Forssan Betoni Oy

Tarkkana

Olkaa ihmiset tarkkoina kun tilaatte valmisbetonia. Itse tilasin Forssan Betonista reilun 10m3 kuorman.

Alihankkija oli Laatikainen, äijät veivas tontilla yhteensä 3 tuntia anturavalussa. Tämän kaiken yrittivät röyhkeästi sitten laskuttaa. Lisäksi sovitut rahditkin melkein tuplaantuivat. Firma kylläkin tuli hieman vastaan, mutta paskanmaku jäi koko touhusta!

Onneksi oli kirjallinen tarjous tallella rahdeista niin ne olivat aivan selvä tapaus.

14

5479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avaimet käteen

      toimituksen? Yleensä valusta vastaa tilaaja ja valuun menneestä ajasta. Eli pitkäksi mennyt valu on tilaajan vika ei betonitoimittajan.

      Täällä päin rahtiin sisältyy 30 min purkuaikaa ja muu laskutetaan erikseen.

      • Valaja

        Itse pystytys vei tunnin ja pesu toisen, valu vei tunnin!


    • Purkamaan
      • Oikaisu

        _Niin purkivat sopimuksen,mutta toimittavat edelleen tänäkin päivänä Betonia kahdelta Eurajoen Betoniasemalta ydinvoimalatyömaalle ,työmaan loppuun asti. Paremmalla sopimuksella,että silleen.Voisi olla vähän parempaa tietoa ennenkuin alkaa mollaamaan "puljua".


    • Marko.

      Mitä on tapahtunut ? Olet tilannut betonin joten kaiketi sinä olet tilaajana myös maksaja
      Forssan Betoni toimitti betonin kuljetuspumpulla joka myös hoiti valu tapahtuman ja koska kyseessä oli 10m/3 jouduitte tilaamaan lisää betonia eli yksi auto kävi tuomassa lisää betonia jota joskus kyllä joudutaan odottelemaan (odotuksesta voi kysyä hyvitystä , jos se odotus aika menee yli 30 min ) 3 h on lähes normaali aika 10m/3 anturavalusaa (2 h on ok ).Eikö yleensä tehdystä palvelusta/työstä pidäkin laskuttaa.

      • Tulivat

        Autot tulivat tontille yhtä aikaa, jo saapuessa oli kuiteissa eri saapumisajat. Heti siis vedätysmeininkiä, elleivät Laatikaisen pojat sitten onnistu jotenkin taivuttamaan aika-avaruusjatkumoa!

        Lisäksi rahti yritettiin häikäilemättä laskuttaa tuplana!

        Jos mielestäsi on normaalia, että pannaan laskuun 40% ylimääräistä, jos asiakas onkin niin tyhmä että maksaa. Tämä on rakennusalaa vaivaava tapa ja siitä juuri tässä kyse, että ihmiset olisivat tarkkoina mistä tilaavat palveluitaan!

        Lisäksi ”kymppi” mainitsi että kyseessä koulutustilanne, joten voi viedä hieman enemmän aikaa. Asiakkaanko pitää sekin maksaa, herää jo arkeen!

        P.S
        Tehty työ ja paikalla vietetty aika ovat kaksi eri asiaa hyvä veliseni.


      • tuplarahti
        Tulivat kirjoitti:

        Autot tulivat tontille yhtä aikaa, jo saapuessa oli kuiteissa eri saapumisajat. Heti siis vedätysmeininkiä, elleivät Laatikaisen pojat sitten onnistu jotenkin taivuttamaan aika-avaruusjatkumoa!

        Lisäksi rahti yritettiin häikäilemättä laskuttaa tuplana!

        Jos mielestäsi on normaalia, että pannaan laskuun 40% ylimääräistä, jos asiakas onkin niin tyhmä että maksaa. Tämä on rakennusalaa vaivaava tapa ja siitä juuri tässä kyse, että ihmiset olisivat tarkkoina mistä tilaavat palveluitaan!

        Lisäksi ”kymppi” mainitsi että kyseessä koulutustilanne, joten voi viedä hieman enemmän aikaa. Asiakkaanko pitää sekin maksaa, herää jo arkeen!

        P.S
        Tehty työ ja paikalla vietetty aika ovat kaksi eri asiaa hyvä veliseni.

        kun molemmat tuo betonia, eikä muka? Vai oliko toinen pelkkä pumppuauto?


      • Marko.
        Tulivat kirjoitti:

        Autot tulivat tontille yhtä aikaa, jo saapuessa oli kuiteissa eri saapumisajat. Heti siis vedätysmeininkiä, elleivät Laatikaisen pojat sitten onnistu jotenkin taivuttamaan aika-avaruusjatkumoa!

        Lisäksi rahti yritettiin häikäilemättä laskuttaa tuplana!

        Jos mielestäsi on normaalia, että pannaan laskuun 40% ylimääräistä, jos asiakas onkin niin tyhmä että maksaa. Tämä on rakennusalaa vaivaava tapa ja siitä juuri tässä kyse, että ihmiset olisivat tarkkoina mistä tilaavat palveluitaan!

        Lisäksi ”kymppi” mainitsi että kyseessä koulutustilanne, joten voi viedä hieman enemmän aikaa. Asiakkaanko pitää sekin maksaa, herää jo arkeen!

        P.S
        Tehty työ ja paikalla vietetty aika ovat kaksi eri asiaa hyvä veliseni.

        Olen huomaavinaan että teillä on lievä ennkkoluulo rakenusalan tekijöitä kohtaa eli tarkkanna täytyy olla, kun joka tapauksessa kusetetaan heti kun silmä välttää .
        Betonin laskutuksesta en tiedä mutta luulisin jos on kaksi betoniautoa käynnyt tuomassa betonia täytyy olla myös kaksi rahtilaskua myös .
        Sinulla on talo vielä alkutekijöissään taival tulee olemaan kuoppainen .


      • Vanha mestari
        Marko. kirjoitti:

        Olen huomaavinaan että teillä on lievä ennkkoluulo rakenusalan tekijöitä kohtaa eli tarkkanna täytyy olla, kun joka tapauksessa kusetetaan heti kun silmä välttää .
        Betonin laskutuksesta en tiedä mutta luulisin jos on kaksi betoniautoa käynnyt tuomassa betonia täytyy olla myös kaksi rahtilaskua myös .
        Sinulla on talo vielä alkutekijöissään taival tulee olemaan kuoppainen .

        Olen samaa mieltä Markon kanssa, että työmaasi tulee olemaan kuoppainen, koska asenteesi on tuollainen.
        Tuskin osaat edes laskua lukea.
        Olen tavannut tuollaisia mulkkuja ennenkin, joilla kaikki heti alusta menee pieleen ja sitten ihmetellään, kun kukaan ei tule töihin.
        Olet ilmeisesti niitä 100 prosenttisia, joille virheitä ei satu koskaan, suosittelen vesilasitestiä.


      • itsesi
        Vanha mestari kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Markon kanssa, että työmaasi tulee olemaan kuoppainen, koska asenteesi on tuollainen.
        Tuskin osaat edes laskua lukea.
        Olen tavannut tuollaisia mulkkuja ennenkin, joilla kaikki heti alusta menee pieleen ja sitten ihmetellään, kun kukaan ei tule töihin.
        Olet ilmeisesti niitä 100 prosenttisia, joille virheitä ei satu koskaan, suosittelen vesilasitestiä.

        määrittelet, kun tuntematta tapausta minut mulkuksi leimaat. Mutta eipä siinä mitään, asennevammaa taitaa olla teilläkin.


      • matikkapää
        tuplarahti kirjoitti:

        kun molemmat tuo betonia, eikä muka? Vai oliko toinen pelkkä pumppuauto?

        Jos on vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä, niin kannattaa olla vastaamatta.

        Rahdit olivat per/kuorma ja tarjouksessa annettu hinta molemmista. Laskun tullessa olivat hinnat per/kuorma tuplaantuneet!


      • Vaan ole
        Vanha mestari kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Markon kanssa, että työmaasi tulee olemaan kuoppainen, koska asenteesi on tuollainen.
        Tuskin osaat edes laskua lukea.
        Olen tavannut tuollaisia mulkkuja ennenkin, joilla kaikki heti alusta menee pieleen ja sitten ihmetellään, kun kukaan ei tule töihin.
        Olet ilmeisesti niitä 100 prosenttisia, joille virheitä ei satu koskaan, suosittelen vesilasitestiä.

        niitä kuuluja raappahousu mestareita?


    • Asiapohjaa

      - Joopa joo se vanha laulu, rakennusmiesten ja rakentajan töppäykset yritetään aina vaan maksattaa Betoninvalmistajalla. Ei se ole betonintoimittajan vika jos laudoitus muotit on tehty miten sattuu ja muotit leviää ja hajoaa ja aikaa kuluu. "Aika on rahaa molemmin puolin". Ja yleensä tilattu betoni määräkään ei sitten riitä. Tommosessa anturan valussa ei yleensä saa mennä 1 tuntia pidempään kaikkine pumpun pystytyksineen ja pesuineen. Ja laskutuksesta: Yleensä pumppu ja autot ovat yksityisiä autoilijoita tai urakoitsijoita joiden kuljettajat merkitsevät kuormakirjaan työmaalla oloajan, jonka tilaaja sitten hyväksyy allekirjoituksellaan ja "laskuttajatyttö" näiden kuormakirjojen perusteella "röyhkeästi" laskuttaa. Siksi aina kannattaa pyytä kirjallinen selkeä tarjous koko tilauksesta, erehdyksien välttämiseksi.

      • leviää

        Kuka tämän on kertonut tapahtuneen. Se on selvä, että kokematonta rakentajaa yritetään kusettaa. Jos betonifirma tekee tarjouksen, niin tilaajan kannalta on aivan sama mitä kuormakirjoihin merkitään. Tarjouksen mukaan laskutetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1666
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1328
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      170
      1271
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      850
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      196
      792
    Aihe