Huoleton K12

Sunderland

Olen seurannut tätä palstaa jonkin aikaa,ja huomannut että tuskin kukaan valittaa Micra K12 ongelmista.Ilmeisesti malli on varsin viaton-vai mitä mieltä omistajat?

20

6576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nissan on

      Nää palstat nyt on ihan höperöitä. Lähes kaiken täällä olevan voi jättää ihan omaan arvoonsa.
      Micra-kuskit ovat yleensä nuoria naisia. Ilmeisesti eivät pyöri näillä palstoilla.
      Mutta että eiköhän se huoleton peli ole, kuten kaikki Nissanit.

    • bfhfmkfhg

      Eukko on ajellut -03 1.2 K12 Micralla 80.000km, eikä mitään vikaa ole ilmennyt.
      Tuntuu uskomattomalta, että nykyään vielä löytyy näinkin huolettomia autoja.
      Tähän kun vielä lisää halvat huollot sekä vakuutukset ja kulutuskin on 5l/100km niin aika nappi peli on tuo Micra ollut.
      Itsellä on 90.000km ajettu P12 Primera ja siinä on ollut vikaa sitten senkin edestä.

      • kestävyys..........

        Silkki hansikkailla autoa viedessä se luonnollisesti kestää paremmin, kuin jos ajetaan kovaa, agressiivisesti, kuoppia kiertelemättä.

        Sitä ei välttämättä tule heti ajateltua miten moneen asiaan ajotyylillä voikaan olla vaikutusta. Kaikki löystyy ja kuluu enemmän.


      • bhdjbjdvbhx
        kestävyys.......... kirjoitti:

        Silkki hansikkailla autoa viedessä se luonnollisesti kestää paremmin, kuin jos ajetaan kovaa, agressiivisesti, kuoppia kiertelemättä.

        Sitä ei välttämättä tule heti ajateltua miten moneen asiaan ajotyylillä voikaan olla vaikutusta. Kaikki löystyy ja kuluu enemmän.

        Vaimolla on paljon raskaampi jalka kuin mulla eli tässä tapauksessa ei voi käyttäjän piikkiin laittaa.


    • ...

      Sekä hinnaltaan että laadultaan paras Nissan.

      • löytyy

        -06 Micran vikoja:

        -ajotietokone 'boottailee' kesken ajon, vikaa ei löydy
        -takaluukun lukko vaihdettu, aukeili kesken ajon
        -käynnistymisongelmia, huolto ei löydä vikaa
        -hälyääniä, jotain löysällä moottoritilassa? Huolto ei löydä..
        -jäähdytysnestevuoto, korjattu
        -sisätilapuhallin lopetti toiminnan, moottori vaihdettu, (tilttasi hauskasti juuri kun aioin lähteä korjaamon pihalta kotiin...)


      • Micra -07
        löytyy kirjoitti:

        -06 Micran vikoja:

        -ajotietokone 'boottailee' kesken ajon, vikaa ei löydy
        -takaluukun lukko vaihdettu, aukeili kesken ajon
        -käynnistymisongelmia, huolto ei löydä vikaa
        -hälyääniä, jotain löysällä moottoritilassa? Huolto ei löydä..
        -jäähdytysnestevuoto, korjattu
        -sisätilapuhallin lopetti toiminnan, moottori vaihdettu, (tilttasi hauskasti juuri kun aioin lähteä korjaamon pihalta kotiin...)

        Mulla temppuili myös takaluukun lukko(Micra 1.2 1/07,ajettu silloin n.5500km).Ensin kotipihassa,kun oli laittanut tavaratilaan kassit ja meni käynnistämään auton-naks,lukko aukesi itsestään.Toisen kerran kaupasta lähtiessä 200-300m päässä.Kolmannen kerran n.20km:n ajon jälkeen.Sitten lukko ei auennut ollenkaan!Myöhemmin taas pelasi.Vein auton huoltoon,jossa vaihtoivat jonkun kytkimen(mikrosellaisen?).Korjauksen jälkeen kerran auennut itsestään,nyt taas toiminut-seurataan tilannetta.


    • MICRA 2003

      NISSAN MICRA K12 2003 AJETTU 72 000...NOKKA AKSELIN ANTURA KIUKUTTELEE...JA LASINPYYHKIMIEN MEKANISMI MESSINKIPOLTSIT SÖI MUOVIN JA PYYHKIMET EI PYSY PÄÄLLÄ OLLENKAAN...KUSKIN OVI KAHVA JUMITTAA...MUUTEN IHAN HYVÄ PIKKU APARAATTORI LIIKENTEESEEN....

      • NISSAN PILALLE

        Oma mielipiteeni on, että Nissan meni "pilalle", kun niitä ruvettiin Japanin ulkopuolella valmistamaan. ELI 90 LUVUNALUSSA


    • kotinikkari

      Mulla kanssa pysyi takaluukku lukossa K12 Micrassa vm 2007. Menin takaovesta lukon kimppuun ja irroitin sähköliittimen, voitelin sen monitoimisprayllä. Voitelin myös lukon huolella. Näin lukko alkoi toimia, ilmeisesti kannattaa tehdä voitelu vaikka kuukauden välein niin ei tarvitse viedä autoa korjaukseen. Muuten hyvä auto ajaa ja omistaa.

    • micrakuski

      Hei, miten vaihdetaan laturin hihna K12 Micraan vm 2007, 1,2 koneella? Ahtaalta näyttää konehuone, ajattelin vaihtaa varmuuden vuoksi.

      • machusa

        Mikro käsillä, varmaan lapsi työvoimalla huolletaan, siroilla sormilla!


    • micrakuski

      Jospa joku osaisi vastata asiallisesti, työkalut kyllä pysyy kädessä, teen huollot itse Micraan ja sain jopa takaluukun toimiin : ) Mutta laturin remmi on niin ahtaasti että ei tiedä miten homman aloittaisi, autossani on ilmastointi.

    • Kattimo

      Täällä Micraan (2004, ajettu 110k, se paras malli 1,2L ajotietokoneella) vaihdettu jo uusi pakoputki päästä päähän, uudet ajovalot eteen (harmaantuneet eikä menneet katsastuksesta), etutukivarret molemmat (kaikki kumipuslat paskana), takakontti ei edelleenkään aukea (ollut 2v jo kiinni - se yleisin Micran vika), Ilmastointi ei pelaa taaskaan, ja juuri parhaillaan huollossa ja 350e-400e remonttia luvassa. Muuten auto toiminut, tosin kaupunkiajossa only. Kukapa sillä pitkiä matkoja lähtisi ajamaankaan. Pelkkää kidutusta. Eli emännän kakkosauto. Ei siitä muuhun ole.

    • micrakuski

      Takaluukun saa auki pienestä namikasta joka muovikalvon alla, heitä se kalvo roskiin. Siitä namikasta saa takaluukun auki. Nissanin tyyppivika. Itsekin vaihdoin etutukivarren, helppo homma itse tehtynä.

    • Micramumma

      Minulla -99 vuoden Micra avec. Ajettu kohta 150 000. Olen kolmas omistaja. Takuu vanhan virranjakajan ja uuden kannen vaihdoin. Ja pohjaa piti hitsata. Kustannukset olisi jääneet vähäisiksi, mutta ensin auto kävi kahdella korjaamolla, jossa vikaa ei voitu tunnistaa. Merkkikorjaamolla onnistui. Onneksi oli osakasko niin ei tullut hinaus ja matkakuluja kun vakuutus korvasi. Muuten Micra on pelannut. Olen tyytyväinen. Katsastuksessa tuli puhtaat paperit. Vain pohjan hitsautin ennen katsastusta. Huollatan kerran vuodessa ja siinä se sitten taas menee katsastukseen.

      • Micramamma

        Minulla Micra avec 99. Olen kolmas omistaja. Katsastukseen vain pohjan hitsaus ja vikalista oli tyhjä. Ainoa huoli on bensan kulutuksen lisääntyminen. Miten usein pitäisi tulpat vaihtaa? Ajan aika vähän n. 10.000 km/vuosi. Onko muita selityksiä miksi tankillinen riittää vain 350 km kun puolitoista vuotta sitten muistelen ajaneeni tankillisella reilusti yli 500 km? Olisin kiitollinen asiallisesta vastauksesta.


      • tukosta

        Saako motor ilmaa riittävästi?


      • Naiskuski
        Micramamma kirjoitti:

        Minulla Micra avec 99. Olen kolmas omistaja. Katsastukseen vain pohjan hitsaus ja vikalista oli tyhjä. Ainoa huoli on bensan kulutuksen lisääntyminen. Miten usein pitäisi tulpat vaihtaa? Ajan aika vähän n. 10.000 km/vuosi. Onko muita selityksiä miksi tankillinen riittää vain 350 km kun puolitoista vuotta sitten muistelen ajaneeni tankillisella reilusti yli 500 km? Olisin kiitollinen asiallisesta vastauksesta.

        Nyt micra avec -99 vie paljon enemmän bensaa kuin 2 v sitten ostaessa. Kuka keksisi syyn? Tulpa vaihdettu. Ilmansuodatin, öljynsuodatin ja öljyt vaihdettu kerran vuodessa. Kaasuläppä ok. Voisiko vika olla kun keskellä olevat ilmanvaihto flektit ei toimi tai voisiko johtua katalysaattorista. Kuka tietää. Kiireellisesti tarvitsisin tietoa.


    • Anonyymi

      Onko K12 (2003) Micran jakopäänketjuun liittyvät ongelmat kuinka yleisiä? Ulkomaisilla foorumilla näistä on kovastikin kirjoituksia. Suomessa jotkut ovat vaihtaneet ketjun, sen kaikkine osineen, n. 140tkm kohdalla, ihan siis varmuuden vuoksi. Kannattaako tuosta jakopäänketjuhommasta huolestua 1.2L 2003 Micraa ostaessa?
      Mitä muuta kannattaisi tarkistaa tuollaista 150tkm ajettua yksilöä ostaessa?

      Kiitokset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1163
    Aihe