DERBI

J V

Mitä öljyä kannattaa laittaa derbi sendan vaihelaatikkoon. Ja mistä sais toimimaan taka jarru valot ja tyytin. eli tämä derbi on 98 vuoden mallia.

8

9954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sherlock

      2-tahtiset mopot ja kevarit käy hyvin esim. 5w40 tai 10w40 moottoriöljyllä. on olemassa erikseen 2t moottoriöljyjä, mutta noi 4t-vehkeille tarkotetut toimii ihan yhtä hyvin. täyssynteettinen on ainakin isommissa päniköissä yleensä n. kaks kertaa kalliimpaa, ku mineraalilitkut.

      • +kaikkitietävä+

        Mulla oli 10w40 4t öljyt laatikossa niin oli jatkuvasti jotain ongelmaa, mutta kun laitoin shellin 2t gear oilit niin ei oo enää ollu!


      • sherlock
        +kaikkitietävä+ kirjoitti:

        Mulla oli 10w40 4t öljyt laatikossa niin oli jatkuvasti jotain ongelmaa, mutta kun laitoin shellin 2t gear oilit niin ei oo enää ollu!

        on hyvä huomata, että halpojen ja kalliiden öljyjen välillä on yllättävän suuria eroja. :) mene kysymään vaikkapa pienkonekorjaamolta. veikkaanpa, että heiltä tulee sama vastaus kun multa.

        esim. täyssynteettisellä mobilin 5w40-öljyillä pelas mulla kuin unelma tuo vaihdelaatikko. nesteen mineraalipohjaisella 10w40-öljyllä ei vapaa naksahda niin vaivattomasti päälle, ei tosin hankala nytkään. näissä pienissä 2t-vehkeissähän on alakerran ja vaihteiston öljyt yleensä samaa litkua, toisin kuin autoissa on erikseen molemmille tilat.


      • jesboxsz---
        sherlock kirjoitti:

        on hyvä huomata, että halpojen ja kalliiden öljyjen välillä on yllättävän suuria eroja. :) mene kysymään vaikkapa pienkonekorjaamolta. veikkaanpa, että heiltä tulee sama vastaus kun multa.

        esim. täyssynteettisellä mobilin 5w40-öljyillä pelas mulla kuin unelma tuo vaihdelaatikko. nesteen mineraalipohjaisella 10w40-öljyllä ei vapaa naksahda niin vaivattomasti päälle, ei tosin hankala nytkään. näissä pienissä 2t-vehkeissähän on alakerran ja vaihteiston öljyt yleensä samaa litkua, toisin kuin autoissa on erikseen molemmille tilat.

        No minulla on Derbissä malli...97 vuoden niin 10w30 öljyt (tätä öljyä käytämme kotona maatalous vehkeissä..kerran kun aukaisimme koneen..entisen omistajan öljyt sisällä niin oli muuten vetisen näköset öljyt..no rupesin kyselemään täältä mutta vastausta en saanu--eli laiton vaan 10w30 ja sen jälkeen piti vaan kytkintä vähän muokata...jousia pikkasen jäykemmälle...siit asti on hyvin pelannu..kohta vois laittaa uudet öljyt..(paljoko yleensä pitää ajaa että tarvii uusia öljyt?)itekkin vois kokeilla nyt kun seuraavaksi vaihan niin jonkun 5-10w40 öljyt eli arvokkaampia..täyssynteettiseen...vaik toi 10w30 on sitä maatalous vehkeissä käytetty niin minulla on pelannu loistavasti..


      • sherlock
        jesboxsz--- kirjoitti:

        No minulla on Derbissä malli...97 vuoden niin 10w30 öljyt (tätä öljyä käytämme kotona maatalous vehkeissä..kerran kun aukaisimme koneen..entisen omistajan öljyt sisällä niin oli muuten vetisen näköset öljyt..no rupesin kyselemään täältä mutta vastausta en saanu--eli laiton vaan 10w30 ja sen jälkeen piti vaan kytkintä vähän muokata...jousia pikkasen jäykemmälle...siit asti on hyvin pelannu..kohta vois laittaa uudet öljyt..(paljoko yleensä pitää ajaa että tarvii uusia öljyt?)itekkin vois kokeilla nyt kun seuraavaksi vaihan niin jonkun 5-10w40 öljyt eli arvokkaampia..täyssynteettiseen...vaik toi 10w30 on sitä maatalous vehkeissä käytetty niin minulla on pelannu loistavasti..

        vanhalla omistajalla on voinu olla 5w40-öljyt sisällä, ja ne on kylmänä hiukan juoksevampaa tavaraa ku 10w30-öljyt. noi sun maatalousöljyt on sit taas lämpimänä juoksevampia, ku täyssynteettinen 5w40. :) useimmat merkit suosittelee moottoriöljyn viskositeetiks just tuota 10w40 tai 5w40. täyssynteettiset öljyt tuppaa olemaan useimmat 5w40. itellä nsr ja näsärissä on muutenkin hyvä vaihteisto, ettei mitään ongelmaa yleensä löydy välivapaitten ja vapaan löytämisen kanssa. hyvät öljyt sisään, ni pelaa kuin uutena, vaikka ikää pyörällä oliskin.


      • jesboxs----
        sherlock kirjoitti:

        vanhalla omistajalla on voinu olla 5w40-öljyt sisällä, ja ne on kylmänä hiukan juoksevampaa tavaraa ku 10w30-öljyt. noi sun maatalousöljyt on sit taas lämpimänä juoksevampia, ku täyssynteettinen 5w40. :) useimmat merkit suosittelee moottoriöljyn viskositeetiks just tuota 10w40 tai 5w40. täyssynteettiset öljyt tuppaa olemaan useimmat 5w40. itellä nsr ja näsärissä on muutenkin hyvä vaihteisto, ettei mitään ongelmaa yleensä löydy välivapaitten ja vapaan löytämisen kanssa. hyvät öljyt sisään, ni pelaa kuin uutena, vaikka ikää pyörällä oliskin.

        Juu 10w30 on mun mielest ihan ok öljy...mutta pitäs kokeilla muunlaisia öljyjä...merkki tos 10w30 on joku universaus...tai no miten se nyt kirjoitetaan...pitäs olla hyvää öljyä mutta vois derbii kokeilla juu tota 5w40 täyssynteettisenä...voitelu aineena olen käyttäny tota motulan 2t öljyä..4l astiassa..hintaa jpku 20-25 eukkoo...


      • J V

        olen laittanut itte ainaki mobil 1 moottori öljyt vaihelaatikkoon


    • Kekeee55875

      Mul oli derbis 4t moottoriöljyy ja kytkin vaihde ongelmii.. 2tnokuöljyy ni taas toimii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe