on tullut ongelmia näillä kovilla pakkasilla. Paikallaan on Genolite merkkinen 100Ah akku. On vain 2 vuotta vanha. Ei jaksa startti pyörittää tarpeeksi kovaa, kun pakkasta on yli -15C (tolpassa). Ei ole ennen tullut moista vastaan... Joten kertokaa kokemuksia tästä kyseisestä akkumerkistä ja mikä akku kannattaa ostaa tilalle? Kaiketi tämä "genolite" on sen verran *aska, ettei suorituskyky riitä pohjolan ankariin olosuhteisiin. Akku on made in england. Antakaa viisaat ihmiset tietoa nyt akun valinnasta.... Auto ei starttaa prkl!
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Ilmianna
Jaa

15 Vastausta


Mulla on kahdessa mersussa ollut Vartan 100 Ah akku, sininen malli.

Todella hyvä akku, kestää kylmää ja jaksaa veivata 30 asteen pakkasessa starttia vaikka maailman loppuun. Webastonkin kanssa pelaa oikein hyvin.

Hinnat liikkuu 100 €:n kieppeillä. Osta erillinen autolaturi jos ajelet paljon pätkä-ajoa sähkölaitteita käyttäen, mersun 70 A:n laturi ei ole mikään virtatykki, turbodieselin 85 A:n laturi on jo parempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
joku painoarvo pitää antaa sillekin, että tuo Genolite on made in England. Sehän oli se maa, jossa syntyivät mm. Lucasin sähkölaitteet...

Vakavissaan puhuen: Optiman akkuja on kehuttu.Maksavat enemmän, mutta poikkeavat teknikaltaan ns. tavallisista lyijyakuista, ja ovat kuulemma pirukkaan hyviä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Silver super 100Ah / 760A Motonetista 99,90 EUR.
2 v takuu. Käy ja kukkuu.
Ilmianna
Jaa
Usko tai älä, mutta paras akku minkä olen omistanut on Hankook.
Ei laita veekasi vastaan kylmemmälläkään säällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Bilteman akulla ajettu 5 vuotta. Eikä ole mennyt miksikään. Taitaa olla valmistusvirhe?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Bilteman akulla ajettu 5 vuotta. Eikä ole mennyt miksikään. Taitaa olla valmistusvirhe?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
-akku on minulla, tyyppiä Silver Dynamic ja 88 Ah. Hyvä akku kylmäkäynnistyksissäkin ja Ardiciakin käyttäen (yleensä annoin olla tunnin päällä ennen ajoa puhallin) ennen kuin pakkanen pani. Houkuttelee ostaa uusi samanlainen akku, hinta oli Joensuussa 86,50 euroa. Sininen "samantehoinen" oli muistaakseni vajaa 10 e halvempi. Veli Hopeassa on kahden vuoden takuu sinisen yhtä vastaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Omaa akkua hankkiessani, myyjä tivasi käytänkö Webastoa, kuulemma 100 Ah akku soveltuu siihen huomattavasti 88Ah akkua paremmin, 88 antaa ns. käynnistys virtaa paremmin, eli enemmän piikkitehoa, mutta Webastoon tarvitaan pitkäkestoista virtaa, sitä satasessa on paljon paremmin.

Kun 88 ja 100 Ah akut ovat ulkoisesti samaa kokoa, voisi se satanen saman hintaisena olla sinulle fiksumpi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kolja kirjoitti:
Omaa akkua hankkiessani, myyjä tivasi käytänkö Webastoa, kuulemma 100 Ah akku soveltuu siihen huomattavasti 88Ah akkua paremmin, 88 antaa ns. käynnistys virtaa paremmin, eli enemmän piikkitehoa, mutta Webastoon tarvitaan pitkäkestoista virtaa, sitä satasessa on paljon paremmin.

Kun 88 ja 100 Ah akut ovat ulkoisesti samaa kokoa, voisi se satanen saman hintaisena olla sinulle fiksumpi.
Kirjoitinko mä jossain niin? Vartan 100 Ah "uusi malli" (?) näillä leveysasteilla maksaa 99,50 e.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Timo L. kirjoitti:
Kirjoitinko mä jossain niin? Vartan 100 Ah "uusi malli" (?) näillä leveysasteilla maksaa 99,50 e.
Et kirjoittanut, muistelin vaan että 88 ja 100 on aikalailla samoissa hinnoissa. Itse maksoin vajaa 100 €
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Timo L. kirjoitti:
Kirjoitinko mä jossain niin? Vartan 100 Ah "uusi malli" (?) näillä leveysasteilla maksaa 99,50 e.
Et kirjoittanut, mä vaan muistelin että paikassa josta oman akun ostin oli 88 saman hintainen...

Ukko sitten kyselemään millaisella käytöllä akku on, tarvitaanko Webastoa pyörittämään?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kolja kirjoitti:
Et kirjoittanut, mä vaan muistelin että paikassa josta oman akun ostin oli 88 saman hintainen...

Ukko sitten kyselemään millaisella käytöllä akku on, tarvitaanko Webastoa pyörittämään?
Hinta ratkaisi (ylläri). Painelen tästä ostamaan tavallisen 88 Ah:n Exide-akun hintaan 64,85 euroa. Hintaero Varta-akkuun reilu 20 euroa. Onhan niissä toki eroa, Exidessä vain vuoden takuu ja eiköhän se liene ihan normaali lyijyakku (selvinnee liikkeessä, unohtui kysyä), Varta oli kai joku hopeasysteemisovellus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Appiukko osti meille uuden akun vime syksynä.

K-Raudasta. Oldham 88Ah. 72€ hinta. Takuuta 2 vuotta.

on toiminut loistavasti läpi kovienkin pakkasten (alle -30) ja pätkäajojen.

Suosittelen! Akku on alunperin tarkoitettu työkoneisiin kuten traktoreihin jne...

Jos sulla ei ole Webastoa, älä turhaa osta 100Ah:n akkua. Maksaisit turhasta.
Ilmianna
Jaa
Osta Exide Maxxima hyytelöakku on ollut tosi hyvä starttaamaan kylmässä. Antaa n. 900Ah käynnistettäessä. Parempi kuin keltainen Optima. Kokemusta on nimittäin siitäkin kesti "vain" 6 vuotta. Exide maksoi vuosi sitten 850 mk.
Ilmianna
Jaa
Vanhaan dieseliin optima:n punakantinen on ainut oikea akku.Elinikäkin on 3 kertainen tavalliseen.Pieni ja kevyt käsitellä ja starttivirtaa 850ah.Kyllä lähtee.Ajaa vaikka pelkällä startilla töihin.Ainut -on hinta 150egee
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Paras akku?

Omistan vuoden 1983 200D ja nyt on tullut ongelmia näillä kovilla pakkasilla. Paikallaan on Genolite merkkinen 100Ah akku. On vain 2 vuotta vanha. Ei jaksa startti pyörittää tarpeeksi kovaa, kun pakkasta on yli -15C (tolpassa). Ei ole ennen tullut moista vastaan... Joten kertokaa kokemuksia tästä kyseisestä akkumerkistä ja mikä akku kannattaa ostaa tilalle? Kaiketi tämä "genolite" on sen verran *aska, ettei suorituskyky riitä pohjolan ankariin olosuhteisiin. Akku on made in england. Antakaa viisaat ihmiset tietoa nyt akun valinnasta.... Auto ei starttaa prkl!
Kiitoksia kaikille vastanneille!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta