Testamentin malli ?

Voisikos joku ystävällinen ihminen kertoa, mistä nettisivulta löytyisi testamentin malli ?
Ilmianna
Jaa

5 Vastausta

Tarkenna hieman; koko omaisuutesi henkilölle x?
Aviopuolisoiden keskinäinen omistusoikeustestamentti?

...hieman eroja :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Anteeksi, en huomannut tarkentaa asiaa !

Olen naimaton ja lapseton nainen.
Haluan, ettei veljeni puolisonsa (eivätkä muutkaan sukulaiseni) kanssa EI SAA mitään omaisuudestani.

Olen ajatellut testamentata eräälle liitolle, mutta jos kuitenkin avioituisin (ja saisin) lapsia ennen kuolemaani, niin sitten tietysti lapset ja puolisoni perisivät minut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ihan vanhanaikaista käyntiä kirjastossa. Siellä olisi ainakin teoksia, joiden sisältö on "varmaa". Esim. sellainen opus kuin Asiakirjamallit on hyvä. Lisäksi kirjassa Perhevarallisuusoikeus on suhteellisen tiivistetysti perintöasiaa, ihan maallikonkin ymmärrettävästi, ja samoin sieltä löytyy asiakirjakaavoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kiitos Sinullekin :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
teimme vaimomme kanssa testamentin tutun-tutun kanssa alkuvuonna. Lakimies teki sellaisen räätälöidyn testamentin meille jossa otettiin huomioon kaikkea mahdollista. saat varmaan apua osoitteen http://www.testamentti.fi kautta. maksoi alla 100 euroa. ei olisi itse kannattanut opetella tekemään. malleissa on kuulemma omat ongelmansa kun ovat niin yleisiä.

Paavo
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Testamentin malli ?

Voisikos joku ystävällinen ihminen kertoa, mistä nettisivulta löytyisi testamentin malli ?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta