"moku-suhteet?"

catalina.26

Otsikon "monikulttuuriset suhteet" tarkoitus näyttää olevan useilta hukassa. Tietääkseni tämä palsta on kaikille kulttuureille avoin ja tarkoitettu juuri keskusteluun suhteista, joissa toinen osapuoli on ulkomaalainen, riippumatta siitä, mistä maasta on kyse.

Osalle näyttää kuitenkin muodostuneen käsitys, että tämä palsta olisi tarkoitettu vain suomalaisnaisen hekumointiin sekstaillessa erityisesti arabimiesten kanssa ja provoja on valitettavan paljon.

Jos suomalainen nainen on mustahiuksisen jenkin kanssa naimisissa, se on ihan ok, mutta jos puoliso on mustahiuksinen arabi, miksi se tekee suhteesta jotenkin automaattisesti pelleilyä?

Korostan, että itse en ole moku-suhteessa, joten en siksi kirjoita tätä. Ihmetyttää vain ihmisten asenteet.

Eikös meillä kaikilla kuitenkin ole vain yksi sydän ja tunteet? Minusta on hienoa, että ihmiset ja suhteet ovat erilaisia. Monikulttuurisuus on kaunista.

Kysyisinkin vain, että mikä ero esimerkiksi hiusten värillä on siinä, miten uskottava rakkaudentunnustus on? Itse en ole tätä ikinä ymmärtänyt, enkä varmasti ikinä tule ymmärtämäänkään. Ihmisiä kuitenkin ollaan kaikki.

13

1617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohhoijaa.

      Ei kyse ole hiustenväristä vaan erilaisesta moraalista, uskonnosta ja tavoista. Haluttomuus integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan on aivan eri asia kuin ulkonäkö.

      • eikös

        tällä palstalla kirjoittelevien puolisot ole aika hyvin integroituneet? Itse ainakin olen lukenut monen kirjoittavan että mies käy töissä, opiskelee, puhuu suomea, omaa suomalaisia kavereita jne. Eikö tämä juuri ole sitä integroitumista, oli hiusten väri, uskonto tai kulttuuritausta mikä tahansa?

        Mutta silti aina kommentoidaan viestien perään jotain ilkeää.


      • taas...
        eikös kirjoitti:

        tällä palstalla kirjoittelevien puolisot ole aika hyvin integroituneet? Itse ainakin olen lukenut monen kirjoittavan että mies käy töissä, opiskelee, puhuu suomea, omaa suomalaisia kavereita jne. Eikö tämä juuri ole sitä integroitumista, oli hiusten väri, uskonto tai kulttuuritausta mikä tahansa?

        Mutta silti aina kommentoidaan viestien perään jotain ilkeää.

        Tämän palstan naisten kertomukset "integroituneista" marokkolaisista raketti-insinöörimiehistään ovat uskottavuudeltaan melko heikkoja.


      • bidrali
        taas... kirjoitti:

        Tämän palstan naisten kertomukset "integroituneista" marokkolaisista raketti-insinöörimiehistään ovat uskottavuudeltaan melko heikkoja.

        Aika karrikoitu esimerkki kun ei täällä kukaan noin ole sanonut.
        Ihan normaali arjesta täällä on keskusteltu ja eipä tuo minun napaani kaiva, jos jollakin on koulutettu puoliso tai tarve valehdella puolison koulutuksesta tai omastaan. Minä ainakin pyrin kertomaan asiat, niin kuin ne ovat, vaikka eivät aina niin hyvin olisikaan.

        Jotain mieheni sopeutumisesta Suomeen kertonee se että hänellä on paljon suomalaisia kavereita ja tuttuja jo työnsä puolesta. Hän tekee työnsä, maksaa palkat, verot ja minun menemiseni. Puhuu suomea (sanavarasto on laaja mutta lauserakenteissa on ongelmia ja taivuksessa). Minun ei ole tarvinnut hänen kanssaan vuoteen käyttää juuri muuta kieltä kuin suomea.
        Ei riehu kylillä, eikä raiskaa ketään. Juo joskus ja polttaakin haluaisi.
        On ehkä liiaksikin altistunut länsimaisen kulttuurin vaikutteille.

        Jos tämä nyt on ihan mahdotonta uskoa niin on sitten;D
        Ne marokkolaiset raketti-insinöörit on kyllä ihan vaan provo juttuja. (muslimit voivat olla hyviä arkkitehteja mutta Koraani taitaa kieltää eteenpäin menon teknologiassa;D Televisio on syntiä mutta eipä meillä niin ajatella, mies hankkii kaikki mahdolliset vimpaimet mihin vain rahat riittää.)


      • Yumna
        taas... kirjoitti:

        Tämän palstan naisten kertomukset "integroituneista" marokkolaisista raketti-insinöörimiehistään ovat uskottavuudeltaan melko heikkoja.

        Ai, tällä sinä varmaan tarkoitit minua. Ei sillä väliä uskotko vaiko etkö. Mieheni on todella marokkolainen insinööri ja työskentelee suomalaisessa firmassa mutta ei se nyt mitään raketteja rakenna :-)


    • mokuilijamies

      Suomalainen nainen pettää oli sitten mokusuhteessa tai ei...

      • Jännä Jane

        Miksi hän pettää, siis sinun mielestäsi. Ja jos otat tuon lähtökohdan, niin enpä ihmettele alkuunkaan. Etkö voi luoda naisellesi sellaista tilannetta, että nyt ei petetä ja ollaan yhdessä aina. Siinä ne hulluimmat ideat pettämiseen hupenevat. Jos lähdetään linjalta, että kyllä me vähän voidaan, niin meneehän se siihen, että se kuuluisa "vihreä" ruoho sieltä aidan takana tuntuu joskus houkuttelevalle. Mutta ei sen tarvitse niinkään olla. Eihän sitä tarvitse joka houkutuksen perään juosta ja siitä tehdä elämänsä tarkoitusta. Ihan sama se on minkä tahansa houkutuksen kanssa.

        Believe me, olen kokeillut ja voin siis puhua järjen äänellä.

        Suomalainen nainen siis pettää, mutta muunmaalainen ei? Eli voisin olettaa, ettäpä joku ruotsalainen ei petä, sillä hänhän on jo muu kuin suomalainen...


    • Nuumi70

      Olen täysin samaa mieltä kanssasi! Itse rakastuin Afrikkalaiseen mieheeni hänen itsensä takia,en suinkaan siihen että hän on musta ihonväriltään.

    • Kukka-Molli

      "Otsikon "monikulttuuriset suhteet" tarkoitus näyttää olevan useilta hukassa."

      Minultakin ainakin on.

      Onko kaksikulttuurisuus monikulttuurisuutta?

      Mitä on monikulttuurisuus? Sitäkö, että eri puolilta maailmaa tuleva ihmiset toteuttavat lähtömaansa tapoja piiruakaan tinkimättä? Tämä ei tietysti koske suomalaisia naisia, koska heidän mielestään suomalaisten tulee aina alistua, myötäillä ja ymmärtää. Varsinkin niitä kansoja, jotka saavat nauttia autuaallisen ja onnelliseksi tekevän islamin ihanuudesta.

      Onko "monikulttuurisuus" itsetehostuskeino, jolla suomalainen nainen yrittää nostaa omaa statustaan?

    • Suomenruotsalainen nainen

      Rajoittuuko palstan keskustelu todellakin vain suomalaisen ja ulkomaalaisen välisiin suhteisiin? Onhan meillä täällä kotisuomessakin ainakin neljä omaa kulttuuria: suomalainen, suomenruotsalainen, saamelainen ja romanilainen. Eikö kyse ole monikulttuurisesta suhteesta, jos suomalainen seurustelee suomenruotsalaisen kanssa? Eikö tällaisen suhteen kulttuuritörmäykset tai eroavaisuudet ansaitse keskustelua? Vai tulisiko se tapahtua esim. tuolla parisuhteet-palstalla?

      Olen kanssasi samaa mieltä, ettei hiusten värillä, etnisellä taustalla, kielellä tai muilla ulkoisilla tekijöillä ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Ainakin itse olen rakastunut ihmiseen hänen persoonansa, eikä esim. ulkonäönsä, takia. Se, että edustamme kahta eri ("kotimaista") kulttuuria tekee suhteestamme ehkä hieman poikkeavan, mutta ei sen kummempaa kuin kahden suomenkielisen suomalaisen suhteesta. Meillä on ehkä hieman eri haasteet kohdattavana, mutta eiköhän niitä ole joka suhteessa?

    • palstalla

      ...ovat päätään aukomassa lähinnä ne ressukat, joilla ei ole sitten niin minkäänlaista suhdetta, ei kotimaista eikä monikultturisuhdetta.

      Osa heistä mellastaa muillakin palstoilla, ei vain täällä. Kun on sitä aikaa... ei ole töitä eikä ihmissuhdetta, niin on edes tämä palsta missä nämä yksinäiset ressukat kerjäävät huomioita...

      Kaikkein eniten naurattaa se, miten täällä haukutaan myös miestä "akaksi, joka tuo terroristeja Suomeen" ihan noin niinkuin hakuammuntana ja varmuuden vuoksi, kun ei kirjoittajan sukupuoli tule viestistä selväksi.

    • Hasan kafi

      Voi vittu suomalainen naiset on niin itsekas ja paska

    • Jenna.å

      suomalaiset naiset on parhaita ja ihania
      kaunita ja seksikkäitä.. naisellisia.. varakkaita
      viehkeitä et parempaa ja kauniimpaa naista voi löytää kuin on suomalainen nainen

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      305
      3080
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      218
      1941
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1380
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1261
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      268
      1191
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      847
    Aihe